Articol actualizat

HotNews.ro a fost restricționat pe nedrept pe Facebook timp de o lună și jumătate, fără drept de apel. Cum ajungi „recidivist” în „cazierul” Facebook deși sancțiunile anterioare au fost declarate nefondate / UPDATE Restricția a fost ridicată, „cazierul” a rămas

de Redacția     HotNews.ro
Marţi, 20 iulie 2021, 13:45 Actualitate | Esenţial


HotNews.ro, sancționat de către Facebook
Foto: Hotnews
Pagina HotNews.ro a fost restricționată în mod arbitrar de către sistemele rețelei Facebook, fără a putea contesta direct decizia și fără a putea lua legătura cu un factor uman care să analizeze situația. Totul de aproape o lună și jumătate, timp în care Reach-ul paginii cu peste 459.000 de likeuri a scăzut cu 96%. În plus, pagina HotNews.ro este amenințată cu ștergerea efectivă de pe rețeaua de socializare pentru că ar fi recidivistă, în „cazierul” Facebook fiind adunate și alte sancțiuni aplicate în trecut, dar care, după ce au fost revizuite pe atunci de către rețea, au fost catalogate drept nefondate.

  • UPDATE 15.45 Restricția impusă de Facebook paginii HotNews.ro a fost ridicată. În continuare sancțiunile anterioare, deși catalogate drept nefondate, apar în „cazierul” întocmit de Facebook paginii HotNews.ro

---

Totul a început pe 5 iunie când unul dintre redactorii HotNews.ro a publicat pe pagina de Facebook a publicației un link către un articol despre comemorarea a 77 de ani de la debarcarea din Normandia, un articol cât se poate de benign în conținut și cu referințe la momentele și personajele istorice de atunci.

Fără vreo atenționare în prealabil, Facebook a blocat postarea respectivă și a sancționat pagina HotNews.ro pentru că prin acea postare nu ar fi respectate regulile impuse de rețeaua de socializare.

Administratorii paginii au primit o notificare cu sancțiunea impusă însă pe rețeaua de socializare nu am găsit niciun mijloc prin care să putem solicita o revizuire a deciziei sau vreo metodă de a contacta un factor uman care să analizeze situația.

Singura opțiune a fost să completăm un formular prin care spunem că „nu suntem de acord” cu decizia luată. „Thanks for your feedback”, a fost singurul răspuns primit de la Facebook.

Click pe poză pentru mărire.
---

Postare blocată arbitrar, fără vreo modalitate de a contesta decizia sau de a solicita o revizuire


Din acel moment, pagina HotNews.ro a fost restricționată și postările sale au fost îngropate cu totul de către algoritmii rețelei sociale.

În zadar am căutat alte metode de a contesta decizia (prin alte formulare sau opțiuni de feedback) sau de a lua legătură pe căi oficiale și neoficiale cu cineva care să revizuiască decizia.

Timp de o lună și jumătate reach-ul zilnic al paginii HotNews.ro, pagină cu peste 459.000 de likeuri și urmăritori, a scăzut cu circa 96%. Acest lucru s-a tradus și într-o scădere al traficului generat pe site: dacă în luna mai traficul din Facebook însemna circa 25% din traficul total, în iulie acesta a ajuns să reprezinte circa 9%.

Mai mult, pagina HotNews.ro este amenințată că riscă să fie nepublicată, adică efectiv să fie ștearsă de pe rețeaua de socializare, asta pentru că am fi „recidiviști” din cauza unor încălcări continue a standardelor impuse de Facebook.

Click pe poză
pentru mărire.
---

Pagina HotNews.ro, „recidivistă” în „cazierul” Facebook deși sancțiunile anterioare au fost declarate nefondate


În concret, în „cazierul” întocmit de Facebook, pagina HotNews.ro apare cu patru abateri - cea de acum, detaliată mai sus, precum și alte trei din trecut.

Celelalte trei abateri din trecut însă au avut legătură cu niște postări șterse automat și care, ulterior solicitării HotNews.ro, au fost restituite pe rețea.

Facebook a revizuit atunci deciziile și a decis că postările respective respectă regulile rețelei de socializare.

We're sorry we got this wrong. We reviewed your post again and it does follow our Community Standards. (Ne pare rău că am greșit. Am examinat din nou postarea dvs. și respectă standardele comunității noastre.)”, ne-a anunțat Facebook pentru toate cele trei postări anterioare semnalate.

Click pe poză pentru mărire.
---

Cu alte cuvinte, Facebook ne-a sancționat și în trecut, noi am cerut revizuirea deciziilor, iar, după o analiză a lor, rețeaua de socializare a recunoscut că a greșit. Cu toate acestea, cele trei sancțiuni nedrepte din trecut sunt în continuare menționate în „cazier” și transformă pagina HotNews.ro într-o entitate recidivistă pe Facebook, amenințată acum cu nepublicarea pe rețeaua de socializare.

  • Am lăsat totuși un răgaz de timp și am așteptat poate-poate decizia respectivă va fi revizuită, iar tentativele noastre de a contesta vor avea un rezultat. Nu s-a întâmplat. Rămași fără vreo alternativă, publicăm acest material pentru a trage un semnal de alarmă.

Situația HotNews.ro nu este una singulară. În ultima perioadă și alții, pagini sau conturi de jurnaliști, au acuzat Facebook că le-a restricționat postările în mod arbitrar și nedrept.

Colegii de la G4Media.ro au pățit exact la fel ca HotNews.ro, fiindu-le șterse două postări și restricționată expunerea pe rețeaua de socializare. Într-un articol în care detaliau despre sancțiunile primite, jurnaliștii de la G4Media acuzau exact lipsa unei modalități reale de a contesta decizia sau de a solicita intervenția unui factor uman.

Și jurnalista Andreea Pavel de la publicația Info-Sud-Est.ro din Constanța a fost sancționată de rețeaua de socializare pentru că a postat un link către un articol despre schimbarea numelui străzii Ion Antonescu din Constanța.

Și publicația Mediastandard.ro a inventariat cazuri similare în care postările mai multor jurnaliști români au fost eliminate fără să fie ținut cont de context.

De ce nu mai permite Facebook să soliciți revizuirea unei decizii de sancționare?


Într-o postare la secțiunea „Ajutor”, Facebook explică de ce a „scos” butonul de a solicita o revizuire pentru cei vizați de o restricție: pandemia de COVID19.

„De obicei oferim ocazia de a solicita o revizuire și asigurăm follow-up, dacă deciziile sunt greșite.

Momentan avem mai puțini revizori, din cauza epidemiei de coronavirus (COVID-19). Încercăm din răsputeri să prioritizăm revizuirea conținutului care are potențialul cel mai mare de a provoca vătămări.

Aceasta înseamnă că este posibil să vezi opțiunea Nu sunt de acord cu decizia, în locul opțiunii Solicită o analiză.

Atunci când selectezi opțiunea Nu sunt de acord cu decizia, este posibil să nu asigurăm follow-up, dar feedbackul tău ne va ajuta pe viitor.”

  • Dincolo de potențialele abuzuri și acuze de cenzură ce pot surveni în urma unui astfel de sistem automat de sancționare și fără posibilitatea de revizuire a deciziilor, se pune problema impactului negativ pe care astfel de restricții le au în dreptul cititorilor și al publicațiilor, atât în termeni de acces al utilizatorilor la conținutul de presă, cât și ca trafic refuzat unor publicații autentice de pe urma cărora chiar și Facebook are de câștigat în definitiv.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















23549 vizualizari

  • +59 (165 voturi)    
    Cand Trump era blocat de Facebook, ati laudat (Marţi, 20 iulie 2021, 13:52)

    Miky60 [utilizator]

    Cand Trump era blocat de Facebook si Twitter, ati laudat actiunea, spunand ca este o lupta impotriva cenzurii (?) si pentru a proteja impotriva propagandei si apara adevarul.
    Acum, cand patiti la fel, spuneti tocmai ca este cenzura si ca se opreste libera exprimare.
    Pai cum e asta? Cand ne loveste este atac, cand nu, este dreptate? Nu cumva este dubla masura?
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e corect (Miercuri, 21 iulie 2021, 13:40)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Dar si hotnews cenzureaza unele mesaje tr la come tarii desi nu incalca politica si nici nu sunt injuraturi.
  • +8 (26 voturi)    
    Probabil... (Marţi, 20 iulie 2021, 13:53)

    Andreas1256 [utilizator]

    ...ca la atat de multi/e useri/pagini/reclamatii, a le face fata a devenit... inuman.
  • +71 (135 voturi)    
    Asa functioneaza cenzura intr-o societate (Marţi, 20 iulie 2021, 13:54)

    Razvan_M [utilizator]

    ... d-asta moderna, progresista, all inclusive (exceptand pe toti aia care nu gandesc exact ca Liderii Luminati), de tip "open society".

    Este neplacut sa primesti o lingurita din propria doctorie, nu?

    "Cand au fost persecutati crestinii, nu m-am bagat, ca nu sunt crestin, sunt ateu si urasc crestinii. Cand au fost persecutati nationalistii, nu m-am bagat, ca nu sunt nationalist, sunt globalist si urasc nationalistii. Cand au fost persecutati barbatii, nu m-am bagat, ca nu ma identific drept barbat si urasc barbatii. Cand au fost persecutati albii, nu m-am bagat, ca sunt progresist si urasc albii... Cand au ajuns si la mine nu mai era nimeni care sa imi sara in ajutor." Cam asa functioneaza lucrurile cu societatea asta bolshevica utopica.
  • +86 (94 voturi)    
    facebook (Marţi, 20 iulie 2021, 13:54)

    CNBC [utilizator]

    Aceasta "retea sociala" devine tot mai mizera, un adevarat gatekeeper in care cantitatea primeaza, mult mai putin calitatea articolelor. Cred ca trebuie sa va reorientati, sa renuntati la marea "retea sociala" si sa va bazati mai degraba pe traficul direct de care nu duceti lipsa. Mult success hotnews.
  • +10 (68 voturi)    
    Interesant (Marţi, 20 iulie 2021, 13:56)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Si acum aproximativ o luna a sesizat acelasi lucru si G4.

    Desigur vor iesi postacii si vor compara declaratiile lui Trump si cenzura lui cu cele ale unor site-uri de stiri/presa. Dar trebuie sa avem si amuzament al persoanelor care amesteca mere cu pere si li se pare normal.

    In alta ordine de idei, desi nu am FB tot au incercat prieteni sa ma convinga sa imi fac cont. Pana la urma am cedat dar am zis sa le dau o adresa de mail "de pe vremuri" pe care o foloseam pt spam-uri (dar e activ). Dupa ce li se parea lor "ceva dubios" cum ca as fi sistem automatizat (poate robot din acela care face cotnuri multiple) sau ceva genul, a insistat sa ii dau si nr de telefon desi evitam asta. Pana la urma i l-am dat, mi-a cerut si o poza (wtf), i-am dat si asta, facut cu un webcam pt ca telefonul era la incarcat, dupa care FB mi-a blocat contul care nu era oricum facut, cel mai probabil poza mea zace pe la ei ca si nr. de altfel.

    Desi imi place sa cred ca nu o sa ajunga nr meu pe la site-uri terte de ale lui FB (??? lasati-ma sa visez) intr-adevar, mesajul a fost tot sec si fara drept de apel. Evident ca nu mor fara FB, daca am stat si atata timp, mai mult era ca m-au rugat prieteni mai vechi plecati din tara sa tinem legatura, dar chestia asta cu drept suprem si dumnezeiesc in rezutlatul analizei lor este foarte arogant.

    Si totusi lumea tot le foloseste aplicatiile. Pana acum singura pe care o foloseam era WA. Si asta ca pe atunci nu erau alternative. Dar cum au venit Telegram si Signal, abia astept sa vina un site de socializare care sa le dea peste nas (si nu ma refer la TikTok).
  • +25 (53 voturi)    
    ... (Marţi, 20 iulie 2021, 13:56)

    tirolez [utilizator]

    in schimb conspirationistii de toate felurile se lafaie linistiti
  • +58 (64 voturi)    
    FB e preocupat cu cenzura. (Marţi, 20 iulie 2021, 13:57)

    Lok [utilizator]

    Si odata inceputa e ca un Ponzi scheme. Trebuie tot mai mult pana se prabuseste din totala lipsa de interes a celor care stau pe acolo. Rar imi a fost dat sa vad atata cancer social cum e pe FB. Instagram e doar varianta targetata femeilor si e total la fel.
  • +56 (66 voturi)    
    Facebook (Marţi, 20 iulie 2021, 13:58)

    deville2010 [utilizator]

    o mare mizerie.Este facut pentru promovarea imbecilismului,mizeriei,inculturii si a analfabetilor.
  • +52 (88 voturi)    
    vai vai vai! (Marţi, 20 iulie 2021, 14:04)

    Fu Thien Zbang [utilizator]

    ce vă mai plângeți!
    cum rămâne când voi blocați comenturi care nu vă convin și unde sunt exprimate opinii și sesizări la felul cum abuzați de lb. română,trunchierea știrilor, etc,(sau blocarea conturilor) unde nu sunt folosite jigniri sau injurii?de ce nu semnați cu numele întreg?pe mine m-ați blocat 2 luni pt asemenea situații!începeți să vă tabloidizați!
    alea nu sunt abuzuri??
    sunt multe de spus despre cum vă raportați la cititori!!
  • -1 (11 voturi)    
    Ati incercat... (Marţi, 20 iulie 2021, 14:06)

    vladzy [utilizator]

    Ati incercat cu formularul "Report a problem"? https://respond.io/blog/facebook-support

    Circula pe net si niste emailuri de suport, dar nu e clar daca functioneaza sau nu: https://www.reddit.com/r/facebook/comments/mq3ia3/my_personal_facebook_account_got_disabled_for/
  • +18 (40 voturi)    
    Facebook e istorie (Marţi, 20 iulie 2021, 14:07)

    Casargoz [utilizator]

    Exista telegram, Reddit etc. Facebook e pt moși .
  • +68 (84 voturi)    
    Fără supărare, hotnews.ro... (Marţi, 20 iulie 2021, 14:14)

    Don Ciccio [utilizator]

    ... dar, nu de puține ori, mi-ați arestat/restricționat multe comentarii oneste și civilizat formulate, dar pe care le-ați considerat în mod abuziv, nedrept și discreționar ca "încălcând standardelor comunității" pe care o păstoriți.

    Vorba proverbului: ce ție nu-ți place, altuia nu-i mai face.

    PS - dacă și de această dată "mă faceți" la comentariu, chiar că nu mai avem ce discuta!
  • +45 (51 voturi)    
    stiti ca exista viata si dupa facebook... (Marţi, 20 iulie 2021, 14:17)

    qwerasdf [utilizator]

    puteti sa-i banati si voi pe ei si sa nu mai pomeniti numele "diavolului" in veci si nici sa nu mai scrieti articole despre ei

    stop making stupid people famous... valabil si pentru platformele astea de socializare...
  • +34 (42 voturi)    
    Facebook nu mai este deloc ce a fost odata... (Marţi, 20 iulie 2021, 14:21)

    Milka Man [utilizator]

    Mint cand spun ca nu au destui revizori. La FB nu se lucreaza remote? Ba da! Am renuntat la FB cand am observat ca nu mai ai voie sa postezi decat teorii conspirationiste, filmulete cu pisici si despre cum sa faci o omleta. Nici unul din comentarille pe care le-am raportat ca fiind inadecvate, nu a fost vreodata blocat, indiferent ca era vorba de indemnuri la violenta, limbaj vulgar sau discriminare impotriva femeilor, de exemplu. Pe FB din 2021 vezi si postezi doar ce are chef FB si nu ai nici un drept de apel sau vreo libertate. Twitter e identic, doar 1% di postari e interesanta sau bazata macar pe fapte reale...In rest, e plin de rahaturi postate de oameni cu un nivel de educatie extrem de scazut. Poate e momentul ca aceste retele sociale sa treaca printr-o mare transformare. Nu imi explic nici in ziua de azi de ce promoveaza cu atata placere teorii conspirationiste bazate exclusiv pe parerea unor indivizi care nu pot dovedi nimic. De fapt, imi explic: postarile scandaloase aduc bani din reclame...Cu cat le vad mai multi fraieri, cu atat ies mai multi bani. De ce nu ii mai intereseaza oare libertatea de exprimare, de ce aplica cenzura fara sa explice motivele? Si mai ales: cum e posibil ca o retea sociala ca FB sa refuze comunicarea cu utilizatorii?!
  • +46 (52 voturi)    
    Nu exista cenzura buna (Marţi, 20 iulie 2021, 14:24)

    CezarN [utilizator]

    Poate doar teoretic. Însă, in practica, INTOTDEAUNA va sfârși prin abuzuri de genul acestuia.
    Nu-i bai, ca si voi cenzurați postări pe site-ul vostru, deci aveti propria voastra politica si propriile voastre interese.
    La urma-urmei, de ce considerati voi ca aveti niste drepturi asupra feisbuc. Va sterge postarile sau nu va lasa sa mai postati, RENUNTATI la serviciile lor, blocati reclamele venite de la ei pe saitul vostru si buna ziua si-un praz verde.
  • +23 (39 voturi)    
    FACEBOOK, Twitter etc sunt unelte de propaganda (Marţi, 20 iulie 2021, 14:34)

    Gryphus [utilizator]

    La inceput Facebook si twitter au fost concepute ca unelte de propaganda POLITICA ale SUA, apoi cand si-au dat seama ca si altii le pot folosi in alte scopuri inceraca sa ii blocheze pe cei care nu fac politica lor

    au MONOPOL si fac ce vor ei si SUA le protejeaza.
  • +32 (58 voturi)    
    Eh (Marţi, 20 iulie 2021, 14:43)

    sorance2000 [utilizator]

    dragilor, acum o sa vedeti si voi ce inseamna sa sustii indei impuse arbitrar si fortat. Dai un deget din libertate si ti se ia toata mana. Poate ar fi bine sa incetati sa mai cantati "Oda Pandemiei". Faceti presa adevarata, nu mai preluati stiri prefabricate de la marile agentii de presa (care toate sunt detinute de un numar restrans de persoane care detin si marea majoritate a presei din vest) sau de la guvern, si doar sa le prezentati asa cum va sunt dictate. Am vazut odata un filmulet cu niste stiri din America si m-am cutremurat. O gramada de posturi TV dadeau aceasi stire, cu text identic (pe acelasi subiect). Asta spune multe; acele posturi au un sef comun (va imaginati ce poate face cineva cu atata putere asupra cuvantului scris)! S-a zis cu independenta presei daca un om sau o dinastie detine puterea asupra cuvantului sau imaginii (chiar si la nivel local). Nici nu ne dam sama cat de multa putere am dat noi oamenii unor entitati ca Facebook sau Google. Toata lumea buluc acolo. Poate este timpul sa parasim Facebook, Google si sa-i lasam in fundul gol. Puterea lor vine din numarul enorm de utilizatori. Eu, personal, pe Facebook nu am intrat decat ocazional, mai mult fortat de anumite imprejurari (va imaginati voi cam cum poti fi fortat de imprejurari), iar la Google am renuntat ca si motor de cautare (nu voi da motivele, dar cei care au facut la fel stiu despre ce este vorba).
    Am speranta ca nu ne vom trezi intr-o zi ca suntem iar intr-o dictatura de cosmar din care nu mai putem iesi.
    Sa avem o zi buna
  • 0 (22 voturi)    
    Algoritmii de inteligenta artificiala de la FB (Marţi, 20 iulie 2021, 15:00)

    palatin [utilizator]

    Asta este rezultatul oferit de celebrii algoritmi de Inteligenta Artificiala folositi de Facebook. E drept, sunt foarte eficienti. Nimic nu trece de ei. Nimic nu scapa.
    Asta ar putea sa va puna un MARE semn de intrebare cu privire la Inteligenta Artificiala (IA). Stiti de ce IA este periculoasa? Pentru ca nu este umana. Asa cum ati subliniat, deciziile imediate se iau de catre IA. Ati avut sanse ca, in trecut, aceste decizii sa fie intoarse de catre un cenzor uman de la FB. Ganditi-va ce se petrecea daca IA s-ar fi folosit la "judecarea" unui asa-zis criminal, care, in urma procesului instant ar fi fost declarat vinovat, si ulterior trimis la camera de "adormire", cu punere in aplicare imediata. E drept, cineva poate ca ar fi facut apel la decizia IA, si poate ca ar fi "casat-o", dar ar fi fost deja prea tarziu, omul fiind deja "pe lumea cealalta". Asta este motivul pentru care IA este periculoasa. Dar, desigur, vor continua articolele de lauda si de propaganda pentru IA. Pentru ca sunt la moda.
  • +20 (26 voturi)    
    Dar de ce sa mai stai pe FB? (Marţi, 20 iulie 2021, 15:05)

    ana520510 [utilizator]

    Va recomand sa va inchideti FB-ul. E mult mai multa liniste si mult mai multe lucruri de facut sau vazut.
    FB este fascistoid - daca te apuci sa discuti subiecte sensibile esti targetat imediat. Singurul mod in care nu prea iti face probleme este daca bagi banii in el. Platesti publilcitate cat de cat si nu iti are nimeni treaba.
    Organic reach (cu cifre care conteaza) si mizerii dinastea, nu mai exista. Luati-va adio.
    In rest, FB nu are nici o problema cu fascistii de teapa lor.
    Si sa nu mai spuneti de libertatea de exprimare - aia nu exista numai daca nu scrii ceva pe un bilet, bagi in sticla si ii dai drumul pe Dunare.
  • +28 (34 voturi)    
    Baieti... (Marţi, 20 iulie 2021, 15:13)

    Pixelul [utilizator]

    Ultima data cand am verificat:
    1) in Romania, cenzura (si mai ales a presei) e interzisa prin Constitutie
    2) tot in Romania, Facebook e considerat spatiu public, deci poti lua amenda daca scrii anumite chestii. Atunci Facebook de ce nu respecta legislatia tarii?

    As zice: la CCR cu ei. Sa functioneze conform cu legile si Constitutia tarii, sau sa se mute in vreo societate tribala unde cenzura e binevenita. Si sa mai plateasca si niste despagubiri pe-aici, eventual.
  • +9 (23 voturi)    
    ... (Marţi, 20 iulie 2021, 15:15)

    a.nonim [utilizator]

    Intrebarea e cat platiti pentru serviciile Facebook? Facebook nu este un trust de presa, nu este o tribuna independenta, ci o firma care face profit prin metode pe care le considera potrivite. Aici e marea problema ca ati ajuns sa considerati un serviciu "best effort", nereglementat, oferit in conditii arbitrare la latitudinea exclusiv a furnizorului - care nu are niciun fel de obligatii fata de utilizator, drept un serviciu de distributie de presa independent si impartial.
  • +30 (40 voturi)    
    e de rasu-plansu (Marţi, 20 iulie 2021, 15:15)

    AliKimiku [utilizator]

    De ras fiindca HN e mai degraba un site de stiri progresist si deci in aceeasi tabara cu FB-ul si de plans fiindca FB-ul a devenit o mizerie. Probabil numele de Hitler a provocat banarea dar pot sa pariez ca poti il ridici in slavi pe Stalin sau pe Mao cat vrei si nu vei pati nimic.
  • +6 (12 voturi)    
    Aproape mi se face mila... (Marţi, 20 iulie 2021, 15:52)

    corneladrian [utilizator]

    oare ce o fi mila?
  • +17 (39 voturi)    
    Precedentul G4media (Marţi, 20 iulie 2021, 15:53)

    Tescovin [utilizator]

    Pretenarii voștri de la G4media au pățit ceva similar. Evident, s-au tăvălit câteva zile, mai ceva ca Neymar în careu. Când ziceai că uite, poate oamenii, dacă s-au fript cu dictatura corectitudinii politice, or să se gândească de două ori înainte să mai cânte în struna neo-marxismului internațional - zbang ! - trântește Tăpălagă o osana leghebetistă de rămâi bujbei. Un fel de autocritică la activul de partid pe vremuri, nu care cumva să creadă tovarășii că a trădat „cauza proletariatului”.

    Probabil că și Hotnews va urma aceeași traiectorie.
  • +13 (31 voturi)    
    De ce si Hotnews? (Marţi, 20 iulie 2021, 15:53)

    Arminius [utilizator]

    Pentru ca, desi este tribuna progresistilor, accepta comentarii care reflecta toate orientarile. O mare vina care, dupa cum vedem, nu scapa nepedepsita. Acum este doar o atentionare. Presupun ca va veni vremea cand Hotnews va inchide rubrica de comentarii.
  • +27 (41 voturi)    
    Barna din ochiul altuia? (Marţi, 20 iulie 2021, 15:57)

    Vaka [utilizator]

    Sau paiul din cel propriu?

    Cam de cate ori ati tratat in mod subiectiv comentariile noastre, lasand sa treaca unele si cenzurand altele dupa bunul plac al moderatorilor? Cum este sa fiti tratati cu accesi masura? Nici la HN nu e clar ce e permis si ce nu, Cine este permis si cine nu, etc. Poate e un moment bun sa reflectati la propria abordare si sa treceti la una consolidata si clara.

    P.S. Ma intreb daca nu cumva o sa cenzurati si acest comentariu....
  • +20 (22 voturi)    
    Sa nu mai pomenesc... (Marţi, 20 iulie 2021, 16:51)

    Pixelul [utilizator]

    Sa nu mai pomenesc de "shadow ban", tot o forma de cenzura. Postezi cate ceva, si te pomenesti ca nu apare la nimeni pe news feed/nu e vizibil. Daca-i ceva ce nu place algoritmilor si filtrelor de continut, au grija sa nu le vada aproape nimeni.
  • +22 (26 voturi)    
    Welcome to the club (Marţi, 20 iulie 2021, 17:45)

    JustinCase [utilizator]

    Mi-am luat ban pe FB pentru ca am postat un meme cu Hitler. Era evident un sarcasm la adresa unor neonazisti, chiar in limba engleza, dar Zuckerberg nu stie ce-i ala sarcasm.
  • +15 (21 voturi)    
    Subiectul real (Marţi, 20 iulie 2021, 17:46)

    gamma [utilizator]

    E daca au exagerat cu folosirea AI-urilor . In mod normal o pagina de calibrul HN ar fi trebuit sa fie cenzurata de o fiinta umana dar zgarca de
    Zuckerberg nu s-a gandit sa angajeze un cenzor cunoscator de limba romana . Sa-i fie bula sanatoasa pana s-o sparge .
  • +10 (30 voturi)    
    Nu va place propriul medicament? (Marţi, 20 iulie 2021, 18:03)

    MTG [utilizator]

    la voi orice critica a lui Iohannis e cenzurata. Nu va place propriul medicament?
  • +12 (18 voturi)    
    Cenzura mosilor si a babelor de serviciu (Marţi, 20 iulie 2021, 18:54)

    Victtor [utilizator]

    Nu doar Facebook cenzureaza opinii diferite de cele ale conducerii.
    Pentru a cenzura opinii sunt necesare persoane obediente care raspund automat.
    Trei mosi comunisti plus cinci babe si astfel s-a adunat cea mai puternica echipa represiva.
  • +24 (28 voturi)    
    nu pricep (Marţi, 20 iulie 2021, 19:20)

    hdd [utilizator]

    lucrez în IT sau domenii conexe de peste 25 ani.
    Nu am trăit într-o peșteră până acum.

    Dar efectiv nu pot să pricep, nici acum, în 2021
    de ce avem nevoie de Facebook.
    Este o platformă absolut inutilă.

    Prevăd un fapt clar - Facebook este o corporație de o singură generație.
    Peste 30 ani produsul inițial Facebook nu va mai exista.
    Cumpără în disperare alte platforme(Instagram, whatsapp, oculus etc) pt că e clar și pt ei că ai noștri copii nu vor avea _niciodată_ cont pe Facebook.

    E o soluție extrem de simplă: nu mai folosiți.
    Eu nu am cont pe fb, nu am avut, nu voi avea - și cu toate astea îmi merge foarte bine.

    Instagram, recunosc. Folosesc de când NU era al FB.
    Și am căutat un înlocuitor care să fie exact ce era la început: format 1:1, feed real fără algoritmi obscuri, no Spyware.

    Nu am găsit. Dacă știe cineva, aș închide mâine și acest cont.
  • +19 (29 voturi)    
    va amintiti (Marţi, 20 iulie 2021, 19:28)

    victor L [utilizator]

    ce satisfsacuti erati cind Trump avea aceleasi probleme? Eu am fost blocat o luna pentru ca am scris despre Holocaustul produs de Gertmania nazista. Nu mai mult..
  • +6 (8 voturi)    
    Va amintiti cand ati sters comentarii (Marţi, 20 iulie 2021, 21:00)

    rov [utilizator]

    lasandu-i pe autorii modestelor articole sa gestioneze ei cine are drept sa-si exprime opinia si cine nu, dupa un arbitru...nu mereu bine ancorat in realitate? V-am rugat de cateva ori sa motivati refuzul...dar zero.
    In acest timp zeci de postaci evidenti, ne-au murdarit ideile si au pangarit ...da, au pangarit discutiile... si nu ati fost capabili sa interveniti adecvat.

    Oamenii inventeaza reguli, ca apoi sa-si dea seama ca unele sunt gresite, vulnerabile, neaplicabile.

    Dar, si aici e un dar, cine nu invata din greseala e sortit pieirii.
    Nu sustin facebook, chiar sunt anti, nu voi avea niciodata cont acolo, dar sper ca voi veti invata lectia asta, a nedreptatii din partea unui superficial, a erorii din cauza unor regulamente facute de ''suficienti''
  • +3 (5 voturi)    
    In timp (Marţi, 20 iulie 2021, 21:47)

    gigilu [utilizator]

    ce ayatolahul iranului, regimul cubanez , partidul communist chinez si extremistii de un anumit fel au paginile intacte si se pot exprima cat de liber pot. Fara inhibitii si restrictii .Intrebarea mea nu e la adresa feisbuc ci a voastra redactorilor hotmail: de ce nu primesc raspuns cand intreb decent, civilizat , de ce nu–mi este publicat cutare sau cutare comentariu incomod ? Cu siguranta nu mi se intampla numai mie.
  • +1 (1 vot)    
    Poate (Marţi, 20 iulie 2021, 23:48)

    Casargoz [utilizator]

    E o ocazie buna sa revizuiți logarea pe mobil care nu merge datorită pluginului de Facebook . Nu merge deloc. Poate va gândiți și la asta , nu de alta dar taboola merge și fără Facebook cred.
  • +5 (5 voturi)    
    Payback (Miercuri, 21 iulie 2021, 0:14)

    Wheelwright [utilizator]

    Astia de la Facebook au blocat multe pagini ale conservatorilor din State, Canada, Australia, toate pe nedrept, nu minteau, nu dezinformau, daor exprimau pareri neimpartasite de generatia asta "woke".
    Atunci laudati cum ei puteau "pentru ca asa vor muschii lor", ca doar e platforma lor, dar e bine sa fi sensibil la astfel de abuzuri, pentru ca omoara libertatea si manipuleaza chiar ei oamenii, alegand ce sa iti bage sub nas si ce sa blocheze.
    Ar fi bine sa il ascultam pe Ratiu care spunea: „Voi lupta până la ultima mea picătură de sânge ca să ai dreptul să nu fii de acord cu mine!“
  • +7 (7 voturi)    
    Ce voua nu va place... DE CE faceti altuia?? (Miercuri, 21 iulie 2021, 0:35)

    Idiotul_fUtil [utilizator]

    Ce tie nu-ti place,
    Altuia nu-i face.
  • +6 (8 voturi)    
    Sigur este ridicol (Miercuri, 21 iulie 2021, 0:37)

    Observatory [utilizator]

    ca HN sa fie interzis pe HN… dar
    HN practica aceiași politica, doar ca este in limba romană ….
    Personal, am fost întodeauna politicos și nu am jignit pe nimeni, dar practica cenzurii și pumnul in gura este o continuare a fostei Securități

    Este amar rău gustul , nu ?
  • +8 (8 voturi)    
    aha, (Miercuri, 21 iulie 2021, 2:22)

    nick1587873340950 [utilizator]

    cind roata se invirte nu va convine, apai nu mai cenzurati nici voi atunci
  • +7 (7 voturi)    
    da (Miercuri, 21 iulie 2021, 8:31)

    Hexadanus [utilizator]

    Cum era aia cu " daca nu va convine, sa va faceti propria retea de socializare"? vedeti ca nu e asa simplu?
    Sa vedeti cand guvernul isi baga coada mai adanc in treburile retelelor de socializare, dictand cine e blocat si cine nu, asa cum se intampla acum cu Administratia Biden si Facebook.
  • +3 (5 voturi)    
    Cine este de vina?!? (Miercuri, 21 iulie 2021, 9:03)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Nu va suparati, dar eu sau alte persoane private n-avem incotro, trebuie sa inghitim toate procariile FB, mai ales ca este "pe gratis"!

    Dar o entitate precum HN putea / trebuia sa aib un sit "social" propriu, sa nu mai depinda de toanele si arbitrarul lui FB!
  • +6 (6 voturi)    
    IA horse manure (Miercuri, 21 iulie 2021, 9:07)

    xan [utilizator]

    Pentru toti cei care mai cred ca fb e cenzurat de algoritmi si alte SF-uri idilice, am stiri proaste. Cenzura e facuta manual de angajati prost platiti si in conditii de lucru draconice, pe baza unor reguli de cenzura interminabile, contradictorii, dictate de sus si modificate des.

    Nu pentru ca mor eu de grija celor care isi vand sanatatea si principiile pentru un salar de mizerie, dar ca sa stiti si voi cum sta treaba:

    https://www.theverge.com/2019/2/25/18229714/cognizant-facebook-content-moderator-interviews-trauma-working-conditions-arizona
  • +11 (13 voturi)    
    Exact asta va trebuie, (Miercuri, 21 iulie 2021, 9:13)

    lumira [utilizator]

    Nu de altceva , dar sa vedeti cum este. Sa mai terminati cu blah-blah uri progresiste.
    Hotnews cred ca imi publica maxim 1 din 3 comentarii, de si folosesc cel mai civilizat vocabular, fara atac la persoana. Doar ca nu prea ma incadrez in linia lor progresista.
    Succes in continuare va doresc!
  • +3 (5 voturi)    
    Solutia e simpla (Miercuri, 21 iulie 2021, 10:16)

    DatatoruldeM [utilizator]

    Renuntati in masa la conturile de pe infecta "feisbuc" si gata. Va dispare asa cum ar dispare si "adrian minune" daca nu l-ati asculta si promova.
  • +1 (1 vot)    
    din pacate (Miercuri, 21 iulie 2021, 10:39)

    GNG [utilizator]

    ... omenirea a inceput sa se joace prea mult cu ceea ce numim A.I., fara sa intealeaga pe deplin tot ce implica si unde poate sa ajunga un soft creat sa invete singur. Un viitor apocaliptic, ceva in genul Terminator, este din ce in ce mai posibil. Am spus si ma repet, nu suntem pregatiti sa ceem o Inteligenta Artificiala care sa nu ajunga sa considere ca este mai bine sa extermine omenirea. Ne jucam cu focul prin depozitul cu butelii de oxigen, totul ptr ca am devenit mai comozi si preferam sa faca totul o masina. Masina aia se poate intoarce impotriva creatorilor, pasul nu este greu de facut.
  • +12 (12 voturi)    
    Hotnews a fost restrictionat pe NEDREPT! (Miercuri, 21 iulie 2021, 10:40)

    idealogul [utilizator]

    Restrictionat pe NEDREPT!
    Nimeni, Niciodata nu a fost restirictionat pe nedrept.
    Facebook si partidul nu gresesc niciodata!
    Da unde va credeti? Intr-un stat de drept? Ati cules ceea ce ati semanat. Apropo.
    Abia astept ziua (care va veni curand) cand va fi concediata jumatate de redactie deoarece e rasista pentru ca nu e destul de diversa.
    Pun pariu ca majoritatea colectivului e format din alb (rasitilor) si aveti multi barbati (opresorilor) si nu sunt destui transexuali, nonsexuali, antisexuali, nanosexuali etc. de culoare in colectivul de redactie (demagogilor). Cu studii temeinice de CRT evident (incultilor).
    Asta s-a dorit o parodie. Doar ca va deveni curand realitate.
  • +1 (1 vot)    
    Zuckerberg cand va fi tras la raspundere? (Joi, 22 iulie 2021, 23:49)

    Divergent [utilizator]

    Pentru amestecul in alegerile prezidentiale din SUA + multe alte magarii?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by