Limite de viteză mai mari pentru drumurile expres care există deocamdată doar pe hârtie / Propunere de modificare a Codului Rutier

de D.D.     HotNews.ro
Luni, 18 octombrie 2021, 11:25 Actualitate | Esenţial


Autostrada Ploiesti-Comarnic-Brasov
Foto: Hotnews
Șoferii ar putea merge cu viteze mai mari în afara localităților pe drumurile expres. E adevărat, când vom avea drumuri expres, pentru că în acest moment ele există doar pe hârtie. Propunerea este făcută într-un proiect de lege pentru modificarea Codului Rutier, semnat de mai mulți parlamentari USR, printre care și fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Inițiativa legislativă a fost depusă pe 14 octombrie.

Potrivit modificărilor propuse, limitele maxime de viteză în afara localităților sunt:

  • 130 km/h în cazul autostrăzilor
  • 120 km/h pe drumurile expres, față de 100 în prezent
  • 100 km/h pe drumurile europene
  • 90 km/h pe celelalte drumuri

E bine de știut că, în momentul actual, în România NU EXISTĂ NICIUN DRUM EXPRES conform normativului de drum expres aflat în vigoare (DX-AND_589-2013).

Există totuși în execuție Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, conform normativului din 2007.

În orice caz, dincolo de toate miturile urbane perpetuate care clasifică unele drumuri de patru benzi cu separatoare de sens drept drum expres, în România la ora actuală nu există drumuri expres. Scriptic, ele sunt doar trecute în Codul Rutier și sunt asimilate ca limită de viteză drumurilor naționale europene (100km/h).

În realitate, conform normativului actual, un drum expres este destul de asemănător cu o autostradă: e un drum de mare viteză (100km/h+) cu acces controlat (nu are intrări din toate curțile și străzile), are cel puțin două benzi pe sens, are sensurile separate, nu trece prin localități, iar intersecțiile sunt denivelate (fără conflicte de trafic).

Față de o autostradă, însă, există mai multe diferențe, printre care: benzile sunt mai înguste, lipsesc benzile de urgență, tipul de parapet separator e diferit și spațiul median e mai mic, benzile de încadrare accelerare/decelerare diferă, iar curbele și razele șoselei sunt diferite.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5108 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    Studiu de impact? (Luni, 18 octombrie 2021, 11:33)

    oxbridge [utilizator]

    Subțire: https://senat.ro/legis/PDF/2021/21b481EM.pdf
    Atunci? Au murit și mor prea putini in accidente rutiere?
    • 0 (0 voturi)    
      despre ce vorbesti ? (Luni, 18 octombrie 2021, 12:31)

      Antidobitoci [utilizator] i-a raspuns lui oxbridge

      Poti sa-mi explici si mie ce legatura are coada vacii cu stampila primariei ?
    • +3 (5 voturi)    
      studiu de impact (Luni, 18 octombrie 2021, 12:39)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui oxbridge

      sunt cativa care cred ca Romania e populata de o categorie de oameni total aparte fata de restul lumii.Nu e. Avem aceeiasi soferi, cu aceelease nevoi, frustrari, apucatori in trafic ca in toate tariledin lumea asta. Nu e nevoie de nici un "studiu de fezabilitate", putem aplica exact ce au si altii care au reglementat traficul pana la educarea completa a soferilor.

      Noi inca mai calarim mitul ca "viteza" e cauza principala a accidentelor, cand de fapt e lipsa totala de respect pentru regulile genera de condus: parcari, depasiri, conducere agresiva, etc. Adica toata lucrurile care necesita putin efeort din partea politiei pentru a le corecta... cati amendati stiti pentru depasiri neregulamentare? cati pentru condus agresiv, etc. E foarte simplu sa stai in masina, la caldura, si sa faci poaze cu radarul.

      Reguli avem destule, nu lipsa lor e problema si neimplementarea lor.

      Ia fa tu o depasire aiurea in state, sau da-te interesant cu break-check, sa vezi ce repede esti linistit. Ia si depaseste viteza legala in Elvetia cu 1km/h sa vezi ce repede primesi scrisorica acasa.

      Putem face codul rutier gros cat dictionarul, nu se schimba nimica...
  • -1 (11 voturi)    
    Modificare inutila! (Luni, 18 octombrie 2021, 11:39)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    C. R nu trebuie modificat.
    Nimeni nu respecta viteza legala!
    Pe nicio şosea!
    Daca guţanii cu girofar fac ca legea sa nu fie respectata are vreun rost munca in zadar ?
    Sa ne facem ca muncim?

    Despre radare fixe nu ati auzit?
    In Germania sau Polonia ori Estonia numai sa depasesti un pic viteza legala si- i gata amenda!
    Si bani la buget lor!

    Tara prostilor cu "audili" SH vrea sa mareasca viteza pe drumuri expres!
    • +1 (3 voturi)    
      Exagerezi "un pic" (Luni, 18 octombrie 2021, 12:50)

      idna [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      În Germania, cel puțin, există conceptul de toleranță, și se aplică în favoarea ta. Pe lângă faptul că vitezometrul oricum îți indică un pic mai mult decât va măsura radarul (per ansamblu puținul tău poate face diferența între categoriile de amendă și păstrat sau nu permis). Dar da, sunt de acord cu radarele fixe (și nu numai, se pot prelua de dincolo și alte măsuri).

      PS. Nu înțeleg ce ai totuși cu limita pe DX-uri, câtă vreme se poate circula mai repede și mai în siguranță ca pe un DN (cu doar o bandă pe sens, fără separator, fără benzi speciale pentru intrat/ieșit și unde se poate vira la stânga) de ce să nu ridici limita de viteză?
      • -2 (4 voturi)    
        Nu observati nebunia din trafic? (Luni, 18 octombrie 2021, 17:55)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui idna

        Ajuta la ceva marirea vitezei pe DX?
        Mai mare incrancenare in trafic!
        Dă peste tine dacă îi dai posibilitatea cocalarului la viteza.
        Mergeti pe Valea Prahovei.
        Observati pe dus de la Campina la Comarnic.
        De unde ramane o banda
        Cocalarul nu sta in trafic, nu respecta nicio regula.
        Fie:
        - depaseste pe dreapta pe marginea soselei,
        - depaseste pe cntrasens,
        - sau o ia pe o scurtatura prin Breaza numai sa fie inaintea ta la Comarnic cu 3 sau 4 minute.
        Are rost sa marim viteza de deplasare pentru ocalari sau alti descreierati?

        Solutie este ,repet, radarul fix.
        Nimeni nu respecta nicio viteza legala.
        La Dresda am vazut ca nu e deloc permisiva sau a vreo favoare cu camera cu radar fix.
        A venit amenda in Ro in 15 zile.
        Una din masinile din grup a lua prima amenda iar celealte s-au regrupat.
        In Cracovia in Polonia toate masinile romanesti care ne deplasam in grup au fost sanctionate.

        Nici nu va imaginati ce bani se pot incasa in Ro cu un sistem de radare fixe!
        Un an de amenzi si e sistemul amortizat.
        Si traficul nebun tinut sub control.
        S cate vieti nevinovate ar trai!
        • 0 (0 voturi)    
          Ce legătură (Marţi, 19 octombrie 2021, 21:07)

          idna [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

          Este între radarul fix și limita pe DX? Căci nu înțeleg. Se pot pune la fel de bine radare pe DX și la 100 și la 120. Sau pe DN, sau pe autostrăzi (începem să avem și noi din ce în ce mai mulți km deja).

          Și încă o dată, ca să fie clar. Acum în România nu există DX-uri. Primul va fi Craiova-Pitești. DN1 spre Ploiești, chit că are 3 benzi pe sens, nu este DX. Sunt mari diferențele, DX este practic o autostradă.

          Iar radare se pot pune oricând oriunde. Și sunt de acord cu ele. Se poate merge chiar mai departe cu ele, se poate folosi conceptul tutor din Italia, viteză medie pe segment de km lungime, nu doar vârfuri de viteză. Din câte am aflat urmărind forumul API, înțeleg că pe segmentele noi s-ar fi introdus deja senzorii în calea de rulare, doar că nu sunt folosiți (nu știu de ce, lacune legislative sau decizie politică împotrivă). Dacă se vrea, se poate face ordine repede.
  • 0 (8 voturi)    
    pe autostrazi (Luni, 18 octombrie 2021, 11:40)

    mmmircea [utilizator]

    ar trebui sa se permita limite diferentiate.
    Bucuresti Fetesti se poate ridica la 160kmh fara probleme. Mergi cu 130-140kmh si ai impresia ca stai. Mai mult palier si aliniament ca pe sectorul asta, greu de gasit altundeva.
    Urmand exemplul Austriei, noile autostrazi ar trebui proiectate la 160kmh, de exemplu A7, care e in zona de ses.
    • +2 (2 voturi)    
      De la Fundulea incolo si cu limitari la fiecare (Luni, 18 octombrie 2021, 13:07)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      iesire. Sunt de acord!
    • +2 (2 voturi)    
      140 (Luni, 18 octombrie 2021, 17:54)

      Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Austria 140 Viena - Linz. Nu 160
  • -2 (12 voturi)    
    la cati criminali sunt pe sosele... (Luni, 18 octombrie 2021, 11:50)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    la cati criminali sunt pe sosele... viteze mai mari ne trebuie.
    • +2 (6 voturi)    
      serios ? (Luni, 18 octombrie 2021, 12:33)

      Antidobitoci [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Eu propun sa fie scăzuta viteza max. autorizata la 26 km/ ora.
    • +3 (3 voturi)    
      Gândește-te unde se întâmplă (Luni, 18 octombrie 2021, 12:57)

      idna [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Acele "crime", în general. Pe DN-uri cu o bandă (sau o bandă plus acostament pe care se circulă și unde Poliția închide ochii - vezi celebrul DN2), fără separator median, fără benzi speciale de intrare/ieșire, cu posibilitate de viraj stânga, cu căruțe, și așa mai departe. Mai rar pe autostrăzi. Chiar și la carambolul din vară de pe A2, zeci de mașini una în spatele celeilalte, nu a murit nimeni.
      Practic DX-ul va fi o autostradă și doar în cazul acestor drumuri se modifică limita.
    • +2 (2 voturi)    
      si limitarile actuale ii opresc in vreun fel? (Luni, 18 octombrie 2021, 15:08)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Si nu e vorba de criminali e vorba de inconstienti potential criminali. E o mare diferenta!
      Hai sa ne lamurim, aceiasi inconstinti vor respecta la sange legea in Germania, Austria, Franta etc. De ce? Fiindca stiu ca acolo legea se si aplica!
  • 0 (4 voturi)    
    In CR ar trebui incluse prevederi (Luni, 18 octombrie 2021, 13:03)

    Gigel cu elefantii [utilizator]

    de condus politicos. Nu doar preventiv, ci politicos. Romanii au un stil de conducere brusc, aproape violent. Nu sunt soferi buni neaparat, ca pe aia buni nu ii remarci... Nu poti fi bun daca stai in situatii de risc.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by