Cine e responsabil pentru noaptea de coșmar de la Spitalul Foișor? Cinci întrebări și răspunsuri esențiale despre scandalul evacuării unității medicale

de C.D.     HotNews.ro
Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 13:58 Actualitate | Esenţial


Pacienti transferati de la spitalul Foisor
Foto: Captura video
​Pacienți evacuați noaptea pe targă, în cărucioare, unii dintre ei în portbagaj. O noapte de coșmar pentru cei internați la Spitalul Foișor din București transformat în unitate COVID. Modul în care a decurs evacuarea a fost unul regretabil, a transmis Ministerul Sănătății. Însă cum s-a ajuns până aici și cine este responsabil?

HotNews.ro a refăcut, din discuțiile cu oficiali responsabili, filmul evenimentelor, răspunzând câtorva întrebări esențiale:

1. Când s-a pus problema transformării Spitalului Foișor în unitate COVID?

Potrivit surselor HotNews.ro discuțiile au început încă de anul trecut, însă de fiecare dată s-au împotmolit după refuzul conducerii spitalului. Unitatea este în subordinea Primăriei Capitalei, managerul fiind în funcție din 1997. În vremea mandatului Gabriela Firea, spitalul a primit fonduri consistente pentru modernizare. Pe 25 martie, Spitalul Foișor apare în anexa unui proiect de Ordin al ministrului Sănătății, privind măsurile în contextul pandemiei, însă, potrivit libertatea.ro, el dispare de pe listă pe 5 aprilie. Conducerea spitalului s-a opus constant, fapt confirmat și de adresa transmisă Ministerului Sănătății.

2. Cine a luat decizia transformării spitalului în unitate COVID și a evacuării?

În cursul dimineții, șeful DSU semnează ordinul de transformare a Spitalului Foișor în spital COVID, DSU fiind responsabil pentru operațiunea de evacuare și transfer al pacienților, după caz, către alte unități. Ministerul Sănătății(MS) a fost solicitat doar pentru aviz. De asemenea, implicarea MS, susțin sursele citate, s-a redus la asigurarea locurilor în spitale pentru pacienții transferați. Avizul MS a fost primit până în ora prânzului. Decizia a fost luată de Raed Arafat în baza prevederii legale potrivit căreia:
  • „Pentru situațiile în care există un risc iminent pentru sănătatea publică se împuternicește secretarul de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, sau înlocuitorul legal al acestuia să dispună prin ordin orice măsuri necesare pentru prevenirea și combaterea efectelor, inclusiv stabilirea unor zone de carantină, restricții temporare de circulație, precum și măsuri de evacuare, care sunt obligatorii pentru toate instituțiile publice centrale și locale”.

3. De ce a fost ales Spitalul Foișor pentru a fi transformat în spital COVID?

Spitalul nu este unul de urgență, explică sursele HotNews, aici având loc, în mare majoritate, operații programate. Spitalul are 21 de paturi ATI şi 200 de paturi cu oxigen, dintre care 90 ar putea fi folosite pentru patologia COVID-19, potrivit lui Raed Arafat.

4. De ce evacuarea a început atât de târziu?

Reprezentanții DSP au mers la Spitalul Foișor, imediat după ce ordinul de transformare în spital COVID a fost oficial. Potrivit surselor HotNews.ro, managerul spitalului a refuzat să semneze documentele. În ultimă instanță acestea au fot semnate de un oficial ASSMB, în subordinea căreia se află Spitalul Foișor. Acest lucru s-a întâmplat spre seară. Sursele HotNews.ro susțin că ministrul Vlad Voiculescu l-a contactat pe Raed Arafat pentru a-i cere explicații privind modul de evacuare, argumentul invocat de șeful DSU fiind cel al urgenței.

5. De ce nu a intervenit ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu?

Spitalul Foișor nu se află în subordinea Ministerului Sănătății, ci a Primăriei Capitalei, care îl coordonează prin ASSMB. Potrivit surselor HotNews.ro, pentru rezolvarea situației a fost nevoie de intervenție de la nivelul Guvernului. „Raed Arafat l-a sunat pe Florin Cîțu, iar Florin Cîțu l-a sunat pe Nicușor Dan”, au declarat sursele HotNews.ro.

HotNews a soliciat un punct de vedere și de la Primăria Capitalei,însă până la publicarea acestui material nu a fost furnizat.











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















31772 vizualizari

  • +15 (35 voturi)    
    Protestatarii (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 14:05)

    Socrate2021 [utilizator]

    “Adepti ai teoriei conspiratiei”
    • -1 (47 voturi)    
      Comentariile spun totul: popor de talibani (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 17:10)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Socrate2021

      Comentariile spun totul: popor de talibani:
      - unul, mai jos, spune "si ce daca incepe mutarea la 7PM? Era timp berechet! " ce sa comentezi, ca asta confunda spitalul cu discoteca?
      - preocuparea principala a #talibanilor-rezist"de ce e ala director (un individ total necunoscut publicului, dar care, se pare, a facut lucruri bune pentru Spitalul condus de el)"
      - niciun taliban #rezist nu are nicio aplecare pentru bolnavi, ba dimpotriva...cand un altul pune intrebari absolut normale si decente, ei raspund la misto :"da' ce ba, esti doctor?"
      - orice ar fi, responsabili pentru situatia creata, pentru haosul generalizat care a permis asta, sunt oricare altii, dar nu presedintele, prim-ministrul, ministrul sanatatii...ca astia "sunt de-ai nostri".
      ...
      • 0 (12 voturi)    
        ce e aia talibani reziști (Duminică, 11 aprilie 2021, 9:24)

        zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Despre cine vorbești, mai exact ? Cine-s oamenii ăștia
    • -2 (8 voturi)    
      Sunt depti BIO, vezi NATURALIA!!)) (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 21:03)

      Vigilentanonstop [utilizator] i-a raspuns lui Socrate2021

      Exista vaccin bio anti covid 19???
      • +2 (4 voturi)    
        Nu (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 21:43)

        Socrate2021 [utilizator] i-a raspuns lui Vigilentanonstop

        Dar daca ar exista, ar fi fara risc de tromboza hehe
  • +26 (74 voturi)    
    Din acest articol... (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 14:12)

    AdevaratulProfet [utilizator]

    ...rezulta clar ca totul a fost premidat pentru a genera un nou scandal legat de sanatate...si de ministerul sanatatii...

    Si din nou eterna problema...Spitalele se afla in subordinarea primariilor si nu a ministerului santatii, si inca majoritatea managerilor de spitale au fost numiti de fostele administratii, PSD in special si saboteaza constan absolut orice se doreste de la ministerul sanatatii

    Si ca circul sa fie complet, nu puteau sa lipseasca televiziunile de scandal(A3 si RTV) si vuvuzelele pesedisto-rusofile(Cerva si Diplan) -!!!
    • -15 (37 voturi)    
      Teoria conspiratiei (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 16:09)

      Socrate2021 [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

      Sunteti mai rau ca aia cu cipurile in vaccin
      • +9 (37 voturi)    
        Ia uite mai Socrate, varianta 2021... (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 17:35)

        AdevaratulProfet [utilizator] i-a raspuns lui Socrate2021

        ...si degradata timp de 2500 de ani, pana la forma abjecta de acum :

        Managerul Spitalului Foișor, numit de fosta administrație Firea fără concurs, s-a opus transformării unității medicale în spital Covid și a refuzat să semneze actele, motiv pentru care transferul pacienților a fost amânat până vineri seara după ce a fost asumat de ASSMB. El a fost informat încă de la începutul lunii de intenția ministerului.

        ...ba mai aud ca facea si o gramada de operatii pe nashpa, desi erau interzise cele neesentiale, contra unor sume modice(3000 - 5000 RON plicul) si asta era motivul pentru care a facut tot circul de aseara..

        Nu o spun eu, si medicii din spitalul respectiv

        Ei, acum ce mai spui draga postac...???
        • -5 (15 voturi)    
          Intai sa citim iar apoi sa postam (Duminică, 11 aprilie 2021, 1:02)

          DanCris [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

          Ca altfel riscam sa scriem tampenii si sa ne facem de ras...
          Managerul a fost numit in 1997, scrie in articol.
          Sper sincer sa fiti maturati de istorie cat mai rapid, USR-isti isterici.
          • -3 (7 voturi)    
            Mai buni decat incompetentii psd (Duminică, 11 aprilie 2021, 16:39)

            midufi [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

            de 1000 de ori, draga nostalgicule psd
        • -1 (7 voturi)    
          Nu cred ca are ce sa spuna (Duminică, 11 aprilie 2021, 10:52)

          PPdr [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

          doar ca managerul este in functie de mai bine de 10 ani, iar numirea lui nu are nimic cu Firea. Asa ca o sa presupun ca tot ce ai debitat este din propria burta.
    • -2 (12 voturi)    
      Din acest comentariu ... (Duminică, 11 aprilie 2021, 0:59)

      DanCris [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

      Rezulta clar ca votantii USR sufera de o obsesie., as zice chiar paranoia.
      Managerul e din 1997 , adica a fost numit de ce primar ?
  • +2 (50 voturi)    
    Doar COVID-ul mai conteaza pe lumea asta (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 14:12)

    Milka Man [utilizator]

    restul bolnavilor nu sunt importanti. Daca Covid nu e, nimic nu e!
    • 0 (22 voturi)    
      nu ridica capul prea sus! (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 16:29)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      tu, eu, noi... suntem niste votanti, atat!
  • +4 (26 voturi)    
    Responsabilul (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 14:20)

    beeeeeenar [utilizator]

    Membrii strutocamilei DSU
  • -16 (44 voturi)    
    despre (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 14:20)

    costelo999 [utilizator]

    un protest ceva ? o lanterna in piata ? daca era peeseedee si dragnia ce zvircoleli erau de la rezestaci, acu e liniste, e de dreapta si e bine , e de la "guvernul meu" iar ficusz bineinteles e la paltinis la schi.
    • +10 (30 voturi)    
      Ti-e dor de psd. Rau de tot (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 16:42)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

      Nu mai plange cu lacrimi de crocodil, ne aducem aminte foarte bine de toate poracriile psd-ului.
      • -2 (10 voturi)    
        o sa (Duminică, 11 aprilie 2021, 9:36)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        iti aduci aminte si de porcariile peeneelee si pluseeereee, dar astia fac numai bine asa caa nu te mai plinge si acceptă ca un sclavete
        • 0 (4 voturi)    
          Daca vrei sa fii "sclavete" (Duminică, 11 aprilie 2021, 16:40)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

          n-ai decat.
          Tine-o pentru matale.
          • 0 (0 voturi)    
            sic (Luni, 12 aprilie 2021, 14:43)

            costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui midufi

            astia mai tineri sunt sclaveti, altii au vazut ce inseamna libertatea adevarata
    • +1 (11 voturi)    
      neah, (Duminică, 11 aprilie 2021, 9:35)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

      ești doar un bătrân acrit și relativ agramat care stă lipit de RTV sau A3.

      ...Apropo, 81% din uitacii la A3 au peste 55 de ani. Nu realizam ce biznis de... mureături pot face Gâdea și ai lui, au oțetul asigurat
      • -2 (6 voturi)    
        iar tu (Duminică, 11 aprilie 2021, 11:54)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

        esti un tinar rezistac, fara circumvolutiuni, care nu iese la demonstratie cu lanternutza exact ca un robotzel corporatzel.
        • 0 (6 voturi)    
          daaaa (Duminică, 11 aprilie 2021, 14:18)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

          și unul care ți-ar plăti pensia... dacă și-ar plăti taxele... veață lungă ve doresc
          • 0 (0 voturi)    
            nu platesti taxe (Luni, 12 aprilie 2021, 14:41)

            costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

            evazionistule, la brutarie cu tine
  • +21 (55 voturi)    
    //// (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 14:21)

    GemstonePig [utilizator]

    Conservele psd au tras de timp, nu au semnat, au anuntat televiziunile a3 si rtv, sa tot faci treaba cu ele
  • +21 (57 voturi)    
    "noaptea" de cosmar (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 14:23)

    pehash [utilizator]

    Evacuarea a inceput la 7 si sa terminat la 9. Care noapte?.. Doar gainile dorm la ora aia.
    Cosmarul a fost doar pentru cei care aveau program de latrine tv in acest interval.

    "managerul fiind în funcție din 1997".. asta o fi crezut ca spitalul este proprietate personala, de-aia nu vroia sa semneze dimineata hartiile si a facut scandal.
    • 0 (22 voturi)    
      dacă doar găinile dorm la 8 seara... (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 17:58)

      Mariobrutte [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      ...de ce se numește carantină „de noapte” arestul la domiciliu impus de Arafat începând cu ora 20.00, când iese virusul la atac?
  • +14 (44 voturi)    
    Idiotii! (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 14:28)

    john-doe [utilizator]

    Care nu respecta prevederile legale si raspandesc virusul sunt vinovati!
    • +2 (2 voturi)    
      monsher nu tura caii (Duminică, 11 aprilie 2021, 17:32)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

      vinovat e si primarul Bucurestilor si Guvernul...
      daca ai dat o tura acum in weekend prin centrul Drojderiei ai fi vazut oameni cu masca doar pe afisr si reclame! Tot centrul e asa... birturile deschise din vina cui sa fie oare? au aviz de la mine sau de la tine? de la ministere si primarii! punct!
  • +17 (53 voturi)    
    Televiziunile Cartelului Mafia Media (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:03)

    Cozmin II [utilizator]

    Responsabili sunt :
    - Televiziunile Cartelului Mafia Media pentru ca au facut propaganda, sau au tolerat propaganda, impotriva masurilor corecte luate de autoritati pentru impiedicarea raspandirii virusurilor.
    - CNA-ul pentru ca a permis televiziunilor din Cartelul Mafia Media sa faca propaganda, sau sa tolereze propaganda, impotriva masurilor corecte luate de autoritati pentru impiedicarea raspandirii virusurilor.
    - Autoritatile pentru ca nu au intervenit, vazand ca CNA-ul permite televiziunilor din Cartelul Mafia Media sa faca propaganda, sau sa tolereze propaganda, impotriva masurilor corecte pentru impiedicarea raspandirii virusurilor.
    - AUR, pentru ca a facut propaganda impotriva masurilor corecte luate de autoritati pentru impiedicarea raspandirii virusurilor.
    - Politiei, pentru ca a permis AUR sa faca propaganda impotriva masurilor corecte luate de autoritati pentru impiedicarea raspandirii virusurilor.
    Din cauza acestor, incidenta cazurilor de imbolnavire a crescut, spitalele nu au mai facu fata numarului mare de bolnavi si au fost obligata sa ia masuri disperate pentru a-i salva pe cei infectati.
    • +14 (38 voturi)    
      ai dreptate (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:47)

      Withdrawal [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin II

      un intreg sistem disfunctional care sta si se uita la tragedie nefacand nimica.

      Iar acum aceeasi MafiaTV urla ca de ce i-a scos Voiculescu noaptea si nu ziua , de ce la stanga si nu la dreapta, de ce in sus si nu in jos.

      Vad un PNSDL activ numai cand e vorba sa dea in cap celor care misca ceva, in rest, cat mai multa liniste si multa multa pace, totul e bine, Catu anunta deschiderea Romaniei pe 1 August...

      nu se atinge nimeni de sosoacashow isteric picurat constant in creierii oamenilor zi de zi ...
  • +19 (55 voturi)    
    Hehe (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:06)

    Cataleya [utilizator]

    Cu un manager aflat pe functie de aproape 25 de ani, va puteti imagina ce "cuibusor" de neatins devenise acel spital, atat ca aparat de sifonat bani cat si ca sursa de sinecuri pt personalul ales pe spranceana (medici, asistente, etc)
    Cand si-au dat seama ca nu merge cum vor ei, baronii spitalului si-au batut joc de actiunea de transfer astfel incat sa iasa un haos si o mizerie impardonabila.
    Vina e a lui Voiculescu si Arafat pt ca nu au planuit cum trebuie transferul, adica s-au bazat prea mult pe personalul spitalului care era clar impotriva ordinului de evacuare si a iesit cum a iesit.
    La urma urmei e doar un esec de imagine pt ca n-a fost nimeni ranit si nici supus la alte chinuri.
    Sa nu vina acum toti fonfii si gusatii PSD-Sputnicari sa sustina ca bolnavii transportati cu targile catziva metri de ici colo au suferit traume si atacuri de panica.
    De asta se vor ocupa tmpitii de la A3, sosoaicele si istericele lui Ghita.
    Daca USR-Plus vor reusi sa il tina in functie pe Voiculescu, au o bila alba de la mine.
    Poate ca si Cîitu ar cam trebui sa-si revizuiasca atitudinea fata de anumite lepre din PNL care sunt cunoscute ca slugi fidele ale lui Orban si care inca viseaza la un nou USL in care sa nu-i mai deranjeze niciun Voiculescu si nicio Drula!
    • +12 (34 voturi)    
      Partea trista (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:14)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Cate cuibusoare exista? Evident ca toti stiam de existenta lor sau ca sunt "destule", dar desi am mai avut liberali la putere, nu au fost expuse niciodata, inclusiv mafia buticurilor din metrou, datoriile primariilor si lista continua.

      Surpriza: dupa ce au iesit la alegeri si USR+ si au o implicare mai mare ca in 2016, surpriza: aflam ca exista nu doar cuibusor, ci vizuina de viespi gestionate de caracatita.

      Lumea se plange ca USR expun multe, dar nu fac nimic. Pai ca sa faci ceva, trebuie intai sa dispara toate institutiile astea gandite ca sinecuri, care, cand trebuie facuta treaba au ca scop doar blocaj birocratic.

      Este fascinant cum exista spitale ba la MS, ba la PrimG. Ba mai mult unele sunt gestionate de alte institutii intermediare. Pe de alta parte, cele 20+ gauri negre ale lui Firea ne-au cam dat o idee a cate instutii au aparut in 30 de ani ca sa gestioneze alte institutii care gestioneaza alte institutii.

      Imi cer scuze in avans postacilor, nu as incerca sa subminez munca depusa de Sarmea sau sa insinuez ca nu a facut nimic. Nu trebuie sa o fac eu,. dovezile se vad. Si-a sapat singura groapa, d-aia a si pierdut alegerile.
  • +3 (37 voturi)    
    Ciuma Rosie, principalul vinovat, din mai multe (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:15)

    cartofil [utilizator]

    motive. Managementul de la acest spital este asigurat de slugike Ciumei Rosii, ei fiind numiti de Firea. Binenteles ca si doctorii au fost selectati in ultimii ani pe spranceana, sa fie fideli Partidului Infractorilor (gen Rafila sau Streinu Cercel). Dupa aceea va dati seama ce suparati sunt doctorii. Fiecare operatie mai dificila, de exemplu o coxartroza le umplea buzunarele cu 2-3000 E. Nu mai sunt operatii, nu mai sunt nici bani, jale mare. Vedeti cat circ a facut Dan Bitman cand epidemia i-a atins buzunarul, era in stare sa mearga sa sparga capetele ministrilor din guvern. Ceva similar se intampla si la doctorasii astia care taie oase contra cost. Salarii de 15.000 luna au, chiar daca nu fac nimic, dar aia sunt un mizilic pe langa ce sug ei de la nenorocitii pacienti.
  • +8 (26 voturi)    
    6. De ce nu se folosesc spitalele modulare? (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:29)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    ?
  • +8 (20 voturi)    
    ok am inteles, dar de ce noaptea? (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:29)

    MhT [utilizator]

    inteleg ca a fost o struto-camila acolo, nu sunt de partea nici unui partid politic, la alegeri am votat mereu raul cel mai mic, nu neparat pentru ca imbratisam acel partid din rasputeri.

    intrebarea legitima si cred ca pentru fiecare dintre noi ar fi nasol sa stiti ca aveti pe cineva internat si ca noaptea(sau seara) e necesar sa fie evacuat la alt spital, de ce nu s-a facut a doua zi dimineata.. frumos aranjat, elegant cu stil, fara circ si panarama..
    • +3 (27 voturi)    
      Pentru ca Arahat a zis ca e urgent (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 16:11)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui MhT

      Stii cum e cu argații la moșia de sclavi, nu?
    • -3 (25 voturi)    
      Intrebarea ta nu e legitima ... (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 16:41)

      Withdrawal [utilizator] i-a raspuns lui MhT

      Cu sute de morti pe zi tu iti doresti sa fie evacuat "frumos aranjat elegant cu stil"

      Cum determini STILUL si ELEGANTA unei EVACUARI in perioada de CRIZA ?
      • 0 (18 voturi)    
        uups... ce avem aici... dictatura... (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 17:39)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

        exista intrebari nelegitime in Ro? sau oamenii n-au dreptul sa le puna?!

        wow

        scarry
        • -1 (17 voturi)    
          Avem prostie (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 18:12)

          Withdrawal [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

          Oamenii au dreptul sa se inece in propria prostie. Legitim !

          Mai grav este ca marea majoritate a populatiei este prinsa ostatic prostiei celor o suta - doua, sosoacashow+mafiatv ( in care includ si pe hotnews care vad ca baneaza comentariile in care sunt asociati cu latrina3) cu "dictatorii" care sunt inghetati de frica si nu au curaj sa intre in cei o suta-doua de oameni simpli si amarati care-si traiesc pasional panica conspirativa, amestecata cu religie si patriotism.
          • -1 (9 voturi)    
            uups... (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 19:24)

            John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

            .. s-a reactivat "legiunea" in Ro?
          • 0 (2 voturi)    
            prostie (Duminică, 11 aprilie 2021, 21:12)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

            Ai dreptate: ce prostie mai mare sa nu urmaresti evolutia cazurilor timp de UN AN si sa NU te pregatesti pentru un scenariu previzibil?
    • -2 (2 voturi)    
      Pentru ca ... (Duminică, 11 aprilie 2021, 17:16)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui MhT

      ... o parte dintre cei ce-au fost transferati acolo ar fi murit, pana a doua zi. Matale sau nu pricepi sau ignori, voit sau din greseala, termenul "urgenta".
  • +7 (31 voturi)    
    7. De ce au fost trimiși acasă unii pacienți? (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:29)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    Erau vindecați? Dacă da, ce cautau în spital?
    • +6 (26 voturi)    
      de ce ploua de sus in jos (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:59)

      Withdrawal [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      si nu de jos in sus?

      Asta se intampla intr-o isterie nationala cand oamenii isi pierd reperele.

      Sunt frustrati dar nu prea stiu de ce. Daca ii trimit acasa nu e bine daca ii tii nu e bine.

      King David, are you a medical expert by any chance?
      • +4 (14 voturi)    
        e chestie de management (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 17:07)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

        expertii medicali au alte atributii.

        btw, de ce Romania isi permite luxul sa tina medici in posturi de management?
    • 0 (4 voturi)    
      poate au cerut singuri externarea, (Duminică, 11 aprilie 2021, 11:29)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      de frica sa nu se molipseasca de Covid, in alt spital.

      Pe de alta parte, se practica sa tii paturile ocupate, pentru a-ti justifica fondul de salarii. Deci, da, este foarte posibil sa fi fost vindecati deja.

      Iar cei care aveau operatii planificate, au renuntat, tot de frica, cand au auzit ca vin Covizii peste ei. Mai bine mai amana pana in toamna o operatie de inlocuire de ceva, decat sa riste.

      E primavara, numarul de fracturi si alte accidente la oase nu este ridicat, nu cred ca aveau spitalul plin de pacienti. Oricum, sunt afectiuni care se trateaza in oricare alt spital general.
    • +2 (4 voturi)    
      E putin mai complicat de-atat (Duminică, 11 aprilie 2021, 17:22)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      Medicii nu-ti dau drumu' acasa imediat dupa operatie, in mod obisnuit. Te tin sub observatie. Poti sa faci o infectie, diverse complicatii locale la locul operatiei, in functie de operatie varii complicatii specifice. Cat anume te tin sub observatie depinde de tipul operatiei, de starea ta, ca pacient, de o gramada de chestii - pe care medicii le stiu, ca de-aia-s medici.

      In momentul in care tu, proaspat operat, esti tinut in spital, sub observatie, orice transport e un risc. Da' nu la fel de mare pentru toti pacientii. Si un transport la un nou spital, unde medicii noi care te preiau nu-ti cunosc istoricul, nu stiu exact la ce sa fie atenti, e si el un risc. Asa ca pentru unii pacienti - un numar nu foarte mare - riscul de-a pleca direct acasa a fost comparabil cu riscul de-a fi mutat la alt spital. Pentru respectivii pacienti, alegerea a fost a lor pe care varianta vor sa mearga.

      In plus, in momentul in care ti se aplica orice procedura medicala, indiferent ca-i vorba de o injectie cu calmante dupa ce ti-ai rupt o mana, de un transfer intre spitale, de o radiografie sau de o operatie pe creier, tre' ca tu, sau cel ce raspunde legal de tine, sa semneze un acord informat. Asa ca daca pacientii au fost anuntati ca urmeaza sa fie transferati, si ei au refuzat, medicii nu prea aveau ce altceva sa faca decat sa-i externeze.

      Asa ca, vezi matale, cei ce s-au externat numa' sanatosi sau vindecati nu erau. Doar ca transferurile in timpul perioadei de observatie sunt o chestie neobisnuita, care poate rezulta si-n externarea unora dintre pacienti care altfel ar mai fi stat ceva vreme in spital.
  • 0 (34 voturi)    
    HN, nu mai lustruiți rahatul! (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:46)

    Alui [utilizator]

    Cine da un ordin planifica lucrurile înainte. Daca lucrurile se împotmoleasc pe parcurs, te opresti si reexaminezi situația, nu dai înainte ca bou!
  • +5 (23 voturi)    
    Cine e responsabil? (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:59)

    intruderul [utilizator]

    Cine e responsabil pentru intarzierea platii personalului care se ocupa cu administrarea vaccinului anti-chinavirus?
    Cine e responsabil de Colectiv,Hexi Pharma,intrebarile tampite care sunt adresate de jurnalisti politicienilor interlopi,evitand intrebari dureroase?
    Cine e responsabil atunci cand un infractor dovedit este condamnat definitiv,dar totusi reuseste sa iasa din tara?
    Intrebari tampite si desigur "raspunsuri esentiale"...
  • +4 (16 voturi)    
    Datul la fluierul piciorului (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 16:17)

    Ion Alexandru [utilizator]

    Iată cum, din nou, dl. Arafat cu al său DSU, îi trage la țurloaie d-lui Voiculescu. Așa de tare s-au supărat unii și alții (dar mulți !) pe dezvăluirile cu vaccinările ultra-specialilor în centre de vaccinare și mai speciale, că nu îl iartă.
  • +3 (9 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 17:04)

    cartofiprajiti [utilizator]

    PSD -deul ? ... sa vezi cati confirma !!! :)
  • -3 (17 voturi)    
    arafat e pus de usl (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 17:39)

    Francisc 1 [utilizator]

    ordinul usl e sabotarea lui voiculescu sa-l aduca pe tataru inapoi ca ala punea botul la smecherii!
  • -1 (29 voturi)    
    o rusine nationala! (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 17:44)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Demisii:

    1. Ministrul Sanatatii pentru prostii peste prostii....

    2. Ministrul de Interne impreuna cu Arafat...ce rusinos ,ce tamp s-a purtat militia!

    Nu mai comentez ,e o rusine nationala, si o umilire fara seaman a romanilor, a celor bolnavi din spital, a noastra a tuturor care platitim din munca noastra toate aceste organe ale statului ca se poarte ca niste imbecili!

    Unde e KWI ? Sunteti la schi, domnule presedinte?

    Intre timp cei pe care Dv i-ati numit in functii importante ne umilesc, si ne scuipa in fata prin prostia si nesimtirea de care dau dovada!
    • -2 (2 voturi)    
      Nu ma, rusinea nationala ... (Duminică, 11 aprilie 2021, 17:27)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      ... is astia ca matale, care vorbesc ca sa nu taca.

      Cu ce-a gresit ministrul sanatatii? Daca el ii dadea vreun ordin directorului spitalului, ala-i radea in nas, ca directorul spitalului nu e subordonat nimanui din ministerul sanatatii.

      Decizia ce-a luat-o Arafat a fost at se poate de legala. A si fost comunicata in timp util. Singura prostie a fost cea a directorului spitalului, care a refuzat sa semneze o decizie oficiala la timp, si care a facut ce-a putut el ca s-o puna in aplicare defectuos, cu mediatizare si scandal cat mai ample. Atunci de ce sa-si dea demisia unii care n-au nici in clin nici in maneca cu sursa scandalului? Ca nu le place unora de fata lor?

      Ca sa revin la subiect. Rusinea nationala e faptul ca unii care emit tampenii de genu' asta-s multi, si se mai cred si destepti.
  • 0 (20 voturi)    
    Conform... (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 18:28)

    Gigi Kent [utilizator]

    Conform domnului Arafat, ordinul a fost dat ieri iar pana azi dimineata spitalul trebuia golit. Din punctul meu de vedere nimeni din cei care au semnat si operationalizat aceasta mizerie nu are nici o scuza si ar trebui sa plece urgent.

    Nu ma intereseaza cine e seful spitalului, cine a vrut transformarea lui in spital Covid si cine nu, daca e in subordinea ministerului sau a primariei. Aici vorbim despre oameni, unii operati, unii pe cale sa fie operati. Arafat, Voiculescu si oricine a participat la mizeria asta trebuie sa plece urgent, repet.

    Am lucrat mereu in mediul privat si cunosc modul de operare. In companiile private de orice dimensiune si din orice industrie tot timpul arde ceva. Pentru ca mangerii nu sunt in stare niciodata sa planifice activitatea cum trebuie si se ajunge mereu la lupta cu focul. De multe ori fiind incapabili sa explice de ce e urgent (in alt mod decat "fiindca asa zic eu"). Acolo sunt tociti doar nervii angajatilor dar aici avem pacienti ai sistemului public de sanatate iar debandada asta este inacceptabila.
    • -1 (3 voturi)    
      Sa inteleg ca pt. dvs. ... (Duminică, 11 aprilie 2021, 17:30)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      ... cei care-ar fi murit de COVID-19, din lipsa conditiilor de tratament adecvate la alte spitale, conteaza mai putin decat cei care-au trebuit mutati?

      Ca idee, in multe alte tari spitalele sunt institutii private, independente, care-si fac banii oferind servicii caselor de asigurari de sanatate. Sa te-astepti sa functioneze spitalele altfel decat orice activitate umana e nerealist. Si-n spitale, ca-n orice alta institutie, indiferent ca-i guvern, primarie, saormerie sau multinationala, oamenii functioneaza la fel.
      • +1 (1 vot)    
        morti covid (Duminică, 11 aprilie 2021, 21:21)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Ce-ar fi sa te-ntrebi de ce nu sunt destule paturi ATI si medici pregatiti, dupa UN AN de pandemie? Ca sa nu se trezeasca niste idioti de pe-un moment pe altul ca le-ar putea muri pacientii si trebuie sa evacueze noaptea un spital oricum nepregatit. Mai rau ca-n razboi, cand niste oameni responsabili isi pun aceste probleme si gasesc o rezolvare cat mai umana.
  • -6 (12 voturi)    
    Responsabilii sunt... (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 21:05)

    TrueBlue [utilizator]

    ... cei care nu respecta regulile, nu pastreaza distanta, nu poarta masca, etc. Si cei care sunt prin piete sustinand ca virusul nu exista.
  • +4 (10 voturi)    
    Nicusor Dan de ce tace ? (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 21:12)

    Dilematic [utilizator]

    Nu stim.
    • +2 (14 voturi)    
      Pentru ca... (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 21:36)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Nicusor Dan nu exista. Imi cer scuze dar omul nu exista, pur si simplu.
      • -2 (10 voturi)    
        gresit (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 22:15)

        comentacu [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        Omul face ce trebuie. Nu are timp de pierdut la latrine precum Firea...
  • +8 (10 voturi)    
    Direct raspunzatoare este... (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 23:00)

    FortApache [utilizator]

    Mama lui Stefan Cel Mare....mereu :))))
  • 0 (10 voturi)    
    Voiculescu poarta raspunderea (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 23:20)

    LucS_M [utilizator]

    In toate domeniile cel care conduce un sistem, raspunde de intregul sistem. Obiceiul prost al actualului ministru de a-si acuza subornatii denota exclusiv INCOMETENTA lui totala atat in domeniul medical, cat si in cel managerial. Cel mai probabil nici macar nu-si seama ca este un ministru IRESPONSABIL. DEMISIA, d-le Voiculescu. Sunteti o rusine chiar si pt USR.
    • -2 (2 voturi)    
      Numa' atata, ... (Duminică, 11 aprilie 2021, 17:36)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui LucS_M

      ... ca Voiculescu nu conduce in nici un fel sistemul de sanatate din Romania. Voiculescu sefeste ministerul sanatatii, da' majoritatea institutiilor ce formeaza sistemul national de sanatate nu-s in subordinea ministerului.

      La cat de multi insista pe demisie, si cat de pe aratura comenteaza multi, mie mi-e clar deja ca tot scandalul doar atat a urmarit, sa puna presiune pe Voiculescu sa plece din guvern. Cu atat mai mult m-as uita la sursa scandalului - directorul spitalului. Cine-l sustine politic cre' ca-i cheia intregului scandal.
      • +1 (1 vot)    
        sanatatea (Duminică, 11 aprilie 2021, 21:34)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Ar fi de folos sa ne explici cu ce se ocupa Min. Sanatatii si multiplii sai consilierii onorifici. Ca de sistemul de sanatate pare a se ocupa, dupa cum merge, Mama Omida, care da-n bobi ca sa afle, peste noapte, ca vor fi noi internari la ATI si evacueaza- in regim de urgenta- un spital noaptea!. sa-nteleg ca totul e OK si asta va fi o practica curenta?
  • +3 (5 voturi)    
    Un articol bun. (Duminică, 11 aprilie 2021, 9:37)

    Popeye_the_Sailor [utilizator]

    Dacă totul e adevărat, felicitări C.D.!
    Scurt, clar și la obiect. Deși în titlu apare întrebarea „Cine e responsabil...?” nu condamnă pe nimeni, ci se expun niște fapte și ne lasă pe noi să decidem.
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Duminică, 11 aprilie 2021, 9:44)

    mahnit [utilizator]

    a aparut un nou tip de sportiv care se numeste ,,protestatar,,
  • +1 (5 voturi)    
    responsabil este managerul de spital (Duminică, 11 aprilie 2021, 11:21)

    revo [utilizator]

    Stia de anul trecut despre perspectiva ca spitalul lui sa devina spital Covid. S-a opus constant, bazandu-se pe pilele in PSD pe care le are (e PSD-ist, chiar daca mascat, ca altfel nu ramanea la conducere).
    In fond este un spital de oase, nu e chirurgie cardiaca pe cord deschis sau neurologica. Problemele ortopedice se rezolva in oricare alt spital din Romania.

    Trebuie demis si inlocuit temporar cu un medic militar, ca la Suceava, pentru a-i tine in frau pe ceilalti medici-comozi-stapani-ai-spitalului, ramasi fara spaga.
  • 0 (2 voturi)    
    Multumesc (Duminică, 11 aprilie 2021, 19:17)

    georgehorincar [utilizator]

    Articole si oameni buni. Mai am inca speranta in Romania


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by