USR PLUS a depus un proiect pentru un sistem automat de monitorizare a traficului / Ce abateri ți-ar putea aduce amenda în plic, acasă

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 16 septembrie 2021, 15:52 Actualitate | Esenţial


Trafic Bucuresti
Foto: Pixabay
Deputatul USR PLUS Cristian Ichim a depus, joi, un proiect de lege pentru reglementarea utilizării unui sistem video de monitorizare a traficului rutier și constatare automată a abaterilor rutiere pe drumurile publice, informează formațiunea politică.

Principalul scop al utilizării unui astfel de sistem îl reprezintă prevenirea accidentelor rutiere pe drumurile cu cele mai dese și mai grave accidente. Proiectul de lege a fost conceput în urma consultării cu cetățeni, cu specialiști din Ministerul de Interne și Ministerul Transporturilor, cu experți în siguranță rutieră, spune sursa citată.

„România este țara cu cele mai multe accidente grave pe cap de locuitor din Uniunea Europeană. Numărul accidentelor rutiere fatale din țara noastră este aproape dublu față de media Uniunii Europene.

Suntem singura țară care nu are un sistem video de monitorizare a traficului rutier și constatare automată a abaterilor rutiere pe drumurile publice. Datorită unui astfel de sistem care există în statele europene, numărul accidentelor rutiere și rata mortalității în urma acestora au scăzut considerabil”, declară deputatul USR PLUS Cristian Ichim.

Încălcarea codului rutier se înregistrează automat, amenda vine direct acasă


Sistemul video de monitorizare a traficului rutier și constatare automată a abaterilor rutiere pe drumurile publice ar urma să colecteze informații din trafic prin intermediul echipamentelor montate pe infrastructura rutieră.

Sistemul va detecta abateri ale șoferilor precum:

  • circularea cu viteză peste limita legală
  • nerespectarea prevederilor privind trecerea la nivel cu calea ferată
  • nerespectarea culorilor semaforului
  • neacordarea de prioritate pietonilor
  • absența unui ITP valabil
  • nepurtarea centurii de siguranță
  • neutilizarea luminilor de întâlnire
  • depășirea masei maxime admise

Șoferii care nu vor respecta regulile vor fi înștiințați direct cu privire la eventualele încălcări ale legii și li se va transmite amenda direct la domiciliu.

De asemenea, sistemul va permite monitorizarea zonelor riscante ale traficului și, în urma procesării datelor, va stabili indicele de încălcare a reglementărilor rutiere și coeficientul de siguranță rutieră aferent drumurilor.

Ce s-a întâmplat în alte țări după introducerea sistemului


România este țara cu cele mai multe accidente grave pe cap de locuitor din Uniunea Europeană. În 2019, numărul accidentelor rutiere fatale din România a ajuns la 96 de cazuri raportate la un milion de locuitori, ceea ce reprezintă aproape dublul mediei UE (51 cazuri) și situează România pe primul loc în Europa.

În Franța, după ce a fost introdus sistemul video de monitorizare a traficului rutier și constatare automată a abaterilor și au fost instalate 4.000 de camere fixe - radar, numărul persoanelor decedate în accidente într-un an a scăzut de la 13.000 la 1.000.

În Italia, sistemul informatic II SICVE (Speed Tutor Information System) este un sistem de măsurare a vitezei medii a vehiculelor introdus în anul 2004. Implementat inițial pe unele secțiuni de drum din administrarea Companiei de Autostrăzi din Italia sau ale filialelor sale, sistemul este acum prezent și pe diferite artere principale din orașe si/sau pe șoselele de centură. Într-un an de la introducerea sa, pe secțiunile în care sistemul a fost instalat, s-au constatat reduceri semnificative ale accidentelor rutiere (scăderea acestora cu aproximativ 22%), iar rata mortalității a fost redusă cu 50%, demonstrând că viteza este cel mai mare factor de risc în producerea accidentelor majore.

Spania a înregistrat cu 64% mai puține decese rutiere în 2013 față de 2004 și cu 69% mai puține decese rutiere pe autostrăzi, după ce a implementat un set cuprinzător de măsuri, inclusiv o rețea extinsă de dispozitive de detecție și monitorizare a traficului rutier.

În Austria, implementarea sistemului automat de constatare a abaterilor a început încă din anul 2003. În urma analizelor făcute de specialiști în anul 2014 s-a constatat o scădere cu 50-60% a numărului de accidente și leziuni provocate în urma accidentelor pe sectoarele de drum unde au fost montate aceste sisteme.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8971 vizualizari

  • -18 (42 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 16 septembrie 2021, 15:55)

    [anonim]

    • 0 (16 voturi)    
      De ce ar fi „tun” (Joi, 16 septembrie 2021, 17:45)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui

      Ce e în neregulă cu asta?
      • -1 (17 voturi)    
        Ce e in neregula ?! (Joi, 16 septembrie 2021, 20:01)

        gmb72 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Ca e o lege cretina si incompleta.
        Nu de o lege de monitorizare video a traficului are nevoie Romania, CI DE MODERNIZAREA CODULUI PENAL SI DE PROCEDURA PENALA, care au ramas in evul mediu, si nu accepta ca materiale probatorii inregistrari video sau audio, decat daca, vezi Doamne, sunt omologate, autorizate, acceptate, identificate, etc., etc.. In fapt, chichite procedurale care sa permita anularea unor probe in instanta, atunci cand interesele o cer...
        Asta in conditiile in care tehnologia de azi, face poze mai clare si mai exacte decat muuulte aparate omologate, autorizate, acceptate, etc...
        Daca USR avea minte, moderniza codurile penale asa incat in anumite conditii, sa se poata accepta si astfel de probe in instanta. Si apoi, fiecare primarie, politie locala, politie nationala, isi impanzea localitatea proprie si drumurile, cu camere video si-si umplea bugetul de amenzi. Plus ca poate, mai scadea si fenomenul infractional, si nu numai de pe sosele....
        Problema nu e in lipsa legislatiei de monitorizare video, ci in neacceptarea lor ca proba in instanta !
        Tot de aia s-a si renuntat la ele, caci, conform codului rutier actual, contraventiile trebuiau constatate si contrasemnate de un agent, si ce sa vezi, camerele video care emiteau automat PV insotite de poze, nu erau angajate la politie....
        Asadar, era si este nevoie doar de o actualizare cu secolul XXI a codurilor de procedura penala...
        Si ghici de unde a fost ultimul (mi)(si)nistru la Justitie, care ar fi trebuit sa elaboreze proiectele de legi sa le bage in parlament ? tot de la USR...
        • +4 (4 voturi)    
          De ce au Spania si Italia astfel de sisteme? (Vineri, 17 septembrie 2021, 11:17)

          sile_v [utilizator] i-a raspuns lui gmb72

          Ganditi un pic.

          Un sistem centralizat la nivel national nu mai poate fi ocolit usor.

          "Si apoi, fiecare primarie, politie locala, politie nationala, isi impanzea localitatea proprie si drumurile, cu camere video si-si umplea bugetul de amenzi."

          Dumneavoastra ati vazut cum lucreaza politia locala? Ati vazut acei politisti? Ati vazut cum reactioneaza la telefoanele care vin de la sefi? Credeti ca e mai important bugetul sau spaga luata?

          Cat despre modificarea codului penal in parlament - va doresc succes cu majoritatea PSD/PNL/UDMR votata de romani. Ca e clar cat succes veti avea.

          Vedeti ca ministrul justitiei are deja legi elaborate si depuse in parlament. Ce s-a intamplat cu el. Ati ghicit. Absolut nimic. Putea sa depuna Stelian Ion inca 10 legi in parlament. Daca majoritatea nu vrea, rezultatul e acelasi, adica zero.
      • +6 (6 voturi)    
        exista camerele pt rovinieta (Vineri, 17 septembrie 2021, 8:16)

        t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Care detecteaza lipsa rovinietei si din sistem se trimit amenzi automat acasa posesorilor masinii. Constitutional. Ce se doreste acum nu e esential diferit. Sunt sigur ca se pot omologa o gramada de dispozitive care sa faca ce propune legea.
        Nene gmb72, pai TOCMAI asta face USR, propune actualizarea legilor. Si nu e neaparat treaba ministrului Justitiei. Parlamentul, guvernul, o comisie interministeriala, justitia, chiar si cetatenii pot avea initiative legislative. Nu aruncam vina pe USR, pentru cateva luni de mandat la justitie.
  • +15 (19 voturi)    
    mda (Joi, 16 septembrie 2021, 16:02)

    SoulSearcher [utilizator]

    ultimul punct cu masa admisa va fi extrem de populara printre transportatori :DDD

    toti aia care au masini care se conduc cu B-ul, dar cara si cate 5-6 tone, desi masa maxima admisa de undeva la 900kg :DDD
  • +8 (20 voturi)    
    Cu licitatie si contestatii (Joi, 16 septembrie 2021, 16:02)

    lumi74321 [utilizator]

    se va implementa fix in 10 ani.
    Ah, dar stai! E pandemie, e stare de alerta, deci se poate face contract cu atribuire directa. Oare s-a stabilit deja care este firma castigatoare?
    • +6 (12 voturi)    
      Stai sa preia proiectul PSD sau PNL (Joi, 16 septembrie 2021, 18:48)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui lumi74321

      Intai va fi o comisie, apoi studii de fezabilitate, apoi o analiza, niste consutlanti externi...

      Doar stii cum a lucrat USL in ultimii 30 de ani. Poate fi gata in 2 ani? Nu-i nimic, ne asiguram ca nu e gata nici in 40. iar cand va fi gata va avea tehnologie demodata si va trebui reluat tot.
      • 0 (0 voturi)    
        da (Vineri, 17 septembrie 2021, 16:14)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        imi amintesc "campania" individului Florin Roman impotriva radarelor. Si "i-a iesit"; parlamentul de kk a votat, masacrul de pe soselele romanesti continua ...
  • -12 (24 voturi)    
    Asta e asa, ''hai sa ne aflam in treaba'' :) (Joi, 16 septembrie 2021, 16:07)

    Ciprian1979c [utilizator]

    La noi nu se poate face asta, nu cred ca permite Constitutia (va mai amintiti ca au dat jos camerele de viteza acum vreo 10 ani?) pt marea majoritatea a infractiunilor si contraventiilor de mai sus. Da, pt vignieta, poa' sa ia proprietarul masinii amenda, dar pt altele? S-ar bloca tara, instantele, ganditi va cate contestatii ar fi, cand ar veni toti proprietarii de masini (care in foarte multe cazuri sunt diferiti de conducatorii auto, un proprietar de auto poate sa nu aiba nici permis) sau firmele (proprietare) care au masini date pe la diversi soferi, prin toata tara, sa conteste in tribunal amenzile.
    Nici nu va ganditi cate masini, mai ales din cele conduse de tinerii sub 30 de ani au alt proprietar, mai in varsta (din motive de aigurare, stiti povestea stupida - daca am sub 30 de ani platesc mai mult la asigurare, daca masina o are bunica mea la 65, desi nu are permis si nu conduce, platesc mai putin)
    • +8 (10 voturi)    
      Asa e... (Joi, 16 septembrie 2021, 16:29)

      Andreas1256 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      ...la noi e tara lui "nu se poate" si "ne descurcam". Fi-mi-ar sila...
    • +3 (7 voturi)    
      M-am gandit si eu .. (Joi, 16 septembrie 2021, 16:40)

      Ben-Zen [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      ca din cauza asta nu ne mai facem bine... decat sa se blocheze instantele mai bine haos !
    • -9 (15 voturi)    
      Pt toti care dau ''-'': (Joi, 16 septembrie 2021, 17:01)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      Voua v-ar conveni sa mi imprumutati mie masina, eu sa merg cu 100 in localitate, sa va treziti cu o amenda de 3000 de lei pe numele vostru (ca o camera aia ia, numerele, la care e asociat un talon pe un nume), eu sa nu recunosc, voi sa ma dati in judecata si pe mine, dar si pe stat ca v-a blocat conturile, samd??! Hai sa zicem ca ati castiga, dar v-ar conveni sa va tarati prin tribunale vreo 3-4 ani? cam atat dureaza un proces...
      • +8 (10 voturi)    
        Nu, si tocmai de-aia nu ti-as da masina (Joi, 16 septembrie 2021, 19:42)

        Denulu [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        Nu mi-ar conveni nici daca ti-as da masina si tu ai lovi pe cineva, dupa care ai fugi de la locul accidentului, pentru ca tot cu tribunale s-ar lasa.
        • -9 (11 voturi)    
          Nu mie, prietene (Joi, 16 septembrie 2021, 20:57)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Denulu

          Cuiva in care ai tu incredere sau ai avea 4 masini pe numele tau cu care ar umbla mai multa lume! Chiar e greu de priceput? Chiar nu intelegi ca extrem de greu de aplicat? Ti se pare ca eu sunt impotriva? Mie mi ar placea, dar, consecintele negative ar fi mai mari decat cele pozitive, ca altfel, de mult era facuta asta!
          • +5 (5 voturi)    
            Consecintele negative?.. (Vineri, 17 septembrie 2021, 10:22)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

            Nu e nici o consecinta negativa pentru societatea romaneasca. Din contra, sunt doar consecinte pozitive.

            Daca imprumuti masina ta altcuiva sau o faci tu, ce relevanta are?.. Se constata o abatere de la codul rutier. O fapta care pune in pericol viata oamenilor.
            Nu ai incredere in prietenii tai sa conduca regulamentar? Nu ai incredere in prietenii tai ca-si vor recunoaste fapta? Si totusi le dai masina? In cazul asta meriti sa umbli prin tribunale vreo 3-4 ani. Poate asa inveti si tu ce sens are cuvantul "prieten". Clar copilaria nu te-a ajutat..
      • +6 (6 voturi)    
        Sper ca prietenii (Joi, 16 septembrie 2021, 22:55)

        yol [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        tai sa nu ti imprumute niciodata masina.
    • +14 (18 voturi)    
      Te inseli amarnic (Joi, 16 septembrie 2021, 17:42)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      Iti zic eu ce s-ar intampla: s-ar conforma soferii la fel cum se conformeaza si cand ies din tara cu masina. Diferenta e ca cei din afara au acest sistem, dar noi nu.
      • -5 (13 voturi)    
        Nu i adevarat! (Joi, 16 septembrie 2021, 18:04)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

        Sunt o groaza care au primit amenzi prin posta de afara si si au bagat picioarele in ele! Eu aveam una de 60 de leva, din Bulgaria, crezi ca am platit o? Sa ma duc, sa stau la coada nu stiu unde, sa pun nu stiu cum banii, am zis ca o sa platesc cand mai intru in Bulgaria, ca poate e mai simplu. De atunci am intrat de 10 ori, crezi ca m a mai intrebat cineva ceva? Ba, chiar am intrebat un politist, ca nu voiam probleme pt 130 de lei si a ridicat din umeri!
        Sanatate!
        • +6 (10 voturi)    
          :) (Joi, 16 septembrie 2021, 19:37)

          rei [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          la cei ca tine vin cu pasul nr.2.....esti oprit in trafic si ai datorii? luat nr de pe masina si ne vedem cand achiti

          nu ma intereseaza a cui e masina......cine ti-a dat masina pe mana, si-a asumat treaba asta...ura si la gara
          • -9 (11 voturi)    
            Masina e proprietate privata, (Joi, 16 septembrie 2021, 21:00)

            Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui rei

            nu e atat de simpu! Daca ar fi, s-ar fi facut de mult! Nu inteleg, la fel ca ala de mai sus, tu crezi ca eu ma opun? E inaplicabil, atata tot, iar usr nu face decat sa incerce sa score points! Doar or avea si ei vreun jurist cu dreptul terminat la stat, nu or avea-o doar pe candidata de la sect 4, absolventa de romano americana!
          • -8 (10 voturi)    
            Pe ''logica'' ta (Joi, 16 septembrie 2021, 21:12)

            Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui rei

            daca eu am datorii la executor si sunt pe la tine pe acasa, stau vreo saptamana, ca tu m-ai lasat, poate sa vina executoru' si sa ia casa ta, nu?:))))))))) Prietene, las-o asa! Tot ce vrei tu, sunt ''quick solutions'', dar astea nu exista, daca apar pica la Judecatoria Cornetu sau unde vrei tu in lumea asta! Vb lu' Moromete: ''crezi ca daca se putea face lumea mai buna, nu o faceau si altii inaintea astora"?
            • +4 (4 voturi)    
              :) (Vineri, 17 septembrie 2021, 6:42)

              rei [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

              extrapolezi departe.....nr de inmatriculare sunt emise de stat si le poate lua inapoi oricand.....iti poti pastra "proprietatea privata" in garaj si sa o admiri cand vrei

              cu legi bine facute se poate

              iar amenda aia in Bulgaria e veche......mergi acum de ex fara vignieta si ma anunti daca mai treci vama inapoi in Ro pana nu platesti amenda
          • +4 (4 voturi)    
            Ce gluma: Masina e proprietate privata.. (Vineri, 17 septembrie 2021, 11:25)

            sile_v [utilizator] i-a raspuns lui rei

            Evident ca e proprietate privata. Si nu iti iau masina.

            Iti iau numerele, adica dreptul de a circula pe drumurile publice. Si statul are dreptul sa faca asta, daca nu esti corect in raport cu el si cu ceilalti - ca asta faci cand incalci regulile de circulatie.

            Chestie care se intampla peste tot in Europa, cunosc N cazuri in ultimii ani cu soferi romani in Grecia si Italia. Si culmea, aia au platit imediat, nu au sarit la bataie cu politistii cu texte de genul "e masina mea, fac ce vreau cu ea", ca ajungeau direct cu catuse in arest.
    • +10 (20 voturi)    
      De ce? (Joi, 16 septembrie 2021, 18:00)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      Ce articol din consituție nu permite așa ceva?

      Restul sunt chestii care nu stau în picioare.

      Care-i problema dacă alde Dorel trebuie să stea 15 ani în justiție pentru a contesta amenda pentru trecere pe roșu? Să stea sănătos și să aștepte returnarea banilor:)

      Cât despre treaba cu mașinile „împrumutate”, ei bine vor învăța să nu le mai împrumute. Orice învăț are și dezvăț.
      • -5 (17 voturi)    
        Ce simplu e sa vorbesti asa, (Joi, 16 septembrie 2021, 18:59)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        pana-ti ia fi-tu masina o tura si te trezesi cu 3000 pt depasire limita peste 50 de km si inca 3000 ca a trecut cu o milisecunda mai repede pe rosu. Sa vezi cum iti schimbi parerea! Si firmele ce fac, maestre? Platesc toate amenzile, tuturor masinulor pe care le au, ca na, ''trebuie sa se invete minte, sa nu mai imprumute'', dau faliment, trimit oameni in somaj si le trimiti tu bani din America?!
        • +6 (10 voturi)    
          Care e alternativa? (Joi, 16 septembrie 2021, 19:45)

          Denulu [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          Sa nu mai dam amenzi copiilor fara carnet care conduc cu 50 km/h peste limita de viteza?

          Sa nu mai dam amenzi soferilor profesionisti?

          Pai hai atunci sa abrogam toate regulile de circulatie si sa nu mai dam nici o amenda!
          • -8 (10 voturi)    
            Ba da, (Joi, 16 septembrie 2021, 21:03)

            Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Denulu

            sa dam amenzi SOFERILOR, NU proprietarului masinii, care e DIFERIT de multe ori de sofer. Ala poate lua pt vinieta, pt ITP (poate - daca masina e a bunicii de 90 ani fara permis, nu mi explic cum ar putea face ITP), dar, cam atat!
            • +3 (5 voturi)    
              ??? (Vineri, 17 septembrie 2021, 1:46)

              srpc [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

              proprietarul il da in gat pe sofer si problema e rezolvata! ce ti se pare greu?
        • +9 (11 voturi)    
          cred ca nu ai permis (Joi, 16 septembrie 2021, 20:09)

          relax1 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          si nici nu conduci

          1. Firmele care au masini asa cum este si in afara platesc amenda cei care conduc
          2. Daca inchiriezi masina tu platesti amenda...mai mult semnezi la inchirierea masinii acest lucru...niciodata nu plateste firma de inchieriere amenda. Cand ai inchiriat masina tu esti raspunzator
          2. Pentru masinile in interes de serviciu este la fel, plateste amenda soferul care o conduce. Asa este in orice tara din lumea asta si asa este si la noi in prezent
          • -9 (11 voturi)    
            Am permis din 2001 (Joi, 16 septembrie 2021, 21:01)

            Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui relax1

            peste 1 mil de km, nici un accident, nici macar de parcare! Ai tras o concluzie bomba! ''Nu stii care legislatia firmelor, deci nu ai permis'', asa ai si votat? Asa ai ales, in general si in viata?:))))))))))
            • +4 (4 voturi)    
              boala grea (Vineri, 17 septembrie 2021, 10:26)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

              peste 1 milion de km?.. ;)

              mitomania e boala grea. deseori vine la pachet cu imbecilitatea.
        • 0 (8 voturi)    
          Vorbesc din experiență (Joi, 16 septembrie 2021, 21:49)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          În county-ul în care locuiesc eu sunt numeroase astfel de camre automate. Și se circulă foarte civilizat. Accidente mortale n-au mai fost conform statisticii de prin anii 90.

          Eu am gustat din chestia asta acum vreo 9 ani. O depășire de viteză legală de 5.6 mile/oră (exact atâta arăta poza) într-o zonă cu limită de viteză de 70 de mile/oră m-a costat o amendă modestă (probabil în jur de $100 - nu mai rețin precis) dar mi-a sărit asigurarea la mașină timp de 3 ani la un nivel la care din diferența de preț puteam să-mi cumpăr o mașină de mic litraj. :) Am învățat de pe urma ălora $12000 să folosesc cruise control. :)

          Niciunul din copiii mei nu e încă la vârsta șoferiei, dar ei știu foarte bine că dacă o comit rămân pedeștri - ceea ce e tare trist: Nu există transport în comun și fără mașină ești mort...

          Morala e că frica păzește bostănăria. :)
    • +2 (2 voturi)    
      In Italia si Spania s-a putut, la noi, nu (Vineri, 17 septembrie 2021, 11:20)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      De ce?

      Cred ca e simplu sa dam vina doar pe politicieni. Dar am o vaga impresie ca ne si cam place sa stam in mocirla asta, in care sarim peste legi si reguli cand avem noi chef.

      "Adica sa nu mai pot eu merge cu 160 de km pe autostrada ca imi vin 5 amenzi acasa? Ce tara e asta?"
  • +19 (25 voturi)    
    ... (Joi, 16 septembrie 2021, 16:11)

    Andrei_Buc [utilizator]

    ce bine ar fi sa fie implementat si la noi.
    Dar presimit ca o sa incerce sa combata pana la curtea constitutionala chestia asta
  • +12 (22 voturi)    
    perfect (Joi, 16 septembrie 2021, 16:13)

    Nevermind [utilizator]

    M-ati convins sa va votez :D
  • +9 (11 voturi)    
    Cine va vota? (Joi, 16 septembrie 2021, 16:25)

    Soro [utilizator]

    nimeni nu va vota pentru ca politicul e legat strans de "ceafa lata" si nu poate trai fara ea. Adica politicienii vor sa aibe "beneficii" ca sunt politicieni. Sa poata suna pe cineva sa anuleze amenda si constatarea.
    Un sistem automat care filmeaza si trimite amenzi nu e de dorit de nici un potent al momentului .... deci vot negativ in parlament pe motive de "nu ai sapca".
  • -3 (7 voturi)    
    Julles Verne (Joi, 16 septembrie 2021, 16:26)

    Martinezu [utilizator]

    Intr-o tara cu o majoritate parlamentara de infractori acest proiect este utopic. Chiar si in cazul in care prin absurd se va construi ceva, legea va fi aplicata la fel cum se aplica azi in toate cazurile.
    Pentru ca si atunci chiar cand se construieste ceva se construieste prost si fara cap.
    Aplicati legea aia care e si apoi va functiona si un asemenea sistem de monitorizare!.
    Altfel monitorizarea o va face un angajat la stat numit desigur pe pile, iar eventualele amenzi vor fi trimise doar ghinionistilor.
  • -5 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 16 septembrie 2021, 16:38)

    [anonim]

  • 0 (6 voturi)    
    linia continua sau dubla (Joi, 16 septembrie 2021, 16:38)

    mamalustefancelmare [utilizator]

    lipseste
  • -6 (12 voturi)    
    argumentul suprem! (Joi, 16 septembrie 2021, 16:40)

    unTaran [utilizator]

    Daca sa implementat ceva in vestul "civilizat " trebuie neaparat si la noi:))) Politicienii lui copy-paste ne aduc viitorul stralucitor si second hand din lumea buna. Nu sint suficiente radarele ultra performante ale politiei, nu este suficient sa avem autoritati platite sa verifice respectarea regulilor in vigoare. Noua ne trebuie big brother in numele asa zisei sigurante:))) Toti se viseaza lideri providentiali cu solutii minune bineinteles toate copiate din vest. Hai odata cu ciparea obligatorie ca nu mai suferim de libertatea asta...
  • -2 (14 voturi)    
    ... (Joi, 16 septembrie 2021, 16:41)

    cartograful [utilizator]

    Astia nu-s in stare sa organizeze infrastructura hardware si software pt, organizarea alegerilor in propriul partid si s-au cu gandul la pusul mainii pe banii altora. Constatarea contraventiilor la codul rutier e destul de complicata in regim automat, cu unele exceptii cum ar fi viteza si trecerea pe rosu si lipsa vignetei/ITP presupune softuri destul de complicate.
  • +3 (9 voturi)    
    Buna intenția... (Joi, 16 septembrie 2021, 17:08)

    Jolly Roger [utilizator]

    ...dar incompletă.
    Degeaba vine amenda in plic daca nu o plătește nimeni. Asta e marea problema in Ro. Ai ce incasa sau recupera, dar nu ai cum...
    Aștept amendamentele care sa reglementeze și încasarea banilor: confiscare și licitarea mașinii daca nu sunt bani la șofer - de ce nu?
    • +1 (1 vot)    
      Exista legislatie (Vineri, 17 septembrie 2021, 10:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      Daca ai datorii la ANAF sau administratia locala, te pot executa la fel ca orice datornic.
      Eventual, pentru datorii neplatite ar putea sa-ti blocheze la rar prelungirea ITP-ului.

      Avand in vedere ca vorbin de un sistem "automat" de monitorizare si emitere de amenzi, e clar ca o eventuala confiscare nu are legatura cu aceasta propunere de lege.
  • -1 (7 voturi)    
    cam poveste aia cu reducerea numarului de victime (Joi, 16 septembrie 2021, 17:57)

    jorj_bv [utilizator]

    Aici zice ca in 2006 erau doar 4700 si 3300 in 2019.
    Probabil in 2020 au fost 2600, in conditii de pandemie, cu politie si armata pe sosele, etc.
    https://www.statista.com/statistics/437904/number-of-road-deaths-in-france/

    Daca e vorba de evolutia pe ultimii 50 ani, ar trebui vazut ca s-au introdus si bumpere in zonele cu limite sau treceri, giratorii, semafoare, masinile au centura de siguranta, sasiul are zone de deformare controlata, ABS, ESP, franare automata, greutatea medie a masinilor a crescut cu 50%.
  • +1 (11 voturi)    
    Asta e într-adevăr o idee foarte bună. (Joi, 16 septembrie 2021, 18:09)

    Amerlocu [utilizator]

    E drept că drumurile în România sunt proaste dar și țigănia de pe ele e până la ceruri.

    Pentru a avea cu adevărat efect amenzile trebuie crescute de câteva ori și apoi stabilit un punctaj care să ducă la suspendarea sau pierderea totală a permisului. oricum de undeva trebuie încpetu. Și chiar dacă amenzile răman la cunatumurile scăzute de acum măcar jmecherii strânși la pungă vor fi potoliți. De fapt ăștia sunt cei mai mulți.

    Polițaii sunt printe cei mai corupțiu funcționari români și e evident că nu sunt capabili să facă ordine în jungla din trafic.
  • +2 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 16 septembrie 2021, 19:21)

    [anonim]

  • -1 (5 voturi)    
    Delir! (Joi, 16 septembrie 2021, 19:29)

    suk-yi [utilizator]

    Proiect de monitorizare.... de la expertii in digitalizare ... tot aia care n-au reusit sa faca asta nici macar la alegerile proprii.... Avem toata increderea!
  • 0 (8 voturi)    
    Temele principale sunt numarul accidentelor (Joi, 16 septembrie 2021, 23:06)

    FortApache [utilizator]

    Si mortalitatea ridicata corect?

    Ok, pai sa lucram pe ele incepand cu scoatetea burtosilor din birouri la patrulat pe autostrazi si drumuri nationale cu trafic intens, dotati cu radar, alcoltest si mai nou drugtest. Scoatetea pustanilor facuti agenti prin OUG care sparg seminte toata ziua stand pe facebook...in intersectii, pe drumuri la monitorizare trafic cu radarul.

    Investiti in echipamente radar si masini de politie corespunzator cu vremurile in care traim.

    Dar marea problema in Ro este ca indiferent cine vine la guvernare nu vrea sa schimbe legislatia in favoarea cetatenilor....se vede de la o posta...nici macar ultima guvernare...toti de pana acum au incercat (unii au si reusit) sa subordoneze "justitia" prin numiri de procurori, judecatori etc...se stie , nu este secret in felul asta avem parte de "inregistrari fara acordul judecatorului", omologari neomologari la diverse aparate de masurare viteza sau alcol/droguri, orice cocalar scuipa in fata politistul si ala n-are ce-i face...toti infractorii dibaci pot scapa de aproape orice in Ro.

    In concluzie: nu schimbati /modificati legile de circulatie ca se stie ca nu vrea nimeni...aruncati-le la gunoi si copiati pe cele din USA prin referendum national.

    Sa vedeti atunci cum betivul sau drogatul nu mai merge acasa sa mai traga o liniutza dupa ce a fost testat pozitiv...merge la arest direct, vitezomanul care a depasit o anumita viteza merge o zi la arest, ccocalarul sau cel care a depasit cu mult mai mult viteza...i se confisca cazanul....asigurare, ITP, numere false etc ...si amenzi minim $750.

    La fel si cu report traffic incident....sunati la 112 si raportati dementul in trafic, un burtos se va urca in masina de politie si-l va opri pe autostrada i-l va mai potoli macar cu un avertisment :)))

    Fara politie pe drumuri nu se intampla mare lucru....sistemele astea in cativa ani vor fi depasite, unele nu vor functiona din start, altele vor fi defectate la nevoie...cel care sta la butoane va sterge orice etc..
  • +5 (9 voturi)    
    In sfarsit! (Joi, 16 septembrie 2021, 23:06)

    yol [utilizator]

    Sper sa n o faca praf din amendamente in parlament. Nu conteaza cine a facut proectul, cine-l semneaza, dar trebuie votat neaparat, daca iti pasa de ce se intampla in jungla asta.
  • +3 (3 voturi)    
    de bun simt lista (Vineri, 17 septembrie 2021, 10:45)

    Adr1@n [utilizator]

    de bun simt lista, necesara, doar ca mi se pare un pic prea subtirica... dar ar fi un inceput foarte bun si ultra necesar in Romania.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by