România trece la ora de iarnă 2021. Ceasul se dă înapoi cu o oră sâmbătă spre duminică / Ora de iarnă în transportul feroviar

de N.O.     HotNews.ro
Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:19 Actualitate | Esenţial


Ceasuri sunt trecute pe ora de iarna
Foto: pixabay.com
România trece în noaptea de sâmbătă spre duminică, 30 octombrie spre 31 octombrie, la ora de iarnă. Ceasul se dă înapoi cu o oră, astfel încât ora 04.00 devine ora 03.00. Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4 AM, ora oficială de vară, vor opri în staţiile din parcurs stabilite, unde vor staţiona până la ora de plecare din orarul în vigoare după noua oră, a anunțat CFR Călători. Parlamentul European s-a pronunțat de mai multe ori pentru renunțarea la schimbarea orei de două ori pe an.

În martie 2019 Parlamentul European a votat în favoarea renunțării la practica de a regla ceasurile cu o oră primăvara și toamna începând cu 2021. Însă acest obiectiv nu a fost primit cu aceeași ambiție de către Consiliul UE care, după doi ani de analize, nu a formulat o poziție comună.

84% din cetățenii UE sunt în favoarea renunțării la schimbarea orei care, potrivit unor numeroase studii, are un efect negativ asupra sănătății umane.

Un sondaj UE, pe 4,6 milioane de oameni, arată că oamenii resimt disconfort fizic și mental din cauza schimbării orei. Oamenii întâmpină probleme în a adormi sau au chiar insomnii.

Aproximativ 40% dintre respondenți au spus că au avut probleme în a se concentra, iar o treime s-au simțit irascibili. Unele persoane acuză o oboseală puternică după schimbarea orei de vară (când ceasurile se dau înainte cu o oră), însoţită eventual de o senzaţie de disconfort şi chiar de dureri de cap.

CFR nu modifică mersul trenurilor în vigoare


CFR Călători informează că începând din 31 octombrie 2021, în activitatea de transport feroviar de pasageri se va trece la ora Europei Orientale, ora 4 AM devenind ora 3 AM.

Trecerea la ora Europei Orientale nu modifică mersul trenurilor în vigoare.

În noaptea de 30/31 octombrie 2021, când ora 4 AM devine ora 3 AM, toate trenurile de călători care au ora de plecare din staţiile de formare după ora 4 AM vor pleca la orele din Mersul de tren în vigoare, respectând ora Europei Orientale.

Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4 AM, ora oficială de vară, vor opri în staţiile din parcurs stabilite, unde vor staţiona până la ora de plecare din orarul în vigoare după noua oră a Europei Orientale, iar trenurile care mai au de parcurs o distanţă scurtă până la staţia finală îşi vor continua mersul până la destinație.

Având în vedere că şi în ţările vecine trecerea de la ora de vară la ora Europei Orientale oficială se face în aceeaşi zi de 31 octombrie 2021, între staţiile de frontieră trenurile vor circula după orele din Mersul de tren în vigoare.

Când a fost introdusă ora de vară


Practic, în acest weekend se revine la ora normală care a fost schimbată odată cu introducerea sistemului orei de vară idee vehiculată pentru prima oară de omul de știință Benjamin Franklin, în anul 1784. Acesta a scris un eseu numit "An Economical Project" în care a emis câteva idei pentru economisirea uleiului folosit la lămpile de iluminat, potrivit Observatorului astronomic.

Primii care au introdus ora de vara au fost germanii, începând cu anul 1916 (intre 30 aprilie - 1 octombrie). Au urmat britanicii ce au introdus ora de vara tot în 1916 (intre 21 mai - 16 octombrie). Alte tari care au introdus ora de vara au fost: Belgia, Denmarca, Franța, Italia, Luxemburg, Olanda, Norvegia, Portugalia, Suedia, Turcia și Tasmania.

Pe 19 martie 1918 s-a introdus și în Statele Unite dar a fost folosita doar până în 1919. Din cauza opoziției fermierilor s-a renunțat la ora de vara.

Cea mai mare confuzie s-a creat în Statele Unite unde fiecare stat avea propria regula de introducere a orei de vara, situație ce s-a menținut până în 1966.

În acest moment 70 de țări au acest sistem, iar UE a adoptat schimbarea orei în 1980.

În tara noastră ora de vară a fost introdusă prima oară în 1932 (intre 22 mai - 2 octombrie). Din 1933 și până în 1940, când s-a renunțat la acest obicei, ora de vară era introdusa în prima duminică din aprilie până în prima duminică a lui octombrie.

Între anii 1941 și 1979 nu s-a mai folosit ora de vară.

Reintroducerea orei de vară s-a produs în 1979. Până în 1996 (cu mici excepții) ora de vară se introducea la sfârșitul lui martie până la sfârșitul lui septembrie.

Din 1997 se trece la ora de vara începând cu ultima diminică din luna martie până în ultima duminică din luna octombrie.

De subliniat este că ora de iarnă de fapt nu există, ci este ”Timp Legal Român”.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5843 vizualizari

  • +5 (23 voturi)    
    Ar trebui sa se renunte (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:36)

    Electorul [utilizator]

    Cred ca utilizarea "orei de vara" aduce mai multe probleme decat beneficii. Unele tari au renuntat la utilizarea ei.
    • -3 (19 voturi)    
      Serios!? (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 18:48)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui Electorul

      Si cu tot consumul suplimentar de energie fara sens ce facem!? Acum nu ne mai ingrijoreaza poluarea…
      PS: Da unele tari au renuntat: Rusia, Ucraina si Georgia.
      • +3 (19 voturi)    
        fara ora de vara!!! (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:32)

        c8ilu [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        ce consum fara sens nene... Sursele de iluminat LED consuma de 10 ori mai putin decat becurile de acu 100 de ani! Multe utilaje din fabricile moderne consuma si ele cu mult mai putin decat stramoasele lor de acu 100 de ani!
        Si eu sunt de acord ca aceasta "ora de vara" e o porcarie!
        • -13 (17 voturi)    
          Porcarie? (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:53)

          Florin Oprea [utilizator] i-a raspuns lui c8ilu

          Noapte la ora 16?
          • +6 (6 voturi)    
            Nu e vorba doar de economie... (Duminică, 31 octombrie 2021, 8:14)

            Observator roman [utilizator] i-a raspuns lui Florin Oprea

            ...se discută serios despre impactul BIOLOGIC asupra oamenilor. Despre asta ce mai zici?
        • +2 (12 voturi)    
          Correeect! (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 20:20)

          Anarb [utilizator] i-a raspuns lui c8ilu

          Ce fraieri aia cu Ora Pamantului ca ne pun sa stingem lumina. ;)
      • -4 (14 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 22:36)

        plount [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        De unde consum suplimentar? Trecerea la ora de vara, in ultimul studiu vazut de mine, creste nu scade consumul:

        https://www.scientificamerican.com/article/does-daylight-saving-times-save-energy/

        A fost o idee prosta de la inceput, implementata fara a fi verificata, iar acum este catastrofala pentru sanatate in special.

        Din pacate, desi s-a votat la nivel EU, inclusiv de Romania, sa se renunte la schimbarea aberanta a orei, aplicarea votului s-a impotmolit in birocratie.
        • +4 (6 voturi)    
          Analfabeti functional posteaza (Duminică, 31 octombrie 2021, 0:41)

          ids [utilizator] i-a raspuns lui plount

          …in disperare. Si ma exprim politicos.
          Adica activitatea sociala (productie, scoli, transport etc) beneficieaza de 1h in plus de lumina naturala si nu e niciun avantaj energetic!? La nivelul planetei potential!?!? 1h in fiecare zi !?!?!? Pe bune !?!?!?!?
          Ca sa nu mai vorbesc de beneficiul luminii naturale pentru organism…
          Dar ce sa zic, impotriva habotniciei stiinta nu poate invinge. Iti trebuie o minima educatie ca sa intelegi un argument logic, ce sa mai zic stiintific.
          • -5 (7 voturi)    
            ... (Duminică, 31 octombrie 2021, 9:52)

            plount [utilizator] i-a raspuns lui ids

            Date?
          • -5 (7 voturi)    
            ... (Duminică, 31 octombrie 2021, 10:18)

            plount [utilizator] i-a raspuns lui ids

            Deasemenea, multumesc ca m-ati facut analfabet functional. Asa stiu romanii sa fie politicosi. In aceeasi idee, romanii stiu mai bine decat reprezentantii lor si ai celorlalte state EU. Se vede si in privinta vaccinarii.

            Si ca veni vorba de stiinta, ora astronomica este cea de iarna. Iar studiile stiintifice spun ca schimbarea orei produce probleme de sanatate. Dar daca aveti dvs. alte data, prezentati-le. Daca sint doar opinii, macar nu fiti mitocan cand le expuneti.
            • -6 (6 voturi)    
              Alt dac liber! (Duminică, 31 octombrie 2021, 10:39)

              john-doe [utilizator] i-a raspuns lui plount

              Bine mai urmas al lul Zamolxes, care le stie pe toate mai bine ca oamenii din tarile civilizate, desi are mamaliga pe la coltul gurii, cui ii pasa de ora ta astronomica?, e vorba sa alegem o ora care sa ne aduca cele mai mari beneficii si nu despre alinierea planelelor sau cine stie ce studii stiintifice de la Kremlin! Auzi la el, o ora diferenta de 2 ori pe an, da peste cap omenirea, multa stiinta iti trebuie pentru concluzia asta! Cea mai buna iluminare e cea naturala, gratis, sa ai vara lumina la ora 3.30 e o stupiditate enorma, cui ii foloseste?, mult mai folositoare e lumina naturala pana la orele 21, cand oamenii sunt activi, nu trebuie sa ai lumina naturala in timpul somnului!
              • +4 (4 voturi)    
                Exagerezi (Duminică, 31 octombrie 2021, 11:14)

                Anges [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

                Sau poate tocmai asta e rostul tau. Sa discreditezi idea de schimbare a orei prin limbaj extremist si anti-national.
                Si mie imi plac mamaliga si istoria dacilor (oricarui om cult ar trebui sa-i placa istoria in general si in particular a inaintasilor lui), dar imi pare o prostie renuntarea la schimbarea orei. Si ca mine foarte probabil e marea majoritate a romanilor.
                Deci de unde coreletia ta intre mamaliga, daci si pastrarea orei de vara!? Ai niste comentarii fix ca nuca-n perete si de la mine ai minus.
                • -4 (4 voturi)    
                  Citeste postarile mai intai! (Duminică, 31 octombrie 2021, 20:21)

                  john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Anges

                  Pare ca citesti din 2 in 3, sunt intru totul de acord cu tine in privinta orei, in dezacord cu istoria asa cum e scrisa in cartile noastre, fara legatura cu realitatea!
                  • +3 (3 voturi)    
                    Pe ce te bazezi? (Duminică, 31 octombrie 2021, 21:36)

                    Anges [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

                    Exemplificare…
  • +7 (21 voturi)    
    vom avea trenuri ultrarapide la noapte (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:36)

    Nicolae Kidman [utilizator]

    Personalul de Ploiești va pleca din București la 3:45 și va ajunge-n Ploiești la 3:47.
  • 0 (4 voturi)    
    Nu treceti la ora ruseasca! (Duminică, 31 octombrie 2021, 0:42)

    john-doe [utilizator]

    Numai trolii rusi vor sa nu mai trecem la ora de vara! In loc sa avem mai mult timp liber vara, pe lumina, dupa orele de munca, o sa se intunece in august la ora 19 si in septembrie la 18! Cui ii foloseste vara in iulie lumina la 3.30, nu se mai duce nimeni la secerat sau treierat la ora aia, poate doar mujicii rusnaci! Nu e vorba numai de economia de energie, desi ea exista, dar si de o marire a timpului liber petrecut pe lumina naturala, asta daca nu v-ati obisnuit sa stati in case din cauza virusilor! In plus o sa fim 2 ore in urma tarilor civilizate si 3 ore fata de Anglia sau Portugalia, dar aliniati cu "fratii nostrii" de la rasarit!
    • -6 (6 voturi)    
      ... (Duminică, 31 octombrie 2021, 9:56)

      plount [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

      Toate tarile din EU, inclusiv Romania, au votat pentru eliminarea schimbarii orei. Este in articol.
      • -4 (6 voturi)    
        Nu s-a hotarit nimic! (Duminică, 31 octombrie 2021, 10:43)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui plount

        O minciuna gogonata, pe care o preiei, daca se vota si se hotara ceva exista o directiva EU in acest sens. S-a discutat in parlamentul EU, dar oamenii cu scaun la cap din Consiliul EU, unde nu au loc sosocii nationali, nu au fost de acord, deci nu exista directiva UE si fiecare stat a fost lasat liber sa se alinieze sau nu cu Moscova si la ora Moscovei numai daca doreste!
  • -4 (6 voturi)    
    cu 30 de ani in urma (Duminică, 31 octombrie 2021, 5:58)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    trebuie date
  • -3 (7 voturi)    
    Nu mai tergiversati ! (Duminică, 31 octombrie 2021, 6:28)

    Sebastian. [utilizator]

    ar trebui renuntat cat mai repede la aceasta practica. Si dupa parerea mea, face mai multe probleme decat ar aduce beneficii. Partea leului din consumul de electricitate nu (mai) este demult reprezentata de iluminat.
    • +5 (7 voturi)    
      Esti sigur? (Duminică, 31 octombrie 2021, 9:42)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui Sebastian.

      Ia da o cautare si informeaza-te.
      In 2007 in Sydney, cand la Ora Pamantului au participat vreo 2,2 mil de oameni (deci sensibil mai putin de jumatate din populatia orasului) consumul a scazut cu intre 2,1-10,2% fata de aceeasi ora. Extrapoland la intreaga populatie inseamna intre 5-24%. E enorm!
      In Romania presedintele Eon estima ca daca toti romanii ar participa la Ora Pamantului s-ar economisi peste 1 mil. de kilowati, iar in Germania 18,2. Extrapoleaza la nivelul a 6 luni si iti dai seama de econimiile din schimbarea orei.
      • -4 (4 voturi)    
        Suntem in 2021 ! (Duminică, 31 octombrie 2021, 21:10)

        Andra99 [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

        Din 2007 au trecut 14 ani!!! In acest interval de timp, tehnologia becurilor a facut un salt enorm. Acum 14 ani nu prea existau becuri cu LED. Ce sa mai vorbim de iluminatul public. Nu ma deranjeaza ora in sine, dar ma deranjeaza trecerile de la una la alta. Imi bulverseaza tot bioritmul si se manifesta cu oboseala si dureri de cap. Ma bucur ca in sfarsit s-a pus aceasta problema si se va termina in curand acest cosmar.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by