​Programul de lucru cu publicul al serviciilor de pașapoarte a fost prelungit în intervalul orar 08:00 - 20:00 de luni până vineri și s-a decis desfășurarea activității de lucru cu publicul și în weekend, respectiv suplimentarea, până la capacitatea maximă, a stațiilor de preluare a cererilor, utilizate la nivelul structurilor teritoriale de pașapoarte, anunță Ministerul de Interne vineri.

HotNews.roFoto: Hotnews

Astfel, în weekend-ul 12-13 martie,Serviciile Publice Comunitare de Pașapoarte vor desfășura activități de lucru cu publicul (primiri cereri și eliberări pașapoarte) atât în Capitală, cât și în teritoriu.

„Menționăm totodată faptul că, pentru zilele de weekend, au fost deja operaționalizate programările online în mai multe județe din țară. În acest moment, se întreprind măsuri pentru operaționalizarea programărilor online și pentru restul județelor, în vederea reducerii timpului de răspuns la solicitările primite din partea cetățenilor”, anunță MAI.

Pentru a asigura eliberarea pașapoartelor într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluționării, a unei categorii de solicitări de la structurile de pașapoarte încărcate la cele cu un aflux mai mic (în perioada 03-11.03.2022 au fost relocate 5.371 cereri de la SPCP al mun. București, Constanța, Iași și Suceava către SPCP Argeș, Buzău, Bistrița-Năsăud, Călărași, Caraș-Severin, Covasna, Gorj, Harghita, Ialomița, Olt, Mehedinți, Mureș, Teleorman și Vrancea).

Cât dura joi eliberarea unui pașaport electronic

În data de 10.03.2022, termenul mediu la nivel național de eliberare a pașaportului simplu electronic a fost de 2,77 zile lucrătoare (totuși la unele județe precum AR, BN, BV, CS, CJ, CV, MS, TM, PH termenul a fost de circa 3 zile lucrătoare din momentul înregistrării cererilor și până la intrarea pașapoartelor simple electronice în gestiunea structurilor de pașapoarte).

„Ca urmare a activității de mentenanță din data de 09.03.2022, între orele 14:00 și 15:00, a fost optimizată funcționarea platformei, iar timpii de răspuns au fost considerabil îmbunătățiți”, susține MAI.

Joi, 10 martie, s-au efectuat 35.389 programări, pentru un număr de 60.381 de persoane (în scopul prezentării la ghișeu în următoarele 90 de zile).

Reamintim faptul că, la nivelul municipiului București, Direcția Generală de Pașapoarte a delegat 20 de polițiști pentru sprijinirea activității Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte.

Totodată, au fost trimiși, zilnic, specialiști din cadrul Biroului Coordonare Metodologică și Serviciul Control pentru sprijinirea activității și fluidizarea afluxului de cetățeni pentru sediul Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte București și Ilfov din Mall Park Lake.

  • În prezent, în vederea personalizării pașapoartelor simple electronice, programul de lucru al Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice este de la ora 06.00 la ora 22.00, inclusiv în weekend.

Numărul solicitărilor pentru eliberarea pașapoartelor, de peste 4 ori mai mare față de aceeași perioadă din 2021

Situația comparativă a numărului de programări online, înregistrat în perioada 01-10.03.2022 cu aceeași perioadă a lunii februarie 2022, respectiv martie 2021.

  • Comparativ cu perioada 01-10.02.2022, creștere cu 125,82%
  • Comparativ cu perioada 01-10.03.2021, creștere cu 330,09%.

Situația comparativă a volumului de cereri depuse în țară, înregistrat în perioada 01-10.03.2022 cu aceeași perioadă a lunii februarie 2022, respectiv martie 2021.

  • Comparativ cu perioada 01-10.02.2022, creștere cu 206,82%
  • Comparativ cu perioada 01-10.03.2021, creștere cu 449,51%

CITEȘTE ȘI: Obținerea pașaportului, pas cu pas. Ce acte sunt necesare, cât durează și care este costul