​Trenurile de metrou produse în Brazilia de Alstom ar putea ajunge la București spre final de martie, dar au fost atâtea amânări, încât este greu să mai credem vreun termen. Alstom are de plătit penalități de aproximativ 20 milioane euro din cauza întârzierilor de livrare ale trenurilor de metrou pentru Capitală, spunea la final de ianuarie, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

La metrouFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație de la Metrorex, a declarat la o emisiune B1 TV că trenurile Alstom produse în Brazilia ar trebui să ajungă în România „undeva la sfârșitul lunii martie”. Asta rezultă din discuțiile cu compania producătoare, numai că întârzierile sunt deja mari și „nu avem încredere absolută în cifrele pe care ni le dau”, spune el.

Barbu a mai afirmat că facturile penalizatoare pentru firmă au tot crescut, iar aceasta a solicitat o întâlnire de conciliere.

„Au promis, nu se țin de cuvânt, vor curge penalitățile” - Ministrul Grindeanu este furios pe Alstom, care a întârziat mult cu trenurile de metrou pentru București

Întrebat dacă va ierta compania de penalități, Mihai Barbu a răspuns: „În niciun caz! În niciun caz nu-i iertăm de penalități. Acestă conciliere se referă probabil la sistemul de calcul al penalităților, dar în niciun caz nu-i iertăm de penalități”.

„Așa cum am avut ultimele discuții cu compania care trebuie să furnizeze aceste trenuri, în 22 februarie ar trebui să plece din Brazilia și undeva la sfârșitul lunii martie ar trebui să ajungă în România, apoi va face acel rodaj de 10.000 de km fără călători și dacă toate lucrurile sunt în regulă, atunci vor circula și cu călători”.

Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Drumurile noastre”, moderată de Ștefan Etveș pe B1 TV.

La final de ianuarie, ministrul Grindeanu se arăta furios de întârzierile Alstom și spunea că „au promis, nu se țin de cuvânt, vor curge penalitățile”.

„Eu nu cred că ei își doresc să curgă aceste penalități, doar că aș vrea un lucru: vorbim despre un conglomerat, despre o companie imensă. Poate România, vorbind despre toate contractele acestea semnate în ultimii ani cu acest furnizor - pentru metrou și pentru trenuri noi - devine mai importantă din perspectivă mondială pentru această companie și poate devenim o prioritate. Acesta este singurul apel pe care pot să-l fac. Dacă nu, vor curge în continuare penalitățile”, spunea ministrul Grindeanu.

Contractul cu Alstom pentru trenurile de metrou a fost semnat la final de 2020, iar trenurile sunt produse în Brazilia. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane euro. Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.

Contractul a fost atribuit la final de 2020, dar au intervenit numeroase amânări ale producției. Se spera la un moment dat că toate trenurile vor ajunge în țară pe parcursul lui 2023. În vara anului trecut se spera că măcar primul tren va ajunge până la final de 2023 în București. Nu a fost așa.