În fața schimbărilor climatice nimeni nu trebuie să rămână indiferent, ci trebuie să acționeze. În acest context, la începutul lunii noiembrie, Orange România a anunțat primii pași concreți în direcția îndeplinirii obiectivului său: neutralitatea în materie de emisii de dioxid de carbon în mai puțin de 20 de ani. Astfel, a lansat un program cu o durată de 4 ani ce are ca scop creșterea procentului de energie verde folosit în rețeaua Orange și, implicit, reducerea impactului asupra mediului prin folosirea de surse alternative de energie.

Orange România a anunțat primii pași concreți spre îndeplinirea obiectivului de neutralitatea în materie de emisii de dioxid de carbon în mai puțin de 20 de ani.Foto: Orange

Prima etapă a acestei inițiative se derulează până în 2024 și urmărește dotarea cu panouri solare a 300 de site-uri de rețea, alături de patru centre de interconectare comunicații și centre de date, urmând ca numărul acestora să continue să crească în a doua etapă, ce va dura până în 2026.

Inițiativa se desfășoară în contextul în care grupul Orange afirmă că recunoaște importanța acțiunilor în contextul schimbărilor climatice și și-a stabilit un obiectiv ambițios de a atinge neutralitatea în materie de emisii de dioxid de carbon până în 2040.

Cum își propune Orange România să contribuie la îndeplinirea acestui obiectiv? Prin creșterea eficienței energetice pentru rețea și clădiri, dar și prin reducerea flotei de mașini cu combustie internă, precum și prin creșterea procentului de energie verde utilizat în activitatea sa.

„În cei 25 de ani de activitate pe piața din România am investit constat în dezvoltarea infrastructurii de rețea, pentru a oferi clienților acces facil la cele mai bune servicii și tehnologii, dar și pentru a susține accelerarea digitalizării. În 2022 am mărit valoarea investițiilor în rețelele noastre, iar acestea vor depăși 200 de milioane de euro anual. Investițiile noastre nu se concentrează, însă, doar pe calitatea rețelelor, ci și pe reducerea și eficientizarea consumului de energie prin folosirea surselor regenerabile. Centrul de interconectare comunicații din Constanța este începutul unui program important care ne va permite să avem o rețea performantă, dar și mai eficientă energetic.

La această inițiativă se adaugă și alte măsuri pentru reducerea consumului de energie, precum creșterea punctului de temperatură la care acționează sistemele de climă în locațiile noastre tehnice, migrarea progresiva a tuturor instalațiilor climatice din rețea la tehnologia „free cooling”, activarea tuturor mecanismelor de reducere a consumului în rețeaua radio, decomisionarea unor tehnologii și echipamente vechi, utilizarea soluțiilor de iluminat de tip LED și automatizarea funcționării iluminatului în prezență umană”, a declarat Marius Maican, Chief Technology Officer Orange România.

Povestea panourilor solare din Constanța - primul pilon într-o rețea mai verde

Orange România a deschis calea unei rețele mai verzi cu primul centru de interconectare comunicații inclus în program - cel din Constanța. Pe acoperișul acestuia au fost montate și date în funcțiune 216 panouri solare cu o putere totală de 118kWp.

Se estimează că producția anuală de energie pentru aceste panouri solare este echivalentă cu consumul anual al aproximativ 110 gospodării cu un consum mediu lunar de 100 kWh/gospodărie. Soluția implementată în Constanța poate genera o reducere de până la 80% a consumului orar de energie pe parcursul zilei pentru acest centru de interconectare comunicații deținut de Orange în România.

Dar nu este singura măsură din această prima etapă a programului. Urmează ca pentru 300 de site-uri de rețea din zona de sud a țării - aleasă pentru condițiile meteo favorabile acestui tip de energie să fie instalate panouri solare.

Ce înseamnă acest lucru? Pe fiecare site de rețea vor fi instalate 12 panouri, fiecare cu o putere totală de 6.4kWp. Acest lucru înseamnă o producție anuală de energie solară care echivalează cu consumul anual al aproximativ 450 de gospodării (dacă luăm în considerare un consum mediu lunar de 100 kWh/gospodărie).

Aceștia sunt doar primii pași pe care Orange îi face în cadrul acestui angajament asumat de companie pentru protejarea naturii și mediului.

Este însă doar unul dintre cei patru piloni ai strategiei Engage 2025 a Grupului Orange pentru un viitor mai bun - mediu, incluziune digitală, diversitate și egalitate de șanse, transformare.

Articol susținut de Orange