VIDEO Cîțu, atac la Isărescu pe fondul creșterii inflației: Sper că nu am ratat o măsură în trecut și ne grăbim acum cu măsuri monetare restrictive care să pună în pericol creșterea economică

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 14 octombrie 2021, 12:49 Actualitate | Esenţial


Florin Citu
Foto: Guvernul Romaniei
Premierul Florin Cîțu a lansat joi un atac la adresa guvernatorului BNR Mugur Isărescu pe fondul creșterii prețurilor. "Dinamica prețurilor a depășit estimările BNR. Bineînțeles politica monetara este independenta, deciziile sunt ale BNR, dar cred că este nevoie de un Comitet de macrostabilitate, de aici decide dl Guvernator când să-l facă. (..) Sper că nu am ratat o măsură în trecut și acum ne grăbim să reducem prețurile prin măsuri restrictive care să pună în pericol creșterea economică", a spus premierul.


  • "Cred ca toți ați vazut ieri informații îngrijoratoare despre evoluția prețurilor. Dinamica prețurilor a depășit estimările BNR. Bineînțeles politica monetară este independentă, deciziile sunt ale BNR, dar aș vrea să menționez un lucru. Cred că este nevoie de un Comitet de macrostabilitate, de aici decide dl Guvernator când să-l facă. Dacă această inflație este doar temporară, doar un eveniment temporar tranzitoriu, lucrurile sunt ok și vom merge pe ce estimează Banca centrală.
  • Eu sper doar că nu am ratat o măsură în trecut și acum să ne grăbim să stingem și să reducem prețurile prin măsuri de politică monetară restrictive care ar putea să pună în pericol creșterea economică. Dar sunt sigur că BNR are cele mai bune măsuri și le va lua pentru a asigura că inflația va scădea în perioada următoare și va reveni pe trend descrescător așa cum arăta estimările Băncii centrale.", a spus premierul.

Întrebat la ce s-a referit mai exact cu declarația că speră că nu s-a ratat o măsură în trecut, Cîțu a spus că:

  • "Mă gândesc, pentru că am văzut estimările BNR. Mă uit la evoluția inflatiei. Este clar că este o surpriză. Vreau să știu, adică Banca Centrala ne va comunica, dacă este o surpriză temporară sau este ceva permanent. Dacă este ceva permanent era mult mai bine să fie atacat din trecut decât acum pentru că efortul va fi mult mai mare acum să reduci inflația, dar cu siguranță banca centrală are cele mai bune măsuri și le va lua în perioada următoare.", a declarat Florin Cîțu.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10776 vizualizari

  • +20 (26 voturi)    
    Lol (Joi, 14 octombrie 2021, 12:54)

    HP [utilizator]

    Un adevarat liberal, sa creasca preturile pana la cer, romanii iti multumesc, si iti vor arata recunostinta la vot in primavara !
    • +2 (2 voturi)    
      Dl. Goe vrea la BNR! (Joi, 14 octombrie 2021, 20:32)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Cam asta cred ca e cheia! Si mai cred ca o sa-i ceara mamitzei de la Cotroceni sa-l numeasca in locul lui Isarescu, daca nu se mai poate prim ministru. Cu ce i-o avea la mana, ca nu cred ca se trage de la farmecul natural ....
      • 0 (0 voturi)    
        Citu are vise umede.. (Vineri, 15 octombrie 2021, 9:44)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        Nu o sa pupe BNR in viata lui.
        Guvernatorul BNR nu este numit de presedinte, se fac mai multe propuneri de catre Comisia Buget finante din parlament, (dupa ce fiecare si-a depus candidatura si comisia analizeaza dosarul si intervieveaza candidatii), apoi parlamentul voteaza.
        Citu tocmai a fost dat jos in parlament, nu are nicio sansa ca aceiasi parlamentari sa il voteze guvernator. Nu va trece niciodata de girul parlamntului, este deja istorie.
  • +30 (30 voturi)    
    Ok (Joi, 14 octombrie 2021, 12:56)

    abisala [utilizator]

    Ai facut praf guvernarea, acum vrei sa te bagi si la BNR. Superman!
  • +13 (17 voturi)    
    Rateu: Plafonarea preturilor la energie (Joi, 14 octombrie 2021, 12:57)

    luciannn [utilizator]

    Cred ca stie oricine ca daca pretul energiei creste, multi producatori vor creste preturile pentru a-si acoperi facturile la energie in crestere.

    O banala brutarie merge pe aer sau pe apa? Nu cumva pe gaz si curent electric?

    Iata o masura ratata: plafonarea preturilor la energie. Domul prim-ministru trebuie doar sa se uite in oglinda ca sa o vada...
    • +8 (10 voturi)    
      mai este ceva (Joi, 14 octombrie 2021, 14:14)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

      Aceasta crestere a preturilor vine in mare masura din exterior...

      daca insa RO avea o mai mare independenta energetica, daca insa depindeam mai mult de produsele alimentare si cele agricole produse si procesate in RO atunci cresterea preturilor probabil ca ar fi fost mai mica.

      ceea ce nu a spus si nu a vrut sa spuna FC pentru ca atunci clar intra in teritoriul BNR este cresterea dobanzii ratei de politica monetara...

      Oricum ar fi lucrurile nu se schimba peste noapte si cred ca BNR stie de ce a crescut aceea rata...

      Stiti prietenii stiu de ce...
  • +26 (26 voturi)    
    Acest Super-Cîțul este dus rău cu pluta. (Joi, 14 octombrie 2021, 12:58)

    Rescator [utilizator]

    Este atât de cinic,mincinos și ticălos încât dă vina pe oricine pentru toate tâmpeniile comise de el și
    Guvernul lui KWI.Acum ia venit rândul lui Isărescu,
    deși inflația,deprecierea leului și facturile la energie
    sunt 100% în sarcina Cîțului.Jalnică creatură!!!
    • +2 (4 voturi)    
      e un pesedist adevarat .... (Joi, 14 octombrie 2021, 17:25)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

      e un pesedist adevarat .... si ca el multi altii busoi, flutur, vilceanu, bogdan rares, etc ..... singurul liberal adevarat a ramas Ludovic Orban, restul niste mizerii de oameni, fara srupule cu bale la gura dupa banii europeni ....
  • +21 (25 voturi)    
    sper ca Manole sa nu uite obraznicia de azi (Joi, 14 octombrie 2021, 12:59)

    revo [utilizator]

    si nici profilul Caccazoului, iar cand o veni Iohannis cu jalba in protap, sa-l numeasca pe Cacazzo succesor la BNR, Manole sa aiba atata curaj incat sa i-o tranteasca in rat.
  • +18 (20 voturi)    
    catzu (Joi, 14 octombrie 2021, 13:02)

    andrei1245 [utilizator]

    cresterea economica in viziunea acestui biped inseamna cresterea preturilor. nu cred ca are rost sa mai elaborez asupra emisiilor poluante ale acestui sinistru personaj.
  • +20 (20 voturi)    
    A luat-o razna complet (Joi, 14 octombrie 2021, 13:09)

    BEDE [utilizator]

    După Câțu toți sunt răi. Și USR ca și PSD ca și AUR...
    Și, mai nou, este rău și BNR.
    Ca să reziste chiar ar trebui să fie Superman, dar e dor un câț mic, îngîmfat și obraznic, care va ajunge și mai mic.
  • +20 (22 voturi)    
    Deci Zupermane ti-ai luat gandul sa mai ajungi (Joi, 14 octombrie 2021, 13:13)

    Susufler0 [utilizator]

    Mare Sef la BNR ! :))
    Asta ziceam si eu ! Si-au batut joc aia care te-au bagat in afacerea asta spunand ca la final o sa-i iei locul lui Isarescu !
    Cat de fraier ai putut fi incat sa-ti inchipui ca numirea unui Guvernator la BNR este o chestiune exclusiv nationala ?!!

    PS. Zau ca iti meriti soarta !

    PPS. :)))))))
  • +20 (20 voturi)    
    supriza (Joi, 14 octombrie 2021, 13:14)

    cristi22 [utilizator]

    Da, ce supriza! Dupa ce toata lumea, inclusiv BNR si institutiile de rating, au tot avertizat despre pericolul cresterii pe baza de consum supriza este cat de prosti ne crede ca sa incerce sa minta ca e ceva neasteptat si nu a stiut exact ce face. Adica a aruncat cu banii ca sa fie reales si acum se face ca nu intelege.
  • +19 (19 voturi)    
    Disperarea omului care se îneacă (Joi, 14 octombrie 2021, 13:15)

    oxbridge [utilizator]

    De manual.
    • +6 (8 voturi)    
      Îmi stîrnește o urmă de respect pentru Ciorbea (Joi, 14 octombrie 2021, 13:37)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui oxbridge

      Totuși, nu mai mult decît paltonul mă face să îl regret pe Emil Constantinescu.
  • +14 (16 voturi)    
    Mda (Joi, 14 octombrie 2021, 13:17)

    TheFaime [utilizator]

    Cutu = Dracnea, versiunea 2.0, editia pnl....
    • +5 (9 voturi)    
      Cîțu = Dăncilă (Joi, 14 octombrie 2021, 13:37)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

      Dragnea privește cu îngrijorare de la Cotroceni
  • +24 (24 voturi)    
    tipic Catu (Joi, 14 octombrie 2021, 13:19)

    bogdan1477 [utilizator]

    Oricine e de vina, doar "el insusi" nu. De parca inflatia e dictata de la BNR, nu e influentata de evolutia economiei...

    Inflatia mare de acum are 3 cauze:
    1. cresterea accelerata a preturilor la energie, cauza independenta de Romania (inclusiv Germania a raportat de curand inflatie de 13%)
    2. cresterea salariilor, care inevitabil se duce si in cresterea preturilor, si aici cauza vine de la guvern
    3. Deficitul comercial care pune presiune pe devalorizarea leului. Si aici in mare parte tot vina guvernului e. Aici teoretic BNR poate interveni marginal, prin vanzarea de valuta si cresterea dobanzii de referinta, dar si asta duce la cresteri de dobanzi, care la randul lor genereaza inflatie.

    Si catu stie foarte bine toate chestiile astea, doar ca nu e capabil sa-si asume responsabilitatea pentru prorpiile actiuni.
    • +10 (10 voturi)    
      gaze (Joi, 14 octombrie 2021, 13:36)

      cristi22 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Cresterea preturilor la energie ii ajuta totusi pe producatorii de gaz. Daca am avea si noi gaz sau am gasi gaz in Marea Neagra am putea vinde si noi la preturile mari. Sau am exporta la preturi mici ca sa importam altele la pret mare? Superman ne-a facut sa vedem ca se poate si mai rau decat Dancila.
      • +6 (8 voturi)    
        partial corect (Joi, 14 octombrie 2021, 14:10)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cristi22

        Gazele din marea meagra s-au gasit, dar ca sa vina cineva sa investeasca pe 20-30 de ani in echipamente de extractie, are nevoie de stabilitate legislativa si conditii clare de taxare. Asha, cand azi ceri redevente de 10 euro, maine de 200, poimaine nu mai concesionezi exploatarea ca sa nu profite imperializtii hulpavi, e normal ca toate firmele capabile sa extraga gazul ala se reorienteaza spre zone mai stabile.
      • +1 (7 voturi)    
        cum asa ? (Joi, 14 octombrie 2021, 15:11)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui cristi22

        Sa vindem noi ? Gresesti, vand aia carora le-am vandut - pe mai nimic - dreptul de exploatare. Si Statul Roman ia niste redevente de nimic ...
        CandPSD, la initiativa lui Socol, a vrut sa le creasca au sarit ca arsi. Si liberalii iute-iute au dat inapoi ...
    • +2 (6 voturi)    
      deci, cum? (Joi, 14 octombrie 2021, 13:58)

      sheicu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      creste dobanda, creste si inflatia? pai, rata de politica monetara nu e principalul instrument pentru a combate inflatia? cresti dobanda, atragi lichiditate din piata, consumul scade, preturile scad, parca asa, nu? tocmai asta spune si catu, spera ca bnr sa nu creasca dobanda, intrucat, pe langa efectul scontat - scaderea inflatiei - se pune piedica cresterii economice (pe scurt, rate mai mari de dobanda pentru credite).
      • +5 (5 voturi)    
        totusi, (Joi, 14 octombrie 2021, 14:53)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui sheicu

        rata dobanzii de politica monetara trebuie corelata cu rata inflatiei. Nu poti avea rata de dobanda de 1.25% cand rata inflatiei este de 5.75%.
      • +1 (3 voturi)    
        e mai complicat (Joi, 14 octombrie 2021, 15:15)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui sheicu

        Pe langa ce spui tu, cresterea dobanzii creste si costul de finantare al firmelor, posibil la scaderea competitivitati firmelor interne, cu efect in cresterea importurilor si scaderea exporturilor, ca sa dau doar cateva exemple, ceea ce duce in final tot la cresterea preturilor. Deci dobanda de referinta poate fi folosita ca si instrument de temperare a inflatiei, dar doar pana la un punct.
    • +2 (2 voturi)    
      poate ca merita sa fie facuta o discutie (Joi, 14 octombrie 2021, 14:24)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      cu specialistii despre inflatie si ceea ce se intampla in RO.

      Nu neaparat pentru a afla cine/ce a spus ci pentru o largire a orizontului si a punctelor de vedere.

      lucrurile merita sa fie explicate pe indelete.
      Succes! Stiu ca se poate!

      PS
      lumea nu prea citeste de exemplu despre cresterea semnalata de FAO a preturilor la produsele alimentare, despre cresterea preturilor la gaze si cum s-a ajuns aici, asa ca doua, trei vorbe mai multe spuse sau repetate face intelegerea mai facila - avand in vedere educatia precara financiara a celor mai multi.
  • +19 (19 voturi)    
    ... (Joi, 14 octombrie 2021, 13:19)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    Catu le stie pe toate ... cum a ajuns proasta satului sa se urce pe masa si sa tipe la toti ?
  • +17 (19 voturi)    
    Citu face exact ca Dragnea sau ... (Joi, 14 octombrie 2021, 13:19)

    neagoe [utilizator]

    Diferentele dintre PNL-Citu si PSD-Dragnea se estompeaza pe zi ce trece. Ambii cand au vazut ca economia a luat-o la vale au dat vina pe Banca Nationala.

    Sau poate ... Asta primavara lui Citu i se promisese scaunul lui Isarescu. Sa i se fi cerut sa plece de la PNL?
    Devine interesant.
  • +13 (13 voturi)    
    :-)) (Joi, 14 octombrie 2021, 13:22)

    Dedalus [utilizator]

    Este o surpriza permanenta.
  • +16 (16 voturi)    
    un ratangiu.... (Joi, 14 octombrie 2021, 13:24)

    minus [utilizator]

    vorbeste despre ratari. Iar tara arde fiindca nu are "Comitet de macrostabilitate".
    Cat de mici suntem noi, contemporanii unui geniu (pustiu)!
    • +5 (5 voturi)    
      de fapt... (Joi, 14 octombrie 2021, 14:02)

      sheicu [utilizator] i-a raspuns lui minus

      ...tara are cnsm (comietul national de supraveghere macroprudentiala). nu cu mult in urma, acest cnsm era calul de bataie pentru zamfir: ca ce, isarescu da ordine guvernului? desi, in actul de constituire a comitetului era prevazut ca acesta functioneaza pe baza de recomandari, gen, aplica sau explica (de ce nu aplici).
  • +19 (19 voturi)    
    Asta continua sa ne ia de prosti pe toti (Joi, 14 octombrie 2021, 13:26)

    Roby745 [utilizator]

    Deci el spune asa :
    "daca inflatia creste , e vina Bancii Nationale , ca nu a luat masuri la timp "

    Dar aceste masuri nu aveau cum sa fie decat de inasprire a politicii monetare, ca asta e atributul BN.

    "Daca BN vrea sa ia aceste masuri acum, ca inflatia creste, nu e bine, pt ca aceasta inasaprire ingadeste crestere economica"

    Deci ca in bancul cu sapca iepurasului .

    In continuare Catu nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase, ca doar deficitul bugerat si comercial imens (care sunt de fapt cauza inflatiei) nu au nici o treaba cu guvernul, si politica fiscala....

    El vrea cred pentru cresterea economica ( care nu i se datoreaza) si vrea sa credem ca altii sunt de vina pentru inflatie. Mare om, mare caracter!
    • +3 (3 voturi)    
      Nu el conteaza ci tac'su !! (Joi, 14 octombrie 2021, 15:41)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui Roby745

      Ala de-l tine in brate, pana in momentul in care o sa-l scape ......

      O sa aflam si noi vreo data ce intelegeri s-au facut -de fapt-la trecerea motiunii, in 2019 ? Cat ne-a costat in fapt trecerea liberalilor la guvernare cu un an mai devreme ? E posibil ca noi, cetatenii sa nu fi acceptat acel pret .......
      Intrebarea asta mi-o pun vazand cat de irational se comporta Presedintele ca pnl vrea ruperea aliantei din ziua iu care au facut-o.
  • +13 (13 voturi)    
    citez (Joi, 14 octombrie 2021, 13:30)

    StoianCo [utilizator]

    "era mult mai bine să fie atacat din trecut decât acum pentru că efortul va fi mult mai mare acum"

    Unde dai si unde crapa... Ce bine se muleaza acest comentariu pe realitatea Covi19!

    Nenea Premieru'... doar la altii te uiti? Mor sute de oameni zilnic datorita incompetentei matale! Te mai suporti cand te uiti in oglinda? Noi nu, dar am dat bani pe televizoare/monitoare si cu ele nu avem nimic, asa ca...mai scuza-ne!
  • +3 (3 voturi)    
    Ati inceput sa va mancati intre voi? (Joi, 14 octombrie 2021, 14:31)

    consumator2 [utilizator]

    Nu va mai ajunge…
  • +9 (9 voturi)    
    Scoteti-l afara! (Joi, 14 octombrie 2021, 14:33)

    yol [utilizator]

    Nici daca era cartita psd-ista nu reusea sa faca praf pnl-ul in halul asta. Pntcd ajungeti cu saracul asta frustrat!
    Sa nu-ti asumi tu nimic, dar nimic nimic, cand toata lumea stie ca toate problemele din coalitie se datoreaza stilului jalnic de a comunica. Bautura, drogurile, provoaca anxietati si frustrari, deja vizibile pe chipul acestui pitic.
    E un real pericol pentru toata tara!
    Deja are atitudinea defensiva tot timpul, paranoia ca cineva are ceva cu el.
  • +1 (1 vot)    
    dar bibicu FC (Joi, 14 octombrie 2021, 14:45)

    ..13 [utilizator]

    Nu zice o vorab despre stabilitatea si predictibilitatea gubernarii -si cum aceasta influenteaza cresterea ieconomica???

    oare de ce?
    Este oare pentru ca este mai usor sa arunci pisicile peste gard la BNR/comitetul de macrostabilitate???

    Sa auzim numai de bine ca de... avem uneori, cam prea des parte!
    • +3 (5 voturi)    
      vad ca (Joi, 14 octombrie 2021, 15:15)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      il injurati cu totii pe Citu ! Dar cine l-a pus acolo ? Cine l-a evaluat, ca la carte, ca un specialist in HR ?Ala n-are chiar nici o raspundere ?
      • +1 (1 vot)    
        Cat face Fiinta Nelocuita de la Cotroceni am (Joi, 14 octombrie 2021, 19:21)

        deval [utilizator] i-a raspuns lui codrean

        stabilit fiecare , in timp dar , am sperat ca ramane in adormire ! Aveti dreptate dar,Citu este cel care ne-a pacalit grav cel mai recent ! Acest Teodorovici care malaxeaza fragmente de cuvinte , cioburi de idei si varsa pe gura deregula fraze inepte , care minte mai ceva ca Grindeanu si e la fel de glumet ca Tudose -in vis-, a fost impins pe gat de Presedinte, intai liberalilor si apoi tuturor celorlalti pentru motive stiute numai de dansul - ca un adevarat moderator si garant al Statului Esuat , probabil doar pentru ca inca trei ani, sa nu aiba loc nici o modificare a legilor justitiei, legat de Coruptie ! Asta e singurul lucru care sigur nu se va petrece, in urmatorii trei ani !!
    • -1 (3 voturi)    
      ca sa fac un mesaj mai clar (Joi, 14 octombrie 2021, 22:08)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      FC a gresit in unele puncte - FC insa nu a gresit, dupa parerea mea, cand l-a dat afara pe Stelian.

      ceea ce a urmat mai departe este o vina a USR isteric marca barna, si a unui Presedinte care nu a dorit sa intervina desi era o mare urgenta si se simtea criza profunda in aer.

      Personal cred ca timpul nu poate sa fie intors inapoi.

      ceea ce este important este ca episoadele anterioare sa fie clarificate - cele legate de santaj, demitere si lipsa interventie presedinte.

      Cred ca FC are marea obligatie ca indiferent de ceea ce s-a intamplat in trecut sa limiteze efectele acestei crize

      IN acest sens cred ca FC si poziitionarea sa ca si preseditne de PNL este importanta in amortizarea crizie in cadrul coalitiei.

      Este nevoie de transparenta intre membrii coaltiei.

      Sper ss fie mai clar acum
  • +6 (10 voturi)    
    Chiar am fost păcălit… (Joi, 14 octombrie 2021, 15:00)

    Observator roman [utilizator]

    …la început, recunosc, de „studiile” firoscoase ale d-lui Cîțu, recunosc. „Moaamă, SUA, a lucrat și în Noua Zeelandă…”
    După vreo câteva luni, fără vreo legătură cu obiecțiile membrilor USR din guvern (cam cu surdină și alea) mi-am dat seama: regele e gol!
    Acum cam toată lumea își dă seama de ceva mai mult: Cîțu e un bou, iar Iohannis n-a ieșit vreo clipă din haina de „premierul de la Grivco”. E, adică, un impostor.
    Dar cel mai rău îmi pare de mine. Că, fie și câteva luni, am fost, cum zic englezii “complacent”, mulțumit că avem un premier tânăr și performant… Vai de capul nostru!
  • +4 (4 voturi)    
    Am si eu doua intrebari pentru un liberal : (Joi, 14 octombrie 2021, 16:03)

    deval [utilizator]

    -asa cum am stat in strada pentru principii in 2017-2019, nu ar fi normal sa o fac si in 2021 daca aceleasi principii sunt calcate in picioare de guvernanti ? Si daca da, ce treaba am eu daca alaturi de mine -e Floricia Dansatoarea sau oricine altcineva ?
    -cum a functionat alianta pnl -psd ? Asa, ca de la Stapan la argat ? Eu stiu ca Monta v-a dat moca 38% peste 12% ale voastre si tot 50% din tot ! Daca alianta inseamna acum dictat, cine sa semneze o alianta cu Iohannis prin Citu ?
    Eu sper ca impotriva oricui incalca intelegerea privind alianta sa se faca oricand o motiune, cu oricine ! Acea alianta ar fi toxica pentru toti. Dar mai ales pentru cetateni !!
  • +4 (4 voturi)    
    Vatman Cîțu nu se uita prin lume? (Joi, 14 octombrie 2021, 17:29)

    Fu Leng [utilizator]

    Ca e inflatie peste tot!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by