Asociația Pro Infrastructură: Autostrăzile singure nu aduc izbăvirea de accidente mortale. Mult prea des Poliția Română privește cu nepăsare și complicitate cele mai evidente încălcări ale legii

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 4 august 2021, 10:08 Actualitate | Esenţial


accident rutier
Foto: Fagarasul tau
Asociația Pro Infrastructură reacționează, în contextul numeroaselor accidente rutiere din ultima perioadă, printr-un mesaj critic la adresa ministrului de Interne, Lucian Bode, și a Poliției Române, pe care o acuză că "mult prea des privește cu nepăsare și complicitate cele mai evidente încălcări ale legii: șoferi cu telefonul la ureche, alții fără centură sau cu farurile stinse".

Asociația Pro Infrastructură spune că multitudinea de accidente rutiere recente, unde zeci de persoane și-au pierdut viața în urma coliziunilor frontale, precum și ciudatul fenomen de masă în care mai mulți șoferi au întors nonșalant pe Autostrada A2 mergând intenționat pe contrasens, ne îndeamnă să avem o discuție mai largă despre siguranță pe șosele.

Reprezentanții Pro Infrastructură cer implicarea "ministrului adormit" Lucian Bode pentru a impulsiona Poliția să aplice legea.
  • "Autostrăzile singure nu aduc izbăvirea de accidente mortale. E nevoie de disciplină în trafic care se obține prin aplicarea legii de către Poliția Rutieră și înăsprirea pedepselor pentru contravenții și infracțiuni în trafic.
  • Mult prea des Poliția Română privește cu nepăsare și complicitate cele mai evidente încălcări ale legii: șoferi cu telefonul la ureche, alții fără centură sau cu farurile stinse. Oprind contravenienții polițistul poate verifica ITP-ul, starea anvelopelor și funcționarea luminilor. Acestea sunt acțiuni simple ce pot fi aplicate azi.
  • Ne întrebăm dacă letargia polițiștilor le e inspirată de la vârf, de la însuși ministrul adormit - la figurat - al internelor. Domnule Bode, faceți ceva, orice, să dați un impuls Poliției Rutiere să aplice legea, chiar aia permisivă pe care o avem. Sancționând contravenienții pericol public veți salva viețile celor nevinovați", afirmă reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Ei mai spun că trebuie revizuite pedepsele din lege și analizate cauzele pentru care atât de mulți dintre cei sancționați nu-și plătesc amenzile, iar șoferii care ucid din culpă o familie întreagă scapă cu câteva luni de închisoare cu suspendare.
  • "Domnule ministru, arătați-ne că vă preocupă, arătați-ne că lucrați.
  • Noi credem că aveți destui oameni în instituție pe care vă puteți baza ca să faceți îmbunătățirile necesare. Unii dintre ei ne scriu pe adresa asociației și ne spun despre lipsurile de la locul de muncă. Ei sunt atât dintre cei tineri care încă văd în Poliție un ideal, cât și dintre cei cu experiență care intervin primii la carnagii. Căutați-i și dumneavoastră, întrebați-i ce au nevoie ca să fie eficienți.
  • În ziua de după accidentele mortale rezultate din coliziuni frontale, domnul Bode face pe niznaiul și ne vorbește propagandistic despre principalele cauze ale acestora în opinia sa: indisciplina pietonilor și cea a bicicliștilor. Ave(a)m așteptări mai mari de la ministrul care are în subordine Poliția Rutieră!", adaugă Asociația Pro Infrastructură.

România, cea mai mare rată a deceselor în accidente rutiere din Uniunea Europeană


În ultima perioadă, pe șoselele din România au loc tot mai multe accidente rutiere grave. În weekend-ul 24-25 iulie, 24 de oameni au murit în accidente de circulație.

Ministrul de Interne, Lucian Bode, a reacționat atunci enumerând principalele cauze ale accidentelor: indisciplina pietonilor, viteza, indisciplina bicicliştilor, neacordarea de prioritate la trecerea pietonilor şi neacordarea priorităţii de trecere pentru vehicule.

Lucian Bode a menţionat că în 2019 au fost aplicat 929.000 de sancţiuni contravenţionale, iar 48% dintre acestea au fost pentru cele cinci cauze generatoare de accidente grave. De asemenea, în primul semestru din 2021 au fost date 409 sancţiuni contravenţionale.

Ministrul de Interne a mai declarat că în 1% din accidentele rutiere grave din 2019 au fost implicate autoturisme cu volanul pe dreapta. Ministrul Afacerilor Interne a făcut un apel către șoferi să circule cu prudenţă şi să nu se grăbească: "Grăbiți-vă încet!".

Explicațiile lui Bode pentru producerea accidentelor


Numărul persoanelor din Uniunea Europeană decedate în accidente rutiere a scăzut cu 2,5% în 2019, comparativ cu 2018, cea mai ridicată rată a deceselor în urma accidentelor rutiere fiind în România (96 de decese la un milion de locuitori), arată datele publicate în iunie de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

În 2019, numărul total al persoanelor din Uniunea Europeană care au murit în accidente rutiere s-a situat la 22.756, din care 44% erau ocupanţii vehiculelor, 20% pietoni, 16% motociclişti, 9% biciclişti şi 11% alte categorii (inclusiv vehicule utilitare şi vehicule grele de marfă, autobuze şi autocare, mopede şi alter vehicule).

În ultimii zece ani s-a înregistrat o tendinţă descrescătoare a numărului persoanelor din Uniunea Europeană decedate în accidente rutiere. Comparativ cu 2009, numărul acestora a scăzut cu peste 10.000 (minus 31%), de la aproape 33.000 la mai puţin de 23.000 în 2019.

Comparativ cu populaţia fiecărui stat membru UE, cea mai scăzută rată a deceselor cauzate în 2019 de accidentele rutiere s-a observat în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori), Irlanda (29), Malta (32), Olanda şi Danemarca (ambele cu 34), Germania şi Spania (ambele cu 37), iar cea mai ridicată rată s-a înregistrat în România (96 de decese la un milion de locuitori), Bulgaria (90), Polonia (77) şi Croaţia (73).

În 2019, au fost în total 51 de decese la un milion de locuitori pe ansamblu UE.

CITEȘTE ȘI:
Marian Godină: Dacă vreți să vă simțiți în siguranță pe drumuri, susțineți înăsprirea drastică a legislației








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4448 vizualizari

  • +13 (17 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 4 august 2021, 10:33)

    [anonim]

  • -17 (23 voturi)    
    Asta nu e cumva asociatia din care provine Drula? (Miercuri, 4 august 2021, 10:42)

    cinevatus [utilizator]

    Inca o asociatie care este folosita politic?

    Ei au acum pe Drula (USR) la Transporturi si nu au pe cine critica asa ca arunca in Bode (PNL).

    Rusine Asociația Pro Infrastructură!
    • +4 (4 voturi)    
      mda (Miercuri, 4 august 2021, 18:25)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      "Rusine" unei asociatii care a facut cheta sa filmeze din avion si drone stadiul santierelor cand ministrii transporturilor puneau frana la toate proiectele.

      "Rusine" unei asociatii care a pus presiune pe toti ministrii si toti directorii CNAIR ca sa publice informatii care erau de interes public.

      "Rusine" unei asociatii care a dat un ministru care chiar face treaba.

      Tu pe ce lume traiesti?
  • +14 (16 voturi)    
    indisciplina, nesimtirea din trafic (Miercuri, 4 august 2021, 10:43)

    Levellers [utilizator]

    si inactiunea Politiei, altfel foarte bine recompensata prin venituri si privilegii, ii determina pe multi europeni sa renunte la planurile lor de calatorie prin Romania. Si mai sunt multe alte motive pe care autoritatile ”nu le vad”. Demersul acestui ong e binevenit, dar e mult prea putin din partea societatii civile.
  • -8 (12 voturi)    
    Important (Miercuri, 4 august 2021, 10:53)

    cineva123 [utilizator]

    Sa nu traversati cu castile in urechi. De asta va calca soferul roman!!!
  • +12 (16 voturi)    
    A zis-o Drula mai voalat (Miercuri, 4 august 2021, 11:00)

    t4v1 [utilizator]

    In postarea despre DN2/E85 ca e nevoie si de implicarea MAI.

    Ma bucur ca Pro Infrastructura le-o zice verde-n fata.
  • +15 (17 voturi)    
    Am spus-o si o repet: (Miercuri, 4 august 2021, 11:06)

    bancher [utilizator]

    principala cauza a accidentelor nu este lipsa autoastrazilor, ci nesimtirea, ciobanismul si ghiolbanismul la volan, frustrarea si lipsa totala de empatie a soferilor romani fata de alti participanti la trafic.
    Pe autostrazi se produc o gramada de accidente, adica la fel ca pe drumurile nationale. Nu a fost sejur in care, mergand la mare, sa nu prind cel putin un accident pe A2 (ba sunt mai multe decat inainte, cand mergeam pe la Slobozia).
    Autostrazi se fac, si romanul circula cu 190 km/h pe ele....pai logic ca se face carambol de accidentari in astfel de conditii, unul care merge cu 100km/h si are motor slab nu are timp sa se dea la o parte.
    Parerea mea este ca ar trebui sa iasa mai multe politie rutiera pe strazi, si mai multe radare, lipsa lor chiar ii incita pe unii la viteza.
  • -2 (10 voturi)    
    mai sigur cu avionu, trenul (Miercuri, 4 august 2021, 11:07)

    Laurell [utilizator]

    Calatoria cu trenul este sigura, nu sunt decese.
    Cu avionul este rapid.
  • +12 (14 voturi)    
    corect (Miercuri, 4 august 2021, 11:15)

    martel55 [utilizator]

    ba mai mult, uneori li se atrage atentia explicit politisitilor ca se incalc regulile si tot nu fac nimic
  • +7 (15 voturi)    
    bode e un inapt.. (Miercuri, 4 august 2021, 11:16)

    qwerasdf [utilizator]

    catu daca avea ceva oo si chiar ii pasa de tara asta si voia sa o duca pe culmi inalte si glorioase.. il remania pe acest individ care are rezultate 0
  • -1 (7 voturi)    
    da, bai, ministru e de vina (Miercuri, 4 august 2021, 11:23)

    richter [utilizator]

    bun, si daca nu ar fi ministru de interne, sa ma simt liber sa sofez alfel, oricum ? Foarte multi pleaca tarziu de acasa si vor sa recupereze pe drum, in loc sa-si ia o marja mare de timp pt. cazul ca nu va fi totul cum au anticipat- si de obicei nu este asa; apoi,- de exemplu- ca sa scoti 10 min la 50km parcursi trebuie mers nebuneste; am fost martor ocular la cateva accidente mortale, (3 s-au petrecut sub ochii mei, am vazut efectiv cum s-au produs, 1 a decedat cind i-am verificam pulsul,,,)
    din care 1 cu 4 morti, 3 din aceiasi familie///) am vazut cum mor efectiv- poate niste filmari cu asa ceva i-ar domoli pe unii, si , cel mai important si eficient, un control psihologic riguros cu verificarea efectiva a reactiilor (unii accelereaza in loc sa franeze, altii in multe cazuri au reactii intarziate sau deloc); unii nu au ce cauta la volan ,unii, daca intra pe conrasens, de exemplu, sau taie o curba si nu mai au NICI O REACTIE de revenire, chiar daca au timp- etc. altii au o incredere supardimensionata in ei, masina lor, destinul lor.
  • +10 (12 voturi)    
    principalul vinovat (Miercuri, 4 august 2021, 11:42)

    oaresicare [utilizator]

    Principalul vinovat pentru mortile violente de pe sosele, ca si in general pentru mortile violente din Romania, este climatul mai mult de cat permisiv, de incurajare a infractiunilor, intretinut de activitatea sub orice critica a Politiei Romane. Excluzand putinele exceptii, care oricum sunt fara niciun impact in societate, activitatile Politiei sunt in contradictie cu Legea de organizare si functionare, reducandu-se in principiu la urmarirea intereselor nelegitime perosnale ale sefilor si protectia infractorilor.
  • +6 (6 voturi)    
    principalul vinovat (Miercuri, 4 august 2021, 11:46)

    oaresicare [utilizator]

    pentru mortile violente din trafic, ca si in general din Romania, este climatul de incurajare a infractiunilor incurajat de inactiunea Politiei Romane a carei singura activitate se reduce la protectia infractorilor, in stransa legatura cu interesele personale nelegitime ale sefilor. Putinele exceptii sunt nesemnificative si fara efect in societate.
    • -1 (1 vot)    
      Dar de justitia " independenta " (Miercuri, 4 august 2021, 18:40)

      Ibit [utilizator] i-a raspuns lui oaresicare

      Ce spui ?
      - Trei morti la Pielesti - sotia lui Adrian Paunescu condamnare cu suspendare
      - Trei morti Serban Huidu - condamnare cu suspendare
      Sa mai continui ?
  • +3 (3 voturi)    
    Romania stat esuat (Miercuri, 4 august 2021, 12:03)

    middle_brick [utilizator]

    La ce sa te aștepți in tara în care respectarea legii este opțională dupa cheful si bunul plac al bizonului conducător auto. Pai în tara cu cele mai multe accidente mortale din UE nu vedem nicio reacție, nicio măsură concreta din partea factorului politic în schimbarea legii spre înăsprirea ei și a MAI pentru aplicare, amenzi mult mai mari, anularea permisului si interzicerea dreptului de a da din nou pentru un nr de ani, confiscarea mașinii...pentru depășire in curba cu dubla continua fără vizibilitate ar trebui pur și simplu anulat permisul.
  • +7 (7 voturi)    
    Legatura directa dintre... (Miercuri, 4 august 2021, 12:20)

    Feroviarul [utilizator]

    ..."Romania, cea mai mare rata a deceselor in accidente rutiere din Uniunea Europeana" si "Romania, cel mai mare grad de nesimtire a cetatenilor ei prin lipsa crasa de educatie si bun simt elementar" nu poate fi demontata nici prin construirea de autostrazi cu 10 benzi pe sens. Daca esti needucat si cimpanzeu, nu stii sa respecti nicio regula. Cand regulile nu sunt respectate, cineva trebuie sa intervina. Cand acel "cineva" nu intervine, suntem in topul clasamentelor rusinii. Priviti masini parcate in statii de autobuz, priviti masini care intorc pe linia de tramvai, priviti masini care polueaza vizibil si fac zgomot, priviti si Loganurile albe care se fac ca nu vad toate aceste nereguli. Rezultatul: avem ceea ce meritam.
    • -2 (4 voturi)    
      Priviti si iar priviti.. (Miercuri, 4 august 2021, 15:42)

      sareta [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

      Priviti cum parlamentari si statul in general isi bat joc de Legi .Si atunci nimic nu-i de mirare .Au asteptat votantii sa fie respectat votul lor si parlamentul sa fie cu cel mult 300 de indivizi ...Si ce daca : sunt inca 300 adica blatisti.A semnat Johannis buget cu pensiile majorate cu 40 % ,si ce daca :ghinion ,s-a anulat .Vorbim de bun simt ,dar daca el nu este la varf de ce ar fi la prostime
      • -5 (5 voturi)    
        Ei să mori tu (Miercuri, 4 august 2021, 16:49)

        fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui sareta

        După 30 de ani de jaf instituționalizat, după transformarea țării într-un stat mafiot, după sabotarea economiei, etc… toate ale grupării infracționale psd, vii d-ta și mi-l arăți pe Johannis ….
        • +1 (1 vot)    
          iata cauza (Miercuri, 4 august 2021, 18:10)

          sareta [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

          Este clar! Nu ai rude directe pensionari normali .Cu siguranta au pensii speciale....Si care-i diferenta intre Johannis si PSD ,au sabotat impreuna democratia in vara lui 2012
  • +1 (3 voturi)    
    care politie (Miercuri, 4 august 2021, 15:35)

    sareta [utilizator]

    Aduceti politia turca si sa vedeti rezultate
  • +1 (1 vot)    
    politia e plina de ghertoi! (Miercuri, 4 august 2021, 22:36)

    mbembe [utilizator]

    in ce tara din lume politia depasesye pe bandavde urgenta masinile care circula regulamentar cu aprox 110-120? (sambetele peA2 e greu mai repede)
    In ce tara din lume politia circula prin refugiul de la tramvai, ori nu vede pe altii ca fac asa? in ce tara politia parcheaza pe trotuare pe ambele parti a strazii astfel ca pietonii sa circule printre masini? voi vreti autostrazi sau mai stiu eu ce? eu vreau politia sa fie politie, exemplu… nu bizon capabil doar sa fluiere si sa numere maxim pana la cate puncte de penalizare poate da!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by