Greva de la CFR s-a incheiat. Circulatia trenurilor va fi afectata pana miercuri seara

de D.M.     HotNews.ro
Miercuri, 5 martie 2008, 6:19 Actualitate | Esenţial


Sindicalistii de la CFR au incheiat greva de avertisment desfasurata miercuri dimineata intre orele 7 si 9. Peste 400 de trenuri au fost oprite, timp de doua ore, in gari sau pe traseu. Aproximativ 50.000 de sindicalisti au cerut majorarea salariilor cu aproape 20 de procente si asigurarea unor conditii mai bune de munca. Circulatia trenurilor urmeaza sa reintre in normal in jurul orei 20.00. "Ne cerem scuze publicului calator" - a declarat liderul Federatiei Sindicale Feroviare Miscare-Comercial, Gheorghe Popa. La randul sau, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a sustinut ca greva este imorala.

Primul tren care a plecat din Gara de Nord a fost un intercity Bucuresti-Galati, cu o intarziere de 120 de minute. Primul tren care ajunge in Gara de Nord este un accelerat Satu Mare-Bucuresti, cu 140 de minute intarziere.


Exceptiile grevei

Comitetul Regional de greva a aprobat o exceptie. Este vorba despre circulatia unui tren care transporta copii spre scoala, intre statiile CFR Ucea din judetul Brasov si Sibiu. Garnitura, care are rang de tren personal, a plecat din Gara Ucea dupa ora 7:00.


Sindicalistii sunt decisi sa continue conflictul de munca

"Ne cerem scuze publicului calator" - a declarat liderul Federatiei Sindicale Feroviare Miscare-Comercial, Gheorghe Popa, citat de Romania Actualitati. "S-a ajuns la aceasta situatie doar datorita politicilor incoerente ale Guvernului in toate domeniile si in special in domeniul transporturilor. Trenurile aflate la formare dupa ora 7.00 nu vor pleca in cursa decat dupa ora 9.00, iar trenurile aflate pe parcurs vor fi oprite, nu in camp, ci in prima statie, in care se pot asigura conditii minime pentru cetateni, respectiv apa, asistenta medicala daca este nevoie", a explicat sindicalistul.

Popa a adaugat ca dintre cei 34.000 de angajati care fac parte din Federatie, peste 95% au subscris pentru continuarea conflictului de munca si chiar pentru organizarea unei greve generale.


Orban: O crestere a salariilor fara suport duce la pierderi

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat la ca aceasta greva este imorala fata de pasageri, clienti si fata de administratie. 'Impactul negativ este imens, iar calatorii sunt afectati", a explicat ministrul Orban. El a adaugat ca aceasta crestere salariala va duce la o situatie care va afecta CFR. "Daca marim salariile, afectam celelalte cheltuieli. Liderii de sindicat nu si-au informat membrii de ultima oferta, iar consecintele vor fi negative, in primul rand asupra angajatilor CFR", a mai spus ministrul Transporturilor.

"Este adevarat, salariile nu au fost marite de un an si jumatate. Salariul mediu brut este de aproximativ 1800 de RON, peste salariul mediu brut al economiei. Cel mai mic salariu in acest domeniu este de 550 RON. In jur de 20% dintre angajati au salariul la nivel minim", a precizat Orban. El a mai spus ca, in cazul acestei greve, pierderile vor fi suportate de companie. Ministrul Orban s-a deplasat la Gara de Nord si le-a declarat sindicalistilor ca este deschis la dialog.


Negocieri esuate

Reprezentantii Ministerului Transporturilor si cei ai sindicatelor feroviare au discutat, in urma cu doua zile, despre conflictul de munca, insa nu au ajuns la niciun rezultat. Ministerul a oferit sindicalistilor o crestere de 5% in aprilie si 5% in octombrie, insa oferta a fost respinsa de sindicalisti. La inceputul lunii februarie, feroviarii au declansat o alta greva de avertisment timp de trei ore, nemultumiti de majorarea salariala de doar 8%.  Atunci, aproape 300 de trenuri nu au mai plecat din gari, iar casele de bilete au fost inchise.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















825 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    restructurare (Miercuri, 5 martie 2008, 10:00)

    X [anonim]

    Autoritatile discuta doar despre mariri de salarii in CFR. Cand o sa discute despre solutiii...gen restructurare, eficientizarea activitatii, privatizare, concesiunea rutelor, management privat ? E evident ca managementul actual e incapabil si e pe o directie gresita ... Ce se poate astepta o firma de la un angajat platit cu 4,5 milioane, probabil ca omul ala n-are bani nici de paine pentru copii, ce-i mai pasa lui de ce zice seful sau ?
  • 0 (0 voturi)    
    minima moralia (Miercuri, 5 martie 2008, 10:32)

    alegator [anonim]

    Cine vorbeste de morala.Orban moralistul care
    paraseste locul accidentului rutier.
    • 0 (0 voturi)    
      chiar asa? (Miercuri, 5 martie 2008, 14:03)

      alexM [anonim] i-a raspuns lui alegator

      Nu te mai lasa intoxicat de presa, mai judeca si cu capul tau... nu a fost nici un accident cu victime (nici o plangere) unde se aplica regula cu neparasirea. Chiar si atunci poti pleca ca sa transporti victima la spital daca nu sunt alte solutii.

      A intrat ala intr-un stalp (de la zapda) si si-a indoit nitel masina. Ce vroiai? Sa faca si Pastele langa stalpul ala? Esti un alegator perfect, vezi sa votezi cum zice la TV
  • 0 (0 voturi)    
    Y (Miercuri, 5 martie 2008, 11:11)

    oprea dan [anonim]

    Atata timp cat biletele de tren cresc o data la doua luni din motive diverse si absolut justificate ... gen cresterea yenului japonez sau scaderea coroanei norvegiene, sau si mai dur cresterea pretului porumbului folosit ca si combustibil pentru locomotiva electrica, este absolut justificata cresterea salariilor.
    Ce mai conteaza ca liderii de sindicat sau directorii cei mari fura mai rau ca si parlamentarii? (apropo, cica nu se mai foloseste expresia fura ca in codru. alesii nostrii fura mai rau decat in codru. fura codrul cu totul).
    Nou, calatorilor, ne place la nebunie CFR-ul ... sau mai nou alba-neagra-uite-trenul-nu-e-trenul. A fost dementiala actiunea de "incetare spontana a lucrului". Idee bestiala ... te urci in tren la 6 si dormi in camp 3 ore. As fi curios ce ar zice seful meu daca azi as intrerupe "spontan lucrul" si i-as expedia pe clienti pe usa. Cred ca diseara as fi calare pe bestjobs ... dar deh ... e bine sa lucrezi la stat.
    So CFR .. bafta si la mai mare. Eu imi iau masina.
    Aaa .. iar omului cu 4.5 mil salar ... ii recomand acelasi lucru care mi se recomanda si mie ... nu-ti convine, stii unde e usa. Sunt altii care vor sa vina in locul tau, stau la coada chiar. Viata e dura ... o stim cu totii ...
    Haidi Pa!
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti (Miercuri, 5 martie 2008, 14:10)

      X [anonim] i-a raspuns lui oprea dan

      Legat de omul cu 4.5 mil salariu...gresesti...nu poate pleca cand vrea el daca nu-i convine. Nu in toata tara sunt locuri de munca...si nu e la dorinta fiecaruia sa se mute de la tzara in Bucuresti. In provincie, in localitati mai mici, ai doua optiuni...muncesti pe 4,5 milioane pt. CFR sau altii ... sau pleci in Spania sau Italia sa muncesti dar lasi familia de capul ei acasa. Iar daca pleci sa muncesti pe vreun santier in Romania...ramai cu mai nimic dupa cheltuieli...ca atunci cand esti plecat de acasa cheltuielile sunt mult mai mari iar la noi se plateste mult mai putin.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e chiar asa (Miercuri, 5 martie 2008, 14:11)

      AlexM [anonim] i-a raspuns lui oprea dan

      Ideea e ca, in raportul de munca (angajat/angajator) exista o disproportie de forta. Desi, juridic, contractul este intre doua parţi egale practic aganajatorul este pe poziţie de forţă.

      Din acest motiv există o legislaţie specială, a muncii, care să echilibreze situaţia. Legislaţia asta prevede şi sindicatele şi grevele etc.

      Ce zici tu acolo cu ”nu-ţi convine, pleacă că e altul la uşă” se aplică la o societate de tip sclavagist. Omul ăla care munceşte trebuie să primească un salariu corespunzător muncii lui... nu e treaba lui că e societatea ineficientă, că managerii de la vârf sunt răsplătiţi peste munca lor etc.

      Ţie dacă nu-ţi convine preţul biletului la tren şi condiţiile de călătorie îţi pică bine replica: ”nu-ţi convine, taie-o că mai unul la rând în spate” sau ai vrea ca pentru preţul plătit să primeşti condiţii adecvate (cu alte cuvinte să ţi se respecte munca prin care ai opţinut banii ăia)?
      • 0 (0 voturi)    
        reply (Miercuri, 5 martie 2008, 16:10)

        oprea [anonim] i-a raspuns lui AlexM

        Ai dreptate ... dar ti-as sugera sa intrerupi lucrul pentru 3 ore, sa informezi clientii despre asta dupa 2, ii dai pe toti afara, ii lasi pe camp, si apoi te duci la sefu si ii ceri marire de salar de 20% ... si vedem daca ti se acorda.

        Cat despre omul ala cum munceste ... sa-ti aduc aminte de nasu care ia mita zilnic? Sau de mecanic care ia bani frumosi pentru acele pachete care le duce pe banii CFR-ului?
        De cata motorina se fura nici nu mai vorbim.

        Si faza cu pretul biletului de tren ... daca nu imi convine ce pot sa fac? Pot sa fac reclamatie undeva? Ma baga cineva in seama? Ma indoiesc profund. Pot sa injur si sa accept sau pot sa-mi iau masina si sa nu mai urc in viata mea in tren. Corect sau nu e corect?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by