„Fie că vorbim de indicatoare, de limitatoare de viteză sau de marcaje rutiere - cu toate am rămas în urmă în București”, scrie primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu. Acesta precizează că sunt numeroase cereri de la cetățeni care nu mai ajung să fie și implementate. „Mecanismul nu merge. Centralizarea acestor nevoi la nivelul Primăriei Municipiului București îngreunează mult un sistem care trebuie să fie mai rapid”, spune Mihaiu.

Locul accidentului din Sectorul 2 - Intersectia Fructelor cu MentiuniiFoto: Google Street View

„De ce un lucru relativ simplu trebuie să treacă prin zeci de mâini și să fie tărăgănat atâta? Traseul informației e halucinant de lung. Cetățenii ne scriu nouă. Noi centralizăm aceste cereri și le trimitem la ASB (Administrația Străzilor București). ASB-ul le trece prin Comisia Tehnică de Circulație pentru aprobare și apoi le pune în practică, în funcție de buget”, explică edilul de la S2.

Potrivit lui Mihaiu, în 2018 Poliția Locală Sector 2 a primit și transmis mai departe către ASB o solicitare pentru montarea unui limitator de viteză pe strada Mențiunii, unde a avut loc accidentul de sâmbătă. „A fost avizat un an mai târziu și nici până azi nu a fost montat”, spune edilul.

„În 2019, în urma cererilor venite de la cetățeni, ADP Sector 2 a trimis 35 de solicitări către Primăria Municipiului București, la Administrația Străzilor, pentru montarea de limitatoare de viteză. Dintre acestea, următoarele 8 străzi erau din Cartierul Andronache: str. Gherghiței, str. Ropotului, str. Ciberneticii, str. Erou Scorțan Ion, str. Oituz, str. Ochișoru, str. Toporului, str. Țesătoarelor. În 2020 s-au trimis alte 41 de solicitări. În iunie 2020, Comisia Tehnică de Circulație a avizat instituirea a 55 de zone cu viteză limitată la 30 km/oră, prin care și multe porțiuni din Cartierul Andronache. În teorie stăm bine”, explică Mihaiu care spune că foarte puține s-au și implementat, iar majoritatea au rămas doar pe hârtie.

„Nu, așa nu se mai poate! Nu dramele trebuie să ne trezească, ci rațiunea și acțiunea preventivă. Primăria Sectorului 2 va cere ferm Primăriei Generale delegarea acestei responsabilități. O să ne coste, o să fie mult de muncă pentru a ajunge la zi, dar ne asumăm. Iar pe termen scurt, vom cere de la ASB toate locațiile deja avizate, dar neimplementate și le vom face noi. Nu, așa nu se mai poate!”, a spus Mihaiu.

Sâmbătă după-amiază pe strada Mențiunii din Sectorul 2 a avut loc un accident rutier în urma căruia au murit două fete, de 6 și respectiv 21 de ani. O femeie de 57 de ani a pierdut controlul volanului și a lovit cu mașina un stâlp din beton care s-a prăbușit. În același loc, pe trotuar, se aflau și un grup de copii, printre care și cele după victime care au fost lovite în plin de mașină și apoi au rămas blocate sub autoturism.

Fetița de 6 ani și-a pierdut viața înainte de a ajunge la Spitalul Floreasca, iar fata de 21 de ani a fost transportată la Spitalul Grigore Alexandrescu, însă nu a mai putut fi salvată, având răni extrem de grave.

Imediat după accident, șoferița a ajuns la spital, după ce a fost agresată de mulțimea strânsă la fața locului, fiind lovită atât ea, cât și soțul său, aflat pe scaunul din dreapta al mașinii.

Luni seară șoferița a fost reținută pentru 24 de ore. Femeia a fost reținută pentru 24 de ore pentru infracțiunile de ucidere din culpă și conducere sub influența băuturilor alcoolice. Ea urmează să fie dusă în instanță cu propunere de arestare preventivă.

Șoferița a fost audiată trei ore, sâmbătă seară, la Brigada Rutieră, unde s-a prezentat alături de fiul său.

Imediat după accident, șoferița a ajuns la spital, după ce a fost agresată de mulțimea strânsă la fața locului, fiind lovită atât ea, cât și soțul său, aflat pe scaunul din dreapta al mașinii.

Surse judiciare au declarat că femeia are permis de conducere pentru categoria B din anul 2006, însă le-a spus anchetatorilor că nu conduce în mod constant și că se urcă la volan foarte rar. Ea a mai susținut că sâmbătă s-a urcat la volanul mașinii Mercedes în locul soțului său, care era băut. Mai mult, ea le-ar fi spus anchetatorilor că nu are deloc experiență pe mașină automată, astfel că a încurcat pedalele, apăsând pe accelerație, în loc de frână, au mai precizat pentru HotNews.ro sursele citate.