Auchan reacționează după ce Marian Godină a criticat decizia magazinului de eliminare a casierilor, mesajul polițistului devenind viral: „Eu nu sunt casier, dar Auchan a ținut să mă transforme în unul”. În replică, retailerul spune că, în urma unui „amplu proces de modernizare a liniei caselor de marcat”, o parte dintre magazinele „oferă acum clienților o soluție eficientă prin care toate casele de marcat sunt deschise permanent”, iar casierii sunt în continuare angajați, „disponibili să ofere suport în scanarea produselor”.

Case self-checkoutFoto: DreamsTime

Marian Godină a postat sâmbătă pe Facebook un mesaj în care critică Auchan, după ce a fost la cumpărături și a observat că magazinul nu mai are case de marcat și nici casieri.

„Eu nu vreau să fiu casier gratuit pentru nimeni, nici pentru Auchan, nici pentru mine”

  • „Aveam ditamai coșul plin ochi cu tot felul de produse pe care am realizat că va trebui să le scanez. Aveam opțiunea să abandonez coșul așa plin cum era și să îmi văd de treabă, dar nu am făcut-o gândindu-mă că un om va trenui să așeze la loc toate produsele alea adunate de prin tot magazinul.
  • M-am apucat să le scanez singur, stângaci, pentru că eu nu sunt casier, dar Auchan a ținut să mă transforme în unul. Nu știu ce s-a întâmplat cu acele doamne care lucrau la case, nu știu dacă au fost disponibilizate, dar sigur prin metoda asta magazinul face economie. (...)
  • Așadar, eu nu vreau să fiu casier gratuit pentru nimeni, nici pentru Auchan, nici pentru mine.
  • Aaa, că se întâmpla să intru în ditamai magazinul doar pentru câteva produse, îmi și conveneaau casele alea unde îmi scanam singur o apă și un bax de scutece, dar când aveam un ditamai coșul plin preferam să stau la o casă clasică.
  • Acum vor spune unii că ăsta e progres, a avansat tehnologia. Eu consider că nu e așa, ci doar s-a schimbat omul care scanează produsele, adică din casierița care avea un salariu să facă asta, a devenit casier clientul, fără să fie recompensat nici măcar cu o reducere. (...)
  • Dar soluția mea e simplă, nu mă mai duc la Auchan, la fel cum celor care le place asta pot merge în continuare, că doar e evoluția tehnologiei și "cost saving".
  • Aștept acum să apară restaurantele în care mergi în spate să-ți faci o omletă, iar la final te duci cu farfuria să o speli”, a scris Godină.

Mesajul său are peste 1.200 de distribuiri și peste 3.200 de comentarii.

Reacția Auchan

Marian Godină a revenit apoi cu un nou mesaj, anunțând că reprezentanții Auchan au reacționat la criticile sale printr-un mesaj transmis pe email, îi care spun că nu a fost „suficient de bine informat”.

  • „Toți colegii noștri casieri sunt în continuare angajați și prezenți în magazin, disponibili să ofere suport în scanarea produselor. Odată cu implementarea noului sistem de case, meseria de casier evoluează de la activități de rutină tehnică către activități de relaționare, acompaniere și consiliere clienți. Astfel, colegii noștri din zona caselor rămân la dispoziția oricărui client care are nevoie de ajutorul lor și nicio persoană nu a fost disponibilizată.
  • Ca urmare a unui amplu proces de modernizare a liniei caselor de marcat, o parte dintre magazinele noastre oferă acum clienților o soluție eficientă prin care toate casele de marcat sunt deschise permanent. Evitarea formării de cozi și reducerea timpului petrecut la casă sunt beneficiile principale pe care le oferim clienților noștri”, arată reprezentanții retailerului în răspunsul transmis lui Godină.

În 22 februarie, Auchan anunța, printr-un comunicat, că „a început remodelarea liniilor de case din magazine și construirea unui parcurs 100% self check-out pentru clienți”:

  • „Datorită noului sistem de case, clienții beneficiază de un timp redus de așteptare la casele de marcat, toate acestea fiind permanent deschise.
  • De altfel, toți angajații din zona caselor de marcat evoluează spre o nouă meserie, cea de consilier, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanță și suport clienților.
  • Noua soluție de case propune o abordare flexibilă, fiind formată din case self service potrivite atât pentru un număr redus de produse, cât și pentru cumpărături mai voluminoase, fiind destinată pentru a evita formarea de cozi și pentru a reduce timpul de aștepare la case. În funcție de dimensiunea magazinului, între 16-50 de case rapide self check-out funcționează permanent în fiecare unitate.
  • Casele rapide self check-out sunt intuitive și ușor de utilizat, iar întregul proces de scanare a cumpărăturilor poate fi realizat în mod individual de către client sau cu ajutorul consilierilor de case, aceștia fiind permanent disponibili pentru a oferi suportul necesar”. (Foto: Dreamstime.com)