Industriile creative au potențialul de a regenera economii și de a crea locuri de muncă, iar sectorul digital este una dintre industriile cu cea mai rapidă creștere la nivel internațional. Atât turismul cultural, cât și industriile creative, pot deveni active strategice pentru economiile marilor oraşe din România. De aceea, Romanian Design Week și IQOS lansează o provocare adresată comunității creative din țara noastră: realizarea unei instalații imersive care să ne aducă mai aproape unii de alții, să ne surprindă și să ne bucure deopotrivă. Prin susținerea acestui proiect, IQOS își reconfirmă misiunea declarată de susținere a inovației și a spiritului creativ.

Industriile creative au potențialul de a regenera economii Foto: IQOS

În linii mari, termenul „industrii creative” se referă la o serie de activități economice care se preocupă de generarea și comercializarea creativității, ideilor, cunoștințelor și informațiilor. Televiziunea și artele vizuale reprezintă cele mai mari industrii ale economiei creative în ceea ce privește veniturile, în timp ce artele vizuale și muzica sunt cele mai mari industrii în ceea ce privește ocuparea forței de muncă.

Concursul se adresează tuturor reprezentanților industriilor creative locale, fie ei designeri, arhitecți, scenografi sau artiști vizuali.Proiectele înscrise în concurs vor fi evaluate în două etape.În prima etapă, propunerile vor fi notate de un juriu format din Adrian Damian - scenograf, Eliza Yokina - arhitect, Senior Partner Cumulus, Omid Ghannadi - designer, cofondator Inside Academy, Andrei Borțun - CEO The Institute și Bogdan Jurge - Manager Brand Engagement IQOS, Philip Morris România. Jurații vor alege 3 finaliști pentru a doua etapă de evaluare, în care comunitatea va vota câștigătorul.

În urma votului public, vor fi acordate și 3 premii în valoare de 5.000 de euro, pentru locul I și câte 3.000, respectiv 2.000 de euro pentru proiectele finaliste care vor ocupa locurile II și III. Coordonator tehnic al realizării instalației premiate și partener de producție și montaj va fi Florin Niculae - CEO Kaustik, iar bugetul alocat este de 40.000 de euro.

Data limită de înscriere online a proiectelor este 10 martie, iar proiectul câștigător va fi prezentat în spațiul principal al ediției 2023 a Romanian Design Week, până la sfârșitul lunii iunie. Mai multe informații despre înscriere și regulament sunt disponibile pe www.partedinarte.ro.

Material susținut de IQOS.

IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua să fumeze sau să folosească produse cu nicotină.