Practicanții activi de fitness sunt conștienți de importanța prevenției medicale, aproape jumătate dintre ei recurgând la servicii specializate, conform unui studiu realizat de platforma de servicii și abonamente medicale, de fitness și de nutriție SanoPass by Medlife, în randul abonaților la serviciile de fitness agregate prin intermediul platformei.

Andrei Ivan, antrenor fitness și nutriționistFoto: SanoPass

Datele SanoPass arată că 49%dintre abonații activi de fitness (care fac sport în medie de cel puțin două ori pe săptămână) auaccesat servicii medicale de prevenție, cum ar fi analizele de sânge, ginecologia sau cardiologia, în ultimele 12 luni. De asemenea, 45% dintre respondenți au accesat servicii stomatologice de prevenție în ultimele 6 luni.

Mai mult, 9% dintre respondenți au apelat la serviciile unui specialist în nutriție în ultimele 12 luni.

Procentele sunt net superioare mediei, avand in vedere ca doar 35% dintre români apelează la servicii de medicină preventivă anual, și doar 26% la servicii de stomatologie de prevenție. Este important de menționat că statisticile de 36% și 26% sunt obținute pe baza unor eșantioane mult mai mari la nivel național și că au un caracter orientativ.

Motivul principal pentru care abonații practică fitness-ul este sănătatea, 57% dintre respondenți menționând acest aspect, în timp ce pentru 43% motivul principal este dorința de a fi atrăgători.

Andrei Ivan, antrenor de fitness și nutriționist, ambasador al brandului SanoPass, spune: „Cei mai mulți își doresc să își îmbunătățească starea de sănătate și să aibă un stil de viață activ. Motivația este esențială în acest proces și poate fi un factor decisiv în reușita cuiva în atingerea obiectivelor personale de fitness. Din ce în ce mai mulți combină îngrijirea medicală preventivă și antrenamentele personalizate, gândind în perspectivă, pentru a se menține sănătoși și pentru a preveni problemele de sănătate în viitor."

Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 300 de abonați care folosesc servicii de fitness în diverse săli și locații sportive agregate prin platforma SanoPass. Puțin peste 50% (51,06%) dintre cei chestionați au fost bărbați, în timp ce 48,94% au fost femei, cu un interval de vârstă între 28-36 de ani, care merg la sală în medie de 8 ori pe lună. Aproape jumătate dintre respondenți locuiesc în București (46,81%), 29,79% în Brașov, 14,89% în Iași, iar 10,64% în alte orașe (Alba Iulia, Craiova, Buzău, Voluntari etc.).

„Datele ne arată clar că românii activi, cei care fac sport în mod regulat, sunt mult mai receptivi la importanța unui stil de viață sănătos din toate punctele de vedere - iar asta include medicina de prevenție, și din ce în ce mai mult și servicii de nutriție sănătoasă. Studiul ne-a arătat și că, pentru 56% dintre abonații de fitness, lipsa timpului poate fi o barieră în a reuși să atingă un stil de viață cu adevărat sănătos. Pentru ei, abonamentele mixte de fitness și servicii medicale pot fi o soluție excelentă. De asemenea, 22% din respondenți citează banii ca motiv care îi împiedică în a avea un stil de viață sănătos - pentru aceștia e important să știe că abonamentele mixte oferite ca beneficiu de angajatori au devenit de curând (din februarie) deductibile fiscal. Pentru segmentul căruia ne adresăm noi, angajați tineri activi din orașe mari, aceasta poate fi o variantă excelentă, având în vedere că angajatorii sunt din ce în ce mai deschiși către pachete de beneficii flexibile. E îmbucurător să vedem, pe de o parte, că tinerii activi sunt din ce în ce mai conștienți și își asumă o viață sănătoasă, iar pe de altă parte să vedem că le putem oferi soluțiile adaptate, personalizate, de care au nevoie", spune Andrei Vasile, Managing Partner SanoPass.

​Articol susținut de SanoPass