Florin Cîțu: Vom încerca să producem un vaccin anti-Covid la Institutul Cantacuzino VIDEO

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 6 februarie 2021, 12:40 Actualitate | Esenţial


Florin Citu
Foto: Captura Facebook
Premierul Florin Cîțu a anunțat sâmbătă că România discută cu Comisia Europeană posibilitatea de a produce unul dintre vaccinurile anti-Covid la Institutul Cantacuzino.

Întrebat de ziariști dacă România a demarat discuții pentru a cumpăra vaccinul produs de Rusia sau de China, Florin Cîțu a răspuns: „Nu, am avut o comunicare cu Comisia Europeană, vom face un lucru mult mai bun. Vom încerca să producem vaccinul la noi în România, la Cantacuzino”.

Premierul a precizat că, „în urma unor întrebări adresate de Comisie”, Bucureștiul și-a exprimat „disponibilitatea de a produce vaccinul în România”.

„Vom vedea ce vaccin vom produce dar asta este varianta pe care mergem noi”, a precizat acesta.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


13627 vizualizari

  • +14 (42 voturi)    
    E momentul să investim masiv în tehnologie (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 12:49)

    Nyk1 [utilizator]

    Și să producem unul din vaccinurile mARN sub licență de la partenerii noștri occidentali, din US sau UE. Să lăsăm China și India să producă vaccinurile ieftine și tradiționale, că oricum nu putem concura cu capacitatea lor de producție și nici cu armata lor de specialiști.

    La fel a gândit și Ceaușescu când a licențiat producția de mașini Renault de la francezi (și nu Lada sau Trabant) și tehnologia nucleară CANDU a canadienilor (și nu RBMKul sovietic folosit la Cernobâl)

    Ele sunt viitorul, atât pentru prevenția bolilor infecțioase cât și pentru tratamentul altor boli imunitare, inclusiv poate al cancerului.
    • +9 (27 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 14:09)

      [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      • +3 (11 voturi)    
        Curand inseamna... (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 20:28)

        justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui

        imediat ce terminam cei 1000 Km de autostrazi.
        Declaratia asta cu vaccinul mi se pare fie o dovada de cinism nesimtit (ca si aia cu autostrazile), fie de prostie crasa..
        Poate doar daca deschidem o sectie a Institutului Cantacuzino in tunelurile dacice din Bucegi!
        • +1 (3 voturi)    
          cinismul merge bine cu sloganurile politice (Duminică, 7 februarie 2021, 16:30)

          baimarean [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

          Dintotdeauna.
          De aceea castiga voturi politicienii
          Apoi urmeaza: am vrut... n-am avut... data viitoare.... etc
    • -5 (29 voturi)    
      Cine crezi ca iti da licenta ??? E aberant (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 14:12)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      De ce ne-ar da Pfizer licenta sa producem noi ceva in loc sa ne VANDA ei ceva?

      El crede ca UE poate obliga companiile farma sa ne dea noua licenta, iar o eroare de judecata masiva
      • 0 (14 voturi)    
        Nu neapărat Pfizer (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 14:30)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Mai sunt și alte firme de la care putem cumpăra licența: Moderna, Bayer (pentru vaccinul CureVac), etc. Și vor mai produce și alții acest tip de vaccinuri, acum că se știe că sunt sigure și eficiente, riscul financiar fiind mult redus.
      • +3 (13 voturi)    
        Ești in eroare (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 15:15)

        Dogul [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Poate fi produs sub licența Pfizer sau a oricărei alte companii. Așa cum se întâmplă in multe state.
        • -7 (23 voturi)    
          Doar daca e Pfizer de acord!!! Si NU e (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 15:35)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

          A intrebat Catu la Pfizer daca sunt de acord?

          NU

          el intreaba comisia Europeana da parca aia produc vaccinu
          • +2 (14 voturi)    
            mai gryphus, (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 17:09)

            miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            de unde stii tu ca nu e pfizer de acord?
            esti tu ceo la pfizer?
            obstinenta cu care ataci institutul Cantacuzino, te-a demascat ca fiind clona lui kivek.
            mai exact chestia aia cu gardul.
            du-te inapoi in anzi la cadavre!
            • -3 (11 voturi)    
              omul are dreptate (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 21:03)

              John_Re [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

              a fost pe toate canalele de stiri ca Merkel nu este de acord ca vaccinul sa fie produs de altii aka sa vanda licenta.

              acum Sanofi se ofera. sa vedem daca se mai si aproba.

              fyi... Pfizer nu a fost de acord ca vaccinul sa fie produs in Canada. cred ca esti la curent.

              acu' de ce insulti omul nu prea inteleg.
              • +5 (7 voturi)    
                nu il insult (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 22:42)

                miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

                spun doar adevarul.
                omul are clona gryfhus si in toate postarile acestor "doi" useri, vei gasai aceleasi atacuri la adresa Institutului Cantacuzuno, inclusiv chestia ca nu are gard, copiata la indigo.
                gryphus este denumirea stiintifica a condorului din anzi, mare iubitor de cadavre. deci nu eu il fac necrofag, ci el insasi s-a declarat!
              • +2 (4 voturi)    
                Se insultă singur ! (Duminică, 7 februarie 2021, 9:59)

                asavreau [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

                Ce ,nu are voie ? Așa poate să spună că-i nedreptățit !
            • +1 (5 voturi)    
              INCDMMC, fără garduri (Duminică, 7 februarie 2021, 10:40)

              di livio [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

              Institutu Național de Cercetare Medico Militară Cantacuzino, sub înaltu patronaj al MAPN. Specialiștii INCDMMC au reușit, într-un timp foarte scurt, să realizeze un lot experimental pentru un nou produs imunomodulator.
              Este vorba despre OROSTIM-HV, un supliment alimentar cu proprietăți biostimulatoare și antioxidante. Acesta conține o combinație dintre o pulbere de extract de orz verde și un lizat atomizat...o să facă vaccin cînd o face plopu pere, pardon, Romarmu botnițe...Cîțu ca Lucovid
      • +2 (8 voturi)    
        Sanofi Novartis? (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 15:46)

        cetateana [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Pai Sanofi si Novartis deja au semnat cu Pfizer ca sa produca vaccinul Pfizer.
        Daca le convine alora sa mai semneze cu inca 30 de producatori ramane de vazut.
        • -3 (15 voturi)    
          Sanofi are echipamente, Cantacuzino NU (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 16:27)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui cetateana

          tu crezi ca aia la Cantacuzino au echipamente sa produca vaccinu? NU au, asta e diferenta intre sanofi si Cantacuzino.

          In al doilea rand nu exista acordul companiilor producatoare si aia daca isi dau acordul o fac numai atunci cand stiu ca formula va ramane SECRETA adica nu o dau asa oricui cere.
          • +6 (12 voturi)    
            Eu m-am vaccinat o data cu vaccin (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 17:07)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            de la Cantacuzino si nu imi mai trebuie, Se numea ceva gen Vasigrip si era un banal vaccin contra gripei...ei bine, dupa vaccin am facut exact gripa din tulpina pentru care fusesem vaccinat. Dupa insanatosire m-am interesat la experti care a fost motivul ptr care am facut gripa si am aflat ca, in vaccinurile care se faceau la Cantacuzino, mai scapa cate un virus sanatos (si nu in stare latenta, cum ar fi fost normal). Si asa, in loc sa imi produca anticorpi contra gripei, mi-a produs gripa...
            Si ce e mai grav e faptul ca nu am fost singurul care a patit-o.
            • +2 (2 voturi)    
              POLIDIN era singura solutie preventiva (Duminică, 7 februarie 2021, 16:25)

              baimarean [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              Era.... dar l-am pierdut.
              Acum faceam +milioane cu el.
              Chiar nu mai are nimeni reteta?
      • +2 (8 voturi)    
        cred ca gryphus, (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 17:16)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        acest necrofag andin face loby pentru real estate.
      • +3 (5 voturi)    
        Este greu când nu înțelegi. (Duminică, 7 februarie 2021, 9:57)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Cîțu a spus //vom încerca//.Nu, vom produce. Tu nu încerci niciodată să faci ceva ? Încearcă și vezi și pe urmă să vorbești !.
        • -2 (4 voturi)    
          e ca si cum (Duminică, 7 februarie 2021, 16:29)

          baimarean [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          tu ai incerca sa ajungi pe Marte.
          E bine ca vrei, si ca încerci.
          Mai trebuie insa ceva... Mult " ceva".
          • 0 (2 voturi)    
            Te-ai prins ! (Duminică, 7 februarie 2021, 17:10)

            asavreau [utilizator] i-a raspuns lui baimarean

            Este greu când vrei să faci ceva. Este comod când stai degeaba și ai pretenții. Ai dreptate, ca și cum ai vrea să ajungi pe Marte. Mergând pe jos.
    • +8 (14 voturi)    
      Da, dar cum? (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 14:40)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Noi ca popor avem o mare neincredere in tehnologie si progres.
      Jumatate din noi se inghesuie la pupat icoane, cred ca numai porcu' crescut de bunica la tara e ceva autentic si bun, restul sunt implantate cu antene 3G si chipuri ale lui Bill Gates, cealalta jumatate, de corporatisti, se inchina la Elon Musk si Steve Jobs si inghit pe nemestecate orice poveste "de success" a idolilor si cred ca nu mai e nevoie sa facem noi nimic pe aici, ne dau strainii. Pretul? Nu mai conteaza... desi e unul destul de piperat as zice...

      "Educatia e cheia" tuturor problemelor, se stie, dar cum sa educi daca oamenii nu vor si unii nu sunt educabili, in sensul ca au dat cu piciorul la tot ce era de inteles pe lumea asta?

      Cand vii si spui "sa investim in tehnologie" trebuie sa te gandesti daca o poti face intr-un mod democratic, pentru ca altfel e demagogie, la fel ca mariea salariilor din pix ca PSD. Orice propunere trebuie sa vina cu un plan concret, realist, aplicabil, altfel e demagogie, indiferent cat de appealing suna. Gen:
      hai sa producem doar legume bio cu tarani bine intentionati care nu ar pune vreo chimicala in legume, sa facem spitale cu medici care nu ar lua o spaga in ruptul capului, universitati si scoli cu profesori care nu ar face vreu rabat, si alte povesti cu Mos Craciun. Oricat de appealing e, stim cu totii ca nu e aplicabil, in primul rand pentru ca nu avem calitatea umana si doi, pentru ca poate avem asteptari nerealiste de la oameni, de 30 de ani asteptam "sfinti" care n Putem face legi care sa oblige oamenii sa fie buni, ca de la sine... Insa acele legi ar fi percepute ca impopulare. Cum sa nu mai termine copilul meu o facultate, cum sa nu mai poata lucra la stat?

      Hai mai bine, zic eu, sa ne gandim la ce putem face cu oamenii astia pe care ii avem, cu banii pe care ii avem, cu timpul pe care il avem. Se vede clar de la USR, ca nici macar ei nu dispun de oamenii de calitate promisi, care sa faca reforma, nu ne spun de unde iau banii, samd, e doar demagogie..
      • +2 (4 voturi)    
        De ce ar trebui să știi tu totul? (Duminică, 7 februarie 2021, 13:58)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Unele măsuri per care și le propun , un partid, nu trebuie să-ți arate ție ce și cum le vor realiza. Principalul est e că se vor realiza și ne vor avantaja Tu nu ai dreptul să-ți dai ,sau nu , acordul.
    • +2 (2 voturi)    
      ah (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 23:30)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Astept momentul.

      este foarte adevarat = se deschid noi porti si este important sa iti afirmi dorinta si apoi sa incepi sa iti construiesti drumul catre dorinta si sa o transformi in realitate.

      Vaccinurile mARN au deschis un nou orizont
    • +3 (3 voturi)    
      POLIDIN - - va spune ceva? (Duminică, 7 februarie 2021, 16:32)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      .
  • +9 (33 voturi)    
    hai mai cu optimism, O SA FACEM VACCINURI LA (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 12:57)

    hopsinoi [utilizator]

    CantaCuzino. In sfrsit o decizie inteleapta. Bine Citu!
  • -14 (42 voturi)    
    Daca ziceai ca... (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 12:58)

    Zummm [utilizator]

    Rrumania vrea sa lanseze o racheta pe luna eraai mai credibil. Duce-ti-va in parastas de fomisti baaaa
  • -6 (36 voturi)    
    Minciuni, nu exista nici posibiliate si nici acord (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 13:02)

    Kivek [utilizator]

    sa anunti ca ai disponibilitatea e nimic fara sa existe un acord al companiilor farmaceutice care produc acest vaccin

    - Romania nu poate fi lasata sa produca vaccinul pt ca NU suntem de incredere

    - ma indoiesc de faptul ca la Cantacuzino exista capacitea tehnologica de a produce asa ceva, probabil GUV vrea ca UE sa investeasca acolo pt asta

    e o poveste pt creduli, de weekend. sub zero sanse de succes
    • +6 (6 voturi)    
      Asa-i la noi . . . (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 19:22)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      „Am început deja să identificăm producători români care vin și oferă astfel de materiale. Primele rezultate nu au încetat să apară. Deja există producători care s-au reprofilat și vor produce măști sau halate de protecție. Alții lucrează deja la ventilatoare absolut necesare pentru secțiile de urgență”, a mai declarat președintele Iohannis prin 03.2020.
      .digi24.ro/stiri/actualitate/iohannis-mesaj-pentru-antreprenorii-romani-care-pot-ajuta-in-criza-covid-19-fiti-proactivi-si-veniti-cu-idei-pentru-guvernanti-1283694

      - In Romania sunt 388 fabrici care produc echipament de protectie, inclusiv medical
      - 4 firme au primit 183 mil. lei de la stat pentru a importa echipamente desi se produc in tara.
      - Alte state din UE produc intern echipamente. Ale noasre ajung la export si cumparam de la altii.
      https://www.mediafax.ro/coronavirus/romania-are-sute-de-fabrici-care-produc-masti-dar-da-milioane-pe-importuri-patru-firme-au-primit-183-de-mil-de-lei-de-la-stat-19025461
      • 0 (0 voturi)    
        nooo... (Luni, 8 februarie 2021, 15:51)

        O.V. [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Nu e chiar asa ... desi si vaccinul si masca protejeaza, a produce vaccinuri nu e chiar la indemana oricui. Un atelier care face pijamale se poate reprofila repede pe masti, dar un laborator care ambaleaza antibiotice aduse din China se profileaza mai greu pe producerea de vaccinuri, cu tot respectul pentru industria noastra farma.
        Ca sa faci asa ceva iti trebuie:
        1 masini specializate( si nu ma refer aici la masini de cusut)... care trebuie importate, ca nu se fac la noi
        2 pregatirea in manipularea tehnologiei de fabricatie si asta nu se face peste noapte, chiar daca avem specialisti foarte buni
        3 acordul firmei ce a dezvoltat vaccinul, acord care nu e nicidecum garantat.
        Sa vorbesti asa la televizor, doar ca sa te vada familia si prietenii la telejurnal nu ne avanseaza foarte mult. De la dorinta la putinta e uneori cale lunga. As fi preferat o stire de genul: Romania a negociat in secret cu Pfizer producerea de vaccinuri in Romania si primul lot de 1 milion de doze e disponibil de maine pentru natzia noastra...Bravo dom' ministru... dar nu mai cred demult in povesti
  • -1 (31 voturi)    
    sigur ca se poate (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 13:07)

    alfa1 [utilizator]

    dar repede pana nu arde institutul...
  • -10 (32 voturi)    
    Marea trancaneala (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 13:09)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Institutul acela de ratati a mai produs un oarece supliment anul asta din care nu s-au facut decat cateva mostre. Dar propaganda si minciuna face bine si e preluata imediat de media aservita guvernarii liberalo-securisto-maghiara prin porta-vocea unui premier demagog.
    • +4 (14 voturi)    
      vaccin (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 14:25)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Oricum, ar fi al doilea pe piata, dupa cel de la Timisoara, gata (?!) de 1 an! Numai cand aude covidu' si-o ia la goana!
    • -2 (12 voturi)    
      Să te uiți în oglindă. (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 14:31)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Ți se potrivește caracterizarea făcută.
  • -7 (19 voturi)    
    Este si bine si nu (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 14:28)

    Utilizator5 [utilizator]

    Este bine ca Institutul Cantacuzino sa produca vaccin Pfizer sau Moderna sub licenta. Trebuie sa fim mandri daca avem oameni capabili si resursele necesare.
    Ce nu este bine. Atitudinea Romaniei fata de Rusia si China e periculoasa. Romania se joaca cu focul.
    Romania pare condusa de americani prin oameni "ai lor".
    Atat timp cat Comisia Europeana da unda verde SputnikV si acesta se va produce in Germania, atat timp cat Germania, Franta sunt pentru folosirea vaccinului in UE. Nu inteleg ostilitatea Romaniei. Avem o piata libera sau nu?
    Orice cetatean roman trebuie sa aiba posibilitatea de a se vaccina cu orice vaccin aprobat la nivelul UE si dovedit a fi eficient.
    Fie ca e rusesc sau chinezesc, indian etc
    Nu doar vaccinuri americane sau sub licenta americana.
    • +6 (20 voturi)    
      este incredibil ca exista oameni care cred asta (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 15:26)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      cand vad ca exista oameni ca tine care cred in semenea declaratii halucinante imi dau seama ca tara asta e plina de creduli

      Cantacuzino produce doar suplimenta alimentare si face teste pe soareci, cum sa produca aia vaccin covid???

      Nici macar GARD nu au, pe partea cu parcul izvor CADE GARDUL IN STRADA

      daca ei nu pot nici macar sa puna un gard cum crezi ca vor face ei vaccin?
      • +4 (8 voturi)    
        a produs si vaccin anti-gripal (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 18:36)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Eu m-am vaccinat prin anul 2000 cu vaccin de la ei, Atunci erau doar 2 vaccinuri antigripale in tara: de la Cantacuzino si de la Louis Pasteur (din Franta). Ca l-au pus pe butuci si pe Cantacuzino, cum au facut cu Aro, IMGB si Electroputere, e alta discutie.
  • +1 (9 voturi)    
    sa'l reprodeucem (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 15:18)

    nash pandelica [utilizator]

    pe cel chinezesc, ca de obicei.
    ca e de la mama virusului.
    • +2 (2 voturi)    
      Copy paste, hm? :)) (Duminică, 7 februarie 2021, 16:27)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      E mai ieftin cu reteta Oliviei Steer
  • +13 (21 voturi)    
    Depinde ce inseamna “curand” (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 15:21)

    MAGArusul [utilizator]

    Cred ca se refera in timp geologic.
  • -2 (10 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 17:36)

    John_Re [utilizator]

    ceausescu ar fi mandru de urmasii lui.

    hahaha :))

    tari mai dezvoltate ca romania n-au capabilitati sa faca vaccinul sub licenta... unde mai pui ca proprietarii trebuie sa isi dea acordul pentru vinderea licentei...
  • 0 (6 voturi)    
    Gran Rezerva (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 18:00)

    irys [utilizator]

    (o c) e veste minunată
    dacă e adevărat că în primii 3 ani
    producția autohtonă de vaccinuri anticovid
    va fi rezervată și administrată exclusiv politicienilor...
    • +3 (5 voturi)    
      Politicienii vor altfel de vaccin. (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 18:32)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui irys

      Un vaccin anti DNA, anti justiție caută politicienii.
  • -3 (9 voturi)    
    o panarama de ministru (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 21:11)

    comentacu [utilizator]

    Vorbeste gura politicianului fara cap. Aveam pretentii mai mari de la el decat de Orban, un om fara o meserie sau o cariera dar se pare ca si acestui individ a inceput sa ii placa politica damboviteana.
  • +1 (1 vot)    
    Felicitari! (Luni, 8 februarie 2021, 8:21)

    mongolul [utilizator]

    Nu stiu daca veti reusi, dar macar incercati. E un lucru mare, in Romania de azi.
    Sper sa reusiti.
    Bafta! (Mai bine zis:"In bocca al lupo!")
  • 0 (0 voturi)    
    Pe cand aveti voi vaccinul vostru (Luni, 8 februarie 2021, 9:16)

    John M. [utilizator]

    testat, celelalte, venite din lumea larga, se vor vinde la chioscurile de ziare...Ghici pe care le vor prefera romanii?!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by