Ministrul Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, spune că va fi aplicată o taxă de drum în funcție de cât este folosit acesta, iar distanța și cantitatea de mărfuri sunt criterii luate în calcul. Ghinea a mai afirmat că măsurile de reducere a poluării sunt parte din negocierea cu Comisia Europeană pentru ca România să primescă prin PNRR mai mulți bani pentru infrastructura rutieră și că urmează să se decidă cum anume va fi descurajată înmatricularea mașinilor vechi: "Trebuie să evităm să mai fim cimitirul de maşini vechi al Europei".

MasiniFoto: Presse750, Dreamstime.com
  • “La transport vorbim de o schimbare a modului în care se taxează transportul de mărfuri. În acest moment, acea rovinietă pentru transportatori nu ține absolut cont de cât folosești drumul, plătești la fel. După ce se vor achiziționa mijloacele tehnice de a măsura cantitatea de mărfuri, se va aplica o taxă în funcție de cât folosești drumul. Dacă folosești pe distanțe mai lungi, transporți mai multă marfă, atunci plătești mai mult și invers", a spus Ghinea, în conferința de presă în care a prezentat PNRR.

El a vorbit și despre o "politică de descurajare a înregistrării maşinilor vechi": "Nu este decisă forma în care se va întâmpla acest lucru, dar trebuie să evităm să mai fim cimitirul de maşini vechi al Europei".

CITEȘTE ȘI:Vor crește taxele în următorii ani? Trei lucruri insuficient explicate în PNRR: taxarea muncii și capitalului, proprietăți și autovehicule