Cătălin Drulă: În cel mult două luni va fi semnat un contract pentru 20 de trenuri electrice de ultimă generație

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 30 iulie 2021, 14:14 Actualitate | Esenţial


Linii de alimentare pentru trenuri
Foto: pixabay.com
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat că, în cel mult două luni, va fi semnat un contract de achiziţie pentru 20 de trenuri noi, moderne, de ultimă generaţie, cu opţiune de a cumpăra încă 17, transmite News.ro.

Cătălin Drulă a declarat vineri, într-o conferinţă de presă, că sistemul feroviar este subfinanţat de 30 de ani şi trebuie scos din groapa în care a fost aruncat.
“Consecinţa subfinanţării cronice a sistemului feroviar nu este de ieri sau de azi sau din ultimele trei luni sau din ultimele şase luni, ci de 30 de ani şi nu mă feresc să spun asta. Ceea ce trebuie noi să facem ca manageri, eu ca manager politic, ceilalţi ca manageri executivi în acest sistem este să scoatem acest sistem din groapa în care a fost aruncat.

Asta nu se poate face din gesturi şi din vorbe, ci se face cu capitalizare masivă a acestor companii şi cu bani de investiţii. Nu există eficientizare fără investiţii. Eu sunt un liberal şi asta este o parte din doctrina liberală, nu există eficientizare doar din gesturi. A eficientiza costă, fie că e vorba de procese în care trebuie să investeşti în echipamente care să înlocuiască oameni, fie că e vorba de capital de lucru: trenuri noi, şine noi”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Contract de achiziţie pentru 20 de trenuri moderne electrice


“Avem investiţii demarate şi urmează să încheiem contracte şi aici o să fie un breaking news, în cel mult două luni vom semna un contract de achiziţie pentru 20 de trenuri noi-nouţe, moderne, de ultima generaţie, electrice, cu opţiune de a cumpăra încă 17 şi eu cred că ar fi o idee absolut excelentă să cumpărăm 30 de trenuri, iarăşi discutăm de finanţare, şi mă voi lupta să avem aceşti bani, în special din fonduri europene.

Asta e parte din soluţia de viitor şi nu cârpeala care se desfăşoară de ani şi ani, de zeci de ani, în care reparăm locomotive care sunt vechi de 40 de ani şi încearcă oamenii ăştia din domeniu, cea mai mare parte a lor oameni oneşti şi muncitori, să facă minuni cu material învechit”, a transmis Cătălin Drulă.
El a menţionat că la această licitaţie participă o singură companie.
“Trenurile nu se cumpără de pe raft, ele trebuie produse înainte. Am mare încredere că va fi semnată această licitaţie, e o ultimă şansă pe care am dat-o echipei de la ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară nota red.) să încheie cât mai repede această licitaţie. E o singură ofertă pentru că au fost doar două companii, o companie europeană şi o companie din China.

Companiile din China nu mai au dreptul să participe după OUG emisă de Guvern la proceduri de achiziţie publică din România, deci au o singură ofertă de evaluat a acelei companii europene producătoare de trenuri, nu poate să fie foarte greu. Mi-au spus că într-o lună încheie această evaluare şi o să-i ţin la acest termen. Am spus două luni ca să putem să semnăm şi contractul”, a mai afirmat Cătălin Drulă.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5501 vizualizari

  • -2 (28 voturi)    
    facem si noi o demisie inainte de achizitie, sau (Vineri, 30 iulie 2021, 14:22)

    hopsinoi [utilizator]

    niste 'competenti' mai pregatesc un tun cu aceste achizitii?
    • +3 (7 voturi)    
      un tun (Vineri, 30 iulie 2021, 19:21)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      mai mare decât ăla cu pierdutul contractului original Bechtel?
      • +3 (3 voturi)    
        E vorba de escrocheria cu trenuri pe hidrogen! (Sâmbătă, 31 iulie 2021, 8:29)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Cătălin Drulă dorește sa cumpere trenuri cu hidrogen de la Alstom. Ele sunt garnituri experimentale ineficiente. Alstom încearcă sa le plaseze pentru a scoate ceva bani de pe urma lor ca altfel trebuie aruncate, neavând nici o utilitate practica și înscriindu-se în lungă serie de escrocherii cu vehicule terestre pe baterii.

        Vezi:
        https://fortune.com/2021/04/23/hydrogen-train-transport-europe-green-rail/

        Citat:
        “Avem investiţii demarate şi urmează să încheiem contracte şi aici o să fie un breaking news, în cel mult două luni vom semna un contract de achiziţie pentru 20 de trenuri noi-nouţe, moderne, de ultima generaţie, electrice, cu opţiune de a cumpăra încă 17 şi eu cred că ar fi o idee absolut excelentă să cumpărăm 30 de trenuri, iarăşi discutăm de finanţare, şi mă voi lupta să avem aceşti bani, în special din fonduri europene." a afirmat Cătălin Drulă.
    • +1 (3 voturi)    
      Da nu e nevoie sa-ti dai demisia... (Vineri, 30 iulie 2021, 23:24)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      Te rugam sa mai ramai langa noi, chiar daca vad ca lumea nu apreciaza perlele tale, niste rautaciosi. Ai prins ceva din zbor, mai stai pe aici ca sa-ti completezi cunostintele. Te rugam...
  • -1 (21 voturi)    
    20x3,14 (Vineri, 30 iulie 2021, 14:22)

    mos ion roata [utilizator]

    nu stiu cum se calculeaza comisioanele la cumpararea de trenuri...poate ma ajuta cineva.
    • +2 (8 voturi)    
      Comisioanele-s mai mari de la turcii? (Vineri, 30 iulie 2021, 17:01)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Ma amuza chestia cu "un contract pentru 20 de trenuri electrice" Stiam ca locomotivele sunt electrice. Poate-s trenuri mai speciale si au un furnizor unic si pentru locomotiva si pentru vagoane. Pe unde vor circula ele?
      "vom semna un contract de achiziţie pentru 20 de trenuri noi-nouţe" Se lucreaza din greu la intelegerea de achizitie. Precis nu se ia nimic din tara.
      Ma gandeam eventual la o licitatie . . . .
      • +1 (7 voturi)    
        ca aia (Vineri, 30 iulie 2021, 19:24)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui ty

        dpentru tramvaiele lui fierea? Cine știe, poate vă iese ciubuceala la turci, până la urmă.
    • 0 (6 voturi)    
      veorica (Vineri, 30 iulie 2021, 19:23)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      e cea mai potrivită să te ajute, că d-aia a ajuns la BNR. Știe aria cercului.
  • -2 (16 voturi)    
    Aoleu (Vineri, 30 iulie 2021, 14:23)

    Zummm [utilizator]

    Tineti-va palaria decolam :))))
  • +13 (17 voturi)    
    degeaba iei trenuri noi (Vineri, 30 iulie 2021, 14:24)

    danco [utilizator]

    daca circula pe aceleasi sine vechi de sute de ani, cu viteza melcului turbat...daca nu refaceti total calea ferata, nu aveti nicio sansa.
    • +4 (6 voturi)    
      se face (Vineri, 30 iulie 2021, 16:16)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui danco

      Daca erati atent stiati ca se lucreaza de mai mult timp la partea romaneasca a coridorului IV, Arad - Simeria - Brasov - Bucuresti - Constanta.

      https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24325504-care-este-stadiul-lucrarilor-feroviare-intre-arad-simeria-cati-kilometri-mai-sunt-modernizat-intre-constanta-curtici.htm
      • +1 (5 voturi)    
        haha (Vineri, 30 iulie 2021, 18:45)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui e.o.

        bucuresti ploiesti a fost modernizat de vreo 2 ori in cei 8 ani cat am facut naveta si acum vreo 2 ani facea mai mult decat inainte de modernizari. a mai fost nevoie de inca o modernizare ca sa faca astazi cu 2 minute teoretice mai putin ca inainte de cele 3 modernizari :)) un traseu usor de campie!!
    • -2 (2 voturi)    
      omus a spus: moderne! (Vineri, 30 iulie 2021, 16:58)

      eu@eu [utilizator] i-a raspuns lui danco

      poate s-a referit la trenuri hibrid multiplatformă: adică electrice, cu grup generator de rezervă pentru cazurile când linia de contact nu este disponibilă temporar, cu bloc nuclearo-electric pentru cazul când se evaporă prematur motorina, cu sistem de rulare multimodal: osii-șenile-pernă de aer-levitație magnetică-butuci de stejar pentru cazurile când șinele nu sunt disponibile temporar, și cu mânere acoperite cu teflon-siliconat-grafitat cu acoperite tip grafitti pentru cauzile extrem de rare în care călătorii disperați și binevoitori ar fi nevoiți să contribuie la propulsia minunii tehnologice în caz de pantă pronunțată cu înclinare peste 1% apărută neașteptat și neprevăzut ori în caz de vânticel întâmplător contrar direcției de mers.
  • -7 (11 voturi)    
    Corect! Contract fara licitatie ca vine valul 4 (Vineri, 30 iulie 2021, 14:31)

    mike123 [utilizator]

    Dar mai intai se va face un studiu de fezabilitate, altul de compatibilitate si se va acorda un contract numai dupa "strigarea darului" !
  • -3 (13 voturi)    
    Din pacate, insuficient (Vineri, 30 iulie 2021, 14:41)

    dandra [utilizator]

    Degeaba ai trenuri daca nu ai infrastructura si trenurile se deplaseaza cu 40 de km ca acum 200 de ani.

    Nu avem pretentie la TGV uri dar in orice tara dezvoltata trenurile reprezinta trebuie sa fie fiabile si sa te duca din punctul A in B rapid si fara intarzieri.

    Angajati niste japonezi, bombardati liniile actuale si faceti ceva ca sa avem si noi trenuri decente si fara intarzieri.
    • +3 (3 voturi)    
      S-au facut investii (Vineri, 30 iulie 2021, 18:35)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Dar tot ca melcul se merge. Ar fi intersant sa se spuna citi s-a reabilitat, cit a costat si cu ce viteza se merge inainte de reabilitare si dupa.
  • -1 (9 voturi)    
    Unde (Vineri, 30 iulie 2021, 14:56)

    Ibit [utilizator]

    Se duce spaga ?
  • -3 (15 voturi)    
    Drula (Vineri, 30 iulie 2021, 15:35)

    autan [utilizator]

    incercand sa deturneze atentia de la scandal cu o gogoasa.
  • +3 (19 voturi)    
    100% numai comentarii negativiste (Vineri, 30 iulie 2021, 15:37)

    Crup [utilizator]

    Sunteti incorigibili! Cand vrea unul sa faca ceva, urlati ce iesiti din minti ori ca demisia, ori ca vai, ne fura sau ca nu are sens fiindca nu avem infrastructura feroviara.
    Imi permit sa fac cateva observatii.
    1. Exista foarte putini producatori de trenuri electrice. La nivel european sunt doi producatori de top: Siemens din Germania si Astom din Franta. Iar cei doi acum vor sa fuzioneze fiidca sunt prea mici separat pentru piata mondiala....
    2. Sigur, exista varianta romaneasca. Astra Arad (care de fapt fac Siemens sub licenta) si Grampet (prin subsidiara Electroputere VFU din Pascani). Nu m-ar deranja deloc ca noile trenuri sa fie fabricate in Romania de la unul dintre producatorii amintiti mai sus.
    3. Viteza vis-a-vis de infrastructura feroviara. Exista intr-adevar portiuni de cale ferata unde se circula cu 40 km/h. Dar pe majoritatea se poate curcula cu 100-120 km/h, care desi nu e deloc wow, este totusi decenta pentru Romania, pentru perioada asta istorica. Atentie marita: ca sa modernizam majoritatea retelei pentru viteze de 200 km/h.... e nerealist pentru deceniul asta. Ce facem, nu mai cumparam nimic pentru ca nu avem retea extinsa care sa suporte 200 km/h?
    4. Spaga. Pretul unui tren este un pret de catalog. Deci in principiu la cumpararea unui tren de catre o companie de stat nu prea exista marja mare de spaga, ca sare in ochi (si in ochii DNA-ului). Eu nu zic ca sigur nu se va lua nico spaga, dar macar daca se ia sa fie undeva la 5-10% din valoarea contractului, nu in stilul pesedist de 200% din valoarea reala.
    5. E urgent (de fapt era urgent de multa vreme) sa mai cumpere material rulant. CFR Calatori a facut o treaba foarte buna cu modernizarea unor vagoane, dar nu se poate trai numai din modernizarea lucrurilor vechi.
    6. Drula are super extra dreptate: fara investitii financiare masive in infrastructura feroviara, nu se poate. Si chiar e vremea sa incepem sa facem astfel de investitii, mai ales ca avem multe fonduri europene pentru asta.
    • -3 (5 voturi)    
      Ai si tu dreptate...insa (Vineri, 30 iulie 2021, 17:43)

      dandra [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      sa cumperi trenuri performante dar sa nu ai sine de tren este ca si cum ti-ai cumpara masina ultra scumpa dar nu ai pe unde sa mergi, ca drumul este plin de gropi.

      Poate vom avea si noi tgv inainte de eclipsa de soare din 3 sept 2081.
    • -3 (5 voturi)    
      de cumparat e greutatea? (Vineri, 30 iulie 2021, 18:17)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      daca faceam o firma mixta sa producem ramele,ca am fost dobitoci si am terminat electroputere,care era aur in vremurile acestea,era ceva!
      dar sa importi rame,pune ma maine pe mine ministru si rezolv sigur mai bine problema chiar decat si furnicuta d,ca nu sunt inregimentat nicaeri!
      dar,asta nuu e facut,asta e facut de bani!
      • +2 (6 voturi)    
        huh (Vineri, 30 iulie 2021, 19:53)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        Nu mai bea in zi de post, Doamne iarta-te.
        • 0 (2 voturi)    
          betivul se trezeste (Vineri, 30 iulie 2021, 22:23)

          credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          dar ...never!
          multi oameni se cred destepti ca au o diploma,un job intr-o multinationala dar n-au pic de viziune!
          locomotivele electrice au fost facute sub licenta suedeza,la Electroputere si uite fiabilitate,merg de 40 de ani ,,dar noi facem blocuri nu locomotive,penibilule!
          si daca mergeai cu tren electric pe vremea lui Ceausescu,vedeai ce locomotive am avut fata de cotetele de automotoare actuale,de zeci de ani de la casare,vedeai viteza cu 13-15 vagoanede calatori!
    • -3 (3 voturi)    
      haha (Vineri, 30 iulie 2021, 18:48)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      ce sare in ocnhii dna, nene?! drula este ca prisacariu cu gradele potrivite, mereu martor :))
    • 0 (6 voturi)    
      la ce te (Vineri, 30 iulie 2021, 19:28)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      aștepți de la postacii pesedaci din care răzbate fierea invidiei de clasă a bolșevicilor?
      Măcar ei să cărăie, prost, dar asta e. Ciolacu nu vezi că e mort?
  • +4 (10 voturi)    
    Autoritatea ptr Reforma Feroviara (Vineri, 30 iulie 2021, 15:58)

    dailyshow [utilizator]

    ce mama vantului a reformat pana acum.
    bine ca avem autoritati comitete si comitii ptr orice dar nu fac nimic concret
  • -2 (6 voturi)    
    spaga (Vineri, 30 iulie 2021, 16:20)

    disraeli [utilizator]

    dar spaga cat e? banu'. circula, cu trenurile e mai greu.
  • +2 (4 voturi)    
    trenuri de ultima generatie... (Vineri, 30 iulie 2021, 16:42)

    Boa [utilizator]

    ...ce circula pe cai de rulare de prima generatie. Si ocazional sunt manate de mecanici de locomotiva beti.

    E greu de acceptat ca generatii de politicieni nu pot intelege evidenta: calea ferata este un mijloc de transport foarte bun si rentabil cata vreme corespunde cerintelor epocii si parcurge rapid distantele dintre doua puncte. Or pentru asta e nevoie nu numai de vagoane si locomtive noi ci si de cai ferate corespunzatoare si toate astea sunt posibile numai pe baza unui plan bine pus la punct si implementat intr-un numar decent de ani.
    Altfel chiar si cu trenuri noi oamenii tot vor prefera sa circule cu microbuze, masini personale sau avionul pentru ca ajung mai repede la destinatii desi la noi nici alea nu sunt optime. De la Bucuresti la Baia Mare, de la Timisoara la Iasi sau de la Bucuresti la Tulcea faci timpi astronomici comparativ cu ce se intampla in Europa pe aceleasi distante.
    Ca sa nu intru la detalii precum Cluj-Tg Mures-Brasov.
  • -1 (5 voturi)    
    O fi singura atributie a unui ministru ? (Vineri, 30 iulie 2021, 17:00)

    Alfa-Omega [utilizator]

    De asta ne e frică de trenuri de ultimă generație ; adică foarte scumpe ?

    A mai fost unul înaintea dvs. care și el a zis că a luat trenuri de utlimă generație și de fapt a luat comutere cu fiabilitate scăzută pe post de trenuri interregionale.

    N-ar fi fost util să mai verificați buna organizare a societăților din subordine ?

    Nu e de pomină să nu fie 1-2 locomotive diesel pt. cazurile de avarie ?
    Ne-ati scuti și de afirmații lacrimogene precum că unii au lucrat toată noaptea ! Și repede alții se solidarizează !
  • +1 (1 vot)    
    Ok (Sâmbătă, 31 iulie 2021, 8:05)

    gibon47 [utilizator]

    Drulă, vagoanele ca vagoanele, dar ce faci cu șinele care arată ca un șarpe prin stufăriș ?! Am înțeles. Vagoanele astea moderne levitează la 10 cm deasupra șinelor. În sfârșit suntem și noi românii buni la ceva.
  • +1 (1 vot)    
    contracte (Sâmbătă, 31 iulie 2021, 10:36)

    sareta [utilizator]

    Cu acesti bani contractati profesori universitari si conferentiari adevarati ptr.universitatile satesti care au umplut tara cu profesorasi de nota 2 iar acestia ne-au fericit cu milioane de retardati ...ce mai conduc si institutii ,locomotive,tramvaie ,autobuze etc


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by