Lucian Bode: Poate reuşim să avem un Cod rutier nou, modern / Din cauza neatenţiei pietonilor avem mii de accidente / Amenzi pentru pietonii care traversează cu ochii în telefon

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 15 aprilie 2021, 21:58 Actualitate | Esenţial


Lucian Bode
Foto: Arhiva personala

Ministrul de Interne, Lucian Bode, afirmă că este nevoie de un nou Cod rutier, care să fie ”modern”, întrucât periodic se aduc zeci de modificări legislaţiei din domeniu. Bode afirmă că anual sunt ”mii de accidente” din cauza neatenţiei pietonilor, de aceea se află în transparenţă decizională un proiect care interzice pietonilor să folosească telefonul atunci când traversează strada, potrivit News.

Ministrul Lucian Bode a vorbit, joi, la Zalău, despre proiectul pus în dezbatere publică de către MAI care aduce modificări Codului rutier. Una dintre cele mai importante vizează pietonii, care vor fi amendaţi dacă nu sunt atenţi când traversează strada.

”Se reglementează interdicţia pietonilor de a efectua activităţi de natură a le distrage atenţia atunci când se angajează în traversarea drumului public”, se arată în Nota de fundamentare a priectului legislativ.

”Aş vrea să priviţi ca o nevoie de a legifera, de a interveni acolo unde vedem că, din cauza neatenţiei pietonilor, avem mii de accidente. Am avut anul trecut 1.700 – 1.800 de accidente generate de neatenţia pietonilor. (...) Nu doar că vorbesc la telefonul mobil când traversează strada (...) au căştile în urechi şi ascultă muzică, urmăresc altceva, toate aceste lucruri ne-au determinat de a veni cu această modificare legislativă”, a declarat Bode.

Acesta vorbeste despre ”zeci de modificări la 195” aduse în ultimii ani.

”Poate reuşim să ne aşezăm cu Legislativul să avem un Cod rutier nou, modern. Eu am fost, trei ani, preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor şi tot a doua iniţiativă era legată de Codul rutier. Codul rutier se modifică într-un an de foarte, foarte multe ori, de aceea cred că o dezbatere serioasă Executiv – Legislativ – societate civilă – ONG-uri, toţi cei care-şi doresc să participe la o astfel de dezbatere, să fie organizată cât mai repede cu putinţă astfel încât să transmitem către Parlament un nou Cod rutier modern”, a mai declarat Lucian Bode.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2167 vizualizari

  • +15 (27 voturi)    
    Pietonul are prioritate pe trecere! (Joi, 15 aprilie 2021, 22:11)

    Con_stan_tin [utilizator]

    Nu el trebuie să fie atent la traversare ci șoferii care trebuie să cedeze trecerea. La orice trecere de pietoni trebuie limitată viteza la 30 de km/h prin indicatoare. Sau să să asocieze semnul de presemnalizare a trecerii cu restricția de viteză în codul rutier. Nu poți evita un accident dacă circuli cu peste 30 de km/h când te apropi de trecerea de pietoni.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu trebuie indicatoare suplimentare la treceri (Vineri, 16 aprilie 2021, 7:24)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Aveti permis de conducere ? Da ? Mai recititi legile...

      Regulament

      art.123
      Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:


      i)la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, când drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, în imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze în traversare;
    • 0 (4 voturi)    
      fii atent, faza (Vineri, 16 aprilie 2021, 9:19)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      legea nu e data de Dumnezeu, e facuta de oameni. deci faptul ca pietonul nu tre sa fie atent la trecerea strazii e penca asa scrie in legel acum. dar asta tocmai se poate schimba, si stii de ce? pentru ca tarile in care pietonii nu au prioritatea asta absoluta (adica sunt si ei obligati sa-si apere pielea, sa fie atenti) au mai putine accidente cu pietoni. deci ai retinut ? faptul ca legea ACUM ofera un cadru nu inseamna ca nu il poti schimba pe baza " nu se poate, asa e legea". tocmai asta-i scopul schimbarii, sa schimbi o lege proasta cu alta.
    • -4 (8 voturi)    
      si punctual acum (Vineri, 16 aprilie 2021, 9:21)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      faptul ca pietonul se arunca pe trecere de'ampulea e cauza principala, daca el ar pune piciorul pe trecere si ar astepta cateva secunde inainte sa treaca atunci ar putea opri si ala care vine cu 50, deci nu, nu e nevoie de reducerea vitezei la 30, e nevoie ca bizonu de pieton sa respire de 2 ori pana sa treaca strada.
      • +1 (1 vot)    
        Tocmai de-aia am camera de bord (Vineri, 16 aprilie 2021, 11:51)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Ca sa pot dovedi ca n-am avut cum sa evit un accident provocat de un neatent (sofer sau pieton), deci sa ies din culpa.
      • +2 (2 voturi)    
        PRIORITATE (Vineri, 16 aprilie 2021, 16:09)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Stii ce inseamna sa acorzi prioritate?
        Cand te apropii cu masina de o intersectie nesemaforizata in care nu ai prioritate, mergi cu 50 si te astepti ca soferii care intra pe drumul cu prioritate sa "respire de 2 ori" pana treci tu?..

        Fix aceeasi prioritate se acorda si pieonilor pe trecerea de pietoni. Nu este nici o diferenta. El e om, tu esti om. Masina nu iti da drepturi suplimentare. Te apropii de o zona in care nu ai prioritate, iti adaptezi viteza ca sa poti opri la nevoie.
  • +8 (14 voturi)    
    . (Joi, 15 aprilie 2021, 22:19)

    Toate nickname-urile erau luate [utilizator]

    Doamne ferește, mai bine se culcă la loc
  • +15 (21 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 15 aprilie 2021, 22:23)

    [anonim]

  • +3 (15 voturi)    
    Totul spre binele nostru (Joi, 15 aprilie 2021, 22:23)

    Ichi [utilizator]

    La o televiziune de stiri astazi am prins trei "pastile", una dupa alta: prima despre restictii si masti, a doua despre folosirea telefonului pe trecerea de pietoni si condusul defensiv si apoi una despre mancarea proasta pe care avem inca libertatea sa o mancam.

    Toate despre experti si oameni zambitori si binevoitori care ne explica cu mult calm cum nu stim noi nimic despre lumea periculoasa in care traim. Si despre cat de fericiti putem fi ca avem acesti oameni langa noi, care ne obliga sa ne fie bine la fiecare pas, in fiecare aspect al vietilor noastre.
  • +9 (11 voturi)    
    Dupa 20 de ani, ar fi cazul sa-l rescrieti (Joi, 15 aprilie 2021, 22:41)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Altfel, fara chichite juridice, fara trimiteri din articol in articol, fara ambiguitati si cu pedepse clare, neinterpretabile in Justitie.

    Cum ar fi conducerea in stare de ebrietate, care se lasa cu inchisoare SAU cu amenda...

    Si fara prostii ilogice, cum ar fi art.108, alin.1, lit.B punctul 3.
    "nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulatie sau a directiei de mers, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;"

    Articolul asta duce la pedepsirea soferului care, circuland prin sectorul 3 in Bucuresti, pe un bulevard acoperit cu gheata (care are si niste borduri de 60 cm inaltime construite de primarul Negoita Robert) incearca sa franeze ca sa nu loveasca masina din fata, derapeaza si se loveste cu laterala de bordura, avariindu-si PROPRIUL vehicul. Dupa ce merge la constatarea avariilor primeste 3 puncte de amenda, pentru ca in textul legii lipseste ceva:
    "...avarierea unui ALT vehicul sau alte pagube materiale."

    Conform logicii din legea curenta, daca ma tai la mana si ajung la spital, ar trebui sa mi se faca dosar penal pentru vatamare corporala !

    Daca nu am reusit sa evit sa-mi accidentez propria masina, mai e necesara o pedeapsa, dupa ce ca raman si cu paguba ... ?!
  • +12 (12 voturi)    
    se vede ca nu circula ca pieton (Joi, 15 aprilie 2021, 23:00)

    danut_112 [utilizator]

    altfel ar sti ca in Bucuresti, pe trecerea de pietoni trebuie sa fii extrem de atent -> se merge tare (60 - 80 km/h) in conditiile in care ai masini parcate pana si pe trecerea de pietoni, deci vizibilitatea pentru sofer .este redusa
    nu mai vorbesc de cefele late care te ocolesc pe trecere...
    sunt doar doua solutii posibile -> pui camere video la fiecare intersectie si la fiecare trecere de pietoni, si trimiti amenda acasa (ca in orice tara civilizata) SAU pui bumper'e inaintea trecerii de pietoni, ca in tarile arabe

    sa amendezi pietonul pt ca nu primeste prioritate la trecerea de pietoni este absolut stupid....
  • +16 (20 voturi)    
    Bai Bode, bai... (Joi, 15 aprilie 2021, 23:01)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    Ai gasit unde era problema: pietonii care traverseaza strada (mai mult ca sigur ca pe verde, ca nu cred ca risca altfel) cu ochii in telefon !? Asta este cauza mortalitatii crescute in trafic? De calitatea soselelor nu zici nimic? De drogatii smecheri, nimic? De toate rablele de pe strazi, nimic ? De toti analfabetii cu carnet, nimic?
    Bine, ba, ca ai gasit vinovatii !
    Daca esti imbecil si nu te asiguri cand traversezi ce mai conteaza ca ai sau n-ai casti in urechi!
    Pentru aia care nu opresc la trecerea de pietoni sau se strecoara printre pietoni, ai ceva de spus ?
    Pentru imbecilul ala care a impins mamica aia cu caruciorul cu bebelus, ai ceva de spus?
    Pentru aia care vin peste tine daca te surprinde rosu pe trecerea de pietoni in jumatatea bulevardului, ai ceva de spus?
    De aia care parcheaza/stau ps avarii ca nesimtitii pe trecerea de pietoni sau imediat in fata trecerii, nimic?
    Apopo, de aia beata care a spulberat doua fete in curtea lor ce se mai aude?

    Bode...ESTI UN NIMIC !
    • +4 (4 voturi)    
      „NIMIC”-ul este ceva ce nu exista; (Vineri, 16 aprilie 2021, 7:14)

      ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

      insa Bode „este”, si inca in virf, spre nenorocirea noastra...
      Dar e posibil ca el sa tinteasca „Cartea recordurilor” pentru cel mai timpit ministru.
  • +14 (16 voturi)    
    Modern? (Joi, 15 aprilie 2021, 23:18)

    cineva123 [utilizator]

    Anti pietoni. Anti biciclisti. Modern? Poate pentru anii '50.
  • +7 (7 voturi)    
    . (Joi, 15 aprilie 2021, 23:32)

    di livio [utilizator]

    da dacă petonii țirculă pă contrasens și accidentează polonezi?...vor fi amendați sau vor fi numiți miniștri?
  • +10 (12 voturi)    
    Bode=incompetent notoriu (Joi, 15 aprilie 2021, 23:54)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    pe asta nu il "vede" Catu sa il remanieze, frate. Dupa ce ca, la MT inainte a cam dormit pe el, la propriu si la figurat (da, e cel care a pretins ca dormea in masina care avea sirena si girofarurile pornite in timp ce incalca toate regulile de circulatie posibile pe Valea Oltului, ca deh, e mare scula, demnitar, deci omul se grabea cica la o sedinta de Guvern (oare ce o fi fost asa urgent legat de transporturi?!) ...dormind bustean!
    Deci, dupa ce ca e cu tupeu, infantil si ne minte ca pe prosti acum la MAI are alte dume. I s-a pus pata pe pietoni si biciclisti cu noul proiect. A gasit el cauza numeroaselor accidente rutiere din Ro si a miilor de morti de pe sosele- pietonii cu ochii in tel si castile in urechi. Baaaaah, cercopitecule, pana acum 10-15 ani nu exista nici casti in urechi nici telefoane de stat cu ochii in ele si tot erau accidente, inclusiv cu pietonii. Ce zici, oare de ce erau?
    Nu e pb ca e haos in trafic, lipsa de respect pt lege si reguli, ca s-au dat zeci de mii de permise la Pitesti, Suceava, etc, pe bani si atat, ca e plin de bizoni si vite care nu stiu a conduce, nu cunosc regulile, ca e plin de cocalari, bombardieri care "o calca", de drogati si alcoolici, nope. Problema e fix la pietonii care si pt a trece pe verde, trebuie sa se uite foaaaaarte atenti (ar fi indicat sa aplice initial undeva, naibii, sa anunte traseul lor, sa stie tot bizonul ca ii va intalni, nu?). Nu e pb cu masinile parcate uneori chiar pe trecere, care obtureaza vizibilitatea. Nici cu tot felul de alte obstacole. Nici cu faptul ca multe treceri sunt prost semnalizate, ca se pot monta limitatoare de viteza inainte, in special in orase.
    Eu zic ca problema e de fapt in capul lui Bode si al militienilor care au conceput legea asta. Ca e evident o problema de low IQ=retard mintal.
  • -1 (7 voturi)    
    Hm (Vineri, 16 aprilie 2021, 0:44)

    RaduMischie [utilizator]

    Nu stiu cati de aici sunt conducatori auto. Eu sunt. Incetinesc mereu la treceri de pietoni. Dar vad o gramada de pietoni care se arunca pe trecere. Neasigurandu-se si bazandu-se ca soferul va frana. Dar daca soferul nu franeaza, sau masina nu are frane bune?
    Eu cred ca e buna ideea de a forta si pietonii sa fie mai responsabili. Aia 10-15% din ei care sunt idioti.
    • +1 (1 vot)    
      cum "se arunca" pe trecere? (Vineri, 16 aprilie 2021, 16:48)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      Am avut o data fix discutia asta cu un sofer suparat ca a trebuit sa franeze la trecere. Mi-a reprosat ca nu m-am oprit, desi era suficient de departe si avusese timp sa franeze. I-am explicat ca am prioritate, deci nu eu sunt cel care trebuie sa se opreasca.
      Cu totii am fost educati de mici sa ne asiguram inainte sa trecem strada. Este normal, pentru ca riscurile sunt 100% la pieton in cazul unui accident. Dar asta nu inseamna ca legea obliga pietonii sa astepte pana trece gigel cu 50km/h pentru ca nu are chef sa franeze.


      Ce spune legea:
      Articolul 6
      1. acordare a prioritatii – obligatia oricarui participant la trafic de a nu isi continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea ii obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa isi modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca
      ...
      24. participant la trafic - persoana fizica ce utilizeaza, la un moment dat, drumul public.

      Articolul 48
      Conducatorul de vehicul trebuie sa respecte regimul legal de viteza si sa o adapteze in functie de conditiile de drum, astfel incat sa poata efectua orice manevra in conditii de siguranta.

      Bode vrea legislatie moderna? Va recomand sa cititi Highway Code (UK) - articolele 18-19 si 195. Rezumatul? Respect reciproc.
      In plus, amenzile pentru "careless and inconsiderate driving" (la care te incadrezi daca te prinde politia ca nu cedezi prioritate pietonilor) sunt "unlimited".
  • +5 (5 voturi)    
    Ce pretentii (Vineri, 16 aprilie 2021, 0:59)

    yol [utilizator]

    sa aveti fratilor de la taranetele asta!!
    Altfel calare pe televiziuni tot timpul, nu ca fraierii aia de la USR, care nu stiu sa comunice. Uite omul e plin de idei. Dupa ce s-a intors de la transporturi unde a reformat si acolo totul (adica cnair a ramas cu seful pus de psd) si a facut intre 20 si 280 km autostrada, era normal sa fie invitat sa faca reforma si aici. Deja stim ca de acum incolo vom fi pasibili de puscarie sau vom plati daune soferilor care ne calca cu masina pe trecerea de pietoni. Pai daca tr-a mancat in c r sa pui mana pe telefon taman atunci...trebuia sa fii vigilent, iti va spune organul!!))

    De asta nu s-o fi saturat Catu, cu atatea sforaieturi saptamanale, cu flagrante ilegale, cu ostatici morti... Sau asta emana empatie?!:))))

    PNL e doar o adunatura de hoti si parveniti, dar mai ipocriti decat fratii lor din psd. Cu mici exceptii, ca sa nu fiu rau...
  • +5 (5 voturi)    
    What? (Vineri, 16 aprilie 2021, 1:07)

    JustinCase [utilizator]

    Pietonii cu casti in urechi era problema, nu carnetele de conducere date tuturor bombardierilor analfabeti, posesori de bemveu.
    Bine ca am rezolvat-o si p-asta!
  • +3 (3 voturi)    
    ok (Vineri, 16 aprilie 2021, 1:10)

    hdd [utilizator]

    sunt mulți care nu se uită pe unde merg, de acord.
    Nu sunt sigur că a spus chiar asta, să amendeze pietonii care traversează regulamentar pe trecere dar cu ochii în telefon.

    Dacă a spus-o, trebuie să-și dea demisia, e cretin.

    Dar problema nu sunt pietonii cu ochii în telefon.
    Când tu ai bulevarde cu treceri de pietoni de 50m de traversat, moștenire de la trimful socialismului,
    e normal să ai accidente.

    Nicăieri în occident nu există treceri de pietoni atât de lungi. E o aberație.
    Iar acolo unde se poate traversa, șoferii sunt obligați să încetinească prin curbe și îngustarea drumului, nu prin bump-ere...

    Problema în Ro e infrastructura care omoara de x10 mai mulți oameni decât covid și cu toate astea nimeni nu face nimic.
  • +5 (7 voturi)    
    n-avem nevoie de inca o cale de iesire (Vineri, 16 aprilie 2021, 4:02)

    Jebediah_Sanchez [utilizator]

    "Da, sa traiti, mergeam cu viteza si am spulberat un pieton care traversa pe trecere. Da, eram beat cui. Dar se uita la telefon!!"
  • +3 (3 voturi)    
    hei bode (Vineri, 16 aprilie 2021, 5:58)

    Coco Whistle [utilizator]

    tu stii cit e cartea de 'stufoasa' e cartea cu regulile de circulatie ptr soferi in sua? stii in ce consta examenul? informeaza-te si apoi hai sa o facem dreapta in romania. se contureaza ca avem nevoie de o alta romanie condusa de oameni cu inteligenta peste medie, nu putem sa alegem iar ei pe usile din spate sa aiba alte jocuri, e nevoie de ruperea romaniei, numai asa ne putem satisface fara a ne duela. ficare isi ia portia de fericire.
  • +7 (7 voturi)    
    ce idiot ! (Vineri, 16 aprilie 2021, 7:47)

    Coresponedntu [utilizator]

    astia au ceva cu pietonii si cu biciclistii mai ceva ca ministrii PSD de interne. In conditiile in care in Bucurestistan nu mai poti merge pe trotuare ca sunt ocupate de masini parcate, caz unic in Europa. Si daca mergi pe stradute te spulbera cazanele Diesel care circula cu 70 km pe ora ca le permite legea.
  • -8 (8 voturi)    
    Pietonul e rege? (Vineri, 16 aprilie 2021, 8:13)

    oldman_boy [utilizator]

    Că așa rezultă din comentariile voastre.
    La fel ca toți participanții la trafic, trebuie să-și ia măsuri preventive pentru a ajunge în siguranță la familia lui.
    Nu cred că un pic de atenție la trecerea unei străzi poate strica.
    Ca și la volan, ideea că mă feresc ceilalți participanți la trafic, indiferent ce fac eu, se poate dovedi nefastă.
    Vorba aia, "mori cu dreptatea în mână"
    Nu cred că un pic de atenție la trecerea unei străzi poate strica.
    Acum, asta cu căstile în urechi este exagerată atâta vreme cât eu, șofer, ascult muzică la maxim în mașină.
    • +1 (1 vot)    
      Mda (Vineri, 16 aprilie 2021, 22:16)

      Zero_Kelvin [utilizator] i-a raspuns lui oldman_boy

      Da, totusi, muzica mai incet. S-ar putea ca intr-o zi sa te infigi intr-o salvare.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by