​Acest articol încearcă să facă o trecere în revistă a ceea ce înseamnă partea de business din spatele unei afaceri din domeniul divertismentului și, implicit, al artei, o formatie de nunta din Bucuresti, Trupa 2 Zece.

Trupa 2 ZeceFoto: Trupa 2 Zece

De foarte multe ori, se accentuează ideea „time is money”, însă, dacă ne-am raporta la ceea ce se întâmplă în jurul nostru, actualmente, am putea spune cu vehemență că „everything means money”, chiar și arta.

Vedem zilnic diverse forme de manifestare artistice care încearcă să iasă în evidență, dar poate nu ne dăm seama totdeauna că acestea trebuie sa aibă și o parte de business bine pusă la punct, ceea ce poate fi destul de dificil, mai ales atunci când vorbim despre arta dusă la nivel de performanță, cea prin care se poate câștiga existența.

Trupa 2 Zece (formatie nunta din Bucuresti)esteo trupa cover care activează în acestă arie profesională încă din anul 2010.

De atunci și până în prezent, eforturile noastre au fost susținute și îmbunătățite, astfel încât să ne putem ține clienții-țintă cât mai aproape.

Ei, bine, pentru ca acest lucru să se întâmple, au fost și încă sunt necesare investiții în imagine, în comunicarea facilă cu clienții și nu numai.

Despre detaliile neștiute din „culisele” unei trupe cover private vă vom povesti mai departe.

Investiții preliminare pentru o formatie nunta

Ca în orice afacere care dorește o comuniune cât mai strânsă cu clienții din mediul online, a fost necesară crearea unui site web care să ofere o experiență de navigare cât mai ușoară pentru cei care ajungeau acolo.

De asemenea, sume consistente de bani merg și în direcția promovării în Social Media.

Reclama ocupă un rol primordial în domeniul nostru, iar în lipsa ei, publicul își poate îndrepta atenția către alți concurenți, motiv pentru care sunt cheltuite fonduri pentru promovare pe Google, Facebook, YouTube, Instagram, tocmai în ideea de a fi mereu o opțiune pentru potențialii clienți.

În plus, conțintul pe care îl postăm pe aceste platforme trebuie să fie unul de calitate, ceea ce înseamnă investiții și în această direcție.

Vorbim aici despre filmulețe de prezentare și de promovare ce trebuie realizate de o echipă foto-video profesionistă, pentru că redarea materialelor audio trebuie să fie la cel mai înalt nivel de calitate, astfel încât clienții să-și poată forma o impresie justă și adecvată asupra repertoriului ales, precum și a calităților artistice pe care le deținem.

În altă ordine de idei, pentru ca afacerea noastră să aibă un fundament legal și să fim „la zi” cu toate documentele și dările ce trebuie achitate către instituțiile statului, avem oameni care lucrează pentru noi de ani de zile, cei care nu se văd, iar aici vorbim despre manager, contabil, impresar etc.

Din dorința de a ne focusa totalmente pe actul artistic, am ales să „externalizăm” eforturile legate de tot ceea ce ține de comunicarea cu clienții și instituțiile aferente unor profesioniști, aceștia ocupându-se de întocmirea tuturor documentelor necesare zilnic, săptămânal lunar și anual.

Costuri și cheltuieli permanente ale unei formatii nunta

Dincolo de comunicarea cu publicul-țintă, există câteva cheltuieli inclusiv atunci când vine vorba de transport, închirieri și colaborarea cu echipa.

Ne dorim să avem o prestație impecabilă la toate evenimentele la care luăm parte, indiferent de anvergura lor.

Astfel, alocăm mult timp studiului și repetițiilor cu trupa, iar pentru ca acest lucru să se poată întâmpla în condiții cât mai prielnice și discrete, am fost nevoiți să închiriem un spațiu destinat întâlnirilor de grup, ceea ce înseamnă, evident, costuri lunare suplimentare.

De asemenea, există clienți care își doresc anumite servicii în cadrul evenimentelor la care luăm parte.

În acest caz, se poate ca sistemele tehnice și tehnologice pe care le deținem în acest moment să fie suficiente, însă, în caz contrar, suntem nevoiți să apelăm la închireri de echipamente de la diverși furnizori, pentru a îndeplini cerințele clienților noștri.

Și dacă tot am ajuns la capitolul echipamente, trebuie să zăbovim puțin și asupra cheltuielilor neprevăzute care pot apărea în cazul acestora.

Tehnologia ne ajută, însă poate să ne lase „cu ochii în soare” în orice moment, de aceea, avem grijă să achiziționăm echipamente cât mai performante, înnoind în permanență cele vechi cu modele ce fac parte din categoria celor din ultima generație. Evident, mai nou sau mai de actualitate înseamnă mai costisitor.

Cu toate acestea, ne asumăm aceste costuri, fiindcă dorim ca show-ul pe care știm să îl facem să pătrundă în atenția publicului prin echipamente cu adevărat profesioniste.

Rămânem pentru puțin timp tot în acest cerc al discuției, întrucât este necesar să subliniem cheltuielile pe care le avem cu inginerii de sunet, de lumini, instrumentiștii și tehnicienii care ne ajută să putem contura la toate evenimentele tabloul unui show reușit.

Fiecare detaliu contează pentru noi și nu omitem niciodată nimic din ceea ce știm că face parte din rețetarul unei petreceri de neuitat.

În cele din urmă, clientul trebuie să-și mulțumească singur pentru alegerea făcută.

Pe de altă parte, un aspect pe care începem să punem tot mai mult accent, mai ales în urma scumpirilor din ultima vreme este transportul.

Avem nevoie de șoferi buni, profesioniști, precum și de autoturisme concepute în așa fel încât să putem încărca toate echipamentele în maximă siguranță.

După cum bine știm, prețul carburanților a crescut dramatic în ultimul an, ceea ce a făcut ca bilanțul anual al costurilor alocate acestora să fie unul simțitor mai ridicat decât cel din anii anteriori.

Venituri și încasări

Probabil vă întrebați de unde reușim să obținem toate sumele de bani necesare acoperirii acestei multitudini de costuri.

Răspunsul este unul intuitiv – din încăsările pe care le facem în urma fiecărui eveniment.

Totuși, ținând cont de faptul că evenimentele se rezervă cu aproximativ 6 luni - 1 an înainte, dat fiind ca numărul de locații și trupe este unul limitat, pentru a avea locația și trupa dorită la eveniment, clienții trebuie să-și rezerve serviciile din timp, prin încheierea unui contract, precum și prin achitarea unui avans de aproximativ 25% din totalul costului negociat în funcție de evenimentul ce se dorește a fi organizat.

​Articol susținut de Trupa 2 Zece