Proiect privind Codul Rutier: Biciliștii vor avea limită de viteză de 30 km/h, se reglementează criculația cu trotinete / Pietonii nu mai au voie să traverseze cu ochii în telefon sau cu căștile în urechi

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 15 aprilie 2021, 11:22 Actualitate | Esenţial


Bicicleta
Foto: Aura Manole
Codul rutier ar urma să fie amendat printr-o hotărâre de guven care reglementează circulația pe drumurile publice a trotinetelor, limita de viteză pentru bicicliști fiind stabilită la 30 de km/h. În plus, potrivit proiectului de hotărâre pus în dezbatere publică de ministerul de interne, pietonii nu mai au voie să stea cu ochii în telefon sau să asculte muzcă în căști atunci când traversează strada. Nerespectarea interdicției de către pietoni constituie contravenție și se sancționează cu amendă.

Potrivit proiectului de modificare a regulamentului pentru aplicarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, se modifică art. 99 astfel: ”Se interzice conducătorilor de biciclete să circule cu acestea cu o viteză mai mare de 30 km/h”.

Actul normativ stabilește condiții tehnice pentru trotinetele electrice similar celor prevăzute pentru biciclete.

Inițiatorii mai spun că, din practică, s-a constatat că un procent semnificativ din numărul accidentelor rutiere implică eroarea umană a participanților la trafic, neatenția pietonilor fiind adesea una dintre cauze. Din această perspectivă, este necesară îmbunătățirea inclusiv a legislației rutiere, astfel încât riscul rutier să se reducă.

În prezent, potrivit art. 72 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localități, pe la colțul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic.

Cu toate acestea, în fapt, uneori, această asigurare nu se realizează, întrucât pietonul desfășoară o activitate de natură a-i distrage atenția, precum folosirea telefonului mobil. Folosirea telefonului mobil, fie că se vorbește sau se scriu mesaje (distragere mentală), se ascultă muzică (distragere auditivă) sau se accesează diverse aplicații de ghidare precum hărți (distragere vizuală), influențează capacitatea de atenție a pietonului în momentul angajării acestuia în traversarea drumului public.

Mai mult, distragerea atenției poate constitui un factor concurent în producerea accidentului rutier chiar și atunci când traversarea drumului public de către pietoni urmează să se facă prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător.

Distragerea atenției la nivel mental (cognitiv) este cel mai des întâlnită, întrucât, spre exemplu, o discuție telefonică poate fi palpitantă, astfel că atenția se canalizează către această activitate, pietonul mergând practic mecanic, fără a conștientiza locul efectiv de traversare.

De asemenea, prin distragerea auditivă, pietonul nu mai percepe sunetele traficului rutier ori semnalele speciale de avertizare sonoră folosite de autovehiculele cu regim prioritar de circulație precum cele aparținând poliției ori serviciului de ambulanță.

Astfel, prociectul reglementează interdicția pietonilor de a efectua activități de natură a le distrage atenția atunci când se angajează în traversarea drumului public.

De altfel, o astfel de interdicție există deja, însă numai în ceea ce privește șoferii, acestora fiindu-le interzis a efectua activități de natura a le distrage atenția de la conducere, precum și de a folosi telefoanele mobile în timpul deplasării pe drumurile publice.

Nerespectarea interdicției constituie contravenție și se sancționează cu amendă prevăzută în clasa I, potrivit art. 99 alin. (1) pct. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002. Amenzile contravenționale se stabilesc în cuantumul determinat de valoarea numărului punctelor-amendă aplicate. Un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotărâre a Guvernului.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13099 vizualizari

  • +16 (38 voturi)    
    bravo (Joi, 15 aprilie 2021, 11:33)

    licasamadau [utilizator]

    radar la biciclete lipsea.
  • +10 (30 voturi)    
    Tare... (Joi, 15 aprilie 2021, 11:34)

    Thexy [utilizator]

    ...modificarea asta. Pietonii nu mai au voie sa asculte muzica in casti, dar biciclistii o pot face in continuare.
    • +12 (16 voturi)    
      sigur (Joi, 15 aprilie 2021, 12:59)

      codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui Thexy

      Sa-ti zic eu din experienta - asculti la casti pe bicicleta pana _prima_data_. ATAT!
  • +7 (41 voturi)    
    iar cretinatati (Joi, 15 aprilie 2021, 11:39)

    jescu [utilizator]

    Cum ar putea biciclistii sa stie daca au depasit 30km/h :)
    • 0 (20 voturi)    
      ciclocomputere (Joi, 15 aprilie 2021, 12:18)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      cei care merg constant peste 30km/h detin asa ceva. iti centralizeaza informatiile de la senzorii interni/bicicleta/biciclist.
      • -9 (17 voturi)    
        esti haios (Joi, 15 aprilie 2021, 13:59)

        e.o. [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        In loc sa se concentreze pe trafic vor trage cu ochiul la ciclocomputer. Am avut pe mountainbike, e complet inutil, m-am plictitisit de ea dupa cateva saptamani.
        • +9 (13 voturi)    
          esti destept de bubui (Joi, 15 aprilie 2021, 15:22)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui e.o.

          asta ca sa nu zic ca esti prost de mori. sincer, unii aveti niste orizonturi asa inguste ca e greu sa te abtii.

          ce te asteptai sa faca respectivul computer? sa pedaleze in locul tau? daca tu l-ai gasit irelevant asta nu inseamna ca nu are un scop. iar privitul la ecranul ciclocomputerului ia tot cat privitul la vitezometrul masinii. asta daca nu esti miop, caz in care nu prea ai ce cauta pe drum, indiferent de vehicul.
        • +7 (7 voturi)    
          si tu (Joi, 15 aprilie 2021, 18:13)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui e.o.

          Deci soferii ar trebui sa se concentreze la trafic, nu la bord.
      • -3 (9 voturi)    
        da si eu am auzit ca au toti :) (Joi, 15 aprilie 2021, 15:10)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Daca tu gasesti ciclocomputere pe mai mult de 1 la mie din bicicletele din mediul rural, adica unde se merge cel mai mult cu bicicleta... Si daca gasesti ciclocomputere la magazinele de prin satele romaniei. Eu defapt pun pariu ca n-a auzit mai mult de 1% de ciclocomputere.
        • +4 (8 voturi)    
          esti amuzant (Joi, 15 aprilie 2021, 16:11)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          ai pus o intrebare tampita de la inceput si dupa aia vii si particularizezi. eu ti-am spus cum poti vedea ce viteza ai. tu vii cu fabule. cine mama dracului circula frecvent cu peste 30km/h cu o puscatura de toacla care n-a vazut un gram de ulei de cand a iesit pe poarta fabricii? in ce mediu rural te invarti tu?
          • 0 (6 voturi)    
            irelevant (Joi, 15 aprilie 2021, 18:35)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            Nu-ti trebuie ultimul model de Cervelo TT ca sa mergi cu 35-40km/h. Doar un pic de curaj si o semicursiera bine intretinuta, mostenita de la bunicul. La vale prinzi 40 si cu MTB-ul. Amenda?

            Si ce ne facem cu toate cluburile de ciclism? Nu mai au voie sa se antreneze pe drumurile publice?
            • 0 (4 voturi)    
              ba e relevant (Joi, 15 aprilie 2021, 21:07)

              nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              cel de i-am raspuns eu vorbea de bicicletele din mediul rural. amu or fi si sportivi la tara dar marea majoritate a biciclistilor din mediul rural au mai multe probleme cu echilibrul decat cu viteza. raspunsul meu la articol (vezi mai jos) priveste problema dpdv al unui ciclist sportiv deci impartasim aceeasi dilema.
        • +1 (3 voturi)    
          exact aia care merg cu 35-40 km la ora (Joi, 15 aprilie 2021, 18:54)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          Cand se intorc de la coasa sau carciuma!
          Fie vorba intre noi o bicicleta la 30 km la ora nu poate frana la fel de eficient ca o masina. Pietonul vede prin tine, bicicleta nu e o masina, pentru el nu esti un pericol. Sa vezi ce misto e sa iti sara unul in fata la 25 km/ ora la 3-5 metri.
          • 0 (2 voturi)    
            fac naveta in localitatile vecine (Vineri, 16 aprilie 2021, 9:39)

            jescu [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            N-am auzit sa fie pietoni accidentati grav de biciclisti care merg cu 40km/h, aia sunt experti, mai probabil sa fie accidente de la biciclisti betivi care merg cu 20km/h. Nu toti sunt la plimbare, multa lume mai ales din mediul rural foloseste bicicleta sa faca naveta si n-au timp sa pedaleze ca in parc, vor sa ajunga repede la destinatie.Unii fac peste 10km. Si-au luat biciclete profesionale ca sa ajunga repede la destinatie. Legea asta n-are ce sa caute, e o aberatie, eventual sa se aplice la zonele pietonale :).
            • 0 (0 voturi)    
              Hai ca-i dat cu mucii-n fasole (Vineri, 16 aprilie 2021, 16:33)

              1anonim [utilizator] i-a raspuns lui jescu

              aplicarile astea cum vrei tu nu se fac. Legea se da pentru toata lumea, cind e cazul se aplica. Evident daca nu e cazul , nu se aplica. Da intai spui ca e o aberatie, apoi accepti ca ar fi buna doar la zone pietonale...
      • +1 (1 vot)    
        Clar (Joi, 15 aprilie 2021, 18:23)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Deci cei care nu au "ciclocomputere", sunt exceptati de la lege?
        • -1 (1 vot)    
          deja o arzi in diverse (Joi, 15 aprilie 2021, 21:01)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          omul a pus o intrebare, i-am dat un raspuns. evident ca n-or sa umble toti acum sa-si procure ciclocomputer (asta-i denumirea impamantenita in romana, asta o folosim). cei mai pasibili de pedeapsa in cazul asta sunt cei care practica ciclismul ca si sport. si mai toti au un asemenea dispozitiv pe bicicleta. problema acum e ca nu mai poti trage de tine ca te ia nenea militianul de ciuf.
    • +2 (4 voturi)    
      Iti pui la roata din fata niste sensori (Joi, 15 aprilie 2021, 15:04)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      si bagi niste date despre roata si cauciuc, is in cartea tehnica a bicicletei, cipul le recunoaste si in fctie de rotatii, iti afiseaza viteza pe un ecran mititel. Recomand Garmin.
    • +2 (2 voturi)    
      repet (Joi, 15 aprilie 2021, 19:52)

      codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      tot din experienta: cu cat viteza e mai mare cand cazi, cu atat dintii ti-s raspanditi pe o distanta mai mare.
      bazandu-te pe asta, ulterior te prinzi cum sa-ti evaluezi [si limitezi] viteza.
    • 0 (0 voturi)    
      Măsura e imbecilă (Joi, 15 aprilie 2021, 23:40)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Dar sincer dacă nu ai antrenament pe o bibicletă de curse (eliminăm pe cele electrice) nu vei ajunge la 30 km/h. Doar dacă ești la vale cu pantă serioasă sau ai sărit în prăpastie.
  • +14 (30 voturi)    
    cine naiba are vitezometru la orice bicicleta? (Joi, 15 aprilie 2021, 11:48)

    qwerasdf [utilizator]

    ”Se interzice conducătorilor de biciclete să circule cu acestea cu o viteză mai mare de 30 km/h”.

    oricum majoritatea deplasarilor se fac cu o viteza de 15-25 km/h. Sunt putini cei care au conditie sa mearga sustinut cu peste 30, ori doar daca esti la vale. Dar iti asumi un risc destul de mare... cazi te 'julesti' rau... dar tot nu vad necesitatea unei astfel de legi.
    Ce ne facem cu cluburile de ciclism?
    Ei sa-si vada de soferi care merg cu 110 prin localitati, aia sunt bombele.. nu unul de 70 kile cu tot cu bicicleta.

    e buna treaba cu pietonii zombie cu ochii in telefon!
  • +14 (26 voturi)    
    Asa, si? (Joi, 15 aprilie 2021, 11:50)

    O_Tannenbaum [utilizator]

    Si deci pietonul neatent e de vina daca-l loveste pe trecere de pietoni un biciclist care n-a descalecat de pe bicicleta. Sau un trotinetist. In loc sa-i protejati pe pietoni de AGRESORI tot pe ei ii persecutati.

    Iata sursele de agresiune:

    1. Biciclistii de la Glovo care nu descaleca niciodata de pe biciclete cind trec pe treceri de pietoni.
    2. Biciclistii care au biciclete rudimentare fara far si circula noaptea fara nicio lumina.
    3. Trotinetistii si biciclistii care circula pe trotuare unde nu sunt trasate piste de biciclete.
    • +5 (9 voturi)    
      Conform codului rutier, (Joi, 15 aprilie 2021, 12:34)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui O_Tannenbaum

      fiecare participant la trafic este pedepsit pentru contraventia pe care a comis-o, chiar daca accidentul nu a fost din vina lui. In acest caz, daca un sofer da peste un pieton pe zebra, pieton care avea ochii in telefon, atunci tot soferul este de vina (ca si pana acum), Doar ca pietonul isi ia si el o amenda ptr ca vorbea la telefon pe trecere (adica un fel de ,,bonus' pe care il da legiuitorul celor care traverseaza neatent, chiar si pe trecere).
      • +4 (4 voturi)    
        teoretic (Joi, 15 aprilie 2021, 18:14)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        In practica, doar soferii isi iau amenzi. Cati biciclisti amendati ca nu stau la semafor stii?
  • +12 (26 voturi)    
    30km/h? (Joi, 15 aprilie 2021, 11:56)

    nea_caisa [utilizator]

    era bine daca in nota de fundamentare se explica si motivul acestei limitari. piste de biciclete n-avem, daca te tine pedala sa dai peste 30km/h, ca mno, vrei sa te antrenezi trebuie sa stai cumintel ca un creier plat cu burta cat un cas de branza din MAI nu poate cugeta niste lucruri.
    • -2 (16 voturi)    
      eu pot sa ma antrenez pentru raliu pe strazi? (Joi, 15 aprilie 2021, 12:14)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

      ghici ce? si ciclistii trebuie sa se antreneze pe velodrom, nu pe strazi
      • +2 (4 voturi)    
        care velodrom? (Joi, 15 aprilie 2021, 15:14)

        nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

        daca tot mentionezi banui ca si ai cateva in minte. si as vrea sa vad si eu velodromul ala pe care se fac antrenamente pentru tururi de sosea. chiar sunt curios unde e.
  • +22 (36 voturi)    
    proiect genial milițienesc (Joi, 15 aprilie 2021, 11:57)

    Flat [utilizator]

    s-au adunat capetele de cretă și au stors din materia cenușie-albă proiectul ăsta, deci problema nu sunt șoferii care circulă cu 100 prin oraș, cu ochii în telefoane, singuri pe banda 2, făcând live de la volan, fără centură, trecând pe roșu, claxonând ca apucații, forfecând traficul, blocând intersecții, tramvaie, autobuze.. și parcănd pe trotuare și pe treceri

    problema sunt maniacii ăia de bicicliști care se știe că te omoară la 30 la oră, și pietonii care nu fug mai repede din calea mașinilor
    • +8 (10 voturi)    
      totusi, (Joi, 15 aprilie 2021, 12:35)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Flat

      circuatia bicicletelor si a trotinerelor electrice trebuia legiferata. Mai bine sa te supui unei legi proaste decat sa nu te supui niciunei legi.
      • +2 (6 voturi)    
        O perla de intelepciune.. ;) (Joi, 15 aprilie 2021, 19:48)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Conform teoriei tale, ne-ar trebui si o lege care sa ne spuna cu ce viteza au voie pietonii sa circule pe trotuar. Una proasta, ca oricum e mai buna decat sa nu avem, ca acum.
  • +19 (31 voturi)    
    Super (Joi, 15 aprilie 2021, 11:58)

    vali_pk [utilizator]

    Bine ca se dau limite si interdictii pentru biciclisti, trotinete si pietoni, insa impotriva soferilor care nu respecta normele din codul rutier, nimic. Normal, ei platesc taxe, fac orice!

    Sunt in Bucurestiul asta soferi ilegali din IL, TR, PH cu masini scumpe, bolizi, care circula pe stradutele mici dintre blocuri cu viteza de 2-3 ori mai mare decat cea normata! Marcajele si indicatoarele rutiere sunt lipsa! Chiar daca s-au pus limitatoare de viteza, romanu' cu bolid le ignora si se crede la curse. Cu astia nu facem nimic?

    Soferi care nu asteapta sa treaca pietonii pana la capatul zebrei, trec cu viteza printre ei, prin spatele lor, chiar nu e justificata aceasta graba, ai salvat 5 secunde... 10 secunde, poate calci omul sau pentru tine sofer de ocazie pietonul e doar o popica de bowling?!

    Soferii care forteaza galbenul apoi raman blocati in intersectii aglomerate si tot ei incep sa urle ca nu au pe unde trece, cu aia nu facem nimic?! Cu soferii care tin telefonul in mana in timp ce conduc (foarte multi chiar daca au masini scumpe cu sisteme peste sisteme), nu facem nimic!?

    Soferi care pracheaza pe treceri de pietoni, pe trotuare, scuaruri verzi, nimic?! Nu?!'
    • +10 (14 voturi)    
      pentru asta (Joi, 15 aprilie 2021, 13:23)

      asx [utilizator] i-a raspuns lui vali_pk

      ar trebui sa existe politie care sa-si scoata burtile sau frezele (cei tineri) din masini. Nu legea e problema, ci faptul ca nu se sanctioneaza.
  • -1 (23 voturi)    
    chiar e nevoie de asa ceva?? (Joi, 15 aprilie 2021, 12:00)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    nu putem lasa selectia naturala sa decida?
    • +2 (8 voturi)    
      Ce e natural (Joi, 15 aprilie 2021, 13:11)

      cineva123 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      cand un coclit cu 1 tona de metal in jurul lui te calca pe trotuar?
  • +19 (29 voturi)    
    Wtf (Joi, 15 aprilie 2021, 12:02)

    asx [utilizator]

    Deci la fiecare trecere trebuie sa dai casca jos? Asta era problema, nu faptul ca politia nu sanctioneaza incalcarile regulilor deja existente pentru soferi, pietoni si biciclisti, motiv pentru care orasele si drumurile au ajuns o jungla. BODE, REFORMAM SI NOI POLITIA?
    • -4 (8 voturi)    
      ohh nuuu (Joi, 15 aprilie 2021, 12:22)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui asx

      Daca cretinatatea cu 30km/h a trecut de nu stiu cate filtre din minister pana la public, iti dai seama ce oameni de calitate sunt acolo. Sigur vrei sa faca aia reforma ? Am crezut ca doar la Ministerul Sanatatii sunt probleme mai mari, dar USR vad ca nu se lasa deloc.
  • -2 (12 voturi)    
    Articolul e cam interpretabil. (Joi, 15 aprilie 2021, 12:06)

    Andy500 [utilizator]

    art. 72 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localități, pe la colțul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic.

    Eu inteleg ca si pietonii de pe zebra trebuie sa se ASIGURE ca pot traversa fara a pune in pericol pe ei sau pe altii. Dar pietonii 'se arunca' pe trecere uneori. Si esti la mila judecatorului, daca vrea sa interpreteze corect sau nu legea.

    Ca sa fie clar, articolul ar trebui modificat astfel:
    ...iar în lipsa acestora, în localități, pe la colțul străzii. TRAVERSAREA se poate face numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic.
    Daca soferii sunt magari si nu acorda prioritate, se poate constata usor: Daca eu stau la inceputul zebrei si, daca o poate face in conditii corespunzatoare, soferul nu opreste, atunci merita sa i se suspende permisul.
    Eu, ca pieton, pot abuza de ambiguitate si sa astept la zebra pana ajunge o masina foarte aproape si sa ma arunc efectiv in fata ei. Daca soferul e scos vinovat, pot cere despagubiri de la asigurare.
  • +14 (32 voturi)    
    Totul pentru mașini (Joi, 15 aprilie 2021, 12:07)

    dorul [utilizator]

    Legi pe principiul să nu deranjăm șoferii care merg singuri în niște cutii metalice ce poluează.

    Pe când niște reguli care încurajează și protejează participanții ecologici și nu SUV-urile?

    Țară de jmekeri...
  • +6 (10 voturi)    
    era super extra necesar!!!! (Joi, 15 aprilie 2021, 12:07)

    Crup [utilizator]

    Limita bicicletelor la 30 km/h? Supeeeerb! In sfarsit numarul de morti pe soselele Romaniei va scadea dramatic! O masura absolut necesara, asteptata cu disperare de poporul roman de atatia ani!
    As dori sa transmit legiuitoilor nostri dorinta mea fierbine sa legifereze si culoarea permisa a sosetelor biciclistilor! Consider foarte necesara si legiferararea acestui aspect esential (culoasarea sosetelor) si am ferma convingere ca sunteti in asentiment cu mine.
  • +6 (12 voturi)    
    distragerea atentiei la pietoni....dar la soferi? (Joi, 15 aprilie 2021, 12:10)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    pai sa se interzica dom'le radio-urile, boxele, telefoanele etc, de tot si din masini, ca si alea distrag atentia, nu? adica pietonul cu casti sau tel la ureche cica e distras, dar soferul cu muzica sau radio etc in masina nu?!
    Tare asta, din ce put al gandirii au mai scos asta?
  • +2 (10 voturi)    
    Exact ce aveam nevoie (Joi, 15 aprilie 2021, 12:20)

    raz_ [utilizator]

    Oricum era tara de plina de cretini care vin cu 100km/h la trecerea de pietoni si daca incerci sa treci striga la tine sa fii atent ca el nu are cum sa opreasca masina de o tona, acum mai exista si o lege care sa-i sustina. Practic ca pieton pe trecere cam oricand o sa dea o masina peste tine e vina ta ca n-ai fost atent.
  • +1 (7 voturi)    
    cred ca unii au timp liber...mult (Joi, 15 aprilie 2021, 12:28)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    si se gandesc la tot felul de giumbuslucuri. Si daca ies masurile astea si or sa iasa ca la noi apar in MO toate tampeniile emanate prin birourile alea oricum nu se vor respecta ca si vorbitul la mobil in timpul condusului. Cum s-a zis si mai sus cine are bord la bicla bre sa stie cu cat merge si cata benzina are si care e turatia rotilor? Apoi cum dovedeste organu ca ascultai muzica? Poate stateai doar cu castile la urechi sau vorbeai la mobil la casti...In loc sa propuna masuri drastice pustilor cu bemveuri care omoara aiurea sau alora care se urca la volan beti sau drogati si fac prapad ei au gasit biciclistii si pustii care asculta muzica.
  • +7 (11 voturi)    
    Trimiteti opiniile voastre la (Joi, 15 aprilie 2021, 12:47)

    Alfabetix [utilizator]

    dgj_transparenta@mai.gov.ro
    E important sa vada ca nu dormim in papuci cand guvernul ia decizii stupide.
    • +3 (3 voturi)    
      corect, cat mai multe propuneri (Joi, 15 aprilie 2021, 15:24)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      daca nu scriu oamenii care chiar au initiativa, sunt informati si au vazut cum functioneaza lucrurile in alte parti mai avansate si mai civilizate, fac militienii legi dupa cum vor ei. Cocalarii care merg cu masina pana in coltul strazii la paine nu scriu, ca nu stiu sa scrie, Dar actioneaza pentru ei cei care ii reprezinta in parlament, majoritatea de la un anumit partid, nu dau nume.
  • 0 (8 voturi)    
    Tara arde si Cutu pune limit de vitza la biciclete (Joi, 15 aprilie 2021, 12:49)

    Ionelescu [utilizator]

    Hai sictir Catule.

    30 de km la ora? Sa nu fie deranjate masiniile care trec cu 100 razant pe langa.
    De ce 30? de ce nu 15? sa nu se mai merite sa mergi cu bicicleta, sa ne luam toti masini!
    Nu mai bine iti vezi tu de ministerul tau de sanatate, si de limitele de carantina care te derajeaza.
    Si repara naibii tirurile alea.
  • +5 (7 voturi)    
    Unde nu-i cap , (Joi, 15 aprilie 2021, 13:13)

    coor [utilizator]

    vai de curu' nostru ! Nu se aplica nici legile care sunt pana acum , da' vrem mai mult . Soferi cu tzigara in gura , telefon , oglinzi , farduri ,claxoane , injuraturi , shicane in trafic, pietoni care nu trec pe zebra , biciclisti neechipati corespunzator sau care trec pe zebra calare pe 'situatie', etc ...
  • +9 (11 voturi)    
    ce porcarie , Romania tara masinilor (Joi, 15 aprilie 2021, 13:31)

    Coresponedntu [utilizator]

    in timp ce masinile gonesc cu pana la 70 km pe ora pe stradute. Sunt sofer , dar si biciclist. Nu mi se pare normal. In alte parti mai civilizate viteza maxima a masinilor pe stradute este de 20 km la ora sau max 30 km pe ora. Nicaieri in lumea dezvoltata nu am vazut limita de viteza la biciclete.
    Lumea a treia, asta e Romania, sunteti sigur ca masurile nu au fost propuse de Firea sau Becali ?
    • +3 (9 voturi)    
      Comozi. (Joi, 15 aprilie 2021, 13:47)

      vali_pk [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Legile sunt facute de o mana de oameni comozi care circula doar cu masina, nu coboara niciodata din ea sa vada realitatea.

      Si legi avem, dar nu sunt aplicate. In tarile civilizate daca ai parcat pe trotuar iti iei o amenda incat nu mai parchezi niciodata pe trotuar. La noi pana si Politia parcheaza anapoda... te astepti sa aplice legea si sa o respecte unii care fac la fel?!

      Tarile civilizate promoveaza mersul pe jos, bicicleta, autobuz/ metrou etc, chit ca si acolo se mai circula cu masinile personale, insa justificat. La noi promovam masinile si soferii de duzina care isi tarasc poluantele prin orase in fiecare ora a zilei. Pentru aia nu dai amenda, ca imi distruge oxigenul tabla de mana a 2a, a unuia care "nu isi permite".
  • +5 (9 voturi)    
    Discriminare (Joi, 15 aprilie 2021, 13:33)

    mihaio [utilizator]

    Deci orbii, surzii, retardatii nu vor mai avea voie sa treaca strada
    • +1 (5 voturi)    
      Doar putina discriminare (Joi, 15 aprilie 2021, 15:44)

      Emiliom [utilizator] i-a raspuns lui mihaio

      Orbii si surzii vor putea, tu nu vei mai avea voie sa treci strada.
  • +4 (8 voturi)    
    cretinism! (Joi, 15 aprilie 2021, 13:40)

    haiduc-z [utilizator]

    ce se va intampla cu persoane cu deficienta de auz? vor plati amnezi?
  • 0 (8 voturi)    
    gata ... (Joi, 15 aprilie 2021, 13:56)

    GNG [utilizator]

    ... au gasit problemele care genereaza accidente si ambuteiaje: biciclistii vitezomani si pietonii neatenti care nu se asigura cand se arunca pe trecerea de pietoni! Numai in Romania trec masinile prin spatele pietonului care traverseaza strada pe trecere, in tarile civilizate trece masina DOAR dupa ce pietonul a pus ambele picioare pe trotuar! Indiferent de sensul pe care se afla.
    • +3 (5 voturi)    
      de acord cu tine (Joi, 15 aprilie 2021, 15:19)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      dar se poate si mai rau, crede-ma. Ai calatorit vreodata in Rusia? Trecerea de pieteni este acel loc marcat pe unde teoretic s-ar putea trece strada.
      Macar la noi opresc cat de cat soferii la trecerea de pietoni. Iti mai iei o injuratura daca treci prea incet, desi esti in varsta sau nu ai un picior si nu poti merge mai repede, opresc cu bara langa genunchiul tau, dar macar opresc .
      Mi-a placut la scandinavi sau in Elvetia, opreste masina cu 2 metri cel putin inaintea trecerii de pietoni, si au si obligatia ca la stop sa lase in fata un spatiu de 2-3 m pentru biciclisti, E trasat spatiul respectiv. Asa ceva nu prevede propunerea de cod rutier ?
      Si mai vor guvernantii si primariile sa mergem cu bicileta, te imping de la spate sa te omoare masinile. Ca asa cere Green Deal si UE ca sa primim bani . Dar nu fac nimic pentru asta, doar legi strambe in sprijinul mersului cu masina.
      Asa ca parere , sunt si biciclist, dar si sofer.
  • +3 (5 voturi)    
    La ce piste de biciclete avem... (Joi, 15 aprilie 2021, 14:48)

    Mrrr [utilizator]

    ...pot lumita viteza si la 10km/h, nu-i stressss!
    Niste cretini!
    Eu zic sa puna in discutie si reglementarea taxiurilor zburatoare!
    ...ca nu stii cum ne prinde nepregatiti cu legislatia!
  • +5 (5 voturi)    
    ca sa se simta cat mai liberi (Joi, 15 aprilie 2021, 17:15)

    Levellers [utilizator]

    ”bombardierii” si semintzarii ! Au rezolvat problemele grave de care se ascund.
  • +1 (1 vot)    
    coana mita' biciclista (Joi, 15 aprilie 2021, 19:25)

    mishudelabacainie [utilizator]

    ....redam in continuare din pv.....subsemanta coama mita'(biciclista), circuland cu bicicleta cu numar de inmatriculare...(unde o fi numarul de inmatriculare)...serie caroserie....(mai sa fie ca nu are nici de asta )...a fost surprinsa circuland de catre un aparat omologat si verificat tehnic cu viteza de 31 km/h pe dj(vasile) ....contrvenienta a depasit cu 1km/h viteza legal permisa....si ii si-a retinut talonul(de pensie)
  • +3 (5 voturi)    
    Inca o porcarie in proiect: (Joi, 15 aprilie 2021, 19:50)

    mynickname [utilizator]

    „(4) Trotinetele electrice se conduc numai în aliniament pe drumurile publice. Schimbarea direcției de mers în cazul trotinetelor electrice se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea, cu respectarea regulilor privind circulația vehiculelor trase sau împinse cu mâna.”
    Adica nu vei mai avea voie sa schimbi directia de mers prin viraje, ai voie sa mergi numai <inainte>. Daca ai de facut la stanga sau la dreapta, te dai jos si impingi agregatul pana treci de intersectie pe noua directie.
    Deci cu bicicleta am voie sa ma incadrez si sa fac stanga sau dreapta dar cu trotineta nu.
    N-am mai auzit de o tampenie ca asta in nicio tara.
  • +2 (2 voturi)    
    orisicat (Joi, 15 aprilie 2021, 22:47)

    codyrocco [utilizator]

    in afara de tipii mai sportivi, cati dintre biciclisti sunt in stare sa mentina o viteza constanta de 30kmh pentru o perioada mai mare de timp? mai ales in oras.
    nu vorbesc de biciclete electrice sau asistate electric.
  • 0 (2 voturi)    
    ce le mai debiteaza mintea penelistilor (Vineri, 16 aprilie 2021, 3:18)

    asrock [utilizator]

    pnl e gata, i-am votat da is la fel psd, pt ei numai privilegii pt pu..me numa obligatii si amenzi. Ceausescu era mic copil pe langa astia.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by