Dezbatere HotNews.ro-BBC

Mihai Carp, oficial NATO: Romania ar putea anunta o noua suplimentare a trupelor sale in Afganistan pe langa masurile anuntate deja de Traian Basescu

de Bety Blagu     HotNews.ro
Duminică, 30 martie 2008, 14:16 Actualitate | Esenţial


Mihai Carp impreuna cu soldatii romani din Afganistan
Foto: BBC
"Ne asteptam nu numai din partea Romaniei, dar din partea tuturor aliatilor sa dea mai multe trupe", a declarat Mihai Carp, adjunct al sectiei de gestionare a crizelor din cadrul Diviziei Operatii din Cartierul International NATO,  la Discutia Saptamanii realizata de Dan Tapalaga si difuzata duminica de HotNews.ro si BBC. El a precizat ca este probabil ca la summit-ul NATO de la Bucuresti mai multe tari, intre care si Romania, sa anunte suplimentarea trupelor in Afganistan. Potrivit AFP, presedintele Traian Basescu a declarat joi ca Romania isi va mari contingentul din Afganistan, de la 500 la 780 de militari, insa oficialul NATO afirma ca ar putea fi vorba de o noua suplimentare a trupelor. Comentatorul Christian Mititelu este de parere ca "e important pentru prestigiul Romaniei sa fie in grupul tarilor care anunta acum ca vor suplimenta trupe in Afganistan."

Mihai Carp a precizat ca stie ca semnalele sunt bune cu privire la suplimentarea fortelor romanesti din cadrul NATO, dar nu are informatii cu privire la cele din coalitia americana.
  • "Exista angajamentul Romaniei in cadrul fortelor NATO in Afganistan si exista si un angajament romanesc in cadrul coalitiei americane in Afganistan. Dar nu trebuie sa facem o prea mare distinctie intre cele doua misiuni, fiindca la urma urmei prezenta militara internationala in ansamblu in Afganistan urmareste acelasi scop. Deci daca Romania isi va spori si contributia in cadrul coalitiei americane sunt convins ca asta ar putea fi mentionata intr-o convorbire bilaterala, dar din punct de vedere NATO, ne intereseaza misiunea NATO sub comandamentul ISAF. (...) In ceea ce priveste NATO, am auzit ca semnalele sunt bune, in ceea ce priveste coalitia americana nu sunt in cunostinta de cauza."
Adjunctul sectiei de gestionare a crizelor din cadrul Diviziei Operatii din Cartierul International NATO nu stie insa despre cati militari in plus fata de cei 280 este vorba.
  • "Cred ca discutia despre un soldat plus-minus sau despre o contributie de 20 sau 200 nu este intotdeauna foarte folositoare. E important ca calitatea angajamentului sa fie buna si fiecare tara evident ca va contribui cu cat poate si in conformitate cu resursele sale si cu hotararea politica suverana care fiecare capitala o ia."
Carp crede ca aceeasi decizie va fi luata si de alti aliati din cadrul NATO.
  • "Ne asteptam nu numai din partea Romania, dar din partea tuturor aliatilor sa dea mai multe trupe. Este un apel care a fost lansat de secretarul general de mai multa vreme si speram sa vedem un angajament mai ferm si niste contributii suplimentare la Bucuresti din partea tuturor."

Christian Mititelu: In Afganistan, credibilitatea NATO este in joc

Comentatorul Christian Mititelu este de parere ca Romania are nevoie sa trimita trupe suplimentare in Afganistan.
  • "Dupa parerea mea, credibilitatea NATO-ului este in joc pentru ca, in special din cauza razboiului din Irak, aliatii NATO nu au putut deplasa suficiente trupe in Afganistan pentru a rezolva din punct de vedere militar situatia, asa incat efortul de reconstructie pe care tot NATO il duce in paralel alaturi de alte tari din afara Aliantei NATO sa poata continua si sa poata da roade. E important pentru prestigiul Romaniei sa fie in grupul tarilor care anunta acum ca vor suplimenta trupe in Afganistan.

Presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy, a fost seful de stat care a declarat ca va cere, in cadrul summit-ului de la Bucuresti, suplimentarea trupelor NATO in Afganistan. Potrivit Agentiei France Press, ofiteri superiori din cadrul ISAF (Forta Internationala de Asistenta pentru Securitate) au declarat ca au nevoie de 6000-10000 de militari suplimentari pentru a lupta impotriva talibanilor.

In afara Romaniei, care, potrivit Agentiei France Press, va trimite 280 de militari in plus, Franta isi va suplimenta trupele cu 1000 de soldati, Belgia va trimite patru avioane F16 cu 140 de miliari, iar Polonia opt elicoptere, patru Mi-8 si patru Mi-24, impreuna cu 400 de militari.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1842 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    ce treaba avem noi acolo (Duminică, 30 martie 2008, 17:20)

    kjhdsf [anonim]

    opiumul recoltat manual din afganistan deci de cea mai buna calitate este al americanilor.ce varza mea cauta romanii acolo ?????????????
  • -2 (2 voturi)    
    tradatorii (Duminică, 30 martie 2008, 17:27)

    roman [anonim]

    Rusine TRADATORILOR!!!!!!!!!!!!

    Ati uitat crezul tarii.....ati ajuns mercenari.

    Pentru bani va duceti sa luptati in razboaie straine.

    Soldatul roman trebuie sa isi apere granitele tarii romanesti nu ale altor state. Cine paseste cu un pas dincolo de granitele Romaniei este un tradator, un mercenar!!!!!!!!

    Ati uitat pentru ce au luptat bunicii nostri si strabunicii nostri...........
    • +2 (2 voturi)    
      tu l-ai facut criminal si pe Sandu Ionut Cosmin, e (Duminică, 30 martie 2008, 18:11)

      dac [anonim] i-a raspuns lui roman

      stiti de ce e traficul ala infernal in bucuresti? pt. ca se plimba analistii militari si politici de la o televiziune la alta. vad mah romane ca te bagi in seama la fiecare articol p'acilea. pe unde intru numa de aberatiile tale dau. esti si tu f'un pui de analist frustrat sau simti nevoia sa-ti vezi ineptiile pe monitor? iti doresti o armata careia politicul ii cere sa plece in afganistan sau irak si ea sa zica nu? vrei militari care sa conteste un ordin? te intreb pt. ca dai si tu cu banu la armata asta, nu? daca e hotarare politica si daca avem obligatii ca aliati ce sa faca armata mah? judeca, pune neuronu la treaba. mai ia si tu niste vitamine. bunicii nostri nu au tradat axa cand au intors armele, chiar daca politicienii de atunci au facut-o. si apropo... bunicii nostri au intrat si in alte state: ungaria, cehoslovacia.... asta nu unseamna ca erau tradatori. nu e un articol pe hotnews unde sa nu posteze un retardat ceva anti. sunt de acord ca avem alte prioritati. dar nu ne-a obligat nimeni sa intram in nato. sau ce ai vrea? odata intrati sa le dam cu tifla cum le-a dat razgandeanu la ue cu taxa auto si cu multe altele?
    • +1 (1 vot)    
      pt roman (Duminică, 30 martie 2008, 18:59)

      PaulR [utilizator] i-a raspuns lui roman

      Domnule roman vorbiti prostii.
    • 0 (0 voturi)    
      tu vorbesti de tradare..??? (Duminică, 8 iunie 2008, 2:39)

      sandu negru [anonim] i-a raspuns lui roman

      prietene hai sa-ti explik un lucru.....akuma nu avetzi nevoie de armata.....CORECT....dupa parerea ta..DAR daca erai in cazut celor din AFghanistan sau IRAQ..ce faceai..tu nici nu sti ce e ARMATA ..shi mai shi postezi niste prosti kat neamul tau de mari.Eu ti-as recomanda sa taci ...E adevarat...Armata Romana se confrunta cu mari probleme ca sunt prea multi HOTI in tara asta shi bani care trebuie sa ajunga la trupe..ajung in vilele altora...sa le fie rusine celor care "ADMINISTREAZA" armata romaniei..pentru ca sunt niste incompteti.....shi din cauza lor mor oameni nevinovati..
  • -1 (1 vot)    
    Vorbe mari (Duminică, 30 martie 2008, 18:09)

    vio [anonim]

    Si uite asa, credibilitatea Nato in Afganistan atarna de Romania!?

    Poate daca Nato n-ar mai omori civili, populatia i-ar privi mai bine.
  • +1 (1 vot)    
    Hai nu fiti incuiati (Duminică, 30 martie 2008, 18:37)

    un alt roman [anonim]

    Traim intr-o lume globalizata, unde nu ne permitem sa existe state care gazduiesc teroristi pe teritoriul lor. Gruparile teroriste pot creste si deveni periculoase daca au state care pe teritoriul lor nu le persecuta. Nu uitati ca Romania are legaturi culturale puternice cu Europa si USA, stilul modern de viata pe care noi il dorim este cel occidental nu cel pe care-l predica Osama, care daca sunteti atenti o sa vedeti ca vor o lume islamica cu forta. Nu fiti asa incuiati, trebuie sa vedeti atentate cu bombe murdare prin toata Europa, ca sa pricepeti ca avem o problema. Cand americanii au intervenit in Europa lui Hitler, in USA nu era asa evident pericolul nazist impotriva americii. Totusi generalii americani au decis sa atace inainte ca Hitler sa detina tot continentul european, Germania ar fi avut 7-8 ani sa-si refaca armata cu resursele intregii Europe si apoi facea razboi si Americii. Un razboi de 10 ori mai greu pt. USA. Tot asa si cu teroristii, daca astepti ca ei sa faca vaste retele si sa aibe material pt. razboi biologic si radioactiv atunci tp. ce mai avem servicii de inteligenta si Consilii Supreme pt. apararea tarilor? ca sa intrebam pe nea Gheorghe si matusa Saftica din deal cand crede ei ca este mai bine sa scoatem soldatii la plimbare?
  • -1 (1 vot)    
    scurtimea lor de viata! (Duminică, 30 martie 2008, 20:39)

    roman [anonim]

    Nici nu ma asteptam la alte reactii vis-a-vis de parerea mea despre soldatii 'romani' care se duc in afara.
    1. Soldatii acestia 'romani' se bat pe locurile puse la bataie pentru afara....poate sa o confirme oricine din ministerul apararii ca ei nu pleaca pe baza unui ordin ci pe baza unei cereri.
    2. Din pacate nu stiti decat de osama si evenimentele din scurta voastra viata
    Palestina, Vietnam, Coreea, Afaganistan, Irak, Iugoslavia, si alte state unde si-a bagat USA (jidani) coada.....pe astea nu le vedeti si nu din considerente umanitare fac ei ceea ce fac doamne fereste si din motive pur si simplu financiare si asa zis politice.
    3. O cunostinta de a mea..care a fost in Irak inainte de a incepe razboiul militar de altfel ca observator...mi-a spus clar in momentul cand au fost evacuati cu o zi inainte de a incepe SUA bombardamentele ca motivul e PETROLUL ci nu asa zisele arme chimice care nu au fost gasite....
    Mie scarba ca aveti creierele spalate si credeti tot ce zboara se mananca.

    TERORISMUL E AMERICA CU GLOBALIZAREA LOR...conteaza mai putin cine ii manipuleaza:)...oare.
    • -1 (1 vot)    
      mi-e sila!!! (Luni, 31 martie 2008, 9:14)

      Angry [anonim] i-a raspuns lui roman

      da, mi-e sila! cand vad ca romania trimite militari in teatrele de operatiuni si ii aduce intre 4 scanduri!! mi-e sila ca-i pupam in fund pe toti, mai ales pe americani, si ei nici macar nu se sinchisesc de noi! numai noi ne amagim ca facem vreo diferenta!!! mi-e sila de tara asta, unde aliniem preturile la ue si salariile pauza!
    • +1 (1 vot)    
      tot io... (Luni, 31 martie 2008, 11:31)

      dac [anonim] i-a raspuns lui roman

      mah romanes... esti irecuperabil.
      1. se bat mah pt. ca asta e meseria lor. e ca si cum ai fi un ziarist care nu-si poate publica articolele. ai stilou, hartie, si stii ca esti bun in meseria ta, dar nu te lasa nimeni sa scrii la ziar, chiar daca te-ai pregatit o viata pt. asta. si cand apuci si tu sa scrii un articolas vine un frustrat si-ti zice: ba ca ziaru e pro-occidental, ba ca patronu e corupt, ba ca tu ai vrut voluntar sa-ti faci meseria asta. bun, e corupt. asa e, sunt probleme la varf, dar ce ai cu mine care-mi fac meseria?
      2. asteptam o iluminare la sfarsitul punctului 2, dar s-a incheiat brusc fara sa ma dumiresc care sunt tentaculele nevazute ale conspiratiei si pe unde se afla de fapt elodia. "scurta noastra viata"? pai la cate aventuri am avut, am mari sanse sa-ti fiu tata.
      3. da mah romanes. motivu e petrolu. pai ce altceva credeai? si pt. asta ii faci tu criminali pe eroii nostri cazuti in teatre? ce, au carat ei petrol cu galeata din irak sau afg?
      vezi ca le amesteci rau.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu chiar. (Luni, 31 martie 2008, 17:51)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui roman

      "SUA bombardamentele ca motivul e PETROLUL ci nu asa zisele arme chimic". Absolut corect, insa pe mana cui vrei sa ajunga petrolul: a rusilor sau a americanilor? Pe care varianta o alegi?
  • 0 (0 voturi)    
    de ce sa mai suplimentam numarul de soldati ? (Luni, 31 martie 2008, 11:34)

    c [anonim]

    Hai sa mai trimita si alte tari NATO trupe. Sunt de acord sa trimitem trupe proportional cu armata altor tari din alianta sau macar egal cu ce trimit alte tari mult mai puternice din alianta. Ori e alianta orice ce e ?
  • -1 (1 vot)    
    slugi (Luni, 31 martie 2008, 11:36)

    zed [anonim]

    le facem si pantofii ? (ca de lins am lins peste tot...)
    • -1 (1 vot)    
      bine zis! (Luni, 31 martie 2008, 12:43)

      Angry [anonim] i-a raspuns lui zed

      Ai perfecta dreptate, zed! suntem doar niste slugi si lingem tot ce se poate...si cu toate astea, tot ca 'nimenii' europei suntem vazuti! mai ales cu reputatia din ultimul timp...
  • -1 (1 vot)    
    ochelari de cal (Luni, 31 martie 2008, 14:09)

    sabin [anonim]

    Liderii nostri politici si militari de multe ori ii reprezinta pe liderii economici (dintre care multi au afaceri cu petrol si armament). Ei sunt educati intr-un sistem in care forta armata si lumea bipolara (bine-rau) e mentalitatea predominanta. Prin urmare operatiuni gen Irak sau Afganistan sunt imaginea fidela a convingerilor lor / noastre, adica printre altele: 'cruciade' pentru democratie si pace prin bombe, afaceri profitabile pentru anumite sectoare ale economiei si pentru grupuri de interese. Mi-as dori sa ne maturizam si sa ne folosim inteligenta si intelepciunea pentru a promova alte modele politice, economice si sociale. Mi-as dori sa avem o societate care permite oricarui om sa aiba o viata pasnica si decenta, fara sa-i ofere 'privilegiul' si 'oportunitatea' de a muri pentru asta, intr-o alta tara. Imi doresc sa vedem efectele fiecarui glont pe care il tragem, al fiecarei bombe pe care o lansam. Atunci vom intelege ca ce facem ne duce la distrugere.

    Ganduri bune tuturor.

    Cititi mai multe despre Romania, conflictul irakian, pace si alte abordari ale conflictelor aici http://www.patrir.ro/doc/pace_irak.pdf
    si http://blogdepace.blogspot.com/.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by