Accidentele rutiere din România, în date statistice: Topul amenzilor de circulație date în acest an / 9 probleme majore de pe drumurile publice din România

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 4 august 2021, 20:08 Actualitate | Esenţial


accident rutier
Foto: Fagarasul tau
932 de oameni au murit, iar alți 2.004 au fost răniți în accidente rutiere, în primele 7 luni ale acestui an. Principalele 3 cauze: viteza, traversarea neregulamentară și pietonii pe partea carosabilă. Datele au fost transmise joi de către Poliția Română, în contextul numeroaselor accidente din ultima perioadă și a criticilor privind neimplicarea Ministerului de Interne.

Accidentele de circulație în date statistice, în ultimii 3 ani


Conform datelor extrase din bazele de date ale Direcției Rutiere și prezentate joi de Poliția Română, evoluția accidentelor grave, înregistrate în primele 7 luni ale anilor 2019, 2020 și 2021 este următoarea:
  • 2019 - 4.421 de accidente soldate cu decesul a 894 de persoane şi rănirea gravă a altor 4.200.
  • 2020 - 3.637 de accidente soldate cu decesul a 812 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.344.
  • 2021 - 2.586 de accidente, soldate cu decesul a 932 de persoane şi rănirea gravă a altor 2.004.
Concluzia: scădere semnificativă a accidentelor rutiere grave în acest an, față de anii trecuți, însă numărul persoanelor care și-au piedut viața este în ușoară creștere.

Principalele trei cauze ale accidentelor rutiere grave



Conform Poliției Române, în primele 7 luni ale acestui an, principalele 3 cauze generatoare de accidente rutiere grave, în urma cărora au decedat persoane sunt următoarele:
  • 1. Viteza neadaptată la conduțiile de drum – 106 accidente, în urma cărora au decedat 119 persoane, iar alte 38 au fost grav rănite.
  • 2. Traversare neregulamentară pietoni – 75 de accidente, în urma cărora au decedat 76 de persoane, iar alta a fost grav rănită.
  • 3. Pietoni pe partea carosabilă – 58 de accidente, în urma cărora au decedat 58 de persoane.
  • Topul amenzilor de circulație

Topul amenzilor de circulație date în acest an


Totalul amenzilor de circulație date la nivel național în acest an este de peste 890.000. Dintre acestea, 460.000 au fost date pentru principalele cauze generatoare de accidente rutiere:
  • 1. pietoni 39670
  • 2. viteză 381.121
  • 3. bicicliști 18638
  • 4. neacordarea priorității pietonilor 9955
  • 5. neacordarea priorității vehiculelor 9849
Faptele de natură penală, constatate în primele 7 luni ale anului - 10.730:
  • alcoolemie peste limita admisă 4.340
  • conducerea fără permis de conducere 2.572
  • conducerea cu permis de conducere necorespunzător categoriei vehiculului, retras, anulat sau suspendat 1.509
  • conducerea unui autovehicul neînmatriculat/neînregistrat 368
  • refuzul ori sustragerea de la prelevarea de mostre biologice 384
  • conducerea sub influenţa unor substanţe psihoactive 711

9 probleme majore de pe drumurile publice din România


Conform Poliției Române, în urma controalelor au fost descoperite numeroase probleme de infrastructură și semnalizare rutieră, precum:
  • lipsa unor indicatoare rutiere;
  • indicatoare rutiere degradate, deformate.
  • lipsa sau degradarea excesivă a marcajelor rutiere;
  • deteriorări ale părții carosabile (gropi, denivelări etc);
  • elemente de siguranță ale drumului lipsă sau degradate (parapet de protecție, de siguranță etc);
  • prezența unor obstacole, ori a vegetației care s-a dezvoltat în zona drumului public, fiind obturată astfel vizibilitatea indicatoarelor;
  • semnalizarea necorespunzătoare a unor intersecții de drumuri,
  • necorelarea semnalizării rutiere verticală cu cea orizontală.
De asemenea, o problema importantă o reprezintă lipsa parapetului de protecție axial pe drumurile cu 4 benzi, care practic ar elimina accidentele rutiere cauzate de pătrunderea vehiculelor pe contrasens.

Conform sursei citate, Poliția Rutieră a solicitat administratorilor drumurilor publice remedierea acestora, în primele 7 luni ale anului 2021 fiind transmise, la nivel național, 3.149 de informări, dintre care:
  • 58 pentru autostrăzi;
  • 638 pentru drumuri naționale;
  • 636 pentru drumuri județene;
  • 531 pentru drumuri comunale;
  • 1.286 pentru străzile din interiorul localităților.
Totodată, la nivel național, au fost aplicate 350 de amenzi factorilor responsabili, după cum urmează:
  • 113 administratorilor de drum;
  • 237 executanților de lucrări.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3587 vizualizari

  • +6 (12 voturi)    
    multe amenzi se dau la NORMA de catre militieni (Miercuri, 4 august 2021, 20:36)

    Gryphus [utilizator]

    se pot sa zeci de mii de amenzi pt parcare ILEGALA pe prima banda doar in Bucuresti, in fiecare zi dar POLITIA ignora aceste incalcari ale legii


    in schimb politistii stau la panda la umbra in locurile unde e foarte usor sa incalci legea, pe langa treceri de pietoni si dau amenzi la norma

    dupa ce isi fac norma de amenzi se da anuntul la presa si esentiatii pot sa-si ia salariile speciale si primele de vacanta
  • -2 (12 voturi)    
    numarul de accidente in sine este irelevant (Miercuri, 4 august 2021, 20:51)

    spy [utilizator]

    ar trebui raportat la nr de ore de condus per sofer sau nr km parcursi/autovehicul
    (se gaseste la statiile ITP kilometrajul,
    dar desigur e o marja de eroare datorita
    km parcuri in afara, dat km inapoi, etc)
    • 0 (0 voturi)    
      cei cu minusuri (Joi, 5 august 2021, 17:24)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui spy

      care sint contra-argumentele??
  • +4 (12 voturi)    
    abureli marca Politia Rutiera (Miercuri, 4 august 2021, 20:58)

    offside [utilizator]

    Exceptand separarea mediana in zone cu mai mult de o banda pe sens, Politia Rutiera evita elefantul alb din camera si bate campii pe calitatea semnalizarii si a marcajelor. Nu din cauza ca nu se vede marcajul sau sunt indicatoarele rutiere ruginite (pe spate, ca fata e din folie care nu ruginste), participantii la trafic se comporta irational si asocial. Din propriile statistici ale Politiei Rutiere, aflam ca 60% din accidente sunt cauzate de pietoni - traversare neregulamentara si "plimbare pe carosabil". Pentru aceasta parte ce facem - de 10 ori mai multe amenzi pentru viteza (vanam soferii ca sa adunam bani din amenzi), decat ptr pietoni. Daca partea cu amendarea pietonilor nu functioneaza, atunci nu raman degat garduri si sub si supratraversari (ca la strunga de oi, canalizati pe culoarul lipsit de pericol), ca mai multa semnalizare nu ajuta la nimic. Avem in teren prea multa semnalizare, cat 8-10 indicatoare simultan in campul vizual (sa fie si sa putem spune ca "avea indicator"), pe care nu le mai percepe nici un sofer. Non multa, sed multum.
  • +6 (12 voturi)    
    Stau si ma crucesc (Miercuri, 4 august 2021, 21:19)

    ursu78 [utilizator]

    Ma uit la specialistii de FB si site-uri interzise minorilor...domnule cum stiu ei...tot...ce statistici, ce date din teren...soferul roman stie mai bine.
    Pai cum sa stea politistul in boscheti si sa te urmareasca pe TINE ca ai calcat legea...doamne fereste...Nerespectara legii este un drept constitutional...si revine doar in sarcina celor mai primitivi...politia trebuie sa stea la vedere...ca sa-i vada bizonii...si sa fie potoliti 30 secunde...dupa care pot sa-si faca de cap...ca nah...nu-i vede nimeni...
    SI ne mai miram de ce in tara noastra bananiera ...tindem spre tari gen india ..rusia...
    Mai era unul aici care credea ca-i irelelvat numarul de accidente la raportat la populatie...ci la numar de km...la litri de benzina consumati, la sorme mancate...domnule...niste analist de varza...pardon ...vaza...
  • +9 (11 voturi)    
    Desigur! (Miercuri, 4 august 2021, 21:53)

    mflorian [utilizator]

    Circulatul în coloană care se tîrîie pe drumuri cu o bandă pe sens și care trece prin toate localitățile, nu este nici pe departe o cauză a accidentelor rutiere. Circulația în asemenea condiții nu este obositoare și este foarte relaxantă. Doar nemernicii de pietoni care îndrăznesc să traverseze printre șiruri nesfîrșite de vehicule, care rup un sat în două, doar ăia-s vinovații!
    Alte cauze nici nu prea există!
    De exemplu lipsa de claritate din codul rutier privind felul în care se trece prin sensul giratoriu sau care-i faza cu trotinetiștii nici nu merită să fie pomenite.
    Bode's ză best!
  • +8 (8 voturi)    
    si principalele cauze trecute sub tacere (Miercuri, 4 august 2021, 23:02)

    ursul_patrat [utilizator]

    D-nul ministru PNL indica angajatiilor sa arunce pisica decedata in curte la altii (infrastructura, transporturi).

    Ce uita sa mentioneze d-nii de la politia rutiera:

    1. Carnete date pe spaga. Alea care se stiu si alea care nu se stiu. Inclusiv catre analfabeti care nu stiu literele din "STOP ".

    2. Examene de carnet pe principiul "daca se descurca la 50 la ora printre blocuri, sigur se va descurca pe DN2 la 130 la ora, pe o banda juma'te." Cand tu ai cel mai mare procent de accidente mortale din lumea civilizata.

    3. Teste psihologice trecute "de la distanta", ca diplomele de la Spiru Haret. Mai ales de pusti de 20 si de ani, carora taticul le-a facut cadou masina de 300 de cai (sau 500, dupa buget).

    4. Distribuirea agentilor in teren pe criteriul "unde-i umbra mai deasa si amenda mai usoara". Am intrebat 4 politisti de circulatie, in ultimul an, daca stiu care sint zonele cu cele mai multe accidente de circulatie din orasul lor. Unul n-a stiut sa raspunda.

    5. Obedienta politistilor de circulatie fata de smecherii cu masini scumpe si gura mare. Stimulata in vazul lumii de insusi ministrul, recent (cazul Ciocan).

    Protejati-i pe incompetenti si hoti in continuare, d-nule ministru. Poate vine si nota de plata; ca de consumat, partidul dumneavoastra a consumat, nu gluma.
  • +3 (7 voturi)    
    Polutia romana (Miercuri, 4 august 2021, 23:41)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    Daca vrea sa faca ceva pentru a opri maimutele din trafic...
    1. Sa ia in considerare filmarile video de pe camerele montate pe autovehicule si sa sanctioneze ca atare. Vii cu originalul sau il urci anonim pe o platforma si gata.
    2. Sa mareasca zdravan sanctiunile pentru incalcarile flagrante, chiar si pana la confiscarea automobilului (sicanare in trafic, circulat pe banda de urgenta, trecut printre pietoni pe trecere, droguri, etc)
    Dupa asta mai discutam cu e cu <jmekerii> de pe sosele.
    Am mai zis-o: desteapta aia de Firea, in loc sa puna garduri ca la animale pe Mihai Bravu, mai bine monta camere din 50 in 50 de metri si taia amenzi la bizonei ! In maxim un an investitia era amortizata.
    • -1 (1 vot)    
      Aberatii (Joi, 5 august 2021, 14:34)

      cineva123 [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

      Nu politia decide daca filmarile pot fi sau nu luate in considerare. Nu politia stabileste valoarea sanctiunilor.
      • 0 (0 voturi)    
        Da, ma... (Sâmbătă, 7 august 2021, 12:55)

        Zero_Kelvin [utilizator] i-a raspuns lui cineva123

        Nu stiam ca politia nu are deasupra un ministru. Ce vrei sa spui? Sa inteleg ca un proiect pe modificarea codului rutier este initiat de ministerul sanatatii? Ba, va treziti in pm comentand...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by