932 de oameni au murit, iar alți 2.004 au fost răniți în accidente rutiere, în primele 7 luni ale acestui an. Principalele 3 cauze: viteza, traversarea neregulamentară și pietonii pe partea carosabilă. Datele au fost transmise joi de către Poliția Română, în contextul numeroaselor accidente din ultima perioadă și a criticilor privind neimplicarea Ministerului de Interne.

accident rutierFoto: Fagarasul tau

Accidentele de circulație în date statistice, în ultimii 3 ani

Conform datelor extrase din bazele de date ale Direcției Rutiere și prezentate joi de Poliția Română, evoluția accidentelor grave, înregistrate în primele 7 luni ale anilor 2019, 2020 și 2021 este următoarea:

  • 2019 - 4.421 de accidente soldate cu decesul a 894 de persoane şi rănirea gravă a altor 4.200.
  • 2020 - 3.637 de accidente soldate cu decesul a 812 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.344.
  • 2021 - 2.586 de accidente, soldate cu decesul a 932 de persoane şi rănirea gravă a altor 2.004.

Concluzia: scădere semnificativă a accidentelor rutiere grave în acest an, față de anii trecuți, însă numărul persoanelor care și-au piedut viața este în ușoară creștere.

Principalele trei cauze ale accidentelor rutiere grave

Conform Poliției Române, în primele 7 luni ale acestui an, principalele 3 cauze generatoare de accidente rutiere grave, în urma cărora au decedat persoane sunt următoarele:

  • 1. Viteza neadaptată la conduțiile de drum – 106 accidente, în urma cărora au decedat 119 persoane, iar alte 38 au fost grav rănite.
  • 2. Traversare neregulamentară pietoni – 75 de accidente, în urma cărora au decedat 76 de persoane, iar alta a fost grav rănită.
  • 3. Pietoni pe partea carosabilă – 58 de accidente, în urma cărora au decedat 58 de persoane.
  • Topul amenzilor de circulație

Topul amenzilor de circulație date în acest an

Totalul amenzilor de circulație date la nivel național în acest an este de peste 890.000. Dintre acestea, 460.000 au fost date pentru principalele cauze generatoare de accidente rutiere:

  • 1. pietoni 39670
  • 2. viteză 381.121
  • 3. bicicliști 18638
  • 4. neacordarea priorității pietonilor 9955
  • 5. neacordarea priorității vehiculelor 9849

Faptele de natură penală, constatate în primele 7 luni ale anului - 10.730:

  • alcoolemie peste limita admisă 4.340
  • conducerea fără permis de conducere 2.572
  • conducerea cu permis de conducere necorespunzător categoriei vehiculului, retras, anulat sau suspendat 1.509
  • conducerea unui autovehicul neînmatriculat/neînregistrat 368
  • refuzul ori sustragerea de la prelevarea de mostre biologice 384
  • conducerea sub influenţa unor substanţe psihoactive 711

9 probleme majore de pe drumurile publice din România

Conform Poliției Române, în urma controalelor au fost descoperite numeroase probleme de infrastructură și semnalizare rutieră, precum:

  • lipsa unor indicatoare rutiere;
  • indicatoare rutiere degradate, deformate.
  • lipsa sau degradarea excesivă a marcajelor rutiere;
  • deteriorări ale părții carosabile (gropi, denivelări etc);
  • elemente de siguranță ale drumului lipsă sau degradate (parapet de protecție, de siguranță etc);
  • prezența unor obstacole, ori a vegetației care s-a dezvoltat în zona drumului public, fiind obturată astfel vizibilitatea indicatoarelor;
  • semnalizarea necorespunzătoare a unor intersecții de drumuri,
  • necorelarea semnalizării rutiere verticală cu cea orizontală.

De asemenea, o problema importantă o reprezintă lipsa parapetului de protecție axial pe drumurile cu 4 benzi, care practic ar elimina accidentele rutiere cauzate de pătrunderea vehiculelor pe contrasens.

Conform sursei citate, Poliția Rutieră a solicitat administratorilor drumurilor publice remedierea acestora, în primele 7 luni ale anului 2021 fiind transmise, la nivel național, 3.149 de informări, dintre care:

  • 58 pentru autostrăzi;
  • 638 pentru drumuri naționale;
  • 636 pentru drumuri județene;
  • 531 pentru drumuri comunale;
  • 1.286 pentru străzile din interiorul localităților.

Totodată, la nivel național, au fost aplicate 350 de amenzi factorilor responsabili, după cum urmează:

  • 113 administratorilor de drum;
  • 237 executanților de lucrări.

CITEȘTE ȘI:

Asociația Pro Infrastructură: Autostrăzile singure nu aduc izbăvirea de accidente mortale. Mult prea des Poliția Română privește cu nepăsare și complicitate cele mai evidente încălcări ale legii