Cîţu: Nu vreau să mai investim în cercetare, educaţie sau sănătate fără să avem rezultate

de DP     HotNews.ro
Joi, 22 iulie 2021, 15:36 Actualitate | Esenţial


Florin Citu
Foto: Agerpres
Premierul Florin Cîţu a subliniat, joi, că nu doreşte investiţii fără rezultate în domenii precum cercetare, educaţie sau sănătate, adăugând că a aloca fonduri de la bugetul statului doar "de dragul" finanţării nu reprezintă o soluţie, scrie Agerpres. El a participat la evenimentul "Grand Matinal Digital", organizat în sistem online de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză în România.

"Trebuie introdus un principiu al competitivităţii pentru resurse în toate sectoarele din economie, inclusiv în cercetare. Cei care doresc să facă cercetare trebuie să fie în competiţie între ei pentru resurse, dacă aceste resurse vin de la stat sau din sectorul privat şi doar cei care dau rezultate vor putea să meargă mai departe. A finanţa doar de dragul finanţării de la buget nu cred că este o soluţie, chiar dacă îi spunem, între ghilimele, cercetare. Trebuie să găsim acele centre unde se poate face dezvoltarea prin cercetare şi acolo, repet, în funcţie de rezultate, putem să introducem mai multe resurse. Nu sunt adeptul investirii banului public oriunde, doar pentru că i se spune ca domeniu cercetare şi trebuie să investim în cercetare, fără să avem rezultate", a declarat Florin Cîţu.

Prim-ministrul a completat că nu doreşte nici investiţii în educaţie şi sănătate fără rezultate.

"Nici în educaţie nu vreau să mai investim fără să avem rezultate, nici în sănătate nu vreau să mai investim fără să avem rezultate. Românii şi noi toţi trebuie să cerem de la guvernanţi ca aceste investiţii din bani publici să se vadă şi în rezultate. Şi asta este, iarăşi, o schimbare de paradigmă", a explicat Cîţu.

El şi-a manifestat susţinerea pentru sistemul dual de educaţie, pe care l-a calificat drept "foarte bun", evidenţiind aportul sectorului privat în domeniu.

"Sectorul privat a făcut o treabă foarte bună în ultimii ani şi în discuţiile pe care le-am avut cu ministrul Educaţiei preluăm lecţiile din sectorul privat şi le vom extinde în tot sectorul. Dar şi aici, iarăşi, trebuie să facem această extindere în colaborare cu sectorul privat. Tendinţa este că atunci când preia statul un program să-l facă mult prea mare şi să nu mai avem nevoie de tot ceea ce produce. De aceea, de fiecare dată trebuie să stăm în contact, aşa cum am făcut şi până acum", a indicat premierul Cîţu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22759 vizualizari

  • +45 (51 voturi)    
    Este necesara o definiție... (Joi, 22 iulie 2021, 15:39)

    Jolly Roger [utilizator]

    O definiție pentru cuvântul ”investiție”...

    Pentru că de investit nu s-a investit absolut nimic.
    S-au dat și atât. Pe capete, cu ochii închiși, fără obiective, fără indicatori de evaluare, de performanță, nimic!
    S-au dat si atât. Și oamenii au luat și au stat mai departe...
    • +28 (42 voturi)    
      În 1988 Cîţu a luat 4 la treapta a doua! (Joi, 22 iulie 2021, 17:54)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      Florin Cîţu, care își incepe CV-ul cu anul 1992, deși avea atunci 20 ani fiind nascut pe 1 Aprilie 1972, a luat nota 4 la treapta a II-a în 1988, ajungand la o scoala profesionala. Părinții au reușit însă să-l transfere (cu relatii) înapoi la liceul industrial din Valcea unde făcuse clasele a 9-a și a 10-a. Apoi, în 1990 și 1991, a dat de două ori examen la București dar fără rezultat pozitiv și în 1992 a plecat în SUA unde a studiat in statul Iowa 10 ani incepand si un doctorat dar abandonandu-l.

      Cîţu nu are nici un fel de studii superioare recunoscute în România. Nivelul său este de scoala profesionala. Un asemenea individ nu are cum sa înțeleagă rolul cercetării sau al invatamantului.

      Vezi:
      https://inpolitics.ro/misterele-din-biografia-premierului-desemnat-florin-citu_18447502.html

      Citat:
      "Cîţu: Nu vreau să mai investim în cercetare, educaţie sau sănătate fără să avem rezultate"
      • +23 (23 voturi)    
        Mersi prietene, (Joi, 22 iulie 2021, 22:11)

        Sympa [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Mersi prietene,

        Intr-adevar, Grinnel College din statul IOWA, unde a absolvit acest Catu, este o "universitate" americana. Aceasta "universitate" dintre lanurile de porumb (cine a trecut prin Iowa intelege ce spun!) are rank-ul academic 1378, imediat dupa universitatea cu nr 18 din Iran:

        https://cwur.org/2020-21.php

        ...ceea ce explica de ce unul ca Citu [ ;-) ] a reusit sa o termine.

        {Cu alte cuvinte, "Universitatea" lui Citu e un soi de Spiru Haret american, dar care intra in clasamente datorita promovarii intensive, pe bani multi}.

        Interesant e altceva: Costurile de scolarizare si cazare la Grinnell College, IA sunt (pentru 2022) cam 70K $ pe an. Cand Citu se dadea student, probabil ca erau "doar" vrei 50K$. In trei ani, "modestii" [ ;-) ] lui parinti au scos din buzunarul de la vesta 150K$ pentru odrasla care nu luase treapta in Romania. ca sa nu mai vorbim despre alte cheltuieli; spre exemplu, zborurile Ro-USA-Ro. Iar toate astea se intamplau in vremurile in care salariul MEDIU era de vreo 300-400$.
        • -9 (13 voturi)    
          Nu contest (Vineri, 23 iulie 2021, 4:09)

          bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui Sympa

          ca a avut un trecut banal, dar mai pe vremea lui Puie Monta, daca-l mai tii minte, a adus o tzoapa, parca pe la economie, finante. Ei tzoapa aia era harvardista. Vezi tu, in lista aia a ta, de mai sus, era pe locul 1. Cu aia si alte eminente cenusii a facut economia muci, justita praf si exodul gros! Rostul tau care e? Sau nu e...
          • +8 (8 voturi)    
            Țoapa aia a făcut un lucru foarte bun (Vineri, 23 iulie 2021, 13:11)

            ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui bardiCristi

            A redus tva la alimente și încasările la buget au crescut. Nu era deloc proastă.
      • -4 (8 voturi)    
        Oare ? (Vineri, 23 iulie 2021, 1:17)

        danmarian [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        "Rower" - Referitor la subiectul articolului - treapta lui Catu nu are nici o legatura si nici o importanta ! Asta DACA GANDESTI LOGIC !! Referitor la cercetare in Romania ? Pai cel mai bun exemplu de impostura sau cel putin incompetenta este cazul "Marelui Lase" de la Magurele ! Ajuns pe butuci - Scos din programul initiall si tras pe linie moarta de o "haita jalnica de cercetatori Allte cercetari - mari, mici sau mijlocii - n-am prea vazut sau auzit ! Deci ? Care ar fi concluzia ? In MEDICINA - Nu s-a facut NICI UN SPITAL in ultimii ani - cu toate ca puscariasul plangaret Zdragnea "cunostea la virgula" Maretul Program de Dezvoltare al PSD !!
        Si a rezultat un MARE RAHAT ! Noroc cu doua harnice doamne din Bucuresti care aproape au terminat constructia si dotarea unui spital de copii de inalta specializare - cu BANI ADUNAI CU FARFURIOARA ! Ca de investitii .... (Dar sa nu fiu prea rau : Trezorierul PSD si-a realizat o investitie - DIN FURAT e adevarat - o LUXOASA LOCUITA PERSONALA - cu bani de la "Gubern" dati pentru "intretinera partidului !!! Deci pesedeii fura si de ;a Partid - si de la Guvern ! Despre EDUCATIE ? Da - se fac investitii MASIVE : Liceul M. Eminescu din Bucuresti a fost "golit" de elevi si profesori de Don Premare baluta - Sect IV de vreo doi anisori - si tot gol si fara investitii sta ! Acum premarele vrea sa LICHIDEZE si Colegiul Gh. Sinvcai !!! Tot pentru "o investitie cu durata INITIALA de 22 luni ..... Deci TOT INVESTITII Sau mai probabil afaceri pururoase cu "parandaraturi" corespunzatoare ! Mai ca-l aprob pe Premier !
        Si o ultima observatie : In imensa IMBECILITATE romaneasca - nu se recunosc multe diplome obtinute de romani la prestigioase Universitati si Centre din lumea asta mare ! Mai lasati mofturile ca scoala romaneasca a luat-o de multisor la vale si au aparut prea multe "Fabrici de Diplome" - unele chiar de Stat ! Dar chiar asa cum a ajuns Scoala Romaneasca scoate elemente de calitate - nu multe dar BUNE - care au succes i
        • 0 (2 voturi)    
          N-ai înțeles nimic (Vineri, 23 iulie 2021, 13:14)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

          Interesează-te de ce francezii și italienii s-au supărat și pe urmă mai stăm de vorbă. Nu e vorba de știință ci de politică. Nu sunt de vină oamenii de știință români considerați de tine incompetenți dar căutați de marile universități ale lumii.
        • -1 (1 vot)    
          Îți dau două link-uri (Vineri, 23 iulie 2021, 13:59)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

          https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/ce-face-romania-cu-laserul-care-a-dezvoltat-a-zecea-parte-din-puterea-soarelui-interviurile-digi24-ro-1540525 și mai uită-te și aici: https://www.national.ro/dezvaluiri/efectul-ciuca-franta-ne-a-luat-laserul-urmeaza-dacia-712678.html
      • -2 (2 voturi)    
        Aham (Vineri, 23 iulie 2021, 3:53)

        bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Da mah, desteptule, exact cum nu intelegem noi cercetarea ELI-NP in care s-au varsat bani, s-au pierdut fonduri si se va lasa cu facturi de platit de toti pt. mai nimic, ca in ELI-ERIC nu prea aveau loc. S-au bagat si ei, in presa, sa fie vindecatori de cancer si gunoieri radioactivi si atat.
    • +3 (13 voturi)    
      Sa dam banii la SRI (Joi, 22 iulie 2021, 19:17)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      Sa dam banii la SRI
      • 0 (2 voturi)    
        Sau direct la NSO (Vineri, 23 iulie 2021, 10:41)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

        ca sa taiem macaroana criticilor din start.
    • +3 (11 voturi)    
      Presupun că "rezultate" înseamnă "bani la buget" (Joi, 22 iulie 2021, 20:00)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      pt. dl. Cîţu.
      Numai cercetarea aplicată poate aduce bani la bugetul statului.
      Toate celelalte (cercetare fundamentală, educaţie şi sănătate) consumă bani, şi nu produc bani pt. bugetul statului.
      Toate astea trebuie TĂIATE, în concepţia d-lui Cîţu.
      Concepţia neoliberala e că statul trebuie manageriat ca o corporaţie.
      Nici un om de afaceri sau bancher (ca dl. Cîţu) nu investeşte în domenii neprofitabile.
      • -3 (5 voturi)    
        Rezultate inseamna (Vineri, 23 iulie 2021, 4:03)

        bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

        pe scurt, ca te altfel precipiti, succese. Pt. ca nu intelegi cum functioneaza, mai ales in spatiul UE, iti zic eu. Daca iau cazul ELI-NP, ei ar fi urmat sa faca cercetare si sa obtina un succes, asta daca se incadrau in program. Dar au fost preocupati de mediatica. Felicitari! Au esuat! ELI-NP a fost exclusa din ELI-ERIC iar fondurile europene alocate pt. ELI-NP s-au pierdut. Acele fonduri, desteptule, erau niste bani ce veneau in tara, o parte ajungeau in buget, o alta antrena afaceri mici de suport din jurul platformei. Dar nah, esti prea destept sa intelegi tu lucrui de-astea, marunte. Si cam mai pretutindeni e vorba despre asemenea scheme si asta pt. ca pe scara larga UE, SUA etc vrea succese si finanteaza iar Citu intelege cum merge treaba, chit ca are un trecut mai matuit.
        • +3 (3 voturi)    
          Am fost exclusi din ELI-NP pentru ca directorul (Vineri, 23 iulie 2021, 11:02)

          cartofil [utilizator] i-a raspuns lui bardiCristi

          a fost dat afara. Omul, cu o activitatea stiintifica remarcabila, recunoscut de marii savanti atomisti, nu i-a lasat pe politicieni sa fure din investia de 360 milioane E. Cu P$D-ul s-a mai descurcat el dar cei de la PNL au fost profund jigniti ca nu sunt lasati sa se infrupte din bani si educatorea Anisie l-a dat afara. Rezultatul: dupa un an am fost dati afara din proiectul ELI. Pierderea acestei investitii si a acestei realizari deosebite se datoreste exclusiv clasei politice care nu stie decat sa fure.
          • -1 (1 vot)    
            Se pare că nu numai asta a fost. (Vineri, 23 iulie 2021, 13:54)

            ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

            Dăncilă și Ciucă: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/ce-face-romania-cu-laserul-care-a-dezvoltat-a-zecea-parte-din-puterea-soarelui-interviurile-digi24-ro-1540525 și mai uită-te și aici: https://www.national.ro/dezvaluiri/efectul-ciuca-franta-ne-a-luat-laserul-urmeaza-dacia-712678.html
        • -1 (1 vot)    
          Uite aici de ce am fost excluși (Vineri, 23 iulie 2021, 13:53)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui bardiCristi

          Întreabă-i pe Dăncilă și pe Ciucă: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/ce-face-romania-cu-laserul-care-a-dezvoltat-a-zecea-parte-din-puterea-soarelui-interviurile-digi24-ro-1540525 și mai uită-te și aici: https://www.national.ro/dezvaluiri/efectul-ciuca-franta-ne-a-luat-laserul-urmeaza-dacia-712678.html
    • +3 (3 voturi)    
      Cercetarea aplicativa si cerc. fundamentala (Vineri, 23 iulie 2021, 5:08)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      In tarile dezvoltate, cercetarea aplicativa este in grija ( gestiunea) companiilor interesate de rezultatele acesteia, iar statul gestioneaza numai cercetarea funfamentala
    • +3 (3 voturi)    
      Niciodata in Romania nu s-au dat bani (Vineri, 23 iulie 2021, 10:56)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      pentru cercetare. O suma infima se da de vreo 30 de ani, doar asa , de forma, s-au distrus institute de cercetare dotate cu tot ce vrei. Suma dedicata cercetarii este undeva sub 0,2% din PIB. Cu o exceptie, pe vremea lui Tariceanu si cand rezultatele s-au vazut totusi. In rest, suma aceasta infima este manipulata de o mana de securisti care dau proiectele pe spranceanu. Va mai aduceti aminte de ministrul Curaj ??? El a fost plantat langa banii de cercetare din Ministerul Invatamantului de Nastase, prin anii 2000 si este, mai departe, bine merci, acolo. Probabil ca afacut atatea servicii ca nu mai poate fi clintit din pazitorul banilor statului. Oare care credeti ca este misiunea lui ???? Si oare de ce cercetatorii cu rezultate nu pupa un proiectel macar, dar toti banii se duc la baronii academici ????
  • +27 (37 voturi)    
    pai (Joi, 22 iulie 2021, 15:40)

    jescu [utilizator]

    De ce nu muta cercetarea sub controlul universitatilor, sa aiba si studentii access la cercetatori...cum e in vest sau chiar in est. Daca stau izolati si nu intra nimeni in contact cu ei, nici rezultate nu scot...
    • +19 (27 voturi)    
      Oricum Romania NU investeste in 'cercetare' (Joi, 22 iulie 2021, 16:15)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      in Romania exista spitale, organizatii care se autodenumesc INSTITUTE (de cercetare) doar ca sa sifoneze bani de la stat dar ei NU fac nici o cercetare


      in afara de Magurele unde se face cercetare in fizica cu banii UE, in Romania NU exista cercetare deci Cutzu vorbeste doar ca sa se bage in seama
  • +23 (45 voturi)    
    in traducere (Joi, 22 iulie 2021, 15:46)

    AM1981 [utilizator]

    va vrem prosti!
    • +22 (26 voturi)    
      primul pas (Joi, 22 iulie 2021, 16:06)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui AM1981

      spre romania educata
    • -10 (22 voturi)    
      Greșit. (Joi, 22 iulie 2021, 17:05)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui AM1981

      Sunteți proști. Așa zișii cercetători ne vrea proști, în sensul că vor să plătim pentru-ca ei să se facă că cercetează.
      • -1 (7 voturi)    
        Asa e (Vineri, 23 iulie 2021, 0:28)

        holdup [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        ...aceste asazise Institute de Cercetare primesc bani la pausal si cercetare ioc...mai mult, traiesc bine, nefacand nimic si incasand banuti din chirii, pt ca au sub fund cladiri imense, majoritatea in zone bunicele.
        In toata lumea asta mare, cercetare se face numai in universitati si in privat...astea s relicve din timpul comunismului.
    • +6 (14 voturi)    
      Nefericitul AER PM Cîțu ne vrea pe (Joi, 22 iulie 2021, 18:33)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui AM1981

      toți la sparanghel și la căpșuni.Oricum statul
      primitiv român s-a făcut doar că investește în cercetare,sumele alocate fiind derizorii.Grosul
      banilor ,din cei puțini alocați,s-au dus la Academia
      Română,cu numeroasele ei INSTITUTE DE
      *CERCETARE*,entități care nu au produs nimic.
      • -4 (4 voturi)    
        Zici tu (Vineri, 23 iulie 2021, 4:15)

        bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

        in calitate de ce? Parazit bugetar? Postac de partid? Alo, mah, tu esti de-al lui Orban? Asa face someru' campanie de denigrare, pe la spate?

        Ca pana la urma, romanii oricum pleaca la sparanghel in timp ce grasii ca tine traiesc bine cu lozinci gen "AER PM Citu". Cat e plata pe postare? Asa, intre noi, ca nu zic la nimeni. Promit!
  • +40 (50 voturi)    
    Nu vreau să vă mai votez (Joi, 22 iulie 2021, 15:46)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    fără să aveți rezultate!
    • +4 (4 voturi)    
      gresit (Vineri, 23 iulie 2021, 10:04)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui doar_un_mesaj

      Problema este ca platiti taxe fara sa aveti rezultate.

      Daca nu votezi, dar platesti, esti fraierul perfect.
  • +21 (27 voturi)    
    Sistemul de Sanatate din Germania - Partea 2 (Joi, 22 iulie 2021, 15:46)

    CetateanLogat [utilizator]

    6. Spitalele din Germania sunt faimoase pentru criteriile inalte de performanta pe care le impun. Ele au cei mai bine calificati medici care sunt acceptati sa practice ca specialisti numai dupa o pregatire lunga si intensiva.

    7. Spitalele din Germania au de regula camere cu doua paturi, pentru doi pacienti. In aceste spitale se poate plati o taxa suplimentara pentru cei care doresc o camera doar pentru ei.

    8. Nu exista liste de asteptare pentru operatii si pentru tratamente importante.

    Este evident ca pentru obtinerea unor performante similare si in Romania, este obligatoriu ca procentul din PIB alocat sanatatii sa creasca substantial (Germania aloca 11.6% din PIB in anul 2010), la fel si salariile medicilor.

    https://bit.ly/34COZNp

    https://bit.ly/3rp0QIn

    https://bit.ly/3rph700

    https://bit.ly/34A91YI

    Oare de ce rupe statul german orice legatura intre asigurarile private si cele de stat? (o persoana care opteaza pentru asigurare privata nu poate opta si pentru asigurare de stat). Si de ce opreste accesul la asigurarile private pentru cei care castiga mai putin de 50.000 Euro pe an? Raspunsul: tocmai pentru a nu submina finantarea asigurarilor de stat (85% din populatia Germaniei are asigurare de baza - publica). Si asta intr-o tara cu salarii si cu o putere economica mult superioare Romaniei si cu un procent de 11.6% din PIB alocat sanatatii (in Romania procentul este mai putin de jumatate fata de cel din Germania - de salarii nici nu are rost sa mai vorbim). Statul german face acest lucru nu pentru ca are ceva impotriva sectorului privat ci pentru ca considera sanatatea populatiei o obligatie a lui si un drept al omului.
    • +15 (17 voturi)    
      Sistemul de Sanatate din Germania - Partea 1 (Joi, 22 iulie 2021, 16:56)

      CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      Sa vedem cum functioneaza sistemul de sanatate din Germania:

      1. In Germania, toti salariatii sunt obligati sa aiba asigurari de sanatate de baza (publice). Numai persoanele care castiga mai mult de 50.000 Euro pe an pot opta pentru asigurari private. O persoana care opteaza pentru asigurare privata nu poate opta si pentru asigurare de baza (publica). Persoanele care au optat pentru asigurarile private de sanatate nu mai pot sa revina la sistemul de baza (public) dacat daca indeplinesc simultan doua conditii: nu au implinit inca 55 de ani si veniturile lor scad sub limita plafonului de 50.000 Euro pe an. 85% din populatia Germaniei are asigurare de baza (publica).

      2. Fondurile pentru asigurarea de stat sunt gestionate de organizatii NON-PROFIT. Ele sunt supuse unor reglemantari guvernamentale stricte si sunt constituite din contributia lunara a angajatilor si angajatorilor. O parte a acestor fonduri e finantata de stat (asistenta financiara) pentru a acoperi asigurarea persoanelor care nu au fost niciodata angajate sau nu platesc pentru sistem.

      3. Exista un sistem de preturi uniform in toata Germania (G-DRG). Acesta include plata medicilor, serviciile medicale, mancarea si cazarea din spital.

      4. Exista reglementari guvernamentale stricte care stabilesc calitatea actelor medicale iar serviciile medicale sunt supravegheate in mod continuu. Sunt colectate date prin diverse proceduri, fiind analizate sistematic (o rutina) de agentii guvernamentale.

      5. Sistemul de spitale din Germania este foarte vast avand aproximativ 2000 de spitale care sunt grupate in functie de apartenenta:
      a. 55% dintre spitalele din Germania apartin statului.
      b. 38% dintre spitale apartin unor organizatii non-profit.
      c. 7% dintre spitale apartin unor societati comerciale.
      • -4 (10 voturi)    
        Si stii cum s-a ajuns aici? (Vineri, 23 iulie 2021, 4:26)

        bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

        A inceput imediat dupa razboi, sub finantare SUA, Germania a adoptat un model de calificare profesionala, investind in individul profesionist, cu rezultate. Nu ca la noi, nulificam scolile profesionale punand in ele elevi cu rezultate foarte slabe inloc sa-i integrezi pe piata de munca pe meserii usor calificabile. Si cand termina sunt la fel de praf. In fine, indivizii profesionisti urmau ca mai apoi in grup mic sa-si dezvolte afaceri mici. Unele au crescut in afaceri medii, altele globale. Asa se face ca mai in orice orasel au cateva fabrici si afaceri conexe. Cu ele au crescut si veniturile tarii si traiul nemtilor. La noi, ilinovici a facut praf nu doar economia, industria, agricultura ci si educatia. Vrei bani pt. sanatate? 11,6 % din PIB? Mai intai vezi ce merge, nu dai bani aiurea. Ce zice Citu e bine. Dar nah, tu vrei mai intai carul si pe urma bivolii.
  • +28 (54 voturi)    
    De cate ori a picat examenele Cutu? (Joi, 22 iulie 2021, 15:47)

    MTG [utilizator]

    De cate ori a picat examenele Cutu in Romania? Acum se razbuna pe sistemul de invatamant. Tipic looserului ajuns la butoane prin conjuncturi nici de el intelese
  • +15 (27 voturi)    
    la sanatate sunt rezultate: (Joi, 22 iulie 2021, 15:47)

    un domn [utilizator]

    mor oamenii pentru ca NU sunt medicamenetle necesare
    idem mor oamenii bolnavi de covid deoarece aducem medicamentele ( In Bucuresti de la Farmacia Academiei vis a vis de Ministerul Sanatatii ) la Spitale

    astea da rezultate !
  • -1 (37 voturi)    
    In sfarsit (Joi, 22 iulie 2021, 15:48)

    ionescu.pop2222 [utilizator]

    In sfarsit are si Catu dreptate. Cunosc cazuri nenumarate de persoane care sunt 'cercetatori' la universitati (de ex USAMV Cluj, dar si altele cu siguranta) care in afara ca scriu in Word si incaseaza salarii, nu fac nimic util pentru stiinta. Rari sunt cei care chiar fac ceva, si ei se pot gasi in functie de acceptarea lor la conferinte si numarul de citatii in alte lucrari (adica nu trebuie neaparat sa intelegi tot domeniul ca sa iti dai seama cine e competent si cine nu). Doar sa se vrea, caci multe pile sunt acolo..
  • +24 (34 voturi)    
    Investitii (Joi, 22 iulie 2021, 15:48)

    D.M.A.Gogu [utilizator]

    Perfect de acord, insa cu o completare: nu mai investi nici in politica pana cand nu ai rezultate. Ca sa fiu mai precis, scandalurile prin media nu se numara drept "rezultat" demn de a fi finantat.

    Eu iti propun a tai complet finantarea cercetarii, educatiei si a sanatatii. Paine nu vei avea prea multa, insa circ va fi din belsug. Poate va fi fericit poporul astfel, iar tu ai scapat de grija banilor "investiti fara rezultate".

    La o adica, guvernul nu investeste, ci doar stabileste unde se duc banii. Cei ce investesc sunt platitorii de impozite si taxe, fie ei persoane fizice sau juridice. Acestia investesc inclusiv in persoana d-lui primministru!
  • +7 (31 voturi)    
    in ziua de azi cercetare.. (Joi, 22 iulie 2021, 15:50)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... inseamna sifoneala de bani. e facuta la misto.
    • +2 (14 voturi)    
      In Romania (Joi, 22 iulie 2021, 16:52)

      Omul apucat de ras [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      In special. Si in strainatate insa sunt si multe exceptii. Dar da, stiu de granturi facute in special pt a avea bani.
  • +25 (49 voturi)    
    ce ins scarbos a devenit asta ! (Joi, 22 iulie 2021, 15:50)

    sfarleaza [utilizator]

    Bai nene, ca sa culegi roade tre' sa investesti ani buni ! E ca vinul ! Un vin bun se obtine dupa cel putin 12 de la plantarea viei.
    Citu isi arata pe zi ce trece incompetenta in a guverna cu cap...
    • +11 (13 voturi)    
      Corect! (Joi, 22 iulie 2021, 17:23)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Numai ca e o problema: sistemul a fost pervertit de mafia profesorilor (universitari) si a cercetatorilor cu relatii in lumea politica. S-au investit enorm de multi bani in centre de cercetare (POCUri si alte asemenea forme) care n-au facut decat sa adauge la copy - paste doar imaginea unor scule de valoare care stau!! Puneti mana si vedeti cate din aceste investitii (plecand si de la ELI) chiar produc ceva, ele fiind grevate de sumele uriase pentru tinerea in functie (Puneti doar 10%) fara a mai face ceva, doar pentru vizite. Si datele despre ce s-a investit sunt publice . Iar despre medicina ce sa spunem: ? Macar sa ne uitam daca avem o sectie de mari arsi functionala sa nu mai zicem de RMNuri CTuri etc, cae sunt la "privat" unde trebuie sa plateasca cineva. La stat cele putine care sunt sunt mai mult nefunctionale.
      • +2 (4 voturi)    
        De ce corect? sfarleaza critica de dragul criticii (Vineri, 23 iulie 2021, 4:37)

        bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

        Nu traim in tara in care "sa investesti ani buni" se face in baza unui plan si evaluari etapizate. Citu se refera la banii alocati direct de la buget, ca ceea ce zice sfarleaza tine de investitiile private. Si atunci de ce "corect"? Corect ar fi sa nu investesti daca nu ai rezultate, iar Romania nu e de ieri. Au fost n guverne inainte de Citu ce au risipit banii grei fara ca cinvea sa raspunda de pierderi. Numai pt. sectiile ATI ce ar fi mers bine in pandemie sunt sali, paturi si dotari luate la presneala ce aduna praf pe undeva. Bani "investiti", dupa cum spuneau pe atunci mai toti ministrii si primministrii, dar acum vedem rezultate 0. De ce "corect"? Pt. ca insul e scarbos doar pt. abonatii la bugetul de stat iar lor nu le place ca un Citu le inchide robinetul.
  • +17 (41 voturi)    
    caru'naintea boilor ? (Joi, 22 iulie 2021, 15:52)

    codrean [utilizator]

    Asa gandeste Citu !? Dar de unde poti sti ca o investitie in cercetare are rezultate ? Da, e mai sumplu :nu mai investim in cercetare, scoli, sanatate.
    Dumnezeu cu mila !
  • +17 (35 voturi)    
    clar (Joi, 22 iulie 2021, 16:00)

    cucuveauamov [utilizator]

    un repetent nu va investi in cei care l-au lasat repetent
  • +16 (24 voturi)    
    mdhea, sa nu investiti decat (Joi, 22 iulie 2021, 16:04)

    BernierC [utilizator]

    in sistemul bancar, in burse, in specula, in servicii secrete, in politie, magistratura si imobiliare. Catu e "baiat destept"! asa se zice acum, este un eufemism folosit ptr orice fapta PENALA!
  • +20 (22 voturi)    
    curatenia incepe la varf (Joi, 22 iulie 2021, 16:04)

    hanu [utilizator]

    cu starpirea brutala a cazurilor de mare coruptie. Demnitari, ministri, etc etc.
    Ce exemplu se da cetateanului de rand cand vede impunitatea demnitarilor prinsi cu spaga-n sac?
    Cand zic starpire brutala ma refer la pedepse de 20-30 de ani cu executare pentru cei in functii publice, fara*buna purtare* si alte glume. Se vor gandi de 2 ori inainte. Nu te stii cinstit, nu lucrezi la stat, e simplu.
  • +10 (22 voturi)    
    in biserica tot investiti bani de la buget (Joi, 22 iulie 2021, 16:05)

    Coresponedntu [utilizator]

    de 30 de ani de obscurantism religios fara sa avem rezultate, dimpotriva, doar frane in dezvoltarea societatii si emanciparea populatiei.
    Societatile care nu au invatat ca sprijinirea educatiei , mai ales financiar, sunt principalul motor al prosperitatii, dezvoltarii si emaciparii unei tari, sunt condamnate la saracie si subdezvoltare.
    • +8 (18 voturi)    
      Pomana nu-i investiție. (Joi, 22 iulie 2021, 17:09)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Din pomană în pomană trăiește BOR.FDe aia și spune //dă Doamne// și mereu este nemulțumit(ă), cerând iar și iar //dă Doamne//.
    • -1 (13 voturi)    
      Ba avem rezultate ... (Joi, 22 iulie 2021, 17:57)

      mmagic [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      O masa de votanti PSD dedicati, pentru ca adesea PSD = batrani bisericosi .

      O ditamai catedrala sa ne falim tare de tot ca "na romanii este cei mai smecheri".

      Biserici si manastiri frumoase numai bune de vizitat care sa le asigure credinciosilor somnul ratiunii.

      Astfel turma domnului, oile domnului e usor de manevrat ca oricum in politie, politica si spitale nu mai crede nimeni la cat de mult ne-au dezamagit institutiile astea.
  • +16 (30 voturi)    
    Bat in balta! (Joi, 22 iulie 2021, 16:10)

    Stef_and [utilizator]

    Deci cercetarea trebuie sa dea rezultate?
    Cum la subfinantrea existenta?
    Dar voi cu partidele primiti finantare si nu afceti nimic!!
  • +8 (26 voturi)    
    Nu stiu de ce va mai uitati in gura (Joi, 22 iulie 2021, 16:31)

    xrogo [utilizator]

    acestui individ, nici macar comentarii nu merita, decum sa-l mai si credeti!
    • -6 (18 voturi)    
      Traiasca Ciolacuu sau Draknia ? (Joi, 22 iulie 2021, 17:08)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      sau LOV e buna de prim Ministru ? dupa 3 decenii trecute si petrecute in foc si sabie a talhariei banului public de catre icoanele tale de la P$D asa ajungem !
      Numai Neghina Culegem dupa Voi !
      • -2 (8 voturi)    
        esti de-un penibil absolut (Joi, 22 iulie 2021, 19:51)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        ti se dovedeste mereu ca leberalo-joianistii sunt praf, dar tu ii dai inainte cu pee see dee si Dragnea; sunteti aici cativa postaci platiti de sri-aripa cia care tocati banii nu degeaba, ci cu efect invers celui dorit
        • -2 (8 voturi)    
          E bine ca te Inflamezi (Joi, 22 iulie 2021, 20:22)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          Asta arată ca am dreptate
    • 0 (4 voturi)    
      Chiar asa (Vineri, 23 iulie 2021, 4:41)

      bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Ce mai comenteaza toti cu Cutu, AER PM, treapta a doua. Ia plecati! Degeaba au investit in voi denigratorii sefi, latrinosii, guitii, ca oricum n-aveti rezultate.
  • -3 (23 voturi)    
    cercetarea romaneasca (Joi, 22 iulie 2021, 16:37)

    sile1 [utilizator]

    In ceea ce priveste finantarea cercetarii romanesti Catzu are perfecta dreptate.
    O spun pentru ca am lucrat in cercetare si stiu foarte bine ce se intampla si inainte si in zilele noastre mai ales in cercetarea aplicativa.

    Se finanteaza teme de cercetare fara relevanta,se preiau cercetari mai vechi, li se schimba titulatura ( la deruta cum se zice ) si se solicita finantare pentru ele .
    Practica re-engineringului nu a disparut inca prezentandu-se lucrari copiate ca fiind creatie originala.

    Putine ,chiar foarte putine ,cercetari isi gasesc loc in reviste serioase de specialitate pe plan european sau mondial.

    Odata cu neantizarea industriei romanesti cercetarea aplicativa a devenit o gluma dar se continua finantarea pe astfel de teme.

    Nici in domeniul cercetarii fundamentale nu stam mai bine.

    In ceea ce priveste sanatatea si educatia ii las pe altii mai competenti in acest domenii sa-si spuna parerea.

    In acelasi timp ii sfatuiesc pe cei care nu au habar despre ce e vorba sa nu-si mai dea cu parerea doar de dragul de a fi interesanti,de a fi "cool" in sensul ca uite i-am tras-o lu' Catzu asta !!

    Libertatea de exprimare a creat si tagma parerologilor ,adica a alora care nu stiu nimic dar simt nevoia sa-si dea cu parerea.
    • +2 (2 voturi)    
      Draga (Vineri, 23 iulie 2021, 4:44)

      bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      "cei care nu au habar despre ce e vorba sa nu-si mai dea cu parerea doar de dragul de a fi interesanti" sunt defapt postaci platiti sa faca denigrare sau cum e mai corect "opozitie"... si cu minusuri. N-au treaba cu nimic altceva.
  • +13 (19 voturi)    
    Inițial trebuie stabilită ținta, (Joi, 22 iulie 2021, 16:44)

    Con_stan_tin [utilizator]

    adică rezultatul dorit de cel care finanțează. Ce ținte are guvernul prin cercetare? Fără țintă, fără direcție stabilită de finanțator nu sunt rezultate, toci banii de pomană.
  • +5 (17 voturi)    
    Cum adica, fara rezultate? (Joi, 22 iulie 2021, 16:50)

    VOX. [utilizator]

    Voi aveti habar ce case si ce masini au "cercetatorii de top" din Ro, adica cei care primesc finantare incontinuu de 30 de ani? Si ce salarii?

    Daca ati avea ceva in voi, ati face un tabel cu doua coloane: rezultate si bani cheltuiti. De unde ar reiesi clar in ce buzunare intra banii din cercetare, pentru mai nimic.
    Dar voi, politruci nesimtiti ce sunteti, luati de la cei ce au salarii de mizerie, dar de salariile de mii de euro nu va atingeti...
    • +4 (4 voturi)    
      familii (Joi, 22 iulie 2021, 18:36)

      f512 [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      As completa cu familiile si neamurile. Cati sunt sot+sotie+copil+nepot+prietena/prietenul copilului?
      Cati sunt lingai?
      Cati tin studenti doar pe hartie fiindca ai proiecte care cer formare de oameni asa ca bifeaza si asta?
    • -1 (3 voturi)    
      Voia sa zica (Vineri, 23 iulie 2021, 3:49)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      Ținte. Doar ca alea nu sunt în dreptul lui sa le hotărască. Dar el scoate pe gura ce are în cap, un politician vrea rezultatele unei bresle să-și facă campanie cu ele.
  • +6 (18 voturi)    
    Acest Câţ este tot mai... câţ! (Joi, 22 iulie 2021, 17:07)

    Pacala54 [utilizator]

    O descoperire apare doar după... cercetare! Rezultatul educaţiei apare la... absolvire! Sănătatea unui bolnav este obţinută numai după... tratament! Cine-l învaţă pe Câţu aceste AXIOME?
    • +1 (3 voturi)    
      Asa e, dar nu o luam de la 0 (Joi, 22 iulie 2021, 18:28)

      Gigel cu elefantii [utilizator] i-a raspuns lui Pacala54

      Nu plecam din comuna primitiva. Deja exista sanatate, educatie, cercetare.
    • +1 (1 vot)    
      Si tu, mâţ? (Vineri, 23 iulie 2021, 4:53)

      bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui Pacala54

      Dupa comanda faci miau? Axioma asa o stiai!

      In fine, el a zis ca trebuie sa existe rezultate. Daca tu imi dai rezultate eu te plusez.

      La educatie, in general si din experienta mea, copiii destepti invata singuri, anticipat fata de materia la clasa si suplimentar o data ce au epuizat programa. Deci in ei nu investeste nimeni, apoi pleaca in strainatate. Insa la noi raman o gramada de nulitati pe burse de studii ce dupa absolvire aduc plus 0 la economie. De ce mai avem burse de stat si nu burse comerciale, statul le da bani, apoi ei returneaza acei bani?

      In cercetare am avut un vaccin, a fost respins. Despre groapa de la Magurele nu mai zic, am scris mai sus. Rusine ELI-NP!

      In sanatate s-au bagat bani pt. dotari. Dotarile made in China, aduna praf ca asta e si una din intrebuintari, nu sunt omologate. Altele made in "Curca", ori funtioneaza ori nu, ca autobuzele lu' firea. Rezultate? Minimale la bani grei. Cui ii place? Tie?
  • +16 (18 voturi)    
    Inainte de toate (Joi, 22 iulie 2021, 17:13)

    gigilu [utilizator]

    N-ar mai trebui sa investim in salariile parlamentarilor si ministrilor fara sa avem rezultate. La averile dobandite de-a lungul carierelor 'mnealor ar trebui sa presteze munca in folosul cetatenilor si sa doneze salariile pentru invatamant, cercetare, sanatate.
    • +2 (6 voturi)    
      Datoria (Joi, 22 iulie 2021, 17:45)

      autan [utilizator] i-a raspuns lui gigilu

      a sarit de 50% si nu stii de unde sa mai tai. Cum era aia ca "avem cele mai mici preturi la alimente si d-aia creste consumul, ca romanii sunt fericiti"? Daca tu crezi ca vom uita declaratiile si minciunile tale te inseli amarnic. Hai si cu taxa de poluare de ne ameninta alt ministru in alt articol de azi. E foame mare.
      • -1 (1 vot)    
        Poti sa dezvolti afirmatia ta (Joi, 22 iulie 2021, 18:59)

        gigilu [utilizator] i-a raspuns lui autan

        "Daca tu crezi ca vom uita declaratiile si minciunile tale te inseli amarnic."?Cred ca n-ai inteles ce am scris!
    • +5 (5 voturi)    
      La cat au furat (Joi, 22 iulie 2021, 18:27)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui gigilu

      Ar trebui sa renunte la salarii + diurna+ masina de serviciu. Isi pot intretine familiile si amantele minim un mileniu din cat au furat.
  • +4 (4 voturi)    
    corect, dar imposibil (Joi, 22 iulie 2021, 17:31)

    ofsenita [utilizator]

    Este obligatoriu sa ceri rezultate acolo unde dai bani, o face fiecare atunci cand cumpara ceva...

    Eu cred ca ceea ce spune primul ministru anunta in fapt dorinta de creare unui mecanism specific fiecarui sector de stabilire a obiectivelor, de definire a unor criterii de apreciere a necesitatii, oportunitatii acestor obiective si modul de evaluare a realizarii lor.
    Deja este vorba de o revolutie in domeniu... A cata ?

    In Romania este vorba in primul rand de politica si de calitatea persoanelor care o fac, in general paraleli cu obiectul muncii asumat de fiecare. Nu exista nici o garantie de reusita a acestei dorinte absolut legitima exprimata de domnul prim ministru.

    Ce cercetare se face in Romania? Exemplu laserului de la Magurele este elocvent...
    Ce asistenta medicala se face in Romania? Vezi decontarile de medicamente facute de casele de sanatate si anchetate acum de procurori, vezi cine se trateaza in strainatate si care este timpul necesar aprobarii tratamentului pentru aceste persoane... Despre medicii care lucreaza si la stat si in privat si care-si trimt pacientii de la stat la cabinetul privat ce sa mai spui...
    Educatia este cheia problemelor din Romania, dar cine o conduce? Este vorba profesori doctori si docenti ce lucreaza la mai multe institutii de invatamant care incaseaza zeci de mii de lei lunar si dezvolta feude care au ca scop sa produca bani. Profesori lipsiti de etica, ridicati pe cai mari de cei care le-au dat titlul de profesor. Ei slujesc obedient politicul oferindu-le pe tava titluri de doctor. Ma intreb, este oare cineva din conducerile partidelor fara titlu de doctor in stiinta?
    Este evident ca sunt si exceptii pozitive, putine, uimitoare si care surprind placut ...

    Urez succes domnului prim ministru in demersul lui, care pare, insa, lipsit de consistenta fiind lansat in plina perioada de alegeri de partid, fara un draf cu propunerile concrete de modificare, obligatorie, a legislatiei, fara un termen, fara...
  • +4 (8 voturi)    
    ??? (Joi, 22 iulie 2021, 17:54)

    nick1587873340950 [utilizator]

    rezultate ai daca ai oameni,
    oameni ai daca ai conditii si faciiitati
    rezultate le ai IN TIMP
    ASTA E PREMIER ? ca vad ca abereaza rau, ori e "afumat" ?
    Rezultatele NU CRSC PE CIMP SAU IN PADURE, trebuie TIMP SI INVESTITII, BREEEEEE
    • +1 (1 vot)    
      Oricărei echipe îi poți stabili (Joi, 22 iulie 2021, 20:42)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui nick1587873340950

      o țintă fezabilă, chiar și în cercetare, cu condiția să cunoști care-s calitățile celor ce compun echipa. Dacă te concentrezi pe defecte toate țintele ți se vor părea indezirabile.
  • +1 (5 voturi)    
    Riscant discursul domnului Catu (Joi, 22 iulie 2021, 18:14)

    mmagic [utilizator]

    Riscant si usor de interpretat gresit.

    Greu de masurat eficienta in educatie, ea se masoara doar dupa ce elevul are trecut prin gradinita, scoala, liceu, facultate si a ajuns angajat si vezi cam ce stie si la ce e bun.

    Deci wow cam 19 ani = 3+8+4+4 in timpul asta se schimba toate partidele de la putere si 5 presedinti.
    Investitita in educatie este obligatorie indiferent de partidul si schema politica de la putere pentru ca nu se vad rezultatele in timpul unui mandat, de aceea e nevoie de un plan in afara mizeriilor politicului.

    Ori planul care e acum a cad dat gres, ies analfabeti functionali din facultati si licee pe banda rulanta, nivelul dificultati BAC-ului e mult mai jos ca acum 20 ani.

    Nivelul de jos al educatiei e foarte jos, de nu ai ce scoate din ei.

    Iar nivelul de sus acolo unde se face carte pe bune ajunge din pacate gratuit in strainatate spre dezamagirea tuturor romanilor care au platit educatia acelui elev care nu aduce in final nimic romaniei.

    Marele furt produs de tarile dezvoltate Romanilor, e ca nu mai gasesti oamenii destepti la noi.

    Cum scapam de acest furt de intelectualitate?!

    Inchiderea liberei circulatii a fortei de munca desi pare comunista este singura solutie realista, restul sunt vise, pentru ca nu putem egala pe vesticii care ne fura mana de lucru foarte educata nici in salarii mai bune, nici in conditiile de viata !

    O alta solutie a fii sa nu mai promovam lucrul in strainatate, sa nu mai promovam discursul ca ce bine e in afara, pentru ca altfel ne dam singuri in cap.
    • 0 (2 voturi)    
      intreaba (Joi, 22 iulie 2021, 22:58)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Intreaba la chinezi cum au facut de au ajuns practic cea mai dezvoltata economie!
  • +1 (5 voturi)    
    Idei sanatoase, darrr... (Joi, 22 iulie 2021, 18:18)

    Gigel cu elefantii [utilizator]

    Daca nu sunt proiect national, alt premier le va da la intors, un ministru al educatiei va face pe dos ca sa fie bine universitatilor, liceelor sau institutelor de cercetare... Cum e sa faci azi una, iar maine alta, fiecare ministru cu proiectul lui? Pai se alege praful in felul asta.

    Logic ca trebuie sa se vada performanta si aia sa determine finantarea. Dar nu doar anul asta si poate la anul, ci in general, pentru niste decenii.

    Ma bucur insa ca cineva mai vorbeste si de performanta, nu doar de finantare. Prea se arunca cu bani in tara asta. Iar statul da... ca nu da de la el, da de la aia care muncesc din greu.
    • -1 (1 vot)    
      Pt. asta (Vineri, 23 iulie 2021, 5:01)

      bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui Gigel cu elefantii

      e nevoie de debarasarea PNLului de orbani. S-a vazut cand era MF si orban PM. La propunerea eliminarii sporurilor bugetarilor, orban a strambat din gura si nu s-a intamplat nimic. Citu cauta bani, iar banii se duceau si la aia mai jos din PNL pe langa alte partide sub girul lui orban. Cam de atunci Citu a devenit mai nervors. Eu sunt curios daca va castiga si va conduce PNL, de vor exista acele proiecte legislative de a reduce risipa cu bugetarii. Abia atunci se va vedea daca e degeaba sau nu. La fel si cu USR. Daca nu va fi, va fi un pesedism pe o perioada lunga in viitor.

      Ai mai zis tu ceva, dar eu nu vad investitiile facute doar cu un an in urma. Banii se bagau in diverse de ani buni. Rezultate minimale sau catastrofale.
  • +2 (6 voturi)    
    As cerceta totusi.....ipocrizia lui PM ! (Joi, 22 iulie 2021, 19:38)

    iondero [utilizator]

    Aș cerceta pe banii proveniți benevol din donațiile pensionarilor de rand cât este de întreg la minte premierul acestei tari ca sa afle și el oficial rezultatul pe care noi îl vedem și îl știm de atâta timp !
  • +4 (4 voturi)    
    hiba (Joi, 22 iulie 2021, 19:54)

    srpc [utilizator]

    cand in toate domeniile publice - inclusiv sanatate, educatie si cercetare - numesti sefi pe criterii extraprofesionale, cum mai ai tupeul sa ceri rezultate?
  • 0 (2 voturi)    
    E o lipsă de înțelegere aici (Joi, 22 iulie 2021, 20:10)

    muvis [utilizator]

    Guvernul trebuie să dea banii pentru ele, că nu a scris pe undeva că desființează vreuna din ele. Iar rezultatele sunt cele pe care le-am dorit pana acum. Deci, nu e nicio schimbare de paradigmă. Nu vă mai supărați atâta, dați banii pe ceea ce ați dorit până acum (politic și comunitate din educație sau sănătate).
    Dorim altceva, scriem și creăm mecanisme de a obține (și le dam pe mâna unora care pot, aviz fanilor "universități, vă acuz!". Dar dorința asta tine de comunitatea cu pricina, nu e la mâna lui Cițu, că nu are el habar care sunt rezultatele de care are nevoie societatea. Astea, mai ales la nivelul ăsta de finanțare a cercetării, sunt în dreptul breslei care se ocupă cu asta, și se discuta cu premierul la nivel de politici publice pe care vrea un executiv sa le promoveze. Dar aici trebuie un guvern cu înțelegerea acestor lucruri, nu un premier cu comportament dragniot, disprețuitor la adresa specialiștilor, că nu e vorba despre el și ce vrea el. Mai are și nivelul de educație pe care îl are ca să omoare orice speranță de progres în educație și cercetare.
  • 0 (2 voturi)    
    Asta-i dus cu capul! (Joi, 22 iulie 2021, 22:35)

    mike123 [utilizator]

    Cum sa nu investesti in SANATATE in timp de pandemie!?
    Daca nu sint rezultate inseamna ca nu s-a investit (IOC spitale, echipamente, doctori,etc)
    Daca sint rezultate, de ce sa mai investesti?
    Da nu sint!
    Vrem noi sa fie, ne dorim, dar nu sint!
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bine! (Vineri, 23 iulie 2021, 7:29)

    mongolul [utilizator]

    totusi, trebuie sa fie nominalizate obiectivele si concediati toti cei care nu reusesc sa ajuga la performante. Problema nu sunt banii dati, ci cei care utilizeaza banii. Aveti curaj sa deranjati neo-nomenclatura din sanatate, invatamint, cultura, cercetare? Sau cultura nu ati trecut-o pe liste? De ce?
  • 0 (2 voturi)    
    Stim ce inseamna asta (Vineri, 23 iulie 2021, 8:28)

    vladulu [utilizator]

    pentru politicienii romani indiferent de partid. Cine pupa bine fundul liderului politic caruia ii este subordonat va fi finantat, chiar daca-i prostu satului si n-are nicio idee valoroasa. Poti sa fii geniul geniiilor, daca nu stii sa lingi nu vei primi finantare si vei muri anonim.
  • +2 (4 voturi)    
    Cum ar fi daca poporul ar hotara (Vineri, 23 iulie 2021, 9:22)

    vladulu [utilizator]

    ca premierul si ceilalti ministrii sa fie finantati dupa realizari. NU dupa minciuni de genul celor insirate de Catu cu ocazia motiunii de cenzura, si cu alte ocazii in care e bun sa dea din gura.
  • +2 (2 voturi)    
    Bine (Vineri, 23 iulie 2021, 10:41)

    Ibit [utilizator]

    Ca are bani pentru Academia de Ştiinţe ale Securităţii Naţionale , adica Academia lui Gabriel Oprea .
    Acolo se vad imediat rezultatele.....
    Traiasca serviciile care conduc Romania !
    Ne meritam soarta .
  • 0 (2 voturi)    
    That's "catch 22" Mr. PM ! (Vineri, 23 iulie 2021, 11:41)

    John M. [utilizator]

    In America, unde ati studiat business, nu v-a spus nimeni ca pentru a avea dezvoltare trebuie sa bagi bani in cercetare si pe urma sa astepti rezultate?!
    Un exemplu: cand a vrut sa dezvolte sistemul de aparare cosmica impotriva rachetelor rusesti ("Star Wars"), presedintele Reagan a dat universitatilor sute de milioane de dolari pentru cercetare.
  • +1 (1 vot)    
    Doamne (Vineri, 23 iulie 2021, 13:07)

    ploiesteanu [utilizator]

    cât de incompetent poate fi acest premier! Fără viziune. Cercetarea, inventarea unor procese noi, a unor produse competitive bazate pe idei revoluționare, au dus țările dezvoltate la stadiul unde sunt ele acum. Vezi Olanda, Germania, SUA, Japonia, Israel etc. Un economist de 2 bani, limitat și îngust la minte.
  • +2 (2 voturi)    
    Importăm, facem datorii, ies comisioane (Vineri, 23 iulie 2021, 15:03)

    Propinatiu [utilizator]

    Până vin rezultatele, ne împrumutăm la greu, că achită tineretul datoriile angajate de PNL-Cîţu.
  • +2 (2 voturi)    
    pfff (Vineri, 23 iulie 2021, 15:07)

    liviu_ [utilizator]

    aparent pnlului ii este la fel de frica de oamenii educati ca psdului

    pari tovarase... cum vrei sa ai investitii FARA rezultate?!

    conform "logicii" tale eu ar trebui sa-mi pice un computer nou din cer, in loc sa pun bani ca sa-l cumpar...
  • +2 (2 voturi)    
    Va rog ... (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 6:55)

    hotnewsfil [utilizator]

    Va rog sa nu trageti in dansator. Danseaza cat stie, cat poate.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by