Într-o perioadă în care inflația se încăpățânează să stea la 15%, ba chiar ar putea încheia anul peste 16%, în care facturile sunt și ele foarte mari și toată lumea se întreabă dacă vine sau nu recesiunea, românii au motive să fie mai cumpătați ca niciodată când vine vorba de cadouri de Crăciun.

Cadouri de CrăciunFoto: Inquam Photos / George Calin

Încrederea consumatorilor români e printre cele mai mici din Europa, conform unei cercetări McKinsey & Company, care arată că prețurile mari sunt de departe cea mai mare preocupare la noi, mult peste războiul de la granițe. Iar acest pesimism are un impact asupra cheltuielilor noastre.

Din îngrijorări și până la portofel pare să se producă, totuși, o ruptură. Chiar dacă suntem foarte îngrijorați de creșterea prețurilor, avem cam același buget pentru Sărbători ca alți europeni. Asta în ciuda nivelului diferit de venituri dintre noi și ei.

4 din 10 europeni, respectiv 5 din 10 români au un buget de maximum 250 de euro/aprox. 1.250 de lei cu cheltuielile de Crăciun, potrivit unui studiu Revolut-Dynata făcut în șapte țări din Europa (România, Polonia, Lituania, Italia, Franța, Marea Britanie și Germania).

Aproape la fel de mare – 43% – e ponderea românilor care se așteaptă să cheltuiască între 250-1.000 de euro de Sărbători. O treime dintre românii incluși în cercetarea menționată preferă cadourile practice, procent care crește în cazul Generațiilor Z și Millennials.

În plus, românii călătoresc cel mai mult de aceste Sărbători raportat la celelalte țări din studiul citat – deși e posibil ca noi să mergem mai mult la rude, în țară, decât o fac alți europeni. Doar 36% dintre români au decis să stea acasă de Crăciun, în vreme ce, în alte țări din Europa, 6 din 10 oameni nu au de gând să călătorească.

CITEȘTE CONTINUAREA PE PANORAMA.RO