De ce refuză mulți medici de familie din România să vaccineze anti-COVID: „Banii sunt umilitori”

de Ana Tepșanu     HotNews.ro
Vineri, 23 aprilie 2021, 15:38 Actualitate | Esenţial


Centru de vaccinare Romania
Foto: Cristian Cristel/ Xinhua/ Profimedia
Am vrut să aflu de ce sunt reticenți medicii de familie să participe la campania de vaccinare anti-COVID și am încercat să stau de vorbă cu cât mai mulți dintre aceștia, în special din mediul rural. De la „banii primiți sunt umilitori” la „oamenii nu vor să se vaccineze din cauza știrilor negative apărute în media”, am întâlnit o paletă largă de motive.

Medicii de familie ar trebui să reprezinte în perioada imediat următoare unul din pilonii de bază ai continuării procesului de vaccinare anti-COVID din România. Explicația este simplă și anume aceea că, prin intermediul acestora, autoritățile statului vor ajunge și în mediul rural, în orașele mici de provincie și, în general, la acei oameni mai greu accesibili prin mijloacele deja testate (platforma RO-vaccinare etc).

În alte țări, precum Germania, intrarea în scenă a medicilor de familie aproape a dublat numărul persoanelor vaccinate zilnic.

„Proiectul de includere a medicilor de familie e deja finalizat, vor începe să vaccineze pe 4 mai, toată infrastructura e deja stabilită”, a declarat recent Valeriu Gheorghiță.

Coordonatorul campaniei de vaccinare a precizat faptul că imunizarea prin intermediul medicilor de familie va începe cu Johnson&Johnson și Moderna. Vaccinul de la AstraZeneca a fost și el disponibil și va fi asigurat medicilor la cerere, având în vedere că oamenii și-au pierdut încrederea în el și nu există dorință din partea pacienților, a mai spus Gheorghiță.

Problema este că nu toți medicii de familie s-au arătat dispuși să participe la acest proces. Până în acest moment, așa cum precizează Valeriu Gheorghiță, s-au înscris aproximativ 3.080 de medici de familie din România, adică o treime din numărul total al celor care au contract cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Ce anume îi nemulțumește pe medicii de familie? De ce nu vor să participe la acest proces de finalizarea căruia depinde reintrarea României în normalitate? Am încercat să aflu răspunsuri la aceste întrebări stând de vorbă cu cât mai mulți medici de familie din România.

În acest demers am sunat la peste 40 de cabinete din toată țara: aproximativ jumătate dintre aceștia mi-au închis telefonul sau nu au vrut să stea de vorbă cu mine despre acest subiect, iar aproximativ 20 mi-au expus care sunt, în opinia lor, motivele pentru care nu cred în acest proces sau se îndoiesc că acesta va avea succes.

Medici doritori, pacienți reticenți și măsurile legale incerte



O părere destul de răspândită pe care întâlnit-o printre medicii de familie cu care am stat de vorbă este aceea că pacienții sunt reticenți la vaccin din cauza informațiilor negative despre vaccinuri apărute în media. Iar locuitorii de la sat au mai multă încredere în TV, decât în doctori.

Pe de altă parte, numărul mic de medici înscriși în acest program este dat și de reticența lor la măsurile luate de autorități și implementarea acestora, cât și de faptul că multora le este imposibil să vaccineze în propriul cabinet, deoarece nu au condițiile necesare.

Raluca Zoițanu, medic de familie și președinta Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie, explică această reticență:

„Mulți medici de familie sunt indeciși asupra semnării contractului de vaccinare pentru că nu este clar ce condiții trebuie să îndeplinească spațiul cabinetului în situația specială de vaccinare împotriva covid-19 - sunt suficiente condițiile pentru vaccinarea anti-gripală? Dozele de vaccin trebuie livrate la cabinet în timp util de Direcțiile de Sănătate Publică sau echipele Armatei, nu cum s-a întâmplat în primele zile ale proiectului-pilot din județul Timiș, fapt ce a dus la întârzierea vaccinării și la un aparent eșec.”

În plus, Raluca Zoițanu spune că tipul de vaccin distribuit în cabinetele medicilor de familie trebuie să fie cel în care și pacienții au încredere, altfel dozele riscă să rămână neutilizate, cum se întâmplă și în unele centre de vaccinare în prezent.

„În final, plata activității de vaccinare trebuie să fie stimulativă”, spune Raluca Zoițanu.

Mulți dintre medicii cu care am stat de vorbă au declarat că vor să vaccineze, dar nu au cum. În mediul rural, după cum au explicat unii dintre ei, este nevoie de campanii de încurajare specifice. Plus de asta, autoritățile ar trebui să aibă o viziune de ansamblu asupra sistemului la nivel național și să-i ajute în tot acest demers.

„Autoritățile române pot asigura existența continuă în farmacii a fiolelor de adrenalină sau ne pot furniza împreună cu dozele de vaccin, seringi, ace speciale și fiolele de adrenalină sau "stilourile" preumplute cu adrenalină. Autoritățile locale pot sprijini cabinetele medicale asigurând materiale de protecție, dezinfectanți, paza cabinetelor, de exemplu”, a spus medicul de familie Raluca Zoițanu.

„40 de lei impozabili din care să lucrezi și să plătești și asistentul, e corect? Banii sunt umilitori”



În satul Adam, din județul Galați, doctorul Pământ îmi explică faptul că pacienții nu prea vor să se vaccineze și în niciun caz nu au încredere în AstraZeneca.

„Din 130 de oameni cu care eu am vorbit, 10% sunt indiferenți, dar cu 10% nu facem treabă. Odată ce-i intră omului în cap o treabă, foarte greu i-o mai scoți. Eu mi-am dat acceptul să vaccinez”, spune medicul.

În comuna Pesac din Timiș, doamna doctor Grui spune că nu acceptă să vaccineze, deoarece trebuie să îndeplinească niște condiții pe care nu le are, cum ar fi circuitul separat - o ușă pe care să intre pacientul la vaccin și o alta pe care să iasă.

„Unde lucrez eu, curentul se ia foarte des, mai ales noaptea, vaccinul trebuie ținut în frigider. Am garanția că este în regulă? Deocamdată nu-mi pot permite să-mi asum riscul”, precizează ea.

Un medic de familie din Timișoara vorbește despre cât de multe face un medic de familie și cum nu are logistică pentru a vaccina anti-COVID. Dar nici nu-și dorește acest lucru:

„Vaccinăm, consultăm, răspundem la telefoane, monitorizăm persoane cu COVID-19, lucrăm ca 112, pe salarii care nu au 100% spor. Nu am spațiu, nu am logistică, îmi trebuie timp separat, iar 40 de lei impozabili din care să lucrezi și să plătești și asistentul, e corect? Banii sunt umilitori.

Prefer să mă duc să șterg bătrânii la fund, gratis, decât să fac chestia asta. Am ajuns Cenușăreasa medicinii, iar statul român ar trebui să aprecieze munca noastră la adevărata valoare.”

„Vreau ca statul să-mi remunereze munca într-un mod corect”



În Corabia, județul Olt, doctorița Rotaru spune că nu are rost să accepte să vaccineze, deoarece pacienții nu vor AstraZeneca și toți vor Pfizer, în timp ce în Soveja, Vrancea, doctorița Mihalache spune că ar vaccina cu un vaccin monodoză, deoarece populația este foarte îmbătrânită și este foarte greu să alerge după oameni cu a doua doză.

„În al doilea rând, Doamne ferește de un șoc, pentru că în afară de adrenalină și hidrocortizon, nu avem cu ce să intervenim, dar nici adrenalina nu se găsește. Eu, personal, am două fiole care-mi expiră în luna mai și apoi nu știu unde mai găsesc. Sunt doar eu cu o asistentă și ne-ar mai trebui ajutoare și nu găsim aici, la 80 de kilometri de primul spital”, mai spune medicul din Soveja.

Plus de asta, ea mai spune că 90% dintre persoanele care și-au dorit s-au vaccinat, iar pe lista de doritori s-au mai înscris doar 25 de oameni.

„Am vorbit cu primarul și îi vom duce cu microbuzul școlar, pentru că tot e vacanță, la un centru organizat din Panciu. Am văzut varianta mai bună. Nu fug de muncă, dar dacă ar fi vrut să se vaccineze ar fi fost un număr mult mai mare.”

Pe de altă parte, în comuna Teliucu Inferior din Hunedoara, doctorița Brănesc spune că acceptă vaccinarea, deoarece are pacienți care vor să facă asta, mai ales că au multă încredere în medicul de familie.

În Iași, medicul Manole spune că acceptă dacă vaccinul poate fi ținut la frigider. „Medicul de familie cunoaște foarte bine patologia pacientului și poate să aibă o viziune în amănunt, decât dacă ar merge într-un centru”, menționează ea.

În Deva, medicul Busuioc spune că acceptă vaccinarea în cabinet, atâta timp cât nu devine centru de vaccin în oraș. Ea alege să-și vaccineze doar pacienții de pe listă, deoarece îi cunoaște și îi vine ușor să gestioneze situația în cazul în care apar probleme la vaccin.

Cât despre cum o poate ajuta statul, medicul explică foarte clar: „Eu nu aștept la stat să îmi dea, ci să-mi remunereze munca într-un mod corect. Valoarea pe care eu o dau vreau să mi se dea înapoi.”

Și doctorul Crețu din Brăila și-ar dori să vaccineze, dar spune foarte clar că trebuie să existe condiții și reguli, iar el nu le are. „ Eu aș vrea să vaccinez, dar nu am condiții. Trebuie să avem un formular de la DSP care ne spune ce condiții trebuie să îndeplinim. Ce fac eu dacă vine un control? Nu-i problemă să vaccinăm, dar ne trebuie condiții pe care nu le putem îndeplini.”

„Trebuie doar să dispară publicitatea negativă”



În județul Brașov, medicul de familie Munteanu din Vlădeni spune că nu are posibilitatea de a vaccina, deoarece nu are condițiile necesare. „Nu-mi asum responsabilitatea aceasta. Încurajez oamenii să meargă la centrele specializate, dar eu acum nu voi face asta. Plus de asta, am foarte puțini pacienți, vârstnici, care nu vor să se vaccineze.”

În satul Victoria, medicul de familie spune că nu are dotări și nici circuit pentru a face asta. „Sunt într-o policlinică veche, cu mai mulți doctori și o singură sală de așteptare. Cu ce să mă ajute statul aici?”

În satul Vadu Moldovei din Suceava, medicul de familie Porof Camelia spune că din 1600 de pacienți a înscris pe platformă doar 300. Aici populația este în vârstă, copiii lor sunt plecați în străinătate, și nu are cum să se deplaseze către un centru. Însă, medicul spune că dispensarul din sat este în reabilitare și acum lucrează într-o locație de tranziție, unde nu există condiții.

„Depinde și de autoritățile locale, dacă se găsesc soluții noi participăm.”

În comuna Delești din Vaslui, doctorul Apetrei spune că va vaccina la cabinet și este o decizie oportună, deoarece foarte mulți pacienți nu au posibilitatea să se deplaseze la oraș. Singura problemă este că mulți sunt reticenți la AstraZeneca, din cauza publicității negative primite.

Însă, dacă vor primi Moderna, lucrurile vor sta mai bine, deoarece nu s-a vorbit rău în presă despre el. „Eu vaccinez și în centru, iar lumea a venit la rapel la AstraZeneca și nu a fost o problemă. Trebuie doar să dispară publicitatea negativă.”

„Fără o campanie pro-vaccin activă, la țară nu va avea succes vaccinarea niciodată”



În Mereni, Teleorman, medicul de familie Drăghici Mariana spune că din 2200 de pacienți pe care-i are, doar 23 de oameni s-au înscris pe listele de vaccinare și doar cinci persoane au întrebat-o când va începe vaccinarea în cabinet.

„Oamenii sunt foarte, foarte reticenți. Cred că trebuie o mai mare mediatizare a beneficiilor vaccinului și nu a riscurilor la care se expun oamenii. Sunt foarte speriați de ce aud la televizor și noi încercăm în zadar să combatem presa, dar nu avem nicio șansă.

Dacă nu se va face o campanie pro-vaccinare mult mai activă, la țară nu va avea succes vaccinarea niciodată. Ei se uită la televizor și contează ce apare acolo.”

Medicul spune că oricât ar încerca să vorbească cu oamenii și să le explice, ei nu au încredere, mai ales dacă au văzut ceva negativ la TV. „E trist, din păcate. Noi suntem de acord să vaccinăm, doar să avem pe cine.”

Același lucru îl spune și medicul de familie Doniga din Tescani, județul Bacău. Ea spune că, prin intermediul presei, au ajuns la oameni doar efectele secundare negative în fața publicului, iar pacienții săi, chiar dacă la început își doreau vaccinul, acum nu-l mai doresc de loc, de teamă să nu pățească ceva.

„AstraZeneca este refuzat categoric, dar sunt oameni care au refuzat și Pfizer. Nu am argumentele necesare în urma campaniei negative din presă, asta este marea mea durere.”

În satul Holt, Bacău, medicul Ene spune că nu are cereri la cabinet, iar populația nu-și dorește vaccinarea.

Situația se repetă și în satul Grădiștea din Brăila, unde medicul Dobre consideră mass media foarte vinovată pentru informațiile pe care le transmite.

„Dacă la început erau dornici de vaccinare, acum își pun semne de întrebare. Eu încerc, dacă reușim e foarte bine. Ceea ce se transmite prin mass media ne aduce nouă foarte multe probleme. E foarte greu pentru noi”, spune ea.

Am încercat să obțin un punct de vedere referitor la ce au spus medicii de familie de la Andrei Baciu, secretar de stat la Ministerul Sănătății. Nu am reușit însă până la momentul publicării acestui articol.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19369 vizualizari

  • -7 (47 voturi)    
    E o mare bataie de cap de care nu au nevoie (Vineri, 23 aprilie 2021, 15:50)

    Gryphus [utilizator]

    ce faci daca omul are reactii adverse, daca face un batran SOC anafilactic?

    are rost sa se lege la cap cu vaccin care trebuie tinut la frigider, cu oameni care trebuie chemati la vaccinare cu programare, cu alte probleme de organizare?
    • +12 (24 voturi)    
      Daca platesti fiecare om cu 100 lei pentru (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:32)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      fiecare din cele 2 doze, se va face coada la orice centru de vaccinare. Sa nu ne mai ascundem dupa deget.
      • +2 (6 voturi)    
        va dati cu parerea.... (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 0:40)

        dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Fara medicii de familie, aia care doar scriu retete si iau bani degeaba nu ar mai fi nici pic de medicina rurala de unde ,majoritatea dintre voi va trageti.
        Hai sa va explic, care este povestea cu medicii de familie si vaccinarea.
        S-au facut sute de centre de vaccinare unde lucreaza ,in 90 % din cazuri, medici de familie. Acolo sunt platit cu 90 de lei/ora brut si merg dupa/inaintea orelor de program. Si daca centrul are programari, si daca nu - ei sunt platiti.
        Nu trebuie sa faca munca de convingere cu pacientii, nu trebuie sa faca munca de registrator (centru are asa ceva) si nici sa imparta cu asistenta vreun ban (centrul plateste asistentele separat).
        Daca fac pe PFA/SRL contractul cu centrul de vaccinare raman cu 80 de lei/ora NET intr-un mod mult mai avantajos fata de vaccinarea la cabinet unde trebuie sa isi faca singuri programarile, sa administreze logistica sa imparta cu asistenta banii si sa isi aglomereze ziua de lucru.
        Multora le este teama ca daca vor accepta vaccinarea la cabinet se va inchide centrul unde merg de doua-trei luni si duc acasa 8-9000 de lei lunar!
        Este vina celor care au gandit campania ca nu au acceptat in centre medici generalisti (fara specialitate) sau medici rezidenti.
        Medicii de familie prefera centrele de vaccinare, nu cabinetele. Cei 3000 care au acceptat sunt probabil acei medici care nu activeaza intr-un centru de vaccinare si cei 2-3000 ramasi care nici nu vor sa vaccineze in cabinet ,nici nu merg la centru pur si simplu....nu vor. Au totusi dreptul sa decida asta. Vreti hei-rup comunist? Exista Cuba, Rusina, Coreea de Nord...
        • +2 (2 voturi)    
          Eu spuneam de faptul ca poti sa le dai (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 7:45)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

          oamenilor ca sa se vaccineze 100 lei. In rest aveti dreptate, in primul rand e stupid sa nu permiti medicilor rezidenti sa participe. O tampenie.
      • -1 (1 vot)    
        CORECT (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 12:56)

        George1000 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        CORECT. PSD-ISTII SI hAUR-istii doar asa se vor vaccina
    • +23 (45 voturi)    
      Adevarul e (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:47)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Adevarul e ca timpul trece, leafa merge. Astia de la noi nici macar politicosi nu trebuie sa fie, spre deosebire de cei din Occident. Cei mai slabi absolventi de medicina se fac medici de familie si au un venit deosebit raportat la ce munca prestata. Risc zero, bataie de cap nula, nu te plateste nimeni daca muncesc mai mult, nu te da nimeni afara pentru ca n-ai cum sa omori pe cineva, exclus malpraxis sau vise urate noaptea.
      Nici nu stiu de ce exista oamenii astia, nu mi-e clar ce valoare adaugata aduc ei.
    • +12 (32 voturi)    
      La sapa! (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:06)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Grea munca medicina asta! Si asa medicii de familie, mai ales cei din orase sunt contabili, emit retete, dau trimiteri, nu mai au nici o legatura cu practica medicala! Nimeni nu i-a fortat sa practice medicina si pot renunta oricand, dar daca vor sa continue, sa o faca macar cu un ochi la treaba si nu cu amindoi la slanina!
    • +6 (10 voturi)    
      are rost (Vineri, 23 aprilie 2021, 18:21)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      ca de aia s-a facut doctor, nu sa semneze niste retete o data pe luna.
      • +2 (8 voturi)    
        Gresit! (Vineri, 23 aprilie 2021, 19:00)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

        Tocmai d-aia s-a facut doctor. Nu-mi aduc aminte care si cand a fost pasul urias inainte cand i-am facut "medici de familie", banuiesc ca a fost ceva ce eu chiar nu pot intelege. Am si eu limite, iaca.
  • +49 (83 voturi)    
    daca banii sunt umilitori, propun o solutie (Vineri, 23 aprilie 2021, 15:56)

    Crup [utilizator]

    Sa se dea o ordonanta de urgenta prin care sa oblige medicii si asistentii medicali, eventual invocand si starea de necesitate, sa faca aceste vaccinari pe gratis.
    Daca bani sunt umilitori, zic sa renuntam la ei!
    Decat prea putini (pentru unii oameni sa le dai luna de pe cer si tot e prea putin), eu zic ca mai bine deloc. Poarta si un nume nobil: pro bono se numeste!
    Mor batrani fiindca nu apuca sa se vaccineze si domnii doctori se plang ca banii sunt "umilitori". Noroc ca moartea unora care puteau sa traiasca este inaltatoare!
    • +1 (13 voturi)    
      Ala a dat vreo 3-4 scuze (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:25)

      Ionut F. [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      E clar ca n-avea chef sa se certe cu oamenii. Motivul pentru care vom ramane in coada clasamentului...
    • -5 (19 voturi)    
      stii ca in centrele de vaccinare (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:30)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      se plateste mult mai mutl? sau mananci si tu pe aici?
      la canal cand ii ducem daca nu-ti convin?
      • -8 (24 voturi)    
        Doar că (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:08)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        Nici în centrele de vaccinare medicii și asistentele nu și-au primit banii pentru vaccinurile făcute.
        • -1 (13 voturi)    
          Ceea ce ar fi foarte corect (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:50)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Ceea ce ar fi foarte corect...fac munca in domeniul sanatatii, nu sapa transee sau programeaza roboti NASA. Sa li se dea salariul normal pentru timpul lucrat si gata.

          PS: tocmai pentru ca ar fi corect ca sa fie platiti strict pentru timpul lucrat, se va intampla invers si vor primi sporuri peste sporuri, doar e Romanika.
      • +15 (17 voturi)    
        nu cred (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:57)

        ecou [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        La centrele de vaccinare plata se face la ora si cel mai bine platit este medicul, cu 90lei/ora. Sa spunem ca prin absurd ca sunt doar o asistenta, un registrator si un medic, deci 155 lei/ora. In medie se fac cam 6 vaccinari/ora, dar sa zicem ca domnul medic e mai incet (de fapt asistenta) si face doar 5, in total 200 lei/ora. Diferenta neta 45lei/ora, la 8 ore 360lei.
        Asa ca domnii medici care isi pun de fapt doar cabinetul la bataie pentru ca oricum vaccinul il va face asistenta care oricum este platita (sper) pentru orele lucrate la cabinet invoca cu nesimtire ceva ce nu exista cand spun ca 40 de lei pentru un vaccin pe care nu il fac ei este putin. Dar asa e cand esti invatat sa iei banii la cap de pacient pe care nu il intrebi de sanatate nici macat odata la 3-4 ani in timp ce statul te plateste pentru "efort".
        Acum cateva zile un cineva pretindea ca vai ce ocupati sunt medicii de familie cu monitorizarea pacientilor de Covid. Nu stiu care or fi aia extrem de ocupati, ca pe mine m-a sunat odata, pentru 30 de secunde, dupa ce iesisem din carantina deja, ca sa ma intrebe daca am nevoie de concediu medical. In rest puteam sa crap linistit. Si am fost caz fericit, pe alti cunoscuti alti medici nu i--au sunat deloc
    • +5 (11 voturi)    
      Rusine! (Vineri, 23 aprilie 2021, 18:40)

      NoFive [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Toti medicii viseaza la vacante in Bali, masini cit mai mari si mai poluante si case cu multe etaje si camere. Daca un medic de familie cu greu poate ajunge la asa ceva, sa se fi facut chirurg si ar fi cistigat din spagi cit nu poate duce si tot nu ar fi fost destul. Cu mentalitati de astea campania de vaccinare merge spre un esec sigur.
    • -2 (10 voturi)    
      Medicii NU pot fi obligati sa faca ce vreti voi (Vineri, 23 aprilie 2021, 20:58)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      in primul rand pt ca medicii de familie NU sunt angajati la stat cum cred unii, ei sunt LIBER PROFESIONISTI si au contract anual cu statul

      deci nu poti obliga un privat sa faca ce vrei tu

      in al doilea rand nu poti obliga un medic sa faca o procedura care e extra, in afara a ceea ce el e obligat deja adica medicina de familie
      • +1 (7 voturi)    
        medicina (Vineri, 23 aprilie 2021, 23:01)

        zot [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        nu este o meserie oarecare, este o dedicatie in slujba oamenilor, pentru oameni, fara negocieri;
        cu un instalator te tocmesti ptr ca acesta sa iti inlocuiasca un robinet folosind o scula si o procedura, folosind mainile si mai putin inima sau
        creierul;
        pe cand medicii?
        cum se poarta cu oamenii bolnavi, necunoscuti,
        fara "gentute"?
        imi spunea cineva, care are un caine, ca medicul veterinar are un comportament remarcabil fata de acesta; nu mai am cuvinte
      • +3 (7 voturi)    
        cred ca gresesti (Vineri, 23 aprilie 2021, 23:51)

        Dizidentul [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        a depus juramintul ca medic sa ajute oamenii, unii nu au posibilitate(logistic, tehnic-frigidere speciale) dar sa justifici in pandemie ca 40 de lei este plata umilitoare inseamna ca si-a GRESIT MESERIA, poate spune un zidar,zugrav "ma injosesti cu plata de 40 de lei" dar un DOCTOR?
      • +2 (4 voturi)    
        Asa, si? (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 7:31)

        comentacu [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Fara acel contract cu statul, cam care ar fi valoarea unui medic de familie? Sef de departament la supermarket?
        • -1 (5 voturi)    
          poftim? (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 10:19)

          dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

          Un medic de familie face 6 ani de facultate grea si 4 ani de rezidentiat. Practic isi termina studiile la 30 de ani.
          Tu cata scoala ai arogantule?
          Fara acel contract cu statul, daca ar fi pe bune si pe bani medicii de familie ar fi cei mai bogati fiindca ar fi cea mai ieftina si la indemana soltuie. Ar sta oamenii la coada zile ca sa poata intra la un medic de familie. Si medicul nu ar mai face hartii ca nu ar mai fi nevoie, totul ar fi pe bani ,la liber.
          Dar uite ca nu este si trebuie hartii justificative care au cazut pe capul medicului de familie.
          Daca ai avea cap nu doar ca sa nu te ploua in gat nu ai compara un medic, orice medic, cu un sef la supermarket.
  • +43 (71 voturi)    
    Scriitorii de retete refuza? (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:02)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Nimic nou!
    Retete, trimiteri.
    Trimiteri, retete.
    Program de vaccinare inseamna organizare, ordine si competenta profesională.
    Plus asumarea de responsabilitati!
    Devotament, Hipocrat?
    Nu mai întreba tu!
    • +2 (30 voturi)    
      dacă sunt (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:43)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      așa cum susții, scrietori de rețete, înseamnă că nu se pricep să facă injecții. Te-ai da pe mâna lor?
      • +8 (14 voturi)    
        Nu fac ei injectiile (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:47)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Las-o balta ca am treaba.
      • +1 (7 voturi)    
        Mergi la centru de vaccinare daca nu ai incredere! (Vineri, 23 aprilie 2021, 19:01)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Poate citesti si nu-ti mai desenez:

        "Program de vaccinare inseamna organizare, ordine si competenta profesională.".
  • +39 (59 voturi)    
    Ramai prost (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:03)

    TudoracheCopilulDeDiamant [utilizator]

    cat de egoist este romanul, si pe timpuri grele. Umanitatea a disparut complet in fostul lagar comunist roman.
  • +36 (52 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:09)

    [anonim]

  • +35 (45 voturi)    
    stire prost scrisa (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:10)

    WaffenSS [utilizator]

    40 de lei pe ce? pe ora? pe pacient? Chiar si acum medicii primesc 90 RON, asistentii 45, registratorii 20.

    Ma rog, o cautare ne arata ca ultima varianta propune 40/inoculare: https://www.profit.ro/stiri/social/cu-cat-vor-fi-platiti-medicii-de-familie-pentru-vaccinarea-anti-covid-in-propriile-cabinete-guvernul-a-pregatit-actul-20103567

    Mi se pare o suma incredibila, o inoculare cu tot cu completare documente dureaza 10 minute maxim. Adica 4ron/minut sau 240 ron/h? Si 150-200/h pare WOW! Ori imi scapa ceva!
    • +15 (23 voturi)    
      Eu am solicitat sa fiu PROGRAMAT (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:25)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui WaffenSS

      Nu sa fiu INJECTAT...

      Primea 30 de lei, iar medicul de familie a refuzat !

      Probabil primesc mai multi bani nefacand nimic, decat facand ceva pentru pacienti.
    • +8 (14 voturi)    
      Pe buneeeee ? (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:34)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui WaffenSS

      WOW, WOW, WOW. Pai cati oameni din tara asta si-ar dori sa castige banii astia ?
    • +17 (25 voturi)    
      da, scapa ceva (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:06)

      cristi22 [utilizator] i-a raspuns lui WaffenSS

      Iti scapa ceva: cati bani castiga ei acum fara sa faca nimic, pentru ca sunt platiti la cati pacienti au inscrisi la ei, nu la ce servicii fac.
  • +41 (51 voturi)    
    In Franta si Elvetia (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:12)

    PuieMonta007 [utilizator]

    In Franta si Elvetia medicii SI FARMACISTII s-au oferit voluntari. no other comments
    • -7 (11 voturi)    
      în Franța și Eiveția coordonatorii vaccinării (Vineri, 23 aprilie 2021, 19:00)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui PuieMonta007

      îs apeviști?...mai îi vreo țară în Europa cu vaccinare apevistă?...cre că nu, numa în țara lu fikusz, așe că să meargă gheniralii să munizeze, îi plină țara de ei și au și pensii speciale...medicii n-au, nici nu se pensionează la 40 de ani
      • +4 (6 voturi)    
        n-are Klaus nici o treaba aici (Vineri, 23 aprilie 2021, 19:55)

        PuieMonta007 [utilizator] i-a raspuns lui di livio

        vezi sa nu deraiem
        • -2 (2 voturi)    
          fikusz îl puse pe apevist (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 0:13)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui PuieMonta007

          coordonator...da nu-l puse să coordoneze, îl puse să execute ordine...faci campanie de vaccinare militarizată și apoi vii să te rogi de medicii de familie și de popi să facă propagandă, faină treabă...no, amu continuă cu apeviștii, nime nu mai are încredere în „transparență” cu gradați
  • +26 (42 voturi)    
    Naspa! (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:12)

    mike123 [utilizator]

    40 ron x 20 vaccinati/zi = 800 ron pe zi....
    Un vaccin dureaza max. 10 min (including paper work - hirtogarie, etc), echivalent a 3 ore de ...vaccinare!
    In 3 ore doctorii de familei fac 800 ron, plus ......salartiu zilnic! Cine vrea sa mai muncesca in Romania numai pentru 1500 ron pe zi?
    Eroii nu vrea! Basta!
    • +11 (17 voturi)    
      Pai aia care nu sunt bugetari (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:35)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      Ar dori sa faca orice sa castige banii astia, orice. Dar nu le da nimeni in sectorul privat atatia bani pe nici macar pe luna dar pe zi.....
  • +26 (44 voturi)    
    Nu vor, sa își dea halatul jos (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:15)

    Dogul [utilizator]

    Vaccinarea e act medical. Act medical pe care unii medici de familie refuza să-l facă. Ce se întâmpla atunci când un chirurg refuza sa opereze? Tre sa plece acasă. Vaccinarea e o sarcina de serviciu pentru medici. Asta tre sa priceapă groșaniștii
    • -5 (9 voturi)    
      bati campii original (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:52)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

      .. sarcina de serviciu nu inseamna si obligatie

      .. in tarile cu apa calda ai dreptul sa refuzi orice "unsafe work" fara vreo consecinta.
    • 0 (6 voturi)    
      ... (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:58)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

      Si daca ii obliga dar ei le spun pacientilor, stiti, e mai bine sa mai asteptati (cum fac acum), ce pot face?
      Acum ma gandesc ca asta e motivul pentru ca le tot spun oamenilor sa mai astepte, spera sa creasca suma.
  • +23 (33 voturi)    
    Nu vor? (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:16)

    Ovidiu P [utilizator]

    Daca sunt umilitori atunci sa nu mai primeasca nimic, doar decont + obligativitatea de a vaccina.
  • +16 (32 voturi)    
    yep (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:16)

    Kato01 [utilizator]

    E umilitor sa ramai cu 150mil cand un chirurg ia minim 300mil...
    • -3 (13 voturi)    
      Dar politrucul, cât ia? (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:47)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui Kato01

      Asta e intrebarea.
      • +1 (7 voturi)    
        uita-te pe fluturas (Vineri, 23 aprilie 2021, 19:07)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui palatin

        nu-ti fie greu
    • +5 (7 voturi)    
      Ma rog... sa nu comparam (Vineri, 23 aprilie 2021, 20:07)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Kato01

      medic de familie cu medic chirurg. Si chiar si asa 15 mii /luna .... bai fratilor despre ce vorbim ? Cati iau ma in sectorul privat 15 mii /luna ? Nu exista tara mai buna ca Romania pentru bugetari, nu exista in toata UE.
  • +1 (45 voturi)    
    Ce cred eu (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:17)

    Socrate2021 [utilizator]

    Medicii de familie care lucreaza la tara se tem. Se tem pentru ca eventualele efecte adverse pe termen lung, sau un singur pacient decedat de tromboza sau infarct datorita vaccinului le’ar aduce represaliile localnicilor, iar in multe zone rurale din tara inca e ‘ochi pentru ochi’ si dreptatea se mai face si cu furca sau toporul.
    • +3 (13 voturi)    
      Furca si toporul... (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:28)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Socrate2021

      Daca iau 2 luni antibiotice de capul lor, vor avea efecte adverse cu carul, dar nu vor face scandal.

      Semneaza acordul de vaccinare ? Isi asuma eventualele consecinte. Nu au semnat, nu se vaccineaza si accepta consecintele infectarii.
      • +2 (4 voturi)    
        Si daca semneaza si da coltul din orice altceva (Vineri, 23 aprilie 2021, 20:09)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Tot vaccinul e de vina si tot medicul de familie isi atrage oprobiul. Crede-ma stiu ce spun. Socrii mei sunt la tara si efectiv am impresia ca vorbesc la pereti. Nu conteaza ce spune guvernul, daca ei au auzit ca unul din sat a dat coltul desi se vaccinase, e clar vaccinul nu e bun sau mai grav - de la vaccin a murit. Asta e situatia, cred numai prostii pe care le vad la TV sau le citest pe internet. Credulitate maxima.
      • -3 (7 voturi)    
        da mic farma ce și-a asumat? (Vineri, 23 aprilie 2021, 20:31)

        di livio [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        alde Pfizer și-a asumat vreo eventuală consecință?...niet, mic farma evită cu multă grație să-și asume vreo eventuală consecință, mic farma își asumă numa prețu piperat la vaccin și mălaiu la teșcherea
    • 0 (12 voturi)    
      Asa este. (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:48)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui Socrate2021

      Acolo e Romania reala.
  • +17 (27 voturi)    
    Bani umilitori (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:23)

    Nimeninimic [utilizator]

    Duamna care ii are pe parintii mei in evidenta ca MF a refuzat sa ii programeze la vaccin, desi amandoi sunt luati in evidenta cu probleme de sanatate, mama fiind operata pe cord. Motivul invocat este ca: 'eu nu am facut facultatea de medicina sa fac programari'.

    Nu ma mir ca si Zoitica asta crede ca banii-s umilitori. Au prins ca e miros de castig si vor sa mulga cat de mult. Ce Hipocrate, ce umanitate, LOL. Vedeti-va de treaba.
  • +8 (20 voturi)    
    Dacă șpagă nu e (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:28)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    nimic nu e
  • +12 (18 voturi)    
    Oh (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:36)

    Luk [utilizator]

    Daca banii sunt umilitori, atunci ma astept sa faceti treaba pe baze voluntare. Nu vrea nimeni sa va jigneasca.
  • +6 (10 voturi)    
    ce haos este in sanatate.. (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:39)

    John_Re [utilizator]

    ... daca fiecare face vaccin cum vrea.

    Omg.
    Romania 2021.
  • +8 (12 voturi)    
    Rata de 1500 de ieuro (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:42)

    Victtor [utilizator]

    Nu ajung banii pentru rata la bemveu, sunt prea putini, trebuie mai mult.
    Casta lor nu lucreaza pe bani putini pentru ca s-a chinuit mult sa promoveze sase ani de scolica. Au avut atatea obligatii acolo, a fost greu, ca la o scoala militara.
  • +8 (22 voturi)    
    medicina de familia in Romania (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:53)

    miculescu-rucar [utilizator]

    este o mare bascalie!
    medicii de familie incaseaza un morman de bani pentru o prestatie de birocrat.
    continua sa primeasca "atentii" de la pacienti, desi sunt suta la suta privatizati.
    cand m-am prezentat la noul medic de familie, mi-a luat dosarul si l-a pus intr-un raft, fara macar sa se uite in el sa vada un istoric al starii de sanatate, ce medicatie urmez etc. asta a fost tot. am intrebat-o pe doamna respectiva daca nu crede ca macar o masurare de presiune arteriala, o ascultare cu stetoscopul ar fi necesare. s-a uitat la mine de parca am injurat-o de mama.
    norocul meu ca am scapat de sistem.
    unde sunt acum, medicul de familie este o institutie care se ocupa realmente de pacienti. si da socoteala de fiecare pacient in parte.
  • +1 (9 voturi)    
    eșecul Germaniei în campania de vaccinare (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:58)

    hdd [utilizator]

    locuiesc în Germania și mă regăsesc în această societate și în modul acesta de organizare mai mult decât am făcut-o vreodată în România.

    Dar în ceea ce privește vaccinarea anti covid, trebuie spus că Germania a acționat extrem de prost.

    Toți sunt nemulțumiți că G este în urma UK, US, Israel dar e ce mai grav e că până și România stă mai bine la vaccinare.

    Am căutat un articol f bun pe care l-am citit de curând pe DW, care explica greșelile făcute.

    Dacă se vor mobiliza, sigur că pot sta mai bine.
    Dar vorbind strict de situația de azi, paradoxal, România stă mai bine.
    • +12 (14 voturi)    
      Domnule/doamna (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:26)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Factorul comun in toate Europa e prostia. Nu exista niciun motiv si nicio explicatie coerenta pentru situatia Germaniei, alta decat ca prostia paralizeaza in egala masura societatile, indiferent de nivelul lor tehnologic, de istorie sau de gradul de civilizatie (in sensul de cultura materializata) pe care-l au. Germania s-a organizat la fel de prost ca Romania, dar in Romania n-au patruns si nu s-au fixat bubele-n cap legate de antivax si altele asemenea. Sa multumim providentei ca nu a fost o boala ca ciuma sau Ebola si nici un razboi deschis cu un agresor salbatic precum Rusia sau China. Inca. Cu conducerile din UE ar fi fost un dezastru adevarat, o mortalitate comparabila sau superioara ciumei din sec XIII.
      Nu avem mai multi prosti azi decat am avut acum sapte secole, dar tampitii au azi cu adevarat acces la deciziile publice si alegerea liderilor, asa ca ii aleg pe cei pe care-i pot intelege, adica aleg dupa chipul si asemanarea lor. Nu-i tara din UE care sa nu aiba lideri tampiti in primele 3 niveluri de reprezentare. Nu cunosc nicio solutie si nu propun nimic, n-am ce (partidele de opozitie sunt, in general, pline de cretini la fel de mari, dar care propun solutii in oglinda). Doar va rog sa va ganditi si la asta, e posibil sa am dreptate.
    • +2 (4 voturi)    
      ... (Vineri, 23 aprilie 2021, 18:02)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Inteleg ca se cramponeaza de comunicarea prin fax. Nu vreau sa-mi imaginez ce era la noi daca se mergea asa. De bine, de rau cine a vrut a gasit o ruda, o cunostinta, ceva si s-a programat pe net sau telefonic. In ciuda medicilor de familie care s-au opus si se opun mai rau ca preotii campaniei de vaccinare.
    • +2 (6 voturi)    
      e fake news ca sta mai bine Romania (Vineri, 23 aprilie 2021, 18:45)

      TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Germania a vaccinat cu cel putin o doza 22% din populatie. Romania abia se apropie de 15%.

      Si la numar de doze administrate sta mai bine Germania, cu 29 doze la 100 locuitori. Romania abia 23 de doze.

      Singurul lucru cu care se lauda Romania e vaccinarea cu ambele doze, 9% fata de 7% in Germania.

      Singurul motiv pentru acest "avantaj" este ca romanii au putut alege tipul de vaccin, si au ales majoritar Pfizer, la care intervalul intre cele doua doze este cel mai mic, refuzand AstraZeneca unde intervalul intre cele doua doze este cel mai mare. Dar pe termen lung acest avantaj nu se va pastra, daca tendintele se pastreaza.
  • +4 (8 voturi)    
    De ce nu se mobilizeaza primarii? (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:26)

    crinana [utilizator]

    Inteleg ca e greu sa organizezi un centru de vaccinare intr-un cabinet medical la tara, ce faci daca unuia i se face rau? Dar de ce nu se mobilizeaza primarii sa aduca centrul de vaccinare mobil sau sa asigure transport de la/pana la centrele de vaccinare din orase? In campanie electorala cum pot sa plimbe oamenii cu autocarele, sa aduca urna mobila?
  • +3 (13 voturi)    
    Bani aruncati pe fereastra cu medicina de familie (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:26)

    comentacu [utilizator]

    Va aparea vreodata un lider care sa ia decizia corecta de a desfiinta acest serviciu complet inutil?
    Ne spune cineva cati bani platim pt a intretine aceasta retea de lipitori care consuma sute de milioane de euro anual in schimbul emiterii de adeverinte?!?
    Cate spitale regionale faci dupa 3 ani, cu banii astfel economisiti?
    • -2 (2 voturi)    
      . (Vineri, 23 aprilie 2021, 18:07)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      Pai... in toamna cand statea o tara intreaga pe butoiul cu pulbere a trebuit sa luam adeverinte pentru ora de sport de la medicul de familie. Macar daca le cereau doar pentru cei care abia incepeau scoala. Nuuu, milioane de parinti au trebuit sa faca rost de aceste adeverinte. Ca nu erau bune trimise pe whatsapp, trebuia hartia.
      Macar daca le-ar fi facut vreun test de efort copiilor. Nu, au printat o hartie.
    • +10 (14 voturi)    
      serviciul nu este inutil (Vineri, 23 aprilie 2021, 18:09)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      a devenit inutil in Romania.
      cand m-am prezentat prima data la medicul de familie din noua mea resedinta, am fost masurat,ascultat, testat si in final mi s-a pus diagnosticul, doar pe baza stetoscopului si a tensiometrului.
      diagnostic deloc imbucurator, dimpotriva.
      mi-a spus si solutia: interventie chirurgicala de urgenta.
      din acel moment, doctorul de familie a preluat comanda:
      a dispus efectuarea unor analize,m-a programat la aceste analize, da el m-a programat, a primit rezultatul analizelor, le-a interpretat si pe baza acestora m-a programat la medicul specialist, cu setul de analize gata facut. ca sa nu o mai lungesc, in doua saptamani am fost internat si operat. cat am fost in spital, cardiologul si chirurgul raportau zilnic medicului de familie tot ce au facut si cum evolueaza starea mea de sanatate.
      medicatia a fost comunicata online de catre spital medicului de familie si famaciei la care sunt arondat.
      medicul de familie monitorizeaza urmarea medicatiei-daca am cumparat sau nu medicamentele respective, starea de sanatate generala-doua analize de sange pe an, un interviu telefonic pe an si o intrevedere la doi ani, daca totul decurge normal. colaboreaza cu medicul cardiolog si stabilesc impreuna strategia de umat.
      Asa e ca v-am spus o poveste SF?
      Sa stiti ca nu este poveste!
  • +5 (9 voturi)    
    banii umilitori (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:30)

    ras-putin [utilizator]

    eu n-am mai dat pe la medicul de familie de 2 ani cel putin. banii pe care i-a incasat oricum pt ca sint inscris nu sint "umilitori" (si as fi curios si daca a eliberat retete in numele meu in perioada asta).

    tara asta nu se ma face bine. numai tagme de speciali, si toti platiti de stat, desigur.
  • +4 (6 voturi)    
    E simplu (Vineri, 23 aprilie 2021, 17:45)

    Alex2024 [utilizator]

    Deja se iau o gramada de bani fara sa faca mai nimic, cum a zis si cineva inainte nu cred ca am deranjat de 2 ori medicul de familie in ultimii 5 ani,de ce sa se chinuie cu vaccinarea cand banii vin in general din lucruri simple- retete . Dar da cand ai nevoie mai duc un pachet de cafea o floare ca na asa e "moda" . Citez dintr-un articol din 2018 Sumele decontate de Casa de Asigurări de Sănătate medicilor de familie pentru pacienţii înscrişi în listele de asiguraţi şi pentru serviciile medicale prestate sunt considerate prea mici de aceştia, mai ales prin comparaţie cu salariile primite de medicii din spitale. Banii plătiţi de CAS, pe baza contractelor încheiate cu medicii de familie, depind atât de numărul de pacienţi înscrişi, cât şi de serviciile medicale prestate, şapte ore pe zi, cinci zile pe săptămână.

    Directorul adjunct al CAS Suceava, Anda Sălăgean, ne-a declarat că, în luna ianuarie a.c., de exemplu, sumele decontate medicilor de familie au fost între 3.200 de lei şi 22.000 de lei, adică echivalentul a 695,65-4.721 de euro. ”Medicii de familie cu 3.000 de asiguraţi înscrişi au primit câte aproximativ 22.000 de lei, cei cu 2.700 de asiguraţi înscrişi – aproximativ 19.000 de lei, iar cei cu 1.800 de asiguraţi înscrişi, cum au marea majoritate a medicilor de familie, aproximativ 14.000 de lei. Medicilor de familie cu număr mic de pacienţi asiguraţi înscrişi li s-au decontat sume mai mici; un medic de familie cu 650 de asiguraţi înscrişi a primit aproximativ 4.900 de lei, iar unul cu 360 de asiguraţi înscrişi – aproximativ 3.200 de lei”, a precizat adjunctul CAS Suceava.

    Un medic de familie ia pentru un pacient din listă 5,08 lei (valoarea garantată a punctului ”per capita”), iar valoarea garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical este de 2,44 de lei. Tuturor persoanelor aflate în evidenţele medicilor de familie le corespunde un anumit punctaj.

    Cel mai bine cotaţi sunt copiii între 0 şi 3 ani şi persoanele de peste 60 de ani, care primesc 11,2
    • +1 (7 voturi)    
      Trebuia sa va faceti medici (Vineri, 23 aprilie 2021, 20:56)

      Kornell [utilizator] i-a raspuns lui Alex2024

      `dar n-ati avut creierul sa invatati si sa intrati la facultate !!! De pe margine e usor sa arunci cu rahat - in sus- catre doctori, cand tu esti asistat social. CAS nu a precizat cat din banii decontati se intorc ca impozite inapoi (30-40% in functie de priceperea contabilului), Din ce ramane medicul trebuie sa plateasca asistenta, curatenia, dezinfectia, materialele....si toate astea la 1800 inscrisi !!!! Daca tot esti asa bun la calcule de socotesti castigul in euro, mai calculeaza ca la 20 de zile lucratoare, ii revin doctorului 90 !!!! pe zi in medie. Hai sa spun ca 1/3 nu au nevoie, 1/3 au probleme mici dar tot raman 30 de oameni PE ZI care trebuie consultati + hartogarie interminabila. Vi se pare mult 55 lei/luna pt ingrijirea unui copil de 0-3 ani ??? Sunteti TAMPITI atunci, un pediatru nici nu se uita la O consultatie sub 150 ron - si nu ajunge una. Din cauza unor CRETINI care comenteaza la medicina ajunge Romania codasa la vaccinare in Europa (Ungaria are 25% din populatie vaccinata, Serbia 22,noi pe la jumate din ei)
  • +3 (13 voturi)    
    Articol cu titlu tendentios (Vineri, 23 aprilie 2021, 18:10)

    abc999 [utilizator]

    90% din medicii intervievati spuneau ca nu au conditii, nu se gaseste adrenalina pentru cei cu soc anafilactic, etc. dar jurnalistul a ales fix ce inflameaza populatia.

    Aia 40 de lei nu sunt 40 de lei, sunt mai putin de jumate ca medicii de familie nu primesc salariu de la stat, incaseaza niste bani pentru consultatiile oferite, dupa care isi platesc asistenta, chiria, materialele si din ce ramane platesc jumate la stat impozit si din 15.000 de lei pleaca acasa cu 3-4000 de lei pe luna. Medicul de la centrul de vaccinare care ia acasa 90 de lei pe ora fara sa fie responsabil de costul materialelor, asistentei, locatiei, etc, iese infinit mai castigat, de aici si nemultumirea medicilor de familie.

    Dar de ce sa criticam organizarea guvernului cand putem arunca cu laturi in medici.
    • -2 (6 voturi)    
      intreb si eu (Vineri, 23 aprilie 2021, 18:59)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui abc999

      cu ocazia vaccinarii medicul de familie, inchiriaza un alt spatiu, angajeaza alta asistenta?
      • +1 (3 voturi)    
        au costuri (Vineri, 23 aprilie 2021, 20:42)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

        .. asta a vrut sa spuna. pe cand ceilalti nu.
  • +2 (6 voturi)    
    Sireacii contopisti,lacomi de bani cu cca 2.000 (Vineri, 23 aprilie 2021, 18:33)

    Plagarus [utilizator]

    .......de pacienti in liste !!!!!!
  • +3 (7 voturi)    
    Sa nu generalizam (Vineri, 23 aprilie 2021, 18:42)

    Koczka [utilizator]

    Sunt medici sincer medici asa cum sunt și oamenii. Bănuiesc ca unii nici nu știu sa vaccineze deși pentru un medic de familie nu e normal asta. Poate unii știu ca nu au mana buna și se abțin sa exerseze pe cei programați.
    Ce, nu sunt atâția avocați slabi sau ingineri nepricepuți si mai ales atâția manageri incompetenți.
    Intr-o economie de piața funcțională ( și România nu este din păcate ) concurenta și organismele rwgulatorii ii elimina funcțional.
  • +1 (1 vot)    
    Solutie simpla (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 7:32)

    comentacu [utilizator]

    Dat norma de vaccinare medicilor de familie. Salariul va fi platit de stat proportional cu norma indeplinita.
  • +1 (1 vot)    
    front (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 9:43)

    gituca [utilizator]

    O ipoteza.

    E razboi, lu doctoru i se zice: du-te pe front sa ingrijesti raniti. Doctorul zice : nu ma duc ca ma impusca aia. Ala care il trimite zice: atunci lasa ca te impuscam noi!
  • +2 (2 voturi)    
    Medici de familie (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 10:49)

    Toteu1 [utilizator]

    In articol este citata si doctorita Rotaru...
    O cunosc personal..
    Ea nu a mai consultat fizic bolnavii de cand a inceput pandemia,vorbim de batrani...cardiaci si cu alte afectiuni specifice varstei.
    Nici macar o tensiune..pe motiv ca ii este frica de Covid
    Daca iti este frica , iti iei "n" masuri de protectie nu refuzi sa iti faci treaba!
    Ea sa vaccineze? Mor de ras..
  • 0 (0 voturi)    
    i-auzi ce perla... (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 19:12)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    „În final, plata activității de vaccinare trebuie să fie stimulativă”, spune Raluca Zoițanu. Bey Raluca, in alte tari aceasta activitate intra in atributiile doctorului. Altfel la ce mama dreq mai e doctor, doar sa se uite la pacient, sa-i recomande paracetamol si eventual sa sune la salvare? WTF. Nu va mai saturati desi cu voi se sifoneaza bani garla prin casa de asigurari.
  • 0 (0 voturi)    
    banii sunt umilitori ? (Duminică, 25 aprilie 2021, 23:42)

    uzu [utilizator]

    sa faca pe gratis daca banii suunt umilitori. oricine calificat sa faca o injectie poate face vaccin. nu doar doctorii. doctorii vor sa ajute doar daca se umplu de bani. penibil ...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by