Mecanicul răspunzător pentru ciocnirea trenurilor de la Fetești a fost reținut pentru 24 de ore

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 29 iulie 2021, 21:37 Actualitate | Esenţial


Trenuri de marfa care s-au ciocnit la Fetesti
Foto: Politia Ialomita
Mecanicul din cauza căruia s-a produs ciocnirea de la Fetești a fost reținut, acesta fiind introdus în arestul I.P.J. Ialomița pentru a se continua cercetările. Bărbatul are 54 de ani, este din Craiova și nu ar fi respectat timpul de odihnă și nici restricția de viteză de 30 de km/h la intrarea în stația Fetești. El nu a oprit nici la semnalul roșu de dinaintea intrării în stație.

Iată ce spune IPJ Ialomița

În urma investigațiilor efectuate de către polițiștii de la transporturi, față de evenimentul feroviar produs în cursul nopții trecute, în stația CF Fetești, s-a concluzionat faptul că un tren de marfă aparținând unei societăți comerciale, ce avea în compunere 41 de vagoane încărcate cu fier vechi și care se deplasa pe relația Craiova - Constanța Port, a intrat în stația C.F. Fetești pe firul 2, intrând în coliziune cu un alt tren de marfă, staționat în stația C.F. Fetești la aceeași linie.

Totodată, din verificări a rezultat faptul că mecanicul locomotivei trenului care a intrat în coliziune cu cel de-al doilea tren, un bărbat, de 54 de ani, din Craiova, nu ar fi respectat timpul de odihnă prevăzut de OMT 256/2013, restricția de viteză de 30 de km/h la intrarea în stația C.F. Fetești și nici semnalul roșu de oprire dinaintea intrării în stație.

În urma testării alcooltest a mecanicului, a rezultat o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Acestuia i-au fost recoltate probe de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Față de bărbat, s-a dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale, pentru săvârșirea infracțiunii de neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă, sub supravegherea procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Fetești.

Prejudiciul cauzat urmează să fie stabilit.

De asemenea, față de cel în cauză, polițiștii de la transporturi au dispus reținerea pentru 24 de ore, acesta fiind introdus în arestul I.P.J. Ialomița, urmând ca, la data de 30 iulie 2021, față de acesta, să se propună Parchetului de pe lângă Judecatoria Fetești, luarea de măsuri legale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4962 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Demisii la vârf la Minister ar fi încă prea puțin (Joi, 29 iulie 2021, 23:13)

    backtothedarkages [utilizator]

    Dincolo de faptul în sine că s-au ciocnit 2 trenuri, lucrurile sunt mult mai grave, pentru că nu este vorba de greșeala unui om, ci de colapsul unui întreg sistem. 0,4 % în aer expirat înseamnă cam 0,8 % în sânge, adică stare de ebrietate. Nerespectarea timpilor de odihnă și lipsa de reacția la culoarea roșie a semaforului, sugerează că la intrarea în gară, mecanicul nu era doar beat ci și adormit. De asemenea este de presupus că la mecanicul în cauză, binedispunerea cu alcool în timpul curselor lungi și plictisitoare, era un obicei. La 54 de ani, nu mai faci lucruri ocazional, din întâmplare, ci ai deja obiceiuri bine înrădăcinate, propria ta rutină. Și cel mai probabil că nu este singurul mecanic cu un astfel de obicei. Circumstanțele în care s-a produs accidentul dovedesc faptul că pe calea ferată controalele sunt doar pe hârtie (dacă sunt și acolo). În plus, când acest om iese din tură, el nu pleacă direct în pădure, ci are are o procedură de predare a schimbului în care interacționează cu alți colegi. Colegi care nu au cum să nu observe că omul este beat, dar dau dovadă de o complicitate criminală. Când 40 de vagoane pline cu fier ajung să umble practic singure pe linie, asta echivalează cu un act de terorism.
    • +1 (1 vot)    
      Fetesti: schimbat seful garii + popi + aghiazma (Vineri, 30 iulie 2021, 8:43)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

      Intreb si eu ca nestiutorul: de ce un tren care trebuie sa opreasca intr-o gara nu e parcat pe o linie secundara, si e lasat pe firul principal de circulatie? E ca si cum ai lasa masina pe autostrada, nu o opresti pe banda de urgenta.
      • 0 (0 voturi)    
        CFR-ul are niste reguli de circulatie aparte (Vineri, 30 iulie 2021, 22:16)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Nu se pot compara cu condusul unei masini.

        Operatorul feroviar a fost oprit de la transport pentru ca a permis circulatia unei locomotive cu sistemul "om mort" defect (o pedala pe care mecanicul trebuie sa apese periodic cu piciorul si care porneste o alarma daca nu este actionata mai mult timp, dupa care, daca tot nu este apasata franeaza automat).

        Mai exista si un alt sistem de siguranta, care a fost cel mai probabil tot defect.
        Acesta ar trebui sa opreasca automat trenul daca mecanicul trece pe rosu (atunci cand are ordin de circulatie scris sa o faca sau acordul impegatului de miscare transmis prin radio si notat in registrul de circulatie) si nu confirma printr-o comanda speciala la locomotiva ca intelege ca trece pe rosu.
  • +3 (3 voturi)    
    Prejudiciul platit de asigurator (Joi, 29 iulie 2021, 23:21)

    Gelu Balsam [utilizator]

    Care apoi sper sa il recupereze pas cu pas de la vinovat. Pana la aducerea sa la sapa de lemn.
  • +3 (5 voturi)    
    Noroc ca nu ducea un tren cu calatori (Joi, 29 iulie 2021, 23:25)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Rezulta un carnagiu...
  • +1 (1 vot)    
    locomotiva cu aburi? (Vineri, 30 iulie 2021, 7:58)

    stunt [utilizator]

    Intrebare: Cum poate trece o locomotova de semnalul rosu ca nu e cu aburi sa nu aaiba nici o automatizare?

    In rest total de acord cu ce spune @backtothedarkages
    • 0 (0 voturi)    
      Nici macar locomotiva cu aburi nu era, (Duminică, 1 august 2021, 19:27)

      isus si hristos [utilizator] i-a raspuns lui stunt

      ci doar un soi de vagoneta, nu stiu cum se numeste, din aia care o faci sa mearga manual, gen balansoar, cum erau atunci cand a aparut calea ferata... :)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by