GRAFICE Cea mai mare scădere din toate timpurile a victimelor accidentelor rutiere în țările UE, în anul pandemiei / România, cea mai ridicată rată a mortalității

de I.H.     HotNews.ro
Marţi, 20 aprilie 2021, 14:18 Actualitate | Esenţial


Accident auto
Foto: Exinocactus, Dreamstime.com
În 2020, anul pandemiei, în țările Uniunii Europene s-a înregistrat o reducere cu 4.000 de cazuri a accidentelor rutiere mortale, rata mortalității fiind la cel mai scăzut nivel din toate timpurile, conform Comisiei Europene. Deși evoluția fără precedent constatată anul trecut a determinat anumite schimbări în clasamentul ratelor mortalității pe țări, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 de decese /1 milion de locuitori), în timp ce România (85 de decese /1 milion) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalității în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

Comisia Europeană a publicat marți cifre provizorii privind accidentele rutiere mortale din anul 2020.

Potrivit estimărilor, 18.800 de persoane și-au pierdut viața în urma unui accident rutier în cursul anului trecut, o scădere anuală fără precedent de 17 % față de 2019. Aceasta înseamnă că un număr de 4.000 de vieți au fost cruțate pe drumurile din UE în 2020, în comparație cu anul 2019.

Scăderea volumelor de trafic, ca urmare a pandemiei de COVID-19, a avut un impact clar, deși nu poate fi măsurat, asupra numărului de accidente rutiere mortale.

În cursul deceniului precedent, între 2010 și 2020, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 36 %, o scădere care nu atinge obiectivul stabilit pentru deceniul respectiv, și anume reducerea cu 50 % a numărului de decese. Cu toate acestea, cu 42 de accidente rutiere mortale la 1 milion de locuitori, UE rămâne continentul cu cele mai sigure drumuri din lume. Cu titlu comparativ, media mondială este de peste 180, conform Comisiei Europene.

18 state, scădere record a numărului de accidente rutiere mortale

Potrivit cifrelor provizorii, 18 state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente rutiere mortale în 2020.

În Uniunea Europeană, numărul deceselor a scăzut în medie cu 17 % față de 2019, deși reducerea a fost departe de a fi uniformă, cele mai mari scăderi (de 20 % sau mai mult) fiind observate în Belgia, Bulgaria, Danemarca, Spania, Franța, Croația, Italia, Ungaria, Malta și Slovenia. În schimb, cinci state membre (Estonia, Irlanda, Letonia, Luxemburg și Finlanda) au înregistrat o creștere a numărului de decese, deși numărul acestora tinde să fluctueze de la an la an în țările mici.

Pe o perioadă mai lungă de timp, numărul deceselor pe drumurile europene a scăzut cu 36 % între 2010 și 2020, ceea ce se situează sub obiectivul UE de 50 %. Numai Grecia (54 %) a depășit obiectivul, fiind urmată de Croația (44 %), Spania (44 %), Portugalia (43 %), Italia (42 %) și Slovenia (42 %). În total, nouă state membre au înregistrat scăderi cu 40 % sau mai mult.

România, cea mai ridicată rată a mortalității în 2020

Deși evoluția fără precedent constatată în 2020 a determinat anumite schimbări în clasamentul ratelor mortalității pe țări, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 /1 milion), în timp ce România (85 /1 milion) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalității în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

Impactul pandemiei e greu de măsurat

Reducerea volumelor de trafic, ca urmare a pandemiei de COVID-19, a avut un impact clar, deși nemăsurabil, asupra numărului de accidente rutiere mortale. Cu toate acestea, datele preliminare arată că în SUA, de exemplu, numărul accidentelor mortale a crescut vertiginos în 2020, în pofida reducerii volumelor de trafic. Într-adevăr, statisticile înregistrate în unele țări ale UE indică, de asemenea, o creștere a comportamentelor mai riscante, în special excesul de viteză, în perioadele de restricții de deplasare a persoanelor.

Mersul cu bicicleta a cunoscut o creștere semnificativă în popularitate și numeroase orașe din întreaga lume au realocat (temporar) spațiu rutier cicliștilor și pietonilor. Această evoluție încurajatoare poate avea un impact pozitiv considerabil asupra calității aerului și a schimbărilor climatice și, în același timp, creează noi provocări în materie de siguranță rutieră.

La nivelul UE, aproximativ 70 % din accidentele rutiere mortale din zonele urbane implică participanți la trafic vulnerabili, printre care se numără pietonii, motocicliștii și bicicliștii, spune CE.

Adina Vălean: România să investească masiv și urgent în soluții pentru siguranța rutieră
  • "În 2020, pe șoselele europene au fost cu 4000 de victime mai puțin față de anul precedent. Din păcate, România rămâne țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente soldate cu victime - 85 la un milion de locuitori. România trebuie să investească masiv și urgent în soluții pentru siguranța rutieră: infrastructură adecvată pentru fiecare tip de mobilitate, programe de educație, reformă legislativă pentru introducerea tuturor principiilor europene în domeniu. Sper ca investițiile în transporturi prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență să aibă o componentă consistentă de siguranță rutieră. România are nevoie de o strategie integrată în această privință, care să lege investițiile în infrastructură de cadrul legislativ’’, afirmă comisarul pentru transporturi, Adina Vălean.













Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2468 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Străzi goale = invitație la curse (Marţi, 20 aprilie 2021, 14:33)

    vladislav_ [utilizator]

    Străzi goale și carantina in Romania înseamnă need for speed și fast and furious pe mașina părinților.

    Din păcate cu accidente oribile, ca cel de mai jos, in care doi oameni, soț și soție, au fost spulberați și aruncați la mai bine de 5m de trecere de o beizadea locală. Sper să lăsați linkul, pentru că în "presa" locală e o liniște asurzitoare pe acest caz!

    https://radioeasy.ro/accident-rutier-cu-victime-in-centrul-bacaului/
  • +3 (9 voturi)    
    In afara de situatia drumurilor... (Marţi, 20 aprilie 2021, 14:33)

    Cataleya [utilizator]

    ...cred ca multe din accidentele rutiere din Romania se produc si din cauza miilor de soferi care si-au obtinut permisele de conducere la Arges sau Suceava, cu o mita de cateva sute de euro - fara exemen, fara probe practice, unii dintre ei nestiind nici macar sa scrie si sa citeasca.
  • +3 (7 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 20 aprilie 2021, 14:39)

    [anonim]

    • +1 (1 vot)    
      nu are nici o legatura (Marţi, 20 aprilie 2021, 16:06)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui

      aici vorbim de EDUCATIE. Normal ca trebuie autostrazi, dar din alte motive.
  • +2 (6 voturi)    
    Degeaba (Marţi, 20 aprilie 2021, 15:25)

    holinessdani [utilizator]

    Pana nu se vor instala radare automate si camere automate de trecere pe rosu la semafoare soferii din Ro nu se vor disciplina.
    Automatizarea trebuie sa fie totala, adica inclusiv trimiterea amenzii se va face automat de catre sistem asa cum se intampla in marea majoritate a tarilor civilizate.
    Iar investitia in aceste radare/camere oricum se va amortiza rapid asa ca factorii de decizie nu au nici o scuza sa amane instalarea acestora.
  • -4 (6 voturi)    
    Dacă aplicam (Marţi, 20 aprilie 2021, 15:36)

    Alex2016 [utilizator]

    Logica pandemiei... Uite un motiv bun sa interzicem mașinile. Mai trebuie sa lucram la niște statistici "oameni înecați și morți cu furculițe de unica folosință" ca tot a explodat home delivery în timpul "stai acasă arata ca îți pasa". Procentele pot ieși cam tot 1%- 0.5%, cit e mortalitatea pandemiei super groaznic de fatale. So.... Ce mai putem interzice?
  • +2 (4 voturi)    
    numarul de victime nu are nici o legatura (Marţi, 20 aprilie 2021, 16:03)

    Coresponedntu [utilizator]

    cu lipsa autostrazilor ci tine de lipsa educatiei in general, si in special a educatiei rutiere. Se invata in scoala si in primii 7 ani acasa.
    Romanii fac ravagii si pe autostrazi in toata Europa. S-a urcat scroafa in copac, cum se mai spune la noi. In Romania imaginea conteaza, romanii, mai ales cocalarii, isi iau masini puternice, cazane Diesel, de care scapa nordul si vestul Europei trecand pe electric, transport comun, biciclete, si atunci sa te tii. Apeeeeasaaaa !
    Fenomenul va mai continua inca cca 10 ani pana se curata Germania, Olanda, tarile nordice de cazane. Romania e centrul REMAT de reciclare a autoturismelor UE, cimitir de masini si groapa de gunoaie a Europei, gunoaie de orice fel . A preluat aceasta sarcina de la Sudul Italiei unde loviturile date Mafiei au mutat afacerile cu gunoaie si masini in Romania.
    Guvernantii nu fac nimic, dimpotriva, PSD a incurajat oentru voturi din 2016 importul de second hand uri si activitatea samsarilor tuciurii. Iar actualii guvernanti, Ministerul Mediului nu ataca frontal problema.
    Iar in lipsa educatiei cetatenilor, carnetelor de sofer luate pe bani, pedepselor rutiere ffff mici, romanii vor continua sa moara pe autostrazi, stradute, alei de bloc.
    • 0 (0 voturi)    
      asa e (Miercuri, 21 aprilie 2021, 8:25)

      AMDATi [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      eu cand vad in oglinda retrovizoare o masina neagra, model dinainte de 2010, stiu imediat ca voi fi depasit. Deja e un reflex. Mai avem de asteptat pana la civilizatie. Noaptea ii recunosti dupa farurile cu led, care te orbesc.
      • 0 (0 voturi)    
        farurile cu led (Miercuri, 21 aprilie 2021, 9:45)

        GNG [utilizator] i-a raspuns lui AMDATi

        ... nu se intalnesc la masini dinainte de 2010, cred ca ai vrut sa spui xenon. Nu conteaza culoarea masinii, conteaza educatia soferului. Varsta nu mai este un factor determinant, am intalnit soferi la 50 care se credeau piloti de raliu, ce sa ceri tinerilor de 18-30 ani? Se bagau aiurea si tot ei aveau gura mare! Utilizarea semnalizatorului a devenit facultativa, crosetarea de pe o banda pe alta, fara semnalizare si asigurare, litera de lege!
    • 0 (0 voturi)    
      nu conteaza vechimea masinii (Miercuri, 21 aprilie 2021, 9:40)

      GNG [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      ... important este cine o conduce. Nu vechimea masinii provoaca accidente, soferii teribilisti care: trec pe culoarea rosie, trec pe la fundul pietonului cand acesta este pe trecerea de pietoni, nu respecta prioritatile ca ei au masini mari si puternice, alearga ca descreieratii ca sunt grabiti, etc. Si Politia Rutiera are vina ca nu aplica legea de fiecare data si pentru toata lumea. Daca pun filmarile camerei de bord cu masinile care au trecut la 3-4 secunde dupa ce s-a pus culoarea rosie, umplu pe putin 1 TB spatiu de stocare. Surpriza, 80% sunt filmari cu masini de ultima generatie, de regula astia se cred cei mai zmei...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by