Tarom intenționează să dea afară jumătate din angajați. Ce mai prevede planul de restructurare al companiei

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 18 februarie 2021, 9:56 Actualitate | Esenţial


Tarom
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea / Digi24
Tarom are pe masă un plan de restructurare prin care numărul de salariaţi ar trebui să scadă cu 700 din 1.500 până la finalul verii, potrivit Mediafax. Tarom, operatorul naţional aerian deţinut în continuare de statul român, discută un plan de restructurare care face parte din programul de ajutor de stat de 190 mil. euro obţinut anul trecut, care a menţinut compania pe linia de plutire.

Proiectul de restructurare include patru etape estimate să se deruleze pe 25 de săptămâni, prin care numărul de salariaţi să scadă cu 700, de la 1.492 în februarie 2021.

În 2000 Tarom avea 2.900 de angajaţi, în 2009 - 2.517 angajaţi, iar în iunie 2020 - 1.753 de angajaţi. Tarom opera la mijlocul anului trecut cu 1 şef la 9 angajaţi, iar la începutul anului se ajunsese la 1 şef la 11 angajaţi. Ţinta este să se ajungă la 1 şef la 16-20 de angajaţi, cum se întâmplă într-o companie competitivă similară.

Tarom a luat anumite măsuri pentru reducerea cheltuielilor: trimiterea în şomaj tehnic a 1.000 de angajaţi prin rotaţie, reducerea activităţii de la 5 zile lucrătoare la 4 zile, cu scăderea corespunzătoare a salariilor, ceea ce a dus în luna decembrie la o economie de 1,425 milioane de lei. Reducerea costurilor cu trainingul angajaţilor, a mai adus o economie de 100.000 de euro.

Din reducerea numărului de ore de zbor din anul 2020 s-a realizat o economie de 13 milioane de euro, iar amânarea unor deplasări externe a adus un minus de 1,654 de milioane de euro.

Tarom a început să renunţe la o parte din spaţiile închiriate şi a trecut la restructurarea agenţiilor din străinătate şi chiar închiderea lor, proces care se va finaliza în mai 2021. Sunt vizate agenţiile din Austria, Franţa, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia şi Ungaria.

Datorită vânzărilor online a biletelor, închiderea agenţiilor de pe teritoriul României a devenit o necesitate, mai ales că ponderea în vânzări a ajuns la 10% din total. Într-un raport care circulă pe piaţă, referitor la planul de restructurare, Tarom menţionează apetitul scăzut al băncilor pentru finanţarea companiei, chiar dacă împrumuturile sunt garantate de stat, potrivit ZF.

“O consultare a pieţei, efectuată în vara lui 2020, arătase un interes scăzut pentru finanţarea Tarom, singura ofertă neangajantă, primită de la Unicredit, a plasat costurile de finanţare în zona de ROBORĂ 2,75%. De asemenea, ajutorul de salvare obţinut în aprilie 2020 direct prin Ministerul Finanţelor a avut o dobândă semnificativă de 9,13% la lei, care a fost însă transferată în costuri de restructurare, odată cu depunerea planului către Comisia Europeană.”

În aceste condiţii, Tarom a apelat la o finanţare în euro, care avea o dobândă fixă de 0,9% pe an, oferită de Banca Transilvania, cu 24 de luni perioadă de graţie. Procesul de restructurare este mai amplu, iar Tarom a decis să facă această schimbare “prin paşi mici, implementând soluţii punctuale, ce pot creşte productivitatea muncii şi scăderea timpului de lucru, dar şi preîntâmpinarea pierderii de informaţii încercând eliminarea fluxurilor greoaie de informaţii, existente în companie”.

Din cauza pandemiei care a închis graniţele şi a limitat drastic deplasările, companiile aeriene din întreaga lume s-au trezit într-o situaţie fără precedent, fiind ameninţate tot timpul cu falimentul. Germania şi-a salvat compania naţională Lufthansa printr-un ajutor de stat de aproape 10 miliarde de euro, iar KLM-Air France a fost în aceeaşi postură. În România, guvernul a salvat Tarom şi operatorul Blue Air.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


3633 vizualizari

  • +9 (15 voturi)    
    Era si timpul... (Joi, 18 februarie 2021, 10:08)

    Cactus Jack [utilizator]

    ...majoritatea anagajatilor au ajuns la Tarom prin nepotism, favoritism, amante, spagi etc. Nulitati profesionale, obisnuiti sa taie frunze la caini. Salarii imense, in spatele lor se afla un greu politic sau economic. Felicitari premierule, dar nu uita soarta lui Boc. A incercat unele pe vremuri, dar a fost gonit de PSD. Basescu ca sa-si salveze scaunelul, l-a lasat sa fie sfasaiat de opozitie.
    • +8 (8 voturi)    
      problema e ca (Joi, 18 februarie 2021, 10:29)

      cristi_an [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      exact aia or sa ramana in continuare pe statul de plata.
    • +7 (9 voturi)    
      pariu ca vor pleca (Joi, 18 februarie 2021, 10:30)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      bagajisti, curatenie, paznici care nu au "spate"?
    • 0 (0 voturi)    
      salarii (Joi, 18 februarie 2021, 11:06)

      Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      nu stiu daca salariile sunt imense. banuiesc ca personalul navigant are salarii foarte mari (ceea ce e normal) care trag in sus media pe companie. Cu toate acestea, este adevarata partea de incompetenta si nepotisme pe zona de TESA. Dar nu e vina lor, ci a managementului politizat din toata istoria post-decembrista a companiei.
  • +12 (18 voturi)    
    TAROM merge pe pierdere de ani de zile (Joi, 18 februarie 2021, 10:09)

    Telemacara [utilizator]

    De ce trebuie sa ducem toti in spate acest colos neprofitabil ? Ungurii au inchis Malev,au mers pe privat Wizz.Noi tinem TAROM in moarte clinica,nationalism bolnav, tipic romanesc.
    • +10 (14 voturi)    
      Corect! (Joi, 18 februarie 2021, 10:31)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Telemacara

      Dacă făceau un Tarom low-cost, cu totul pe internet, cu avione noi luate câte 2-3 în fiecare an, de 10-15 ani încoace, acum ar fi fost la nivelul Wizz.
  • +13 (15 voturi)    
    TOATE cele de stat trebuie restructurate (Joi, 18 februarie 2021, 10:21)

    nick24 [utilizator]

    Toate regiile autonome trebuie să fie restructurate.
    În București în primul rând ELCEN și TERMOENERGETICA, cel puțin 50% Restructurați!
  • +4 (6 voturi)    
    Intr-un capitalism adevarat (Joi, 18 februarie 2021, 10:27)

    John M. [utilizator]

    TAROM ajungea societate de transport cu postalionul...
  • +11 (11 voturi)    
    Avem o solutie (Joi, 18 februarie 2021, 10:30)

    Orpheus [utilizator]

    "Din reducerea numărului de ore de zbor din anul 2020 s-a realizat o economie de 13 milioane de euro"

    Hai sa le reducem de tot si am rezolvat problema!
  • +8 (10 voturi)    
    De ce nu fac sex (Joi, 18 februarie 2021, 10:34)

    Alex2016 [utilizator]

    Între ei angajații Tarom? Pt ca sunt toti înrudiți
  • +6 (6 voturi)    
    sa ma anuntati (Joi, 18 februarie 2021, 10:42)

    AMDATi [utilizator]

    cand chiar sunt dati afara parazitii aia.
    Deocamdata, e doar un alt proiect de restructurare.
  • +3 (5 voturi)    
    tarom (Joi, 18 februarie 2021, 10:49)

    atc [utilizator]

    " Din reducerea numărului de ore de zbor din anul 2020 s-a realizat o economie de 13 milioane de euro,..."
    Pai, o idee ar fi sa le reduca de tot, poate asa vor deveni eficienti!
  • +9 (11 voturi)    
    Daca Tarom face acest lucru (Joi, 18 februarie 2021, 10:54)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    De ce sa nu se face la nivel guvernamental cu bugetarii?
    Concedieri cu 50% a aparatului bugetar.
    Nu vreti Online la Primarii?
    La Prefecturisi CJ?
    Atunci afara cu 50%!
    • +1 (1 vot)    
      Daca s-ar concedia .... (Joi, 18 februarie 2021, 11:22)

      Gh. Vasile [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      50% dintre bugetari, ar ramane doar sefii. Dupa care si-ar mari la toti salariile.

      Ar intra tot ce e de stat in colaps ... nu ca nu ar fi deja toate pe marginea prapastiei.
  • +4 (4 voturi)    
    urmeaza metrorex? (Joi, 18 februarie 2021, 11:00)

    danco [utilizator]

    asa sper, situatia e cam similara
  • +2 (4 voturi)    
    asa se toaca banii (Joi, 18 februarie 2021, 11:04)

    doejohn [utilizator]

    uitati-va aici:

    https://www.tarom.ro/contact/agentii-nationale

    Agentii!!! In mileniul 3 cand majoriatea biletelor se cumpara online, astia mai au agenti cu tot ce vine la pachet (salarii, chirii, utilitatii).
  • +3 (5 voturi)    
    Cand dati banii inapoi Tarom ? (Joi, 18 februarie 2021, 11:19)

    mircea112 [utilizator]

    Am niste bani de primit de la Tarom din iunie anul trecut, de la un zbor anulat, din cauza pandemiei, nici acum nu i-am vazut, si din ce in ce mai mult mi se pare ca nu o sa-i mai vad!

    Taromu' cand dati banii inapoi la oameni? Eu pe langa zbor mi-am ratat si concediu din cauza voastra si la 100 de infectari cate erau atunci in toata Romania.
  • +5 (7 voturi)    
    Cu alte cuvinte ... (Joi, 18 februarie 2021, 11:41)

    Celbland [utilizator]

    ... la Tarom va rămâne doar un membru din fiecare familie.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by