The Bucharest Conference, conferinta organizata de German Marshall Fund

Bruce Jackson, expert american: Daca ne-am lua dupa germani privind relatia cu Rusia, am trai in continuare in Evul Mediu

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Miercuri, 2 aprilie 2008, 17:34 Actualitate | Esenţial


Bruce Jackson, presedintele Fundatiei 'Proiect pentru Democratii in Tranzitie' si al Comitetului SUA pentru NATO
Foto: Rompres
Consilierul pe politica externa al candidatului republican pentru Casa Alba si fondatorul Project on Transitional Democracies, Bruce Jackson, a atacat puternic Germania pentru opozitia sa privind acordarea MAP Georgiei si Ucrainei, cerandu-le germanilor sa isi prezinte public motivatia pentru opozitia lor. Jackson crede, in acelasi timp, ca atitudinea presedintelui Putin la Summitul NATO ne ca arata cel mai fermecator presedinte rus vazut vreodata.

Rep: Credeti ca Georgia si Ucraina vor obtine Membership Action Plan la Summitul NATO de la Bucuresti, fiind martor la opozitia ferma a Germaniei, exprimata de ambasadorul german in Marea Britanie, Wolfgang Ischinger?
Bruce Jackson: Am inteles ca presedintele SUA a dat asigurari ca a luat o decizie, iar raspunsul este da.

Rep: Totusi, astazi (n.r. miercuri), ministrul de externe german, Steinmeier, as recomandat NATO sa nu forteze limitele in relatia cu Rusia.
Bruce Jackson: Daca ne-am fi ghidat dupa sfaturile Germaniei despre cum sa conducem relatiile cu Rusia, am fi trait si astazi tot in Evul Mediu.

Rep: Sunteti foarte dur cu germanii.
Bruce Jackson: Este un dialog intre democratii, suntem aliati apropiati, asa ca putem vorbi sincer si deschis. Am spus astazi ca pozitia Germaniei de a intarzia Estul si de a ceda Rusiei este una gresita. Sfatul pe care mi l-au dat in privinta integrarii balticilor a fost gresit, sfatul pe care ni l-au dat sa nu integram Romania a fost gresit.

Niciodata cand am luat o decizie pozitiva privind extinderea NATO nu am avut niciun motiv sa regretam. Niciodata. Iar ei ne-au spus ca daca vom face ceva, o vom regreta. Daca spun asta, atunci trebuie sa o demonstreze. pentru ca nu s-a intamplat sa luam o decizie gresita in istoria moderna.

Rep: Prin urmare, gazul rusesc este atat de important pentru Germania incat se opun fiecarei decizii care ar putea leza Rusia?
Bruce Jackson: Nu le cunosc motivatia, pentru ca nu si-au dezvaluit niciodata adevaratele motive ale opozitiei.

Rep: Dar ce suspiciuni aveti?
Bruce Jackson: Nu cred ca este bine sa avem suspiciuni asupra motivatiilor aliatilor. Tot ceea ce au spus astazi nu poate fi adevarat si nu putem crede ca ei cred in asta (n.r. ambasadorul Ischinger a spus, intr-o dezbatere organizata de German Marshall Fund, ca Germania este autoarea extinderii). Presedintele SUA si alte tari vor sa stie care este adevaratul motiv al opozitie lor si ei trebuie sa il anunte public, daca cred in el.

Rep: Sunteti foarte optimist in ceea ce priveste acordarea MAP celor doua tari.
Bruce Jackson: Sunt foarte optimist in privinta civilizatiei europene, dar mi se spune ca optimismul este deplasat.

Rep: In dezbaterile de marti seara s-a aratat ca Rusia trebuie sa primeasca din partea NATO un mesaj puternic, daca Georgia si Ucraina nu vor primi MAP. Iar acest mesaj ar trebuie sa fie inteles in genul: "Jos mainile (hands off) de pe cele doua tari!" Cum credeti ca ar putea transmite NATO acest mesaj, care ar fi modalitatea?
Bruce Jackson: E interesant ca intrebarile presei europene pornesc de la premisa: odata ce-am esuat si e un dezastru, atunci ce ar trebui sa facem? Sa respingem aceasta premisa. Suntem perfect capabili sa luam aceasta decizie pentru Georgia si Ucraina, am fost capabili sa luam decizii in ultimii 59 de ani.

Daca nu-mi veti spune ca aceasta generatie de europeni este mai slaba si mai egoista decat cele anterioare, nu e nimic dificil in luare aceastei decizii.

Rep: Nu va voi spune asta, insa sunt pesimista ca se va reusi schimbarea optiunii germanilor, francezilor si a celorlalte tari care se opun.
Bruce Jackson: Nu fiti pesimista.

Rep: Si, daca nu suntem pesimisti, cum va reactiona Rusia daca cele doua tari obtin Membership Action Plan-ul?
Bruce Jackson: Rusia va considera ca e de dorit ceea ce a devenit inevitabil. Odata ce o vom face, va accepta.

Rep: Va deveni mai tacuta, mai putin vehementa asa cum a facut in cazul declaratii independentei Kosovo?
Bruce Jackson: Cred ca Putin va veni astazi la Bucuresti (n.r. de fapt, presedintele rus soseste joi in Romania) ca sa faca un exerciu de sarm si va fi cel mai sarmant lider rus pe care l-ati vazut. Nu va veni aici sa se enerveze. Vreti sa pariem pe 5 dolari?

Bruce Jackson, expert american republican, a avut un schimb dur de replici cu reprezentantul german la dezbaterile din cadrul The Bucharest Conference, Wolfgang Ischinger, pe tema acordarii MAP Georgiei si Ucrainei.

Ischinger a argumentat ca nu se pune problema daca aceste tari vor face un pas inainte in cooperarea cu NATO, ci cand se va intampla asta, problema consta in alegerea momentului potrivit. Pe alocuri, acest schimb de replici a capatat accente plastice: "E ca şi cum soţia mea îmi spune să duc în seara asta gunoiul afară, iar eu îi răspund că nu e o chestiune de dacă, ci de când", a spus iritat Jackson, care considera primirea celor doua tari in Alianta o "chestiune de integritate a Occidentului".

Expertul american a acuzat voalat că Germania, prin opoziţia faţă de acordarea MAP celor două ţări, îşi urmăreste propriile interese în raport cu Rusia.

Bruce Jackson este fondatorul si presedintele  Project on Transitional Democracies, o organizatie care are drept scop accelerarea reformelor in democratiile post 1989 si avansarea lor in procesul de integrare euroatlantica. 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2871 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    F bine (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:05)

    alex [anonim]

    Foarte bine. Asa mentalitate trebuie. "We should never negociate out of fear but we should never fear to negociate".
  • -1 (3 voturi)    
    da bine (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:07)

    liviu [anonim]

    e politica tipic americana... "pot sa spun ce vreau ca sunt american si nu-mi face nimeni nimic"...

    oare d c in filmele lor numai nemtii, rusii si japonezii sunt personajele negative?
    le e frica de ei si vor sa se arata mai inteligenti...

    in fine inteligent rau americanu...
    • +2 (2 voturi)    
      Alex (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:18)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Te inseli.Au relatii militare si economice si cu Germania si cu Japonia.Ai ales niste exemple total aiurea.Alea sunt doar filme....asa trebuie sa gandesti ca si lider.Daca ti-e frica de ei nu ajungi nicaieri.
    • +2 (4 voturi)    
      coloana vertebrala (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:28)

      ilie [anonim] i-a raspuns lui liviu

      decat un 'inteligent' german fara coloana vertebrala in fata rusilor si gazelor acestora, prefer un 'prost' american, dar cu cojones - ei ne-au salvat in cele doua razboaie mondiale - baietii aia tzaranoshi din fundul Americii
      • 0 (2 voturi)    
        consecventa (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:50)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui ilie

        ca sa fim consecventi, in cele 2 razboaie mondiale cred ca germanii au avut ceva cojones. cat despre salvari, nu stiu exact la ce te referi, cine te-a salvat la al doilea.
        si daca e sa ne luam dupa numarul de morti pe front al fiecarei natii, cred ca in cele 2 razboaie au fost si altii cu cojones.
      • 0 (0 voturi)    
        nu prea (Miercuri, 2 aprilie 2008, 23:37)

        rainman2 [utilizator] i-a raspuns lui ilie

        @ilie.
        nu stiu despre ce salvare a americanilor vorbesti.....cred ca ai uitat lectiile de istorie de la scoala....nici in primul , nici in al doilea razboi mondial americani nu au dat doi bani pe romani.acceasi situatie e si acum.
        nu-i mai asteptati pe americanii salvatori....ca nu vin.
    • +1 (1 vot)    
      Du-te la rusi (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:32)

      romanul [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Daca nu-ti plac americanii!

      Americanii au dat bani nemtilor si japonezilor dupa razboi, ca sa se poata dezvolta.

      Germania este dependenta de gazul rusesc, au conducta lor proprie, directa, pentru gaz. Au o relatie speciala cu rusii din acest punct de vedere.

      Nu e vina americanilor ca au ales nemtii calea asta.
  • -2 (4 voturi)    
    ofticatul (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:18)

    sempere [anonim]

    se oftica de nu mai poate ca germanii nu sunt pres in fata lor!
  • -3 (3 voturi)    
    extinderea nato (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:26)

    santer [anonim]

    ar fi mult mai bine ca ucraina si georgia sa fie neutre,sa ramana zone tampon intre rusia si nato.chiar nu e bine pt europeni si americani ca nato sa aiba granita comuna cu rusia.
    dar cand 2 se vor certa,va fi un al treilea care va castiga.oare va fi china?oare vor fi tarile arabe?vom vedea in anii urmatori.
    • +4 (4 voturi)    
      memorie scurta (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:58)

      metronom [anonim] i-a raspuns lui santer

      Daca acum 7ani vechii membri NATO ar fi propus ca Romania sa ramana o zona tampon, ti-ar fi placut?
      Ar trebui sa fim solidari cu georgienii si cu ucrainienii, pentru ca am fost in situatia lor!!!
  • +3 (3 voturi)    
    superb (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:49)

    inlocsadorm [anonim]

    asta e atitudinea de care avem nevoie ca sa progresam.
    oare tarile acelea nu merita si ele sa iasa din mlastina sociala si politica care e mostenirea comunismului ?
  • +4 (4 voturi)    
    lectii de verticalitate pentru Europa (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:50)

    iulica [anonim]

    Foarte bine spus de american... se pare ca noi, fostii de sub ciubota sovietica, avem mai mult suport din partea USA decât din partea celor de pe al nost'continent si uniune... Chirac al frantei ne-a spus ca ratam ocazii sa tacem din gura, britanicii de spoiesc ca o ciuma estica (pe noi, pe polonezi...), nemtii sa cacacesc pei când o fost cu extinderea spre tarile Baltice (touché de dl american), Polonia, Romania, Bulgaria... ce fel de politica e asta 'te vreau dar nu te vreau dar te vreau mai încolo'... Ca s-au suparat rusii când NATO s-a extins spre Ungaria, ca spre Lituania, spre Romania... s-au tot suparat dar de facut mare lucru nu au facut! Rusia e un fel de curcan, unflat în pene pentru a proiecta în exterior o putere pe care nu o mai are în prezent. Sigur e un joc riscant cu extinderea dar când sa se faca când rusii s-au pus pe picioare peste 20-50 de ani? Si ce daca îndreapta rachetele spre Europa sau spre noi, ce, nu le-au avut îndreptate spre USA, Canada, si toata Europa de vest timp de 50 de ani si tot le-a mers bine tuturor!!! Uite ce nivel de trai si ce dezvoltare cu tot cu pericolul rachetelor si migurilor rusesti!?! Las s-o faca si spre noi si sa ne ridicam si noi nivelul de trai si s-o ducem mai bine. Totul este un bluf, ca la poker! Pai daca Europeeni sa comporta fara coerenta si fara coloana, pai halal va fii viitoarea aparare europeana! O sa apere doar Franta si Germania ca de români si polonezi nu se ating vai ...ca sa nu supere pe rusi!!!
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 2 aprilie 2008, 20:20)

      Andrei-de-la-Orhei [utilizator] i-a raspuns lui iulica

      iar la capitolul fortei militare ruse nu sunt si nici n-au fost pregatiti suficient ca sa cistige in conflicte cu sua.au recunoscut chiar persoane din conducerea militara cgb-ista ce au ocupat posturi de virf in timpul razboiului rece.ai remarcat bine ca totul e un bluf ,rusii sunt experti in a minti si se unfla.iar noi sa ne vedem de ale noastre .lasindu-i sa se unfle pina plesnesc!
      • 0 (0 voturi)    
        lb. romana (Joi, 3 aprilie 2008, 11:11)

        Ruxi [anonim] i-a raspuns lui Andrei-de-la-Orhei

        eu nu stiu cum puteti tu si cu iulica sa va dati cu parerea despre asemenea lucruri, cand voi nu stiti sa scrieti si sa vb. lb. romana: "sa se unfle" sau "sa se umfle"?
  • 0 (0 voturi)    
    Cititi si luati aminte (Miercuri, 2 aprilie 2008, 18:58)

    Nicolae O [anonim]

    stimati politicieni,analisti,ziaristi si nu numai,din Romania cum se va scrie viitoarea istorie a omenirii,de catrenoua echipa republicana care va prelua conducerea pentru urmatorii 8 ani.Cu cata fermitate si argumenta logice. USA ,CHINA si JAPONIA vor face un pact similar cu ce dela Teheran cand s-a format o noua alianta militara.Sibera are nevoie sa fi populata fiind nevoie de un spatiu vital
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Miercuri, 2 aprilie 2008, 19:07)

    dragos [anonim]

    1.A pus punctul pe i Bruce Jackson. Germania nu a vrut tarile baltice, nu a vrut Romania si Bulgaria in NATO. Si daca ne amintim bine in anii 80 RFG vroia sa aiba relatii "mai bune" cu RDG si URSS. Astia ar sari oricand sa semneze un nou pact Ribentrop- Molotov.
    2. Ucraina intrata in NATO ne-ar avantaja pe noi. Am putea influenta politica ucrineana mai usor si ar scadea antipatia lor fata de Romania. Si mai important decat asta, ar inchide R Moldova si la est de catre un stat NATO. Lipsiti de o legatura cu Rusia, R Moldova nu ar avea ce sa faca decat sa se orienteze spre Romania. Un scenariu asemanator cu 1991, cand Ucraina si-a declarat prima independenta, si apoi Moldova care nu avea alternativa.
  • -1 (1 vot)    
    Tapalaga, so pe el! (Miercuri, 2 aprilie 2008, 19:13)

    voronin [anonim]

    Bruce Lee asta n-a citit editorialul lui Tapalaga? N-a inteles care e directia? Nu stie cat au suferit bewc si judex si altii ca ei?
  • +3 (3 voturi)    
    lingai (Miercuri, 2 aprilie 2008, 19:42)

    LP [anonim]

    Politicienii europeni de pe continent sunt niste lingai cum au fost si in anii'30 fata de politica nazista. Daca le este bine acuma si in jurul mosiei lor, nu conteaza ce sufera vecinii. Nu uitati ca pe Europa nu ne vom putea baza niciodata... cate exemple avem din trecut? Mai este necesar sa adaugam?
  • 0 (0 voturi)    
    Georgia da, Ucraina nu (Miercuri, 2 aprilie 2008, 21:20)

    Andrei [anonim]

    Adevarul e undeva la mijloc. Are dreptatea lui si americanul, germanii sunt prea slugarnici fata de rusi. Pe de alta parte, Romania nu ar trebui sa accepte aderarea Ucrainei, cat timp nu se rezolva probleme cu Bstroe, Insula Serpilor, comunitatea romaneasca din Ucraina, Transnistria etc. Ucraina n-are ce cauta nici in NATO, nici in UE, ar fi un cal troian al Rusiei. In schimb Georgia da, ar trebui acceptata in NATO, pt ca Georgia chiar are nevoie de protectie.
  • 0 (0 voturi)    
    Se misca tara.. a dat domnul.. (Miercuri, 2 aprilie 2008, 22:36)

    capcaunul [anonim]

    cand vad o multitudine de pareri la unison ce arata ca s-a inceput sa se inteleaga ca n-avem decat de castigat enorm din colaborarea cu americanii, si ca in acelasi timp 'fratii nostrii europeni' nu sunt neaparat si deschizatori de drumuri in ceea ce ne priveste, majoritatea, dupa cum au spus multi, vrandu-ne un gen de mana a doua a uniunii.. cand vad asta, nu pot decat sa ma bucur ptr tara, ca iaca, se pare ca normalitatea incepe sa bata la usa.. cioc-cioc! who's there? it is I, my own and only master.. russians? germans? french? f** off..
  • 0 (0 voturi)    
    .. (Miercuri, 2 aprilie 2008, 22:36)

    alexX [anonim]

    http://amadeuslibero.wordpress.com/2008/02/19/efectul-kosovo-rusia-taie-petrolul-germaniei/
    asta se va intampla si cu noi si cu toti ceilalti ori se va porni un al 3-lea....vai de curu vostru cei care ii judecati pe nemti pt ce fac,din cauza americanilor acestia au ajuns unde au ajuns, sa fie de partea rusiei,daca jegosii de americani nu interveneau in cel de al2-lea RM. nemtii erau la putere, ei trebuiau sa lupte pe mai multe fronturi si asa au pierdut razboiul, din cauza jegosilor care au aruncat bombele atomice si au provocat fel de fel de mutatii genetice, care se tem de rusia si care la ora actuala este tara cu cel mai mare grad de poluare
  • 0 (0 voturi)    
    .. (Miercuri, 2 aprilie 2008, 22:42)

    alexX [anonim]

    http://amadeuslibero.wordpress.com/2008/02/19/efectul-kosovo-rusia-taie-petrolul-germaniei/
    asta se va intampla si cu noi si cu toti ceilalti ori se va porni un al 3-lea....vai de curu vostru cei care ii judecati pe nemti pt ce fac,din cauza americanilor acestia au ajuns unde au ajuns, sa fie de partea rusiei,daca jegosii de americani nu interveneau in cel de al2-lea RM. nemtii erau la putere, ei trebuiau sa lupte pe mai multe fronturi si asa au pierdut razboiul, din cauza jegosilor care au aruncat bombele atomice si au provocat fel de fel de mutatii genetice, care se tem de rusia si care la ora actuala este tara cu cel mai mare grad de poluare
    • 0 (0 voturi)    
      amice, (Miercuri, 2 aprilie 2008, 23:36)

      gg [anonim] i-a raspuns lui alexX

      stai jos ai 4. du-te uita-te la niste desene ceva lasa istoria.
  • 0 (0 voturi)    
    Europenii... dehhh (Miercuri, 2 aprilie 2008, 22:49)

    zidane [anonim]

    Germania, Austria .. doua tari care au actionat intodeauna numai dupa interesele lor, degeaba ne acuza pe noi ca nu am fost verticali, dar ei au fost verticali prin Diktatul de la Viena? De ce credeti ca a fost cedarea basarabiei catre rusi? ca sa ne atraga in razboi impotriva rusilor si sa puna mana pe petrolul romanesc. Acelasi lucru se intampla si azi, germanii nu urmaresc o politica europeana ci una proprie, a propriilor interese, ei au relatie proprie cu Rusia , relatie ca intre doua imperii ce dureaza de prin 1800 , un parteneriat de subjugare si siluire a tarilor din jur-goana dupa resurse isi spune cuvantul (OMV) (exemplu cel mai bun este cel cu fabrica de la Nokia din Germania) nu ii intereseaza de nimeni nu sunt solidari cu europenii si odata cu caderea cortinei de fier europa sau UE a fost penetrata masiv la nivel de catre serviciile rusesti. Un observator fin poate observa jocul Rusiei facut de Germania, Italia (Prodi-de stanga, ideologic-Rusia), in mod normal nemtii trebuiau sa vina cu un plan pri cre europa sa ramana unita si sa nu cedeze santajului gazului, totodata in acelasi timp e o buna ocazia pentru cineva nteligent de a-si face o politica energetica bazata pe eolian, solar, hidro si nuclear astfel incat investind masiv in cercetare si industrii de varf sa reduci dependenta energetica
  • 0 (0 voturi)    
    American Grizzly (Joi, 3 aprilie 2008, 11:22)

    BULA [anonim]

    CAINI latra si ursul merge.Nu stiu de ce uni au venit in AMERICA , Poate ca o duceu mai bine in ROMANIA . Nu aveti ideie cati romani in timpul rasboiului si dupa au fost prinsi facuti prizonieri de rsboui de Russi si dusi im Sberia .Iar de Sarbi dsi la puscaria de pe Insula GOLIOTA si in puscaria de la POJOREVTA 800m sub pamint de n-au mai vazut soarele niciodata.Way dont you al kiss my NIKIS PAPALAKIS.
  • 0 (0 voturi)    
    @alexx (Joi, 3 aprilie 2008, 17:35)

    cosmin [anonim]

    Esti un monument de prostie. Atatea ineptii pe cmp de mult n-am mai citit. De fapt, tu nu existi, esti doar un vis urat...
    • 0 (0 voturi)    
      VIS URAT (Vineri, 4 aprilie 2008, 2:26)

      BULA [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Dupa nume Cosmin esti SARB .Cine DRACU O VZUT CAL VERDE SI SARB DESTEPT.No apoi acuma snat sigur co sa vsezi CAII VANATI


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by