Bucurestiul va avea o noua sosea de Centura in 3 ani de zile, promite ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Guvernul a aprobat proiectul de constructie al Centurii Mari a Bucurestiului, proiect care necesita investitii in valoare de peste 1,07 miliarde de euro. Ludovic Orban spune ca acest proiect nu va fi finantat de la bugetul de stat, ci se va face prin contract de concesiune.

"Acest obiectiv este fundamental pentru descongestionarea traficului din Bucuresti, avand ca scop scoaterea traficului de tranzit din Bucuresti", a declarat ministrul Transporturilor.

Ministerul Transporturilor a mai spus ca saptamana viitoare este prevazuta semnarea contractului cu consortiul care va asigura consultanta financiara, juridica si tehnica. Contractul cu firma care realizeaza exproprierea fiind deja semnat, procedurile de expropriere urmand a incepe urmand a incepe in perioada urmatoare.

Potrivit proiectului, tronsonul de nord al soselei de Centura, cu o lungime de 53 de kilometri, va fi primul finalizat si va face legatura intre cele doua autostrazi, A1 si A2. Tronsonul de sud va avea o lungime de 47 de kilometri.

Totodata, Ludovic Orban a spus ca va fi redactat un proiect de lege privind infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitane, care sa asigure planificarea, coordonarea si intretinerea transportului in comun in Capitala.

Autoritatea va fi subordonata Guvernului Romaniei si va fi condusa de un consiliu format din 11 membri, finantarea urmand sa fie asigurata din venituri de la bugetul de stat, bugetele locale, venituri obtinute din credite sau din parteneriate public-private. Autoritatea de Transport Metropolitana ar urma sa coordoneze nu numai transportul public, ci si sa avizeze toate progremele de modernizare a transportului in capitala. RATB si Metrorex ar urma sa fie subordonate acestei Autoritati.

Tot astazi, ministerul Transporturilor a anuntat ca firma de consultanta a finalizat strategia pentru privatizarea CFR Marfa. CFR Marfa ar urma sa fie privatizat pana la sfarsitul anului, dar numai dupa ce va fi cerut un punct de vedere al Comisiei Europene.