Un copil din trei se naște în afara căsătoriei, iar numărul cererilor de a deveni mame venite dinspre femei singure s-a triplat în ultimul an. Schimbările dramatice din 1960-2020 din Europa

de DP     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 iunie 2021, 6:05 Actualitate | Esenţial


Nasterile s-au imputinat în pandemie
Foto: sxc.hu
Raluca S. Este șefă la resurse umane într-o multinațională. A terminat Filologia și Psihologia, nu are partener serios, iar pandemia i-a cam dat viața peste cap. ”Mi-am dat seama, după perioada de lockdown cât de multe aș avea de oferit unui copil. Nu vreau să mă căsătoresc, vreau pur și simplu să fac un copil. Din fericire, am găsit clinica potrivită cu ajutorul căreia sper să devin mamă”, spune Raluca. Numărul cererilor de a deveni mame venite dinspre femei singure s-a triplat în ultimul an, confirmă reprezentanții clinicilor de specialitate. La noi, potrivit datelor oficiale, un copil din trei este adus pe lume în afara căsătoriei.

Motivele pentru care o femeie singură alege să recurgă la astfel de tratamente sunt foarte complexe, dar educația, ambițiile profesionale, schimbarea mentalității sociale și împlinirea personală sunt factorii principali în funcție de care se ia decizia.

Mădălina T. Inginer. Stă cu chirie în Capitală, având un partener de apartament. ”Un tip deștept, bine dezvoltat fizic, dar nu știu dacă mi l-aș dori ca soț. Ca tată al copilului, de ce nu? I-am propus asta și a fost de acord. Acum sunt în luna a patra de sarcină. Familia lui nu mă place, așa că nu vreau complicații sau scandaluri. Ai lui încă nu știu că vor fi bunici, nici nu știu dacă merită să le spunem. Vom vedea ce ne va aduce viitorul”, spune Mădălina.

Cristian N. și Nicoleta P. se știu din liceu. Niciunul nu crede în instituția căsătoriei și au decis să nu ”se ia” cu acte. Sunt de 15 ani împreună, se iubesc și vor avea un copil în toamnă, dacă totul merge bine. ”Să mergem ca acum 100 de ani la preot ca să ne confirmăm că ne iubim? E absurd!, zice Cristian. ”Sau să cheltuim mii de euro pe o nuntă în loc să punem banii aceia pe numele viitorului copil? Chiar am fi tâmpiți să facem asta!”, spune și Nicoleta, râzând.

Societatea se schimbă și nu doar în România. Conform datelor Eurostat, în ultimii 60 de ani schimbările sunt dramatice din acest punct de vedere.





Iar aceste schimbări vin pe fondul unui declin demografic fără precedent.

Anul trecut, la noi s-au născut cei mai puțini copii din 1930 încoace


În asemenea condiții, numărul profesorilor va trebui redus consistent (nu vor mai avea cui să predea), producătorii de materiale-suport pentru școli sau cei de jucării își vor vedea afacerile în contracție, apărând și alte efecte economice indirecte.

Interesant e că la țară, numărul copiilor născuți în afara căsniciei e mai mare decât la oraș. Ceea ce poate fi și o lovitură dată imaginii de familie tradițională pe care comunitățile rurale încearcă să o promoveze. Sunt câteva județe în care copiii născuți în mediul rural în afara căsătoriei trec de 50%: Călărași, Ialomița, Teleorman sau Mureș, ca să dăm câteva exemple.

Peste 70% dintre cupluri spun că momentan nu își doresc copii. Aspectele financiare - situația financiară și incertitudinea cu privire la siguranța locului de muncă sunt determinante în decizia de a (mai) avea un copil.

”Începând cu anul 1992 asistăm la o creştere a numărului de naşteri în afara căsătoriei, proporţia lor progresând de la 15% (1992) la peste 31% (2020). Paradoxal, mai afectat de acest fenomen a fost mediul rural. Cea mai mare parte a copiilor născuţi în afara căsătoriei provin de la tinerele până în 25 ani (aproximativ 60,2%).

Momentul conceperii copilului tinde să preceadă momentul căsătoriei


Desigur că aceste diferenţe între vârsta medie la prima naştere şi vârsta medie la prima căsătorie, şi mai ales diferenţa negativă, frecvent întâlnită după 2003, se datorează şi creşterii ponderii naşterilor ilegitime, deci a femeilor foarte tinere, care necăsătorindu-se, nu mai contribuie la obţinerea vârstei medii la prima căsătorie, deşi contribuie la obţinerea vârstei medii la naşterea primului copil”, atrag atenția cercetătorii din INS într-o lucrare despre evoluția natalității și fertilității.

În cadrul judeţelor cu o natalitate ridicată se remarcă de regulă acele judeţe care au un grad de urbanizare mai scăzut şi o pondere a populaţiei tinere mai mare.





” La nașterile la care vârsta mamei este sub 20 de ani, trei sferturi din copii sunt în afara căsătoriei, pe când la nașterile femeilor de peste de 20 de ani, sub un sfert sunt în afara căsătoriei. Șapte din zece nou-născuți ai româncelor care nasc înainte de 20 de ani (căsătorite fiind) sunt concepuți înaintea căsătoriei. Ceea ce înseamnă că și acele căsătorii s-au făcut sub presiunea faptului că femeile au rămas însărcinate. În mediul rural, aproape 20% nu au tatăl recunoscut, în vreme ce în grupa de vărstă de femei de peste 20 de ani care au născut, ponderea coboară la sub 5%. În cazul romilor, ponderea femeilor care nasc la vârste sub 20 de ani e de 10 ori mai mare decât proaspetele mame de peste 20 de ani”, a explicat sociologul Traian Rotariu la o conferință.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















20141 vizualizari

  • +11 (31 voturi)    
    mai draga totusi... (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 7:51)

    ..13 [utilizator]

    Zice ea ca este asa si asa partenerul dar parca nu l-ar vrea de sot...

    Pai inseamna ca dansa este frumoasa din padurea adormita sau chiar poate nu stiu ce printesa si dansul nu prea se pune...Deci cum sa faci un copil in aceste conditii???? Exclus!!!

    Zice mai jos ca dansa, prea sensibila, nu crede in institutia casatoriei - asta este altceva, fata de descrierea ca dansul asa si pe dincolo...

    Otricum ar fi pe astia care sunt cam confuzi la minte, si in special dansele, dansii stiu ca 2+=2=4, deci ele sunt cam tra la la la cap adica nerealiste, gen printese neintelese, iar acest articol nu face decat sa le dea apa la moara... STOP! Neintelesii astia trebe sa se inteleaga intai pe ei, cu punct si virgula, si apoi sa se apuce de facut copii Caz concret de debusolare sensibiloasa una tenismeana celebra.... vai de mama ei!

    pe de alta parte, ref mesaj, isi doreste societatea noastra cu orice pret sa aiba copii???
    se gandeste societatea noastra la ceea ce se intampla cu mamele singure care isi cresc singure copiii???

    Societatea noastra are niste dureri puternice la pingele si nu este capabila sa isi integreze proprii cetateni acum, dar sa mai creeze si alte probleme legate de cresterea numarului de copiii aflati doar in ingrjirea mamei sau eventual a tatalui...

    deci NU hotarat la hai sa facem copiii ca simtesc/imaginez ca pot sa fiu un extraordinar parinte
    A fi parinte este o experienta inedita, peste putilinta fiecaruia de a imagina un scenariu nedaunator copilului, si poate sa fie uneori extrem de dificila si orice copil are nevoie in acelasi timp de o mama si un tata, fara surogate si alte ameteli.

    Sigur, o sa spuneti ca sunt din tabara veche.
    Posibil dar voi a atrage atentia ca omenirea nu s-a schimbatt prea mult in fundamenetele sale in 2000 de ani si chiar daca vine acum toata tehnologia peste noi aproape tot aia suntem...

    Oricum ar fi va doresc sa aveti spor in toate ceea ce imi doresc si mie!
    • -12 (24 voturi)    
      Nu fi bigot (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 9:04)

      moto33 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      e un model promovat de occident, in care mamele sunt impregnate de tipi random si-si cresc copiii din subventii guvernamentale. What's the problem bruh?
      • +5 (19 voturi)    
        stai putin (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 15:48)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui moto33

        ca barbatii aia random vor fi dati in judecata pentru pensie alimentara si li se va cere jumatate de avere.

        nu-i chiar asa de simplu.

        asta e modelul occidental de tip american la care toata lumea viseaza.

        :)))
        • -3 (11 voturi)    
          deloc (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 22:10)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

          tații biologici se pot scuti de răspundere notarial, nu e mare scofală.
          Pe de altă parte, cum pot fi trași la răspundere tații respectabili ? Ăia care au făcut familie, deși sunt praf la orice capitol, darămite la parentaj. Pentru că, să fim realiști, educația o fac tot cei care poartă răspunderea pentru halul în care arată Românica de azi și de ieri. Ce, corupția morală și aia pe bune se învață de la Dragnea ? Tot în familie se învață.
          • -4 (10 voturi)    
            Nu-i adevarat (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 23:11)

            moto33 [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

            aia din occident sunt fortati intr-o pozitie de sclavie cu child support/alimony, chiar sa fie bagati in inchisoare etc.
      • +8 (16 voturi)    
        Pai sint 2 probleme mari (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 16:22)

        Anges [utilizator] i-a raspuns lui moto33

        Politicile socialiste din Vest de distrugere a familie au efecte perverse evidente:
        - scaderea natalitatii - oricat de mult ar subventiona statul femeia din familia monoparentala aceasta nu va putea sa se inhame de una singura la mai mult de 1-2 copii (dar de obicei va fi unul);
        - distrugerea egalitatii de sanse - respectiva femeie va avea timp 0 pentru cariera si nu intamplator Vestul care culege deja roadele e dezastru la statistica privind egaliatatea de sanse in timp ce Romania conduce relaxat.
        Altfel in tarile unde nu exista poltici anti-familie nu se remarca absolut deloc aceasta tendinta nenaturala. La nivel global China, India, America Latina fac efectiv simbolic impactul din UE.
        • -3 (11 voturi)    
          dă o statistică (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 22:12)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Anges

          din care să rezulte că femeile din RO au cariere mai de succes decât cele din Occident.
          Cariere pe merit, nu cum crede rumînul că se obțin oricum, pe favoruri.
          Ok... hai s-o lăsăm așa că ne râd și curcile
          • -5 (9 voturi)    
            Lol (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 23:13)

            moto33 [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

            in occident au cariere doar datorita "afirmative action".
      • -3 (19 voturi)    
        bro blem? ;) (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 18:30)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui moto33

        Problema este ca nu sunt "impregnate" random, ci fac o alegere constienta.
        Si daca nu mai au nevoie de "bruh", vor ramane multi "bruhi" nesatisfacuti.. De aici disperarea.

        Partea buna este ca specia umana asa a evoluat - selectie a indivizilor care se reproduc. Societatea actuala, monogamia impusa, in care orice prost isi gaseste o proasta si-i tranteste nspe plozi, ne-ar fi condamnat sa ramanem la stadiul de maimute.
        • -1 (15 voturi)    
          Nu e chiar asa (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 19:03)

          moto33 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          doar un numar mic de indivizi, gen Tesla, Von Neuman, etc au avansat specia. Multi suntem de umplutura ca sa efectuam munca servila de mentenanta a civilizatiei. Tesla nu a pus niciodata mana pe o femeie, vorbea cu un porumbel.

          Tipele alea raman gravide cu tipi de calibrul lui George Floyd, hahaha.
          • -1 (7 voturi)    
            Chiar asa (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 23:52)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui moto33

            E adevarat ca sunteti de umplutura, dar iata ca Nikola Tesla nu a avut nici un copil care sa-i duca mai departe potentialul geniu (desi cel mai probabil suferea de o tulburare din spectrul autistic), in timp ce altii, care nici macar nu inteleg ce inseamna selectie naturala si evolutia speciei, nici macar cand li se explica, au toate sansele sa procreeze.

            Von Neuman a avut un singur copil - Marina von Neumann Whitman. Inca mai traieste. Lista ei de titluri academice este mai lunga decat lista mea de seriale favorite pe Netflix.
            Daca Von Neuman ar fi avut 100 de copii in loc de unul...
            • -6 (10 voturi)    
              O atitudine dezgustatoare (Duminică, 6 iunie 2021, 6:39)

              moto33 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              fata de jumatate din specie. Cand aduci justificari gen selectia naturala si evolutia speciei e un fel de nzism cu iz liberal...
              • -5 (7 voturi)    
                Argumentum ad misericordiam (Duminică, 6 iunie 2021, 14:21)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui moto33

                Jumatate din specie? Imi place cum gandesti.. ;)

                Eu m-as multumi daca se filtreaza doar ultimii 10% de la o generatie la alta. Daca liberatea femeii de a alege este nazism cu iz liberal, atunci sunt nazist cu iz liberal.
            • -4 (8 voturi)    
              Btw (Duminică, 6 iunie 2021, 7:10)

              moto33 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Exista banca de material genetic. Un geniu sanatos al zilelor noastre poate dona si poate fi replicat rezultatul, cel putin pe jumatate, daca mama nu are gene demne. Dictatura stiintifica ne permite sa ne jucam de-a Dumnezeu.
            • -1 (5 voturi)    
              cred ca... (Duminică, 6 iunie 2021, 8:33)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Pietrele pretioase sunt rare.

              Dar ca peisajul sa mearga inainte suntem multi, variati si poate nu foarte valorosi dar se mai intampla sa rasara un individ/individa special/a si din gloata inodora.

              Ma gandesc ca este bine sa apreciem si pietrele rare dovedite dar si umplutura din care mai rasare cate o pietricica rara - nu ai de unde a stii cum se conjuga genele in mod natural...

              Sigur stiinta permite o selectie si o crestere a pontentialului speciei umane dar este bine sa ne aventuram pe acolo??? Masurile impuse oricarui experiment de aceasta natura arata ca exista inca prudenta si zic ca nu este rau asa.

              Orice om isi doreste sa lase ceva in urma.
              cel mai pretios este urmasul - fie ca este copilul tau fie ca este discipolul care preia si duce mai departe munca depusa pana atunci.

              cel care cerne mereu este timpul.
    • -12 (14 voturi)    
      hehe (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 9:06)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Nu, sigur o sa spunem ca esti trol rus, e evident.
      Qed
    • +7 (21 voturi)    
      Am mai vazut povestea de vreo 4 ori in bula mea (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 9:33)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Femei educate, ambitioase, inteligenta puuutin peste medie, plimbate prin lume, suficient cat sa creada ca le stiu si pot pe toate -- dar intelepciune ioc.
      Cresterea unui copil mic in calitate de parinte singur e o experienta pe care nu o recomand nimanui fara o informare exhaustiva asupra a ceea ce presupune, cum iti schimba radical viata.
    • +12 (22 voturi)    
      Nu conteaza ce zic ci ceea ce fac oamenii (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 15:42)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Tipul e destept si "dezvoltat fizic" adia are gene bune, dar e doar partener de apartament, pentru ca "familia nu o place", de parca el ar fi un copil care nu iese din vorba familiei.

      Si tipul asta se va casatori la un moment dat, dar nu cu ea, se va casatori tot cu o femeie desteapta si dezvoltata fizic, daca ea accepta o relatie fara obligatie si il valideaza atat de mult incat sa-i faca un copil pe care sa-l creasca doar ea, de ce nu?
      De ce sa cumperi vaca daca laptele e gratis?

      Sigur, dupa primele luni de crescut un copil singura, cand va constata ca tipul ala chiar e suficient de nemilos incat sa-si respecte intelegerea ca el e doar donator de material genetic, o sa curga pe facebook cu postari despre cat de neseriosi sunt barbatii, despre cum nu mai sunt barbati ca alta data, despre cat de greu e sa fii mamica singura, cum s-a saturat de relatii toxice, despre traumele din copilarie, despre cum e gata pentru o relatie serioasa si asezata samd.
      • -9 (11 voturi)    
        Un redpiller (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 17:14)

        moto33 [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        printre noi.
    • -8 (10 voturi)    
      nu cred că ești din nici o tabără (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 22:14)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      doar te străduiești să fii relevant în privința unor decizii de viață ale altora în legătură cu care nu ai absolut nici un cuvânt de spus.
  • +7 (23 voturi)    
    Liberul arbitru (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 9:15)

    anya_2 [utilizator]

    Viața ne învață, dacă nu suntem fixiști sau tradiționaliști, sa facem pana la urma ceea ce simțim.
    Este numai problema lor dacă aleg sa nu se căsătorească și sa facă urmasi, sau sa facă singure un copil. Și le urez sa se bucure din toată inima de ceea ce au și de ceea ce vor deveni!
    • -6 (10 voturi)    
      o groază de minusuri (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 22:02)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui anya_2

      ai primit de la publicul quality din RO, șocant, nu ? Liberul arbitru nu e pentru toată lumea
      • -2 (10 voturi)    
        Liberul arbitru al unui individ (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 23:10)

        moto33 [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

        poate impacta negativ viata altor indivizi, gen copii. Nu e chiar alb/negru.
        Cineva tot trebuia sa-si asume responsabilitatea, chiar si la nivel macro.

        Libertarianismul e o ideologie parazitara daca e sa o examinezi pana la concluzia ei logica.
      • +7 (7 voturi)    
        Daca te arunci de la etaj, e liberul tau arbitru (Duminică, 6 iunie 2021, 9:20)

        Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

        Dar n-o sa iei plusuri de la oamenii sanatosi la cap.
        Daca mai implici si un copil, e si mai complicat.
        Minusuri poti sa iei fara sa te opreasca cineva.
        E viata ta si liberul tau arbitru, dar nu te astepta sa te aplaude lumea.
    • -1 (3 voturi)    
      usurinta cu care se fac afirmatii/ se iau decizii (Duminică, 6 iunie 2021, 8:45)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui anya_2

      Are implicatii pentru societate.

      Cred ca ne intereseaza pe toti sa avem o generatie sanatoasa care ramane in urma noastra.
      Din motive extrem de diferite.

      Un exemplu in care deciziile personale au implicatii la nivel de societate:
      eu ma vaccinnez dar daca si gogu si marioara nu se vaccineaza atunci efectele deciziei mele sunt limitate de deciziile lor. Stiintific s-a dovedit ca este mai bine sa fii vaccinat dar daca ei nu vor sa recunoasca acest fapt stiintific demonstrat si atunci ce pot sa fac eu???

      timpul spune ca este de mers ori la bal ori la spital, de la caz la caz...
      mie imi place la bal: muzica, dans, atmosfera, oameni relaxati imprejur, etc.
  • +13 (23 voturi)    
    Demografia (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 9:38)

    JohnnyBGoode [utilizator]

    "În asemenea condiții, numărul profesorilor va trebui redus consistent ..."

    Doar numărul popilor, parlamentarilor și milițienilor nu trebuie redus niciodată!
    • +6 (14 voturi)    
      We need far less education (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 16:40)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGoode

      "Daca toata lumea ar invata carte, n-ar mai avea cine sa ne traga ciubotele."

      https://www.youtube.com/watch?v=bsdQeAGakL0
      • -9 (11 voturi)    
        Inca un fan (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 16:58)

        moto33 [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        Edward Dutton, al psihologiei evolutioniste imbinate cu religiozitatea.
  • +8 (28 voturi)    
    Educatie Sexuala nu Religie la sate (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 9:41)

    clement234 [utilizator]

    Suntem tara din Europa cu cele mai multe mame minore dar BOR si Florin Citu refuza introducerea Educatiei Sexuale in zonele defavorizate
    • +2 (16 voturi)    
      Gresit (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 16:35)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui clement234

      Citeste statistica UE nu preluarile din articole marxiste. Sintem pe primul loc la mame sub 20 de ani. Nu se publica statistica de minori/majori. Faptul ca Franta e pe primul loc la categoria peste 40 nu stiu daca e de lauda.
      Pur si simplu romanii s-ar putea sa faca copii mai devreme. Medical cred ca e mai bine. S-ar putea sa fie si ceva istoric, pentru ca acum 30-40 de ani daca ajungeai la 25 de ani si nu aveai copil era problema. S-ar putea sa fie si impactul unei minoritati unde traditional casatoriile au loc foarte devreme.
      Deci cata vreme acel copil e dorit si iubit de o familie nu vad nevoia de a promova agresiv avortul si contracepti, politica pe care pare ca si-o asuma un partid de la noi.
      • -3 (9 voturi)    
        care articole marxiste (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 22:03)

        zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        care politici socialiste din Eu ?
        A, vrei să înjuri USR ? Fă-o tată direct.
    • -1 (3 voturi)    
      sunt multe care se pot spune aici (Duminică, 6 iunie 2021, 8:54)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui clement234

      1. consumul de alcool - vezi si numarul de accidente din care 60% pietoni cu alcool...
      Cand iei alcolul in exces pierzi controlul...

      2. vise desarte bagate in mintisoarele unor copile care devin tinte ...

      3. politia nu stie, nu aude, nu vede pentru ca salariu este salariu si merge si fara munca care strica mintea, urechea si vazul si te imbatraneste inainte de vreme ca de aia iesi la pensie la 40

      dar cred ca toate ar fi curmate daca stii ca poti sa exploatezi sansa/oportunitatea de a munci decent si a primi un salariu /venit.

      este insa o problema sistemica, cu alte cauze, si in europa - iaca reforma ratata de multi.
  • +6 (14 voturi)    
    Interesant că țările religioase.... (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 9:55)

    Nyk1 [utilizator]

    ...catolice dar mai ales ortodoxe, stau mai bine în acest clasament.
  • +6 (20 voturi)    
    De fapt stirea e (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 16:45)

    Anarb [utilizator]

    In pofida stimulentelor 0 si a campaniei anti-familie dusa de un partid marxist de la noi 70% din romani aleg inca sa-si intemeieze o familie inainte de a face un copil.
    Nu e rau. Sint curios la cat creste procentul daca pui si casatoriile la 1-2 ani de la nasterea copilului. Probabil procentul se duce spre 80+ ceea ce arata doar ca sintem prea saraci sa ne permitem si un copil mic si o nunta simultan si poate nu foarte calculati si prevazatori ca natie. Ce surpriza!
    • 0 (18 voturi)    
      Clar (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 19:39)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

      Asta ai inteles tu din articol? Ca 50% din copii se nasc in afara casatoriei in mediul rural pentru ca asa "aleg" parintii? Emanciparea incepe la sat? :))

      Romania analfabetilor functionali. Semnezi un act, bagi un plic in buzunar la popa si "ai intemeiat o familie"! Ca altfel pleaca barbatul de acasa in loc sa te bata toata viata. Si iese copilul stramb. Familia traditionala ortodoxa.. cu buda in fundul curtii si mame la 14 ani.
      • +2 (4 voturi)    
        Apropo de analfabeti (Luni, 7 iunie 2021, 7:44)

        Anges [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Corect se spune analfabeti functional.
    • -5 (9 voturi)    
      care campanie anti familie (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 22:04)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

      a cărui partid marxist din RO ? Iar ne jucăm cu termenii
  • +7 (11 voturi)    
    vrajeala (Sâmbătă, 5 iunie 2021, 23:25)

    martel55 [utilizator]

    indivizii astia care nu vor sa se casatoreasca dar pretind ca au atatea d eoferit unui copil sunt niste oipocriti...in realitate sunt indivizi care nu se pot implica emotional, nu mai au aceasta capacitatevicitme ale progreissmului care are deviza CARPE DIEM, au fost educati sa mai poata avea relatii serioase decat cu jobul, sa poata fi storsi de multinationale si sa aiba timp doar de cheltui banii tot in favoarea acestora.....e adevarat ca lucrurile sa nu mearga intotdeauna fericit intr-o relatie, dar sa iti propui pur si simplu sa nu ai una serioasa ci doar intlaniri fara implicare emotionala dneota doar o persoana cu dizabilitati emotionale, si culmea, mai sunt si promovate asemenea persoane...copilul ala ce va invata de la o asemene apersoana?ca e improitant doar sa castige cat mai multi bani, de parca ar fi robot?
  • +4 (10 voturi)    
    Egoism si egocentrism (Duminică, 6 iunie 2021, 0:21)

    Stefannel [utilizator]

    Dezvoltarea profesionala si personala are si beneficii si dezavantaje.
    Corect, daca o femeie are un job bun datorita efortului personal, isi permite un apartament si se descurca cat de cat, este normal sa se intrebe "de ce ar avea nevoie de un partener/sot" daca se descursa singura. De ce sa se streseze, sa se schimbe, sa fie loiala, corecta, cinstita, devotata unui partener daca ea isi ofera deja singura tot (aproapre tot) ce are nevoie: mancare, acoperis, stabilitate financiara.

    Intr-o oarecare masura, pot intelege aceasta mentalitate, dar de cele mai multe ori ea este imbratisata de oameni cu o gandire egocentrista, oameni care au incredere doar in ei, nu vor sa se schimbe pentru altii si nu vor sa faca compromisuri, adica toate acele lucruri ce vin la pachet cu o relatie/casnicie.

    Poate sunt de moda veche, dar casatoria este un juramant fata de Dumnezeu, prieteni, familie, ca vei face tot ce poti si iti vei ajuta partenerul pana la sfarsitul vietii, ca te vei sacrifica pe tine pentru partener. Cred ca asta este lucrul ce ii sperie pe multi: angajamentul.

    Desigur, traim si intr-o lume ce devine din ce in ce mai superficiala, imorala si corupta iar drumului spre a gasi un partener real si adevarat este din ce in ce mai greu.
    • -4 (6 voturi)    
      Ele nu (Duminică, 6 iunie 2021, 6:52)

      moto33 [utilizator] i-a raspuns lui Stefannel

      gasesc un partener frumos care sa castige mai mult decat ele. Nu se asociaza cu unul nevrednic. Dumnezeu nu exista din punctul de vedere al teoriei evolutiei.
      "juramant fata de Dumnezeu, ca vei face tot ce poti si iti vei ajuta partenerul pana la sfarsitul vietii, ca te vei sacrifica pe tine pentru partener", ce gluma, ahahahha.
      • +5 (7 voturi)    
        Explicatie pentru un ateu (Duminică, 6 iunie 2021, 9:27)

        Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui moto33

        Daca nu esti in stare sa relationezi sanatos cu un adult, de ce crezi ca o sa fii capabil sa relationezi cu un copil?
        Pentru ca acel copil e usor de modelat si manipulat si-l vei transforma intr-o extensie a ta.
        • -6 (6 voturi)    
          Scuze, pentru comentariul vulgar (Duminică, 6 iunie 2021, 9:42)

          moto33 [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

          Nu-s ateu, dar explicam din perspectiva unui ateu. Copilul ala poate fi oricum modelat de alte medii care nu sunt sub controlul meu: informatii pe internet, reddit, youtube(influenceri), scoala, Netflix, carti, anturaj, sistemul de valori al prietenilor, colegilor etc.

          Chiar daca eu relationez sanatos cu o partenera, poate sa se razgandeasca si sa se indrepte spre optiuni mai bune.
          • +4 (6 voturi)    
            A fi ateu nu e nici rau nici bine (Duminică, 6 iunie 2021, 10:46)

            Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui moto33

            Iti explicam tot din perspectiva unui ipotetic ateu.

            Iti explicam de ce nu ar privi un ateu cu ochi buni decizia unei femei singure de a face un copil si de a-l priva de un tata.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by