Noua lege a pensiilor: formula de calcul a pensiei va fi schimbată

de D.D.     HotNews.ro
Miercuri, 2 iunie 2021, 16:11 Actualitate | Esenţial


Pensionari
Foto: pxfuel.com
Noua lege a pensiilor vine și cu o nouă formulă de calcul, a cărei introducere este asumată de guvern în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Noua formulă de calcul a pensiei va fi bazată de numărul de puncte realizat de beneficiar potrivit principiului contributivității.

Pensiile speciale sunt limitate la nivelul permis de Constituție, se mai arată în PNRR.


Noua formulă de calcul a pensiei



„Se încearcă în acest fel corectarea unei mari părți din inechitățile sistemului public de pensii prin eliminarea indicelui de corecție și a stagiului complet de cotizare diferit. Acest aspect poate fi realizat prin noua formulă de calcul a pensiei, formulă care are ca principiu de calcul produsul dintre numărul total de puncte cu valoarea unui indicator de pensie, un mecanism de indexare standard și sustenabil financiar (în locul creșterilor ad-hoc), care ar asigura predictibilitatea pe termen mediu și lung a cheltuielilor cu plata pensiilor, eliminând în acest fel toate cheltuielile aferente reprezentării intereselor statului”, se arată în document.

Potrivit sursei citate, reforma sistemului presupune adoptarea unei noi legi a sistemului public de pensii simultan cu înlocuirea Legii 127/2019, inclusiv eliminând stabilirea unei perioade fixe de contributivitate de 25 de ani.

Conform prevederilor noii legislații, se vor evalua toate dosarele de pensii aflate în plată, în vederea recalculării acestora. Nivelul mediu al pensiilor va crește pe seama creșterii cu precădere a pensiilor mici, menținând ponderea cheltuielilor cu pensiile în PIB, astfel încât indicatorul de sustenabilitate pe termen mediu și lung să nu indice un risc ridicat.

„Recalcularea pensiilor este o necesitate dată de inechitățile din sistem, care au făcut ca mulți pensionari să se adreseze instanțelor pentru că la muncă / contribuție similare au pensii diferite – peste 25.000 de procese în ultimii cinci ani au dus la costuri pentru stat de aprox 42 milioane lei. În prezent se află pe rol aprox. 22.000 de dosare. Se estimează că, în cazul de neintervenție, în următorii ani vor fi declanșate aprox. 50.000 de litigii. Această problemă e în curs de agravare și poate fi rezolvată doar printr-o acțiune curajoasă și asumată de recalculare a tuturor dosarelor, pentru a rezolva cauza problemei”, se mai arată în document.

Potrivit sursei citate, se are în vedere creșterea pensiilor mici (și nu numai) prin valorificarea veniturilor brute realizate până la data de 01.04.2001 pentru care s-au calculat contribuții de asigurări sociale în vederea atingerii obiectivului asumat de a putea plăti o pensie decentă celor cărora aceste venituri nu le-au fost luate în calcul la momentul stabilirii cuantumului pensiei.

De asemenea, sunt preconizate o serie de masuri pentru stimularea rămânerii în activitate, iar un proiect de act normativ vizează creșterea vârstei standard de pensionare, facultative, la 70 de ani. Astfel, se urmărește și egalizarea vârstei standard de pensionare între genuri.

Totodată, contribuțiile la Pilonul II (în prezent 3,75%) vor crește în linie cu prevederile Strategiei Fiscal-Bugetare pentru a asigura sustenabilitatea pe termen lung a sistemului de pensii.

Obiective vizate în cadrul reformei sistemului de pensii:

  • Asigurarea unui sistem de pensii sustenabil din punct de vedere financiar prin includerea în noua legislație a unui mecanism de indexare a pensiilor clar și corelat cu realitățile economice. Noul mecanism va avea la bază indicatori reali și predictibili, care să genereze încredere în sistem concomitent cu asigurarea unei predictibilități reale a evoluției pensiilor publice.
  • Cheltuielile cu pensiile se vor concentra pe creșterea mai mare a pensiilor mici și se vor menține ca pondere în valoare totală a PIB-ului, astfel încât indicatorul de sustenabilitate pe termen mediu și lung să nu indice un risc ridicat.
  • Întărirea principiului contributivității astfel încât cuantumul pensiei să reflecte activitatea profesională și contribuția la sistemul public de pensii, în raport de veniturile realizate de asigurat.
  • Asigurarea recalculării, conform noului cadru legal, a aproximativ 5 milioane de dosare de pensii, din format electronic şi/sau letric existente la nivelul caselor teritoriale de pensii.
  • Digitalizarea CNPP și a structurilor teritoriale pentru automatizarea și simplificarea interacțiunii digitale cu beneficiarii, dar și pentru creșterea ritmului de procesare a solicitărilor în vederea îmbunătățirii serviciilor oferite.
  • Digitalizarea funcționării sistemului de pensii private și diversificarea investițiilor din pilonul II de pensii.

Noua lege a pensiilor



Ministerul muncii va propune modificarea legislației aferente în Guvern spre a fi ulterior adoptată de către Parlament. Elementele avute în vedere la reformarea sistemului public de pensii sunt:
  • O formulă nouă de calcul a pensiei bazată pe numărul total de puncte realizat de titular având în vedere principiul contributivității astfel încât cuantumul pensiei să țină cont integral de contribuțiile de asigurări sociale plătite fără să mai intervină alți factori în stabilirea acestuia.
  • valorificarea veniturilor brute realizate până la data de 01.04.2001 pentru care s-au calculat contribuții de asigurări sociale în vederea atingerii obiectivului asumat de a putea plăti o pensie decentă celor cărora aceste venituri nu le-au fost luate în calcul la momentul stabilirii cuantumului pensiei.
  • stimularea continuării vieții active a celor care au împlinit vârsta de pensionare în vederea echilibrării bugetului asigurărilor sociale, reducând astfel creșterea numărului de pensionari concomitent cu creșterea numărului celor care contribuie.
  • contractul de asigurare cu privire la cumpărarea de vechime oferind posibilitatea celor ce nu îndeplinesc condițiile de pensionare (stagiu minim de cotizare de 15 ani) să-și achiziționeze diferența de stagiu necesară obținerii unei pensii, evitând astfel rămânerea fără niciun venit la momentul atingerii vârstei de pensionare.
  • stagiul complet de cotizare nu va mai fi utilizat în noua formulă de calcul, acesta va avea un rol determinant doar în stabilirea eligibilității condițiilor categoriei de pensie, fără impact în noua formula de calcul pentru determinarea cuantumului pensiei, nu se va utiliza împărțirea numărului de puncte realizate la un numitor stagiu de cotizare). modificarea categoriei de pensie anticipată.-digitalizarea funcționării sistemului de pensii private și diversificarea investițiilor din pilonul II de pensii.
Noua formulă de calcul a pensiei va intra în vigoare oadată cu noua lege a pensiilor a cărei trimitere în Parlament va fi făcută în 2022. .






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















83590 vizualizari

  • +15 (33 voturi)    
    //// (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:25)

    GemstonesPig [utilizator]

    Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale este legea dupa care este constituita CCR. Articolul 5 spune ca sunt 9 judecatori. Actualul parlament poate modifica legea sa exista 15,19,21 de judecatori si diluezi influenta PSD. si curtea nou constituita declara principiul contributivitatii legal si obligatoriu si pensiile speciale fiind suplimentare pot fi modificate de orice guvern pentru a asigura politica bugetara stabilita. Sau pot fi impozitate 99% ce depaseste pensia medie contributiva din ramura respectiva. etc etc, se pot face multe doar sa existe vointa
    • +26 (34 voturi)    
      Penibil! (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:34)

      gebica [utilizator] i-a raspuns lui GemstonesPig

      Pensiile speciale vor fi limitate la nivelul permis de constituție. Care e acela și unde e specificat. Nu e, deci e ZERO. Restul e abureală.
      • +8 (10 voturi)    
        De acord (Joi, 3 iunie 2021, 8:37)

        dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui gebica

        Pensiile speciale vor fi limitate de constitutia facuta tot de ei beneficiarii. Deci si constitutia este o lege , care poate fi modificata tot de oameni. Se ascund in spatele diferitelor scuze penibile pentru a-si pastra avantajele obtinute hoteste fara nici o justificare. Au ajuns sa primeasca pensii mult mai mari decat ar fi trebuit sa contribuie .Iar noi cei care am platit corect nu primim nici cel putin drepturile ,ei modificand continu legea pensiilor in favoarea lor a hotilor. Sa facem un exercitiu de logica. Daca noi bunii contribuabili nu mai platim multitudinea de impozite si taxe , s-ar ajunge in situatia ca statul sa nu mai poata platii salarii si pensii, va intreb raman doar cele speciale? Ce legatura are sistemul de pensii cu economia si PIB-ul. Economia-ar trebuii administrata de voi cei de la putere , faceti ca economia sa fie eficienta pentru a plutea platii activitatile din tara pentru asta santeti platiti regeste . Daca nu va pricepeti sau furati tot ce se produce ar trebuii sa mergeti la inchisoare ,nu in vile si masini luxoase . Banii stansi in decursul vietii pentru sistemul de pensii si asigurarea de sanatate , corect ar fi ca in tarile adevarat democrate, sa fie adunate intr-un cont personal si administrate de niste entitati indepente de stat , iar folosirea lor de catre toti doritorii sa fie taxate ca orice imprumut. Toti bani adunati pentru fiecare sa fie folositi de catre contributor. Iar cand s-au terminat fiecare ar trebuii sa-si platesca in continuare, iar in cazul decesului sa revina urmasilor. Nu noi santem la putere ca sa platim bani pentru nemunca si pentru multiple avantaje si sporuri pe care le primiti de la noi. Nu prin recalcularii infinite se rezolva problema pensiilor ci printr-o lege unitara bazata pe contributivitate si perioada contributiiei. Iar banii fiecaruia care a contribuit sa fie intr-un cont personal. Iar problemele sociale ar trebuii sa le rezolvati voi politicieni prin politicile voastre nu de catre noi.
        • -3 (9 voturi)    
          Să nu uităm nicio clipă... (Joi, 3 iunie 2021, 13:38)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

          Pensionarii ce se tânguie azi că au pensii mici și înjură pensiile speciale ce într-adevăr înghit (împreună cu ele ale armatei și milițienilor comunilști) o bună parte a bugetului de țării, sunt cei ce au votat cu două mâini și cu rânjete fericite constituția psihedelică a lui Toni Iorgovan & Iliescu. La vremea respectivă eram copil dar îmi amintesc și azi cum tata încerca să le explice imbecililor ce cretinism votează cu mestecătoarea întinsă de la o ureche la cealaltă și dinții galbeni la soare:

          - Averea se prezumă licită. Nu hoțul trebuie să demonstreze cum a strâns o avere de milioane de euro dintr-o leafă modestă, ci procurorii trebuie să dovedească fiecare furtișag - ceea ce e imposibil.

          - Referendumul nu e obligatoriu. A se vedea cele din 2009 despre mărimea parlamentului și desființarea senatului. În mod normal constituția trebuia să aibă o prevedere care să dizolve parlamentul dacă acesta nu reușește implementarea în legislație a unui referndum valid în X zile de la validarea sa.

          - Orice reviziurie a constituției trebuie în prealabil aprobată de curtea constituțională. Dacă ai oamenii tăi acolo nu te mai temi de nimic. 9 paraziți de la curte sunt mai tari ca votul a 100% din români.

          - Curtea constituțională nu răspunde în fața nimănui. Orice hotărâre oricât de arbitrară, absurdă, sau nedreaptă devine mai tare ca orice lege sau ca voința a 100% din români.

          - Niciun „drept dobândit” nu poate fi restrâns. Asta înseamnă că dacă generalul izmenelor Gabi Oprea primește o pensie de 50000 lei pe lună NIMENI și NIMIC nu i-o mai pot tăia sau anula

          Cu timpul statul nu va mai fi capabil să plătească pensiile populimii. Deja lefurile și pensiile de stat depășesc 70% din buget. Statul va fi forțat să tipărească bani și să jongleze cu punctele de pensii. Cei mai afectați vor exact nenorociții cu pensii mici fără a căror prostie și răutate actuala constituție nu ar fi putut fi votată.

          Primiți exact ce meritați!
          • -1 (3 voturi)    
            Nu toti au votat cu doua maini (Joi, 3 iunie 2021, 15:04)

            dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            Eu i-mi taiam o mana decat sa votez cu comunistii. Pe multi i-au prostit cand a concurat ilici iliescu cu vadim, exemple singura disidenta cu adevarat Doina Cornea , Ana Blandiana si altii au votat cu iliescu . Mai bine il votau pe escrocul nebun de vadim. Eu nu am votat cu nimeni. Acum de o buna bucata de timp nu mai ma prezint la vot ca totii ne-au inseala asteptarile , de la campeanu, la constantinescu si, ciolos .In sfarsit sasul nostru care traind in mediul nostru a fost infectat cu microbul de hot. El a facut mai mult rau asa zisilor adversari ai psd-ului pnl. pnl fiind=psd2. Iar usr in frunte cu increzutul de barna si care in scurtul timp de cand a aparut ne-a aratat ca nu este cu nimic mai bun decat ceilalti. Ciolos a fost compromis cand l-a pus iohanis pentru un an premier, avand grija psd-ul sa-l compromita , sugerand ca nu a facut intr-un an cat n-au facut ei in peste 30 de ani. Ghinionul nostru a fost sa ne nastem aici in cocina asta cu atatia hoti care sau bagat in politica. Ce soarta putem avea cand toti care ne-au dat orecare sperate , au reusit in scurt timp sa ne insele asteptarile. Daca peste 30 de ani nu a aparut cu adevarat un singur om cu adevarat valoros , care nu se gandeste numai le si incearca sa faca ceva si pentru alti. ciolos si barna ar putea intra in istorie alegandu-l presedinte partidului , pe Catalin Drula care arata altfel decat gasca asta care s-a bagat la putere . Catalin Drula arata ca este altfel de om care zice si face , pana nu pun tunurile pe el psd,pnl cu aliatii lor pentru ca le strica firma facand ceva si pentru cei care il platesc. Cat priveste curtea constitutionala , alta institutie de trantori bine platiti pana la moarte. Ei hotarasc ce sa faca tara, ei sant mana de fier a lui dragea si altor dragnei. Ei sant dumnezei pe ei nu-i mai controleaza nimeni. Trist este ca politicieni dupa 1989 au reusit sa faca din romania primul stat mafiot neocomunist.din lume. De ce sa mai mergi la vot , ca sa fi complicel lor.
          • 0 (2 voturi)    
            averi (Joi, 3 iunie 2021, 18:00)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            Nu comentez restul postarii, dar a contesta un principu de drept privind "prezumtia de nevinovatie"ca re incumba si afirmatia " Averea se prezumă licită.", aplicat de peste 200 de ani in toate tarile democrate( si nu numai) este aiuritor. s-au facut pre multe abuzuri incalcand acest principu pentru a te mai gandi azi sa-l contesti.
    • +1 (15 voturi)    
      CCR (Miercuri, 2 iunie 2021, 19:31)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui GemstonesPig

      Inainte sa fabulezi ( 15-19-21, de ce nu 101?) stii, macar, cine numeste membrii CCR?
    • -1 (7 voturi)    
      Penibil, deci dupa mintea ta creata (Joi, 3 iunie 2021, 8:27)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui GemstonesPig

      noua curte va declara constitutionale toate legile declarate neconstitutionale de vechea curte, adica Constitutia nu se schimba dar se schimba interpretarea ei dupa o noua curte favorabila politic noi puterii, asta da, curat murdar coane!
  • +11 (37 voturi)    
    Madam Turcan arunca praf in ochii contribuabililor (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:30)

    Ochiana [utilizator]

    De cand a intrat in functie nu face decat sa traga de timp....de 6 luni de cand a intrat in functie tot ameninta cu noua lege a pensiilor si cu timpul necesar recalcularii.
    Si cu pixul daca le calculai si tot reuseai in 6 luni.
    Trage de timp pentru ca indiferent de legea pe care ar scoate-o, statul oricum trebuie sa plateasca in plus fata de ce da acum.

    Deocamdata ii merge, dar nu stiu pana cand. Nu stiu daca mai mult de un an.

    Schimbati-o si aduceti-o din nou pe Violeta Alexandru. Facea treaba mai buna, macar nu mintea oamenii.
  • +31 (45 voturi)    
    Si pentru (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:38)

    My50cents [utilizator]

    Pensiile speciale ce formula de calcul se va aplica ?
    Intreb pentru un prieten ��
    • +13 (17 voturi)    
      aia din constituție (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:37)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui My50cents

      deci nu se schimbă NUMIC pt cei pensionați special.
      CCR: “ ce s-a dat nu se mai ia” și ca argument va fi și că cei care au primit indice de corecție 40% în 2020 și 2021, nu li se va tăia, vor rămâne cu aceeași pensie până la egalizarea cu noua formulă!
      • -2 (10 voturi)    
        indice de corectie (Miercuri, 2 iunie 2021, 19:36)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Poti sa indici cine sunt " cei care au primit indice de corecție 40% în 2020 și 2021...," ?!
        • +1 (9 voturi)    
          mai exact, 41% (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:39)

          revo [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Au primit acest indice toti cei care au iesit la pensie in acest interval.
          Pentru 2021, au ignorat formula legala, dupa care se calculeaza in mod normal acest indice, pentru ca ar fi fost mai mare de atat. Cel putin asa calculasem eu, pe baza datelor de la Statistica.

          Probabil mai ai mult pana la pensie si nu esti informat.
          • +3 (5 voturi)    
            ai dreptate (Joi, 3 iunie 2021, 11:13)

            Wn [utilizator] i-a raspuns lui revo

            au pacalit oamenii (pentru 2021 nu au mai calculat indicele) nu stiu de ce ai primit minusuri.
          • 0 (2 voturi)    
            indice de corectie (Joi, 3 iunie 2021, 12:02)

            unacare [utilizator] i-a raspuns lui revo

            Pentru 2021 este 1.38. Dar, conform unei decizii CCR, daca indicele de anul asta e mai mic decat cel din anul anterior se aplica cel de anul trecut.
    • +16 (18 voturi)    
      90%din (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:43)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui My50cents

      BRUTUL ultimei luni, care va conține și diurna, salariulbrut PLUS toate sporurile de stres, confidețialitate, pericol de radiații, praf, mucegai, corectitudide, limbi străine, concediu, ajutoare de nuntă, înmormântare, doctorate, chirie pt alt oraș, ore suplimentare, spor de calculator, etc, că mai sunt multe neștiute
    • +9 (13 voturi)    
      Este o formula (Miercuri, 2 iunie 2021, 19:26)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui My50cents

      Pe care noi “prostii” nu o intelegem ��, dar pe care tot noi le platim..
    • +3 (3 voturi)    
      pentru aia (Joi, 3 iunie 2021, 10:15)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui My50cents

      muncim noi pana murim...
      ce nu ai inteles?!
  • +36 (50 voturi)    
    Desfiintarea pensiilor speciale si nesimtite (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:40)

    Cozmin II [utilizator]

    Suntem satui de minciunile si de tergiversarile lor.
    Pensiile speciale trebuie sa fie desfiintate imediat.
    Nu scrie nicaieri in Constitutie despre pensii speciale.
    Deciziile CCR privind pensiile speciale reprezinta un abuz in serviciu si trebuie sa fie ignorate, asa cum a cerut CJUE.
    Pensiile speciale nu sunt drepturi castigate, ci sunt privilegii nesintite si nemeritate.
    Cand guvernul plateste milioane de euro lunar, pentru niste salarii, pensii si indemnizatii nesimtite si nemeritate, nu poti spune ca nu sunt bani pentru majorarea pensiilor.
    Decizia a fost luata si pensiile trebuie sa fie majorate.
    Decizia politica pe care trebuie sa o ia guvernul este de unde sa taie, sau cum sa impoziteze, daca nu poate majora, asa cum a fost deja stabilit si votat.
    Sa majoreze de trei ori, de patru ori sau de cinci ori salariile parlamentarilor, ale primarilor si ale consilierilor au putut.
    Pentru ei s-a putut imediat, fara nicio discutie, fara nicio amanare, fara nicio tergiversare.
    Pentru majorarea substantiala si aberanta a finantarii partidelor au gasit imediat bani.
    Cand au pus mana pe guvernare au promis ca vor majora pensiile cu 40%.
    Ministrul finantelor a spus ca a prevazut bani in bugetul aprobat pe 2020, pentru majorarea pensiilor cu 40%.
    Au mintit, au deturnat banii sau i-au furat ?
    Trebuie sa
    – desfiinteze sau sa impoziteze pensiile speciale si nesimtite
    – reduca salariile nesimtite si nemeritate ale parlamentarilor, primarilor, consilierilor, ale celor de la ASF, de la ANRE, de la ANCOM etc.
    – desfiinteze indemnizatiile falsilor revolutionari
    – desfiinteze indemnizatiile falsilor academicieni, de la falsele academii (de fapt, niste obscure ONG-uri sau SRL-uri)
    – desfiinteze subventinarea de la buget a partidelor
    – desfiinteze finantarea asa-zisei case regale
    – desfiinteze Institutul Tapului Levantin si Institutul Revolutiei
    – reduca masiv sumele din PNDL, din care primarii risipeau banii pe lucruri inutile, doar pentru comision
    • -1 (23 voturi)    
      ca sa modifici (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:41)

      Mihalav [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin II

      Constitutia ai nevoie de 2/3 voturi in Parlament. Cand a spus CJUE sa fie ignorate hotararile CCR? Nu mai credeti toate prostiile pe care le auziti la TV. Nimeni nu pate mari pensiile cu 40% fara sa porneasca o inflatie galopanta.
    • -4 (18 voturi)    
      Sunteti infierbantat si ilogic (Miercuri, 2 iunie 2021, 19:26)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin II

      Doar un exemplu: "Deciziile CCR privind pensiile speciale reprezinta un abuz in serviciu si trebuie sa fie ignorate, asa cum a cerut CJUE."

      CJUE s-a referit numai si numai la decizii CCR care incalca prevederi europene din tratatul de aderare, MCV inclus fiind ca parte din tratat.

      Asta nu are absolut nicio legatura cu pensiile speciale, nu exista astfel de referiri in tratatul de aderare. E strict treaba Romaniei.

      Deci, nu, deciziile CCR privind pensiile speciale NU POT SA FIE IGNORATE.

      Nu avem alta sansa decat sa asteptam schimbarea judecatorilor la CCR. Si nu ar trebui sa uitam cine i-a numit acolo pe Dorneanu si compania. Dar am uitat deja. PSD a castigat alegerile in 2020, ca numar de voturi. Pe bobor l-a durut undeva de judecatorii numiti de PSD la CCR si de pensiile speciale.
    • +2 (4 voturi)    
      da! (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:39)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin II

      .
    • -1 (3 voturi)    
      Boc a incercat ceva dar degegeaba. (Joi, 3 iunie 2021, 23:21)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin II

      Sant de acord cu ce ceri dar asta nu se va intampla in viata noastra . Dupa cum spun hotii astia este un bun castigat. Nu stiu unde pe front, mostenire sau de unde ?Boc le-a taiat indemnizatiile la revolutionari si pensile celor de la curtea de conturi dar a venit imediat plagiatorul de ponta si le-a dat inpoi. Nimeni nu poate sa il dea pe mana procuraturii pe infractorul de ponta, cel care si-a obtinut intrarea in barou cu o diploma plgiata. Mai exista legi la noi sau legile sant doar pentru prosti.
  • +13 (35 voturi)    
    Legea NU va exista pana in 2023 cel putin (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:41)

    Gryphus [utilizator]

    daca legea asta va exista vreodata va fi dupa 2023 cand PNL NU va mai fi la guvernare.

    pana atunci doar vorbe si promisiuni desarte.


    Nimic despre cumul pensie - salariu la stat
  • +5 (17 voturi)    
    si PSD (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:04)

    mongolul [utilizator]

    sustinea aceleasi idei; 15 an contributivitate etc... Unde-i diferenta?
    • +4 (12 voturi)    
      In formula de calcul fixa (Miercuri, 2 iunie 2021, 19:28)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui mongolul

      O formula fixa pentru calculul punctului de pensie, pe baza unor coeficienti care nu pot sa fie manipulati. rata inflatiei, cresterea PIB, etc.

      Asta ar elimina dementa inconstienta a unor partide de tip PSD care maresc punctul de pensie cu 2-3% in timpul guvernarii, apoi propun marirea din pix cu 40% a punctului de pensie cu 3 luni inainte din alegeri.
      • +5 (9 voturi)    
        atata timp cat datele sunt in mana Guvernului, (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:52)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        orice poate fi manipulat. Nu cred nimic din ce publica INSSE. Sunt minciuni ca si pe vremea lui Ceausescu, le aduc din condei dupa cum le convine. Si sunt atat de prosti ca, la un moment dat, una au publicat in tara, alta a aparut la Bruxelles!
      • +1 (5 voturi)    
        Impotriva minciunii: (Joi, 3 iunie 2021, 8:45)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        "PSD care maresc punctul de pensie cu 2-3% in timpul guvernarii, apoi propun marirea din pix cu 40% a punctului de pensie cu 3 luni inainte din alegeri." I-auzi:
        - in ultimii 3 ani de guvernare, PSD a marit punctul de pensie,( dupa Ciolos care-l marise cu 5%in 2016), astfel:2017-14,7%; 2018-10%; 2019-15%
        - pe 21 07.2018, Dragnea a prezentat la TVR 1 propunerile de crestere a pensiilor, salariilor, etc. pe perioada 2019-2020; Inclusiv cresterea cu 40% a pensiilor in 2020.
        - alegerile au avut loc in decembrie 2020, adica la doi ani si jumatate dupa declaratia lui Dragnea.
        - afirmatia acceptarii cresterii cu 40%( inainte si dupa alegeri) reprezinta marea minciuna a PNL si KWI. Ce zici de astea? Poate mai incerci si cu cititu' datelor oficiale, nu numai a lozincilor.
    • +2 (2 voturi)    
      diferenta Îi (Joi, 3 iunie 2021, 11:23)

      Wn [utilizator] i-a raspuns lui mongolul

      la VPR-valoarea punctului de referinta. la psd era 75 care inmultit cu nr. de puncte rezultau pensii mari. noii stapani de plantatie(numita Romania) vor sa puna VPR-ul 48(sau o valoare apropiata- oricum sa Îl micsoreze). calculati si vedeti diferenta.
  • +9 (21 voturi)    
    multa, (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:30)

    codrean [utilizator]

    prea multa vorbarie.
    Vechea lege, conceputa de Atanasiu, profesor de DreptulMuncii si intelectual constient de problemele sociale ale cetatenilor a fost- initial - foarte buna. ! E adevarat ca mai apoi a fost "completata" tendentios si clientelar. Chiar nu stiu cine lucreaza - efectiv, nu Dna Turcan - la legea asta si ce se vrea in fond ?
    Chestia cu "sustenabilitatea" ma sperie Adevarul este ca, dupa zecile-sutele de mii de pensionari facultative si anticipate-fortate de la inceputul anilor '90 si aducerea aici si a pensiilor fostilor CAP-isti numarul total al pensionarilor crescuse peste masura. Dar cum anii trec ... numarul acestora e tot mai mic. Mai sunt si pensiile-ajutoare sociale, finantate si ele de aici ! In tarile civilizate - in Anglia de 70 de ani ! - exista "pensia de batranete" pe care o primesc toti cetateni trecuti de 60-65 de ani, de la Bugetul de Stat ! Daca s-ar proceda stfel si la noi, bugetul 'din contributii" ar fi mai relaxat.. Si-ar mai fi, pentru cei mai tineri, pilonul I-II, pentru viitor....
    Impresia mea e ca se agita acest subiect pentru a abate atentia cetatenilor de la probleme curente-stringente !
    Si cand il aud pe Citu proclamandu-se "liberal-liberal" chiar ma trec fiorii. Liberal din epoca pre-Keynes ? Dar ce facem cu Statul Social, cu nevoile curente ale unor oameni necajiti ? Chiar totul doar cu ochii la "piata" si "profit"? Ale cui ???
    • +1 (11 voturi)    
      Fii liniștit. Nu crede toate prostiile. (Miercuri, 2 iunie 2021, 18:27)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Orice guvernare este obligată să respecte și să aplice legile în vigoare. Referitor la recalcularea pensiilor, pornește de la ideea că o formulă de calcul nouă care ți-ar diminua pensia, nu se aplică, pentru-că alte legi stabilesc că se aplică legea cea mai favorabilă ție. Formula este valabilă pentru noii pensionari și ție numai dacă îți aduce un avantaj-bani în plus. Nu crede ce spun unii despre liberali. Doctrina lor este ca toți să câștige bine, să fie cât mai puțini care să necesite ajutoare sociale. Este vorba de demnitate umană.
      • +3 (5 voturi)    
        doctrina (Joi, 3 iunie 2021, 8:15)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        " Nu crede ce spun unii despre liberali. Doctrina lor este ca toți să câștige bine, să fie cât mai puțini care să necesite ajutoare sociale. Este vorba de demnitate umană." E corect ! Dar hai sa credem in cifrele care ne spun ca, in lumea " libera", au crescut discrepantele dintre cei mai bogati si cei mai saraci. Conform nu "minunatei doctrine" ci aplicarii ei din toate puterile ( vezi actuala Ro.)
      • +2 (2 voturi)    
        Si (Joi, 3 iunie 2021, 16:18)

        Rdu [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        vi se pare ca aceasta guvernare respecta legile?
    • -1 (9 voturi)    
      Ce se vrea? (Miercuri, 2 iunie 2021, 19:34)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Mi se pare ca e destul de clar:
      - eliminarea pensionarilor anticipate sau macar ;imitarea lor drastica. Si nu sunt cateva, cum credeti. Sunt enorm de multe.
      - stabilirea unor formule clare pentru majorarea punctului de pensie, ca sa nu mai avem scorui a la PSD, care voia majorarea cu 40% din pix.
      - stimularea (nu stiu inca in ce fel, probabil ceva stimul fiscal) sa lucrezi cat mai mult, chiar si dupa varsta de pensionare. Ar putea sa fie de genul - dupa varsta de pensionare, nu mai platesti CASS sau impozit pe venit si primesti mai multi bani.


      Si nu par sa fie atat de absurde. Pentru ca deficitul la fondul de pensii e urias si creste in continuu. Pensionarea decreteiilor o sa fie bomboana pe coliva, daca nu se schimba ceva.
      • +7 (11 voturi)    
        Masurile (Joi, 3 iunie 2021, 0:36)

        Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        Nu Sunt “absurde” dar sunt cinice, avand in vedere contextul din Romania. O tara care isi pierde constant, an de an forta de munca (si stim prea bine de ce), sa ajungi sa iei masuri de genul.. mi se pare complet sclavagism.
        Am ajuns in punctul in care este clar ca romanii incep sa nu mai vada vreun viitor in Romania. De ce?
        Oameni calificati si chiar bine platiti in Romania (it isti, ingineri etc) ajung sa emigreze. De ce?
        Avem romanii care pleaca de foame, si ceilalti care pleaca de scarba.
        O sa ajungem in situatia sa ne pensionam la 90 de ani si tot nu o sa fie suficient.
        Romania moare incet, iar hapsanii care trag sforile se imbuiba in continuare. Sa vedem pana cand..
      • +4 (4 voturi)    
        pensionare anticipata (Joi, 3 iunie 2021, 12:07)

        unacare [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        Nu comparati pensionarea anticipata a unuia care are 60 de ani si a muncit 42 de ani cu a celor din MAI care are varsta de 42 de ani (nu ani de munca) si a muncit 18 ani.
  • +3 (11 voturi)    
    sunt (Miercuri, 2 iunie 2021, 18:53)

    nahir [utilizator]

    foarte curios cum vor fi motivate firmele particulare (că la bugetari am impresia că locurile de muncă se lasă moștenire generație după generație) să angajeze oameni trecuți de 55-60 ani și să-i țină pe tarlaua muncii până la cei 70 ani (mai mult și decât economiile dezvoltate din occident) preconizați ca limită de vârstă pt. pensionare.
    Din 2013 de când am observat că firma o ia spre falimentare, mi-am căutat de lucru. Unele firme ofereau posturi cu un specific identic cu ceea ce munceam deja, dar nu am primit nicio invitație, măcar, la interviu. Filtru numit anul nașterii (în cazul meu 1960) a funcționat impecabil și probabil nu mi-a mai citit nimeni CV-ul.
    Am avut și două încercări la bugetari. Una din ele era la Instituția Prefectului jud. Ilfov. Din cei 3 candidați câți eram l-am surprins pe unul, singur în sala de examinare scrisă împreună cu 2 din membrii comisiei de examinare. Atunci am știut că el e ”alesul”..
    Al doilea examen a fost la ASSMB. Bibliografia pt. examen însuma în jur de 500 de pagini. Nu un capitol dintr-o lege, altul din altă lege, etc. 500 de pagini de știut pe de rost și deci de învățat în cca 2 săptămâni. În timpul examinării scrise, am observat că din cei cca, 25 de candidați, doar vreo 4-5 persoane scriau febril de parcă erau puși pe redare automata, ca la casetofon.
    • 0 (12 voturi)    
      munca (Miercuri, 2 iunie 2021, 19:46)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      De ce nu-ncerci cu meditatii? Am auzit ca unu' si-ar fi luat 6 case asa. E-adevarat ca a meditat mult la povestea asta de succes.
  • +3 (7 voturi)    
    pensie (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:10)

    Stefan51 [utilizator]

    Potrivit sursei citate, se are în vedere creșterea pensiilor mici (și nu numai) prin valorificarea veniturilor brute realizate până la data de 01.04.2001 pentru care s-au calculat contribuții de asigurări sociale în vederea atingerii obiectivului asumat de a putea plăti o pensie decentă celor cărora aceste venituri nu le-au fost luate în calcul la momentul stabilirii cuantumului pensiei. cum o sa faceti fratilor chestia asta?acele venituri care nu au fost luate in calcul sint a celor care au muncit in acord,la calcularea pensiei nu s-au acceptat adeverinte de salar,s-au calculat doar veniturile din cartea de munca,am colegi care au dat in judecata casa de pensii si au pierdut,sa inteleg ca veti da sfoara in tara ca cei care au lucrat in acord si nu au crapat sa aduca adeverinte pentru recalculare?altfel ce veti recalcula?am 47 de ani munciti si o pensie decenta zic 1812lei,daca mi s-ar primi adeverinta cu veniturile si contributiile reale ar trebui sa mai primesc vre-o 300lei,dar vesnic acest daca,oricum nu stau la mila lor muncesc in continuare,1800lei nu pot inlocui 5000,lei,nu renunt la standardul de viata de dinainte de pensionare,in cazul meu visul lor cu cei 70 de ani functioneaza.....
    • +3 (9 voturi)    
      de unde sa mai aduci adeverintele cu acordul?! (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:49)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Stefan51

      S-a lucrat in acord pe vremea lui Ceasca. Cate din intreprinderile alea mai exista? De unde sa iei adeverintele?!

      Sunt vorbe goale, tampenii zgomotoase si atat.
      • 0 (0 voturi)    
        adeverinte (Vineri, 4 iunie 2021, 12:08)

        Stefan51 [utilizator] i-a raspuns lui revo

        sint indivizi cara au simtit pulsul si au cumparat arhivele firmelor falimentare,pe mine m-a costat 450lei adverinta cu veniturile din acord pe o perioada de 17 ani...astept luna septembrie si daca nu se schimba nimic la actuala lege, pot sa cer recalcularea pensiei cu contributia din perioada de munca in acord
  • +6 (8 voturi)    
    (v)orbeste lumea ... (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:58)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    prosteala dinspre decidenti catre cetateni continua ... vremea trece si explicatiile savante curg, modificari in bine tot NIMIC ...
  • +4 (6 voturi)    
    legalizarea jafului cu pensii fara contributivite (Miercuri, 2 iunie 2021, 22:18)

    hopsinoi [utilizator]

    face aceasta lege, deci e legea JAFULUI.

    Cum era versul ala "... din somnul cel de moarte", noi dormim si astea se bucura.
  • +3 (11 voturi)    
    UItati-va la aceasta Ministru (Miercuri, 2 iunie 2021, 23:07)

    vladulu [utilizator]

    Scire pe ea incompetenta. E doar unealta alti mare incompetent care din nefericire a fost preshul Romaniei. Oameni din aceasta categorie nu pot avea idei. Nu pentru ca idei nu sunt. Ci pentru ca idei nu incap in capetele lor de prosti si incompetenti. Oare dreapta din Romania este inconstienta de faptul ca datorita acestei proaste nu va mai castiga alegerile timp de doua decenii? nu ca acum le-ar fi castigat.
    • 0 (8 voturi)    
      Vladulu (Joi, 3 iunie 2021, 0:41)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui vladulu

      In Romania nu exista dreapta sau stanga, sa fim seriosi. Adica sa spui ca psd e stanga si pnl e dreapta este absurd. Sunt niste partide de tip mafiot care folosesc ideologii specifice de dreapta sau stanga pt a pacali electoratul. In final, electoratul fie de stanga sau dreapta, nu primeste nimic, doar promisiuni :))
  • +3 (11 voturi)    
    Speranta de viata in Romania este de 74 ani (Joi, 3 iunie 2021, 1:09)

    Frankie [utilizator]

    Speranta de viata in Romania este de 74 ani, iar varsta de pensionare va creste la 70 ?
    Adica astia vor sa muncim o viata intreaga pentru a beneficia de 4 ani de pensie ?
    • -5 (7 voturi)    
      Hehe (Joi, 3 iunie 2021, 9:00)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      74 de ani e speranta de viata LA NASTERE in Romania, postacule latrinist.

      Nu mai pacaliti pe nimeni cu prostia asta.

      La 65 de ani cand se iese la pensie speranta de viata este de 82 de ani pentru barbati si 87 de ani pentru femei.

      Deci nu vei beneficia de 4 ani de pensie ci, in medie, de 17 ani de pensie daca esti barbat si de 22 de ani de pensie daca esti femeie.
      • +3 (5 voturi)    
        aberant (Joi, 3 iunie 2021, 11:17)

        Stelistu [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        In Romania astazi ( nu la nastere) speranta de viata medie este de 75 de ani ( la fel Bulgaria, Letonia, Lituania) iar media din Franta, Germania etc. este cu 8 ani !?! mai mare= 83 ani.
        De unde ai scos postacule cretinitatea cu 82 si 87 ani in Romania ?
    • +2 (4 voturi)    
      Speranta de viata este calculata statistic (Joi, 3 iunie 2021, 10:08)

      wizard_mefisto [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Cei din mediu privat care sunt storsi sa dea 100% la patron credeti ca statistic ajung la 70 de ani ?
      Pe asta se mizeaza, au 1.2-1.4 mil de salariati bugetari care nu produc nimic si "cotizeaza" doar pe hartie ( deci inflatie) si cineva va trebui sa aduca bani si pentru acesti si atunci ce fac ei in loc sa stimuleze munca si sa nu mai plece forta de munca , mai strange surubul putin , mai pune o taxa , ridica varsta de pensionare sa nu mai apuce nimeni .
      La cresterea incasarilor la buget nu zice nimeni nimic , de hotia si coruptia de la vami , firmele capusa si fantome , neplata de TVA si altele forme de venituri .
      Ce reforme credeti ca pot ei sa faca ? Sa-si taie singuri craca de sub ei , sa lase ciolanul din mana , sa nu mai plece in vacante prin locuri exotice, sa nu mai cumpere ultima masina de fite, sa arunce cu bani copii lor prin toate localurile dubioase .
  • +2 (4 voturi)    
    Partide de stânga ? (Joi, 3 iunie 2021, 4:35)

    Observatory [utilizator]

    Absolut totul este pe stânga, deoarece stânga este nu departe de vechiul sistem care a dominat România din 1947, plus psd ul , fsn ul șamd.
    Nu exista o dreapta adevarata : nu exista o tradiție și poporul nu știe cu ce se mănâncă aceasta dreapta…
    Exista un partid asemanator cu cel Republican din State ?
    Nici in vis !
    Chiar și in State se bucura de popularitate crescânda, China cheltuiește miliarde pentru a domina …? Socialismul…
    Spălatul pe creier lucrează bine in scoli și universități și rezultatul ? Socialismul stupid care a distrus milioane de vieți ..
    Sănătate tuturor
  • 0 (2 voturi)    
    noua formula (Joi, 3 iunie 2021, 11:40)

    Stelistu [utilizator]

    Formula de calcul a pensiei care se vehiculeaza acum pare corecta, dar care va fi factorul cuantificabil de stabilire a valorii unui indicator de pensie ? Acest indicator poate fi luat arbitrar doar pentru a nu creste pensiile vreo 4 ani !?! De asemenea fata de formula de calcul din legea 127/2019 va mentine pentru mai mult timp inechitatile determinate de indicele de corectie si numitorul diferat calculat pana acum. Aspectul cresterii mai mare a pensiilor mici in contextul in care valoarea indicatorului de pensie este o constanta ( altfel creeaza inechitati) mi se pare bizara, iar cresterea valorica a pensiei si nu procentuala duce iarasi la inechitati. Sau vor face ca guvernul Boc care a aplicat in 2010 contributia de sanatate de 5,5% a pensionarilor peste 740 lei la intreaga pensie !?! Ce pretentii sa ai de la o bursiera a unei tari dictatoriale ? Clar pensiile vor fi inghetate pana in 2024, dar pensiile speciale nesimtite vor ramane. Asa cum au promis in campanie astea erau prioritatea zero ! Doar abureala !
    • +2 (2 voturi)    
      Pacaleala recalcularii (Joi, 3 iunie 2021, 17:28)

      Ghida2020 [utilizator] i-a raspuns lui Stelistu

      Se vede de la o posta ca de fapt nu este alt interes decat de a trage de timp si de fapt a nu rezolva problema pensiilor. Concret, madam Turcanu spune ca va folosi o formula noua formulă care are ca principiu de calcul produsul dintre numărul total de puncte cu valoarea unui indicator de pensie, un mecanism de indexare standard și sustenabil financiar. Pai acest mecanism era si in legea 127/2019, doar ca acolo se spunea ca Valoare Punctului de Referinta (VPR) va fi din septembrie 2021 75 de lei. Acum i-au schimbat numele in Valoarea Indicatorului de Pensie (VIP, probabil asa se va numi) si nimeni nu stie cat va fi. VPR se preciza ca va creste ANUAL cu inflatia si 50% din procentul cu care creste Salariul mediu pe economie. Taraganarea face ca PENSIILE NESIMITITE sa mearga inainte si vor merge, de asemenea cei care au luat un INDICE DE CORECTIE in 2020 de 1,41, dar si ceilalti care au indice mai mic sau care vor primi de acum inainte acel indice. Este imoral ca la acelasi punctaj total unul sa ia cu 41 % mai mult decat cel care s-a pensionat in 2007 sau 2009 cand au inceput aceasta "indexare". Si dupa cum se prevede valoarea acestui VIP nu va fi mai mare decat cea data de inflatie. Acum tineti-va bine: Inflatia a fost mare si este acum. Dupa ce se va da legea ?! inflatia va fi mica ( poate sa fie si dezinflatie). Dar sa presupunem totusi ca ar fi cam media din EU, adica vreo 2%. Cam cati ani credeti ca beneficiaza cei cu pensiile date de Indicele de corectie cu 41%.? Peste 20 de ANI. Deci EFECTUL legii lui TURCAN se va simti la cei care au BENEFICIAT de INDICE DE CORECTIE MARE abia peste 20 de ani de la aplicarea legii, iar PENTRU CEI CU PENSII SPECIALE, NICIODATA. Hai, sa fim sanatosi! Nedreptati ca-n ( Romania) Bucuresti in toata lumea nu gasesti !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by