Consiliul Județean Cluj anunță că a emis certificatul de urbanism pentru metroul din Cluj-Napoca / Câte stații va avea și care este traseul

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 18 martie 2021, 16:17 Actualitate | Esenţial


metrou la Cluj
Foto: Facebook
Consiliul Județean Cluj anunță că a emis certificatul de urbanism necesar pentru proiectul construirii metroului Florești - Cluj-Napoca, pe un traseu de aproximativ 20 de kilometri, cu 19 stații subterane și un depou subteran.

Potrivit unui comunicat al Consiliului Județean Cluj, a fost emis certificatul de urbanism necesar elaborării Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate pentru începerea primei etape din cadrul proiectului "Tren Metropolitan Gilău – Florești - Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu - Bonțida” - Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea.

Conform documentului emis, viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de kilometri și va număra 19 stații subterane și un depou subteran. Dintre acestea, 14 stații vor fi amplasate în Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est și vor deservi principalele puncte de interes.

Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Florești - viitorul spital regional de urgență - centrul comercial din Florești - cartierul Mănăștur - centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

"E un proiect de maximă importanţă atât pentru Cluj-Napoca şi zona metropolitană, cât şi pentru întreg judeţul. Tocmai de aceea, realizarea metroului va beneficia de sprijinul constant al Consiliului Judeţean, astfel încât să devină realitate cât mai curând", spune preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.

În 2 martie, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca Dan Tarcea a declarat pentru Agerpres că pe traseul metroului a fost descoperit un zăcământ de sare şi că, din acest motiv, preţul, estimat în prezent la 1,2 miliarde de euro, ar putea să crească.

"Este foarte posibil să fie şi ceva creşteri de costuri, dar nesemnificative, în comparaţie cu valoarea proiectului. Nu ştim astăzi care sunt costurile. Proiectul nu este în pericol, acesta este cel mai important aspect. Şi e foarte bine că au descoperit în acest moment zăcămintele de sare şi că nu s-au descoperit la faza de execuţie. Costul metroului este estimat la 1,2 miliarde de euro. Este o estimare. Poate să fie 1,1 miliarde, nu pot să vă spun, ne va spune studiul de fezabilitate", a susţinut Dan Tarcea.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4935 vizualizari

  • -4 (12 voturi)    
    SWEETY (Joi, 18 martie 2021, 16:46)

    BlueX [utilizator]

    Bravo CLUJ ... sa il si vedem... facut ..

    si sper ca nu vreti sa va comparati cu miticii ... aici va fi metroul dvs in 3 ani... teminat dupa 10.....

    unele lucruri tin 3 ani..... si nu se uita nici dupa 10.....

    LCL 4Ever

    SPOR
    • 0 (4 voturi)    
      nu esti din Cluj, asa-i? (Vineri, 19 martie 2021, 10:29)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui BlueX

      Primarul B(l)oc scoate sorcova asta a metroului in fiecare campanie electorala. Se fac 10 ani de cand tot promite metrou. Un bullshit. Nu-l mai crede nimeni. La ultimele alegeri a fost ales de 29% din populatia orasului si a inceput sa-i fie frica. In schimb mafia imobiliara din oras prospera sub atenta protectie a primarului. In orasul asta nu s-a construit niciun spital si doar o scoala in 30 de ani. In schimb s-au construit mii de blocuri, restaurante si alte hidosenii in padurile orasului sau in cartierele istorice cu cladiri interbelice. Toate facute de mafia lui boc.
  • +3 (13 voturi)    
    Pai si exista trafic!? (Joi, 18 martie 2021, 21:39)

    Anges [utilizator]

    Cat de mari sint cartierele alea pe care le leaga, cand tot Clujul e cat un cartier din Bucuresti mai rasarit. Daca Otopeniul cu tot aeroportul nu are trafic suficient (conform ministrului), cum de are Florestiul!? Aruncam 1 mld de eur pe fereastra doar ca sa se mandreasca unii ca au metrou in loc sa facem autostrada in Moldova...
    • +3 (9 voturi)    
      Pai normal! (Vineri, 19 martie 2021, 0:27)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Anges

      Asa e la cj! Totul e smoke and mirrors!
      Finalitatea va fi una din doua: Ori se aleg cu un metrou si astfel se pot bate cu el in piept declarandu-se al doilea oras ca importanta din tara... Ori nu va fi facut din motivele pe care le-ai spus, dar vor da vina pe "mitici" ca ei nu au vrut, justificand in continuare mofturile lor pentru decentralizarea administrativa!
      Oricum o dai, lor le convine! Mai si ruleaza niste contracte de studii de pre-fezabilitate, fezabilitate, geologice... de unde vine ciubucul!
      In opinia mea, nu va exista metrou la cj niciodata (mai ales ca aceleasi fonduri ar fi suficiente pt partea montana a autostrazii A8, dar si pt ca Iasiul cu zona lui metropolitana concentreaza o populatie mult mai mare si in crestere puternica si care ar putea justifica mai bine nevoia unui metrou)!, dar o dau ei cumva sa iasa mascarada in favoarea lor!
      Ar fi cazul ca restul tarii sa constientizeze ce este si ce face Cluj-Napoca de fapt!
    • -4 (8 voturi)    
      esti pafarist.... (Vineri, 19 martie 2021, 0:44)

      BlueX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

      si mai ai si sustinatori --- Cluj Napoca 179.5 km2 - Bucuresti 228 km2 - populatie 1/6 din cat are Bucuresti - deci e mare ca intindere -- cat un Cartier din B ? mai iesi si te plimba si nu vorbi cand nu stii si mai ai si GOaGLE la indemana .. almanahe citesti ?
      • 0 (6 voturi)    
        Hai nu fi suparat (Vineri, 19 martie 2021, 8:09)

        Anarb [utilizator] i-a raspuns lui BlueX

        Marimea nu conteaza.
        Si oricum, asa mai micut cum e el, zice Google, ca tot a luat CJ fata Buc la ceva: la poluare.
      • +1 (5 voturi)    
        Bai baiatule... (Vineri, 19 martie 2021, 10:44)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui BlueX

        Am auzit asta de 1000 de ori! Si am spus-o tot de 1000 de ori! Nu inghiti tot ce spune wikipedia! Suprafata mare a orasului Cluj-Napoca, care apare in wiki, face referire si la zonele metropolitane, dar si la o smecherie birocratica unde suprafata intravilana este extinsa foarte mult, pe toate campurile si padurile de la margine, pentru 1= a parea mai infoiat de cat este (Clujul), 2= impozite mai mari la bugetul local, pentru ca terenurile intravilane sunt impozitate mai mult!
        Ia pune tu manuta pe mapdevelopers.com si cauta Clujul, incadreaza-l intr-un cerc, vezi diametrul si calculeaza suprafata reala! Eu am facut asta si mi-a iesit cam 44 de kmp! Si asta cu indulgenta pt ca orasul este alungit si l-am incadrat complet! Dar raman pe laterale zone mai ca la tara!
        Cum am spus, smoke and mirrors!
    • -3 (7 voturi)    
      tot pafarist (Vineri, 19 martie 2021, 0:49)

      BlueX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

      si cand nu ai habar de cine de ce se ocupa si de cine ce trebuie sa faca si din ce bani .. intreaba ..sa nu pari analfabet ...

      intrebarea se pune asa : din ce fonduri se fac autostrazile si din ce fonduri se fac strazile din orase, sau ale tuie banii din care se face dezvolatarea intr-un oras ???? da la unii ce conteaza..... e asfalt... tot aia e
      • -1 (5 voturi)    
        POIM (Vineri, 19 martie 2021, 10:54)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui BlueX

        Da, metrourile si autostrazile se fac din POIM, deci din acelasi sac de bani! Si pt mofturile Clujului, Moldova ramane fara legatura spre Europa! Mereu a fost asa, moldovenii si oltenii au picat de fraieri!
        Doar nu aveai iluzii ca metroul se face din fonduri locale?!
        Si invata gramatica inainte sa fii atat de arogant, pt ca scrii ca un analfabet!: "ale tuie banii"
    • -1 (5 voturi)    
      corect (Vineri, 19 martie 2021, 10:39)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui Anges

      In Cluj, cel putin in oras, ai putea sa mergi pe jos cam oriunde. Problema este ca orasul este atat de plin de blocuri facute de mafia lui Bloc incat nu mai este loc si oamenii au inceput sa migreze spre comunele din proximitate. Unde ce crezi ca se intampla? Acelasi lucru ca si in oras. Se construiesc blocuri in draci, de catre aceasi mafie. Multe si hidoase. Dar infrastructura .. mumu. Sunt cartiere intregi fara canalizare si cu ulite de pamant. Exact ca la tara. Rezulta un trafic infernal. Am ajuns la performanta de a fi mai multe apartamente decat locuitori dar la preturi de Viena. Oras de 5 stele...
    • 0 (2 voturi)    
      daca tot ... (Vineri, 19 martie 2021, 16:30)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui Anges

      ....bantui pe internet emitand judecati de valoare pune mana si citeste cati locuitori are Florestiul si o sa te cam dezumfli putin !!!!
      • 0 (2 voturi)    
        Si? (Vineri, 19 martie 2021, 17:59)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui asada

        Si cum de s-a ajuns la acea tumora care este Florestiul? Nu tot din incompetenta primariei din cj de a crea conditiile necesare pentru dezvoltarea sustenabila a sectorului rezidential? Oamenii cumpara in Floresti pt ca locuintele in Cluj-Napoca sunt mult prea scumpe si vechi!
        Din indolenta s-a ajuns aici, iar clujenii au pretentia la o solutie extrem de scumpa care ar priva alte provincii de infrastructura de baza/esentiala (A8)! Dar electoratul clujan nu vede lucrurile asa, el voteaza aceeasi administratie-pacalici cu 74% din voturi! Bravo!
        • 0 (2 voturi)    
          al naibi.... (Vineri, 19 martie 2021, 18:55)

          asada [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

          ...electorat cum isi iroseste el voturile si nu le directioneaza catre alde PSD-ALDE si alte lighioane care le asigura sticla de bautura si pantalonii rupti in cur ,de mai bine de 30 ani !!! Cat despre migrarea catre localitatile limitrofe poate ne spui ce sa intamplat si ce se intampla in toata tara si oriunde vrei matale in lume !!! Asa este cazul si la Floresti ( care este lipita de Cluj ) si consideri o aberatie ca au cumparat terenuri mai ieftine ca sa poata fugi de blocurile pe care sigur le cunosti foarte bine !!! Domn profesor (am citit mai sus observatiile pe care le faceai altui comentator) poate ai sa gasesti si la mine niscaiva greseli gramaticale si de exprimare ,dar as fi bucuros daca ai face un efort si in marinimia matale nu ne vei mai certa daca avem alte pareri despre ce ne inconjoara !!! In rest iti doresc sa nu te rapuna pandemia si sa faci o plimbare cu metroul clujenilor !!
          • +1 (1 vot)    
            In nici un caz (Sâmbătă, 20 martie 2021, 1:12)

            Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui asada

            In nici un caz spre PSD, ALDE, AUR si alte "lighioane"! In schimb mai exista si USR!
            Dar voua nu va convine atunci cand vin oameni precum Emanuel Ungureanu sa va arate ce e putred si ce trebuie reparat! Nu, nu, voi Boc, Untold si Electric!
            Problema e ca nu s-a construit o sosea de centura care sa scoata traficul de pe axa Floresti-platforma Jucu, din oras! Pt ca momentan tot traficul acesta strabate orasul pe lungime, exact prin centru!
            Daca ar fi existat aceasta sosea, care eventual sa fie conectata si la autostrada in zona Gilau, ar putea fi eliberate autorizatii de constructie pentru ansambluri de locuinte mai mari, mai inalte, mai multe si prin urmare mai accesibile pentru cetatean! Acum proiectele rezidentiale noi sunt limitate ca dimensiune din cauza traficului pe care il genereaza... Si pe buna dreptate! Nu prea ai cum sa autorizezi proiecte care dimineata genereaza sute de autoturisme fiecare, pe strazi precum Paris, Constanta, Ploiesti...
            Cat despre Floresti, oamenii ce s-au mutat acolo, tot apartamente si-au cumparat! Eu estimez ca peste 85% din locuintele din Floresti sunt apartamente!
            Apoi, in restul oraselor extinderea tinde sa fie lipita de orasul principal! Practic o extindere a orasului propriuzis! Ori Floresti si Apahida sunt localitati de sine statatoare din toate punctele de vedere!
            Cand faceam referire la problema rezidentiala, o faceam in sensul ca cetatenii din Cluj-Napoca meritau sa locuiasca in oras, in conditii decente, dpdv al spatiului locativ, al pretului locuintei, al transportului, al aerului pe care il respira, etc... Sa nu trebuiasca sa mearga intr-o comuna sau alta si sa se imbulzeasca dimineata si seara, pierzandu-si timpul si nervii!
  • +2 (4 voturi)    
    Abia astept (Vineri, 19 martie 2021, 13:59)

    LiliputMistery [utilizator]

    Nu stiu voi, dar eu abia astept sa faca Boc metrou la Cluj. Sa planga toti parieristii astia in pumni, astia care declara malitios prin comentarii: "Ah, Clujul e cat un sector din Bucuresti", "Ah, pai poti merge pe jos oriunde in Cj", "Am fost pe mapdevelopers, herp, derp si am incadrat orasul, ce mai, e ca Tecuciul" sau chiar "Uite ca luati voi bani la Cluj acolo ca sa nu mai aiba astialalti sa faca autostrada". Bineinteles ca toate sunt facute cu scopul de a inflama spiritele si dupa ce sunt facute, cei care le fac, beau 50 de rachiu si pun si un bilet la loto. Pentru imaginea completa: Nu, Clujul nu e cat un sector din Bucuresti (nici ca populatie, nici ca marime), deci sa ne linistim putin. Nu, nu poti merge pe jos oriunde in Cluj (poate sunt masochisti carora le place sa mearga 2-3 ore pe jos, dar majoritatea si la 30 de minute stramba din nas). Si chiar daca prin absurd, poti merge pe jos oriunde in Cluj, problema se schimba cand introduci localitatile limitrofe care sunt aproape parte din oras (problema principala pentru care metroul este luat in calcul). O sa-i fac pe plac desteptului care a zis ca-i foarte mic orasul si o sa fiu de acord cu el, dar pierde din vedere problema pe care metroul incearca s-o rezolve, fluxul de oameni din localitatile limitrofe (sate care sunt mai mari decat multe orase din Romania daca e sa ne luam dupa numarul de locuitori). Deci metroul nu se face ca sa se plimbe cei din Cluj de la mall pana la camin, asa ca te poti calma acuma. Daca e flux indeajuns de oameni ca sa se justifice metroul? Nu stiu, daca pentru cea mai aglomerata artera din Romania nu se justifica (ca numar de masini, se poate verifica), atunci nu stiu daca se justifica undeva. Si legat de autostrazi, v-a lasat Boc 30 de ani sa faceti autostrazi si spre luna, n-ati facut nimic si ati continuat sa votati cu PSD. Acuma va plangeti ca va ia banii sa faca metrou. Dar stai linistit, sunt bani si pentru metrou si pentru autostrazi (bani de la UE, totul e sa vrei).
    • +1 (1 vot)    
      :)) (Vineri, 19 martie 2021, 18:11)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui LiliputMistery

      1. Ai vazut ca am dreptate ca e mult mai mic fata de cat vrea sa para! 2. Da, e chiar cat un sector din Bucuresti! Exact! A, si nu invoca studentii care nu au domiciliu stabil, sau muncitorii care traiesc in zona metropolitana dar lucreaza in oras... pt ca si in oricare sector din Bucuresti sunt astfel de oameni, ba chiar in B vin oameni din mai multe judete zilnic!
      3. Nu stii daca traficul e suficient pt un metrou? Iti spun eu, nu e!
      4. "Ne-a lasat Boc"? O, vai! Suntem recunoscatori "inaltimii" sale! :p
      5. De fapt stii in sinea ta ca asta nu e de cat o scamatorie marca Boc si Cluj-Napoca, din care vor profita doar unii, dar metroul nu se va materializa! Deja apar scuzele, cum ar fi identificarea depozitelor de sare! :p
      P.S.
      Azi am facut 5 km in 8 minute cu metroul pe magistrala noua M5! ESTE superb! :p
  • -1 (1 vot)    
    Magistrala 1 (UNU) Pipera-Berceni are 16KM (Vineri, 19 martie 2021, 17:30)

    mihaio [utilizator]

    Voi care parte din "un traseu de aproximativ 20 de kilometri" nu o intelegeti ?

    Inteleg ca sunteti contra, dar veniti si cu argumente irefutabile.
    • +1 (1 vot)    
      Penibil! (Sâmbătă, 20 martie 2021, 1:17)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui mihaio

      Pipera-Berceni este magistrala 2 (doi) chiar exact M2!
      Tipic celor din cj... gura cat se poate de mare, dar fara minimul de informare sau ratiune!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by