Bugetar în România: Sporuri pentru condiții vătămătoare, spor de izolare, spor de consemn la domiciliu sau de suprasolicitare neuropsihică

de I.H.     HotNews.ro
Marţi, 9 februarie 2021, 18:21 Actualitate | Esenţial


sporuri bugetari - 6
Foto: Facebook
Sporuri pentru condiții vătămătoare, pentru munca pe ture, spor de izolare, spor de consemn la domiciliu sau de suprasolicitare neuropsihică sunt câteva dintre sporurile de care au parte angajații la stat din România. Cei care lucrează în instituțiile de cultură, de exemplu, primesc sporuri pentru condiții periculoase sau vătămătoare și pentru condiții grele de muncă, iar judecătorii de la Curtea Constituțională beneficiază și ei de sporuri pentru condiții grele, vătămătoare sau periculoase, spor de risc și suprasolicitare neuropsihică sau spor pentru păstrarea confidențialității.

Fostul ministrul al Muncii Violeta Alexandru a făcut public un centralizator al sporurilor din domeniul bugetar.

Ea spune că a identificat până acum șapte familii ocupaționale de funcții bugetare (învățământ, sănătate și asistență socială, cultură, diplomație, justiție și Curtea Constituțională, apărare, ordine publică și securitate națională, administrație). Aceste categorii beneficiază de peste 50 de tipuri de sporuri - de la spor pentru condiții de stres/suprasolicitare neuropsihică, la spor pentru munca în ture, spor pentru gestionarea informațiilor clasificate sau pentru păstrarea confidențialității.

Și vechimea în muncă aduce o majorare a salariului la nivelul posturilor cu aceleași cerințe/responsabilități. Și dacă ești nominalizat în proiecte din fonduri europene ești avantajat – primești o majorare a salariului de până la 50%. Între beneficiile bugetarilor se numără și indemnizația de hrană (347 lei/lună) și voucherele de vacanță.

Violeta Alexandru a publicat, pe Facebook, și mai multe tabele în care se regăsesc condițiile de acordare și cuantumul sporurilor.

De exemplu, angajații de la Cutea de Conturi au spor de periculozitate, în timp ce angajații din administrație beneficiază de spor pentru condiții periculoase sau vătămătoare. Judecătorii de la Curtea Constituțională beneficiază și ei de mai multe sporuri - pentru condiții grele, vătămătoare sau periculoase, spor de risc și suprasolicitare neuropsihică sau spor pentru păstrarea confidențialității.
  • "O parte din sporurile acordate în sistemul public. O bună parte. Discuția aceasta este, într-adevăr, despre performanță în administrație, așa cum echipa liberală a spus.
  • Cu câteva excepții, sporurile în sistemul public au apărut precum am văzut că au apărut și pensiile speciale. Cine s-a descurcat să prindă un moment prielnic și a fost aproape de decident a obținut un spor. De ce credeți că am insistat anul trecut ca absolut toate veniturile din sistemul public – de la funcționari la personal contractual, până la indemnizațiile celor care conduc companii de stat - să fie toate, TOATE, într-o singură bază de date? Pentru o imagine completă, disponibilă dintr-o singură sursă de date", a scris Violeta Alexandru.
Câteva sporuri acordate celor din administrație, potrivit datelor prezentate de fostul ministru al Muncii:
  • condiții periculoase sau vătămătoare - 15% (pentru personalul contractual din administrația publică)
  • spor pentru izolare - 20% - pentru personalul contractual din administrația publică, încadrat în anumite instituții)
  • spor pentru izolare - 20% (personal contractual din administrația publică locală cu locul de muncă în localitățile din Rezervația Biosferei Delta Dunării
  • 15% pentru personalul de specialitate implicat în procesul legalislativ din cadrul Secretariatului General al Guvernului, serviciilor Parlamentului, Consiliului Legislativ și Administrației Prezidențiale
  • 15% pentru complexitatea muncii (funcționarii din aparatul ministerelor Finanțelor, Muncii, Mediului, Dezvoltării, Fondurilor Europene, Sănătății, Educației, CNAS și din instituțiile subordonate, funcționarii din Administrația Prezidențială, SGG, ministerelor Apelor și Justiției, ANRP, Agenția de Achiziții Pilice, funcționarii publici parlamentari, funcționarii din instituțiile din subordinea ministerelor mediului, Sănătății, Educației, Muncii, Agenția de Cadastru și ANI
  • 10% pentru complexitatea muncii (Consiliul Concurenței, Oficiul de Prevenire și Combatare a Spălării Banilor)
  • 20% spor de izolare pentru personalul din Administrația Rezervației Biosfererei Delta Dunării
  • 15% spor pentru gestionarea datelor și informațiilor clasificate (Consiliul Concurenței, Oficiul de Prevenire și Combatare a Spălării Banilor, ANI)
  • 25% spor pentru gestionarea datelor și informațiilor clasificate (Consiliul Concurenței, Oficiul de Prevenire și Combatare a Spălării Banilor, ANI
  • 15% spor de condiții vătămătoare de muncă (Consiliul Concurenței, Curtea de Conturi)
  • 35% pentru condiții deosebite de muncă vătămătoare / periculoase (instituțiile publice sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor)
  • 75% spor pentru condiții deosebit de periculoase precum TBC, bruceloză, gripă aviară, febră aftoasă (instituțiile publice sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor)
  • 100% pentru munca în zilele de repaos/sărbători legale (în instituțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor)
  • 12,5 - pentru activitatea în structurile de inspecție și control (în instituțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor)
  • 10% pentru antrenorii cu studii superioare (în unitățile sportive)
Cultură:
  • 15% pentru condiții periculoase sau vătămătoare
  • 15% condiții grele
  • 50% asigurare cazare (managerul care nu își are domiciliul în localitatea în care își are sediul instituția)
Sporuri pentru personalul din autoritățile și instituțiile publice finanțate din venituri proprii subordonate Guvernului sau aflate sub control parlamentar:
  • 15% pentru condiții periculoase sau vătămătoare
  • 15% pentru condiții grele de muncă
  • 20% pentru personalul care lucrează în zone izolate unde atragerea personalului se face cu greutate
  • 15% pentru consemn la domiciliu
  • 20% pentru siguranța navigației, siguranța feroviară, rutieră și aeronautică
Justiție și Curtea Constituțională:
  • 15% condiții grele, vătămătoare sau periculoase
  • 25% risc și suprasolicitare neuropsihică
  • 5% păstrarea confidențialității
  • 15% titlul științific de doctor sau doctor docent
  • 20% judecătorul delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate sau alte categorii de personal, delegate sau detașate sau care își desfășoară activitatea în sistemul penitenciar
Aceste categorii beneficiază și de majorarea indemnizației în funcție de vechime:
  • de la 3 la 5 ani - 10%
  • de la 5 la 10 ani - 15%
  • de la 10 la 15 ani - 20%
  • de la 15 la 20 de ani - 25%
  • peste 20 de ani - 30%
Diplomație și Ministerul Afacerilor Externe - o parte din sporuri:
  • 15% la data acordării autorizației de acces la informații clasificate, eliberrată în condițiile legii
  • 15% pentru personalul care lucrează cu cifrul de stat
  • 15% condiții de muncă grele, vătămătoare sau periculoase
  • 20% pentru personalul care lucrează în zone izolate sau unde atragerea personalului se face cu greutate
  • 5% pentru personalul încadrat pe funcția de ministru-consilier sau ministru plenipotențiar sau consul general de carieră când se află în misiune permanentă în străinătate
  • 10% pentru personalul încadrat pe funcția de consilier diplomatic când se află în misiune permanentă în străinătate
  • 15% pentru personalul încadrat pe funcția de secretar I, II sau III, consul ori viceconsul când se află în misiune permanentă în străinătate
  • 10% indemnizație lunară pentru șefii de misiune acreditați în mai multe state (misiune permanentă în străinătate)
  • 5% pentru îndeplinirea atribuțiilor de prim-colaborator (misiune permanentă în străinătate)
  • 25% din salariul lunar în valută al soțului/soției pentru soția/soțul neîncadrată/neîncadrat pe timpul cât aceasta/acesta se află în întreținere permanentă în străinătate
Guvernul pregătește o ordonanță de urgență prin care ar urma să fie eliminate o serie de sporuri, subvenții și indemnizații acordate angajaților din sectorul bugetar.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


35673 vizualizari

  • +67 (81 voturi)    
    pe scurt: (Marţi, 9 februarie 2021, 18:27)

    Mistrelutz [utilizator]

    bataie de joc ..pe banii nostri
    • +35 (47 voturi)    
      aha (Marţi, 9 februarie 2021, 19:02)

      real didi [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      am lucrat pe vremuri intr-o institutie publica - anii 2000-2006 aproximativ. aveam spor de munca grea pentru ca lucram la calculator... aveam colegi care primeau 10 la suta spor de studii de master si 15% spor de doctorat...
      la ministerul de externe se dadea - poate sa da si acum , nu stiu - spor pentru cei care cunosteau o limba straina. cei care stiau doua limbi straine primeau si mai mult. la ministerul apararii si la cel de interne se da spor de radiatii - pentru antenele gsm.
      si cred ca mai sunt multe astfel de anomalii.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu inteleg (Miercuri, 10 februarie 2021, 13:10)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui real didi

        unde este "munca grea"? Sau "conditii periculoase"? Cei care au competente suplimentare, nu merita "sporuri", ci salariu mai mare, conform competentelor lor.
      • +2 (2 voturi)    
        unele isi au rostul (Miercuri, 10 februarie 2021, 15:51)

        vali_s [utilizator] i-a raspuns lui real didi

        Sunt unele sporuri cere-si au rostul, dar cred ca sigurul motiv de suparare/indignare este ca legislatia nu se aplica, atat in privat cat si in public.
        Hai sa luam de ex acel spor de izolare, in privat este simplu, prietene asta este fisa postului astia sunt banii iti convine bine, nu-ti convine cauta pe altcineva. Poate mai negociezi ceva la angajare si eventual o crestere salariala procentuala/an.
        In public ai o grila de salarizare impusa de ministerul muncii si pt institutia respectiva, toti angajatii pe functii de executie castiga la fel, putin mai mult cei cu functie de conducere si tot asa.
        Fata de la registratura castiga aceiasi bani cu un asistent juridic care probabil are in carca ceva mai multa responsabilitati, dezavantajul grilei de salarizare.
        Acum ai in institutie 2 prosti, pe care trebuie sa ii trimiti in zona x, pe malul garlei, sa aiba grija sa nu sara vecinul balta. Te duci la angajatii pe care ii ai pe functii de executie, Gigel de maine mergi pe garla, lasi munca la birou, stai acolo 3-4 zile pana vine sa te schimbe Gigel.
        Poate la prima strigare si Gigel si Ionel inghit galusca, dupa ceva vreme isi baga picioarele si demisioneaza, dc. ei trebuie sa stea cate 5 zile pe garla, in izolare de societate, familie si altele, iar restul care au program normal de lucru castiga fix aceiasi bani ca si ei.
        Acum, daca Gigel si Ionel, primesc un 20-30% spor la salariu pt. ca fac acest efort si timp de 5-10 zile pe luna, poate nu-si mai dau demisia, poate nu pierzi un angajat in care ai investit niste fonduri sa-l pregatesti, care a capatat o experienta, etc ... doar pt ca apare situatia X.
        Sporurile nu reprezinta problema, codul muncii prevede avantaje/sporuri si pt angajatii de la privat, doar ca la privat daca ridici glasul te zboara.
        Problema acestor sporuri este ca sunt date la gramada si in functie de cu totul alt motiv decat cel pt. care a fost gandit sporul respectiv.
        Cam asta este povestea grila de salarizare.
      • -1 (1 vot)    
        ... (Joi, 11 februarie 2021, 8:41)

        prio [utilizator] i-a raspuns lui real didi

        si nimeni nu intelege cum nu sunt bani de pensii si alocatii.
        Sa va fie rusine politruci PSD, voi sunteti vinovati de acesta divizare in societatea romanesca.
        M..e PSD !!!!
    • +18 (34 voturi)    
      populism (Marţi, 9 februarie 2021, 19:50)

      gigifisiune [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Ca sa ii votezi trantorii de la stat. Trantorii, insa, sunt atat de prosti incat nu-si dau seama ca asta este falimentar pentru toti, in cele din urma.

      Si, tot asa, ajungem la saracie crunta si la un similar nastase/dragnea/putin/erdogan/orban, care vor sa controleze totul in mod absolut.
      • +10 (24 voturi)    
        sa se inteleaga (Marţi, 9 februarie 2021, 20:56)

        gigifisiune [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

        clar ca nu blamez guvernul curent, nici cel de dinainte. Astia abia se dezmeticesc, printre nenorocirile facute de psd. Inteleg foarte bine ca nu pot fi rezolvata toate acestea peste noapte. Oricum, inceputul este bun!
        • +4 (16 voturi)    
          ala cu bmw-ul (Marţi, 9 februarie 2021, 21:45)

          gigifisiune [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

          care mi-a dat minus, sa-ti fie clar: habar nu ai cat trebuie sa muncesti pentru o asemenea masina. Mai ales daca votezi "la comanda" pe hotnews. Dar, nah, daca intelegi cat intelegea fosta prim-ministra, nici nu ma astept la mai multe.
      • +3 (3 voturi)    
        Cei mai mari trantori (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:30)

        Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

        Politia si armata. Pe astia sa ii desfintam primii ca sa intelega si libertarzii cam ce se alege de averea lor privata fara protectia statului mult hulit.
        • -1 (3 voturi)    
          Slabutz (Miercuri, 10 februarie 2021, 15:58)

          vali_s [utilizator] i-a raspuns lui Amenhotep

          Eu zic intai sa ii dam afara pe toti din sistemul sanitar.
          Dar mai intai le taiem sporurile prostilor care vin zi si noapte la munca ca sa ingrijeasca pacientii covid.
          Sa vina astia din privat sa stearga la cur un mos cu COVIDUT si dupa ce se termina programul, sa se duca acasa sa-ti ia copii in brate.
    • +9 (13 voturi)    
      Bataie de joc ? (Miercuri, 10 februarie 2021, 7:04)

      Iaca [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Da ,dar si mult mai mult :dictatura functionarilor de Stat la stat !
      Panta rhei pt.ei !
      Abisal !
    • +1 (3 voturi)    
      nevasta-mea este (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:35)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      angajata referent (a dat concurs pt. postul respectiv) in cadrul ASSMB si dupa ce a ocupat postul respectiv in cadrul serviciului Suport Spitale, a fost mutata (nici macar nu a fost intrebata) in cadrul Serviciului Receptii Spitale.
      Este in contact la ora actuala, zilnic, cu pacienti care sunt tuberculosi (Ambulatoriu spitalului "Sf. Stefan") si care, unii, prezinta si simptome de infectare cu SARS-Cov2 (a avut o pacienta care a fost anuntata de DSP ca e pozitiva chiar in timp ce femeia se indrepta catre consultul programat pentru TBC). Pentru aceasta activitate primeste 15% condiții periculoase sau vătămătoare si atat. Spre deosebire de personalul omolog dar din ministerul sanatatii care are sporuri de 50% si peste, pentru aceleasi conditii de munca (inregistratorii medicali spre exemplu). Nu stiu "bastanii" de la sediul ASSMB cate sporuri si-or fi tras pentru "munca" cu cururile la birourile din P-ta Unirii.
    • 0 (2 voturi)    
      ... daca vrei viata mai buna (Miercuri, 10 februarie 2021, 11:02)

      anginsan [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      voteaza cu-ncredere
      la la la la le le le
      mai
  • +38 (48 voturi)    
    Prima grije a oricarui incompetent numit politic (Marţi, 9 februarie 2021, 18:39)

    ty [utilizator]

    este sa le dea bani subalternilor pentru fidelizare. Ca se numesc cresteri salariale sau sporuri nu are importanta.
    SA LE DEA este important.
    • -1 (1 vot)    
      Unde nu este minte vai de picioare (Miercuri, 10 februarie 2021, 16:08)

      vali_s [utilizator] i-a raspuns lui ty

      La stat nu au loc cresteri salariile din pix, asa cum ai visat tu aseara, exista niste grile de salarizare aprobabte pt. functionari publici, dar nu intram in detalii ca nici abecesarul nu l-ai citit.
      Cand Gigel este numit mare manager, sef, director, etc .... nu-l intereseaza sa fidalizeze pe nimeni, daca din toata gasca aia 90% sunt din PSD si tu esti proaspat venit de la USR, chiar daca ai putea, dc. sa le dai bani in plus?
      • +1 (1 vot)    
        ... (Joi, 11 februarie 2021, 8:46)

        prio [utilizator] i-a raspuns lui vali_s

        Din aceasta cauza Directoarea Tarom (fosta) cind a fost numita de Aria Cercului pe post , primul lucru pe care L-a facut a fost sa -s salariul atit ei cit si sotului si fratelui care erau angajti, asa ca nu mai dezinforma tu cu cresterile salariale.
  • +31 (43 voturi)    
    iar performanta (Marţi, 9 februarie 2021, 18:40)

    blackstar [utilizator]

    Ce ne mai place cuvantul :) administratia publica prin definitie este un domeniu neconcurential, fara competie. Primaria nu concureaza cu Consiliul Judetean, biroul de cadastru cu registratura sau cu biroul financiar ......

    Perfomanta se refera la un randament ridicat intr-un mediu competitiv,
    https://dexonline.ro/definitie/performanta

    Deci ma depaseste cum intr-un domeniu necompetitiv si neconcurential poti avea rezultate deosebite (cele mai bune performante sunt recorduri), probabil tot din cultura organizatorica comunista ni se trage, unde depaseam record dupa record.

    A confunda perfomanta cu simpla indeplinire a sarcinilor e o mare eroare. Dar deja cuvantul e impamantenit si nu mai scapam de el.....
    • +8 (16 voturi)    
      se pot face comparatii (Marţi, 9 februarie 2021, 19:13)

      Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

      cu administratiile altor orase sau altor tari. Cand vrei sa digitalizezi, de exemplu, te poti raporta la performantele altor administratii in materie de digitalizare si poti compara chiar si numarul de angajati in administratie, raportat la numarul de locuitori. In plus, sunt companii de stat care au echivalent in privat.
      • -3 (21 voturi)    
        comparatii (Marţi, 9 februarie 2021, 20:31)

        blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

        se pot face, dar cele mai multe sunt subiective, si nu tin cont de circumstante, istoric, cultura, buget ....

        subiectul era performanta, ca dna fost ministru se ia la tranta cu ea

        digitalizare un alt cuvant vag care inseamna orice si nimic :(

        avem vorbele la noi, e bine
        • +7 (15 voturi)    
          sigur ca daca nu vrei, (Marţi, 9 februarie 2021, 21:38)

          Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

          nu se poate. Poti invoca subiectivismul, cultura si asa mai departe.. dar astea nu sunt decat scuze. Sau, cel mai adesea, simptomele rezistentei la schimbare.

          niste indicatori se pot masura in orice activitate si se pot urmari macar istoric, daca nu comparativ cu alte structuri..

          iar digitalizarea este o treaba chiar foarte concreta si foarte masurabila in orice organizatie care lucreaza cu publicul.
          • +3 (7 voturi)    
            Nu le incurca (Miercuri, 10 februarie 2021, 0:09)

            blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

            Indicatori da, dar nu performanta

            Iar acum ceva vreme ce zici tu se chema informatizare, dar s-a transformat in digitalizare..... pentru ca are mai mult lipici la public
            • +1 (3 voturi)    
              pai de ce calculam indicatori? (Miercuri, 10 februarie 2021, 2:13)

              Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

              nu ca sa masuram performanta?
              • -1 (3 voturi)    
                pfff (Miercuri, 10 februarie 2021, 9:15)

                blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

                citeste te rog definitia performantei (foarte competitiv) nu realizezi absurditatea, intr-un domeniu necompetitiv, neconcurential cum e administratia sa ai masori ceva foarte competitiv
                • -1 (1 vot)    
                  nu e nimic absurd! (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:03)

                  Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

                  daca poti calcula indicatori, poti masura performanta. In raport cu tine insuti (istoric), cu obiective stabilite sau in raport cu altii (administratii publice din alte parti). Indicatori de performanta se numesc in toate situatiile. Daca vrei neaparat definitie, e plin netul..
                  • 0 (0 voturi)    
                    toata confuzia (Miercuri, 10 februarie 2021, 11:28)

                    blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

                    e din termenul englezesc performance care difera de cel romanesc.

                    perfomance - the action or process of performing a task or function.

                    performanta - foarte competitiv

                    Daca folosesti sensul englezesc n-ar mai fi absurd, din pacate inca folosim limba romana
                    • 0 (0 voturi)    
                      te legi de niste fleacuri (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:24)

                      Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

                      ideea e ca poti fi eficient / performant / competitiv / inovator / bun in ce faci / mai bun decat ieri etc si poti masura asta inclusiv in domeniul administratiei publice.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Si (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:34)

                    blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

                    Toate traducerile care au inlocuit performance cu performanta sunt proaste, de aici definitiile stupids de pe net....
                  • -1 (1 vot)    
                    indicator (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:43)

                    ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

                    de indeplinire a unor sarcini - este asta tot una cu performanta???

                    este un tip de inregistrare care monitorizeaza activitatea si cam atat.

                    este precum inregistrarea cunostiintelor tale la inceput si la sfarsit de curs casa poti aprecia valoarea adaugata a cursului asupra ta... se constata ca odata ce stii mai multe pe subiectul dat cu atat adaugi mai putin si atunci??

                    daca iti pui niste indicatori modesti poti sa reusesti peste 100% grad de indeplinire activitate propusa.

                    sigur ca te ajuta sa faci niste comparatii in cadrul aceleasi institutii/departament, pentru acelasi tip de activitate

                    dar este tot una sa ridici 150 de kg dintr-o ridicare sau din 3 de ridicari succesive sau sa redactezi un rezumat de 1 pag din 1000 de pagini citite??? care din aceste "performante" este mai valoroasa??? Pana la urma unii indicatori sunt instrumente de monitorizare activitate imi pare...

                    "performanta"/indicatorul poate sa creasca substantial folosind AI si atunci la revedere factor uman si filtru subiectiv
                  • 0 (0 voturi)    
                    O traducere (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:47)

                    blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

                    mai apropiata ar fi pentru "performance indicator" - indicator de indeplinire, nicidecum de performanta
                    • 0 (0 voturi)    
                      da, de indeplinire.. (Miercuri, 10 februarie 2021, 13:54)

                      Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

                      ..a obiectivelor. Care se stabilesc in sensul de progres / imbunatatire / rezultate / randamente mai bune.

                      tot mediul privat lucreaza cu astfel de indicatori care la final au scopul de a masura si creste eficienta / productivitatea, deci performanta in sens romanesc.

                      toate discutiile astea pe semantica sunt insa absolut sterile aici, pentru ca ignora intentionat ideea de fond a discutiei noastre.
                      • 0 (0 voturi)    
                        ok (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:45)

                        blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

                        perfect de acord cu partea de imbunatatire, insa performanta in administratie e un nonsens,

                        ma repet si cu asta inchid, tot mediul privat foloseste o traducere proasta a lui performance indicators precum si alte englezisme ce au gasit in romana un corespondent dar cu alt sens

                        "performanta in sens romanesc" o inteleg doar romanii? :)
    • +13 (19 voturi)    
      un criteriu (Marţi, 9 februarie 2021, 20:11)

      YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

      Pentru primarii, de exemplu, un criteriu ar fi sumele atrase din fonduri europene raportate la bugetul total al primariei.
      Proportional cu asta bugetul primariei sa primeasca subventii de la bugetul de stat.
      • -7 (13 voturi)    
        ar fi (Marţi, 9 februarie 2021, 20:37)

        blackstar [utilizator] i-a raspuns lui YamamotoIsoroku

        dar ce facem cu acest criteriu? facem un top 10 ca la fotbal? la ce ajuta? primariile nu primesc subventii
        • 0 (2 voturi)    
          nu e o idee rea (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:15)

          Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

          se pot stabili obiective legate de atragerea de fonduri. Daca ai reusit un numar de proiecte sau ai atras o anumita suma, primesti, ca salariat implicat, o prima in bani. Sau o prima de vacanta.
          • -1 (1 vot)    
            nu e acelasi lucru (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:10)

            blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

            atingerea unor obiective e una, performanta e altceva
            • 0 (0 voturi)    
              atingerea obiectvelor (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:20)

              Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

              se numeste performanta in mediul economic.
    • 0 (2 voturi)    
      Fals (Miercuri, 10 februarie 2021, 9:33)

      Munteanu7 [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

      Performanta nu e neaparat legata de concurenta. Poate fii legata de indici de performanta (cite dosare "rezolvi", in cit timp. Customer satisfaction...etc. Cred ca se poate aplica foarte bine in acest caz
      • 0 (0 voturi)    
        caz concret (Miercuri, 10 februarie 2021, 13:01)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Munteanu7

        O instanta din Bucuresti rezolva intr-o zi 100 de dosare per sedinta iar una din Calarasi 10. Judecatorii insa primesc acelasi salariu, aceleasi pensii speciale dupa ce ies la pensie.

        Clientii sunt la fel de multumiti/nemultumiti in ambele cazuri.

        este cela din Bucuresti mai performant, daca lucreaza, de exemplu, cu 2 grefiere, fata de cel din Calarasi care foloseste doar una??? Cred ca este clar ca timpul de redactare a unei sentinte este mai lung la cel din Bucuresti fata de cel din Calarasi si atunci sa il penalizam pe cel care serveste in Bucuresti sau sa il dau drept exemplu pe cel din Calarasi?

        sa nu confundam performanta cu norma...

        https://www.wall-street.ro/articol/Careers/196593/performanta-in-munca-nu-este-sinonima-cu-rezultatul-ci-il-determina.html#gref
    • +1 (3 voturi)    
      da, performanta (Miercuri, 10 februarie 2021, 9:33)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

      De exemplu, cate acte cerute de cetateni sunt eliberate in termenul stabilit de lege, Cat de multumit a fost cetateanul din interactiunea cu institutia. Si in intern se pot stabili criterii de performanta. Cate avize, aprobari, etc au necesitat modificari din cauza scaparilor (s-a uitat ceva, a trebuit modificat ulterior).
      • +1 (1 vot)    
        minus (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:08)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

        De ce termenul prevazut de lege (1 luna)? Eventual primesti cu o zi inainte de termen, ca mai avem nevoie de timp, desi pentru control organul trebuia sa se deplaseze 500m. Performanta ar fi sa primesti intr-o saptamana maxim, raspunsul. Si spun in calitate de StanPatitul, si problema de fond nerezolvata, doar vorbe - e vorba de Politia Locala.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa zici tu? (Miercuri, 10 februarie 2021, 16:10)

      vali_s [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

      Dar te-ai gandit ca exista si institutii care produc cate ceva? Banuiesc ca nu, dar sa stii ca statul asa mai si produce nu doar incaseaza
  • +41 (51 voturi)    
    Salariul NET e una, VENITUL include sporurile (Marţi, 9 februarie 2021, 18:40)

    Kivek [utilizator]

    de aia cand auziti sindicalistii ca spun: 'aia au salarii mici' (3000 - 40000 RON NET) ei mint prin omisiune pt ca nu spun care e venitul pt ca nu includ si sporurile

    la un salariu de 3000 RON NET daca adaugi vreo 2-3 sporruri de 15-20 din salariu nu mai mic deloc
    • +16 (22 voturi)    
      Sindicatele sunt organizatii de capusat banul (Marţi, 9 februarie 2021, 20:38)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      public.
      in Romania a fost un sigur kider de sindicat remarcabil: Virgil Săhleanu. A fost omorat.
  • +25 (39 voturi)    
    strategia PSD (Marţi, 9 februarie 2021, 18:44)

    YamamotoIsoroku [utilizator]

    De fidelizaree a "mint rubbing people "
  • +36 (44 voturi)    
    Ce tupeu nesimtit!!! (Marţi, 9 februarie 2021, 18:57)

    Dragoda [utilizator]

    Cultură:
    15% pentru condiții periculoase sau vătămătoare
    15% condiții grele
    50% asigurare cazare (managerul care nu își are domiciliul în localitatea în care își are sediul instituția)

    Sunt curios care sunt sporurile pentru incultura!
    • +3 (23 voturi)    
      Aici le dau dreptate... (Marţi, 9 februarie 2021, 20:34)

      Jolly Roger [utilizator] i-a raspuns lui Dragoda

      Aia de la Antipa de lucrează cu formol, mumii și alte minuni, aia de la Arheologie de sapa tot timpul după comori uitate de timp, aia de la Muzeul Satului de stau in aer liber chiar daca sunt -20 afara, etc.
      Și la ce salarii sunt acolo, vai de jurul lor dacă le taie pe astea!

      Pentru incultura da, acolo le-ar trebui un spor de-adevăratelea: unu sa suporte vizitatorii cu semințe în dinți veniți să vadă desenele lui da Vinci din Brukenthal, doi să suporte șefii inculți numiți politic...
      • +3 (15 voturi)    
        da penibil (Marţi, 9 februarie 2021, 23:55)

        CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

        da ce România e Antarctica sa ai permanent -20?
        în orice job exista condiții neprielnice daca ți-ai ales domeniul cu care nu ești compatibil!
        daca nu iți place unde muncești, da ti demisia si lasă liber locul celor care le place domeniul. Este de o penibilitate si de o spoliere maxima a banului public sa plătim extra pe cei care sunt angajați pe un domeniu în care se simt stresați și vor sporuri sa își facă munca în scârba!
    • +13 (13 voturi)    
      50 % cazare (Marţi, 9 februarie 2021, 21:59)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui Dragoda

      E cel mai mare spor si cel mai usor de obtinut.
      Pai inainte si sunt convins ca si dupa angajare, iti muti domiciliul in alta localitate (luare in spatiu ajunge, daca nu stii pe nimeni, stiti locuintele alea cu 3 mii de moldoveni luati in spatiu). Apoi cu buletin intr-o comuna sau oras mic, vii la teatrul sau filarmonica unde esti angajat si iei 50 % din salariu de cazare. In primul rand nu e nevoie de un astfel de spor, pentru ca nu esti detasat acolo, ci tu ai ales sa lucrezi in acea locatie, in al doilea rand 50 % din salariu e foarte mult pentru o chirie, la salariie lor indexate ar putea sta intr-o vila. Ar trebui sterse toate aceste sporuri. In mod normal ar trebui ca periculozitatea muncii sau vechimea in munca sa fie prevazuta in salariul de baza si sa nu existe imbecilitatile astea comuniste numite sporuri.
    • 0 (0 voturi)    
      By the way (Joi, 11 februarie 2021, 15:54)

      Jolly Roger [utilizator] i-a raspuns lui Dragoda

      Btw, stiati ca cei din cultura lucreaza in mod normal si uzual sambata, duminica si in sarbatorile legale fara nici un spor in plus.
      Absolut niciunul, nici macar zile libere corespunzatoare (doar daca nu compensezi o sambata si o duminica lucrata cu o zi de luni)!
  • -8 (32 voturi)    
    de acord,dar faceti un calcul (Marţi, 9 februarie 2021, 19:20)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Da, multe din sporurile astea sunt hilare, sigur vor fi ajustate...dar faceti un calcul :

    - sporuri : 600 milioane lei /an
    -pensii speciale: 10 milarde/an

    deci sporurile sunt un mizilic in bugetul de stat in comparatie cu pensiile speciale ale barosanilor....

    Pentru domnii din privat care se indigneza de sporuri si tichete de vacanta sa le reamintim:

    - statul recupereaza anual numai 35% din TVA-ul firmelor private..unde e resul ,tati?
    -salariul minim pe economie este dat la 50 % din angajati.
    Si restul de bani? Prin buzunarelor patronilor cu grade sau fara, mafie tataie!
    • +11 (15 voturi)    
      De unde ai scos 600 mil pe an ?! (Marţi, 9 februarie 2021, 21:35)

      DanCris [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Prin sporuri pentru o parte semnificativa de bugetari salariul se dubleaza !
      Spor de calculator ? Chiar nu va este rusine?
      Sau cel mai des intalnit si banos spor : sporul de antena. Sa nu intram in discutia ca antene sunt peste tot dar intrebarea este de ce este acesta procentual ? Adica de ce un sefulet incaseaza cateva mii de lei iar un lucrator administrativ (care probabil este si mult mai expus) cateva sute de lei ? "Riscul " este mai mare cu cat e functia mai mare? Viata unuia valoreaza mai mult decat a altuia?
      Iar pensiile speciale pentru cine sunt ?! Nu tot pentru voi? Ca doar nu se iau la privat...
    • +10 (14 voturi)    
      nu e asa (Marţi, 9 februarie 2021, 22:05)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Nici o hotie nu e mizilic. Totul trebuie corectat in tara asta daca vrem sa progresam. E ca si cum ai spune ca ala ce a furat 100 milioane trebuie inchis si sa dea banii inapoi, iar cel care a furat 1 milion trebuie lasat liber si felicitat.
      Daca sunt probleme in colectarea taxelor trebuie rezolvata si problema aia, care tot din cauza celor care au dat sporuri (marea majoritate, procentuala, a taxelor neplatite vin de la firme mari si nu de la firme mici, iar cele de stat sunt mai rau platnice decat cele private). Dar nu mai merge chestia asta cu nu te atinge de hotia mea pana nu rezolvi si hotia cealalta.
      Nu trebuie acceptata nici o hotie.
  • +15 (17 voturi)    
    ! (Marţi, 9 februarie 2021, 19:30)

    tudorr [utilizator]

    Bravo lor ma, si apoi se mai mira unii ca nu merge nimic in tara asta si de pe bancile scolilor ies analfabetii perfecti pentru functiile astea!
    • +1 (3 voturi)    
      Cei mai alfabetizati (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:32)

      Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Sunt sclavii care primesc 2000 lei fara sporuri si muncesc 60 ore pe saptamana pentru corporatie. Aia da oameni destepti in privat, munca maxima pe venit minim.
  • +28 (30 voturi)    
    Bravos natiune (Marţi, 9 februarie 2021, 19:32)

    bigbrother [utilizator]

    Citind acest articol aflu ca omul prost ca jobul meu la privat ar fi trebuit sa includa cel putin vreo 4-5 sporuri babane, deci am pierdut o groaza de bani.

    In mintea mea proasta, confidentialitatea, gestionarea datelor și informațiilor clasificate e normala cand te angajezi undeva..unii o numesc NDA, eu prefer sa-i zic bun simt. De condiitile vatamatoare si suprasolicitare neuropsihică ce sa mai zic, credeam ca vine odata cu jobul (si uneori cu colegii sau vreun sef cretin) si sunt incluse in salariul primit.

    Dupa ce ca sunt suparat, stresat si obosit, acum aflu si ca am fost pagubit zeci de ani de o gramada de bani. Eu zic sa nationalizam totul si sa trecem toti la stat, pare ca nu avem nevoie de economie de piata si firme private cat timp statul la stat..e de stat.
    • +26 (28 voturi)    
      Poti sa o mai spui o data, omule! (Marţi, 9 februarie 2021, 20:09)

      Dragoda [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Spor de stres
      Spor de overtime neplatit
      Spor de calculator/laptop
      Spor de caldura vara cand te certi cu colegele imbracate sumar ca le este frig
      Spor de lucru cu unii incompetenti
      Spor de inconjurare cu routere wifi
      Spor de badge electromagnetic toxic
      Spor de abtinere de la vatamare colegi incompetenti
      Spor de sarcasm
      Spor de izolare cand esti chemat sambata sa testezi BCP
      Spor ca nu primesti al 13 lea salariu
      Spor ca primesti salariu in a 3 zi lucratoare a lunii (doamne fereste cand ai zile libere nationale la inceput de luna si weekend)
      Spor ca ai facultate dar nu se vede la salariu
      Spor de sedinte care puteau sa fie un email.

      Lista poate fi extinsa....
      • +1 (1 vot)    
        pentru cei interesati (Miercuri, 10 februarie 2021, 13:45)

        AnaisEniko [utilizator] i-a raspuns lui Dragoda

        https://www.thebalancecareers.com/types-of-employee-benefits-and-perks-2060433
  • -12 (26 voturi)    
    manipulare (Marţi, 9 februarie 2021, 19:38)

    Jeta [utilizator]

    Da, dar poate ne spune aceeasi duamna ca un profesor cu peste 20 de ani vechime si toate gradele didactice are salariul NET cca 3300 lei fara sporuri si norma de hrana! Cam cat ia un cadru sanitar numai din garzi... Si ca doar cine trebuie ajunge sa cumuleze sporuri, majoritatea se chinuie sa traiasca decent!
    • +7 (11 voturi)    
      Vorbesti aiurea (Marţi, 9 februarie 2021, 21:38)

      DanCris [utilizator] i-a raspuns lui Jeta

      Cadrele sanitare au salarii uriase in acest moment in Romania.
      Poate este corect . Zic doar ca nu se plange nimeni din sistem de salarii , ba chiar au inceput sa la fie rusine sa mai ia si plicuri.
      • 0 (2 voturi)    
        Aha (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:34)

        Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

        Uriase in raport cu ce ? Cu salariul mediu, median, cu medicii din alte tari ?
    • +8 (12 voturi)    
      norma de hrana? (Marţi, 9 februarie 2021, 22:06)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui Jeta

      La un profesor? Ce e aia?
    • +1 (7 voturi)    
      ehe (Miercuri, 10 februarie 2021, 3:19)

      AM1981 [utilizator] i-a raspuns lui Jeta

      si cele nefiscalizate nu le adaugati?
      Adica marea problema a meditatiilor si after...
      Am calculat cam cat incaseaza lunar (fara factura si ce decurge din asta) - o profesoara de ciclu primar...cam 7000-9000 lei extra depinde cat de "carismatica" e persoana in a atrage parintii. O parte din profesori isi rotunjesc astfel veniturile. poate nu la sate dar in majoritatea orașelor se practica.
      • +1 (1 vot)    
        Meditatii la primar?? (Miercuri, 10 februarie 2021, 9:34)

        Jeta [utilizator] i-a raspuns lui AM1981

        De 9000 lei pe luna? Hai las-o jos...
        • 0 (0 voturi)    
          Ba da, nu o las jos (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:35)

          AM1981 [utilizator] i-a raspuns lui Jeta

          am 4-5 cunostinte (toate la scoli diferite) care platesc extra pentru "meditatii/after" pentru ca li se spune ca copilul nu e atent, nu face la fel de mult ca ceilalti, etc, si tot acele persoane îmi spun ca majoritatea din clasa sunt in aceiasi situatie. Unii au ales sa nu faca aceste meditatii si sunt la fel de mult ajutati.
          Nu sunt aici sa incerc sa conving pe nimeni. Am scris de situatia care o stiu, de la persoane care am incredere, ca X sau Y nu crede nu e traba mea sa conving - daca persoanele in cauza nu depun plangere se continua asa. Nu am zis ca toti, am scris o parte, nu am generalizat...nu va atacati ?? 300 lei copil/luna x 30 copii (din ~2 clase adunati)= 9000 lei
    • 0 (2 voturi)    
      "Duamna" Jeta... (Miercuri, 10 februarie 2021, 9:06)

      Brutus2 [utilizator] i-a raspuns lui Jeta

      Un profesor lucreaza cam 4-5 ore pe zi, cu pauze, ca deh..... asa ca rezulta un echivalent net de vreo 5300 lei. Apoi, un profesor are cam 3 luni pe an concediu... Iarasi se aduna la net: rezulta "cca" 7066 lei.... Nu se primesc banii astia, dar nici timpul de munca nu e unul pe masura.
      O fi bine? O fi rau? Cine vrea mai mult munceste. Cui nu-i place in invatamant sa vina in privat, sunt destui profesori debutanti mult mai pregatiti decat "gradatii" de 60 ani care nu stiu unde este cratima pe tastatura unui pc.
      Si te asigur, draga "duamna" Jeta, ca de profesori ca matale nu avem nevoie!
  • +18 (26 voturi)    
    Pe scurt furtul banului public (Marţi, 9 februarie 2021, 19:45)

    mmagic [utilizator]

    Lipsesc de pe lista si restul de sporuri cum ar fii:
    Spor de "Stat de pomana"
    Spor de "Fund tocit"
    Spor de "Urlat la public"
    Spor de "Mers totusi la munca"
    Spor de "Lucrat cam o 1 ora din 4"
    Spor de "Pupincurism"
    Spor de "Ruda lui sefu"
    Sunt sarcastic dar functionarii o merita!!!!

    Guvernul cel nou o sa elimine sporurile astea si ii felicit !!

    Dar fara sa vedem o sa apara sporurile in alta parte unde nu ne uitam.
    • +4 (8 voturi)    
      Ma tem ca aveti asteptări mari (Marţi, 9 februarie 2021, 20:55)

      DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Nu au decat o solutie.
      Mai scot un spor sau doua care se fapt sunt nesemnificative.
      Apoi unifica salariul de baza cu sporurile rămase si gata e noua lege a salarizării!

      Nimeni nu zice nimic de cei cca 400.000 de pensionari care lucreaza încă la STAT.
      Ce progres aduce un batranel sau doi, uneori in familie, intr-o Primărie Rurală?

      Nu zic de o Prefectura de un CJ sau Minister ca acolo e jale!
      Jale pe vale!

      Sunt cca 3000 de Primarii Rurale unde după ce ca se calcă in picioare salariații de acolo se mai calcă si cu trei sau patru pensionari!
      In Administrația Locala lucreaza cca 250.000 de person.

      Concluzie:
      Un spor tăiat, un salariat concediat.
      Care avea un colt contra Primarului!
  • +18 (34 voturi)    
    Am spus-o si o voi repeta: (Marţi, 9 februarie 2021, 20:14)

    Dragoda [utilizator]

    85% din bugetari nu ar rezista 1 saptamana la privat
    Obiective
    taskuri zilnice
    gandire analitica
    asumare de raspundere
    sedinte
    cursuri
    proiecte lean six sigma de eficientizare procese.

    nici macar o saptamana!!!!

    si cu toate acestea au salarii mai mari prin aceste umflari artificiale de salarii prin sporuri.

    Ma bucur ca taxele si 45% impozit din salariu meu se duc pe amante, tichete de concediu, spagi, sporuri.

    Sa le stea in gat!!!
    • +15 (25 voturi)    
      Nici tu nu ai rezista la stat! (Marţi, 9 februarie 2021, 20:41)

      Jolly Roger [utilizator] i-a raspuns lui Dragoda

      Ia pune-te in locul chelneriței de la Apele Române, să stai la dispoziția animalului politic o săptămână... ;)
      • +15 (21 voturi)    
        Pai cum boss? (Marţi, 9 februarie 2021, 21:03)

        Dragoda [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

        Stau cum trebuie, cum vrea el.

        Mai ales ca eram trainuit de un inginer care a stat acolo toata viata lui la apele romane si jobul lui zilnic era sa ma invete pe mine si sa imi explice ce este debitul.

        Pai visam prognoza hidrologica cand ii faceam cafeaua animalului politic si cand suna mamaia ca vine apa peste casa ei o intrebam: mamaie, pe ce mal esti? cum te uiti pe harta de la stanga la dreapta sau cum curge viitura cum privesti pe est?

        Pai mama, nu stiu, gainile si vacile plutesc si se duc la vale, le vad din dreapta, eu sunt pe casa, sinistrata.

        Aha, deci, viitura este pe malul stang cum te uiti la munte.

        Trimitem imediat elicopterele. Stati asa, elicopterul este blocat la Bucuresti, au dus un pesedist care se caca pe el. Ne pare rau, reveniti, apelul dumneavoastra este foarte important pentru noi. Nu ne sunati, va sunam noi pe dumneavoastra.
    • +1 (27 voturi)    
      Repet-o și pe-asta, boss: (Marţi, 9 februarie 2021, 22:00)

      NME [utilizator] i-a raspuns lui Dragoda

      Multinaționalele nu sunt privat.

      Unde lucrezi? Vomafone?
      Astea-s obiectivele tale:
      „Obiective
      taskuri zilnice
      gandire analitica
      asumare de raspundere
      sedinte
      cursuri
      proiecte lean six sigma de eficientizare procese”
      Pe bune? „Taskuri” zilnice?
      Gândire analitică și asumare de răspundere?
      Ședințe și cursuri??
      Proiecte lean six sigma?
      Deci zilnic o freci în ședințe și te plângi că nu ești plătit ca lumea?
      „Spor de badge electromagnetic toxic”?? Ai idee măcar despre ce vorbești? Sau ce faci cu „badge”-ul ăla, îl mănânci?

      Și, ca final, am avut acum ceva timp o ședință cu o duduiță de la o multinațională, venită să ne învețe nu mai știu ce tâmpenii. A început femeia să vorbească, trei cuvinte în română, unul în engleză. După vreun sfert de oră am început să-mi imaginez cum o arunc pe geam, așa că m-am făcut că-mi sună telefonul și-am plecat.
      Nu vă-nțeleg pe ăștia cu romgleza. Ori nu știți să vorbiți nicio limbă, așa că le combinați, ori vă bateți joc dinadins de interlocutori, că uite ce șmecheri sunteți voi că vorbiți alte limbi. Realitatea e că sunteți doar penibili.

      Te plângi de cât de mult lucrezi, și dai și exemple: „ședințe și cursuri”. Apoi te plângi de poluare electromagnetică de la routere și „badge”-uri toxice, arunci ceva de „taskuri” zilnice, „overtime” neplătit, colegi incompetenți și colege îmbrăcate sumar. Mai că-mi vine să cred că tu ești singurul care lucrează în firma aia...

      De ce mai lucrezi acolo dacă tot nu-ți place? Vino la un privat adevărat, care nu face ședințe cu tine, nu-ți dă „asumare de responsabilitate”, ci doar „taskurile” zilnice. Nu le faci, ai zburat. Producție. Nu ședințe, nu „trăinuială”, că nu de-aia te-a angajat.
      Vino, tătăiță, la un privat adevărat, nu la multinaționale gen Vomafone. Voi, multinaționalii, sunteți, de fapt, tot un soi de bugetari, dar nu la stat ci la compania respectivă. Aveți fix aceleași atribuții, doar că sunteți plătiți din alt fond salarial.
      • +5 (7 voturi)    
        vrei sa spui.. (Miercuri, 10 februarie 2021, 2:20)

        Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui NME

        ..ca multinationalele nu pretind performanta? spre deosebire de mediul privat.. care? antreprenorial romanesc sau cum?

        ai experienta directa in multinationala? in afara de contactul cu duduita care vorbea romgleza..
  • +5 (17 voturi)    
    Lol (Marţi, 9 februarie 2021, 21:09)

    HP [utilizator]

    Colac peste pupaza, pentru cei care nu stiu, sporurile nu se impoziteaza.
  • +1 (7 voturi)    
    ce ar face polonezii sau sarbii daca ar face cinev (Marţi, 9 februarie 2021, 21:17)

    hopsinoi [utilizator]

    a la ei asa ceva? Asa JAF.

    Pai nu doar cu pensii speciale/de serviciu se face jaf, se face si cu tot felul de inventii, pentru familiile intelopilor PSDURMRPNL.
  • +12 (12 voturi)    
    sporuri pentru un medic si de 8000 de lei (Marţi, 9 februarie 2021, 21:23)

    zathe [utilizator]

    sporurile sunt in functie de salariu, un medic ia si 8000-9000 numai din sporuri. Chiar mai mult daca lucreaza intr-o institutie cu 80 la suta spor, gen tbc, sida. Asta nu-l deranjeaza pe catu, conditii de munca egale, din vedere al riscului, sporuri infinit mai mici pentru cei care nu au incadrare e studii superioare. Cand se va pensiona un medic care are azi 20.000 brut, cine e tampit sa ii plateasca aluia pensa de 10.000?
  • +5 (9 voturi)    
    JAF JAF JAF (Marţi, 9 februarie 2021, 21:26)

    hopsinoi [utilizator]

    JAF
  • -12 (20 voturi)    
    Cat rezista corporatistii (Marţi, 9 februarie 2021, 21:44)

    Tomassini [utilizator]

    As vrea sa vad daca 85% dintre cei din mediul privat rezista mai mult de trei zile in Afganistan
    • +5 (13 voturi)    
      Foarte frumos... (Marţi, 9 februarie 2021, 23:13)

      Urangutanu [utilizator] i-a raspuns lui Tomassini

      Comentariul tau chiar pune punctul pe i.
      Insa oamenii de care vorbesti iti vor raspunde sec cu "aia ai ales sa faci, aia faci!"; "eu nu vreau/aleg sa fac asta"; "ai facut o alegere, suporti consecintele" ,etc ...stii foarte bine :)
    • +3 (11 voturi)    
      sa ce? (Miercuri, 10 februarie 2021, 2:02)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Tomassini

      Sa pazesti humveeurile americanilor si sa le aduci cate o cola cand au nevoie? Uite "combatantii" unde erau.
  • -1 (7 voturi)    
    Plot twist... (Marţi, 9 februarie 2021, 22:31)

    Urangutanu [utilizator]

    ...acele sporuri fac parte din viitoarea lege a salarizarii...

    Momentan o buna parte din ele nu exista/nu se aplica.
  • +6 (10 voturi)    
    mafia statului pe spinarea noastra (Marţi, 9 februarie 2021, 22:54)

    ananstef [utilizator]

    functionarime, bugetarime, controlarime, isi creeaza reteaua de interese nelegitime pentru sufocarea populatiei si nu pentru servirea populatiei.
  • +9 (11 voturi)    
    mai lipsea (Marţi, 9 februarie 2021, 23:18)

    martel55 [utilizator]

    sporul ca vin la serviciu
  • +8 (8 voturi)    
    Dar temelia e Sporul de Orangutan (Marţi, 9 februarie 2021, 23:22)

    Parzivall [utilizator]

    si cel de Fund Baban!
  • -4 (6 voturi)    
    no problem (Miercuri, 10 februarie 2021, 0:00)

    srpc [utilizator]

    vor suferi doar cei cu salarii mici, compensate de sporuri; cei cu salarii mari (pilosii, adica) vor ramane cu o putere de cumparare suficienta; ma bucur ca va satisface saracirea saracilor si imbogatirea bogatilor
  • -8 (14 voturi)    
    uite ca va si desenez (Miercuri, 10 februarie 2021, 0:11)

    srpc [utilizator]

    - gândire de om întreg la cap:
    Patronii iau dividende prea mari, iar pe mine mă plătesc prea puţin. Voi face scandal ca să renunţe la o parte din profit şi să-mi crească veniturile.

    - gândire “de dreapta”:
    Patronii iau dividende prea mari, iar pe mine mă plătesc prea puţin. Voi face scandal ca să le scadă veniturile şi angajaţilor statului.
    • +2 (6 voturi)    
      ... (Miercuri, 10 februarie 2021, 9:00)

      mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Breaking news: majoritatea patronilor se zbat sa supravietuiasca!
    • 0 (0 voturi)    
      gandire de comunist (Miercuri, 10 februarie 2021, 15:49)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Securist batran, dividendele se iau dupa ce ai platit celelalte taxe: TVA, impozite pe salarii, impozit pe profit , impozit pe dividende, etc. Taxe care sunt de obicei de vreo 3-4 ori mai mari decat dividendele si din care sunt platiti bugetarii in dauna investitilor.
      Du-te la un patron de restaurant si spune-i ca tu vrei sa isi plateasca toate taxele la nivelul anului 2019 fiindca tu ai de platit spor de calculator!
  • +7 (11 voturi)    
    asadar (Miercuri, 10 februarie 2021, 0:22)

    srpc [utilizator]

    austeritate pentru saracime, bani kklau pentru "esentialii" regimului, plus "investitii" de miliarde in armament si multinationale; enjoy!
    apropo de "inghetarea" veniturilor bugetarilor: e totuna daca ramai la 2500 pe luna, iar preturile cresc, ori daca ramai la 15.000 pe luna, nu-i asa?
  • +1 (3 voturi)    
    Spor de plimbat hartii (Miercuri, 10 februarie 2021, 8:40)

    cristian.l [utilizator]

    Ei bine la asta se pricep cel mai bine..... nu stiu cum reusesc dar de fiecare data te ajuta sa te enerveze prin plimbatul unei hartii in 3 birouri si 5 semnaturi inutile ....
    1. Revin cu un integrarea unui soft puternic si performant ce va permite reducerea cu 10% a functionarilor publici - sa dispara cei care plmba hartii ca nu mai e cazul.
    2. Acesti 10% vor fi absorbiti de privati daca li se ofera de stat un an de zile salariu platit de catre stat, iar un an de zile sa-l plateasca privatul. Dupa 2 ani unii raman daca sunt seriosi altii isi vor cauta alt job, dar cel putin au invatat o meserie in acest timp si conversia e mai usoara. Statul mai sufera un an cu plata lor dar din al doiela an ai scapat de o pacoste de cheltuiala inutila si devii mai performant .....
    Va dati seama ce ar insemna ca fiecare insittutie a statului sa aiba acces la o baza de date unica unde sa fie vizualizate toate informatiile de angajati/angajatori - ar disparea fratilor adeverintele necesare intre institutii - am salva paduri intregi anuale ....
    de exemplu - ma duc la Registru Comertului sa depun un nou contarct de inchiriere pt firma si ce crezi dupa trebuie sa ma duc la ANAF sa fac o copie sa inregistreze si aceia ca am facut un nou contratc.
    Ma suntem tampiti - ce naiba,,,,,, si ne miram de cenu ne merge bine. Bugetarii nu inteleg ca noi astia privatii trebuie s amuncim ca sa le sustinem salariile si ei ce fac, ne pun piedica de cate ori au ocazia.
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 10 februarie 2021, 8:57)

    xerxes2001 [utilizator]

    chestia asta cu sporurile este praf in ochi, adevărată problema este INCOMPETENTA clasei politice...care de 30 de ani nu reușește sa creasca încasările bugetare.Nu poti sa te dezvolți ca țara cu venituri bugetare de 30% din PIB...
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 10 februarie 2021, 9:02)

    mihai_mi [utilizator]

    Nu stiai , de exemplu, de ce trebuie sa faci credit pe 30 de ani sa iti cumperi un amarat de apartament?? E... tocmai ai aflat: sunt multi esentiali care castiga o gramada de bani fara sa faca mai nimic! Ei cumpara apartamentul cu banii jos. Ghinion!
  • +1 (1 vot)    
    Hotie (Miercuri, 10 februarie 2021, 9:07)

    dx [utilizator]

    Hoție în forma continua.
    Și gurata de toate guvernele precedente.
    Oricum dacă încerci sa tai vreunul din sporurile existente, te dau în judecata și câștigă în instanta. Am citiți pe undeva ca sunt vreo 4 MLD de plata în urma unor astfel de procese.
    Deci nicio ieșire...încă.
  • 0 (2 voturi)    
    Ipocrizie (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:30)

    DavidOrtan [utilizator]

    S-au scris atâtea prostii aici și s-a revelat atâta ură că e și greu să mai spui ceva. Faptul că ai avut o enervare la ghișeu (fapt ce se poate întâmpla în orice țară) nu justifică atâta ură îndreptată spre angajații sectorului public. Sporurile au fost făcute pentru a mări salariile, dar într-un mod flexibil, permiâîndu-se oricând scăderea lor. Pentru că s-a văzut în 2010 că scăderea de 25% nu a putut fi implementată ca lumea, fiind reversată de fapt la scurt timp după. Așa că, dacă salariul este compus într-o mare parte din sporuri, oricând poate fi scăzut prin anularea acestora. Cu toate acestea, anularea tutror sporurilor ar aduce salariile din sectorul public la un nivel relativ redus în comparație cu cerințele de agnajare. Da, poate că mulți angajați din sectorul public nu îți fac datoria, dar baza de comparație a unui angajat din sectorul public (medic, profesor, funcționar public) sunt oamenii cu studii superioare și cu competențe specifice din sectorul privat, nu orice angajat. Prin urmare, comparațiile între salariul mediu din sectorul public și cel din sectorul privat sunt eronate întrucât profilul pretins angajaților din sectorul public nu e același cu cel din sectorul privat în ansamblu, ci doar cu cel din anumite ramuri ale sectorului privat. Asta nu înseamnă că sporurile sunt pe deplin justificate, dar nu putem pretinde performanță/competență/onestitate în sectorul public dacă nu există niște salarii pe măsura cerințelor posturilor. Sigur, există unele insituții unde s-a mers prea departe, însă nu în toate. Oricum, toată retorica asta a pornit de la nevoia guvernului de a justifica scăderea cheltuielilor și nu neapărat de la dorința de dreptate socială. Guvernul trebui să îți pună finanțele în ordine și pentru ca să nu spună clar că vor scpdea salariile, spun că taie sporurile care erau, vezi Doamne, oricum nejustificate. Un exercițiu de îndreptățire proprie și ură sistematică. Nicio reformă a sistemului public, nimic durabil.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 11 februarie 2021, 8:59)

      prio [utilizator] i-a raspuns lui DavidOrtan

      rastalmacesti , dreptatea sociala nu e URA.
      • 0 (0 voturi)    
        Lamurire (Joi, 11 februarie 2021, 17:36)

        DavidOrtan [utilizator] i-a raspuns lui prio

        Am explicat mai sus ca asta nu e decat austeritate prezentata ca dreptate sociala. Nu e dreptate sociala, e de fapt ura. Nu e corect sa compari salariul unui om responsabil de o particica din bugetul Romaniei, spre exemplu, cu cel al unui muncitor calificat din sectorul privat. In momentul de fata, salariul mediu net in sectorul public (administratie, invatamant, sanatate si cultura, fara aparare, sri etc) este aproximativ 4100 lei, iar in privat (restul sectoarelor, inclusiv constructii, industrie, agricultura) e aproximativ 3300. Fara niciun spor, sectorul public va ajunge destul de aproape de cel privat ca nivel, ceea ce nu e normal, dar fiind profilul mediu al angajatilor. Mai mult, ideea asta ca cei din sectorul public sunt `platiti din banii mei`, deci sunt servitorii mei, e iarasi gresita. La fel ai putea sa spui daca te duci la o firma privata. Eu (clientul) iti dau bani (tie, firmei private), deci ma comport cu tine cum fac cu un servitor. Economia este un circuit de relatii reciproce: eu sunt clientul tau, tu ma servesti, dar maine probabil e invers. Mentalitatea asta ca sectorul privat duce in spate sectorul public e rezultatul unei dezinformari grosolane practicate in media romaneasca. Sigur ca functionarii publici trebuie sa serveasca cetateanul si sa isi faca treaba, dar nu trebuie comparati cu cei mai necalificati oameni.
  • +3 (3 voturi)    
    Frumos (Miercuri, 10 februarie 2021, 13:16)

    123qwe [utilizator]

    Cand era ministru si-a concediat liftiera, angajata in mediu privat de altfel si cu a a carui angajator ministerul avea un contract.
    Apoi a dat telefoane pe la casele de pensii sa faca verificari, impreuna cu doua angajate foarte competente din cadrul ministerului, filmandu-se si postand pe facebook.
    Ulterior a cerut desfintarea ghiseelor la casele de pensii, pentru ca atunci cand a inceput pandemia sa se autoizoleze cu tot guvernul si sa-i acuze pe cei din casele de pensii ca "au dat bir cu fugitii", in conditiile in care acestia au venit la serviciu si si-au facut cum au putut treaba ca sistemul de pensii sa functioneze.
    Nu vi se pare ca d-na fosta ministru joaca cam mult la imagine, acum cand constata ca exista f multe sporuri?Cand era ministru nu existau? Eu zic sa ne scape de speciali, in frunte cu magistratii si cu parlamentarii si sa ne-o comunice dupa ce a facut-o pe facebook.
  • +1 (1 vot)    
    trebuie sa puna ordine in sporurile astea (Miercuri, 10 februarie 2021, 17:32)

    mongolul [utilizator]

    pentru orice, se cere spor; este nefiresc; salariul trebuie sa acopere toate necesitatile si privatiunile; nu-ti convine, nu te angajezi; nu ma angajez pe 2 lei si apoi cer sporuri de mii de lei.
    Problema, insa, nu este la sporuri. Problema e ca avem prea multi angajati la stat. Si in loc sa micsoram schema, o pastram , micsorind veniturile.
    Asa au procedat si Boc/Basescu si nu a fost bine. Opinia publica i-a respins.
    Vedeti cum reduceti posturile de la stat. (Inspectoratul ala de cultura, cum s-o numi acum, ce rost are? Un exemplu de bani prost folositi, intr-o structura inutila. Muzeele, bibliotecile publice etc. isi rezolva problemele singure, direct la ministere sau judete. Comitetele/inspectoratele astea ce fac? Dau "fitante" la lautari? Nu de alta, dar daca va uitati pe schemele de consilieri judeteni, veti vedea si consilieri pentru cultura... Nu cumva se suprapun?Fitante la lautari pot da si altii. )
    Si doar un exemplu, intr- zona pe care o cunosc. Cred ca fiecare domenu are comitete si comitii, directiii etc. ce nu-si au rostul. Nu mai vorbesc de institute "de cercetare" si alte dracovenii. Nu trebuie reformate doar instreprinderile -de stat- care nu au profit. Trebuie reformat tot aparatul de stat. Regindit de la 0.)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by