​​Parlamentarii din comisiile reunite de învățământ s-au certat aproape o oră înainte de a începe dezbaterile pe buget, miza disputei fiind cine va conduce ședința. Pentru că Monica Anisie (PNL) și Natalia Intotero (PSD), șefele celor două comisii, nu au căzut de acord, fiecare dorind să fie vioara întâi la dezbateri, a început scandalul.

Anisie, la Comisia invatamantFoto: Hotnews

Propunerea puterii de a se alege prin vot președintele de ședință, a fost criticată de reprezentanții PSD ca fiind împotriva regulamentului. Natalia Intotero a invocat un articol din regulamentul ședințelor comune prin care conducerea se asigură prin rotație, acum fiind rândul ei.

„Dacă dvs vreți să inventați altceva, să vă judece poporul”, a spus deputata PSD.

„Nu e stipulat nicăieri că ar trebui să conducă unul sau celălalt. E o cutumă. Având în vedere că nu e un acord, să supunem la vot. Deci supunem la vot”, a contrat-o Anisie, care s-a autopropus președinte de ședință.

În vociferările PSD, a intervenit liberala Violeta Alexandru. „Propunerea mea e să votăm. E o chestiune simplă, votul nu doare”, a spus ea.

„Ziceați că votul nu doare, pensiile nu le-ați mărit, asta doare”, a venit replica unui PSD-ist.

„Eu nu voi participa la un vot care nu e stipulat în regulament. Dacă vreți să conduceți dictatorial, e treaba dvs”, a adăugat Intotero.

Ionel Dancă de la PNL a intervenit: „Stimați colegi, haideți să ieșim din situația ridicolă în care să contestați un vot în instituția în care deciziile se iau pe bază de vot. Să nu ne batem joc de vot, votul e suveran”.

„Spuneți că votul e suveran, PSD a câștigat alegerile și e în opoziție”, i-a întors-o de la PSD Natalia Intotero.

„Nu poate scrie nicăieri în niciun regulament că votul e interzis”, a replicat Dancă.

„Dacă vreți să încălcați regulamentul, înseamnă dictatură”, a insistat Intotero, precizând că nu va participa „la acest circ”.

În cele din urmă, s-a supus la vot, Monica Anisie, de la PNL, fiind aleasă președinte de ședință cu 23 de voturi pentru, șase împotrivă și 10 abțineri.