Românii cumpără în ultima vreme articole de îmbrăcăminte de tip vintage, second hand, în contextul actual al scumpirilor, alegând branduri de lux, precum Versace, Moncler, Gucci, Balenciaga sau Prada, arată rezultatele unui studiu publicat, marţi, de o platformă online, citat de Agerpres.

Magazin Balenciaga din SUAFoto: FG / Bauer Griffin / Profimedia

Potrivit datelor OLX, cel mai scump articol vestimentar de lux raportat în acest moment ca fiind anunţ activ pe OLX este listat la preţul de 10.000 de euro, un costum de gală masculin, iar 6.000 de euro este preţul listat pentru o capă din blană, leopard natural, pentru femei.

Conform datelor disponibile, comerţul de produse pe OLX a permis reducerea emisiilor de carbon cu 1,7 milioane de tone şi, în acelaşi timp, economisirea a 18 milioane de metri cubi de apă şi a 209.000 de tone de materiale.

Totodată, pe lângă acest aspect, factorul financiar contribuie la modul în care românii fac cumpărături second-hand.

Astfel, achiziţionarea de articole vestimentare de tip second-hand este o metodă de economisire, în contextul creşterii inflaţiei.

OLX raportează aproximativ 600.000 de listări de haine, din care 145.000 de anunţuri zilnice în categoria ”haine de damă” şi 90.000 în categoria ”haine pentru bărbaţi”.