În 2020, odată cu instalarea carantinei și închiderea restaurantelor și a magazinelor, am asistat la una dintre cele mai rapide schimbări din istoria recentă: adoptarea extrem de rapidă a obiceiului de a cumpăra online de către consumatori. De asemenea, pandemia din 2020 a dus la închiderea multor afaceri locale și, din fericire, și la înființarea altor afaceri care să susțină producătorii locali ce au fost afectați de pandemie.
Una din industriile puternic afectate a fost și cea a vinului, în special din cauza închiderii teraselor și restaurantelor, lucru ce a dus la apariția a multor proiecte online care să promoveze vinul, printre acestea și cluburile de vin sau abonamentele la vin, ce au apărut intr-o formă sau alta odată cu mutarea industriei vinului din offline în online.
Abonamentul la vin ales de somelieri
Primul și cel mai popular abonament la vin din România este Wineful, un abonament la vin lansat la sfârșitul anului 2017, cu vinuri alese de somelieri, ce vin însoțite de ghiduri cu informații despre cramă și vin și cu recomandări de servire și asociere cu mâncarea. Ceea ce face Wineful cu adevărat special este faptul că somelierii aleg doar vinuri bune, așa cum ar face o selecție pentru restaurante de top, cu vinuri care ar putea intra cu ușurință în cele mai bune rafturi și liste de vinuri din țară. Astfel, abonamentul la vin devine potrivit pentru cei care nu vor să mai stea în fața raftului din magazin întrebandu-se care e cea mai bună alegere, cât și pentru cei care vor să devină mici "specialiști în vin".
Abonamentul Wineful a fost creat de la bun început și în ideea de a sprijini cramele mici din România ce nu au suficientă vizibilitate în piață, multe dintre vinurile ce se regăsesc în abonament, iar ulterior și în magazinul online, sunt disponibile în prezent doar la crame sau în magazinele specializate de vin, astfel, prin colaborarea cu Wineful, vinul unei crame boutique din România poate ajunge în paharele a peste 1000 de iubitori de vin, împreună cu povestea cramei și recomandările de servire, astfel încât experiența să fie foarte aproape de cea a unei degustări de vin direct la cramă.
Vinuri ce nu le întâlnești zi de zi, dar pe care vei vrea să le bei zi de zi
Abonamentul Wineful are cinci planuri: patru planuri cu vinuri alese de la crame boutique din România – “Cutia de două vinuri mixte”, ”Cutia de două vinuri roșii”, ”Cutia de două vinuri albe” și ”Cutia cu patru vinuri mixte” - și un plan la vin internațional ce are doar o singură cutie, ”Cutia de două vinuri mixte internaționale”, toate cu prețuri cuprinse între 100 și 180 de lei. Odată ce ți-ai făcut abonament, nu trebuie să îți mai bați capul cu nimic deoarece lună de lună banii sunt retrași automat de pe card, iar cutia ajunge mereu la adresa spcificată, în prima sau a doua săptămână a fiecărei luni. Mai mult, pe toată durata abonamentului, la orice achiziție din magazinul online ți se aplică automat o reducere de 10%. Frecvența de primire a abonamentului poate fi aleasă și o dată la trei luni, ori chiar doar să încerci abonamentul pentru o singură lună, abonamentul putând fi pus pe pauză sau oprit oricând se dorește, doar prin apăsarea unui buton disponibil în site.
Îți educi gustul încercând doar vinuri de calitate și înveți despre ele
„Vinurile alese de noi pot să nu fie întotdeauna pe gustul celor care încearcă Wineful pentru prima dată”, spune Elena Oglindă, fondatoarea Wineful, menționând că mulți dintre membrii nou veniți sunt obișnuiți cu vinurile mult mai dulci la gust, iar pe măsură ce aceștia încearcă mai multe din recomandările Wineful, gustul acestora se modelează și că aceasta este și una dintre misiunile principale ale abonamentului, ca abonații să descopere vinuri create corect calitativ, cu tipicitate în gust, pentru ca apoi să poată diferenția cu ușurință un vin slab de unul bun.
Elena Oglindă- fondator Wineful
Elena este și principalul somelier al Wineful, a terminat cursurile de somelieri ținute de Sergiu Nedelea, dar și cursurile WSET level 3, liderul mondial în educaţia despre vin. Elena s-a îndrăgostit de vin acum un deceniu, când a început să deguste vinuri în mod regulat, să ia cursuri și să scrie despre ele, fascinată de poveștile din spatele fiecărei sticle, în blogul ce acum a devenit Wineful.
În fiecare ghid ce însoțește sticlele din abonament sunt explicați termenii precum „tanini”, „aciditate”, și “corpolență” astfel încât și cel mai proaspăt iubitor de vin să își poată da seama rapid cum poate evalua vinul din pahar. Fiecare ghid include sugestii de asociere cu mâncarea, precum și instrucțiuni privind cea mai bună temperatură de servire. În plus, utilizatorii pot evalua ulterior, pe site, fiecare sticlă de vin pentru ca Wineful să poată îmbunătăți sugestiile viitoare dar și pentru a trimite feedback către crame.
Abonament la vin ca beneficiu pentru angajați
Abonamentul la vin a fost adoptat foarte ușor și de către companii, acestea oferindu-l ca beneficiu angajaților lor, în special în perioada pandemiei, sau oferindu-l cadou partenerilor și colaboratorilor lor. Atunci când vine vorba de companii, însă, cel mai achiziționat produs al Wineful este Cardul Valoric, ce este oferit cadou colaboratorilor sau în campanii de loializare atunci când vine vorba de clienții sau colaboratorii unei companii. De exemplu, multe companii au oferit Cardurile Valorice drept premiu la concursurile lor de fidelizare a clienților.
Întotdeauna calitatea vinului stabilește valoarea cadoului, iar un cadou util și cu gust va îmbunătăți cu siguranță imaginea companiei și o va poziționa în centrul atenției, de aceea cei de la Wineful nu livrează niciun sortiment de vin la voia întâmplării. Oricine iubește vinul, îl va iubi și mai mult dacă acesta vine într-un ambalaj special și cu accesoriile potrivite. Wineful s-a gândit la toate și pentru a-ți fi de ajutor a plasat totul la un click distanță de dorințele și preferințele tale.
Articol susținut de Wineful