Peste 9 mii de oameni au iesit in strada, in a patra zi de greva generala la Dacia 

de A. Neagu, D.M.     HotNews.ro
Joi, 27 martie 2008, 7:41 Actualitate | Esenţial


Peste 9.000 de protestatari au organizat, astazi, un miting in orasul Mioveni, in ce-a de-a patra zi de greva a angajatilor de la Dacia. La miting nu au participat doar angajati de la Dacia, ci si reprezentanti ai Blocului National Sindical din toata tara si reprezentanti ai sindicatelor angajatilor Renault din Franta, care au vrut sa fie alaturi de colegii lor din Romania. Mitingul a inceput la ora 10 si s-a incheiat in jurul orei 14, pentru ca protestatarii au obtinut autorizatie doar pentru 4 ore de miting. Spre sfarsitul protestului, sute de sindicalisti s-au prins intr-o Hora a Unirii, in centrul orasului Mioveni. 

Negocierile dintre patronatul de la Dacia si sindicatul uzinei nu au ajuns la niciun rezultat nici ieri. Administratia a oferit o majorare de 130 de lei de la 1 ianuarie si de 26 de lei incepand cu 1 septembrie, insa sindicalistii au respins aceasta oferta, solicitand o majorare de 550 de lei. 

Potrivit Realitatea TV, in fiecare zi de greva generala, societatea inregistreaza pierderi de aproximativ zece milioane de euro.

La inceputul saptamanii, directorul de comunicare al Dacia Pitesti, Liviu Ion, a declarat intr-o conferinta de presa ca administratia nu poate acorda o majorare salariala de 550 de lei, asa cum au cerut sindicalistii. El a afirmat ca adunand toate cererile salariale solicitate de sindicat, s-ar ajunge la o crestere de peste 70 la suta, lucru care nu poate fi luat in calcul pentru ca Dacia trebuie sa recupereze pierderi de 61 de milioane de euro.


Comentariul unui cititor

Ovidiu
ne-a scris:

Dacia produce 1300 masini zilnic . Le vinde la 8000 EUR una.

Bani incasati 1300 X 8000 = 10,4 Mil EUR ( IN-CA-SATI)

Din acestia se deduc cheltuielile care sunt in jur de 90-95% si ramane 500,000 EUR profit zilnic, care se pierde.

Deci, in perioada GREVEI , Dacia nu incaseaza acesti 10 MIL eur de care vorbeste toata presa si nu pierde 10 M din profit.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1576 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Cam mare majorarea (Joi, 27 martie 2008, 8:10)

    Razvan007 [utilizator]

    Cam mare majorarea ceruta de sindicate.
    Doar la stat se produc asemenea majorari - daca este vorba de bani publici, nu da nimeni socoteala pentru ei.

    Oamenii au dreptate sa ceara mariri de salariu pentru ca in timp salariile din Romania si Franta ar trebui sa se egalizeze, dar acest proces se produce in timp. Nici un plan de afaceri nu poate prevedea majorari de salarii de 60-70% de la luna la luna.
    • 0 (0 voturi)    
      Egalizare salarii (Joi, 27 martie 2008, 8:34)

      JohnnyBGood [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

      Problema este ca, atunci cand salariile din Romania vor fi apropiate de cele din Franta (nici vorba de egale), probabil ca Renault nu va mai produce nici un fel de autoturisme in Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bine (Joi, 27 martie 2008, 8:32)

    nonfrancofon [anonim]

    asa vor vedea si francezii ca totusi romania nu e tara de negri in care sa dicteze asa cum le place<br><br>daca vor negri care sa cante in timp ce muncesc sa se duca in alta parte////
  • 0 (0 voturi)    
    egalizare?! (Joi, 27 martie 2008, 8:36)

    Catelu [anonim]

    Axioma asta cu egalizarea salariilor oare de unde vine? Nu s-ar putea egaliza cu cele de la Nissan, din Japonia, mai bine?

    Daca productia Dacia valoreaza cam 12 milioane pe zi, iar lipsa ei genereaza pierderi de 10 milioane, inseamna ca marja de profit la Dacia depaseste cu mult cei 5% traditionali in industria auto si se situeaza pe la 400%. Sau poate stirea sa fie eronata?
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate...Catelu... (Joi, 27 martie 2008, 9:01)

      Michel Renault [anonim] i-a raspuns lui Catelu

      profitul la o masina este suficient de mare incat sa iti dai seama ca este una din afacerile foarte profitabile.

      Pe de alta parte, liderii de sindicat sunt mana in mana cu administratia, se stie cu un an inainte ca se va face o greva... o sa cerem x% dupa care o sa ne dati x-y%, noi o sa iesim in fata sindicalistilor si o sa le spunem ca uite ce bine a fost ca am facut greva... am obtinut pentru voi, cei multi si prosti, o groaza de bani... 20-100 lei... :-))
      Sunt numai hoti in sindicatul de la Dacia...
  • 0 (0 voturi)    
    CRESTERI SALARIALE LA DACIA S.A (Joi, 27 martie 2008, 8:55)

    DORU [anonim]

    Cresterile salariale, care la prima vedere par de nerealizat datorita marimii procentuale, sunt regasite in cresterea productivitatii muncii si mai departe in cresterea profitului pe care firma le-a inregistrat anul trecut.
    Suma ceruta de sindicat nu este mare dar Renault nu risca un esec sau o amanare a obiectivelor financiare pe care le are pentru 2009.
  • 0 (0 voturi)    
    majorari (Joi, 27 martie 2008, 9:10)

    seb81 [anonim]

    IN mod sigur e eronata informatia, probabil se refera la bani care nu mai intra in contul dacia, nu profit. majorarea ceruta de angajati mi se pare mare...oare era mai bine daca nu aveau loc de munca??? mi se pare ca sar cam tare prin somn si daca o sa continue asa cred ca francezii o sa prefere sa inchida dacia de la mioveni si sa o faca la chisinau...ar trebui sa tina cont de mai multe chestii (la un moment dat ii auzeam ca ar vrea si procent din profit, insa oare se baga si la pierderi?) un nou angajat la dacia acum ia 800ron, mi se pare corecta o majorare de aprox 300-350ron...insa e problema lor pe care o stiu ei mai bine...
  • 0 (0 voturi)    
    colonizarea Romaniei (Joi, 27 martie 2008, 9:59)

    Dedalus [anonim]

    Sincer, nu am sa inteleg niciodata de ce ne complacem in saracie....

    Renault si Ford sunt masinile cele mai ieftine si mai putin fiabile din lume. Fix pe astea le-am adus aici....

    Nu pricep nici de ce era nevoie de Reanult (firma detinuta de statul francez) ca sa inlocuiasca Dacia (firma detinuta de statul roman).

    Mi se pare aberant ca un muncitor intr-o fabrica sa castige mai putin decat un functioanr in minister.

    Din cauza asta, toti tinerii vor sa fie slujbasi la stat (salariu mare si sigur), in loc sa caute sa castige cat mai mult in sectorul privat.

    E mentalitatea taranului roman care vede in lujba (serviciu) doar o sinecura.

    Eu le dau perfect aqdreptate sindicalistilor sa ceara bani mai multi, din simplul motiv ca a crescut costil vietii foarte tare. Impartind profitul in cote exagerate catre directiunea Fabricii DAcia si catre Statul Francez, in dauna muncitorilor romani, nu facem decat sa acceptam o colonizare.

    Si, da, as prefera sa fiu somer cu 5 milioane pe luna, decat sa muncesc 8 ore pe zi pentru ca profitul obtinut pe spinarea mea sa plece in Franta, unde sa ii ajute pe copii francezilor sa urmeze scoli si sa traiasca bine nefacand nimic, in timp ce copii mei s-ar uita la mine in geanta daca le aduc un covrig...

    Stiu ca o sa sara pe mine tot felul de "capitalisti" cu ideea ca asa e in capitalism. Aia care o sa faca asta pun pariu ca au bani garla din smekerii si speculatii.

    Ceea ce ma face sa rad este ca fix copii acestor smekeri cu burta vor fi valetzii directorilor de azi de la DAcia.... cu exceptia ceelor care vor curata WC-uri in Paris.
    • 0 (0 voturi)    
      Aberatii (Joi, 27 martie 2008, 13:57)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      De asta le-am adus aici? De parca am avut de ales. Au fost singurele care AU VRUT sa vina aici, sau nu mai tii minte? Dupa logica ta, ar fi bine sa nu mai facem nimic, sa gonim toti investitorii, decat sa-i ajutam pe altii sa faca profit (nu uita, o parte din profit e incasata si de statul roman, ca nici Renault si nici Ford nu detin 100% din actiuni). Minte de comunist. Tu compari Dacia detinuta de statul roman cu Dacia de acum? Ce vanzari si ce profit avea vechea Dacia si cat are acum, te-ai intrebat? Crezi ca ar mai cumpara acum cineva Dacia 1300? N-am cuvinte, nu-ti doresc decat sa stai acasa pe 5 milioane atunci cand o paine va costa 10.
    • 0 (0 voturi)    
      decit sa muncim degeaba,mai bine sa stam degeaba (Joi, 27 martie 2008, 21:00)

      Pantera roz [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Smechere,la Paris WC-urile se cirata automat si sunt gratuite asa ca ai scapat "jobul" asta. Mai mari enormitati n-am auzit pina acum-auzi sa participam la profit,noi muncitorii. La profit participa actionarii,lucratorii primesc salarii.La Mioveni,salariile sunt substantiale,chiar mari in comparatie cu ce se cistiga in Romania.S-ar putea sa se regaseasca in citiva ani intr-un oras pustiu si sa-si aduca aminte cu regrete de vremurile cind pe deal uzina le da o piine mai mult decit alba.
      • 0 (0 voturi)    
        curatenia bat-o vina (Joi, 27 martie 2008, 22:18)

        anti-franta [anonim] i-a raspuns lui Pantera roz

        da, se curata singure, unele, si da, sunt gratis, unele, da' stai la rand de ametesti... si partea cu curatitu' e "relativa"...
  • 0 (0 voturi)    
    Calcul Simplu de Matematic ptr Redactia HOTNEWS (Joi, 27 martie 2008, 10:17)

    Ovidiu [anonim]

    Dacia produce 1300 masini zilnic . Le vinde la 8000 EUR una.Bani incasati 1300 X 8000 = 10,4 Mil EUR ( IN-CA-SATI)Din acestia se deduc cheltuielile care sunt in jur de 90-95% si ramane 500,000 EUR profit zilnic, care se pierde.Deci, in perioada GREVEI , Dacia nu incaseaza acesti 10 MIL eur de care vorbeste toata presa, si nu pierde 10 M din profit.Stiti de unde a preluat presa bascalia asta? De la interviurile cu angajatii. Sindicatele pentru a mobiliza oamenii le-au spus ca vor face pierderi de 10 M pe zi de greva, si ca le vor forta mana celor de la Renault.Presa a inghitit fara sa digere si sa gandeasca. Ca sa vezi diferenta intre cei ce fac presa in ROMANIA si cei ce muncesc in fabrica DACIA.Multe ziare si televiziuni repeta obsesiv aceasta fraza " In fiecare zi de greva Dacia pierde 10 Mil EUR" .GRESIT !!! Un pic de matematica nu strica. Ar fi frumos ca Hotnews sa rupa lantul slabiciunilor si sa spuna cat pierde Dacia cu greva, ce impact are delta salariulcerut de sindicate/ salariul actual asupra profitului Dacia si cate zile de greva sunt egale cu diferenta de salar ceruta.Penalizarile de la intarzierile de export. Contractele comerciale ce implica productie si industrie au ceea ce se cleama clauze de "Forta Majora" unde pe langa calamitati naturale, probleme politice e inclusa si greva.Deci companiile gen Renault sunt foarte bine protejate impotriva acestor penalitati la export.NR. Multumim pentru precizari.
  • 0 (0 voturi)    
    Santaj (Joi, 27 martie 2008, 10:18)

    S [anonim]

    Santajul sindicatelor de la Dacia e daunator Romaniei in general. Intreprinderile straine nu se implanteaza in Romania din solidaritate sau sa faca umanitar, ci vin sa castige bani. Si in paralel cu beneficiile lor, se creaza locuri de munca stabile, beneficii pentru statul roman si pentru zona respectiva.
    Sindicalistii uita ca Renault a realizat (si platit) unicul plan de restructurare demn de acest nume in Romania, uita ca in Turcia fabrica Renaul are aceasi capacitate cu cea de la Pitesti, dar cu 7 000 de lucratori mai putin. Deja lucratorii de la Dacia castiga dublu fata de cei ce lucreaza in aceiasi bransa in restul tarii. Ei vor ceea ce doreau Marx, Engels si Lenin.
    Greva s-a repercutat in presa internationala, punand astfel frana altor investitii potentiale importante in Romania. Nimeni nu isi baga banii in Romania ca sa aiba parte de greve din 6 in 6 luni. Am auzit ca si cei de la Nokia vor s-o puna...
    Nici nu muncim nici nu gandim...
    • 0 (0 voturi)    
      statul francez a inlocuit statul roman= privat? (Joi, 27 martie 2008, 10:56)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui S

      Spune-mi si mie in ce constau beneficiile pentru statul roman in urma "investiei" Renaul?

      Spune-ne si noua, asa ca sa nu murim prosti, in ce a constat acel "plan de restructurare" si cat a platit Renault pe el? Si, mai ales, cui?
      • 0 (0 voturi)    
        Ingnoranta nu doare (Joi, 27 martie 2008, 11:20)

        Dumitru [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

        Domnule Dedalus

        1. Renault este companie privata, listata la Bursa. Statul francez este actionar minoritar, cu o cota mai mica decat cea detinuta de Nissan la Renault.

        2. Investitia Renault la Dacia este de 1 miliard de Euro. Vi se pare o suma relevanta?

        3. Chiar credeti ca Romania este in postura de a alege ce investitori sa vina aici?

        4. Remarcile dumnevoastra legate de "profitul care pleaca in Franta" nu merita nici macar sa fie comentate...
        • 0 (0 voturi)    
          1 miliard? (Joi, 27 martie 2008, 13:13)

          GOGU [anonim] i-a raspuns lui Dumitru

          Investitia initiala a RENAULT in RO a fost in jur de 150.000 milioane eur. Diferenta pana la 1 miliard este din profitul reinvestit, profit obtinut din vanzarea produsului in RO si mai putin la export. MARE INVESTITIE A FACUT RENAULT IN RO.
        • 0 (0 voturi)    
          1 miliard? (Joi, 27 martie 2008, 13:13)

          GOGU [anonim] i-a raspuns lui Dumitru

          Investitia initiala a RENAULT in RO a fost in jur de 150.000 milioane eur. Diferenta pana la 1 miliard este din profitul reinvestit, profit obtinut din vanzarea produsului in RO si mai putin la export. MARE INVESTITIE A FACUT RENAULT IN RO.
        • 0 (0 voturi)    
          anti_franta (Joi, 27 martie 2008, 18:35)

          anti-franta [anonim] i-a raspuns lui Dumitru

          Ok, investitia in principiu nu strica. Ideea cu "egalizarea" salariilor nu prea se potriveste deoarece avem de-a face cu piata libera... dar eu am lucrat cu francezi (la nivel academic, nu ca muncitor in fabrica) si va asigur ca se comporta deplorabil. Au valoare zero din toate punctele de vedere, nu fac mai nimic, pierd vremea prin birouri si asteapta ca ceilalti (pot zice negri, romani sau ce-or mai fi) sa faca totul fara sa fie platiti. Am asistat la o scena in paris in care la un om de serviciu "negru" i se striga in fel si chip (cu aluzii clare la rasa). In general e bland spus ca francezii sunt nationalisti. In realitate multi sunt rasisti, iar partea cu "sclavismul" pe care am auzit-o de la unii angajati dacia se potriveste de minune. Mare parte din profit pleaca sigur in franta si va asigur ca statul francez isi protejeaza investitiile (sau de ce UE a gasit tot felul de nereguli la investitia FORD). Eu am norocul sa pot alege si am ales sa nu mai am de-a face cu francezii NICIODATA. Oare toti au acest noroc?
      • 0 (0 voturi)    
        ca sa nu "mori prost"... (Joi, 27 martie 2008, 11:52)

        S [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

        ...te las sa faci calculele.
        TVA-ul pe masinile vandute, sarjele sociale (pt 12 000 de salariati), impozitele pe beneficii, taxele locale, etc, etc, intra in bugetul statului roman. Daca Dacia ar fi ramas "romaneasca" ce-am fi avut ? 24 000 de someri in plus?
        Faptul ca Renault s-a implantat in zona a adus alte 40 de intreprinderi europene subcontractante, deci alte taxe, alte locuri de munca. Incearca sa angajezi pe cineva la Pitesti si in zona ! Imposibil, somajul e practic 0.
        Toti cei care au plecat (de buna voie) de la Dacia au avut portbagajul plin cu bancnote + formare profesionala complementara + acompaniere constanta pana la gasirea unui nou loc de munca.
        Nimeni nu-i obliga pe lucratorii respectivi sa nu castige 800 de euro pe luna... Daca au unde in alta parte, n-au decat sa se care. De ce n-o fac ? Pentru ca nimeni in industria cu pricina in Romania n-o face. Cat e de la Pitesti la Craiova sau Campul Lung (Aro) ? Deci unica solutie e santajul.
      • 0 (0 voturi)    
        Beneficii de la renault. (Joi, 27 martie 2008, 12:35)

        Combo [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

        Ce-mi place mie cand lumea se leaga doar de ce le convine. Cum suna faptul ca in Turcia sunt 75% din muncitori care produc mai mult pe salarii ceva mai mici. Suna ca muncitorii turci sunt ceva mai muncitori si mai eficienti. Relativ la ce castiga statul roman, pai sa facem un calcul simplu. 10 milioane de EURO, din care sa spunem 5% profit * 16% = 80.000 de EURO/zi. Din masinile astea sa spunemca 1/3 se vand in Romania => 3.3*19% = 570.000 EURO/zi. Asta inseamna 650.000 EURO/zi + impozite pe salarii + 19% din toate salariile platite. Mie nu mi se pare putin de loc.
        • 0 (0 voturi)    
          TURCIA (Joi, 27 martie 2008, 13:15)

          GOGU [anonim] i-a raspuns lui Combo

          Moare Europa dupa calitatea produselor fabricate in Turcia... ha ha ha.
          Decat mult si prost...
  • 0 (0 voturi)    
    oamenii au dreptate (Joi, 27 martie 2008, 11:02)

    Catalin [anonim]

    Adevarul e ca in ziua de azi, este foarte greu sa traiesti in Romania daca ai salariu de 800 RON, in conditiile in care iti vine intretinerea(400) + curentul(100) + tv-telefon(100) cel putin 600 RON... si daca mai ai si unul-doi copii care vor haine, incaltaminte, calculatoare. Nu sunt oamenii de vina pentru ca valoarea banilor nu mai e cea din 2005 cand si-au negociat salariile. Rapoartele astea cu inflatie 5% pe an imi fac scarba, cand vad ca painea s-a scumpit de la 0.5 la 1 leu, laptele s-a scumpit de la 1.5 la 3.5 lei, alimentele anul trecut au fost de de 2-3 ori mai scumpe in piete. Ce-i pasa omului ca a scazut euro si s-au ieftinit mercedesurile reducand inflatia la 5%. Pe el il intereseaza preturile in lei la ce cumpara el, ca e platit in lei. Ar trebui calculata o rata a inflatiei pentru produse cumparate de cei cu salarii mici...si facut comparatie cu asta nu cu cei 5% de i-a scos guvernul din burta. Adica la ulei,zahar,paine,lapte,carne de pui,oua...si sa vedem cat a fost inflatia.
  • 0 (0 voturi)    
    dar... (Joi, 27 martie 2008, 12:15)

    liviu [anonim]

    treburile sunt si nu sunt tocmai asa: dacia impinge sume enorme catre firma mama prin angajatii francezi veniti in romania care incaseaza fiecare sume de orindul miilor sau zecilor de mii de euro per cap angajat; de aceea sumele finale care apar in balanta comerciala sunt asa, realitatea e un pic altfel....
  • 0 (0 voturi)    
    "santajul sindicatelor" (Joi, 27 martie 2008, 15:51)

    xy [anonim]

    nu inteleg cum se poate repeta papagaliceste un argument de principiu stupid. cum adica "santajul sindicatelor dauneaza Romaniei" si "sperie investitorii straini"? atata vreme cat aici functioneaza aceleasi reguli ale economiei ca oriunde in tarile unde opereaza investitorii respectivi, lucratorii au exact aceleasi drepturi ca si lucratorii din orice alta tara. s-a interzis cumva dreptul la greva in tarile care au nevoie de investitii straine? e cu totul alta discutie daca au cereri intemeiate sau nu, dar au tot dreptul din lume sa faca greve, dupa cum e dreptul fiecarui angajator sa rezolve cum crede de cuviinta conflictul.
    iarasi ca principiu, m-am cam saturat de argumentul ca sindicatele in general sunt vandute, politizate si asa mai departe. dupa logica asta, orice greva e nelegitima din start si trebuie neaparat considerata un santaj, o manipulare, o tradare etc, ceea ce e stupid. una e cand ai demonstrat ca un anumit lider sindical isi trage foloase ori actioneaza la comanda unui partid si alta e sa negi din start institutia sindicatului ca atare. altfel, evident ca orice patronat isi doreste ca sindicatele sa fie slabe sau sa nu existe deloc.
    si in fine, nu inteleg de ce li se recomanda intotdeauna oamenilor cu atata insistenta sa plece daca nu le convine leafa, sau sa fie multumiti ca au un loc de munca pur si simplu. exact de asta exista greve si negocieri si renegocieri. a, daca ele esueaza, da, atunci angajatul n-are decat sa plece, ori sa accepte conditiile. dar chiar e un drept al angajatului sa incerce sa obtina conditiile de lucru cele mai bune pentru el acolo unde deja lucreaza, in loc sa plece pur si simplu din oras sau din tara ori sa-si schimbe meseria.
  • 0 (0 voturi)    
    greva (Joi, 27 martie 2008, 20:09)

    dan [anonim]

    pare a fi prima greva adevarata.....bravo lor!daca muncesc si au profit,trebuie si platiti.punct
  • 0 (0 voturi)    
    MAJORAREA SALARIILOR (Joi, 27 martie 2008, 21:24)

    ADRIAN [anonim]

    LA MUNCA PRESTATA NU SE MERITA SA MAI LUCRAM P ACESTI BANI


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by