Aeroportul Internațional din Viena recunoaște că românii sunt supuși pe aeroport unor controale de securitate suplimentare. Într-un răspuns trimis către doi europarlamentari români care cer explicații în acest sens, reprezentanții aeroportului din Viena invocă „probleme de infrastructură a terminalelor” și își cer scuze.

Aeroportul din Viena Foto: Henrique Araujo / Alamy / Alamy / Profimedia

La sfârșitul lunii martie, europarlamentarii Nicu Ștefănuță (Grupul Verzilor/Alianța Liberă Europeană) și Vasile Blaga (Partidul Național Liberal/ Partidul Popular European) i-au adresat o scrisoare directorului Aeroportului Internațional din Viena, pentru a cere explicații legate de politica discriminatorie a aeroportului privind trecerea a doua oară prin filtrul de securitate a pasagerilor care vin de la București. Aceasta, în pofida legislației europene care menționează „one stop security ready”, adică un singur control de securitate.

Europarlamentarul Nicu Ștefănuță a anunțat miercuri pe Facebook că reprezentanții Aeroportului Internațional Viena au răspuns scrisorii sale.

  • „Responsabilii aeroportului invocă probleme de infrastructură: că e greu cu terminalele, că se amestecă și pasagerii non- Schengen cu non-EU, că… că… că. Sorry, dar nu mă mulțumește răspunsul.
  • E o încălcare a demnității umane a românilor!
  • Dacă dreptul UE ne spune că un control de securitate este suficient în tranzit, aeroporturile trebuie să respecte asta”, afirmă europarlamentarul român.

El spune că a făcut o sesizare către Comisia Europeană, cerându-i să investigheze acest caz și să ia măsuri.

  • „Austriacul Karner e azi la București, aștept să dea explicații și să ia măsuri imediate”, adaugă europarlamentarul USR.

Explicațiile aeroportului din Viena pentru controlul suplimentar la care sunt supuși românii

Nicu Ștefănuță a postat pe Facebook și răspunsul primit de la repezentanții Aeroportului din Viena, care spun că „regretă” că pasagerii români de trebuie să treacă din nou prin controale de securitate în unele cazuri atunci când schimbă avionul.

  • „Regretăm că pasagerii din România care doresc să-și continue călătoria către alte țări Schengen nu pot profita întotdeauna de statutul de securitate.
  • Cazul special conform căruia pasagerii non-Schengen au deja un statut de securitate echivalent cu cel al pasagerilor Schengen, din păcate, nu a fost previzibil la planificarea clădirii terminalului și, prin urmare, nu a putut fi luat în considerare la momentul respectiv.
  • Piatra de temelie pentru Terminalul 3 a fost pusă în ianuarie 2006, adică înainte de aderarea României la UE. Desigur, ne străduim întotdeauna să îmbunătățim infrastructura terminalelor”, susține Aeroportul din Viena.

Reprezentanții acestuia vorbesc depre proiectul „South Extension”, prin care va fi construită o clădire terminală suplimentară care va crea o conexiune între terminale, termenul de finalizare fiind programat acum pentru 2027.

  • „Această adaptare ar putea, cel puțin în unele cazuri, să remedieze problema. Cel mai bun scenariu rămâne, însă, aderarea rapidă a României la Schengen”, adaugă reprezentanții aeroportului.

Amintim că Austria a blocat aderarea României la Schengen în Consiliul Justiţie şi Afaceri Interne (JAI) al Uniunii Europene din 8 decembrie 2022.

​​Ministrul de Interne al Austriei, Gerhard Karner, nu s-a răzgândit în privința aderării României la Schengen. Venit miercuri la București, el a susținut din nou că sistemul de protecție a frontierelor este nefuncțional și că nu poate „oferi” o dată pentru aderarea României la spațiul european de liberă circulație.

CITEȘTE ȘI:

Venit la București, ministrul austriac de Interne rămâne pe poziții: Nu pot să vă ofer o dată pentru aderarea la Schengen. Spațiul e nefuncțional