Prima reacție a CNCD la afirmațiile IPS Teodosie privind femeile: Nu vom sancţiona interpretări ale unei credinţe

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 11 mai 2021, 16:11 Actualitate | Esenţial


Arhiepiscopul Teodosie
Foto: Agerpres
Consiliul pentru Combaterea Discriminării a primit mai multe sesizări legate de declarațiile IPS Teodosie potrivit căruia nu este discriminare că femeia nu are roluri importante în Biserică, aşa cum are bărbatul, deoarece aceasta este condiţia ei şi că femeia "nu poate fi perpetuu într-o rugăciune, pentru că are condiţia slăbiciunilor sale”. Președintele CNCD, Asztalos Csaba, a afirmat marți, la Digi FM, că îl va chema pe Arhiepiscopul Tomisului să dea explicații, dar că instituția nu va sancționa "ceva ce ar putea fi interpretările unei credințe religioase".

"Ceea ce vom analiza noi în această speță și în oricare alta de acest gen este contextul în care s-a făcut declarația, conținutul, scopul - dacă a fost sau nu o intenție de a aduce o atingere demnității anumitor categorii de persoane - și, desigur, calitatea celui care a făcut declarația, pentru că vorbim despre un formator de opinie, care influențează comportamente din societate. Nu punem în discutie în niciun caz interpretări ale Vechiului Testament, Noului Testament sau canoanelor", a declarat șeful CNCD.

El a spus că instituția va solicita un punct de vedere inclusiv Bisericii Ortodoxe, nu doar IPS Teodosie.

Asociaţia VeDem Just a anunţat, sâmbătă, că a sesizat Consiliul pentru Combaterea Discriminării, în urma declaraţiilor făcute de IPS Teodosie cu privire la femei.

Arhiepiscopul Tomisului, a reacționat spunând că el, de fapt, prețuiește femeile, iar "cei care s-au scandalizat nu cunosc textul Sfintei Scripturi”. "Dacă Sfânta Scriptură aduce discriminări, cei care au această părere trebuie să-l dea pe Dumnezeu în judecată”, a spus el.

Și Arhiepiscopia Tomisului a susţinut că afirmaţiile IPS Teodosie sunt bazate pe înscrisuri ale Bibiliei: "Referitor la sesizarea depusă la CNCD de către Asociaţia VeDem Just, cu privire la declaraţiile ÎPS Teodosie, Arhiepiscopia Tomisului se întreabă dacă CNCD va sancţiona, în premieră, un cult oficial recunoscut de către Statul Român, întrucât afirmaţiile ÎPS Teodosie nu constituie o opinie personală, ci sunt bazate pe înscrisuri ale Bibliei".

Reamintim că arhiepiscopul Tomisului, Înalt Prea Sfinţitul Teodosie, a declarat joi, la emisiunea Dialog duhovnicesc de la Radio Dobrogea, că nu este discriminare faptul că femeia nu are roluri importante în Biserică, aşa cum are bărbatul, deoarece aceasta este condiţia ei şi că femeia "nu poate fi perpetuu într-o rugăciune, pentru că are condiţia slăbiciunilor sale”. "Ea a început păcatul şi iată, se află cu această neputinţă”, a mai susținut Arhiepiscopul Tomisului.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2132 vizualizari

  • +17 (27 voturi)    
    sa speram ... (Marţi, 11 mai 2021, 16:18)

    florin4u [utilizator]

    ca vom scapa de astfel de lighioane demne de evul mediu!!!
  • +14 (24 voturi)    
    aha (Marţi, 11 mai 2021, 16:36)

    asx [utilizator]

    Deci daca esti mare popa, esti in afara legilor acestui stat, sub pretextul interpretarilor religioase. Domnu' de la CNCD sa modifice intai legea adaugand aceste exceptii, ca sa le stim si noi. Pana atunci, el incalca legea neaplicand-o pe cea existenta. Religia fura mintile si mai spune dansul si ca e separata de stat! Atat de separata incat nu-i respecta nici legile despre care s-ar spune ca trebuie sa le respecte, dar atat de unita cand e vorba sa ia bani de la stat.
  • +18 (26 voturi)    
    Consiliul Național pt Creștinarea Discriminării (Marţi, 11 mai 2021, 16:37)

    Toate nickname-urile erau luate [utilizator]

    Nu-l am la inimă pe Andrei Caramitru, dar parcă a fost sancționat pentru că a zis nu știu ce de BOR, nu? Parcă și Bulai a interpretat credința și și-a luat-o. Parcă și CTP. Ce-ar fi să desființăm de tot CNCD pentru că oricum nu e bun de nimic? Aștept un musulman, ceva, să zică de jihad, sau de ce nu, un creștin care jignește celelalte culte, că așa scrie în cartea sfântă. Mulți dobitoci pe lumea asta.
    • +7 (11 voturi)    
      E clar ca CNCD-ul e cu doua fete (Marţi, 11 mai 2021, 17:31)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Toate nickname-urile erau luate

      Pentru unii se sesizeaza si ii amendeaza pentru declaratii, pentru altii nu, si nici macar pentru fapte. Vezi ce am spus mai jos...
  • -20 (22 voturi)    
    Decizia e corecta (Marţi, 11 mai 2021, 16:48)

    LiviuX [utilizator]

    Asa cum au comentat deja multi, nu poti pedepsi simple afirmatii, nici eu nu sunt de acord cu asta. Ceea ce insa nu inteleg e de ce nu se autosesizeaza in legatura cu discriminarea evidenta aplicata (deci FAPTE!) de biserica: cate femei sunt preoti? NICI UNA! Sa fie clar, nu am pretenti la reprezentare procentuala, pe care o consider absurda, ci doar la o acceptare si numire pe baza de merit. Nu cred ca nu exista femei mai capabile decat unii din preoti (poate chiar multi). In alte cazuri CNCD stie sa se autosesizeze, aici de ce tace?
    • +11 (11 voturi)    
      vezi ca simple afirmatii din partea oficialilor (Marţi, 11 mai 2021, 19:25)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      vezi ca simple afirmatii din partea oficialilor, nu mai raman simple afirmatii.
      Omu nu a afirmat ca el crede ca pamantu e patrat. Si nu ai ce sa ii mai faci unuia care nu accepta relitatea si argumentele, caci el CREDE, si punct!
      Doar ca el zice ca femeia nu are drepturi, nu are motive sa aibe rol in biserica pentru ca ea e pacatoasa.
      Pe aceleasi principii poti sa mergii cu criteriile de discriminare sexuala si in firme, nu? sa spui ca femeia nu are dreptu ca e o pacatoasa. Dar nu mai bine o punem noi in lanturi si o folosim doar cand avem chef de sex?
      Ca biserica ortodoxa fata de aia catolica accepta casatoriile slujitorilor lui dumnezeu cu pacatoasele.
      La catolici nu azi astfel de mizerii, precum la ortodocsi! Cea mai neevoluata religie crestina este asta neortodoxa si cele mai neevoluate state sunt cele ortodoxe. Nici nu cred ca trebuie sa prezint statistici ca vedem cu ochiul liber.
      Imi amintesc cum acum cativa ani am fost la o slujba la catolici, dupa munca cu niste colegi catolici. Si mi-au zis ca daca slujba e dimineata si seara cate o jumatate de ora maxim. Sa poti sa ajungi la una din ele daca esti practicant.
      Pai nu frate, bunicamea pleca dimineata si se intorcea seara de la slujba rahatului ortodox. Sa vezi diferenta si la biserici, aia stau pe bancute astia ortodocsii stau in genuchi!
      • +2 (2 voturi)    
        Total de acord cu ce spui! (Marţi, 11 mai 2021, 20:26)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        Mai ales mi-a placut cand ai spus ca biserica permite casatorirea cu pacatoasele!! O dovada in plus deci ca si biserica e cu doua fete, nu numai CNCD-ul.
        Apropo de faptul ca am spus ca decizia e corecta, m-am referit la cazul general, ca nu poti pedepsi pe cineva pentru vorbe (unde mai e dar libertatea de exprimare - desi si ea trebuie sa aiba niste limite). Evident ca e cu totul altceva, si am sustinut mereu asta, atunci cand e vorba de persoane publice, reprezentative. Fiin in asa pozitii, e clar ca li se restrang (sau macar ar trebui) niste drepturi. Cum se zice, vine cu slujba...
  • +9 (9 voturi)    
    .. (Marţi, 11 mai 2021, 16:52)

    ak33 [utilizator]

    Si eu daca zic mumu la ti.gani? Sunt amendat, nu?
  • +6 (8 voturi)    
    mda (Marţi, 11 mai 2021, 17:05)

    SoulSearcher [utilizator]

    pe scurt nenea Csaba ca toti politicienii nu vrea sa se puna rau cu BOR...

    intr-o zi iese securistu` turnator` nea teodosie si va zice ca toat romancele sunt c*rve, ca asa zice doamne doamne...

    si autoritatile nimic, nicio reactie...

    tara medievala ce suntem, si nu ne-am mai emancipat...
  • +10 (12 voturi)    
    Concluzie (Marţi, 11 mai 2021, 17:09)

    abcabc [utilizator]

    A fost un viol din vina victimei..
  • +10 (12 voturi)    
    dubla masura (Marţi, 11 mai 2021, 18:06)

    dorinmac [utilizator]

    ... FOARTE frumos! dar daca aceleasi lucruri le-ar fi afirmat o asociatie spirituala de orice factura, in spatiu public, ar fi fost discriminare, nu? ...dar, ce spune BOR tine de credinta institutionalizata si de aia nu ne atingem, chiar daca intra in conflict cu valorile moderne la care s-a ajuns dupa sute/mii de ani de discriminare.... mai sa fie!
  • +9 (11 voturi)    
    tara de rahat cu institutii de forma... (Marţi, 11 mai 2021, 18:25)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    tara de rahat cu institutii de forma...
  • +6 (8 voturi)    
    măi Asztalos, (Marţi, 11 mai 2021, 19:00)

    nahir [utilizator]

    tu-l chemi la mișto pe ÎPȘ Teo. El ortodox (zice el), tu catolic reformat. Ți-o fi frică de Teo că dă cu apă sfințită de bărboșenia sa și te arde pe tine, păcătosul. Că așa zice șmecherul de Teo, că catolicii sunt păcătoși.
  • +12 (12 voturi)    
    tare (Marţi, 11 mai 2021, 19:13)

    Adry@n [utilizator]

    Dar CTP care are credinta de ATEU, a fost sanctionat pentru interpretarile lui? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))
    Cum sa accepti ca femeia e pres de sters pe jos. Daca o spune vre-un jurnalist e sanctionabil, daca o spune un politician e sanctionabil, daca o spune biserica e ceea ce cred ei.
    Pai si eu cred ca CNCD e o institutie corupta. Din pacate desi as vrea sa zic ca e credinta mea, nu e asa... chiar este o institutie corupta.
    Dar credinta mea e ca Asztalos Csaba pupa moastele pe la TOMIS!
  • +8 (8 voturi)    
    Toarșu Asztalos, (Marţi, 11 mai 2021, 19:42)

    ofCAER [utilizator]

    Da dacă i-a veni așa pe chelii la Sinodu BOR chefu să adopte o hotarîre care sa spuie: „de azi nainte, fraților, să îi numim pe unguri „bozgori””, te bagi au nu te bagi?!
    Păi nu este la fel de grav, fiindcă jignește într-o măsură similară (ba și mai grav daca este să faci socoteala cantitativ - că femei sunt peste trei miliarde și jumatate!), să etichetezi „femeia”, deci orice femeie!, ca fiind „păcătoasă”?! Ce facem noi aici, intr-un stat laic ne dăm după normele religioase?! Să importăm dară niscaiva talibani...
  • +7 (7 voturi)    
    Trepadusii CNCD,au chiloti de tabla ?! (Marţi, 11 mai 2021, 20:24)

    Plagarus [utilizator]

    Rusinoasa si penibila componenta CNCD-ului.
  • +3 (3 voturi)    
    Poate ca BOR ar trebui sa vina cu o clarificare (Miercuri, 12 mai 2021, 2:45)

    remicristian [utilizator]

    Poate ca BOR este datoare cu o pozitie de stabilire in acceptiunea ei a pozitiei femeii in raport cu pacatul femeii si rolul ei in societate si daca acesta pozitie este in afara normelor constitutionale atunci BOR sa faca bine sa reformeze pozitia sau sa nu mai primeasca finantare publica pentru ca se situeaza in afara normelor legale! Bilia este si ea scrisa, tradusa si interpretata tot de niste sosoci cu barba misogini care perpetueaza un stil de viata nu mediaval ci de organizare tribala a evreilor de acum 2500 ani. Poate ca BOR ar fi cazul sa se adapteze la tipurile prezentein care avem electricitate , telefon mobil, avioane televiziune si am aflat ca pamintul e rotund si ca este o planeta oarecare intr-un sistem solar etc.
    Mache ramine omul de influenta al rusilor si nimic mai mult insa din pacate in sinul BOR nu este singurul ci doar cel mai vocal!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by