VIDEO În ce condiții se deschide sezonul estival pe litoral, de la 1 iunie? Cîțu: Fără mască pe plajă, cu distanță între șezlonguri / Cum se va face diferența între clienții vaccinați și cei navaccinați, la restaurante sau hoteluri?

de I.H.     HotNews.ro
Joi, 6 mai 2021, 11:38 Actualitate | Esenţial


Plaja Sulina
Foto: TravelZoom.ro
Premierul Florin Cîțu a spus, joi, la Constanța, după discuții cu reprezentanții HoReCa, că a primit din partea acestora soluții foarte bune pentru ca sezonul estival să se deschidă în siguranță pe litoral de la 1 iunie. El a precizat că relaxarea restricțiilor va fi făcută în două etape, de la 1 iunie și de la 1 august, iar printre primele măsuri de relaxare va fi eliminarea obligativității de purtare a măștii pe plajă, cu condiția de a fi asigurată distanța între șezlonguri. Premierul a vorbit din nou despre deschiderea hotelurilor și restaurantelor la capacitate maximă, doar pentru persoanele vaccinate.



Cîțu a spus că a venit special la Constanța ca să se asigure că va fi pregătit cât mai bine acest sezon estival și că a primit de la reprezentanții HoReCa soluţii și susținerea acestora pentru campania de vaccinare.

”Din partea industriei am primit propuneri şi soluţii foarte bune, pe care le vom pune mâine în discuţie în comitetul interministerial şi promisiunea mea este că vom avea aceste soluţii la timp, aprobate, ca să putem să începem de la 1 iunie o primă etapă de relaxare şi a doua etapă la 1 august. Toată lumea a înţeles că nu putem să redeschidem total de la 1 iunie”, a spus premierul.

El a precizat că relaxarea restricțiilor va fi făcută în două etape - prima etapă de la 1 iunie, iar cea de a doua, de la 1 august. Astfel, de la 1 iunie, pe plajă nu va mai fi obligatorie purtarea măștii, cu condiția însă să fie distanță între șezlonguri.

De asemenea, vor avea acces în restaurante și în hoteluri, la capacitate maximă, persoanele vaccinate.

Cum va fi făcută diferența între clienții vaccinați și cei nevaccinați?

Cîțu spune că soluțiile vor veni de la Institutul Național de Sănătate publică, dar că o variantă ar fi crearea unei aplicații. Deocamdată, se poate verifica în platforma de vaccinare, în baza CNP-ului persoanei respective, a afirmat el.

Întrebat dacă ridicarea acestor restricții va fi făcută de la 1 iunie doar dacă se ajunge la pragul de 5 milioane de persoane vaccinate până la acea dată, Cîțu a răspuns: "Aceasta este decizia și încercăm să avem 5 milioane de persoane vaccinate la 1 iunie".









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9117 vizualizari

  • +5 (25 voturi)    
    Nu se poate implementa, e aberant. (Joi, 6 mai 2021, 11:46)

    Gryphus [utilizator]

    1. Cum va fi făcută diferența între clienții vaccinați și cei nevaccinați?

    Catu: Deocamdată, se poate verifica în platforma de vaccinare, în baza CNP-ului persoanei respective

    Si cine iti verifica CNP-ul, ospatarul???

    2. Plaja din MAMAIA are acum 100m in plus in latime de la sezlonguri pana la mare, oamenii vor folosi propriile cearsafuri pt plaja

    3. Daca ai avut COVID ai anticorpi deci esti la fel ca un cetatean vaccinat.
    • -3 (15 voturi)    
      pai cam da (Joi, 6 mai 2021, 12:26)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      1. da, personalul va verifica si daca primeste lume nevaccinata risca inchiderea (asa se face in Israel de exemplu si funtioneaza ok). 2. Cine e pe "smecherie" tot la sezlong va sta ca nu vrea sa isi puna poze pe Insta de pe cearceaf precum muritorii. .3.ai mult mai putin anticorpi care iti asigura imunitate doar cateva luni. Deja acest aspect este super studiat.
      • +9 (11 voturi)    
        Cum adica sa iti verifica ospatarul buletinul? (Joi, 6 mai 2021, 12:59)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Sa presupunem ca oamenii vor accepta ca un OSPATAR sa le verifice identitatea (e ILEGAL conform GDPR dar nu ne impiedicam in legi, nu?)

        daca tu crezi ca ospatarii vor avea timp si chef sa verifica SUTE sau MII de identitati zilnic, si sa caute in platforma daca cineva e vaccinat sau nu ...inseamna ca ai o mare problema de logica
        • -7 (13 voturi)    
          nu este pe vrute (Joi, 6 mai 2021, 13:29)

          yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

          trebuie sa intelegem ca simpla comparatie cu situatia anterioara pandemiei nu este relevanta. Lucrurile nu vor fi ca inainte mult timp. Vor fi restrictii, va trebui sa facem lucruri care nu erau necesare inainte si asta este. Vor face asta sau vor fi inchisi/nelasati sa intre pe plaja. In starea de urgenta nu se mai aplica toate reglementarile anterioare si daca mai trebuie modificat ceva se va face prin OUG. La fel cum zice de "Ospatar" va fi si cu paznicul de la teatru/cinema/ etc.... La fel cineva de la un magazin de telefonie mobila (doar un exemplu) iti verifica buletinul pentru a vedea cine esti.
          • +7 (9 voturi)    
            Mda, o tara de paznici impotriva COVID (Joi, 6 mai 2021, 14:58)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

            Mda, o tara de paznici impotriva COVID...asta-i viziunea voastra, a Martorilor lui COVID.
            Fiti vigilenti!
          • +1 (1 vot)    
            Nu are legatura cu vointa, cu cu putinta (Joi, 6 mai 2021, 18:45)

            sile_v [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

            Un chelner ar trebui sa ceara actele de identitate pentru fiecare adult si sa bage cu grija toate CNP-urile intr-o aplicatie conectata la baza centrala de vaccinare. Si doar apoi sa te lase la masa (oare ce se intampla cu copiii?). Si asta la orice terasa, indiferent cat de mare sau de mica.

            Imi pare rau, dar imi par sanse minime sa se intample asa ceva.

            Poate in cazul cazarii la hoteluri sa zicem ca s-ar putea. Dar in cazul plajelor sau teraselor, nu prea cred.
        • -5 (13 voturi)    
          In nici un fel... (Joi, 6 mai 2021, 13:39)

          Thexy [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

          ...nu se incalca GDPR.
          GDPR-ul are la baza 5 temeiuri:
          Consimțământul – persoana și-a dat în mod valabil consimțământul;
          Contractul – există un contract sau urmează să se încheie un contract;
          Obligația legală – există o obligație legală;
          Interesul vital – protejezi viața sau sănătatea persoanei;
          Interesul public;
          Interesul tău legitim – atâta timp cât nu intră în conflict cu interesul persoanei fizice;

          Daca ii oferi persoanei juridice, reprezentata prin cine alege ea (chiar si de un ospatar), acces la datele tale pentru a primi un serviciu si toate cele de mai sus sunt respectate, nimeni nu are nimic impotriva.
    • -12 (22 voturi)    
      gresesti (Joi, 6 mai 2021, 12:30)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      daca ai avut Covid, ai sanse mai mari sa mori daca faci din nou, insa asta e doar partea personala. Problema cea mai mare pe care tu nu o intelegi si raspandesti informatii de proasta calitate, consta in faptul ca cei vaccinati nu transmit boala, avand o densitate mult mai mica de virusuri, care nu pot dezvolta infectii in viitoarele gazde.
      • +5 (7 voturi)    
        Care sunt șansele -în procente? (Joi, 6 mai 2021, 12:47)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        Aștept să scrii vreo prostie ca să te corectez apoi.
      • +7 (17 voturi)    
        Mutatii (Joi, 6 mai 2021, 13:30)

        Lukkian [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        Daca ai avut covid, ai sanse foarte mari sa nu mai faci deloc, de fapt.
        Cei vaccinati transmit boala, asta tot spun studiile, exact invers de ce spui tu.
        Deja se studiaza problema mutatiilor care apar din cauza vaccinurilor, intereseaza-te.
      • +10 (12 voturi)    
        Si tu raspandesti informatii de proasta calitate (Joi, 6 mai 2021, 13:38)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        "cei vaccinati nu transmit boala"
        Esti Mama Omida, cumva? Informeaza-te din ce sursa consideri tu credibila (site-uri oficiale ale UE, ale marilor universitati, etc.), si vei vedea ca oamenii de stiinta "inca nu stiu sa raspunda" la intrebarea daca cei vaccinati transmit boala. Iar unele surse au trecut de la "inca nu stiu sa raspunda" la "ar putea sa transmita intr-o mai mica masura"...
        • +1 (3 voturi)    
          Pana la studii, sa ne uitam la rezultate (Joi, 6 mai 2021, 18:52)

          sile_v [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

          Israelul a fost la 8000 de cazuri pe zi in mijlocul lui ianuarie. Dupa trei luni de vaccinare masiva cu Pfizer au ajuns la 150 de cazuri pe zi, la jumatatea lui aprilie.

          Romania a vaccinat extrem de putin in aceiasi perioada, procentual vorbin, asa ca am avut cam 3000 de cazuri la jumatatea lui ianuarie si aproape 4000 de cazuri la jumatatea lui aprilie, valul al 3-lea lovind din plin tara.

          Credeti ca e posibil sa exista o alta explicatie, alta decat faptul ca vaccinarea limiteaza masiv raspandirea bolii?
    • +2 (2 voturi)    
      pct.2, n-ai sa vezi (Joi, 6 mai 2021, 13:57)

      Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Daca tu crezi ca sezlongurile vor ramane la distanta fata de apa, te inseli. Desi legea asa prevede, nu o aplica nimeni, toate sezlongurile vor fi mutate langa apa. Doar nu vor sta prosoparii mai aproape de apa decat sezlongarii...vezi cazul Eforie Nord...zonele cu sezlonguri sunt pana in buza apei, zonele cu prosoape ori in spatele sezlongurilor ori intre zonele cu sezlonguri.
  • -2 (20 voturi)    
    Improbabil (Joi, 6 mai 2021, 11:50)

    Mazeta [utilizator]

    Treaba cu aplicația nu o să funcționeze. Sunt oameni care nu au telefoane sau smartfoane sau se blochează sistemul. Tot mai bine un combinezon sau o stea pentru nevaccinați.
    • -2 (10 voturi)    
      Oamenii care... (Joi, 6 mai 2021, 13:21)

      Thexy [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ... nu au telefon sunt ori foarte tineri (sub 8-9 ani) sau foarte batrani (cred ca peste 80 ani). Oamenii care nu au smarphone sunt mai multi, dar si ei reprezinta o minoritate. Oricum sunt sigur ca angajatii de la hotel nu intra in nici una din cele doua categorii.
      Si sunt si mai sigur ca atunci cand iti verifica documentele de cazare (ex: voucherul sau rezervarea) nu o fac de pe telefon ci de pe calculatorul de la receptie.
      Tot ii dai inainte cu combinezonul si steaua... Asa va ameninta tatuk Putin?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred ca tu trebuie sa ai telefon (Joi, 6 mai 2021, 18:54)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ci restaurantul. Tu doar trebuie sa dai CNP-ul, ca verifica ei daca esti vaccinat sau nu:)

      A, si mai trebuie sa semneze si toti comesenii acordul de utilizarea datelor personale cu ocazia asta.

      Oricum pare greu spre imposibil de realizat in cazul restaurantelor si teraselor.
    • -2 (2 voturi)    
      cruce, cruce pentru nevaccinati (Joi, 6 mai 2021, 19:18)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ca oricum sunt cu crucea…
  • -8 (26 voturi)    
    Interzis la mare pentru nevaccinati! (Joi, 6 mai 2021, 12:26)

    Miky60 [utilizator]

    .*.

    Sosocii nu au ce sa mai caute in societate! Suntem in stare de razboi cu virusul ucigas si nu trebuie sa facem compromisuri. Sosocii pun viata in pericol parintilor lor, bunicilor, tuturor!

    Daca nu esti vaccinat, inseamna ca esti sosoc, nu crezi in virus, nu crezi in stiinta, nu respecti regulile si nu ai ce cauta in lumea civilizata!

    .*.
    • -2 (20 voturi)    
      Ma duc la mare in August nevaccinat (Joi, 6 mai 2021, 12:44)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      si o sa stau si la terasa si fara masca si o sa fiu liber.
      • +1 (7 voturi)    
        esti asa sigur ca n-o sa fii la ATI in august? (Joi, 6 mai 2021, 17:12)

        AES [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Gryphusule liber?
    • +2 (6 voturi)    
      Intrebare (Joi, 6 mai 2021, 14:01)

      Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Poate ne spui si de ce se accepta vaccinare la gramada, indiferent ca esti sau nu pozitiv la momentul vaccinarii ?
      • +3 (3 voturi)    
        Nu accepta nimeni vaccinare daca esti pozitiv (Joi, 6 mai 2021, 18:55)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

        Ai de semnat N acte si este chestionat despre asta.

        Recomandarea e sa astepti minim 30 de zile de la iesirea din boala. Ideal e cam 90 de zile.
  • +1 (9 voturi)    
    Taxa de parcare (Joi, 6 mai 2021, 12:26)

    petreluc [utilizator]

    Cine mai vine vara asta la plaja in Mamaia?? Taxa de parcare de la PNL 4lei/ora in statiunea Mamaia. Turisti care vin cu masina proprie si nu au loc de parcare la Hotel sau proprietarul unde iau cazare vor plati apoximativ 20E/zi.
  • +11 (23 voturi)    
    Daca (Joi, 6 mai 2021, 12:30)

    gigifisiune [utilizator]

    se va putea verifica, de catre oricine daca ai fost vaccinat sau nu, inseamna ca UE a ajuns comunista si totalitarista mai repede decat se estimase.

    Nimeni nu ar terbui sa aiba treaba cu viata ta privata. Daca vrei sa stai linistit, te vaccinezi si ii lasi pe ceilalti in pace.

    Eu m-am vaccinat, dar controlul autoritatilor fara carte, fara inteligenta, fara bun simt, ma sperie rau de tot.
    • +4 (10 voturi)    
      Oricine... (Joi, 6 mai 2021, 13:24)

      Thexy [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      ...care iti cunoaste CNP-ul, nu uita acest amanunt. Cui comunici aceste informatii, este decizia ta. Ai nevoie de serviciile oferite - accepti, nu ai nevoie - cauti alternative. Sunt sigur ca la banca l-ai dat de buna voie si nu te-a deranjat acest aspect.
    • +3 (11 voturi)    
      Baiete... se vede ca esti nascut dupa '89... (Joi, 6 mai 2021, 16:09)

      HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      ... daca iti permiti comparatia UE=comunism.

      Mai vorbeste cu batranii ca sa intelegi exact ce insemna securitatea pe vremuri.

      Despre ce control vorbesti mai exact ? Despre verificarea daca ai fost vaccinat sau nu ? La asta am ajuns. Vai de mine ma controleaza la CNP. O wow !!! Ma asupreste guvernul, sariti!!!

      Cata scoala crezi ca are jandarmul de la politia comunitara care are tot dreptul sa te legitimeze ?? Da nu te-am vazut sarind in sus pana acum.

      Ati luat-o razna cu argumentele astea in timp ce va puneti toata viata pe facebook si instagram.
      • +2 (4 voturi)    
        E corect, ce stie tineretul din ziua de azi :) (Joi, 6 mai 2021, 19:07)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

        Ok, sunt complet pe langa subiect, dar hai sa fac o lista, sa inteleaga cei mai tineri ce insemna comunismul in Romania (e valabil pentru mai orice societatea cu adevarat totalitara):

        1. nu aveai voie sa calatoresti afara din tara decat dupa N aprobari date de stat (partid/securitate), Excursiile in vest erau aproape imposibil de obtinut.

        2. nu aveai voie sa spui ce gandesti despre conducatorii statului, pentru ca existau sanse mari sa fii turnat (existau undeva intre 1 si 2 milioane de informatori). In perioada mai naspa (a regimului anii 50) asta insemna puscarie cu regim de exterminare. In perioada mai light, se mergea treptat: sanctiuni, blocarea carierei profesionale, pierderea locului de munca, domiciliul fortat la 200 de km de casa si chiar puscaria, daca nu te potoleai.

        3. Orice informatie publica era cenzurata la sange. Orice film era cenzurat la sange. Cele mai multe productii occidentale erau complet interzise (Adio Netflix, ca sa intelegeti)

        4. orice alta minima libertate de orice fel era ca si inexistenta: de asociere, libertate economica, libertatea protestului public. Dadeai din gura in directia asta? Vezi la punctul 2 ce pateai.

        5. Finalmente: statul totalitar avea nevoie de resurse pentru diverse chestii, asa ca le folosea fara mila si fara grija fata de protestele publice, de exemplu, exportand masiv absolut tot ce se putea. Rezultatul: ani intregi de stat in frig, intuneric si foame ca in vreme de razboi (dap, magazinele erau complet goale, de neinteles azi). Facea gura? Vezi punctul 2.

        Si pot continua pana maine.

        Asa ca, fluturasilor, mai usor cu comparatia asta UE cu regimul comunist, ca nu aveti habar despre ce vorbiti.
  • +9 (13 voturi)    
    deci 1 Iunie e vax albina (Joi, 6 mai 2021, 12:36)

    Alin Delin [utilizator]

    Masca inca e necesara.
    Ridicari de restrictii doar pentru vaccinati(cum se va implementa nu s-au gandit).
    Multe non sensuri: esti vaccinat ai voie fara masca in birou da trebuie sa o porti afara.
    Imi pare rau dar PNL incepe sa semene din ce in ce mai mult cu PSD>
    • +3 (3 voturi)    
      Evident ca e o gogoasa de imagine (Joi, 6 mai 2021, 19:10)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Alin Delin

      Citu e obsedat sa dea stiri pozitive, asa ca a inceput sa inventeze stiri :)

      Ce e mai sus nu e nici macar o stire. Cine crede ca lumea ar fi purtat masca pe plaja, indiferent de ce spune guvernul? Evident ca nimeni si nimic nu mai poate schimba acest lucru. Lumea nu va respecta asta si nu are nimeni vointa politica sa impuna asa ceva prin forta si amenzi.

      Restul sunt tot povesti si basme cu aplicatii de verificare ale vaccinatilor si asa mai departe.
  • +12 (12 voturi)    
    Si cu copiii ce facem? (Joi, 6 mai 2021, 12:37)

    IoPaNet [utilizator]

    Noi adultii, pentru ca ne putem vaccina, vom avea voie in hotel, dar copiii, care nu se pot vaccina, trebuie sa ramana acasa? Sau cum se gandesc mintile "luminate"?
    • +4 (4 voturi)    
      "O sa stabilim dupa o analiza suplimentara" (Joi, 6 mai 2021, 19:13)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Stati linistit, o sa puteti merge ca de obicei la mare, propunerile de mai sus sunt doar exercitii de imagine.

      In rest, aveti grija de dumneavoastra si de familie: vacinati-va, cei peste 16 ani. Evitati aglomeratiile, mai ales daca aveti copii. Si purtati masca in zonele aglomerate, chiar daca sunteti vaccinat. E mai sigur.
  • -7 (13 voturi)    
    e simplu (Joi, 6 mai 2021, 12:39)

    Brutus2 [utilizator]

    ai vaccin sau anticorpi? te duci la mare nu ai? stai acasa
    restul cu discriminarea e GARGARA
  • +9 (9 voturi)    
    Dacă pe plajă poți sta fără mască la distanță (Joi, 6 mai 2021, 12:49)

    hsl [utilizator]

    în siguranță pentru cei din jur, de ce să nu poți sta și la iarbă verde, pe falezele râurilor, pe trotuare etc?
    Adică de ce e ok să stai pe litoral fără mască, la distanță de cei din jur, dar nu e ok să stai în orice alt spațiu deschis, la distanță similară?
  • +11 (23 voturi)    
    urmeaza vaccinarea Covid 20, 4576, 12465 etc (Joi, 6 mai 2021, 12:54)

    BernierC [utilizator]

    Cei care isi vor ceda libertatea, pentru a se simti in siguranta, vor sfarsi prin a le pierde pe amandoua. Sa traiti bine, snowflake-silor speriati de fantome, virusi si alte naluci! Iepuri fricosi si naivi speriati de iminenta mortii. Bine ati venit in noua lume totalitara, fata de care stalinismul pare o adiere de primavara. Time is on my side!
  • -2 (12 voturi)    
    Celor nevaccinati (Joi, 6 mai 2021, 13:03)

    JustinCase [utilizator]

    Celor nevaccinati li se va pune sticker cu steaua lui David pe piept.
  • +11 (25 voturi)    
    cam mult (Joi, 6 mai 2021, 13:12)

    NinjaCHE [utilizator]

    Cred ca lucrurile au ajuns cam departe. Una e sa spuna fiecare pentru el ce parere are si alta e sa spuna autoritatile si sa si implementeze masuri. In ultimele zile, din gura diferitilor ministri, prim ministru, etc am auzit ca cei nevaccinati sa aiba anumite limitari. Fie nu pot participa la evenimente, fie nu pot fi primiti in restaurante, localuri in anumete conditii, fie sunt obligati sa poarte masca, fie sa fie obligati sa poarte combinezoane, si alte si alte lucruri.

    Deja se pune semnul egal intre oameni si virus. De parca toti cei nevaccinati au covid si toti cei vaccinati sunt imuni. Parca au devenit sfinti cand s-au vaccinat. Si cel mai grav este ca ideea asta se promoveaza la nivel inalt iar la nivelul populatiei deja se transforma in ura pentru categoria din care nu facem parte.

    Vaccinarea nu mai este o optiune personala a fiecaruia, deja este un mod de a diferentia oamenii. Nu ne mai vaccinam ca sa ne protejam de virus ci pentru a intra intr-o categorie privilegiata.

    De cand e virusul printre noi am avut timp sa invatam cum sa ne protejam. E alegerea fiecaruia sa se protejeze sau nu, prin vaccin, izolare, alte metode sau sa isi asume riscuri.
    • -2 (8 voturi)    
      Te vaccinezi... (Joi, 6 mai 2021, 14:50)

      Thexy [utilizator] i-a raspuns lui NinjaCHE

      ...atat pentru a te proteja pe tine, cat si pentru a-i proteja pe cei din jur. Mi se pare normal ca odata ce iti asumi un risc (vezi sosocii care spun ca nu vor sa riste sa li se puna chip 5G) sa beneficiezi si de un stimulent.
      Restul e gargara: nu te obliga nimeni sa mergi la mare, nu te obliga nimeni sa mergi la restaurant. Toate chestiile necesare sunt "la liber". In continuare vei avea apa si curent electric acasa, vei putea merge la magazine pentru aprovizionare, etc.
    • +1 (15 voturi)    
      Si ce propui (Joi, 6 mai 2021, 15:14)

      panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui NinjaCHE

      Sa sufere si vaccinatii la nesfarsit cu miliarde de restrictii pt ca nu e corect fata de nevaccinati? Asta nu e discriminare, doar ca in celalalt sens?

      Sa mai stau inca 10 ani in restrictii pt ca sosocii si babele care stau gura casca la antena 3 au impresia ca o sa prinda semnalul 5G prin cipul proaspat introdus o data cu vaccinul?
      • +3 (9 voturi)    
        te-ai vaccinat esti protejat (Joi, 6 mai 2021, 15:27)

        Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

        La revedere,, drum bun.
        Restrictile nu erau ca sa fi tu protejat ci ca sa nu se sufoce spitalele.
        Parca asta se spunea in Martie 2020.
        • 0 (4 voturi)    
          Nu e totul sa fii protejat de Covid (Joi, 6 mai 2021, 19:26)

          sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Alin Delin

          Ar trebui sa fie eliberate si departamentele ATI, care sunt inca pline. La fel, ar trebui eliberate si spitalele transformate in spitale Covid.

          Si asta ii afecteaza pe toti care au nevoie de ATI (operatii, accidenta vasculare, accidente de circulatie, oameni cu boli cronice), ca sa nu mai vorbesc de oamenii care au contraindicatii reale de vaccinare.

          Finalmente, un ATI plin forteaza guvernul sa tina in continuare blocate diverse activitati economice, pentru a scadea numarul de imbolnaviri.

          Cumva, nu putem evada din situatia asta individual, e nevoie de un efort colectiv.
      • -2 (12 voturi)    
        Restrictiile alea ti le impun autoritatile (Joi, 6 mai 2021, 15:46)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

        Restrictiile alea ti le impun autoritatile, nu nevaccinatii si nu au legatura cu COVID ci cu altceva.
        E clar ca nu pricepi diferenta; scriu pentru cei cu mai mult de un neuron.

        Iata un exemplu (ieri, 5 mai):
        - Texas, restrictii aproape zero de luni de zile, populatie 29 milioane....infectii COVID: 2230, media pe 7 zile, 2830
        -NY, restrictii foarte multe de luni de zile, populatie 19,5milioane....infectii COVID: 2374, media pe 7 zile, 3058

        Priviti cifrele, priviti proportiile. Acum intelegeti?
        • -2 (8 voturi)    
          tu compari texas cu new york (Joi, 6 mai 2021, 16:32)

          ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Ma mir ca nu ai comparat alaska cu tokyo. Una e densitatea de locuitori in new york unde majoritatea folosesc metrol sau transportul in comun cu pustietatea din texas unde mergi ore ca sa iei ceva de mancare.
        • +1 (7 voturi)    
          "Ai dreptate" (Joi, 6 mai 2021, 16:43)

          HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          New York 141.300 KM2
          Texas : 695.662 KM2

          Mai pune la asta si faptul ca jumatate din populatia New Yorkului se afla intr-un singur oras... si ai dreptate, nu e nicio diferenta...

          Ba, da creier de ce aveti ?
    • -1 (15 voturi)    
      Gogule.... (Joi, 6 mai 2021, 16:28)

      HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui NinjaCHE

      cunosti expresia “We reserve the right to refuse service to anyone”.

      E in vigoare de cand s-a inventat business-ul privat. De ce crezi ca exista ? Tocmai pentru ca toate lucrurile pe care tu le-ai mentionat inseamna un contract intre tine si o terta persoana (organizator de evenimente, localuri, restaurante etc.) care nu reprezinta o obligatie de a face. GOT IT ?!? Degeaba vrei tu daca nu vrea ea !!! Cam ca in dragoste. Pricepi, ea vrea.... dar doar cu prezervativ.... tu nu vrei cu caiulita.... eh... atunci ciuciu !!!

      Localuri care cer o anumita tinuta sunt de cand lumea. Si te scaneaza la intrare si daca nu corespunzi esti liber sa mergi in alta parte. De ce nu te revolti ca e discriminare impotriva celor fara sacou ?

      Iti spun tot eu de ce, pentru ca sacoul ca si vaccinul nu intra la categoria discriminare. Citeste ce inseamna discriminarea.

      Voi incepeti sa semanati din ce in ce mai mult cu americanii aia pe care ii opreste politia si carora li se cer actele si ei incep sa zbiere ca sunt locuitori ai pamanutlui liber si ca nu recunosc autoritatea organelor si dreptul lor de a-i legitima. Ei sunt cetateni liberi !!! Ghici unde se termina toate povestile astea ?

      Eu propun sa nu mai oprim nici la culoarea rosie a semaforului ca ni se infringe dreptul la libera circulatie !!

      Jesus !!!

      Invata ce inseamna reguli si ce inseamna libertate.
      • +4 (6 voturi)    
        ok (Joi, 6 mai 2021, 16:41)

        Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

        Sa vedeti show dupa ce refuzati rromi nevaccinati, sau negrii nevaccinati.
        Sa vedeti ce blm-iste primiti peste cap.
      • +2 (6 voturi)    
        Exact (Joi, 6 mai 2021, 17:12)

        NinjaCHE [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

        Cum spuneam, diferentele se transforma in ura pentru ceilalti.

        Ceea ce spui tu nu are nicio valoare legala, sintagma 'ne rezervam dreptul de a alege clientii' nu exista in lege. Clientii se pot refuza in anumite conditii, conform legii: se pot refuza persoanele in stare de ebrietate, e interzis vanzarea de alcool si tutun minorilor si alte cateva lucruri. Sa refuzi sa servesti o persoana pentru ca nu poarta sacou nu e legal. La fel si cu alte motive arbitrare. Nu confunda spatiile private de interes public cu propria locuinta unde poti refuza accsul oricui doresti. Se poate da lege care sa prevada si modul in care sunt tratati cei vaccinati sau nevaccinati, nu asta e problema.

        Pararea mea este ca este contrar principiilor democratice sa se faca diferente intre persoane vaccinate si nevaccinate. Tu poti avea alta parere.
        • -1 (3 voturi)    
          Aici gresesti tu (Joi, 6 mai 2021, 18:48)

          HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui NinjaCHE

          Ba chiar poti refuza si accesul. Tu cred ca confunzi situatia asta cu aia din parcarile Mega Image cand incepusera astia sa puna capace la roti pentru imbilizarea masinilor. Ceea ce s-a dovedit nelegal.

          Ce inseamna spatiu privat de interes public ? Ca eu sincer nu pricep ce vrei sa spui.
          Cand e spatiu privat e spatiu privat. Pot sa pun si bariera daca vreau si nu intri. Si e dreptul meu sa fac treaba asta, asta nu pricepi tu !


          Aaaaa.... daca vin si-ti spun ca nu intri pentru ca nu-mi place culoarea pielii tale, sau ce preferinte politice sau religioase ai samd... lucruri prevazute de lege atunci, da, e discriminare, dar altfel nu.

          Aaaa.... si inca o intrebare, stiai ca schema de vaccinare pentru copii e obligatorie? Fara ea, nema scoala, dar si scoala e obligatorie deci... ?

          OK. Mai pe scurt, ca sa pricepi. Horeca vrea grad de ocupare 100%. Logic. Si hotelierii la fel.

          Si atunci legea spune, vreti 100%, no problem, nu mai avem distantare atunci trebuie sa aveti doar vaccinati. Pricepi ?


          Daca tu nu vrei sa te vaccinezi e OK. Mergi la terasele care o sa accepte grad de ocupare 30%. Cate crezi ca vor fi ?

          Deci ca sa iti fie clar, legea nu va spune niciodata nevaccinatii nu au voie la terasa sau la restaurant sau la plaja... va fi insa la latitudinea proprietarilor.

          Vrei nevaccinati, ok.... respecti urmatoarele masuri (distantare, grad de ocupare, numar de mese etc), practic cele de acum.

          Cu vaccinati, poti avea grad de ocupare 100%.

          Si privatul va alege ce prefera.

          Vom vede ce vor alege.

          Principiu mai democratic decat asta nu exista.
          • 0 (2 voturi)    
            E evident (Joi, 6 mai 2021, 20:37)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

            "Ce inseamna spatiu privat de interes public ? Ca eu sincer nu pricep ce vrei sa spui."
            ===================
            E evident!
        • 0 (0 voturi)    
          hahaha (Vineri, 7 mai 2021, 8:50)

          festina [utilizator] i-a raspuns lui NinjaCHE

          sa vezi ce fatza a facut un prieten cand un "fizionomist" (daca nu stii ce-i ala, iti spun eu: e un nene cu muschi care se uita la tine cum arati) nu l-a lasat sa intre intr-un club ca nu "corespundea" (nu stiu daca la imbracaminte sau "good looking").
          Si asta era in UK...
          Da-i in judecata cat vrei, daca-ti place sa platesti avocati.
    • +1 (3 voturi)    
      Vaccinarea a inceput sa gafaie (Joi, 6 mai 2021, 19:22)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui NinjaCHE

      De asta apar pe piata tot felul de astfel de idei. Poate ca unele sunt logice, poate ca altele, nu.

      "E alegerea fiecaruia sa se protejeze"

      Din pacate nu functioneaza chiar asa. In cazul unui nou val de imbolnavire, se cam duce naibii aceasta responsabilitate individuala. Atunci o sa sara mai toti in sus ca e responsabilitatea statului sa aiba spitale si camere ATI suficiente, ca sa ne trateze.

      E o situatia cam complicata si nu ii putem acuza pe cei din guvern de toate relele, cumva si ei sunt prinsi la mijloc: ar da libertate totala, ca e clar ca aduce beneficii electorale. Vezi cat se chinuie saracul Citu sa inventeze stiri pozitive. Dar trebuie sa si stea in continuu cu ochii pe numarul bolnavi, de paturi ATI si pe numarul de vaccinati.
  • -3 (5 voturi)    
    Te prezinti (Joi, 6 mai 2021, 16:13)

    Costi888 [utilizator]

    Cu certificatul de vaccinare si gata..
  • +3 (3 voturi)    
    Cutule, (Joi, 6 mai 2021, 17:35)

    nick1587873340950 [utilizator]

    creezi ca sint multi IDIOTI care dau cioara din mina pe vrabia de pe gard ? sau ica cfezi ca romanii sint prosti ?
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 7 mai 2021, 6:09)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by