Dezastru ecologic în Marea Neagră: Nava cargo Vera Su a început să se scufunde cu 3.000 de tone de uree la bord / Eșec total al autorităților bulgare

de S.J.     HotNews.ro
Miercuri, 13 octombrie 2021, 13:47 Actualitate | Esenţial


Nava cargo Vera Su a esuat pe coasta bulgara
Foto: Igor Lenkin / TASS / Profimedia Images
Vera Su, nava turcească aflată sub pavilion panamez ce a eșuat pe coasta bulgară în apropierea Rezervației Naturale Kaliakra pe 20 septembrie, se scufundă cu cele peste 3.000 de tone de uree aflate la bord, existând pericolul ca acestea să cauzeze o catastrofă ecologică în Marea Neagră, anunță Euractiv.

„Sala motoarelor este inundată. Există găuri în carena navei. Vaporul nu mai poate fi salvat, pot fi luate doar măsuri pentru recuperarea proprietății scufundate”, a anunțat Ventsislav Ivanov, director executiv al Administrației Maritime Bulgare.

Mai devreme în cursul zilei nava fusese inspectată de scafandri care au descoperit că ea este înfiptă pe fundul apei și că există puține șanse să poată fi salvată.

Autoritățile bulgare afirmă că speră să poată intra în cala navei pentru a scoate ureea dar că operațiunile sunt complicate de vremea rea.

Ureea este un îngrășământ folosit în agricultură care în contact cu apa de mare duce la o „înflorire” rapidă a fitoplanctonului toxic pentru viața marină. Experții avertizează că deversarea de uree în ape ar distruge habitatul delfinilor, rechinilor, a altor specii marine și a păsărilor protejate de lege.

Cronologia dezastrului Vera Su


Potrivit primelor cercetări ale procurorilor bulgari, nava a eșuat pe țărmul stâncos din apropierea Kaliakra după ce marinarul aflat de veghe a adormit.

Timp de 6 zile după accident autoritățile bulgare nu au întreprins nicio acțiune pentru a salva nava deși vremea era favorabilă pentru o operațiune de salvare.

Autoritățile de la Sofia au trimis nave de salvare la opt zile după eșuarea vasului dar acestea erau dotate cu echipament inadecvat pentru descărcarea ureei, aceasta începând să se scurgă în mare.

Operațiunile au eșuat în mod repetat, autoritățile bulgare negăsind soluții pentru salvarea navei, în pofida asigurărilor repetate date în acest sens încă de la sfârșitul lunii septembrie.

Printre problemele care au îngreunat misiunea de salvare a navei s-au numărat vremea proastă și țărmul stâncos din zonă.

Marina bulgară a încercat să stabilizeze nava cu ajutorul mai multor ancore uriașe dar se pare că nici această operațiune nu a avut rezultatul scontat.

Pe 30 septembrie ministrul bulgar al mediului Asen Licev dădea asigurări că o catastrofă va fi evitată.

„Reprezentanţii Ministerului Mediului se află la faţa locului şi vă garantez că indiferent ce planuri au făcut colegii din Ministerul Transporturilor, nu vom permite să fie provocate daune mediului înconjurător, să se creeze riscuri pentru sănătatea populaţiei şi să fie pusă în pericol zona protejată”.

Autoritățile așteaptă acum să vadă dacă proprietarul navei o va declara abandonată, potrivit site-ului local bnr.bg.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14438 vizualizari

  • +10 (20 voturi)    
    Si noi ne plangem... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 13:58)

    Feroviarul [utilizator]

    ...ca in China e criza si nu vom avea aifoane si cadouri de sarbatori...Ne distrugem planeta, fratilor, si treaba asta nu va mai dura prea mult timp...
  • +7 (17 voturi)    
    se imbogatesc ai nostri (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:02)

    @Dem [utilizator]

    la vara daca litoralul lor va fi infestat dupa cum au estimat expertiii ca e sensul curentilor
    e cinic, dar neputinta bulgarilor de a rezolva in 2 saptamani situatia lasa de dorit
    • +1 (1 vot)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:14)

      [anonim] i-a raspuns lui @Dem

  • +12 (12 voturi)    
    Parca as citi o stire din Romania. (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:10)

    danduta [utilizator]

    Noroc cu Bulgaria, ca nu suntem, numai noi, prostii Europei.
  • +7 (9 voturi)    
    Noi (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:16)

    corsic [utilizator]

    si bulgarii, unii mai incompetenti decat altii.
  • +5 (7 voturi)    
    pentru pasionatii de all inclusive (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:22)

    Levellers [utilizator]

    va fi si uree.
  • +2 (6 voturi)    
    ... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:54)

    Yo_yo [utilizator]

    ZI bulgari si trage apa. Alti inapti si astia. Am ajuns sa ne intrecem in prostii cu bulgarii. Turcul a adormit bulgarul e batut in cap... In zona de lume asta zici s-a rasturnat carul cu prosti.
    • +7 (7 voturi)    
      Never know... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 16:26)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

      S-ar putea ca turcul să nu fie chiar așa de adromit cum zice povestea. Nava o fi cine știe ce coptură pe care numai vopseau ce o mai ține să nu se facă bucăți. În condițiile astea un „accident” ce să dea prilejul încasării unei asigurări grăsulii, mai mare ca nava + încărcătura e o opțiune tentantă...

      Celebra epavă de la Costinești e o navă grecească ce a eșuat în mod intenționat în anii 60 exact pentru că asigurarea valora mult mai mult ca nava + încărcătura.
      • +3 (3 voturi)    
        Vorbesti pe nas (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:59)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Asigurarea nu-ți doar plătește nava , iți plătește operațiunea de salvare. Ai auzit de Costa Concordia? Știi cat a costat operațiunea de ranfluare și "reciclare" a navei? 1,5 miliarde de euro. Stii cat costa nava 500 milioane euro. Dar aia era o nava noua si asigurata. Știi cat o sa-i coste pe Costa Cruciera asigurarea pe viitor? de doua ori mai mult.
        E.Evangelia era o nava veche, construita in timpul războiului de către englezi ca sa acopere pierderile suferite de la U-Boat-uri. Embiricos a plătit 100 000 de lire pe nava. Si nu era asigurata. Si nu avea nici o încărcătură. Decât daca crezi ca in Iugoslavia cresc portocale. Nava era goala altfel nu ajungea asa de aproape de țărm. Nu au luat nici un ban pentru ca nu era nici o asigurare ca nu-ți asigura nimeni o nava veche de 26 de ani. Tu ai casco la o mașina de 26 de ani?
  • +8 (8 voturi)    
    Fratii nostri au comis-o (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:57)

    feroviarul123 [utilizator]

    Șansele de salvare a navei sunt foarte mici, pentru ca acum sta pe fundul stâncos al marii si alurile o balansează si o găuresc din ce in ce mai mult. Misiunea de salvare trebuia făcută in primele zile când vremea a fost buna , ei au încercat sa scoată ureea cu o cupa dubla care mai mult dădea in apa decât lua din vas. Vasul s-a scufundat de o săptămână acum valurile trec peste el. Vremea nu se schimba mai repede de miercuri 20 oct. Acum practic singura solutie este crearea unui dig de la mal la nava de aproximativ 50 de metri și descărcată nava cu camioanele și cu un excavator pe nava. E rezervație acolo și orice lucrare e interzisa dar decât sa verși 3000 de tone de uree în mare.
    Sau voluntari, saci și o banda transportoare. Si dai la lopata o săptămână în ture de 6 ore.
    Oricum incompetenta crasa tipic balcanica. Ai noștri la Zafira i-au dat foc ca sa nu o descarce.
  • +6 (6 voturi)    
    Ce coincidența! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 15:32)

    nick24 [utilizator]

    Deci românii vor merge în Turcia la anul.
  • -3 (5 voturi)    
    si Marea Neagra este doar a bulgarilor? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 15:58)

    anonim_2017 [utilizator]

    si Marea Neagra este doar a bulgarilor? consider ca e indolenta si indiferenta totala fata de toti locuitorii tarilor care au iesire la MN, si nu numai!
    Daca se puneau toate autoritatile din tarile riverane la o masa on line, si uneau fortele, si faceau ceva, habar n-am ce, poate trageau nava la tarm, sau scoteau din ea cu pompe , pe alte vapoarte acea incarcatura, nu era ceva? Poate se gaseau solutii.
    Dar noi doar stam si ne uitam cum se scufunda o NAVA, o TARA, o PLANETA! si ce daca este detinuta de cineva? sa se faca legi, daca locul se infesteaza cu chimicale, daca locuitorii din zona sunt in periocol, sau vietuitoare sunt pe acele nave, cum a fost cazul cu amanatele acelea de oi, atunci, sa se instituie stare de URGENTA pt acea nava, si statele din zona sa poata actiona, in interesul celor de mai sus.
    Dar e mai simplu sa nu faci nimic :(
    • +1 (1 vot)    
      Nu stiu cum sa-ti zic (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:00)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui anonim_2017

      Dar e malul lor, tara lor. Fara acceptul lor se cheamă invazie.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by