În procesul de transformare și dezvoltare digitală, companiile din România au apelat în ultimii ani mai des la specialiști IT externi, alimentând, cererea de servicii pentru gestionarea activităților IT. Martin Ford, CEO M247 International, unul dintre principalii furnizori de soluții pentru date, crede că în România se înregistrează cel mai puternic avans al cererii de servicii digitale din Europa Centrală și de Est.

LaptopFoto: freepik.com

Printre avantajele colaborării cu organizații externe se numără disponibilitatea specialiștilor IT și investițiile pe care acestea le alocă în vederea dezvoltării competențelor acestora. De altfel, colaborarea cu M247 a redus considerabil presiunea pe resursa internă, majoritatea partenerilor văzând specialiștii M247 drept o extensie a echipelor proprii.

Martin Ford crede că investiții majore anunțate în infrastructura de comunicare și IT transmit un mesaj încurajator în piață. „Acesta este doar începutul”. Aceste evoluții vor contribui și mai mult la creșterea atractivității profesiilor ITC.

„Lucrurile evoluează rapid în România, țară care a devenit a doua piață după Polonia la multe capitole. Azi, România este economia digitală cu cea mai rapidă evoluție a cererii de servicii digitale din Europa Centrală și de Est. Mai mulți indicatori macroeconomici sugerează o accelerare a utilizării soluțiilor și aplicațiilor cloud și în viitorul apropiat. România are avantajul unei infrastructuri de telecomunicații performante, comparativ cu alte state europene”, spune Martin Ford, CEO M247 International. „Dacă adăugăm și impactul edge computing, al conținutului din ce în ce mai accesibil și al implicațiilor Internet of Things, cred că avem multe motive de entuziasm”, completează Martin Ford.

Investiții pentru acoperirea cererii

În acest context, M247 a investit în 2022 aproape 4,5 milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii, în vederea susținerii clienților în acțiunile de transformare digitală. Dată fiind cererea de servicii cloud, consumul mare de date și edge computing, M247 ia în calcul și alte investiții în România, care vor permite dublarea capacității centrelor de date. De asemenea, M247 va continua să se extindă și la nivel internațional, unde deservește deja clienți din 30 de țări.

„Pe fondul acestei cereri am investit milioane de euro în infrastructură și capacități globale, pentru a fi alături de clienți în procesele de transformare digitală”, declară Martin Ford.

România are o nevoie acută de servicii IT&C, precum administrarea datelor, securitate, conectivitate, hosting și soluții cloud. Aceste tehnologii oferă beneficii căutate de companii și instituții publice, așa cum este reducerea presiunii din departamentele de resurse umane.

Soluții de Back-up și Disaster Recovery

Cele mai solicitate servicii M247 sunt cele pentru gestionarea datelor, capitol la care se remarcă o diversificare a cererii și o complexitate mai mare a soluțiilor solicitate.

„Există o cerere majoră de servicii de backup și de recuperarea datelor în caz de dezastru. Aceste servicii aduc un plus de flexibilitate, scalabilitate și securitate în companii și pot fi operate de la distanță. Includerea acestor servicii în pachetele oferite, reduce nevoia de angajări noi și permit păstrarea unor echipe tehnice bine calificate”, explică Martin Ford.

Importanța mediului de lucru

Evoluția pieței susține nevoia de specialiști ITC. România a fost, de altfel, în vizorul marilor companii internaționale pentru dezvoltarea unor adevărate „hub-uri tehnologice”, ceea ce a crescut concurența pe resursa umană calificată.

„Dincolo de salariile competitive, M247 oferă angajaților un mediu flexibil, în care aceștia își pot dezvolta expertiza și abilitățile și pot veni cu idei noi. Dorim ca oamenii să se simtă încrezători să încerce metode noi și să se dezvolte pe plan personal. Susținem diversitatea și crearea unor condiții de muncă ideale. Locul de muncă este mai mult decât un salariu. La M247 avem mereu loc pentru oameni talentați”, a subliniat Martin Ford.

​Articol susținut de M247 Europe