„Vrei sucul la plastic sau la ciob?”, întreabă vânzătoarea. Iată o întrebare imposibil de replicat în supermarketul oricărui lanț modern de retail.

Magazin de cartierFoto: Inquam Photos/Octavian Gheorghe

În schimb, mersul la „non-stop”-ul de la colțul blocului - o veritabilă capsulă în timp aflată acum în prag de extincție - este plin de astfel de surprize: aici încă mai predomină aerul neobișnuit de familiar cu care vânzătorul își tratează clienții și senzația acută de depozit al unui hoarder al comerțului care îngrămădește, după rețete numai de el știute, biscuiții, pufuleții, berea și săpunul în mod democratic pe același raft, fără ca nimeni să protesteze.

Iarna însă e la doar o lună distanță, iar fanii și minionii lui Putin ne promit o Împărăție a Frigului care să ne ducă pe toți direct în regatul din Frozen.

Marile lanțuri de magazine din Europa sting lumina și reduc programul pentru a face economie la energie.

Digi24.ro a discutat cu câțiva mici comercianți români și vânzători de la așa-numitele magazine „tradiționale”, pentru a afla cum vor încerca să se descurce în această iarnă.

Sau ce planuri de „reziliență” energetică au, ca să împrumutăm puțin din limbajul prețios al guvernanților care ne anunță că lucrează deja la plafoane și regularizări.

Citiți mai multe pe Digi24.