Un registru electronic al proprietăților, creat pentru a facilita tranzacțiile imobiliare, va începe să opereze din această toamnă, scrie ekathimerini. Procedura privind tranzacțiile imobiliare va fi astfel revizuită radical, vânzătorii și cumpărătorii având nevoie de doar câteva minute pentru a finaliza transferul. Potrivit cifrelor, pentru cele 142.000 de tranzacții imobiliare din 2019, a fost nevoie de peste 300.000 de vizite la birourile fiscale din toată țara, fără a lua în calcul orele pierdute la registrele funciare, birourile de cadastru și celelalte entități ale statului.

Mare - plaja - GreciaFoto: Hotnews

Noul registru electronic îi va scuti pe oameni de a obține cele 17 documente necesare în prezent pentru transferul unei proprietăți și va fi conectat în timp real cu bazele de date ale Statului.

Părțile în cauză și notarul care întocmește contractele vor putea intra pe platforma online în baza unor credențiale, astfel încât documentele necesare să fie transmise. Notarii vor putea, de asemenea, să solicite corectarea erorilor.

Toate documentele transmise și descărcate de la diferitele agenții de stat prin intermediul platformei online vor fi considerate conforme cu originalele.