Prima condamnare în România pentru negarea Holocaustului: Vasile Zărnescu, un fost ofiter SRI - 1 an și o lună de închisoare cu amânarea pedepsei

de Clarice Dinu     HotNews.ro
Joi, 4 februarie 2021, 15:24 Actualitate | Esenţial


Ziua internaţională de comemorare a Holocaustului
Foto: europarl.europa.eu
​Fostul ofițer SRI Vasile Zărnescu a fost condamnat joi, de judecătoria sectorului 3, la un an și o lună de închisoare cu amânarea pedepsei si termen de supraveghere doi ani, pentru săvârșirea infracțiunii de negare a holocaustului. Sentința este o premieră în România.

În soluția instanței sunt invocate mai multe articole semnate de Zărnescu, pe site-ul altermedia.info, cu titlurile „Falsitatea noţiunii de holocaustolog”, „Înşelătoria secolului XX”), dar și pentru cartea „Sabin Orcan suporter”, publicată la editura Tempus Bucureşti și expusă spre vânzare la librăria Eminescu din Bucureşti.

Potrivit RFI, Vasile Zărnescu, fost locotenent colonel în Serviciul Român de Informații, a publicat în 2016 cartea ”Holocaustul – Gogorița diabolică – Extorcarea de 'bani de holocaust' ”. Lansarea cărții, care fusese programată pe 8 aprilie 2016 la Librăria Mihai Eminescu, a fost contramandată.

Muraru: Un mesaj foarte puternic al justiției

„Prima condamnare în România pentru negarea Holocaustului este un mesaj foarte puternic al justiției, un îndemn ferm la respectarea legii, este o probă pe care justiția o trece, în sfârșit, după ce numeroase astfel de cazuri, investigate de parchete, s-au finalizat fără rezultat. Este, în același timp, un semnal de alarmă important către instituțiile statului, că fenomenul antisemitismului este prezent și că acesta trebuie combătut cu fermitate, cu toate instrumentele instituționale existente”, a declarat Alexandru Muraru reprezentantul special al Guvernului pentru Promovarea Politicilor Memoriei, Combaterea Antisemitismului și a Xenofobie.

Solutia instanței pe scurt:

  • În baza art. 396 alin. 1, alin. 4 Cod. proc. pen. rap. la art. 83 Cod. pen., stabile?te pedeapsa de 6 luni închisoare în sarcina inculpatului ZĂRNESCU VASILE(...), pentru săvârşirea infracţiunii de negare a holocaustului, prev. de art. 6 alin. 1 din O.U.G. 31/2002, cu aplic. art. 5 din Codul penal(fapta din 28.04.2013, site www.altermedia.info, articol intitulat „Falsitatea noţiunii de holocaustolog”).
  • În baza art. 396 alin. 1, alin. 4 Cod. proc. pen. rap. la art. 83 Cod. pen., stabile?te pedeapsa de 9 luni închisoare în sarcina inculpatului ZĂRNESCU VASILE, pentru săvârşirea infracţiunii de negare a holocaustului, prev. de art. 6 alin. 1 din O.U.G. 31/2002, cu aplic. art. 5 din Codul penal(fapta din data de 11.02.2014, site www.altermedia.info, articol intitulat „Înşelătoria secolului XX”).
  • În baza art. 396 alin. 1, alin. 4 Cod. proc. pen. rap. la art. 83 Cod. pen., stabile?te pedeapsa de 6 luni închisoare în sarcina inculpatului ZĂRNESCU VASILE, pentru săvârşirea infracţiunii de negare a holocaustului, prev. de art. 6 alin. 1 din O.U.G. 31/2002, cu aplic. art. 5 din Codul penal(fapta din 24.11.2017, cartea intitulată „Sabin Orcan Suporter”, publicată la editura Tempus Bucureşti, expusă spre vânzare la librăria Eminescu din mun. Bucureşti).
  • În temeiul art. 38 alin. 2 Cod. Pen, constată că infracţiunile au fost săvâr?ite în concurs real. În temeiul art. 38 al. 1 rap. la art. 39 alin. 1 lit. b Cod. pen. contopeşte cele două pedepse aplicate, astfel că stabileşte în sarcina inculpatului ZĂRNESCU VASILE, pedeapsa cea mai grea de 9 luni închisoare, la care se adaugă un spor de 4 închisoare, reprezentând 1/3 din cumulul celorlalte pedeapse stabilite, în final inculpatul având de executat pedeapsa de 1 an şi o lună închisoare. În baza art. 83 alin. 1 Cod. pen. amână aplicarea pedepsei închisorii pe un termen de supraveghere de 2 ani, stabilit în condiţiile art. 84 alin.1 Cod penal, care se calculează de la data rămânerii definitive a prezentei hotărâri.
  • În baza art. 85 alin. 1 Cod. pen., pe durata termenului de supraveghere, inculpatul trebuie să respecte următoarele măsuri de supraveghere: a. să se prezinte la Serviciul de Probaţiune Bucureşti la datele fixate de acesta; b. să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa; c. să anunţe, în prealabil, schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile, precum şi întoarcerea; d. să comunice schimbarea locului de muncă; e. să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă.
  • În baza art. 86 alin. 1 din Cod. pen., pe durata termenului de supraveghere, datele prevăzute în art. 85 alin. 1 lit. c) - e) din Cod penal se comunică de către inculpat Serviciului de Probaţiune Bucureşti. În baza art. 404 alin. 3 Cod. proc. pen., atrage atenţia inculpatului asupra faptului că, în cazul nerespectării măsurilor de supraveghere şi obligaţiilor impuse şi al săvârşirii de noi infracţiuni în cursul termenului de supraveghere, se poate dispune revocarea amânării aplicării pedepsei. Ia act că persoana vătămată Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România Elie Wiesel, cu sediul în ..., nu s-a constituit parte civilă în procesul penal. În baza art. 274 alin. 1 Cod. proc. pen., obligă inculpatul la plata sumei de 1500 lei, cu titlu de cheltuieli judiciare avansate de stat. Cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicarea minutei penale. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi 04.02.2021. Document: Hotarâre 62/2021 04.02.2021






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


12761 vizualizari

  • +5 (19 voturi)    
    La cate *premiere* avem (Joi, 4 februarie 2021, 15:33)

    Zummm [utilizator]

    Ar trebui sa mergem brici
    • -3 (27 voturi)    
      Art 6: Oricine poate fi condamnat pt. orice! (Joi, 4 februarie 2021, 21:07)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      Articolul 6 din ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 31 din 13 martie 2002 da posibilitatea condamnării oricărui roman doar ca a zis ceva împotriva evreilor sau pro Iugoslavia, pro Irak, Siria, Iran, pro legionari, pro Antonescu și anti-NATO, etc. (vezi mai jos). Ordonanța asta reprezinta o bătaie de joc la adresa noastra si este neconstituțională atâta vreme cât prevede ca un român poate fi condamnat în România pentru niște hotărâri ale unui tribunal internațional date fără consultarea României.

      "Articolul 6
      (1) Negarea, contestarea, aprobarea, justificarea sau minimalizarea în mod evident, prin orice mijloace, în public, a holocaustului ori a efectelor acestuia se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.
      (2) Negarea, contestarea, aprobarea, justificarea sau minimalizarea în mod evident, prin orice mijloace, în public, a genocidului, a crimelor contra umanității și a crimelor de război, astfel cum sunt definite în dreptul internațional, în Statutul Curții Penale Internaționale și în Carta Tribunalului Militar Internațional înființat prin Acordul de la Londra, la data de 8 august 1945, și recunoscute ca atare printr-o hotărâre definitivă a Curții Penale Internaționale, a Tribunalului Militar Internațional înființat prin Acordul de la Londra, la data de 8 august 1945, a Tribunalului Penal Internațional pentru fosta Iugoslavie, a Tribunalului Penal Internațional pentru Rwanda sau a oricărui altui tribunal penal internațional înființat prin instrumente internaționale relevante și a căror competență este recunoscută de statul român, ori a efectelor acestora se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.
      (3) Săvârșirea faptelor prevăzute la alin. (1) și (2) prin intermediul unui sistem informatic constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 5 ani."

      Sursa:
      ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 31 din 13 martie 2002
      http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/3475
    • -2 (24 voturi)    
      Articol: "Inchiziția evreiască în Țara Românească" (Joi, 4 februarie 2021, 22:52)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      Un articol foarte interesant la adresa de mai jos:

      Citat:
      "In 2009, Curtea Constitutionala a Spaniei a scos de sub incidenta legii penale negarea sau revizionismul asupra holocaustului, sustinand ca, „incalca libertatea de exprimare”. Mai mult decat atat, Curtea Constitutionala a Spaniei a stabilit ca, discutiile despre holocaust trebuie sa fie libere, dar fara a se ajunge la instigari, intrucat acestea sunt fapte penale."

      Vezi:
      https://www.justitiarul.ro/inchizitia-evreiasca-in-tara-romaneasca/
  • -16 (54 voturi)    
    Curentul actual e anti-Israel (Joi, 4 februarie 2021, 15:35)

    AndyXXX [utilizator]

    Deci individul asta - daca mai traieste - o sa fie omagiat peste vreo 15-20 de ani. Progresistii neo-marxisti care sunt acum la putere in lume nu prea le au cu Holocaustul.
  • +25 (55 voturi)    
    urmatoarea va fi pentru negarea virusului (Joi, 4 februarie 2021, 15:36)

    nash pandelica [utilizator]

    sau a vaccinului. :-)
    • -2 (16 voturi)    
      asa incepe.. (Joi, 4 februarie 2021, 18:41)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      e clasicul salami tactic sau boiling frog.
      A inceput cu 2 saptamani de carantina :))
  • -6 (70 voturi)    
    daca a trecut de curtea constitutionala...fie (Joi, 4 februarie 2021, 15:39)

    jescu [utilizator]

    Urmeaza inchisoare dubla pentru cei care nu cred in Dumnezeu dar cred in holocaust. Legea asta nu trebuia sa existe, poate doar daca incita la violenta in mod direct sa primeasca vreo pedeapsa, altfel fiecare sa creada ce o vrea.
    • -4 (34 voturi)    
      .. (Joi, 4 februarie 2021, 17:46)

      B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Eu nu inteleg de ce ai primit minusuri negative. Legea asta este o absurditate absoluta...
    • -2 (6 voturi)    
      Cine a spus ca a trecut de CCR? (Vineri, 5 februarie 2021, 8:30)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      La CCR nu ajung legi decat daca le trimite careva avizat saaaaaaaaaau apare o condamnare si apoi chiar si inculpatul poate cere asta. De unde si momentul actual.
  • -6 (78 voturi)    
    CCR cand? (Joi, 4 februarie 2021, 15:40)

    Lok [utilizator]

    Avocatu poporului aude? Pare o lege care ingradeste libertatea de exprimare. Nu stiu daca e de bine, e de rau, dar trebuie dezbatuta.
    • +12 (56 voturi)    
      Despre ce libertate de exprimare vorbesti? (Joi, 4 februarie 2021, 16:37)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Sunt niste fapte documentate, care exista, nu au nevoie sa fie dezbatute. Negarea existentei faptelor nu tine de libertate de exprimare, ci de propagarea de minciuni.

      Lumea trebuie sa stie ce s-a intamplat, pentru a nu repeta aceeasi greseala.
      Sa dam libertate de exprimare extremistilor? Neah, e ok, avem destui incuiati, raspandaci de teorii ale conspiratiilor. Sounds familiar?
      • -1 (33 voturi)    
        hah (Joi, 4 februarie 2021, 17:02)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui justin

        la logica a e fier si astia care cred in conspiratii ar trebui bagati la puscarie?
        pai cine mai urmeaza?pacala?munchhausen?
        ca si astia mint de ingheaza palinca!
        usurinta cu care renuntam la libertati,ma face sa ma gandesc la ceau.pana si atunci existau bancuri cu pingelica.
        sireacu hicler se tavaleste de ras in cazan...

        ''Sa dam libertate de exprimare' daca te uiti in oglinda o sa vezi un mic dictator cu palaria lui napoleon.
      • +6 (12 voturi)    
        deci, propagarea de minciuni (Joi, 4 februarie 2021, 17:48)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui justin

        la gherla.
        bine, incepem cu capiii statului, care ne mint cu orice ocazie, chiar si fara ocazii. zi de zi. din obijnuinta..
      • 0 (30 voturi)    
        iti dau exemplu :)) (Joi, 4 februarie 2021, 17:51)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui justin

        Trebuie inchisi cei care le spun copiilor ca le-a adus Mos Craciun un cadou, si trebuie sa fie cuminti sa vina si la anul. E o stire falsa, o minciuna, nu ... Promoveaza o teorie a conspiratiei cum ca vine unu' de aduce cadouri. Copii(si sunt milioane) sunt ingroziti ca daca fac obraznicii nu mai primesc cadoul. Cata teroare poate sa aduca aceasta teorie a conspiratiei in Romania si nu se sesizeaza nimeni. Cred ca au gresit legea dragii nostri parlamentari, si-au gasit sa penalizeze holocaustul cand romanii abia au auzit de el, si care a auzit nu da doi bani daca e adevarat sau nu.
      • 0 (28 voturi)    
        Bine, justine... (Joi, 4 februarie 2021, 17:51)

        B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui justin

        Si forma eliptica a Pamantului este foarte bine documentata. Dar asta nu inseamna ca trebuie bagati la puscarie aia care cred ca este plat... Poti sa ii arati cu degetul, sa faci misto de ei, sa-i consideri nebuni daca vrei, dar nu-i bagi la puscarie. De aici si absurditatea legii...
      • -2 (18 voturi)    
        Pamantul nu e plat (Joi, 4 februarie 2021, 22:06)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui justin

        Pamantul nu e plat. Acesta e un fapt, dar asta nu i împiedică pe unii sa considere o minunciuna gogonata. Ii arestam si pe ei? Stalin s a ocupat in anii 30 de exterminarea catorva milioane de ucraineni, ptr ca taranimea de acolo se opusese colectivizarii. Ce facem cu negationistii acelei fapte? Dar cu exterminarea sistematica a indienilor din US ce facem? Oops. Da. Ai auzit bine. Omul alb in US a exterminat pe banda rulanta ptr ca in principiu localnicii ii stateau in cala. Cu ei ce facem?

        In opinia mea orice om ar trebui sa se poata exprima liber, cata vreme nu incita la ura. Stiu ca inchizitia ardea pe rug daca mergeai pe langa dogma. Suntem totusi in sec.21. In opinia mea orice idee trebuie sa poata fi discutata. Doar asa poti educa masele. Crezi ca tipul din speta de fata crede acum ca holocaustul a existat? Chiar crezi asa ceva? La finalul zilei, pe gondul problemei nu a castigat in opinia mea nimic. Omul din dosarul respectiv nu a invatat nimic, ptr ca va percepe ca societatea i-a dat un pumn, nu l-aconvins cu argumente. Ia sa-l fi condamnat instanta sa vada X filme despre holocaust. Credea ca iesea mai castigat.

        Statele pot face altceva: sa promoveze holocaustul astfel incat lumea sa afle si sa citească despre subiect, DACA este interesata.

        Cand CH isi batea joc de musulmani, era libertate de exprimare, desi jignea pe buna dreptate milioane de oameni. Atunci o gramada isi punea steagul Frantei si hastaguri peste hastaguri. Daca tipul din speta s a manifestat public, e infractiune. Si asta in conditiile in care nici macar nu sunt de acord cu el pe fondul problemei. Libertatea de exprimare permisa intr un context si interzisa in altul, in realitate nu mai e libertate de exprimare. Un surogat da. Ne putem impauna cu cat de progresisti suntem noi, dar in realitate cred ca suntem incorecti, imorali si foarte, dar foarte ipocriti. Dubla masura care este practicata in atatea paliere ale societatilor asa zis civilizate este dezgustătoare pentru mine.
        • 0 (0 voturi)    
          Bine zis, (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 5:33)

          Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          Bravo!
      • -1 (11 voturi)    
        Cum spunea un evreu pe nume Noam Chomsky (Vineri, 5 februarie 2021, 8:27)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui justin

        Libertatea de exprimare ori o ai ori nu o ai deloc, nu exista cale de mijloc. Libertatea asta este specifica pentru lucrurile care nu doresti sa le auzi.
      • -1 (9 voturi)    
        Cum adică „nu au nevoie să fie dezbătute”?! (Vineri, 5 februarie 2021, 9:35)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui justin

        Adică de ce să fie infracțiune dezbaterile?
        Poate că descoperă cineva că lagărele erau operate de extratereștri sau că uciși doar romii au fost omorâți și evreii au fost de fapt teleportați pe alte planete.
        Sigur că am ales exemple absurde, însă să nu uităm cât de absurdă era la un moment dat presupunerea că pământul se învârte în jurul soarelui.
        • +1 (3 voturi)    
          Mai baiete (Vineri, 5 februarie 2021, 19:03)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Nu vorbim despre teorii aici. Nu vorbim despre experimente stiintifice. Discutam despre trecut, despre fapte bine documentate. Ce vrei sa dezbati? Ah dar stai, acum inteleg, rusii si comunistii rescriau istoria dupa bunul plac, cum ar veni, in urma unor dezbateri daca lucrurile s-au intamplat.
  • +21 (65 voturi)    
    of... (Joi, 4 februarie 2021, 15:41)

    liviu_ [utilizator]

    nu sunt de acord cu legile care iti ingradesc libertatea de exprimare... mai ales ca sunt chestii mult mai grave pt lumea actuala (care nu sunt ilegale), decat un descreierat care neaga un eveniment istoric recunoscut care s-a intamplat acu 70+ ani

    PS: ca fapt divers: d c e o problema numai cu holocaustu, dar nu cu negarea sau denigrarea celorlalti oameni care au fost victime in WW2 (gen polonezii masacrati de rusi)?!
    • +7 (41 voturi)    
      diferente (Joi, 4 februarie 2021, 16:42)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      1. Nimeni nu ii denigreaza pe ceilalti
      2. Evreii au fost urmariti si ucisi in mod sistematic, strict in baza etniei. Ceilalti au fost victime ale unui razboi.
      3. Negarea este doar varful aisbergului. In spatele ei se ascunde de fapt un nationalism cu iz semit. Cu alte cuvinte cei care neaga existenta holocaustului sunt de fapt de acord cu ceea ce s-a intamplat.
      • -7 (21 voturi)    
        iar (Joi, 4 februarie 2021, 17:38)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui justin

        ai invatat istorie in limba rusa!
        cati ucrainieni au murit prin infometare?
        cati au fost mutati fortat prin siberia?
        negi asta?la puscarie!
        orbirea ta ma duce cu gandul la strut...
        intrebare:sa traiti dar sa gandesc,am voie?
        si mai ales intre ce ore,sa traiti?
      • -2 (10 voturi)    
        Monopol (Joi, 4 februarie 2021, 22:32)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui justin

        Sa stii ca evreii nu detin monopolul suferintei, nici macar in WW2. Chinezii au fost ucisi cu zecile de milioane de japonezi. Iar exterminarea incepuse inainte de WW2 si a continuat si in timpul conflagratiei. Japonezii au zis sa fie "consecventi". Stalin a exterminat SISTEMATIC prin înfometare milioane (parca vreo sase) de ucraineni in anii 30, ptr ca se opusesera colectivizarii. Nemtii au dus o politica de exterminare a rusilor in WW2. Existau directive ca atunci cand cucereau o localitate, primii care erau cautati si executati PE LOC de germani erau comisarii politici sovietici. Fata de ei germanii aveau o ura aproape maladiva.

        Intr adevar, daca discutam de proporții, situatia evreilor in WW2 a fost de departe cea mai dramatica - 6 mil.din 9 - exterminati pana la finele razboiului.

        In Rwanda in anul 1994 etnia hutu a exterminat in patru luni de zile 800.000 de membrii ai etniei tutsi, intr o progresie pe care nu a reusit o nici macar Adolf Hitler. Iar Occidentul a "urmarit cu îngrijorare", dar na, daca nu avem interese acolo, ne limitam sa privim.

        Sa mai aduc in discutie genocidul armean si mersul pe sfoara pe care il face UE? Nici Romania nu e foarte vocala in privinta asta. Daca un stat clameaza ca are printipii, m as bucura sa fie consecvent. Altfel, nu mai sunt principii. Si toate cele de mai sus vin de la un tip care a vizitat Israelul ca turist, i a placut, ar reveni, dar il mira ca pentru o opinie spusa in public poti primi inchisoare in anul de gratie 2021, fie ea si cu suspendare.
        • -2 (8 voturi)    
          De unde scoateți toți cifra „6”!? (Joi, 4 februarie 2021, 23:09)

          Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          Șase milioane din ăia, șase milioane din ăilalți...
          Chiar și după primul război tot cifra 6 se vehicula. Da, da! O fi cu „lipici” la ăștia credincioși.
          • +5 (9 voturi)    
            Surse (Joi, 4 februarie 2021, 23:50)

            Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

            Am citit in diferite carti despre holocaust. Cifra de ~ 6 milioane e cea mai vehiculata. Acum daca autorii mint, clar mint si eu.

            Iar legat Holodmor cifra de 6 bulioane imi amintesc ca era "prima strigare". Adica de acolo incepea miza. Iarasi doar din carti, ca nu i-am numarat :).

            M-a amuzat cumva reactia lui Putin fata de faptele lui Stalin reprosate lui de catre o ziarista din Estonia. Ideea era ca "Boss, ne am cerut scuze o data. Am recunoscut ca a fost un regim tiranic. Tanara generatie rusa n are nicio vina ptr ce s a intamplat acum 80 de ani. N are sens s o tinem intr o scuza permanenta. End of story. Business as usual. Haidi pa!". Si o reactie chiar mai virulenta a avut o fostul premier nippon, Shinzo Abe fata de solicitarea de a cere scuze natiunilor asiatice oropsite de japonezi in WW2. A.zis in esenta ca vrea sa inceteze sentimentul de vina colectiva a generațiilor de acum, ca cei de azi nu datoreaza absolut nimic tarilor oropsite. Faptele s au petrecut acum 80 de ani. V am pupat pe portofel. A mers pana acolo de a racit teribil relatia cu Coreea de Sud, care solicita si astazi scuze din partea nipponilor. Putin a fost un gentleman fata de S. Abe, dar tre sa recunosc ca ultimul a avut ceva...c.. tupeu sa raspunda asa. Na, te gandesti ca in diplomatie si cu corectitudinea politica de azi nu se cade sa raspunzi asa. Still...
      • -2 (8 voturi)    
        Hai nu zău????????????? (Joi, 4 februarie 2021, 23:07)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui justin

        Chiar ai o minte „sclipitoare”. Sperăm că nu te-ai puit!!!!!!
    • -2 (14 voturi)    
      ahaaa (Joi, 4 februarie 2021, 17:20)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ce zici tu acolo?
      hai 10 ani la taiat sare!
      kathynul ala nici acum nu e cunoscut de multi.
    • +2 (6 voturi)    
      Sau (Joi, 4 februarie 2021, 22:15)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      romanii omorati de comunisti si securisti dupa WWII.E o minune ca exista totusi Memorialul de la Sighet,memorial care aminteste atrocitatile savarsite de securitatea statului comunist,in colaborare cu aparatul de partid.Nu aud decat foarte rar despre victimele comunismului in Romania.Vad ca multi pe aici se agita cu ucrainienii si polonezii de la Catin.Mai cititi baieti si de Aiud,Sighet,Ramnicul Sarat,Canal,locuri unde au fost exterminati romanii care doreau democratie in tara lor!
    • +5 (5 voturi)    
      Libertatea de exprimare (Vineri, 5 februarie 2021, 9:56)

      blanc10 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu este și nu a fost niciodată totală. Ar fi minunat dacă oamenii ar și cunoaște legea și Carta drepturilor omului.
    • 0 (0 voturi)    
      Eheiii (Vineri, 5 februarie 2021, 11:42)

      POMPIERUL [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Apai asta zice si 'descreieratul' : ala ca sunt cativa care au pus monopol pe cateva cuvinte cu care santajeaza lumea.
  • -1 (71 voturi)    
    o carte e o opera de fictiune (Joi, 4 februarie 2021, 15:41)

    mmmircea [utilizator]

    Uite cu ce isi ocupa timpul jusitia din Romania.
    Dosarul revolutiei cand il judecati, dragi magistrati ?
  • -16 (38 voturi)    
    E bine asa (Joi, 4 februarie 2021, 15:45)

    Unforgiven [utilizator]

    Dar propagandistii sefi Iohannis, Orban, Citu si alti rezisti mincinosi cand vor fi judecati pentru declaratii mincinoase reprobabile cu obtinerea de foloase necuvenite, insemnand capital electoral imbecil?
    • -1 (15 voturi)    
      confunzi cu PSD (Joi, 4 februarie 2021, 17:42)

      Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

      PSD e singurul care a facut propaganda, a mintit si manipulat in stil bolsevic pentru capital electoral imbecil
      Si "rezisti" suntem toti romanii de buna credinta impotriva hotilor si gunoaielor. Rezist e impotriva jegului, baga la cap asta.
  • -7 (63 voturi)    
    Infractiunea de delict de opinie inca exista (Joi, 4 februarie 2021, 15:45)

    xolv [utilizator]

    tovarasi!
  • +8 (44 voturi)    
    ce prostie! (Joi, 4 februarie 2021, 15:58)

    catelu [utilizator]

    Adica ai voie sa scrii despre serpilieni, gorilieni, tunelurile dacice de sub Bucegi, ai voie sa scrii ca aztecii erau extraterestri, sau ca adversarii lui Trump mananca copii la micul dejun dar nu ai voie sa scrii ca holocaustul nu a existat.
    • -2 (2 voturi)    
      mai catolici decat papa (Vineri, 5 februarie 2021, 9:56)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      Pana si cartea lui Hitler se vinde in librariile din Europa si chiar din US. Nu ca as fi fan. Ma rog nu se vinde si pe Amazon, care are diverse interese economice. Oare in baza carui principiu este permis asta ? Eu suspectez ca probabil ni se injecteaza legi dinafara la schimb cu diverse pomeni, ca asta suntem in momentul asta, pomanagii, din cauza unei industrii varza. Altfel nu-mi explic ce era asa important sa avem legea asta. Partea buna e ca nu afecteaza decat niste nebuni si probabil pe politistii care tre sa stea de vorba cu ei saptamanal, dar ma gandesc ca poate sunt legi sau decizii bagate dinafara care ne afecteaza pe toti.
  • -2 (54 voturi)    
    politia gandirii (Joi, 4 februarie 2021, 15:59)

    raducelfrumos [utilizator]

    Parca aveam libertatea de constiinta in Constitutie.
    Nu pentru asta s-a murit la Revolutie ?
    Holocaustul a devenit o religie, cu martirii si sfintii lui, si cu minunile lui incontestabile. Faci puscarie daca pui la indoiala.
  • -3 (53 voturi)    
    ce in neregula cu legile astea.. (Joi, 4 februarie 2021, 16:00)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... cui ii pasa ca un nebun neaga in mintea lui ceva real? acum trebuie sa bagam toti flateartherii la parnaie? bine ca lasam pedofilii si violatorii in libertate si bagam nebunii care posteaza pe facebook.
  • -5 (43 voturi)    
    mda (Joi, 4 februarie 2021, 16:02)

    Nevermind [utilizator]

    Ministerul adevarului, etapa 1.
  • +2 (32 voturi)    
    Au tasnit tavariscii (Joi, 4 februarie 2021, 16:18)

    persuasiv [utilizator]

    i-a bagat moskba in priza,ca prea s-au lasat pe tanjala.
  • +8 (38 voturi)    
    Oare asa e? Cum o dati voi convenabil! (Joi, 4 februarie 2021, 16:24)

    Brezan [utilizator]

    Pai, in toata lumea asta, nazismul este recunoscut iar holocaustul este recunoscut de insasi poprul german! Platesc si acum daune!

    Daca era asa cum prind fluturi unii, cred ca nu platesc nemtii de prosti, ca oameni mai zgarciti ca ei nu am vazut!

    A nega un fapt iatoric, recunoscut pe plan mondial, e o idiotenie ce nu intra sub libertatea de exprimare! Ca au inteles cam prost oamenii libertatile astea democratice, Ai libertate sa faci ce doresti atat timp cat nu deranjez sau lezezi pe altul!

    Tovarasi comentaci, lasati-ne pe noi sa fim apropiati de civilizatie si faceti voi ce doriti in tara voastra.

    Cum era cu libertatea de exprimare si delictul de opinie acum cateva zile la Moscova?
    Am auzit ca le-au dat numai libertate tinerilor ce vociferau contra regimului! Vreo 4000 de arestari parca.
    • -3 (11 voturi)    
      ai dreptate, (Joi, 4 februarie 2021, 20:12)

      nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

      tara NOASTRA, tu ce cauti aici sa comentezi aiurea in alta tara?
    • -2 (8 voturi)    
      Plătesc pentru că au pierdut. (Joi, 4 februarie 2021, 23:11)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

      Dacă nu pierdeau...
    • -2 (4 voturi)    
      Alții n-au decât să sugă o acadea, dacă deranjez (Vineri, 5 februarie 2021, 9:53)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

      Unii or fi deranjați, pentru că eu știu mai multe limbi străine, pentru că am mașina curată, am gazon în curte, am abdomenul plat, știu să merg cu schiurile, am tastatură cu diacritice etc.
      Ce treabă am eu cu sentimentele oamenilor?!

      Românii îi neagă lui Kosovo dreptul de a fi recunoscut ca stat deși au recunoscut Moldova - cum facem cu negarea acestui „fapt istoric, recunoscut pe plan mondial”?
  • -3 (45 voturi)    
    trece vremea... (Joi, 4 februarie 2021, 16:30)

    unu_de_aiurea [utilizator]

    Acum vreo 30 de ani multi si-au dat viata pentru libertatea de exprimare. Sa poata striga "Jos comunismul!", "Jos dictatura!"...
    Trece vremea, lucrurile se uita...Sper ca istoria sa nu se repete!
  • -3 (35 voturi)    
    trist (Joi, 4 februarie 2021, 16:33)

    cmariusalin [utilizator]

    se vede cine conduce lumea de fapt...
  • -3 (33 voturi)    
    In alte tari exista condamnari? Sau numai noi (Joi, 4 februarie 2021, 16:35)

    D-or [utilizator]

    avem o astfel de legislatie?

    Oricum, cum se explica o astfel de legislatie in Romania, dat fiind ca noi nu am avut atacuri antisemite violente ca in alte tari?
    • -4 (26 voturi)    
      Cel cu minus, mai bine ai raspunde la intrebare (Joi, 4 februarie 2021, 17:00)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Chiar ar fi foarte utila o prezentare documentata pe acest subiect. Cu legislatie, fapte, condamnari in fiecare tara.
      • +6 (14 voturi)    
        Wkipedia te ajută mult (Joi, 4 februarie 2021, 17:13)

        jcjc [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Uite aici o listă: https://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_Holocaust_denial#Prosecutions_and_convictions

        Dacă te uiți cu atenție la numele de pe ea ai să observi că negarea Holocaustului merge mînă în mînă cu neonazismul. Deci s-o lăsăm mai moale cu comparațiile astea cu flat earthers.
    • +2 (24 voturi)    
      Exista,la voi in hazna (Joi, 4 februarie 2021, 17:01)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      adica cccp
    • +4 (18 voturi)    
      noi nu am avut atacuri antisemite? (Joi, 4 februarie 2021, 17:58)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Vezi de ce trebuie judecati cei care neaga? Pentru ca s-a negat atat de mult, incat multi dintre noi nici nu stim ca si romanii au omorat evrei si nu ma refer aici doar la cazuri izolate comise de legionari. Nici eu nu am stiut, de exemplu, de progromul de la Iasi din iulie 1941, mi-a fost greu sa-l accept cand am aflat doar in 2009 si am citit tone de carti de istorie din adolescenta(anii 80) pana acum. Cauta pe net ce s-a intamplat la Iasi, Dorohoi, Bucuresti, cauta trenurile mortii care nu aveau destinatie si ce s-a intamplat in teritoriul administrat de romani in Transnistria.
      • +3 (7 voturi)    
        Sper ca ai citit si ce s-a intamplat (Joi, 4 februarie 2021, 22:25)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui minos

        In Moldova de peste Prut dupa ce a fost cedata rusilor in iunie 1940.
      • 0 (0 voturi)    
        ma refeream la prezent (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 17:53)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui minos

        In prezentul stiut nu au fost acte antisemite in RO, dar in alte tari, da.
  • +1 (11 voturi)    
    Vadim (Joi, 4 februarie 2021, 16:40)

    levierul [utilizator]

    Imi amintesc de Vadim cand a dat-o rau in balarii cu evreii, si apoi facea statui (parcul Trandafirilor in Brasov) si isi punea cenusa in cap. Sfarsise prin a-i venera.
  • -5 (39 voturi)    
    Charlie Hebdo ce are de spus despre asta? (Joi, 4 februarie 2021, 16:42)

    D-or [utilizator]

    Nu am auzit ca statul francez sa ii judece pe editorii de la Charlie Hebdo, desi au caricaturi ofensatoare pentru toti.
    • +4 (16 voturi)    
      huh (Joi, 4 februarie 2021, 17:48)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Voi in limba rusa nu aveti diferente intre negare si "ofensa", "caricatura", etc?
      Sau e un whataboutism fe doua copeici si nu m-am prins...
    • +2 (14 voturi)    
      e clar ca nu intelegi (Joi, 4 februarie 2021, 18:04)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      ...Charlie Hebdo, dincolo de agresivitatea caricaturilor, nu a ucis pe nimeni. Evreii si armenii au obtinut asta, sa se recunoasca genocidul contra popoarelor lor si sa se condamne negationistii. Nu ar trebui sa fim suparati pe asta, nu ar rezulta de aici altceva ca suntem anti-semiti, rasisti. Oamenii aceia au suferit enorm si este strigator la cer sa spui ca ce au patit ei nu s-a intamplat. Asa ar trebui sa se intample si cu cei care neaga existenta genocidului comis de comunism si orice extremism.
  • +3 (9 voturi)    
    "Fost ofiter SRI" = hot si ticalos (Joi, 4 februarie 2021, 17:20)

    emil bobu [utilizator]

    Colcaie Romania de fosti ofiteri SRI.
  • 0 (12 voturi)    
    Nu cred! (Joi, 4 februarie 2021, 18:08)

    Tambrian [utilizator]

    Holocaustul e in trecut,un trecut extrem de dureros pentru poporul evreu si chiar pentru cei care l-au ajutat si aparat. Nu cred ca cei ce au avut de suferit din cauza holocaustului vor sa vada la puscarie pe toti cei care fara a cunostate si a sti acele vremuri se exprima in fel si chip!.
  • +4 (24 voturi)    
    Holocaustul a fost o crima impotriva umanitatii (Joi, 4 februarie 2021, 18:22)

    Dilematic [utilizator]

    A nega holcaustul inseamna apologia crimei si negarea implicita a dreptului fundamental al omului la viata.
    Motiv pentru care fapta este incriminata in toate statele civilizate.
    Potrivit legii, libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viata si dreptul la imagine (art.3O din Constitutie)
    • -3 (21 voturi)    
      sigur ca a fost (Joi, 4 februarie 2021, 18:39)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Dar cum ramane cu crimele comunismului? Cu faptul ca sa fii marxist e inca ok?.. Aceleasi ideologii genocidare, duble masuri. Cred ca de fapt nu intelegi sau ignori cu buna stiinta principiile care se discuta in fapt. Intre cei care iubesc libertatea de exprimare, fie si ea a unor dementi ca SRIstul in cauza, si iubitori de cenzura ca tine, nu a existat, nu exista si nu va exista probabil niciodata teren comun. Galaxii diferite. Din fericire, disonanta cognitiva e ferm in teritoriul iubitorilor de cenzura.
    • -2 (10 voturi)    
      Sigur ca a fost, (Joi, 4 februarie 2021, 21:32)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      doar ca vezi tu, unii incearca sa traga foloase de pe urma acestui lucru. In holocaust nu au murit numai evrei; nazistii au ucis fara scrupule si tigani si slavi (rusi, ucrainieni si belorusi). Si totusi, pe acestia nu ii plange nimeni, toti ii deplang pe evrei desi ei nu au fost singurele victime ale holocaustului.
      Daca e sa fim politically corect, sa ii plangem pe toti si sa le dam compensatii tuturor, nu doar unora.
    • -2 (8 voturi)    
      Un non-sens (Vineri, 5 februarie 2021, 3:24)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Cei care neaga holocaustul o fac pentru ca realizeaza ca el neaga dreptul fundamental al omului la viata. Cei care vor sa nege dreptul fundamental al omului la viata nu neaga holocaustul, ci fac apologia lui.
  • -1 (27 voturi)    
    Lege bizara (Joi, 4 februarie 2021, 18:32)

    Popescul [utilizator]

    Eu cred in holocaust. Am citit diferite carti pe tema asta si am vazut un muzeu foarte relevant pe acest subiect, dar mereu mi s a parut ca este cumva nedreaptă legea adoptata in materia cu pricina. A nega un fapt nu inseamna ca il incurajezi. Poti sa citesti Mein Kampf, asta nu te face antisemit, ci doar o persoana curioasa. Cu cat incerci sa protejezi ceva prin regulii... stranii cu atat vei starni mai mult greata, lehamitea, dezgustul ptr subiectul protejat. E cumva explicabila reactia adeversa. Amintiti va cum il antiatizati pe colegul din primara pe care invatatoarea il apara tot timpul, in ciuda oricarei evidente. Eu am trait asta si recunosc ca l uram visceral pana la a evita orice contact.

    Daca inciti la ura, e deja altceva. In opinia mea libertatea de exprimare, de gândire nu ar trebui sa permita exceptii. Altfel unde tragi linia? Cei care cred ca pamantul e plat, au voie sa creada asta? Imi veti zice ca ei nu ranesc pe cineva. Poate imi ranesc bunul simt. Si exemplele pot continua. Ce diferenta e intre a crede in forul tau interior ca nu exista si a clama ca nu exista? Cine crede ca nu exista holocaust nu o face ptr ca asa a zis zis pe fcbk un tip ca cel din articol, ci pentru ca asa simte. Ar mai di si alte motive pe care nu doresc sa le mentionez aici.

    Ce alte negatii urmeaza sa mai fie sanctionate? Daca asta ramane singura, imi trece prin minte o anumita concluzie...
    • +5 (13 voturi)    
      Libertatea de exprimare este un drept (Joi, 4 februarie 2021, 19:38)

      Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      fundamental, dar nu absolut.

      Ingradirile exercitarii drepturilor fundamentale sunt definite in art. 29 al. 2 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului adoptata de Adunarea Generala a ONU din 1O decembrie 1948 astfel:

      "In exercitarea drepturilor si libertatilor sale fiecare om nu este supus decat numai ingradirilor stabilite prin lege, exclusiv in scopul de a asigura cuvenita recunoastere si respectare a drepturilor si libertatilor altora si ca sa fie satisfacute justele cerinte ale moralei, ordinii publice si bunastarii generale intr-o societate democratica."
      • -3 (13 voturi)    
        Opinii diferite (Joi, 4 februarie 2021, 20:45)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

        Cand cineva e condamnat fie si cu suspendare pentru o serie de afirmatii, prin care nu incita la violenta, pentru mine lucrurile sunt destule de clare.

        Chiar daca eu unul cred ca holocaustul a fost real, nimeni nu ma va convinge ca pentru niste afirmatii facute in public, tre sa intri la haules. Care a fost mai exact pericolul social in speta de fata si daca un astfel de pericol social a fost aievea si a fost atat de important, de ce nu cu executare? Nu ti se pare nimic... atipic?

        Exista vreo lege din Romania care condamna negarea crimelor horthyste din Transilvania anului 1940. Cu ce e mai putin grav sa negi acele fapte? Daca cineva analizează onest situatia, cred ca observa ca in ziua de azi nu toate suferintele din trecut sunt "egale". Daca suntem drepti, cred ca ne datoram aceasta concluzie. Altfel, sigur ca da, justitia sa isi urmeze cursul.
  • -2 (14 voturi)    
    oare, (Joi, 4 februarie 2021, 20:06)

    nick1587873340950 [utilizator]

    Constitutia nu este incalcata (articolul 30 ?) ce face avocatul poporului ? Libera exprimare ? ce vorbim ? revine cenzura ? nu mai putem zice ca albul e negru sin negrul e alb ? ce vorbin aici ? alo CCR, ia vezi cite legii sint neconstitutionale
    • +3 (5 voturi)    
      Libertatea de exprimare (Vineri, 5 februarie 2021, 9:59)

      blanc10 [utilizator] i-a raspuns lui nick1587873340950

      Nu este și nu a fost niciodată totală. Ar fi minunat dacă oamenii ar și cunoaște legea și Declaratia Universala a Drepturilor Omului.
  • -3 (17 voturi)    
    Unde e dreptl la opinie??? (Joi, 4 februarie 2021, 20:28)

    MBA [utilizator]

    Deci nu mai avem voie sa avem opinie??? Chiar daca e gresita, ar trebui sa avem dreptul la opinie.
    • +1 (3 voturi)    
      Du-te si striga ce vrei (Vineri, 5 februarie 2021, 13:16)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      in Baragan. Daca iesi in piata cu lozinci expirate istoric, platesti-amenda sau puscarie.
  • +2 (18 voturi)    
    Decizie Corecta a Justitiei (Joi, 4 februarie 2021, 20:47)

    ciontrit [utilizator]

    Foarte bine ca si Romania s-a aliniat la bunul-simt al tarilor civilizate. In alte tari semnele naziste sunt interzise impreuna cu negarea Holocaustului si alte simboluri ale miscarilor care au comis crime impotriva umanitatii. In Romania mai e cale lunga pana la interzicerea secerii si a ciocanului sau a miscarilor legionare. Il cunosc personal pe Zarnescu si e o mizerie de om. E administrator de bloc si din cauza asta toti locatarii au avut pentru o perioada "onoarea" de a vedea zilnic la avizier mizerii de ziare si pliante PRM-iste. Omul e clar radicalizat. Justitia face un exemplu din el si pentru alti amatori de doctrine extreme sau fani ai AUR.
  • +2 (16 voturi)    
    Exprimarea are limite (Joi, 4 februarie 2021, 21:20)

    ciontrit [utilizator]

    Libertatea de exprimare are si responsabilitati si reguli pentru ca nu mai suntem in Romania anilor 90. Desigur, in cei 30 de ani de cand Romanii si-au exercitat-o, nu toti au observat si responsabilitatile pe care le au cand se exprima. De exemplu daca "libertatea" ta deranjeaza alti oameni nu se mai numeste "libertate". Daca "libertatea" ta indeamna la violenta sau minimalizeaza crime si masacre sau este daunatoare unor categorii vulnerabile trebue sa raspunzi in fata legii. Flat-earth-erii nu se incadreaza in categoriile de mai sus. Daca un om imprastie rasism sau antisemitism, asta nu se incadreaza la "parere" ci la "hate speach" sau discurs al urii. Deci la parnaie le sade bine tuturor celor cu idei asemanatoare cu ale lui Zarnescu, suprematie a albilor, homofobii, fascistii, stalinistii, rasistii si alte bolnaviciuni extremiste. Ideile lui Zarnescu se catalogheaza la terorism intern pentru ca - daca te uiti la publicatiile lui - ii uraste pe evrei.
    • -2 (6 voturi)    
      deeeeeci (Vineri, 5 februarie 2021, 10:30)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui ciontrit

      iata cine face ordine-n Tara!
      EL este OMUL adevarului.EL arata calea corecta(politic).
      multumim ILUSTRE lider,viata lunga!

      ciudat cum dracului astia suna mai rau
      ca adevaratii fascisti,ei sunt mai rai si mai negrii in cerul gurii.ei sunt dovada ca nu conteaza cine ucide,motivele vor aparea mereu,sub alta palarie.
    • -1 (1 vot)    
      aici esti putin absurd (Vineri, 5 februarie 2021, 14:30)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui ciontrit

      oricine se poate declare oricand lezat de ce spune cineva. Ar insemna ca nimeni sa nu mai aiba voie sa vorbeasca despre absolut orice, ca poate sa deranjeze pe cineva. E un teren foarte sensibil. De exemplu oricand un nou Dragnea poate da o lege ca nu ai voie sa defaimezi parlamentul. Ideea e ca cine are in pix definitia la ce e voie sau nu e voie sa spui/gandesti va fi intotdeauna tentat sa puna pe lista ce ii convine lui. Vezi in Rusia procesul actual de dafaimare contra rivalului politic.
    • 0 (2 voturi)    
      libertate (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 14:46)

      Gigi3828 [utilizator] i-a raspuns lui ciontrit

      Daca mă declar homofob pot fi închis???? Ia încercați! Nu sunt antisemit dar nu pot sa permit nimănui sa-mi spună imperativ si legal (culmea !) ce cărți sa citesc, ce tablouri sa am pe pereți, culmea( !) sub sancțiunea de a mă muta la inchisoare. Chiar daca nu ești...ANTI.... daca vine unul cu aerul de inchizitor davidian si-mi pune pumnul in gura, nu rezist si-l dau afara din casa cu picioare in dos......Totuși, respectivul îmi arata o hotărâre de justiție care ii da drept de proprietate asupra casei mele in detrimentul meu care an un titlu de proprietate, al lui e mai puternic. ATENTIE: nu s-a mai vazut așa ceva??? BA DA: Amintiții-vă din istorie de ARIANIZARI......Planează spectrul unui nazism invers.
  • +2 (18 voturi)    
    Astia care veniti (Joi, 4 februarie 2021, 22:43)

    Costi888 [utilizator]

    Cu texte de genul “ s a reintors cenzura” sunteti cu capul. Faptul ca atatia “fripti” cu acces la internet ii iau apararea personajului in cauza in numele cenzurii, ne arata ca Romania este cu cel putin 80 ani in urma.. trist.
    • -3 (11 voturi)    
      wow (Vineri, 5 februarie 2021, 9:30)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

      cata elocventa si spirit de dreptate...
      iti multumesc pt vorbele pline de intelepciune si inaltatoare care mi-au ridicat stafeta gandirii pro(orice).cu sufletul plin de bucurie ma voi retrage in grota,unde voi medita f profund la ce ai vrut sa mananci cu polonicul.
  • +2 (10 voturi)    
    S-au activat antisemitii (Vineri, 5 februarie 2021, 9:49)

    kmcd [utilizator]

    Ii dau inainte cu libertatea de exprimare...ba baieti luati o pauza ca suntem satuli de laturile voastre.
    • -1 (7 voturi)    
      Daca ati sti romaneste, ati fi satui,nu "satuli" (Vineri, 5 februarie 2021, 12:32)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui kmcd

      Mai bine invatati alte limbi, ca de asta sunteti "satuli"


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by