Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat una dintre cele mai mari licitații din ultimii ani, fiind vorba de lucrări de întreținere care ar trebui să acopere maxim 1.461 km din rețeaua feroviară. Rețeaua are mare nevoie de modernizare, vitezele medii ale trenurilor de pasageri sunt de sub 45 km/h, iar la marfă, de sub 20 km/h. În prezent se investesc anual pentru modernizarea căii ferate între 600 milioane euro și un miliard, iar în ultimii 20 de ani România a investit în total 5,5 miliarde euro în modernizarea infrastructurii feroviare.

TrenFoto: Stefania Gal

Ce spune CFR Infrastructură

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, pe o lungime de maximum 1461 km din rețeaua feroviară, lucrări care au drept scop readucerea liniilor în parametri proiectați și circulația trenurilor cu vitezele inițiale de maximum 120 km/h.

Valoarea totală estimată a acordului-cadru, împărțit în 8 loturi, este de minimum 1.001.483.640 lei fără TVA și de maximum 4.216.621.320 de lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

Acordurile-cadru, aferente celor 8 Sucursale Regionale de Cale Ferată (București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța), se vor derula pe o perioadă de 4 ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate).

Lucrările de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, care se vor executa pe o lungime de 1.461 km CF, au ca obiectiv aducerea liniei în parametri proiectați pentru viteza maximă de circulație de 120 km/oră.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 31 martie 2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.