Ce bine mă simt în adidașii mei, Nike 23/Ieși în față și arată-ți adidașii” este refrenul unei melodii a celor de la Șatra Benz, care a făcut furori acum câteva veri, printre tinerii care ascultă muzica numită „trap”.

Colectia de sneakersi a artistului DJ KhaledFoto: Air Bnb/MEGA / The Mega Agency / Profimedia

O adevărată bătălie de fashion într-ale încălțărilor sport, iar referințele sunt la două dintre cele mai mari brand-uri de „sneakers” sau, așa cum au fost ei românizați – „sneakerși”.

Adidașii s-au împământenit în limbajul uzual drept definiția pentru „pantofi sport”, indiferent că sunt de la Adidas sau nu. Nike 23 este o referință la marea companie rivală de încălțăminte, dar și la cel mai mare jucător de baschet din toate timpurile, Michael Jordan, și la numărul său emblematic de pe tricou, 23.

Fenomenul este însă mai mult de un hit îndoielnic, de-o vară. „Sneakerșii” sunt pentru generația tânără ceea ce erau „adidașii” pentru generația anilor ’90, în România. Încălțări care au fost inițial create drept pantofi de sport, dar care acum s-au răspândit și se poartă în stilul vestimentar de zi cu zi. Au devenit o emblemă a culturii moderne de consum, în special în rândul tinerilor care vor să fie în ton cu cele mai noi tendințe.

Citește continuarea știrii pe Panorama.ro.