Vasile Bănescu, despre investigația Recorder: Istoricul raportării Recorder la Biserică indică un decerebrat anticlericalism, o patologică fobie la BOR

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 13 octombrie 2021, 16:46 Actualitate | Esenţial


Vasile Banescu
Foto: basilica.ro
​Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, a reacționat miercuri, printr-un „punct de vedere personal” remis presei, la investigația Recorder despre presupuse rețele de oameni politici care controlează banii publici destinați construirii și renovării de biserici. Bănescu acuză că scopul materialului este unul „jalnic”, anume „lovirea în imaginea publică a Patriarhului”, și că demersul celor de la Recorder ar fi lipsit de credibilitate din cauza istoricului „anticlerical” al acestei publicații.
  • „Ne putem întreba în mod deplin justificat care este însă înalta și binevoitoarea rațiune morală din perspectiva căreia se apleacă autorii materialului recorderian asupra Bisericii. (...) Istoricul raportării Recorder la Biserică indică destul de limpede un decerebrat anticlericalism, o patologică fobie la BOR”, afirmă reprezentantul Bisericii Ortodoxe Române.

Reamintim că publicația Recorder a prezentat marți, la capătul a opt luni de documentare, o investigație despre „o reţea secretă în care oameni de afaceri, politicieni şi prelaţi de la vârful Bisericii lucrează mână în mână într-o megaafacere: construcţia şi reabilitarea de biserici din bani publici”. „Toată acestea reţea operează cu binecuvântarea celui mai puternic om din Biserica Ortodoxă Română, pe care oamenii săi îl numesc Marele Alb”, spun jurnaliștii de la Recorder.



Punctul de vedere transmis de Vasile Bănescu:



„În legătură cu noul material publicat de site-ul de investigații jurnalistice „Recorder”, material destinat unui scop jalnic, prost camuflat sub umbrela bunelor intenții, anume lovirea în imaginea publică a Patriarhului Bisericii Ortodoxe Române, aș vrea să precizez câteva lucruri, așa cum le văd și le percep eu din poziția actuală.

Pornind chiar de la titlul formulat abrupt și aprioric ofensator, în material se folosește masiv tactica inoculării unei mari suspiciuni, a amorsării unui subiect-bombă, care poate fi perceput astfel doar pentru că în conținut este introdus numele unei persoane foarte importante. Tactica aceasta vicleană e veche, dar încă eficace, întrucât rezervele sociale de credulitate, prejudecată și ignoranță în sfera unor anumite probleme sunt inepuizabile.

Materialul mizează în primul rând pe atenția și jubilația celor care nu au nicio idee clară, nici măcar vagă, despre Părintele Patriarh, despre personalitatea sa reală, despre onestitatea sa profundă, despre Biserică și cultele religioase, despre activitatea lor amplă și ramificată în societate, activitate cu enorme, frecvent necuantificabile beneficii pentru întreaga comunitate.

Onestitatea ne îndeamnă însă pe fiecare dintre noi în parte, deși în grade diferite, să nu speculăm, să nu ne grăbim cu „ridicarea & aruncarea pietrei”, să nu extrapolăm asupra cuiva, oricine ar fi acesta, vina unor persoane care se laudă delirant și incontrolabil cu relații sus-puse. Personal cred că abținerea de la creditarea imediată a unor asemenea asocieri culpabilizatoare este un principiu dictat de elementarul bun-simț.

Deși legitim în sine, materialul jurnalistic despre care vorbim este construit din păcate cu intenția obsesivă de a transfera asupra Părintelui Patriarh vina prezentată ca reală a unor persoane din administrație și a unor așa-ziși complici ai instituției care apar în investigație, persoane care încearcă totdeauna și pretutindeni, desigur, să obțină beneficii personale prin simpla insinuare conjuncturală în vecinătatea cuiva important, comițând astfel un grav rapt de imagine împotriva voinței celui a cărui imagine e folosită.

Mai departe ne putem întreba în mod deplin justificat care este însă înalta și binevoitoarea rațiune morală din perspectiva căreia se apleacă autorii materialului recorderian asupra Bisericii. Care este scopul real ultim al materialului. Miza sa. Istoricul raportării Recorder la Biserică indică destul de limpede un decerebrat anticlericalism, o patologică fobie la BOR. Nu afectează asta oare deloc credibilitatea unui demers jurnalistic „independent”? Poate fi această credibilitate considerată una totală? Probabil, nu.

Pe fond, dacă urmărim materialul atent, este de fapt criticată și denunțată buna, excelenta chivernisire a banilor în Biserică, nesuflându-se însă o vorbă despre utilizarea acestor bani în ampla operă socială a acesteia, care, spre exemplu, doar anul trecut, pentru susținerea întregii activități de asistență socială și filantropică, pentru sprijinirea sinistraților și a victimelor pandemiei, a cheltuit suma de 185.599.815 lei (38.074.881,02 euro). Suma este scrisă corect.

În acest context, materialul marca (anticlericală) Recorder mai denunță hiper-progresist (cum altfel?) finanțarea Bisericii de către stat, deci a tuturor cultelor religioase în general, respectiv finanțarea construirii/ restaurării conform necesității reale a unor lăcașuri de cult sau clădiri de utilitate publică, ca și cum aceasta nu ar fi absolut legală și necesară, transmițându-se implicit și viclean ideea că această finanțare constituie o irosire a banilor publici. O mostră convingătoare de analfabetism funcțional în sfera libertății religioase și a culturii politice în general.

Există, da, și vor exista mereu, oameni de afaceri care încearcă să se apropie de Biserică, vizitați de tentația irepresibilă de a specula posibile relații personale cu unii angajați ai acesteia. A extrapola însă o asemenea intenție detestabilă la nivelul patriarhal cel mai înalt, a lansa primitiv și iresponsabil, fie ca angajat al administrației bisericești, fie ca jurnalist „independent” ideea absurdă și otrăvită că asemenea lucruri se petrec cu știrea Patriarhului României, acest lucru în sine este nu doar inept, ci și dezgustător abject.

Faptul ca o persoană, fie el și un angajat al Arhiepiscopiei Bucureștilor sau un membru al unui for bisericesc ajuns acolo dintr-o nefericită eroare, se laudă că va vorbi sau că a vorbit cu Patriarhul în legătură cu o problemă, inventând și invocând o relație apropiată cu acesta, un asemenea gest nu-l descalifică decât pe lăudărosul patologic, nu pe Patriarh, care nu știe că i se folosește numele într-un context de care e total străin.

În mod evident, afirmațiile celor incriminați în materialul pe care l-am urmărit eu însumi cu nesfârșită tristețe, rămân impardonabile, fie ele privite și prin lentila înțelegerii și compasiunii creștine.”


Investigația Recorder:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















69903 vizualizari

  • +97 (107 voturi)    
    inainte de a tine vreo parte (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:01)

    Francisc 1 [utilizator]

    mai bine va uitati la reportaj
    • +63 (67 voturi)    
      Hotia fariseilor trufasi... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:51)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Adevarul e simplu : ati fost prinsi cu mâna-n sac !
      Problema este ca nu veti fi pedepsiti, vezi articolele, aparute deja, despre neputinta DNA-ului de a interveni în zona "privatului" din RSR, tara nimanui unde oricine face ce vrea, unde evaziunea fiscala este sport national.
    • +70 (78 voturi)    
      Dar despre bani, nimic? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:52)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Banii cu care s-ar fi construit in toata tara gradinite si crese...si spitale
      Stiti voi oare ca mamele nu-si pot incepe serviciul din cauza ca o gradinita particulara costa aprope cat salariul lor?
      Stiti cat e un after school?

      Nemernicii de comunisti au facut casa poporului in loc de autostrazi, iar voi in loc de spitale si gradinite ati facut monstrozitatea langa cealalta.
      In plus mai si sifonati banii.
      in plus va si deranjeaza cand va intrebam ce ati facut cu banii nostri...
      Cine-i satana??
      • +35 (39 voturi)    
        La sectia de pediatrie a spitalului judetean (Miercuri, 13 octombrie 2021, 21:52)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui rov

        A trebuit schimbat mobilierul, 20.000 de euro, s-a apelat la un cub masiv de sticla amplasat in centrul orasului in fata primariei, cub in care binevoitorii donau de la monezi la bani de hartie.
        Dar bisericile noi din unele cartiere au fost construite din banii primariei, doar zugraveala interioara a uneia a costa in jur de 650.000 de euro !
        Deci pt. copii, primaria n-a avut 20.000 de euro, dar pt. cel de sus, n-au contat sumele...
        Acu io ma-ntreb ca prostu, ce dracu face al de sus cu atata banet !?
      • +17 (21 voturi)    
        Biserica Neamului Prost (Joi, 14 octombrie 2021, 7:59)

        FanelJr [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Bine punctat
    • +14 (26 voturi)    
      eu am zis sa ne uitam (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:39)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      nu am zis ca sunt cu BOR ( multumesc , Doamne ca m-ai facut ateu!)
    • -4 (14 voturi)    
      Apreciez reportajul. Dar sunt intrebari (Joi, 14 octombrie 2021, 3:42)

      bogdanian79 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Reportajul e foarte bun, din punctul meu de vedere. Sunt unele intrebari care reies: cum de il recomanda omul lui de incredere pe patriarh ca securist care stie cine va iesi la alegeri? De ce la sfarsit cei de la recorder le multumesc sponsorilor, dar nu le dau nume? Nu toti sunt utilizatori anonimi, se pare. De ce unii oameni din fruntea unor organizatii politice, bisericesti, etc, nu sunt anchetati si inchisi in inchisoare cand fac lucruri pentru altii sunt inchisi, daca justitia e impartiala? De ex. preotii de la Husi ar trebui pusi sub acuzare. Daca un alt profesor ar fi facut aceleasi lucruri fata de studenti, ar fi tras la raspundere. Aici sunt dovezi clare. La ce stadiu este ancheta? Si mai e o intrebare: de ce nu sunt apreciate bisericile, chiar daca sunt mai mici, unde este transparenta in folosirea banilor, unde preotii/pastorii/reverenzii nu sunt platiti din fonduri publice, iar bisericile sunt suportate/construite de enoriasi, nu de la stat? Daca vrem sa aruncam cu noroi, de ce nu putem si sa ii apreciem pe cei care traiesc drept?
      • +9 (9 voturi)    
        aha, asta va doare, lista pentru afurisenie! (Joi, 14 octombrie 2021, 9:05)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui bogdanian79

        eu sunt unul dintre sponsori, dar lista e foarte, foarte lunga!
    • -5 (13 voturi)    
      Cei de la recorder? Chiar? (Joi, 14 octombrie 2021, 3:49)

      bogdanian79 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      De fapt cei din interiorul patriarhiei arunca cu noroi in patriarh. Ei au o atitudine anti-credinta. Cei de la recorder inregistreaza si comenteaza ce s-a inregistrat. Dar ce faci cu ce spun ceilalti? Ar fi bine ca oamenii sa se intoarca la adevaratul Dumnezeu, asa cum s-a intors pentru o vreme Germania in sec 16, Elvetia, Franta, Anglia, si care acum au o mostenire de valori cu privire la etica. Pacat ca usor, usor si tarile civilizate decad tocmai pe fondul indepartarii de adevaratul Dumnezeu si de principiile Lui. De altfel secularismul in Scandinavia si UK creste acolo unde din crestinism au ramas niste traditii moarte irelevante. Asta nu inseamna ca credinta nu are valoare. Ba din contra, mai mult decat oricand. Dumnezeu schimba viata in bine, ii face pe oameni cinstiti, iubitori, blanzi, buni, drepti. Iar cei care cauta banul merg in alta directie. De fapt Biblia condamna lacomia de bani si in schimb cere compasiune fata de sarman.
      • +7 (7 voturi)    
        pai (Joi, 14 octombrie 2021, 12:07)

        codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui bogdanian79

        ce treaba are BOR cu credinta, cu crestinismul?
    • +3 (3 voturi)    
      Mai bine (Joi, 14 octombrie 2021, 16:13)

      bogdanian79 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      as fi vrut sa aud ca se iau masuri pentru transparentizarea folosirii banilor, ca nu mai sunt respinse si ignorate apelurile celor care vor sa stie ce se intampla in interior si ca vor fi deschisi spre o buna raportare si comunicare. Leadership bun nu inseamna sa aduni o gramada de bani pentru tribul tau, ci sa fii responsabil in fata altora si transparent.
  • +79 (93 voturi)    
    Traducere (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:06)

    WonderLady [utilizator]

    Ne doare in... sutana!
  • +65 (87 voturi)    
    Rușine ție, (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:07)

    billy34 [utilizator]

    godac al marelui alb...
  • +92 (114 voturi)    
    Vorbă multă (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:11)

    finutza [utilizator]

    În loc să acuze și să ne vorbească despre alte povești, d-l Bănescu ar trebui să argumenteze sau să contrazică tot ce e greșit în reportajul Recorder.
    • +45 (55 voturi)    
      corect! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:16)

      ion_de_la_tara [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      restul sunt fumigene date in ochii ienoriasilor (sic!)
    • +55 (69 voturi)    
      Ntttt.... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:32)

      paulbutoi [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Asta ar fi mai complicat ...
      Mai usor este sa te victimizezi ...
      Mai usor este sa aduci acuzatii inchipuite ...
      Mai usor este sa apelezi la cliseele care ai vazut ca functioneaza la public ...
      Din ciclul " Dai in mine / Dai in tine / Dai in fabrici si uzine "...
      Pe vremuri , asta se numea diversiune ...
      Dl. Banescu este absolvent de Filosofie , deci stie cum sa manipuleze oamenii ...
      Cand nu ai cum sa negi faptele , acuzi de rea intentie , calomniezi ...
      O fi citit manualul KGB ?
      • +8 (8 voturi)    
        manualul kgb e in bibliografia patriarhiei! (Joi, 14 octombrie 2021, 9:08)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui paulbutoi

        .
  • +65 (81 voturi)    
    Ati auzit vreun 'ne pare rau'? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:13)

    trem [utilizator]

    Ar fi fost mai frumos sa iasa si sa spuna ca ii pare rau ca a lasat ca biserica sa fie otravita de material si sa isi ceara iertare. Asta ar fi insemnat ca s-a invatat ceva din Biblie si ar fi fost un model pentru altii de pe la noi....asa ramane doar documentarul faptic, impotriva unor cuvinte pretioase de PR bisericesc.Mai e mult pana departe....
    • -15 (21 voturi)    
      Ne pare rau (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:02)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui trem

      "ca de fapt e criticată și denunțată buna, excelenta chivernisire a banilor în Biserică, nesuflându-se însă o vorbă despre utilizarea acestor bani în ampla operă socială a acesteia, care, spre exemplu, doar anul trecut, pentru susținerea întregii activități de asistență socială și filantropică, pentru sprijinirea sinistraților și a victimelor pandemiei, a cheltuit suma de 185.599.815 lei (38.074.881,02 euro). Suma este scrisă corect."
      • +10 (12 voturi)    
        185.599.815 lei (Joi, 14 octombrie 2021, 8:27)

        provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        A uitat sa spuna in ce fel exact au ajutat. Suma e praf in ochi.
        In plus, BOR nu sustine nicicum eforturile de prevenire a pandemiei si au incalcat sistematic recomandarile sanitare.
        Marele Alb nu se vaccineaza ca are "alte probleme de sanatate".
        Deci nu prea sunt credibili.
        Pentru comparatie, urmariti evolutia Bisericii Catilice in perioada pandeminca si atitudinea papei personal.
        (Da, stiu, si ei au bube in cap, dar atitudinea fata de public este complet diferita).
      • +2 (2 voturi)    
        5000 de euro salariul patriarhului ?? (Joi, 14 octombrie 2021, 16:15)

        anonim_2017 [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Nu se poate, este revoltator ce se intampla, cum sa ai asemenea salariu si atatia angajati? si tot sa ceri bani de la populatie? nu sunt bani pt pensii, pt copii, pt infrastructura, pt persoane cu handicap, nici pt bisericile si manastririle vechi nu sunt bani, au ramas in ruine multe! vezi Densus sau bisericile de pe langa Olanesti! dar, pt a se da bani unde se cer, punctat, pt firme de casa si unde sunt interese, apar imediat bani!

        Si politicienii unu nu ar zice NU!

        Rusine, suntem o tara de corupti si de HOTI!

        https://www.businessmagazin.ro/actualitate/ce-salariu-are-patriarhul-daniel-suma-uriasa-pe-care-o-castiga-lunar-19924062

        https://www.stelian-tanase.ro/banii-bisericii-ortodoxe/
        • 0 (0 voturi)    
          mda (Vineri, 15 octombrie 2021, 11:44)

          codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui anonim_2017

          5000€, stiu, si lui i se par cam putini, dar e asa, simbolic..
      • 0 (0 voturi)    
        Pai (Joi, 14 octombrie 2021, 17:47)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        A cheltuit 38 milioane de euro pe "actiuni de caritate" dar a incasat de la stat 140 de milioane!

        Daca tu ma imprumuti cu 100 de lei si iti dau inapoi ca pomana 10 lei, nu esti mai bogat cu 10 lei, esti mai sarac cu 90 de lei.

        Cam asta e manevra BOR, luam cu sacul si iti dam inapoi cu lingurita, ca sa nu zici nu facem nimic.
  • +43 (57 voturi)    
    Asta e raspuns? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:14)

    NewPerson [utilizator]

    Trecem peste faptul ca ieri au fost in top 3 tari la morti Covid urmatoarele : 1. Rusia 2. Romania 3. Ukraina.
    Trecem ca poate nu multi vad legatura stransa intre aceste tari...trece si peste multe altele cu vederea...
    https://www.nationmaster.com/country-info/stats/Religion/Christian/Orthodox/Orthodox-population

    ..dar sa trecem cu vederea ca cei de la Recorder (de care mie personal nu imi place ca stiu cine sunt in spate) i-au prins pe HOTI cu mana in plasa...chiar asa ?

    Sa iti fie rusine, daca chiar exista Dzeu , iti promit ca te vede de sus/jos de acolo si cand urci scarile alea 1000% nu o sa iti dea ceva cadou...ajungi fix unde crezi tu ca ajung aia de la recorder...

    Auzi tu ..oameni de afaceri exista ...nu e vb de aia e vb de "organigrama" voastra de hoti.

    Un lucru stiu sigur : Daca ar fi in toate catedralele si in biserci si manastiri CAMERE WEB si sa filmeze "in spate " cum vorbesc si se comporta 99% din "sistemul " asta sfant....asa vreo 1-2 saptamani...nu a-ti mai avea nici macar un FUN .

    RUSINE mai Purtatorule de Cuvant.
    • -12 (18 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:07)

      [anonim] i-a raspuns lui NewPerson

      • +28 (34 voturi)    
        ... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:33)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui

        cunosc oameni carora preotul le-a spus ca nu-i mai impartaseste daca se vaccineaza. Realizezi ce inseamna asta??
        La fel, stiu un preot care s-a vaccinat in alta localitate de frica enoriasilor (eu l-am programat in primavara). Nu le-a spus, daca il intreaba cineva spune ca e o decizie personala si medicala, sa vorbeasca cu medicul. Preferabil, dar ar fi avut mai mult impact daca avea curaj sa spuna da, uite , n-am patit nimic.
      • +28 (34 voturi)    
        BOR daca dorea putea sprijini (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:35)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui

        vaccinarea , asa au facut calculul si le-a iesit ca nu face bani , mai bine cu morti!
        • -13 (19 voturi)    
          N-ai citit articolul (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:05)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

          Anul trecut, pentru susținerea întregii activități de asistență socială și filantropică, pentru sprijinirea sinistraților și a victimelor pandemiei, a cheltuit suma de 185.599.815 lei (38.074.881,02 euro).
          • +5 (5 voturi)    
            adica le-a platit slubele de inmormantare?! (Joi, 14 octombrie 2021, 9:15)

            Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            daca eu donez prin intermediul bisericii, la ce donator contabilizeaza biserica donatia?
            intreb pentru ca si fundatia varanului organiza teledonuri televizate pe antene, iar sumele donate le raporta pe fundatie.
      • +19 (23 voturi)    
        nu, doar ca (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:45)

        alt.cineva [utilizator] i-a raspuns lui

        BOR ar fi avut un efect foarte mare daca ar fi recomandat public vaccinarile, pentru ca in multe zone din Romania preotul e Dzeu. Din pacate s-a intamplat fix opusul.
        "Lasa ca ne salveaza Dzeu de virus".. pai in Biblie parca scrie si sa nu-l testezi/ispiteşti. Matei 4:7

        Numa' bine.
        • -13 (15 voturi)    
          Cu 2-3 exceptii (Miercuri, 13 octombrie 2021, 21:13)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui alt.cineva

          BOR impreuna cu patriarhul au declarat public ca sustin vaccinarea, de altfel, asa cum e aratat si in articol, pentru susținerea întregii activități de asistență socială și filantropică, pentru sprijinirea sinistraților și a victimelor pandemiei, BOR a cheltuit suma de 185.599.815 lei (38.074.881,02 euro). Cate ONG-uri ateiste, subventionate din taxele romanilor(99.8%-declarati credinciosi cf.INS) au facut gesturi asemanatoare nu doar parade gay? Numa' bine.
          • +6 (8 voturi)    
            BOR nu a sustinut cu nimic (Joi, 14 octombrie 2021, 8:29)

            provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            pe nimeni, in perioada pandemica.
            Au organizat pelerinaje, pomeniri, paranghelii si slujbe fix ca in perioadele normale.
  • +51 (67 voturi)    
    Spatii de joaca nu biserici! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:18)

    VladOcan [utilizator]

    Cel mai mult ma deranjeaza inlocuirea spatiilor de joaca cu biserici. Majoritatea celor construite dupa 89 s-au facut pe locul unor spatii de joaca! Huooo popilor!
    • +30 (38 voturi)    
      in plus (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:25)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui VladOcan

      S-au facut prin luat terenul cu JAPCA, infipt o cruce sau pus un cort, si dat drumul la constructie fara nicio autorizatie. Ulterior, in preajma alegerilor, primeau terenul si autorizatiile de la primarii, contra voturi turma.

      Au facut asta nu numai cu terenuri publice, desi aveau preferinte pentru parcuri sau spatii verzi, ci si cu private. 3 ex in Titan: Potcoava, in parc IOR vav magazin, langa policlinica.

      S-au bazat pe MINCIUNA perpetuata tot de ei cu demolarea MASIVA a bisericilor de catre ceasca. Au fost demolate in jur de 20, pe langa MII de alte cladiri, in cadrul sistematizarii bucurestiului. Bazat pe asta, au construit cu japca sute/mii dupa revolutie.
    • +23 (27 voturi)    
      ... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:49)

      plount [utilizator] i-a raspuns lui VladOcan

      Inainte de a pleca din cartierul in care am copilarit, Socului-Pantelimon, am vazut cum pe fostul teren de fotbal al Scolii 58 trona frumos o biserica. La cateva sute de metrii, este alta.
  • +46 (56 voturi)    
    . (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:19)

    Simbad [utilizator]

    Chiar mă întrebam când va apărea lingăul ăsta și ce va conține replica BOR.
  • +36 (48 voturi)    
    Despre fobia pt. bani a Marelui Alb, nimic !? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:25)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    In timp ce se construia cu bani de la primarie o biserica, un popa si-a mai construit INCA o casa...
  • +46 (60 voturi)    
    Clasica aparare (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:25)

    Un_cetatean_oarecare [utilizator]

    a vinovatului.

    Cel care il denunta e anti, e psihopat, e in toate felurile.

    Cum poti sa negi realitatea inregistrarilor cu camera ascunsa? Cand respectivul explica inteligibil cum se aranjeaza asa zisele licitatii si cine da aprobarea....

    Incredibil.....
  • -51 (67 voturi)    
    Lol (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:25)

    HP [utilizator]

    Nu vad problema in documentarul Recorder.

    BOR decide cum isi cheltuie banii si nu e transparenta, de parca ar fi obligata de vreo lege sa o faca.

    "Pai da, dar sunt bani publici !"

    Or fi, si care au fost transferati in conturile BOR in urma deciziilor politicienilor din consiliile locale si judetene.

    Tot nu vad problema.

    Problema latrailor e ca BOR primeste bani publici, asta e de fapt fondul, nu ca ii cheltuie cum considera de cuviinta.

    Sunt curios cate reportaje a facut Recorder pentru finantarea oengeurilor pro lgbt sau despre cum a trimis Veve alora de la geeks for democracy datele personale a 3 milioane de romani.
    • +34 (40 voturi)    
      banii sunt publici (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:40)

      angrycloud [utilizator] i-a raspuns lui HP

      si in conturile BOR. BOR nu e SRL (oh, well) ci e o institutie cu caracter public. Daca nu e o organizatie publica, ar trebui sa faca contabilitate si sa plateasca taxe (ar trebui oricum) dar din contabilitate tot nu ar fi negura de acum.

      Inca nu vezi problema? Roaga-te la Dumnezeu in continoare.
      • +1 (13 voturi)    
        N-are Dumnezeu nici o vina (Joi, 14 octombrie 2021, 3:30)

        bogdanian79 [utilizator] i-a raspuns lui angrycloud

        Ce treaba are Dumnezeu care spune sa nu furi, cu ce face clica din reportaj? Ati gasit ocazia sa faceti propaganda ateismului. Citeste Biblia si ai sa vezi ca nu scrie sa faci ce fac ei. Esenta Bibliei este dragostea de oameni, nu de bani, iar lacomia este condamnata clar. Ca si aroganta, de altfel. Hai sa nu il mai blamam pe Dumnezeu pentru ce fac unii. Reportajul, pe care il apreciez foarte mult, nu il are in vizor pe Dumnezeu, ci niste oameni corupti. Asta nu are nimic de a face cu credinta. De fapt, oamenii acestia nu spun absolut nimic despre credinta, sau Dumnezeu in dialogurile lor, ci doar despre afaceri si sifonari de bani de la Primarii. Oamenii cu adevarat credinciosi nu fac asa ceva. Cei cu adevarat credinciosi manifesta iubire de semeni, rabdare, intelepciune, blandete, abtinere de la rau, mila fata de aproapele. Cauta-L pe Dumnezeu in Biblie, daca nu iti place ce fac ipocritii care au fost condamnati ferm de Isus (care L-au si rastignit pana la urma). Vei vedea ca in Dumnezeu gasesti sensul vietii si o speranta care nu vine din alta parte. Toate cele bune!
        • +6 (8 voturi)    
          cand aud ”doamne-ajuta” (Joi, 14 octombrie 2021, 9:21)

          Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui bogdanian79

          imi pazesc buzunarele cu maxima vigilenta!
    • +28 (36 voturi)    
      minciuna (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:41)

      IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Marele Daniel a spus ca nu va lua un ban de la stat si a luat 240 milioane euro. De asta ce zici, cum se explica? Pe tine te .... grija cu finantarea altor ong-uri? Nu asta e problema.
      • -25 (31 voturi)    
        Lol (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:46)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

        1. Nu a zis asa ceva.

        2. Si daca ar fi zis, da-l in judecata ca a mintit, lol.

        3. Da, finantarea anumitor oengeuri ma deranjeaza chiar mai mult, ca e plin de rezisti si de alte personaje, si e o problema majora faptul ca imi prelucreaza datele personale fara acord.
    • +24 (32 voturi)    
      Esti sigur ca esti pe pagina buna ? :) (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:51)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Inchide'o repede pe asta si deschide Antena 3 ca acolo ai admiratori :))
    • +31 (39 voturi)    
      Nu ai dreptate (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:57)

      Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Conform legii orice investitie care are bani publici in spate se face conform legislatiei de achizitii publice!

      De aici a plecat si Recorder si asta este si concluzia lor: banii publici ajunsi la BOR si cheltuiti netransparent. Iar daca la un singur proiect au identificat preturi de 2 -10 ori mai mari, nu e corect sa te intrebi cati din banii publici au mers efectiv in plata materialelor, manoperei utilajelor si cati au ajuns in diverse buzunare?

      Ei nu sustin ca nu sunt necesare lucrarile sau finantarile...ci doar ca nu s-au facut licitatii transparente care sa asigure preturi corecte.
      • -21 (31 voturi)    
        Lol (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:29)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

        "Conform legii orice investitie care are bani publici in spate se face conform legislatiei de achizitii publice!"

        Fals. Rog un citat din legea pe care o pomeniti.

        Un exemplu - sunt ipoteticul proprietar al unui imobil cu statut de monument istoric, si primesc o donatie sau niste fonduri din partea autoritatilor locale sau judetene in vederea reabilitarii sau restaurarii imobilului.

        O data ce fondurile au intrat in conturile mele, nu exista nicio lege care sa imi reglementeze managementul de proiect, ce contractori folosesc, etc.

        Un alt exemplu - constructorii care lucreaza pe un tronson de autostrada - exista licitatie doar pentru atribuire, dar ulterior castigatorul are libertatea de a dispune de banii respectivi dupa cum considera necesar.

        In sfarsit, BOR nu se supune reglementarilor specifice autoritatilor publice, nefiind catalogata ca o autoritate publica.
        • +7 (13 voturi)    
          Spre rusinea mea (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:26)

          Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui HP

          ai dreptate.

          Conform OUG 34/2006 BOR putea fi asimilata unei autoritati contractante si trebuia sa urmeze regulile.

          Dar prin actul normativ succesor ar avea calitatea de autoritate contractanta numai pentru contracte mai mari de 25 mil lei.

          Misto au modificat baietii legea :))

          Deci domnu sau duamna primaru decide ca 200 milioane din banutii platiti de noi se duc la biserica, unde vor fi cheltuiti dupa cum vrea muschii lor...conform legii achizitiilor publice.

          Mai facut curios acum si ma voi documenta daca totul e ok si din punct de vedere al legislatiei finantelor publice.


          In privinta constructorilor de autostrazi....ei au trecut printr-o licitatie si basta. A castigat....el trebuie sa faca lucrarea...cum cheltuie el banii nu intereseaza pe nimeni atat timp cat se face totul conform caietului de sarcini. DAR A PARTICIPAT LA O LICITATIE DESCHISA SI TRANSPARENTA.

          Ca proprietar al unui imobil istoric...obligatia este a celor care au donat sa verifice daca valoarea investitiei este corecta sau nu...dupa, cam faci ce vrei in conditiile noi legi 98 /2016.

          Inca o data, spre rusinea mea acum observ cum a fost "aranjata" pentru sifonare de bani din bugetele locale.
    • -3 (5 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:30)

      [anonim] i-a raspuns lui HP

    • +7 (13 voturi)    
      ai reusit (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:32)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui HP

      sa ai un comentariu chiar mai tampit decat al psihopatului din articol...
      felicitari!

      stii memeu ala cu argumqe
    • +6 (10 voturi)    
      continuare (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:34)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui HP

      (pisica aparent tine cu tine)
      stii mema aia cu "sa ai o discutie argumentata e ca si cand ai juca sah cu un porumbel"? sao cauti...
      este 100% adevarul cand v cu bor si cei care o apara...

      de fpt nu... o sa o bag aici:
      "Never play chess with a pigeon.
      The pigeon just knocks all the pieces over.
      Then shits all over the board.
      Then struts around like it won."
  • -53 (69 voturi)    
    Vedeti de cine sunt platiti cei de la Recorder (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:27)

    VOX. [utilizator]

    Si veti afla despre ce e vorba.
    • +21 (29 voturi)    
      spune tu (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:41)

      IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      Spune tu, da o sursa credibila, sa nu murim prosti!
      • +1 (1 vot)    
        Nu stiu, nu sunt securist (Joi, 14 octombrie 2021, 19:55)

        VOX. [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

        Inaintasii mei au fost haiduci si detinuti politici, nu binganitori, securisti sau tortionari.

        Mi-am pus o intrebare simpla. Pe care orice om cu adevarat onest si-o pune, ca sa afle adevarul intreg.

        Daca cumva in Ro sunt in desfasurare "afaceri" mult mai ample si mai necurate, dar pe care "Recorder" n-o sa le investigheze niciodata, pe principiul "nu musti mana care te hraneste"? Spuneti-mi voi, ca sa nu mor prost, e imposibil?
    • +30 (38 voturi)    
      De mine! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:52)

      This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      Sunt platiti SI de mine. Lunar. Si nu in RON, ci in EUR, ca sa fie cat mai sorosist.
    • +30 (34 voturi)    
      M-ati facut curios (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:55)

      gigilu [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      si am citit reportajul. Concluzia e ca platiti, neplatiti, e un reportaj care raspunde la niste intrebari pe care omul de rand ar trebui sa si le puna cand da coltul la bloc si vede cel putin o biserica.
    • +32 (36 voturi)    
      bilgheitz? omuletii verzi? soros? sandokan ? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:56)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      Nu te deranjeaza ca'ti fura poparii astia si zaharul din ceai?
      Ce natie de masochisti nene...
    • +21 (25 voturi)    
      vorbesti aiurea (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:00)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      poate tu esti platit, ori arunci fumigene aiurea, ori nu ai capacitate
    • +26 (30 voturi)    
      .. (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:02)

      ak33 [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      Ma doar in cot de cine sunt plătiți, eu judec ceea ce am vazut in reportaj, si am vazut destule.
    • +20 (24 voturi)    
      de cine? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:05)

      mctweety [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      zi-ne si noua, sa stim! Sau asta e din ciclul....am auzit eu pe unu, pe care-l cunosc, ca i-a zis unu pe care-l cunoaste? Asa cum recorder a demascat afacerile de tip camora/mafia (nici nu era nevoi, stie toata prostimea), asa trebuie si tu sa prezinti dovezi, daca e nu-stiu-cine insinuezi a fii in spatele recorder. Nu ti se pare normal sau de bun simt? Iar daca ar fi bau-bau cel care baga banii, care e problema? Faptul ca adevarul doare?
    • +14 (18 voturi)    
      intrebare e alta... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:35)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      cine (si mai ales d c) ii plateste pe aia de la bor, le iarta evaziunile fiscale, infractiunile penale ale popilor, pedofiile s.a.m.d.
    • +10 (12 voturi)    
      .. (Miercuri, 13 octombrie 2021, 21:09)

      GigelStrainu [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      Marele Alb...tu esti?
    • +6 (8 voturi)    
      Cred ca sant platiti de PAPA (Miercuri, 13 octombrie 2021, 21:52)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      Dar tu de cine esti platit de secu. Mai terminati cu placa sticata din timpul securitatii cu cine te plateste.
  • +35 (47 voturi)    
    Decerebrare... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:35)

    AlinL [utilizator]

    ...acest „domn” nu are proprietatea termenilor. Pentru cei care doresc să afle ce înseamnă de fapt decerebrat și cât de violent este limbajul acestui „domn om al bisericii” aveți un link către o postură decerebrată. Postura decerebrată este un termen folosit în Terapie Intensivă. Pentru cei curioși, un pacient decerebrat nu poate să mai vorbească dar individul acesta este prea violent și degrabă săritoriu în apărarea mafiei BOR ca să mai acorde atenție acestor detalii: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK559135/figure/article-20280.image.f2/
    • +21 (27 voturi)    
      la fel ca BOR (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:01)

      angrycloud [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

      absolut dezgustator, ai dreptate
    • +2 (4 voturi)    
      o sa preiau termenul pt. referiri la bor-isti! (Joi, 14 octombrie 2021, 9:28)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

      de acum incolo asa ii clasific, decerebrati!
  • +23 (31 voturi)    
    sutana isi permite orice in tara prostilor... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:40)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    sutana isi permite orice in tara prostilor...
    • -12 (16 voturi)    
      Nimeni nu te contrazice, (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:14)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      te simti cun vrei., cum iti place.
  • +23 (29 voturi)    
    decerebrat anticlericalism!! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:42)

    gt86 [utilizator]

    babaiatule, a iesit flausatul asta cu o fumigena.
    ca ii tremura sfincterul Marelui Alb. ai naibii sacali
  • +27 (35 voturi)    
    retorica de betiv din gara (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:44)

    nehebkau [utilizator]

    Vad in raspunsul patriarhiei argumentele astea:
    - ad hominem, in care pune in lumina proasta pe cei ce au facut reportajul, in loc sa dezbata acuzatiile aduse.
    - red-herring argument: ce face de obicei BOR in defensa caracatitei, arunca cu sume absolute ca praf in ochi la oile ce pun botul."uite cati bani am dat!!! cand colo suma aia e sub 10% din cati a luat!
    - accepta tacit faptul ca is vinovati oamenii aia, adica s-a lepadat de ei ca de o carpa: "afirmațiile celor incriminați în materialul pe care l-am urmărit eu însumi cu nesfârșită tristețe, rămân impardonabile"
  • +23 (31 voturi)    
    promovari pe linie SRI (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:44)

    Edmond_Nicolaus [utilizator]

    Tov. locotenent Banescu, incarcerarea tov. colonel Daniel ar reactiva promovarile la exceptional. Nu ar trebui sa te opui.
  • +26 (32 voturi)    
    Reactie tipica... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:46)

    taro [utilizator]

    ataci persoana in loc sa ataci argumentul!

    Grupul infractional a fost prins cu "mata-n sac" si filmat nu pentru ca sunt infractori ci pentru ca aia de la Recorder sunt "haters"...
    • +13 (17 voturi)    
      cand atat ii duce capu... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:36)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui taro

      mai trist ca in tara analfabetismului functional, asta merge...
  • +23 (29 voturi)    
    Marele Alb (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:56)

    deville2010 [utilizator]

    este o specie porcina
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Marele_alb
    In traducere libera inseamna Clanul porcilor! Intre poza de pe wikipedia si poza preafericitului sunt doar asemanari.
    • -15 (15 voturi)    
      Iisus: (Miercuri, 13 octombrie 2021, 21:00)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui deville2010

      "Fericiti veti fi cand va vor prigoni pe voi si vor zice tot cuvantul rau impotriva voastra, mintind pentru Mine.."
  • +28 (30 voturi)    
    ahahaha (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:57)

    liviu_ [utilizator]

    concluzia SC BOR SRL: "aia mint"

    baieti astea sunt fapte, cu DOVEZI... vor doar latrati aiurea...

    nu sunteti scutiti de impozit?!
    nu primiti bani pomana de la stat?!
    nu ascundeti actele de stat?!

    cu ce au mintit mai exact?! ca sunt lucruri care le stiam cu totii astia doar au gasti si dovezi... stiti DOVEZI... aduca dovezi, nu credinta oarba... deci... dovezi!

    si apropos nu e pacat sa minti tovarase crestincios?! cum ramane cu respectarea bibliei?!

    serios... sunt ateu, dar daca vreodata o sa cred in ceva... stiu deja cum arata diavolul, si nu e cu coasa si rosu, e cu sutana si cere bani de la stat!
  • -27 (33 voturi)    
    Comparatie (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:59)

    luciannn [utilizator]

    Daca cineva se lauda ca are pile la ministru sau presedinte, automat inseamna ca acel ministru sau presedintele detine un "clan"?

    Eu am mai spus-o. Biserica reuseste sa construiasca biserici cu o suma relativ mica de bani. Daca i s-ar da 1% din bugetul Sanatatii pe mana, ar construi spitale la fiecare colt de strada.

    Dar cine ar vrea asa ceva vreodata?

    Mai bine lasam miliarde pe mana politicienilor sa-i faca ei nevazuti si noi sa ramanem cu banii luati si cu cura cascata si cu 1 spital construit in 30 de ani...
    • +14 (20 voturi)    
      right (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:37)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

      iti aduci aminte cand don daniello sunea ca aia arsi sa vina ei la biserica ?!

      eu nu am uitat...
      am mai mult respect pentru gandacii de bucatarie decat pentru SC bOR SRL!
    • +3 (3 voturi)    
      i s-a dat deja peste 1% din bugetul sanatatii! (Joi, 14 octombrie 2021, 9:36)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

      daca din 240 de milioane luati doar pentru o investitie neterminata, plus bani fara numar pentru celelalte mii de biserici, plus taxele neplatite etc., bor a construit zero spitale, cati bani trebuie sa le mai dam ca sa construiasca macar un dispensar?
  • +26 (28 voturi)    
    marele purtator de cuvant bisericesc... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:04)

    FCX [utilizator]

    ar trebui sa se uite la reportaj care e facut pe baza investigatiilor, dar oricum nu era vreo surpriza ca biserica toaca banii publici. E normala reactia lui Banescu, ce era sa zica, ca Patriarhul e mare businessman si imbarligat cu politicienii? Daca ar fi spus asa ceva, in secunda 2 era dat de-a dura pe treptele marii catedrale
  • +25 (27 voturi)    
    penibil (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:06)

    hidroxid [utilizator]

    Formă fără fond, zero substanță, zero valoare. De-a dreptul penibil să vii cu așa un discurs după un astfel de material.

    Și, evident: biserica trebuie să se autofinanțeze, să fie finanțată doar de cei care folosesc serviciile lor, să nu mai consume bani publici.

    Nu vreau să plătesc niciun leu din taxele mele pentru biserici.
  • +23 (27 voturi)    
    Balanta contabila public (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:06)

    Popestiidinvale [utilizator]

    Domnilor, publicati balanta contabila... daca sunteti atat de corecti si nu aveti nimic de ascuns.
  • +21 (25 voturi)    
    :))) (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:12)

    mctweety [utilizator]

    ce dovada vrei alta decat discursul acestui om? ia pune-l pe unul din "folowersii" de la Cuca-Macaii sa-l citeasca, vezi, ce pricepe? Nu avea datoria sa iasa acest om "cu idei" si sa explice in termeni simplii sa priceapa boboru ca recorder e de fapt tot raul din lume, iar Bor bate la bunatate pe oricine, de la Papa in sus?? Chiar nu pot avea un discurs decent, simplu si cuprinzator? Efectiv aceasta secta lupta impotriva tuturor, nu reprezinta nimic in marea masa a religiilor, decat de la 8-16, ca orice coorporatie care face bani (fara efort, fara munca, fara taxe si impozite)!
  • -8 (30 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:13)

    [anonim]

    • +15 (19 voturi)    
      E vorba de furt al banilor europeni (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:26)

      mmagic [utilizator] i-a raspuns lui

      Nu inteleg ce nu ai priceput . Reporterul pretinde ca el poate face rost de foarte multi bani pe fonduri europene iar toate inaltele fete bisericesti si consilieri din primarie si firme de constructie de reped toti sa ii ia banii si sa treaca peste orice formalitatile legale in proces si printre altele dezvaluie filmati fiind cum functioneaza acest furt. E coruptie la foarte inalt nivel. Sincer ar trebui sa fie si UE interesata de acest scandal.
    • +11 (19 voturi)    
      fractura logica (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:52)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui

      Daca esti "ateu" asa cum in fals pretinzi, de ce ti-ar fi dor de o cruce, o tamaie, un popa, etc ? Nu mi-e dor de nimic din ceea ce spui, biserica este o institutie perimata, cu gandire retrograda, ce nu-si mai are rostul in societate de astazi.
      Biserica isi doreste analfabeti functionali, oameni care pot fi speriati de "focul iadului" si pe acest fond ea infloreste. Ca sa se asigure de acest lucru a facut o mutare perfida, a introdus religia in scoli. Indiferente de ce ajunge cel care trece prin scoala (in mare parte oameni "cu frica lui Dumnezeu", pentru ca nu pot fi toti luminati la cap), biserica va avea fonduri, pentru ca prostimea cotizeaza.
      Este o hotie ordinara ce face biserica, daca s-ar fi intamplat asta intr-un SRL erau putin pe la DNA reprezentantii ei. Mimezi licitatiile ? Castiga anumiti crestini ? Exista crestini mai crestini ca altii sau biserica are deprinderi de clan mafiot ? Stie careva unde pot sa-mi fac singur excomunicarea din mizeria asta numita "biserica" ?
      • -6 (10 voturi)    
        fractura logica (Miercuri, 13 octombrie 2021, 21:05)

        van [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

        daca esti ateu, mai ai nevoie de de vreo hartie care sa certifice asta?!!
  • +8 (18 voturi)    
    Pai (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:16)

    autan [utilizator]

    daca Politie nu avem, Justitie nu avem, toate institutiile sunt la pamant scotocim si la voi. Pare ca va place si voua clericilor (unora) scaldatul in cele materiale.
  • +24 (26 voturi)    
    Șacalul (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:51)

    bogdanrech [utilizator]

    încolțit rupe în stânga și în dreapta doar să stea preafericitul în puful de bani. Pe Recorder i-a făcut analfabeți, pe ai lui i-a făcut ”dezgustători abjecți” și ”lăudăroși patologic”, orice e în stare să spună dar față de clopot trebuie fie ”curat” ca lacrima! În ce hal se descotorosește de ai lui!
  • +24 (30 voturi)    
    BOR e o adunatura de sarlatani care fac bani (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:09)

    emil bobu [utilizator]

    pe spinarea unor fraieri care inca mai cred in Mos Dumnezeu.
    • -11 (17 voturi)    
      Te simti fraier? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:27)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      E treaba ta, nu te impiedica nimeni. Dar n-ai citit articolul: anul trecut, pentru susținerea întregii activități de asistență socială și filantropică, pentru sprijinirea sinistraților și a victimelor pandemiei, BOR a cheltuit suma de 185.599.815 lei (38.074.881,02 euro). Ricorder acuza ca se ridica biserici de parca stadioanele de sute de mil. de euro nu sunt tot din bani publici. Sigur, ar fi corect ca stadioanele sa fie ridicate din banii fanilor iar bisericile din cei a credionciosilor(87%dintre romani sunt declarati ortodocsi-INStatistica).
    • +3 (3 voturi)    
      Nu mai dati vina pe Dumnezeu (Joi, 14 octombrie 2021, 3:32)

      bogdanian79 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Ce treaba are Dumnezeu care spune sa nu furi, cu ce face clica din reportaj? Ati gasit ocazia sa faceti propaganda ateismului. Daca nu crezi, respecta-i pe cei care cred. Citeste Biblia si ai sa vezi ca nu scrie sa faci ce fac ei. Esenta Bibliei este dragostea de oameni, nu de bani, iar lacomia este condamnata clar. Ca si aroganta atee, de altfel. Hai sa nu il mai blamam pe Dumnezeu pentru ce fac unii. Reportajul, pe care il apreciez foarte mult, nu il are in vizor pe Dumnezeu, ci niste oameni corupti. Asta nu are nimic de a face cu credinta. De fapt, oamenii acestia nu spun absolut nimic despre credinta, sau Dumnezeu in dialogurile lor, ci doar despre afaceri si sifonari de bani de la Primarii. Oamenii cu adevarat credinciosi nu fac asa ceva. Cei cu adevarat credinciosi manifesta iubire de semeni, rabdare, intelepciune, blandete, abtinere de la rau, mila fata de aproapele. Cauta-L pe Dumnezeu in Biblie, daca nu iti place ce fac ipocritii care au fost condamnati ferm de Isus (care L-au si rastignit pana la urma). Vei vedea ca in Dumnezeu gasesti sensul vietii si o speranta care nu vine din alta parte. Toate cele bune!
      • +2 (2 voturi)    
        trimite-i textul marelui alb! (Joi, 14 octombrie 2021, 9:43)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui bogdanian79

        asa trebuia sa raspunda banescu, nu ca hotul prins cu ”dansa-n transa”!
  • +20 (26 voturi)    
    Pe Preafericiti ii inteleg, Lacomia e mare in ei! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:09)

    Fu Leng [utilizator]

    Dar sa fii Vuvuzela, Oratorul monstrilor astia e jalnic si patetic. Sa inteleg ca asta e doar gurist si nu stie sa faca altceva in viata?
    PS: un vierme!!!
  • +23 (27 voturi)    
    Da' nu ne lași...? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:11)

    Lionheart [utilizator]

    Decât să ne aburești cu textele astea, mai bine scoteai la lumină toate cheltuielile banilor publici. Măcar ăia cheltuiți cu catedrala. Ca să-i faci de râs pe cei de la Recorder, să le dai peste nas... na măi, ia uitați aici ce corect am cheluit noi banii publici!
    • -12 (18 voturi)    
      Apropo (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:21)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

      S-au mai ridicat cateva stadioane doar in Bucuresti si trec, ca pret,de miliardul de euro. Gazonul lor care va fi schimbat periodic va costa cam cat o catedrala. Ricorder nu stie nimic dar chibitii ar face bine sa propuna ridicarea lor doar din banii fanilor nu din cei publici.
      • +5 (9 voturi)    
        pe stadion (Joi, 14 octombrie 2021, 3:53)

        CNBC [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Exista mai multe activitati, au loc si atlfel de competitii sportive, concerte, adunari, decernari de premii. Care este rolul polivalent al "casei domnului - Marele Grof" ? Cand a fost ultimul concert sustinut intr-o astfel de incapere ? Sustii de asemenea intr-un comentariu precedent ca biserica a "cheltuit" pentru ajutorarea saracilor 38 mil euro. Sunt cheltuiti tot asa prin ziarul Lumina ca in materialul Recorder? Avem certitudinea ca nu este asa ?
      • +1 (3 voturi)    
        ai uitat sa aberezi si despre autostrazi! (Joi, 14 octombrie 2021, 9:46)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        costa foarte mult, atat constructia, cat si intretinerea!
  • +18 (22 voturi)    
    Un decerebrat deserviciu adus Bisericii... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:17)

    andipetre [utilizator]

    ...este cel pe care insasi declaratia dumneavoastra il face, domnule Banescu.

    Fixatia arogantei si autosuficienta unei eruditii, usor umflata artificial, nu fac bine unei institutii pentru care umilinta e virtute fundamentala. Pacat de dialogurile promitatoare pe care le difuzati pe vremea in care chiar parea ca lucrati inspre bine.
  • +15 (21 voturi)    
    Biserica a fost prinsa furand (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:17)

    mmagic [utilizator]

    Am vazut reportajul si este mai mult de cat clar ca avem de-a face cu statul paralel al bisericii ortodoxe al si de coruptie la inalt nivel al inaltilor prelati si al consilierilor si al firmelor alimentate cu banii bisericii care ia banii de la buget.

    Biserica nu are absolut nicio scuza !
    Sunt bani furati din bugetul public.

    Scopul reporterului este mai mult decat laudabil, coruptia si hotia trebuie oprite. Iar atitudinea preotilor care incurajeaza aceste furturi este de-a dreptul halucinanta.
  • +4 (14 voturi)    
    Una veche (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:19)

    shmatz [utilizator]

    Faci ce spune popa, nu ce face popa …
  • +10 (16 voturi)    
    Oare citi bani au tocat (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:34)

    Coco Whistle [utilizator]

    Astia si cu sobolanii rosii sint responsabili ptr dezastrul romaniei.
  • +8 (10 voturi)    
    DNA (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:55)

    AndreiGr [utilizator]

    Din pacate istoricul DNA nu indica aceeasi aplecare spre cele sfinte precum Recorder. Dar uite ca isi intorc si ei astazi fata spre Dumnezeu.
  • +11 (11 voturi)    
    Punct de vedere personal ... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 23:48)

    Liolikk [utilizator]

    blagoslovit de Marele Alb ... Nu, toarășe Bănescu ?
  • +9 (11 voturi)    
    Banescu se adreseaza celor indobitociti (Joi, 14 octombrie 2021, 1:07)

    sixf [utilizator]

    de preoti, care sunt si principala sursa de bani a acestora (adica a preotilor de rand) si acesata pt ca acestia sa nu se dezindobitoceasca
  • +8 (10 voturi)    
    Va rog (Joi, 14 octombrie 2021, 1:11)

    jak__ [utilizator]

    Schimbati poza lui Banescu, pare inocent.
  • +8 (10 voturi)    
    Coane,ce-i a lu' matale (Joi, 14 octombrie 2021, 8:24)

    persuasiv [utilizator]

    e a lu' matale,le potrivesti si le intorci din condei mai ceva ca raposatu' Van Halen coardele.Jos palaria,maitre.La infierat inamicu' esti prima-ntâi.
  • +8 (10 voturi)    
    mda (Joi, 14 octombrie 2021, 8:46)

    RMML [utilizator]

    Raspunsul pare decerebrat
    Era de bun simt ceva de genul "vom investiga"
    Putea sa pluseze chiar cu "BOR nu va tolera coruptia" dar asta suna a exagerare "decelebrata"
  • +4 (4 voturi)    
    .. (Joi, 14 octombrie 2021, 10:39)

    mahnit [utilizator]

    Ar trebui sa asteptati decizia DNA-ului D-le Banescu!
  • +4 (4 voturi)    
    parerea (Joi, 14 octombrie 2021, 16:03)

    hash [utilizator]

    Parerea personala are modelul unei imprecatii; cand nu mai sunt argumente se apeleaza uneori la asta.

    Daca dam la o parte invectivele si acuzele nu mai ramane nimic.. In felul asta de fapt nu se neaga deloc faptele acelea. Istet dl. Banescu, nu face declaratii care s-ar putea dovedi ulterior false si sa se intoarca impotriva sa.
  • +4 (4 voturi)    
    5000 euro salariul patriarhului! (Joi, 14 octombrie 2021, 16:16)

    anonim_2017 [utilizator]

    Nu se poate, este revoltator ce se intampla, cum sa ai asemenea salariu si atatia angajati? si tot sa ceri bani de la populatie? nu sunt bani pt pensii, pt copii, pt infrastructura, pt persoane cu handicap, nici pt bisericile si manastririle vechi nu sunt bani, au ramas in ruine multe! vezi Densus sau bisericile de pe langa Olanesti! dar, pt a se da bani unde se cer, punctat, pt firme de casa si unde sunt interese sa se poata fura, apar imediat bani!

    Si politicienii unu nu ar zice NU!

    Rusine, suntem o tara de corupti si de HOTI!

    https://www.businessmagazin.ro/actualitate/ce-salariu-are-patriarhul-daniel-suma-uriasa-pe-care-o-castiga-lunar-19924062

    https://www.stelian-tanase.ro/banii-bisericii-ortodoxe/
  • +1 (1 vot)    
    0 argumente, dl Banescu. (Joi, 14 octombrie 2021, 16:58)

    clint [utilizator]

    O retorica sulfuroasa, pe care o stiu prea bine, cu acel iz vecho de PCR, PRM, si mai nou Russia Today.
    In afara de indemnul crestinesc de a "nu ridica piatra", adica toleranta oarba, visul umed al oricarui borfas, nimic, dar nimic in discursul dvs., doar retorica ieftina.
  • 0 (0 voturi)    
    Argumente (Vineri, 15 octombrie 2021, 16:40)

    elenan [utilizator]

    articolul nu are legatura cu credinta ci cu modul in care se cheltuieste banul public. pentru a-si da seama de pozitia reala a oamenilor privind finantarea bisericii ar trebui sa se faca un referendum privind prioritizarea cheltuielilor statului si ati vedea ca, cei mai multi, ar dori directionarea veniturilor statului catre oricare alte institutii, mai putin catre biserica, sau chiar deloc. si ar fi normal. toate prestatiile bisericii sunt platite de cei ce beneficiaza de ele, comertul din incinta bisericii este contra cost, proprietatile bisericii produc venituri (padurile, ternurile). e gandirea unui ortodox crestin care asteapta din partea bisericii o alta atitudine; o asteptare zadarnica.
    sunt argumente false, in care nici ei nu cred, dar care protejeaza sistemul. nu uitati ca oamenii onesti, care si gandesc, isi mentin credinta in dumnezeu, in propriul lacas, casa lor, departe de farisei.
  • 0 (0 voturi)    
    ZIARUL LUMINA (Vineri, 15 octombrie 2021, 17:22)

    elenan [utilizator]

    In lunile aprilie-iunie 2021 tirajul ziarului a fost in medie de 22150 bucati pe zi, toate vandute prin " ABONAMENT"; reala transparenta: nici o vanzare la bucata, nici o vanzare in bloc, sau on-line. Un mecanism, oricum in afara legii, dar bine gandit, pentru ca la licitatie sa aiva acces doar cei "predestinati ". O inselatorie in utilizarea transparenta a banului public.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by